|   15:07:40
  עדו נתניהו  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
[צילום: איל מרגולין/פלאש 90]

עקרון הזמבורה

הזמבורה כמובן משמשת גם להשתקת הקול בפועל. בבקשה, יעמוד בגאון איש הציבור (כזה שזוכר לשים אטמים באזניו) מול שאון הצפצופים - האם מישהו בכלל ישמע אותו? ולמקרים שאין בנמצא זמבורות ממשיות, לא נורא. אפשר עדיין לפעול על-פי העקרון המנחה של גירוש בכוח של הדובר מן הבמה
14/08/2023  |   עדו נתניהו   |   יומני בלוגרים   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות

כלי אפקטיבי בארגז הצעצועים של תנועת ה"התנגדות" הישראלית הוא הזמבורה, שמסוגלת להציק ולהטריד ברמות בלתי נסבלות. קשה למוח האנושי לשאת את הסתערותה האגרסיבית על חוש השמיעה, ובמוקדם או במאוחר הוא פוקד על בעליו: "ברח!", וזה אכן נענה לפקודה. הבריחה במצבים אלה לפעמים מהירה מזו הבאה בעקבות הטרדות מסוג אחר, כמו צעקות רמות הבוקעות מגרונותיהם של המתקבצים סביב שולחנו של חבר כנסת או של שר היושב במסעדה בניסיון תמים למצוא לו ולמשפחתו רגעי שלווה אחדים. (שלווה? לאחד ממחריבי הדמוקרטיה המהותית? הצחקתם אותם) למען ההגינות, יש לציין שקהל התוקפים בדרך כלל ממהר לפנות לשר או לח"כ דרך מילוט אל האוויר החופשי, כי אחרי ככלות הכל מדובר באנשים נאורים, גם אם הם נאלצים מדי פעם לפעול באופן הפוך ולחסום את דלת ביתו של אותו ח"כ או שר כדי למנוע ממנו להגיע לכנסת.

מטרת המעשים הללו היא משולשת: להפחיד את איש הציבור לבל יעז להמשיך לפעול למען בוחריו ותומכיו החשוכים, שאחרת חייו ייהפכו לבלתי נסבלים; להזהיר כל חבר אופוזיציה מתלבט לבל יתפשר עם כוחות הרשע; ולהרתיע כל אדם מוכשר מלהיכנס לחיים הציבוריים בצד הלא נכון, למקרה שהוא שוקל צעד כזה. מה, כך אתה רוצה להעביר את ימיך - עם זמבורה באוזן ובלי להצליח לאכול ארוחה? אה, אינך רוצה? אז אל תיכנס. ואכן, הוא כמעט אף פעם אינו נכנס.

הזמבורה כמובן משמשת גם להשתקת הקול בפועל. בבקשה, יעמוד בגאון איש הציבור (כזה שזוכר לשים אטמים באזניו) מול שאון הצפצופים - האם מישהו בכלל ישמע אותו? ולמקרים שאין בנמצא זמבורות ממשיות, לא נורא. אפשר עדיין לפעול על-פי העקרון המנחה של גירוש בכוח של הדובר מן הבמה. די בשמונה חבר'ה שיעלו לבמה ויתקרבו אל הדובר בצורה מאיימת כדי שהלה יילך לו לדרכו ולא ישמיע את דברו. כמובן, עדיף להימנע מראש מן הצורך לנקוט צעד שכזה, שעלול, אֶפֶּס, לעורר אסוציאציות עם פועלו של מוסוליני - מה שלא לעניין, כי מוסוליני, מאז שנולד הימין הציוני, בכלל שייך לו ובשום אופן לא לטובים. לכן הדרך להימנע היא פשוטה - לא להזמין דוברים ימניים. הרי ממילא, דעה בלתי לגיטימית אינה צריכה להישמע בפורומים פלורליסטיים, מן הסיבה הפשוטה, שהיא... אינה לגיטימית. למי שמתקשה להבחין בין לגיטימי והיפוכו, יוצע לו ללכת עקב בצד אגודל אחר הכלל שהתווה בית המשפט העליון, שהעמדה של הציבור הנאור היא העמדה הנכונה. אין פשוט מזה.
עקרון הזמבורה - זאת אומרת הרמיסה של הדעה הנגדית - קיים אצלנו מאז הקמת המדינה, עוד לפני שנולד השימוש הפוליטי בכלי המצפצף. כך מככב העקרון באקדמיה, כך במוסדות התרבות למיניהם, כך בפרקליטות ועוד. וכך כמובן בתקשורת האלקטרונית, שבמשך עשרות שנים מנעה מן הימין דריסת רגל בִדְמות שדר, עורך או מראיין ימני (למעט פה ושם נציג סמלי או כנוע). עכשיו, כשיש ערוץ טלוויזיה שמבטא עמדות של הימין, מנסים לסגור אותו, או לחלופין להחלישו עד כמה שניתן. ואם ברדיו 103FM מרשים למישהו כמו אראל סג"ל לשדר לציבור של תל אביב וסביבתה, אז מתקילים את סג"ל בבואו לצאת ממתחם תחנת הרדיו כדי להגיע אל תוכניתו בערוץ 14 וחוסמים את דרכו - בלווית שאון זמבורות וצעקות, כמקובל. כמו הילד ההולנדי, כך גם הפלורליסטים הנאורים - עומדים על המשמר וסותמים כל פירצה מסוכנת.

רוב הציבור בארץ מוצא דרך לעקוף את הזמבורות, הווירטואליות או האמיתיות, בעיקר באמצעות האינטרנט. אבל המיעוט המפגין והמאמין - נדמה לפעמים שהוא שבוי בתוך תיבת התהודה שלו עצמו, המונעת ממוחו, המוצף ברעש הזמבורות והסיסמאות הקולניות, לקלוט דברים שמחוץ לה. וכך - הקשבה בנחת לטיעון מנומק, קריאת הסבר מסודר בצורך ברפורמה, או האזנה במשך חצי-שעה או שעה לפודקסט שניתן על-ידי בקיאים בתחום - זה כבר מעל לכוחותיהם של רבים מתוכו.

הנה עוד הישג בעל ערך לתנועת ה"התנגדות".

תאריך:  14/08/2023   |   עודכן:  14/08/2023
עדו נתניהו
+שר הביטחון פרסם גיבוי לרמטכ"ל לאחר שכונה "שגריר הסרבנים"
18:37 14/08/23  |  עידן יוסף
שר הביטחון יואב גלנט צייץ כי "הרמטכ״ל רא״ל הרצי הלוי הוא אחד מהקצינים המצטיינים שפגשתי בכל שנותיי בצה״ל ובמערכת הביטחון - מפקד אמיץ, ישר, ענייני, קר רוח, מעמיק ושקול. אזרחים רבים במדינה חבים לו את חייהם".

הגיבוי הגיע בעקבות מתקפות נגד הלוי ברשתות החברתיות, בהן גם של יאיר נתניהו שבינתיים הספיק למחוק את שכתב. ברשומה ציטט נתניהו הבן טקסט שכתב ארז תדמור לפיהם הרצי הלוי יזכר כרמטכ״ל הכושל בתולדות צה״ל וכשגריר של הסרבנים.

בתוך כך, יו"ר מפלגת נעם סגן השר ח"כ אבי מעוז, הגיב למודעה שפרסם הארגון 'אחים לנשק': "לצערי, כפי שאמרתי בעבר, 'אחים לנשק' זו מכבסת מילים שנועדה להכשיר מלחמת אחים. אני קורא לאזרחי ישראל לא להיכנע להנדסת התודעה הזאת".
+ביבי, והאחרים
17:27 14/08/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
אם ביבי רוצה לצאת למלחמה הבאה בלי חיל-האוויר צה"ל ינהג כך בקבלו את מרות הממשלה  ▪  זו הדמוקרטיה, הזכות להתאבד
נתניהו. אל האובדן [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+נתניהו וסמוטריץ': נתוני האמת של הכלכלה הם תמונה הפוכה מזאת שבערוצי החדשות
14:40 14/08/23  |  עידן יוסף
ברקע אשרור דירוג האשראי של ישראל, פרסמו ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר סמוטריץ', הצהרה משותפת שבה נכתב: "אישרור דירוג האשראי של ישראל ברמה של A+ והותרת התחזית על 'יציבה' מוכיחים את מה שחזרנו ואמרנו כל הזמן- כלכלת ישראל חזקה, יציבה ואיתנה. ישראל טובה לעסקים. מי שמשקיע בישראל-מרוויח.

"המדיניות האחראית והשמרנית שמנהלים ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר סמוטריץ׳, שכוללת בין היתר תקציב עם יעד גירעון נמוך, הסכמי שכר ומדיניות שוק חופשי- מוכיחה שכלכלת ישראל מגוונת, בעלת ערך מוסף גבוה ומדדים פיננסים חיצוניים חזקים- כך קובע הדו״ח.

כשבוחנים את נתוני האמת של הכלכלה הישראלית, מתקבלת תמונה הפוכה מזאת שמנסים לייצר ערב-ערב בערוצי החדשות. אל מול קמפייני התבהלה השקריים ניצבים נתונים מצוינים ואנחנו נעשה הכל כדי שכך ישאר".
+העתירה לפסלות הנשיאה חיות
14:22 14/08/23  |  יוסי דר   |   לרשימה המלאה
העתירה נדחתה - ובצדק - מנימוקים פרוצדורליים שונים. הפעם בג"ץ נמנע מלהתייחס לגוף העתירה - למרות שדווקא הפעם הדבר התבקש ביתר שאת כדי להסיר ספיקות - במיוחד כשהמדובר בנשיאת בית המשפט העליון
[צילום: לע"מ, הרשות השופטת]
+פיץ׳ הותירה את דירוג האשראי של ישראל ללא שינוי
13:55 14/08/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
בהודעת החברה בנושא נכתב: "הדירוג מאזן בין כלכלה מגוונת ואיתנה, בעלת ערך מוסף גבוה ומדדים פיננסים חיצוניים חזקים לבין יחס חוב ממשלתי לתוצר גבוה"  ▪  בנוגע לשינויים במערכת המשפט ציינה: "התוכנית המקורית לשינויים במערכת המשפט רוככה, אך עדיין נותרה שנויה במחלוקת במידה רבהבת"  ▪  חילת אוגוסט הורידה פיץ' את דירוג ארה"ב ל-AA+
סמוטריץ'. "כלכלה מגוונת ואיתנה" [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+כמו ערב מלחמת ששת הימים
11:27 14/08/23  |  רון בריימן   |   לרשימה המלאה
לא רק ראש הממשלה כפוף לחוק, גם נשיאת בית המשפט העליון כפופה לחוק וצריכה לכבד אותו  ▪  ראש הממשלה חייב לכנס מיד את שר הביטחון יואב גלנט ואת ראשי ארגוני הביטחון - הרמטכ"ל, המפכ"ל, ראש השב"כ, ראש המוסד - לדיון מקצועי נקי משיקולים זרים
גנץ ופיד. שעתם היפה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+"נא לשמור על השקט, ראש ממשלה במלאכתו!"
11:11 14/08/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
הרעש שחדר לבית ברחוב קלוזנר 16 בירושלים הפריע לחדות הכתיבה של הסופר  ▪  שערו נא מה גורם הרעש העולה מהרחוב לעבר הבית ברחוב עזה באותה ירושלים?
ש"י עגנון [צילום: פריץ כהן/לע"מ]
+ניתוח המשבר המשטרי לפי תורת המשחקים
09:05 14/08/23  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה
שיחת עומק שישית עם הפרופ' למדע המדינה, אבי דיסקין, על המשבר המשטרי בישראל היום לפי תורת המשחקים
[צילום: גיל יערי/פלאש 90]
+אליבי הטייסים
08:59 14/08/23  |  יוסי אוחיון   |   לרשימה המלאה
אם כאנשי אמת גם נהיה אמיצי לב לבחון ולתאר את המציאות הקשה שבה אנו שרויים, נהיה חייבים להודות כי המדינה ואנו כחברה אכן מצויים בתהליך של התפוררות וקריסה
נתניהו. מתחמק מאשמה [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
עקרון הזמבורה
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
עובד 1
18/08/23 16:07
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
שיחת עומק שישית עם הפרופ' למדע המדינה, אבי דיסקין, על המשבר המשטרי בישראל היום לפי תורת המשחקים: מה יקרה אם נגיע לקונפליקט מוחלט ושני הצדדים לא יתפשרו וילכו עד הסוף. אז נגיע לשלטון אוליגרכי ולמציאות של אנרכיה, ו"אפשר לסגור את הבסטה".
14/08/2023  |  אורי מילשטיין  |   פודקאסטים
לאחרונה מוצפים אנו בידיעות ובפרשנויות אודות הסכנות האורבות לחברה בישראל ואלו מתורגמות למסקנה המדאיגה - ישראל בקריסה. אויבי ישראל ובראשם מנהיגי אירן ושלוחם חסן נסראללה חוככים ידיים בהנאה ומחכים להתממשות "תאוריית קורי העכביש" שחזה "הנביא" נסראללה. כיאה לסבלנות המאפיינת את האיסלאם, הם אינם דוחקים, אך מתפללים הם לזירוז תהליך הקריסה והפירוק של המדינה והחברה בישראל ללא צורך במלחמה ובשפיכות דמים.
14/08/2023  |  יוסי אוחיון  |   יומני בלוגרים
לצד נכונות מצד שר המשפטים יריב לוין לקדם הידברות, מביע לוין תסכול ופסימיות מהניסיונות להגיע לפשרה. על-פי פרסום בישראל היום, בשיחה שערך לוין לאחרונה עם פעילים אמר להם: "גנץ מוכן להזמין את אבו מאזן הביתה, אבל איתי הוא לא מסכים לדבר. צריכה להיות דרישה ציבורית מגנץ ולפיד לשבת ולדבר. אסור לחכות לדקה ה-90".
14/08/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
מתווה לשינוי מנגנון בחירת השופטים, שנדון חודשים ארוכים בחדרי חדרים ולא פורסם עד כה, נחשף (13.8.23) בחדשות 14. את המתווה הגה והוביל ח"כ אליהו רביבו (הליכוד), ואנשים שנחשפו אליו הגדירו אותו כ"גאוני ומחוץ לקופסה".
14/08/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש (יום א', 13.7.23) עם שר הביטחון יואב גלנט, עם הרמטכ"ל רב אלוף הרצי הלוי, עם ראש המל"ל צחי הנגבי ועם בכירים במטה הכללי לדיון בנושא מוכנות צה״ל למשימותיו.
13/08/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il