|   15:07:40
  דן מרגלית  
עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת
נתניהו. שקרים אינסופיים [צילום: פטרוס קרג'יאס/AP]

בני גנץ: "אוי לי מיוצרי ואוי לי מיצרי"

ביבי אינו רוצה להגיע ליעד הוא מעוניין במשא-ומתן ונקודה להרוויח זמן לשקר לשופטי בג"ץ שמתנהל משא-ומתן, ואנא להמתין
06/09/2023  |   דן מרגלית   |   יומני בלוגרים   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות

השקרים האינסופיים של בנימין נתניהו מתאפיינים בפסוק מזהיר מפי החכם באדם, הלא הוא שלמה המלך: "כל הנחלים הולכים אל הים, והים איננו מלא." הוא שקרן ותככן ותחמן אינסופי, ומעשיו אלה אינם חדלים מלזרום לים הרחב של הפוליטיקה הישראלית. השבוע שוב תעתע בציבור.

יוסי פוקס מכהן כמזכיר הממשלה. הוא האיש הכי-הכי של בנימין נתניהו בשרות הממשלתי. פוקס סיכם בכתב על דעת ביבי פשרה בעניין החקיקה הדיקטטורית. נשיא המדינה יצחק הרצוג סבר שנתניהו ראוי להזדמנות נוספת. ממשכנו יצאה הודעה רשמית על טיוטה להסכם שנרשמה על דעת ראש הממשלה.

ומה? הליכוד לא היסס להודיע כי מדובר במצב שאינו קיים, כאילו הרצוג משקר. אך יריב לוין - האיש הרע בסיפור שחיקתה של הדמוקרטיה הישראלית - חשש כי הפעם ביבי אינו משקר, אפשר שפניו לפשרה. בבוקר הזדרז לוין להודיע לכל האומה כי הפשרה בטלה ומבוטלת, ונתניהו נכלם. חלש או שרלטן כפי שהציגו הלילה גנץ - השתרך ביבי אחרי שר המשפטים ממיט האסון על ישראל.

ובכן, האם להעניק לנתניהו עוד הזדמנות למרות השקרים בסיטונות המאפיינים אותו? מדוע שבפעם הבאה לא ישקר? הרי הוא כה רגיל לשקר. הוא כבר אינו זוכר את הפעם בה העניק התחייבות ולא שיקר ולא הפר אותה.

לפנות ערב שוב היה "באלמנט שלו". עם שקיות שחורות תחת עיניו ומבט נפחד קרא לגנץ לפתוח במשא-ומתן בין הצוותים. עז פנים שכמותו, "טובל ושרץ בידו", הרי זה עתה סיים הצוות שלו משא-ומתן בבית הנשיא והרצוג פרסם הודעה רשמית שנתניהו הסכים, אם כן זה הבסיס שכבר הוכר ואין צורך לפתוח את המשא-ומתן מחדש.

אלא מה? ביבי אינו רוצה להגיע ליעד. הוא מעוניין במשא-ומתן ונקודה. להרוויח זמן. לשקר לשופטי בג"ץ שמתנהל משא-ומתן, ואנא להמתין.

באורח מהותי הצדק עם אהוד ברק ומשה (בוגי) יעלון ופרופסור שקמה ברסלר ומשה רדמן ואורלי בר-לב: ביבי משקר. אין סיבה ללכת שבי אחרי דיבורי סרק. אבל אם גנץ סבור שיש להעניק לתניהו הזדמנות נוספת יאמר לו כך:

  • תכריז שהרצוג דייק כאשר הודיע רשמית שאתה תומך במתווה אשר הושג במשא-ומתן בין שליחיך הבכירים לבינו, ותוכנו מחייב אותך;

  • תתחייב לבלימת כל חקיקה נוספת במהלך המשא-ומתן.

  • היות שכל העולם חושד בביבי כי כל כוונתו היא לגרום לדחיית הדיונים בבג"ץ, ובפועל מתכנן להפר את הבטחותיו, שיודע כי לא ינצל את ההידברות איתו לבקש עוד דחייה בדיוני בג"ץ. זה נייר הלקמוס הממשי, ידברו או לא - בג"ץ לא ייבלם בפניות סרק ובבקשות מבישות מטעם הממשלה. ביבי שוב לא יסכים.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  06/09/2023   |   עודכן:  06/09/2023
דן מרגלית
+ראש לשכת עורכי הדין על דברי אוחנה: מעשה אנטי-דמוקרטי
23:44 06/09/23  |  איציק וולף
ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד עמית בכר, טען כי דברי יו"ר הכנסת, אמיר אוחנה, נגד בית המשפט העליון הם מעשה אנטי דמוקרטי.

"בדבריו הערב הוא בחר לשגר איום על בית המשפט העליון ושופטי ישראל, ערב ישיבתם לדין. מדובר במעשה אנטי-דמוקרטי שייזכר לדיראון עולם. אדוני יו"ר הכנסת - סופה של הדמוקרטיה לנצח. לשכת עורכי הדין תפעל ליישום החלטות בג"ץ על פי עקרונות הדמוקרטיה", אמר.
+ח"כ לפיד: נאום יו"ר הכנסת - מחפיר, איפה הם יעצרו?
20:01 06/09/23  |  איציק וולף
ראש האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, כינה את דברי יו"ר הכנסת, אמיר אוחנה, ששיגר איום כלפי בית המשפט העליון 'נאום מחפיר' וציין כי הוא לא מייצג את הכנסת ולא מדבר בשמם של רוב חברי הכנסת.

"נאומו המחפיר של אמיר אוחנה אינו מייצג את הכנסת והוא אינו מדבר בשמם של רוב הח״כים, כולל חברים רבים בקואליציה שמאמינים עדיין בשלטון החוק ובצורך לציית לבית המשפט. מי ששמע אותו היום שאל את עצמו איפה הם יעצרו? למה חשוב להם כל כך לפצל ולשסע את העם? מדוע יו״ר הכנסת מנסה להרוס את הכנסת?", כתב בחשבון שלו ברשת X.

עוד כתב: "אנחנו נמשיך לעשות הכל כדי לשמור על-כנסת ישראל, על הדמוקרטיה הישראלית ועל עם ישראל. הממשלה הזו חייבת ללכת", דברי לפיד.
+"מי שמאיים על בית המשפט פוגע בלגיטימיות של עצמו"
19:07 06/09/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ח"כ גדעון סער טוען כי דברי יו"ר הכנסת נגד בית המשפט העליון יפגעו בסופו של דבר בו עצמו  ▪  שר המשפטים הביע שביעות רצון מדברי אוחנה
אוחנה. "לא מדבר בשמי" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+לוין: מקווה כי דברי יו"ר הכנסת ימצאו אוזניים קשובות אצל שופטי העליון
18:41 06/09/23  |  עידן יוסף
סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, יריב לוין: "אני מברך את יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה על נאום אמיץ ועל עמידתו האיתנה על מעמדה של הכנסת ועל סמכויותיה. אני תקווה כי דבריו ימצאו אוזניים קשובות אצל שופטי בית המשפט העליון, וכי בית המשפט יכבד את סמכותן של הממשלה והכנסת ואת ריבונות העם".
+אוחנה: הכנסת לא תקבל בהכנעה את רמיסתה
18:34 06/09/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
קורא למערכת המשפט להכיר בכך שכוחה מוגבל, כפי שהכירו בכך הרשות המבצעת והרשות המחוקקת  ▪  הבהיר כי גם אם המגעים לא יצליחו – הדבר אינו מעמיד לביהמ"ש את האפשרות לקבל הכרעה במקום נבחרי הציבור, דבר שיוביל לאירוע חסר תקדים במדינה דמוקרטית
אוחנה. תמרור עצור [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+גנץ: אם נתניהו רוצה את הרפורמה - שיילך לממש אותה, ואם לא - שיוריד מהפרק
17:30 06/09/23  |  עידן יוסף
יו"ר המחנה הממלכתי ח"כ בני גנץ אומר שסדר העדיפות הלאומי שמוביל נתניהו שגוי. בכינוס ישראל היום והשומר החדש, אמר: "אם הוא רוצה את הרפורמה - שיילך לממש אותה, ואם לא - שיוריד מהפרק. מי שצריך להוביל את המאבק בפשיעה זה ראש הממשלה, ויש צורך להקים קבינט למאבק בפשיעה. הטיפול ברפורמה המשפטית לא דחוף, הממשלה טענה שתשיג משילות ביניים השיגה הפוך".
[צילום: אורן בן-חקון]
+סמוטריץ': גנץ אחד הצבועים הגדולים בפוליטיקה; הוא לא יחליט מי קיצוני
16:54 06/09/23  |  עידן יוסף
השר בצלאל סמוטריץ' בכינוס ישראל היום והשומר החדש: "אני יודע שאנחנו מחויבים לתיקון מערכת המשפט, זה מה שנכון ליהדות, לכלכלה. אנחנו בקואליציה מראשית הדרך מחפשים הסכמות ופוגשים צד שני שיש בו צביעות. מניפולציה ציבורית מדבר על פשרה ומטרפד אותה. האופוזיציה לא רוצה שיח או פשרה אלא להפיל את הממשלה. יש לה אינטרס להמשיך את הכאוס. פשרות - בוודאי אבל כניעה - בשום פנים ואופן. הם מחלקים ציונים, הם קובעים את סדר היום והימין מתחנן לפשרות. הגיע הזמן שנשתחרר מנטלית מנמיכות הקומה. המסר שלי לקואליציה - אנחנו הרוב בעם, קיבלנו מנדט. בני גנץ הוא אחד הצבועים הגדולים ביותר בפוליטיקה הישראלית. הוא לא יחליט מי קיצוני".

על בג"ץ אמר השר סמוטריץ': בית משפט לא מוסמך לפסול חוקי יסוד, זה יהיה סוף הדמוקרטיה. אנחנו רוצים לאזן ולתקן. רוצים מערכת משפט חזקה ועמצאית אבל לא כזאת ששמה עצמה מעל העם. אני מקוה שבית המשפט העליון יתעשת. סמוטריץ' סירב להתייחס לשאלה מה יקרה אם העליון יפסול את חוק היסוד. לשאלה האם יצייתו לבג"ץ אנה שאין לבית המשפט העליון סמכות. "אני לא רואה מצב שבה הוא לוקח לעצמו סמכות יש מאין. זה חסר תקדים, לא לגיטימי ולא יקרה".
[צילום: אורן בן-חקון]
+עיוות המגילה
14:38 06/09/23  |  מרטין שרמן   |   לרשימה המלאה
במגילת העצמאות ההדגש, רובו ככולו, הוא על ריבונות ועצמאות מדינית יהודית בערש המורשת היהודית. ממשל ליברלי-דמוקרטי לא זוכה כלל לאזכור
מגילת העצמאות
+רוטמן מערער: לפסול את חיות בעתירות עילת הסבירות
12:32 06/09/23  |  איתמר לוין
יו"ר ועדת החוקה, שמחה רוטמן, מערער (6.9.23) לבית המשפט העליון על החלטת הנשיאה אסתר חיות שלא לפסול את עצמה מלדון בעתירות נגד ביטול עילת הסבירות. רוטמן שב וטוען, כי חיות גילתה בצורה ברורה את דעתה בנושא בנאומה בינואר השנה, ולכן "קיים הרבה למעלה מחשש למשוא פנים ולפגיעה במראית פני הצדק". הוא גם מבקש שההרכב הדן בעתירות - כל שופטי בית המשפט העליון - ידון בערעור, בלא חיות, עוד לפני הדיון בעתירות בשבוע הבא.
+מי כאן המהפכן
11:35 06/09/23  |  יורי מור   |   לרשימה המלאה
צה"ל במתכונתו הנוכחית דומה למנוע דיזל עוצמתי של משאית שהותקן במכונית מיני-קופר ומאיים להרוס אותה בכך שהוא יוצר חיכוכים בחברה סביב שאלת הגיוס
לפסול על הסף [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+"גנץ אירח את אבו-מאזן בביתו, אבל איתי לא מוכן להיפגש"
11:27 06/09/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
ציין: מי שטוען להגיע לחקיקה בהסכמה, איך נגיע להסכמה אם לא נשב ונדבר, זה ממש אבסורד. כל האשמות האלה הן האשמות שווא. אני לא חושב שאני אי-פעם הטעתי את גנץ בעניין כזה או אחר  ▪  על יחסיו על רה"מ: עבודה אדוקה על בסיס יום יומי בתיאום מלא
לוין. האשמות שווא [צילום: אורן בן-חקון/פלאש 90]
+ח"כ בוארון: אם תהיה הסכמה על נשיא עליון - זה משנה את התמונה
10:25 06/09/23  |  מירב ארד
ח"כ אביחי בוארון על מתווה הפשרה בראיון לגל"צ: ""הוא לא מביא בשורה, אבל פרט אחד שלא פורסם יכול לשנות את התמונה מקצה לקצה. אם תהיה הסכמה על נשיא עליון, לצורך ההמחשה - אלרון. זה משנה את התמונה"
+ח"כ אלקין על הצעת הפשרה: לא הספקנו להחזיר תשובה, ותוך כמה שעות הליכוד התנער ממנה
10:22 06/09/23  |  מירב ארד
ח"כ זאב אלקין מהמחנה הממלכתי התייחס להצעת הפשרה בראיון לכאן רשת ב': "הגיעה מבית הנשיא הצעה שנאמר שהיא הצעה של נתניהו ועל דעתו. התחלנו לבחון אותה ברצינות. עוד לא הספקנו להחזיר תשובה, ואז תוך כמה שעות הליכוד התנער ממנה. קשה לנהל מו"מ בצורה כזאת".
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בני גנץ: "אוי לי מיוצרי ואוי לי מיצרי"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
אחת הטענות של מתנגדי הממשלה הנוכחית גורסת כי הרפורמה המשפטית עלולה לערער את האמון במערכת אכיפת החוק הישראלית ולחשוף את קציני וחיילי צה"ל לתביעות בבית הדין הבינלאומי.
06/09/2023  |  יורי מור  |   יומני בלוגרים
"אני מאמין שאם רק נשב ונדבר נגיע להסכמה. מה שקורה באופוזיציה אני לא חושב שיש לה אח ורע בעולם. הם מסרבים לדבר עם הממשלה לא מוכנים לקיים שום דיון ומשא-ומתן - בני גנץ אירח את אבו מאזן בביתו, אבל איתי הוא לא מוכן להיפגש. אותו דבר גם עם ראש האופוזיציה לפיד. אני מוכן לשבת איתם עוד היום, הייתי מוכן כבר חודשים", אמר שר המשפטים יריב לוין בראיון לרדיו צפון 104.5FM.
06/09/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ דוחה (יום ג', 5.9.23) את קריאת ראש הממשלה להגיע לחידוש ההידברות ללא תנאים מוקדמים. בטרס הרמת כוסית לשנה החדשה, הגיב גנץ לראשונה למתווה הפשרה של נשיא המדינה יצחק הרצוג ודורש מנתניהו להציג גיבוי קואליציוני לפני שיסכים לחידוש השיחות. "רק אתמול נתניהו והליכוד הכחישו ודחו את הצעתם שלהם, והיום נתניהו מפזר ספין חדש של קריאה להידברות", אמר גנץ, שהבהיר כי לא יתקדם להסכמות עד שיוכח שנתניהו יעמוד בהן.
05/09/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה במסר מצולם לבני גנץ, יו"ר המחנה הממלכתי: ״אני רוצה לפנות לבני גנץ. יש בינינו הרבה מחלוקות, אבל יש בינינו גם הרבה מן המשותף. לשנינו קוראים בנימין. שנינו נלחמנו בשדה הקרב נגד אויב משותף. והיום רוב העם מצפה מאיתנו שנעשה משהו למען מטרה משותפת. הוא רוצה שנגיע להסכמות.
05/09/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
מבזק זה מתבסס על הידיעה הראשית בדקות אלה ב-ynet שיריב לוין דוחה את פשרת הנשיא יצחק הרצוג, ובנימין נתניהו מגבה אותו (מראש הנחתי שהוא משקר ואינו מתכוון). אמש צפיתי בשידור של עמית סגל וגיא פלג בערוץ-12 ולא נחה דעתי כל הלילה. מצד אחד הריני תומך עקבי כמעט בכל עניין ועניין בפשרה מרבית, וזו בעצם תפישת העולם המדינית של דוד בן-גוריון ומשה דיין ויצחק רבין. מצד שני התנהלות הממשלה הזאת כה מבאסת ומסוכנת שראוי להכותה שוק על ירך.
05/09/2023  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון  |  
כל עוד אנשים כמו יעלון, משת"פים נאמנים מיל' של נתניהו, הם מראשי מבקריו, כאשר ברור שהשנאה האישית שלהם לנתניהו היא המוטיב המרכזי ביסוד ביקורתם, נתניהו יכול לישון בשקט
יצחק בריק
יצחק בריק
כניסה לרפיח תביא להרס מוחלט של יחסינו עם מדינות העולם ועם מדינות ערביות שאיתן יש לנו יחסי שלום, ויהיו לכך השלכות קשות מאוד. כניסה לרפיח גם לא תשאיר אף לא חטוף אחד בחיים, ויהיו הרבה...
צבי גיל
צבי גיל
"לקחי השואה חייבים להיות לקוד תרבותי של חינוך לערכים הומניים, לדמוקרטיה, לזכויות אדם, לסובלנות וסבלנות, ונגד גזענות ואידיאולוגיות טוטליטריות" - מתוך מנשר ניצולי השואה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il