|   15:07:40
  רפי לאופרט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
נעקרו מביתם [צילום: יוסי זמיר/פלאש 90]

סאגת העקורים

סוגיית העקורים והטיפול השוטף בבעיותיהם מייצגת את אחד המחדלים הגדולים של מלחמה זו, הן בעת המלחמה והן במהלכים המכוונים לשיקום האישי, לתיקון נזקים ולהחזרת החיים שנפגעו לתיקנם
09/01/2024  |   רפי לאופרט   |   יומני בלוגרים   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות
סולידריות לאומית
מי שנעקרו מבתיהם ומחייהם ולא כל שכן סבלו פגיעות בנפש ובגוף - הם קורבנותיה הקשים ביותר של המלחמה וראויים לסולידריות לאומית עמוקה ולפעילות שיקום מתחשבת ואפקטיבית. הקרע החברתי-פוליטי הפנימי בישראל משפיע על היחס, הציבורי התקשורתי והענייני לסוגיה אקוטית זו ומהווה לקונה לאומית חמורה.

מאז תחילת מלחמת "חרבות ברזל" חיות שלוש קבוצות של אזרחים, שלכל אחת מהן מאפיינים יחודיים, בתנאי עקורים מביתם וממסגרות חייהם הנורמטיביות1: אזרחי ישובי עוטף עזה לרבות העיר שדרות, אזרחי גבול הצפון וחלקים ניכרים מאזרחי איו"ש במיוחד באזורי חברון, השומרון וגוש-עציון. הנסיבות הפרטניות שונות ולמצב הבסיסי של כ"א מהקבוצות מאפיינים יחודיים לפחות בחלק מתחומי החיים. אולם משותפת להן העובדה שנקרעו מאורח חייהן התקין, "הושלכו בצוק העיתים" למציאות אחרת קשה ומאיימת בהרבה מזו שבחרו לחיות בה, ובמידה רבה הוזנחו על-ידי הרשויות הממלכתיות שתפקידן לטפל בקבוצות כאלה בשעות חירום. זו מציאות הפוכה למציאות אותה היינו מבקשים לראות כמצב חברתי-סולידרי שיגרתי ותקני. שני גורמים מרכזיים מכתיבים את אופי הקשיים והיקפם - תנאי המלחמה והקרבה לאזורי המלחמה, והגיוסים הנרחבים עליהם הכריזה הממשלה לשם מתן מענה צבאי לצרכי ואילוצי המלחמה.

מענים אזרחיים לצרכי המלחמה

המציאות הבלתי שגרתית והאופן הפתאומי בו מתחילה לרוב מלחמה מחייבים שהמדינה תערך למתן מענים מדינתיים אפקטיביים לצרכים אזרחיים דחופים היה ותקלע מתוך בחירה או מתוך הפתעה למצב הבלתי-שיגרתי של מלחמה. לטעמי ההיערכות הבסיסית ביותר והקלה ביותר למימוש קשורה בתכנון תקציב המדינה. הערכת הממשלה להסתברות היקלעותה למלחמה בשנת תקציב נתונה חייבת להשתקף ברזרבה תקציבית לתכלית זו, רזרבה שיכולה להצטמצם מדי רבעון עם ההתקרבות לסוף שנת התקציב (ניצול סעיף תקציבי זה יבוקר על-ידי ועדת החו"ב בכדי להבטיח שינוצל על-פי כוונת המחוקק)2. נראה שמדינת ישראל נתפסה בסוגיה זו בלתי מוכנה בעליל, ולמעלה משלושה חודשים אחרי האירוע המכונן שהצית את המלחמה, עדיין לא התאוששה ועדיין איננה מספקת לאוכלוסייה הפגועה מענים שלמים וראויים.

תכלול הצרכים וניהול המשאבים

הרושם הברור הוא שאין בממשלת ישראל גורם מתכלל אחד של המאמצים לתמיכה וסיוע במשפחות העקורים, שמספרם מוערך כיום בכ-150 אלף נפש3. הסוגיות הבוערות: מקורות קיום שהושבתו, נהרסו או נסגרו (לרבות זמנית) בגלל מחסור בעובדים, גיוסים, פגיעות מצד האויב וקשיים אישיים או משפחתיים. אי-קיום הקצאות לשעת חירום לצרכים אלה במקור בתקציב המדינה השוטף לשנת 2023. שאר הנושאים נוגעים למשרדים החברתיים ואין ספק שבצורה הנוכחית של מבנה הצרכים, לא נערכו מבעוד זמן לצרכי שעת חירום. מצד שני הסתבר שעומד לרשות משרדי הממשלה ציבור אזרחי עצום שאינו כלול בשלוש הקבוצות הנ"ל ומוכן לעזור בהתנדבות למערך הלאומי הבסיסי, אבל אין מי שיארגן ויתכלל פוטנציאל זה. על-פי הבנתי הבסיסית מי שאמור היה לעשות זאת היא רח"ל - רשות החירום הלאומית, אך גם היא נראית מקרוב ומרחוק ככלי חסר תועלת בכגון אלה.

שאלת יסוד המנסרת בחלל האוויר היא עד מתי עתיד מצב זה להימשך ולהתרשמותי אין כיום בממשלה או מחוצה לה מי שיכול לענות על כך תשובה מוסמכת שתשמש בסיס לתכנון חירום לאומי לפרק זמן של 6 - 12 חודשים, שיסייע לחולל סדר והתייעלות בתגובת המערכות הפועלות כאן ושם. שעת חירום מתאפיינת בסטיות, לעיתים משמעותיות, בחלוקת הצרכים המגזר הציבורי (למשל, צרכים רפואיים מסוגים שונים או שירותים סוציאליים) בהשוואה לזמנים רגילים, ומן הדין שיאספו נתונים מתקופות מלחמה קודמות, ינותחו ויהוו בסיס נתונים מתעדכן לתכנון עתידי.

צה"ל מול המגזר האזרחי

התארגנויות בנושאים צבאיים ופרה-צבאיים במסגרת מערכת הביטחון מתעשתות במהירות ונערכות יחסית טוב לטיפול במשימות גם כאשר לא הוכנו להן היטב מראש. הדבר נובע מהמבנה ההירארכי של הצבא ומין העובדה שכאשר צריך ובהרבה מקרים גם כשלא צריך הוא מתפקד תחת ההילה המוגדרת כ"שעת חירום" כשהוא מקצר דרכים ומסלולים ומנצל את מלוא ארסנל הציוד וכוח האדם שלו בדרכים מקוצרות בהרבה מהדרך האזרחית הנורמטיבית של מציאות רגילה. עובדה זו מעוררת שתי שאלות שיהיה צורך לתת את הדעת עליהן אחרי המלחמה, להגדיר להן פתרון יעיל וליישם אותו ללא דיחוי.

להערכתי שאין זה משנה כיצד בדיוק תסתיים מלחמה זו, בפועל היא לא תסתיים בהכרעה ברורה ומהותית, משום שישראל החלה אותה כשהיא איננה מוכנה. כמו-כן צה"ל מופרע במהלכיו הצבאיים על-ידי הממשל הדמוקרטי בארה"ב ועל-ידי קבוצות חתרניות מבית שמשתפות פעולה עם ממשל זה ומחפשות בעיקר דרך להפיל את נתניהו בהקדם. המטרה כאן היא לקדם את הרעיון ההזוי של "שתי המדינות", פרי הבאושים של הסכמי אוסלו שהביאו עלינו את האינתיפאדה השנייה, את חמאס וסבבי הלחימה מולו, את חיזבאללה (אחרי הבריחה מלבנון בשנת 2000) וגם את המלחמה הזו בהנהגת אירן.

ההבנה הרציונאלית שניצחון חד וברור במלחמה הנוכחית היא הדרך היחידה שתרחיק מאיתנו מלחמה נוספת וקשה יותר תוך שנים לא רבות, רווחה בציבור בתחילת המלחמה. בהשראת האמור לעיל הולכת הבנה זו ומיטשטשת ומסכנת את העתיד. לכן, אלא אם יקח המערב בראשות ארה"ב על עצמו השבת אירן ומכונת המלחמה האזורית שלה לממדיה הנכונים והרצויים, אנו צפויים בחמש השנים הקרובות לסיבוב מלחמה נוסף. היערכות לסיבוב לחימה נוסף איננו עניין לשבועות או חודשים ובכל מקרה יהיה חייב להיות חלק משיקום נזקי מלחמה זו. בטווח הקצר חייב מימוש הפתרונות לעבור דרך יוזמות הציבור בסיוע ממלכתי נדיב ככל האפשר. זאת ניתן להשיג רק באמצעות הזרמת המשאבים הדרושים לנזקקים במעגלי אישור וביצוע קצרים ככל האפשר.

שיקום מואץ דורש מלווה מלחמה לאומי

אחת הדרכים לעשות זאת היא להידרש לפתרון הוותיק והטוב של מלוות מלחמה לאומיות, שנהגו במקומותינו מיד אחרי קום המדינה ונועדו להאיץ את השיקום הצבאי-אזרחי הלאומי במאמץ מוגבר ויוצא דופן. הרעיון הוא להיעזר באזרחים בעלי יכולות, להקטין תלות באחרים ולפצות את המשתתפים הפעילים במקום ארגונים פיננסיים זרים. במלווה משתתפים כלל האזרחים בשיטות פרוגרסיביות, על-פי אמצעיהם. הדבר מעמיד לרשות הממשלה מקורות נוספים מבלי לחבל בכלכלה השוטפת. הסדר זה יש להחזיר במהירות לפעילות מואצת, משום שכלכלה יעילה ומתפתחת היא זו שתוכל לספק את המקורות למכלול הרפורמות שעל הצורך בהן הצביע וממשיך להצביע המשבר הנוכחי.

לאחר סיום פעולתה של ועדת חקירה ממלכתית שתוקם אחרי המלחמה, אם זו תמליץ על בחירות חדשות, יערכו אלה בסדר זמנים קצר ומצומצם ככל האפשר. משם ניתן יהיה להמשיך ברפורמות ובהיערכויות הדרושות להמשך אתגרי העשור. חייבים לחזור לדרך הדמוקרטית אבל בכללי משחק משופרים ובשיתוף-פעולה לאומי כולל.

דריכה במקום מחוללת נזק מצטבר. לכן, הבאת המלחמה לסיום בתנאים שעליהם החליטה ישראל, גיוס משאבים לשיקום והנעת תהליכי שיקום מהירים הם צורך של הביטחון הלאומי. הפרעות מכל סוג שהוא הן חבלה מפורשת במאמץ המלחמתי ובהשתקמות מנזקי המלחמה.

הערות

1. כינוי כולל לכלל המשפחות שנמצאות באזורים בעלי קירבה יתרה לאזורי הלחימה או ששכיחות התקיפות עליהם גבוהה בהרבה מהממוצע הארצי.

2. רזרבה משמעותית נוספת נמצאת ברזרבות המט"ח של בנק ישראל, ועם הגידול במספר האזרחים או בהסתברות למלחמה, צריך לגדול ג"כ בהתאמה עם הערכות אלה.

3. כ-30 אלף בעוטף עזה, 70 אלף בצפון וכ-50 אלף באיו"ש. הערכה מקורבת כאשר בצפון ובאיו"ש זו נראית כהערכת-חסר.

תאריך:  09/01/2024   |   עודכן:  09/01/2024
רפי לאופרט
+דובר צה"ל נוטל אחריות לחיסולו בלבנון של בכיר ביחידה האווירית של חיזבאללה
23:03 09/01/24  |  עידן יוסף
דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי הודיע כי צה"ל אחראי לחיסול הבכיר ביחידה האווירית של חיזבאללה עלי חוסין ברג'י, המכונה "אבו מהדי". "חיסלנו אותנו באמצעות כלי טיס של חיל-האוויר", ציין הגרי. "עלי הוביל עשרות פעולות באמצעות כלי טיס בלתי מאוישים נגד ישראל, וגם היום הוא אחראי לתקיפה שבה שני כטב"מים פגעו בבסיס פיקוד הצפון. הוא חוסל שלוש שעות לאחר מכן, לצד פעילים נוספים. נמשיך לפעול בנחישות מול כל איום לשטחנו, לגבות מחיר - ולהביא למצב ביטחוני אחר בגבול הצפון"
+חוסל מפקד אזור דרום לבנון ביחידה האווירית של חיזבאללה
22:49 09/01/24  |  עידן יוסף
צה"ל חיסל באמצעות כלי טיס של חיל-האוויר את עלי חסין ברג׳י, מפקד אזור דרום לבנון ביחידה האווירית של חיזבאללה. עלי הוביל עשרות פעולות באמצעות כטב״מי נפץ ואיסוף כנגד ישראל וכוחות צה״ל, ואף את התקיפה של מפקדת פיקוד הצפון מוקדם יותר היום. טרם חיסולו, חוסלה גם חוליית שיגור מהיחידה האווירית בחיזבאללה שהייתה בדרכה לשגר כטב״מי נפץ לעבר יעדים בישראל.


בתוך כך, בחיזבאללה מכחישים את הדיווחים בישראל כי המחוסל סמוך להלוויה הצהריים בדרום לבנון הוא מפקד כוח הכטב"מים של הארגון.
+סוכלה מתקפה משולבת של החות'ים, מהגדולות שהתרחשו בים סוף
22:46 09/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
כוחות בריטיים ואמריקניים יירטו 21 שיגורים לעבר ספינות סוחר, שכללו 18 כטב"מים, שני טילי שיוט וטיל בליסטי  ▪  כלי השיט שהיוו יעד למתקפה לא נפגעו
מתקפה נרחבת [אילוסטרציה: runwayml]
+בלינקן: הגדילו את הסיוע לעזה כדי שנמשיך להגן עליכם
22:34 09/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שר החוץ של ארה"ב ביקש להגדיל ל-300 את מספר המשאיות שנכנסות לרצועה ואמר במסיבת עיתונאים: "נתניהו הבטיח שישראל לא תעודד יישוב פלשתינים מחוץ לעזה"  ▪  "אנחנו מנסים למצוא פתרון דיפלומטי בצפון", אמר
בלינקן. משלחת האו"ם תגיע לרצועה [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+נתניהו הנחה להקפיא הריסת בתים של מילואימניקים במאחזים
20:28 09/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שר הפנים קרא ליועץ המשפטי למערכת הביטחון לעצור צווי הריסה ביהודה ושומרון בזמן מלחמה: ״לא ייתכן שחיילים אלו, בני משפחותיהם או שכניהם שגם להם קרובי משפחה במילואים, בין החטופים, הנרצחים או המפונים, יעסקו כעת בביורוקרטיה ובהסדרה או ידאגו שמא בתיהם ייהרסו״
הריסת המאחז
+גורמי האכיפה בודקים קריאות לפגיעה באזרחים ברצועה
20:09 09/01/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מיארה ואיסמן: התבטאויות שיש בהן כדי לקרוא לפגיעה מכוונת באזרחים בלתי מעורבים, נוגדות את המדיניות הנוהגת ועלולות להוות עבירות פליליות, לרבות עבירות הסתה
איסמן. החמרה ביחס כלפי מסיתים [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90]
+רס"ל (מיל') אלקנה נוילנדר נפל ברצועת עזה
19:23 09/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הוא היה חובש קרבי במפקדת עוצבת ׳הבזק׳ והתגורר באפרת  ▪  בן 24 היה בנופלו  ▪  בקרב בו נהרג, נפצע לוחם במילואים בגדוד 7220
רס"ל (מיל') אלקנה נוילנדר
+שוב: BBC התנצלה על דיווח שקרי בעניין ישראל
19:07 09/01/24  |  עידן יוסף
משקרים ומתנצלים. ה-BBC פרסמה מידע שגוי על ישראל ושוב התנצלה. רדיו BBC דיווח כאילו ישראל ״הוציאה להורג 137 אזרחים בעזה״ כפי שדיווח ארגון הטרור חמאס. בהודעת ההתנצלות נאמר: ״לא נעשה מאמץ מספק למציאת ראיות תומכות שיצדיקו את הדיווח של טענת חמאס. אנו מתנצלים על הטעות הזו״.
+מצרים דוחה הצעת ישראל לפיקוח יותר עמוק על אזור החיץ
18:31 09/01/24  |  עידן יוסף
מצרים דחתה הצעה של ישראל לפיקוח ישראלי גדול יותר על אזור החיץ בגבול מצרים-עזה, והיא נותנת עדיפות למאמצים לתיווך הפסקת אש לפני עבודה על הסדרים לאחר המלחמה. כך אמרו שלושה מקורות ביטחוניים מצריים לסוכנות רויטרס.
+צה״ל תקף תשתיות צבאיות של חיזבאללה; מטרה שחדרה יורטה
18:24 09/01/24  |  עידן יוסף
כלי טיס של חיל-האוויר תקפו בשעות האחרונות מספר תשתיות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב הכפר כילא שבדרום לבנון. בנוסף, מטוס קרב של חיל-האוויר תקף תשתית טרור של הארגון במרחב הכפר יארון שבדרום לבנון וחיל-התותחנים ביצע ירי לעבר מרחבים שונים בדרום לבנון.

במהלך היום זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לשטח ישראל. כמו-כן, בהמשך להתרעות על חדירת כלי טיס עוין בצפון הארץ, זוהו מספר מטרות אוויריות עוינות שחצו לשטח ישראל משטח לבנון, אחת מהן יורטה בהצלחה על-ידי לוחמי ההגנה האווירית וכלל האירועים הסתיימו.
+חיזבאללה: חוסל האחראי על המרחב הדרומי של יחידת הכטב"מים בארגון
18:17 09/01/24  |  עידן יוסף
חיזבאללה הודיע רשמית על חיסולו עלי ברג'י מי ששימש כאחראי על המרחב הדרומי של יחידת הכטב"מים בארגון. המחבל לא הוגדר מפקד כמו וויסאם טוויל וזהו ההרוג ה-158 רשמי של חיזבאללה מתחילת המלחמה.
+גלנט לבלינקן: ״הגבירו לחץ על אירן כדי למנוע הסלמה אזורית״
17:53 09/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שר הביטחון אמר לשר החוץ של ארה"ב כי מערכת הביטחון מכינה חלופה צבאית לשם השגת שקט בצפון  ▪  גלנט: במרחב ח׳אן יונס הפעולה תתעצם, ותימשך עד להגעה אל ראשי החמאס והשבת חטופים. שינוי שיטת הלחימה אשר הולך ומתבצע בצפון הרצועה יקדם את ישראל להשגת מטרות המלחמה
בלינקו וגלנט בקריה [צילום: אלעד מלכה]
בלינקו וגלנט בקריה [צילום: אלעד מלכה]
+תחקיר ראשוני: האסון באל בוריג' - אירוע בטיחות
17:13 09/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
טנק שאבטח לוחמים בשטח וירה פגזים, אך אחד הפגזים גרם לנתז שהוביל להצתת חומר הנפץ במנהרה כחצי שעה לפני המועד המתוכנן
[צילום אילוסטרציה: דובר צה"ל]
+ארגון המורים מצטרף לשביתת ההזדהות של ההסתדרות עם החטופים
17:10 09/01/24  |  עידן יוסף
ארגון המורים מצטרף לשביתת ההזדהות של ההסתדרות. ב-14.1 ב-12:00, המורים יפסיקו ללמד את החומר השגרתי ויסבו את השיעורים לפעילויות חינוך הקשורות לחטופים ולערכים הומניטריים (גלי צה"ל).

+הונגריה מתנגדת לתביעת דרא"פ נגד ישראל
16:18 09/01/24  |  עידן יוסף
שר החוץ ההונגרי פטר סיירטו שוחח עם עמיתו ישראל כ"ץ, והודיע לו כי הונגריה מתנגדת לתביעתה של דרום אפריקה נגד ישראל בבית הדין הבין-לאומי בהאג.
+"אחת הצעירות חזרה מהשירותים נסערת, המחבל פגע בה מינית"
14:28 09/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
אביבה סיגל, שחזרה משבי חמאס בעסקת החטופים סיפקה עדות קשה מהשבי ברצועת עזה  ▪  עדותה נשמעה בכינוס ראשון של השדולה למען החטופים בכנסת  ▪  לדבריה, המחבלים עינו מול עיניה צעירה כי "חשבו שהיא קצינה"
אביבה סגל בכנסת. עדות מטלטלת [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+תיעוד ממצלמות לוחמי הקומנדו בח'אן יונס: "אני זורק רימון, מחבל נפל"
14:09 09/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
בזמן שהלוחמים סרקו פיר במרחב, יצאה חוליית מחבלים מתוך הפיר ונזרקו מטענים לעבר הכוח, הלוחמים השיבו באש וחיסלו את המחבלים  ▪  לוחמי מגלן איתרו בבתים תחמושת וחומרי מודיעין ותורת לחימה של חמאס
ספרים של ארגון חמאס בחאן יונס [צילום: דובר צה"ל]
+האיגודים המקצועיים בארה"ב חלוקים בנושא ישראל
13:57 09/01/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
לאחר עשרות שנים של תמיכה בלתי מסויגת בישראל, דור צעיר של פעילים מביע תמיכה בצד של חמאס ואף בהשמדת ישראל, בעת שהאיגודים נהנים מתנופה מחודשת - מדווח ניו-יורק טיימס
הפגנה פרו-פלשתינית בוושינגטון [צילום: חוזה מאגנה, AP]
+הסדר מדיני הוא המוצא היחידי לסבך
13:50 09/01/24  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
לצערי, רוב התושבים ברצועת עזה תומכים באידיאולוגיה החמאסית, לכן ישראל, ששמה לעצמה מטרה להשמיד את החמאס, לא תוכל לממש את המטרה הכרוכה בהשמדה של האידיולוגיה
מחיר יקר של דם [צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]
+חוסל מפקד אזור דרום לבנון ביחידה האווירית בחיזבאללה
13:32 09/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
רכבו הותקף ליד בית אחיו של מפקד כוח רדואן שחוסל אתמול, זמן קצר לפני הלוויתו  ▪  היה אחראי גם לתקיפת מפקדת פיקוד הצפון מוקדם יותר היום  ▪  מוקדם יותר הותקפה חוליית מחבלים שהייתה בדרכה לשגר כטב״ם נפץ לישראל
חסן עבד אל חוסיין [צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א']
התקיפה בלבנון [צילום: שימוש לפי סעיף 27א]
+התרעת חדירת כלי טיס בגליל העליון
13:29 09/01/24  |  מירב ארד
התרעת חדירת כלי טיס בגליל העליון, מרום הגליל - ברעם, אביבים, יראון.
+נתניהו וראש האופוזיציה לפיד ייפגשו מחר לעדכון ביטחוני
13:18 09/01/24  |  מירב ארד
ראש הממשלה נתניהו וראש האופוזיציה לפיד ייפגשו מחר (יום ד') לעדכון ביטחוני.

+הותר לפרסום: 5 לוחמים נוספים נהרגו במרכז רצועת עזה
12:37 09/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
בנוסף, לוחם במילואים בגדוד 8105, עוצבת ׳שועלי המרום׳ (646), נפצע באורח קשה בקרב במרכז רצועת עזה  ▪  מתחילת המלחמה נפלו 519 חללים, בהם 185 מתחילת התמרון הקרקעי ב-27 באוקטובר
רס"ם (במיל') עקיבא יסינסקי ז"ל [צילום: דובר צה"ל]
רס"ר (במיל') רועי אברהם מימון ז"ל [צילום: דובר צה"ל]
+נתניהו נפגש עם מזכיר המדינה של ארה"ב בקרייה
11:50 09/01/24  |  מירב ארד
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש כעת (יום ג') בארבע עיניים עם מזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן, בלשכתו בקריה בתל אביב. בהמשך תתקיים פגישה מורחבת עם חברי הקבינט לניהול המלחמה.

[צילום: קובי גדעון /לע"מ]
+יומן מלחמה, היום ה-94
11:24 09/01/24  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
ביבי, כבר עשית פעם משהו ראוי, בהזדמנות זו גם הכנסת אצבע לעינם של יריב לוין ושמחה רוטמן ותומכיהם  ▪  שב על עלי הדפנה ואל תשבש את הרושם הטוב
ברק. בחירה נכונה [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+בלינקן: רואה הזדמנויות לאינטגרציה של ישראל באיזור
11:14 09/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
נשיא המדינה נפגש עם שר החוץ האמריקני, ותקף את הטענות נגד ישראל: "החמאס, באמנה שלהם קוראים להשמדה. להשמדה של מדינת ישראל"  ▪  באשר ללחצים למנוע פגיעה באזרחים עזתים אמר: עושים כמיטב יכולתנו בנסיבות המורכבות
[צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ]
+ליברמן מציע: "שיקום תמורת פירוז"
10:44 09/01/24  |  מירב ארד
יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן מציע: "שיקום תמורת פירוז". הוסיף: "בימים האחרונים אני שומע יותר ויותר דיבורים על שיקום רצועת עזה. מדינת ישראל חייבת להתנות את שיקום הרצועה, בפירוז הרצועה. בלי הקמת מנגון יעיל שיבטיח את פירוק הרצועה מנשק מכל הסוגים - אין שיקום."
+חיזבאללה: "תקפנו את בסיס פיקוד הצפון בכטב"מים"
10:17 09/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
ארגון חיזבאללה טוען כי הבסיס בצפת (מחנה דדו) הותקף בתגובה לחיסול סאלח אל-עארורי וויסאם א-טויל  ▪  זוהתה נפילה בבסיס. אין נזק ואין נפגעים  ▪  שלושה פעילי חיזבאללה חוסלו בתקיפת רכב באזור הכפר אל-ר'נדוריה שבדרום לבנון  ▪  אזעקות רבות בשורת יישובים ברחבי צפון
חילופי אש בגבול הצפון [צילום: אייל מרגולין/פלאש 90]
[צילום: אייל מרגולין/פלאש 90]
+התרעות על חדירת כלי טיס עוין לגליל העליון
10:14 09/01/24  |  מירב ארד
אזעקות חדירת כלי טיס בגליל העליון, מבואות החרמון, מרום הגליל.

+הקלות והטבות לסטודנטים לראיית חשבון משרתי מילואים במלחמה
10:03 09/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
בין פעולות שנעשו במטרה להקל ולהיטיב עם הסטודנטים: דחיית מועדי הבחינות הסופיות בחשבונאות פיננסית ובביקורת; צמצום החומר לבחינות הסופיות; להתמחות מהבית באופן מלא בזמן המלחמה; 50% באגרות בחינות, התמחות, הענקת רישיון למילואימניקים פעילים
איתמר דוננפלד. מענה מיטבי לסטודנטים [צילום: משרד המשפטים]
+גלנט בגיבוי לאלוף פוקס: אם בשל קמפיין פוליטי אתם זקוקים לתקוף מישהו, תקפו אותי
09:50 09/01/24  |  מירב ארד
שר הביטחון יואב גלנט נותן גיבוי לאלוף יהודה פוקס: "מאות מחבלים חוסלו השנה ביו״ש בדרכם לבצע פיגוע כנגד אזרחי ישראל. על כל המבצעים פיקד האלוף יהודה פוקס.

חלק ניכר מאלו התוקפים את האלוף פוקס, גרים במקומות שעל הגנתם הוא נלחם. אני פונה לאנשי הציבור: אם בשל קמפיין פוליטי אתם זקוקים לתקוף מישהו, תקפו אותי - לא את קציני צה״ל."
+צה"ל בעומק ח'אן יונס: כ-40 מחבלים חוסלו ואותרו פירים משמעותיים
09:40 09/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
אותרו 12 רובים מסוג קלאצ׳ניקוב, ארבעה משגרי RPG טעונים, עשרות רימונים, מחסניות  ▪  חיל-הים תקף מוצבי חמאס
[צילום: דובר צה"ל]
[צילום: דובר צה"ל]
+אחים ולא רק בשכול
09:24 09/01/24  |  יוסי אחימאיר   |   לרשימה המלאה
"העדה הדרוזית משלמת מחיר יקר על הגנת המדינה וביטחונה, נטל שאנו נושאים בו מאז הקמת המדינה  ▪  זוהי שותפות בשדה הקרב, במוות ובשכול, ואני תוהה כאן מעל ארונו של סופיאו: אם השותפות כה איתנה בשדה הקרב, עד כדי חירוף נפש - מדוע שותפות זו לא תהיה בחיים עצמם?"
הלוויתו של סמ"ר סופיאן דגש [צילום: מיכאל גלעדי/פלאש 90]
+בן-גביר: השר גלנט הורס את התיישבות
09:02 09/01/24  |  מירב ארד
השר לביטחון לאומי, איתמר בן-גביר תוקף את שר הביטחון: בבוקר קשה זה, כאשר אנו סופרים את נופלינו, כשלוחמינו בעזה והעם מאוחד, בא השר גלנט והורס התיישבות. במקום לעצור ולהרוס את ההשתלטות הבלתי חוקית הפלשתינית על המרחבים, בוחר גלנט לתקוע אצבע בעין למתיישבים והלוחמים. זה המשך הקונספציה והפיכת האוהב לאויב והאויב לאוהב.
+משפחות החטופים בדרכן בשיירת רכבים למעבר כרם שלום במטרה לחסום אותו
08:41 09/01/24  |  מירב ארד
עשרות משפחות חטופים עושות את דרכן בשיירת רכבים מקיבוץ מגן למעבר כרם שלום במטרה לחסום אותו: "לא נאפשר הכנסת ציוד הומניטרי לעזה בזמן שהחולים והפצועים נמצאים בשבי חמאס".
+אירן מוכנה ללכת על הקצה בתחום הגרעין
08:10 09/01/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הדינמיקה מול אירן סבוכה כפי שלא הייתה מאז 1979, וכיום היא גם נהנית מתמיכתן של רוסיה וסין - מנתח ניו-יורק טיימס בהרחבה  ▪  טהרן אינה רוצה עימות עם ארה"ב, אך לא שולטת מבחינה מבצעית בשלוחיה
מרחק של שבועות מפצצה [צילום: וחיד סאלמי, AP]
+תזכיר חוק: תוארך החמרת התנאים לכל הכלואים
08:10 09/01/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
המשרד לביטחון לאומי מבקש לאשר: צמצום שטח המחיה לאסירים וביטול החובה להלין כל אסיר על מיטה יוארכו בארבעה חודשים  ▪  3,400 איש נכלאו מתחילת המלחמה ומספר הכלואים עלה ב-21%
כלא עופר לאסירים בטחוניים [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+בג"ץ דחה עתירת עיתונאים זרים שביקשו להיכנס לרצועה
08:05 09/01/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ביקשו להיכנס בצורה עצמאית וללא ליווי  ▪  רונן: מדיניות צה"ל - לאפשר כניסת עיתונאים בצורה מוגבלת ובליווי - מאוזנת וסבירה; היענות לעתירה תסכן את הכוחות בשטח
הפצצה ברפיח [צילום: עבד אל-רחים חטיב, פלאש 90]
+הותר לפרסום: 4 לוחמים נהרגו ברצועת עזה
08:05 09/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
בנוסף נפצעו שלושה קצינים ושלושה לוחמים  ▪  מספר חללי צה"ל מתחילת המלחמה עלה ל-514
סמל רועי טל ז"ל [צילום: דובר צה"ל]
רס"ל (מיל') דוד שורץ ז"ל [צילום: דובר צה"ל]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
סאגת העקורים
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הירונימוס
9/01/24 22:31
2
רפי לאופרט
11/01/24 16:51
3
הירונימוס
12/01/24 12:01
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
מאז תחילת המלחמה, משרד המשפטים ומועצת רואי חשבון עוקבים מקרוב אחר השלכות המצב הביטחוני, ובהתאם ננקטו מהלך החודשים האחרונים פעולות רבות ביחס לבחינות לראיית חשבון להתמחות, על-מנת להתאים את הדרישות לנסיבות המיוחדות.
09/01/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
צוותי הקרב החטיבתיים שנלחמים תחת אוגדה 98 הרחיבו את התמרון בעומק ח'אן יונס וביצעו התקפות במהלכן חוסלו כ-40 מחבלים, אותרו מגוון רחב של אמצעי לחימה ואותרו פירים משמעותיים.
09/01/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
מלחמת "חרבות ברזל" העלתה את מספר החללים הדרוזים בכל מערכות ישראל אל מעבר לרף החמש-מאות. שמותיהם מונצחים בבית יד לבנים הדרוזים בדליית אל-כרמל. האחרון בנופלים הוא סמ"ר סופיאן דגש ז"ל, שהובא ביום חמישי למנוחות בבית העלמין הצבאי בכפרו-עירו מראר שבגליל.
בקיץ שעבר האמינו הנשיא ג'ו ביידן ויועציו הבכירים לביטחון לאומי, כי סיכויי העימות עם אירן ושלוחיה פחתו משמעותית. הם הגיעו להסכם לשחרור חמישה אמריקנים תמורת 6 מיליארד דולר בנכסים אירניים מוקפאים וכמה אסירים אירנים. חיזבאללה, חמאס והחות'ים נראו שקטים יחסית. אירן אפילו האטה את קצב העשרת האורניום ועיכבה את התקדמותה לעבר נשק גרעיני.
09/01/2024  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
ב-80 הימים הראשונים של המלחמה נכלאו 3,400 איש, רובם אסירים ביטחוניים, ומספר הכלואים בבתי הסוהר בישראל עלה ב-21% והגיע ל-19,756. כך אומר (98.1.24) המשרד לביטחון לאומי, בדברי ההסבר לתזכיר החוק המבקש להאריך בארבעה חודשים את ההרעה בתנאי הכלואים בכלל, ולא רק הביטחוניים שבהם.
09/01/2024  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il