|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
פגז של ארטילריה ישראלית מתפוצץ מעל בית באל-בוסתן שבדרום לבנון [צילום: חוסיין מלא/AP]

המלחמה מהצד השני: דרום לבנון נראית כמו עזה

העיתונות הערבית מדווחת על המצב בדרום לבנון והוא חמור ממה שידוע לנו מהתקשורת הישראלית. כיצד נראה המצב מהכיוון השני? מדוע הזעם על חיזבאללה רק גובר בכל יום שעובר?
29/02/2024  |   ירון פרידמן   |   יומני בלוגרים   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

התקשורת הישראלית מדווחת כל העת על תגובות ירי של צה"ל על אש וכטב"מים מכיוון לבנון. זו המלחמה הצודקת של ישראל בזירת הצפון. אך מהי התמונה האזרחית בצד השני של הגבול, על-פי התקשורת הערבית?

דרום לבנון מתחיל להזכיר את עזה

ההפצצות של צה"ל על דרום לבנון אינן פוסקות כבר חמישה חודשים, כי חיזבאללה לא נוצר את האש (מלבד הפסקת האש בתקופת שחרור החטופים). הדיווחים המעודכנים מדברים על זרם עצום של 90 אלף פליטים שנטשו עד כה את הדרום. רוב כפרי דרום לבנון נטושים וחלק גדול מהבתים הרוסים.

הדיווחים האחרונים מדברים על 245 יחידות דיור שנהרסו כליל. החקלאים מתלוננים רבות על הרס היבול ועל היעדר יכולת לטפל בגידולים בשל הסכנה להתקרב לשדות. משרד החקלאות הלבנוני דיווח על 50 אלף עצי זיתים שנהרסו מפצצות של פצצות זרחן האסורות לשימוש, כך לטענתו. בנוסף, דיווח המשרד על עשרות אלפי תרנגולות, כבשים, עיזים ופרות שמתו כתוצאה מההפצצות.

רוב יעדי הבריחה של התושבים הם לערים צור, צידון וביירות. 80% מהפליטים עברו להתגורר אצל בני משפחה, בשל קשיים כלכליים. רק 17% עברו לחיות בשכירות ושלושה אחוזים מתגוררים במקלטים ציבוריים. חיזבאללה הכריז רשמית על יותר ממאתיים הרוגים בארגון. לגבי האזרחים, אין מספרים מדויקים, אך הדיווחים מדברים על עשרות הרוגים עד כה.

נוטשים את הדרום

הייאוש בקרב הלבנונים עצום והוא נובע מהעובדה שאין צפי להפסקת האש באופק והמצב הכלכלי מעולם לא היה קשה כל כך. קצב הבריחה גדל בהדרגה כי אין מדובר כבר בהפצצות רק על כפרי הגבול. ההתקפות של צה"ל הולכות ומעמיקות צפונה, במטרה להרחיק את כוחות חיזבאללה מהגבול ככל האפשר. לשם השוואה, באוקטובר 2023 היו 15 אלף פליטים, בנובמבר 26 אלף. אך בינואר השנה עלה מספרם ל-70 אלף וכעת מגיע ל-90 אלף. נתונים אלה מגובים במספרים שפרסם ארגון הפליטים הבינלאומי (IOM). חשוב לציין, כי רוב התושבים באזור שנפגע משתייכים לעדה השיעית, שהיא הנחשלת והענייה ביותר במדינה.

לבנון מצויה במצב הכלכלי הקשה בהיסטוריה שלה ואינה מסוגלת להעניק פיצוי הולם לפליטים. הדיווחים מדברים על סכומי פיצויים מגוחכים של כ-100 דולר בחודש למשפחה והקצאות של מזון בסיסי וחלב לתינוקות. בעלי אדמות חקלאיות זוכים ל-200 דולר, כאשר המדינה מסתייעת בארגוני צדקה לשם כך.

אירן מהססת, ישראל מסירה את הכפפות

עיתון "ג'נוביה" של האופוזיציה השיעית בדרום לבנון מיטיב לבטא בימים אלה את הזעם שחשים רבים כלפי חיזבאללה, על כך שגרר את כל הדרום למלחמת ההתשה הנוכחית. כתבי העיתון מרבים לכתוב על החשש כי נסראללה משחק באש והמלחמה עלולה בכל רגע להפוך למערכה גדולה, שתמיט אסון על לבנון כולה.

לאחרונה פורסם מאמר החושף את החשש נוכח עמדתה המהוססת של אירן לגבי המלחמה. הכוונה היא שבטהרן מקווים לשמור על "מלחמה על אש קטנה" כדי להראות שחיזבאללה מביע סולידריות כלשהי עם עזה, אך מבלי שייצאו העניינים מכלל שליטה. למנהיג העליון ח'מנאי אין רצון "לבזבל" את חיזבאללה, ארגון שאירן מטפחת כבר ארבעים שנה, על עזה. עם כל הכבוד, הנשק הכבד של חיזבאללה שמור לימי חירום, אם וכאשר אירן עצמה תותקף, כדי לבלום את הפרויקט הגרעיני שלה.

בכתבה שפרסם עיתון "ג'נוביה" לאחרונה תחת הכותרת "ישראל מוכנה למלחמה, מה עם חיזבאללה?" כותב המאמר מביע חשש מהשינוי שחל בישראל, אשר לטענתו הסירה לחלוטין את הכפפות מאז המלחמה בעזה. לדבריו, "ישראל מסוגלת כעת לירות אפילו על קברים, על תהלוכת אבלים בהלוויות, להרוס תשתיות שלמות ומתקנים כלכליים ולנהוג שלא בהתאם לכללי המשחק מאז ה-8.10". אכן, ההרתעה של חיזבאללה הופרה לחלוטין. לפני שפתח הארגון במלחמה המוגבלת ב-8.10, נרתע צה"ל מלפגוע בפעילי הארגון, כי חיזבאללה שמר על משוואה של תגובה על כל חיסול של פעיל בהרג חייל ישראלי. כעת נפרץ הסכר: כל פעיל חיזבאללה או הארגונים המסונפים לו בטווח הקרוב לגבול (כגון ארגון אמל) מהווה מטרה ניידת מבחינת צה"ל. כותב המאמר גם מודאג גם מכך שאם בעבר הבטיחה אירן לסייע לעדה השיעית, כעת אין כל יוזמה או הצעה להשתתף בפיצוי למשפחות הפליטים. הקופה של טהרן ריקה.

כולם נגד, כולל שיעים

ברשתות החברתיות ישנה נוכחות של קבוצה הנקראת "השיעה נגד המלחמה". בסרטונים שהיא מפיצה, נראים נשים וילדים בדרום בוכים ומדברים על ההרס הרב בכפרי הדרום.

בשבוע שעבר הביעו שיעים בדרום זעם רב על איש דת מטעם חיזבאללה. שפיק ג'ראדי, איש דת מטעם חיזבאללה בביירות (בוגר אוניברסיטת קום באירן), הביע זלזול כלפי תגובתם המבוהלת של תלמידי בית הספר השיעי "אל-מהדי" בעיירה זבדין שליד נבטיה. הילדים נבהלו מרעש מטוסי צה"ל ורבים מהם פרצו בבכי.

בסרטון אחר, נראית פליטה שיעית צעירה שעזבה את הדרום וברחה לצידון. היא סיפרה כי הפליטים מיואשים מהמצב ואינם רואים כל אופק אופטימי לחייהם. היא מספרת כי היא כבר דור שני של עוני, מלחמות וייאוש, וכי חוותה את מלחמת 2006 (מלחמת לבנון השנייה) וכעת הבת שלה לצערה חווה את אותה החוויה. אחרי שתי המלחמות הללו מי ירצה לחזור לחיות בכפרים האלה? - היא שואלת. לסיום הראיון היא אומרת: "אנחנו רק רוצים לחיות בשלום ולגדל את ילדינו בשקט ובביטחון".

מלבד אופוזיציה פנימית בעדה השיעית, מביעים לבנונים נוצרים ומוסלמים סונים כל יום מחאה ברשתות החברתיות נגד הצעד חסר האחריות של חיזבאללה. הפרשן הלבנוני רביע אל-הבר הסביר בראיון (25.2.24) כי חיזבאללה מצפצף על האינטרס הלבנוני וכי ההחלטה לצאת למלחמה הייתה של "ציר ההתנגדות" (ובראשו אירן).

לחרדתם של הלבנונים, הסימנים לגלישה למלחמה כוללת הולכים ומתרבים. מטוסי צה"ל חגים בגובה נמוך מעל ביירות, מטרות חיזבאללה בעומק לבנון אינן חסינות עוד. רק לפני שבוע הופצץ מחסן נשק בצידון והשבוע (26.2) הופצצה לראשונה מטרה בבעלבכ שבבקעת הלבנון הרחוקה.

הפרשן אל-הבר הזכיר בראיונו האחרון כי נסראללה אמר אחרי 2006, כי לו היה יודע כיצד תגיב ישראל לא היה פותח במלחמה. לדבריו, נסראללה עושה כעת שוב את אותה הטעות, ועתיד לשלם עליה ביוקר, כי כעת ישראל נחושה מתמיד לתקוף.

תאריך:  29/02/2024   |   עודכן:  29/02/2024
ירון פרידמן
+הרוגים ומאות פצועים בעזה; חמאס מאיים להפסיק את המו"מ
14:26 29/02/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
משרד הבריאות העזתי מדווח על הרוגים ופצועים ברחוב א-ראשיד בעיר עזה  ▪  צה"ל בתגובה: "ההמון סיכן את כוחותינו, שהגיבו בירי. האירוע בתחקיר"  ▪  דו"צ פרסם תיעוד חריג מהאירוע
[צילום: מסך]
+כוחות משטרה וצבא מפנים פעילים ומאפשרים למשאיות הסיוע לעבור
14:07 29/02/24  |  מירב ארד
כוחות משטרה וצבא רבים מפנים בשעה זו את הפעילים ובני משפחות חטופים ומאפשרים למשאיות הסיוע לעבור. "ההחלטה האומללה של הממשלה לאפשר ציר לוגיסטי לארגון הטרור חמאס היא פשע", לשון הודעת תנועת צו 9.

+מחסום כרם שלום נחסם לתנועת משאיות הסיוע לרצועה
12:44 29/02/24  |  מירב ארד
מפגינים חוסמים את מעבר כרם שלום ומונעים כניסת משאיות סיוע לרצועת עזה.
+פעילות בזייתון: תיעוד מפשיטה על מחרטה ומחסני אמל"ח של חמאס
12:24 29/02/24  |  מירב ארד
במהלך הימים האחרונים כוחות מצוות הקרב של חטיבת הנח"ל מאוגדה 162 פועלים במרחב זייתון בצפון רצועת עזה. הלוחמים חיסלו מחבלים בקרבות מטווח קצר, איתרו והשמידו פירים התקפיים ותשתיות טרור של חמאס.

בפשיטה על מחרטת נשק איתרו והשמידו הכוחות פירים התקפיים ומחסן אמצעי לחימה, איתרו מטענים, וסטים, רימונים, קלאצ'ניקובים ומחסניות.


[צילום: דובר צה"ל]
+אזעקות באזור חיפה; יירוטים נשמעו באזור הקריות
12:19 29/02/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
תושבים דיווחו על הדי פיצוצים  ▪  צה"ל יירט מטרה אווירית חשודה  ▪  מטוסי קרב מספר מטרות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב ג׳בל בלט  ▪  בסוריה דווח על תקיפה ישראלית באזור דמשק, ועל תקיפת כטב"ם ליד גבול לבנון
[צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
+לאחר המטח לצפון: מטוסי קרב תקפו מטרות של חיזבאללה במרחב ג׳בל בלט שלבנון
12:00 29/02/24  |  מירב ארד
מטוסי קרב תקפו (יום ה') מספר מטרות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב ג׳בל בלט שבשטח לבנון, בינהן עמדות שיגור לצד אתר צבאי בו פעלו מחבלי הארגון. במהלך הבוקר זוהו מספר שיגורים שחצו משטח לבנון למרחבים אדמית ושלומי. כוחות צה״ל תקפו את מקור הירי
+דיווחים על תקיפת כלי רכב בגבול לבנון-סוריה
11:50 29/02/24  |  מירב ארד
דיווחים בסוריה: כלי רכב הותקף באמצעות כטב"ם באזור אל-קוסייר סמוך לגבול עם לבנון. מוקדם יותר דווח על פיצוצים בדרום מערב דמשק.
+בעד הממשלה
11:35 29/02/24  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
הקבינט הביטחוני הוציא את הטיפול בהר-הבית בחודש רמדאן מידיו של איתמר בן-גביר  ▪  הוא נטל את המצת מידי הפירומן הפוליטי
בן-גביר. שיתפטר [צילום: אבשלם ששוני/פלאש 90]
+מתפכחים
11:30 29/02/24  |  מנחם רהט   |   לרשימה המלאה
זה עדיין לא כל התנועה הקיבוצית, אבל חלקים ממנה כבר הסיקו מסקנות לגבי האויב האיסלמונאצי  ▪  מזכ"ל הקיבוצים בעשור האחרון מוביל את ההתפכחות: המתנחלים לא טועים, הימין צודק  ▪  "רבים לא יכולים לשמוע ערבית ורוצים לראות את עזה מחוקה"
נוכחות באזור [צילום: ברנט ארמנגו/AP]
+העם דורש מפקדים של "הנני"
10:55 29/02/24  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
אסור לאפשר חסימות קידומם של מפקדים נערצים ונועזים דוגמת העוול הנורא שנעשה לגיבור ישראל, עופר וינטר, מהקצינים המהוללים אשר היה אמור לשבת במטכ"ל ולהשמיע קול אחר, קול שונה, קול של קצין יהודי גאה בערכיו, באמונותיו, באלוקיו
וינטר. ראוי [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+הממשל האמריקני חושש ממבצע קרקעי של ישראל בלבנון בקיץ
10:06 29/02/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
בכיר בממשל ביידן: פועלים בהנחה שמבצע צבאי ישראלי יתרחש בחודשים הקרובים  ▪  רא"ל הלוי השבוע בגבול הצפון: חיזבאללה ישלם מחיר גדול מאוד
צה"ל בגבול הצפון [צילום: דובר צה"ל]
+אחדות היא חובה
09:09 29/02/24  |  עדנה ויג   |   לרשימה המלאה
האויבים אינם מבדילים בין יהודי ליהודי, לא אכפת להם מה הן עמדותיו הפוליטיות, האם הוא "שמאלני" או "ימני", לא משנה להם האם הוא דתי או לא - מבחינתם כולנו יהודים
[צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+הלו"ז הפוליטי של ביידן ונתניהו לקראת התנגשות: אינטרסים מנוגדים בסיום המלחמה
09:09 29/02/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ניו-יורק טיימס: לנתניהו יש אינטרס להאריך את המלחמה כדי לחמוק מן האחריות למחדל, בעוד ביידן רוצה לסיים אותה כמה שיותר מהר בשל סכנת אובדן הקולות בבחירות לנשיאות  ▪  מדובר במשחק מסוכן מצידו של נתניהו, מזהיר העיתון, בשל תלותה של ישראל בארה"ב ומשום שהוא עלול למנוע ממנו את ההישג המיוחל בדמות נורמליזציה עם סעודיה
המתחים הולכים וגוברים [צילום: אבי אוחיון, לע"מ]
+חטיבה 7 חיסלו בעזרת כלי טיס 4 מחבלים שניסו להטמין מטען בקרקע
09:08 29/02/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
בשכונת זייתון לוחמי צוות קרב 401 השמידו 5 בורות שיגור וחיסלו מחבלים שירו לעברם  ▪  במרכז הרצועה, צוות הקרב של חטיבת הנח״ל זיהו מחבל מתקרב לעברם וחיסלו אותו על-ידי רחפן
[צילום: דובר צה"ל]
[צילום: דובר צה"ל]
+יואב קיש מלחך פינכה של נתניהו
08:36 29/02/24  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
יואב קיש כשר חינוך אינו מכיר את משמעות המשפט - "מה עניין שמיטה להר סיני" בנמקו, כי המצב המלחמתי הוא אחד הנימוקים המשכנעים לביטול הפרס
קיש. אין מה לצפות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+"צה"ל נכנס לבִּצָּה בעזה בלי תוכנית יצירתית"
08:31 29/02/24  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה
דיון עומק שבועי על מלחמת "חרבות ברזל", שבו טען ד"ר חיים אסא, המומחה לאסטרטגיה צבאית, ש"צה"ל נכנס לבִּצָּה בעזה בלי תוכנית יצירתית. המפקדים הבכירים עוסקים בג'ובים ולא בחשיבה צבאית מחוץ לקופסה"
פעילות צה"ל בעזה [צילום: דובר צה"ל]
+חקיקה לשפיטת מחבלי החמאס - לא בחודשים הקרובים
08:11 29/02/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הממשלה מבקשת להאריך עד אמצע יוני את התקנות לשעת חירום המאפשרות להאריך את מעצרם של המחבלים, ובראשם אנשי הנוח'בה, שכן טרם הסתיימה הכנת החקיקה שתטפל בהעמדתם לדין
מחבלי חמאס בכלא [צילום: שב"ס]
+חיל-התותחנים תקף במרחב חולה
23:19 28/02/24  |  עידן יוסף
מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר תשתיות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים כפרא וצדיקין שבדרום לבנון.

בנוסף, צה״ל תקף בשעות האחרונות בירי ארטילרי במרחב חוּלה.
+סופית: יקוצרו מועדי ההרחבה של הסכמים קיבוציים שנעשו בזיקה למלחמה
23:17 28/02/24  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הסכמים קיבוציים (תיקון מס' 11 - הוראת שעה - חרבות ברזל) (הוראות מיוחדות לעניין הרחבת הסכם קיבוצי כללי שנעשה בשל פעולות האיבה או פעולות המלחמה), התשפ"ד-2024. בהצעה תמכו 7 חברי כנסת, ללא מתנגדים או נמנעים.

מוצע בה לקבוע הוראת שעה שתאפשר קיצור מועדים להרחבת הסכמים קיבוצים כלליים שנעשו בזיקה למלחמת חרבות ברזל. זאת, בהתחשב בדחיפות הצורך בהרחבת ההסכם הקיבוצי, על-רקע המלחמה. על-פי הקבוע כיום בחוק, התהליך להחלת צו ההרחבה אורך לכל הפחות 30 ימים מיום הכרזת שר העבודה על כוונתו לעשות כן. סד זמנים זה מעמיד, למשל, משרתי מילואים רבים שכבר סיימו את שירותם או לחלופין יצאו להפוגה של מספר חודשים - בסכנת פיטורין מידית.

בהתאם להצעת החוק, יתאפשר לשר העבודה להחיל על כלל המשק, תוך שבוע מיום ההכרזה, צו הרחבה להסכם קיבוצי שנחתם החודש בין ההסתדרות לבין ארגוני מעסיקים וקובע הגנה על משרתי המילואים מפיטורין למשך 60 יום מתום שירות המילואים. מאחר ששר העבודה כבר הודיע בשבוע שעבר על כוונתו להחיל צו הרחבה ביחס להסכם הקיבוצי האמור - תעניק הצעת החוק הגנה מידית מפיטורין למשרתי המילואים.
+הארכתו בשנה של גיל הפטור ממילואים תימשך ארבעה חודשים נוספים
22:43 28/02/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
גיל הפטור החדש יהיה: 41 (במקום 40) ליוצאי צבא שאינם קצינים, 46 (במקום 45) לקצינים ו-50 (במקום 49) למקצועות מיוחדים  ▪  הוראת השעה הוארכה עד 30 ביוני 2024  ▪  חברי כנסת מהאופוזיציה מתחו ביקורת על החוק ודרשו גיוס שוויוני יותר
אדלשטיין. הצעת חוק מאזנת [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+דיווחים בסוריה: ישראל תקפה מבנה המשמש מיליציות אירניות
21:58 28/02/24  |  עידן יוסף
מקורות המזוהים עם האופוזיציה הסורית מדווחים שמטוסי קרב ישראלים תקפו מבנה בתוך אזור א-סיידה זינב המשמש את המיליציות האירניות - המבנה נהרס עד היסוד. כמו כן הותקף מתקן של צבא סוריה ליד הכפר חג'ירה בדרום דמשק.

משרד ההגנה הסורי מכחיש את הדיווחים על נפגעים וטוען שבתקיפה על דמשק בשעה 21:35 (שעון דמשק) נגרמו נזקים לרכוש בלבד.
+חשיפה: רכבות יסיעו חולים ופצועים במקרה של פגיעה בתשתיות
21:47 28/02/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מנכ"ל משרד התחבורה קיים דיון הפקת לקחים לייעול ושיפור מענה מערך התחבורה במלחמה באמצעות החברות הרבות הכפופות למשרד  ▪  בהנחיית השרה רגב, כלל החברות והאגפים במשרד עושים כעת בדק בית פנימי
מיכל קלה בן-חמו, משה בן-זקן, נתנאל אייזק
+הקרב על הר-הבית: קבינט המלחמה מנטרל את בן-גביר ברמדאן
20:55 28/02/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
חדשות 12: דרישתו של בן-גביר להגביל עליית ערבים להר-הבית נדחתה, וקבינט המלחמה הפקיע ממנו את הסמכות בנושא מחשש להסלמה  ▪  לא יוטלו הגבלות גורפות, המשטרה תקבע מכסת מתפללים  ▪  בן-גביר זועם ודורש מראש הממשלה להכחיש את הפרסום
בן-גביר. זועם [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+אולמרט: להפסיק את המלחמה ולהוציא את צה"ל מהרצועה
18:47 28/02/24  |  עידן יוסף
ראש הממשלה לשעבר, העבריין המורשע ‏אהוד אולמרט הזהיר בריאיון לרשת בלומברג מפני תקיפה ישראלית ברפיח: "מדובר בסיכון שאנחנו לא יכולים לקחת אם מצרים תפר את הסכם השלום בן ה-45 שנים". עוד אמר, "כי על נתניהו להפסיק את המלחמה נגד חמאס ולהתמקד בתוכנית שתוציא את צה"ל מהרצועה, על מנת שכוח בינלאומי יוכל לשלוט בה".
+צה"ל תקף משגר ממנו בוצעו שיגורים לעבר קריית שמונה
18:21 28/02/24  |  עידן יוסף
מטוסי קרב תקפו משגר ממנו בוצעו שיגורים לעבר מרחב קריית שמונה הבוקר.

בנוסף, הותקפו מספר תשתיות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים א-סקי, בינת ג'בל ויארין.

בהמשך להתרעות במרחב הגליל המערבי, זוהו מספר שיגורים מלבנון לעבר שטח ישראל, חלקם נפלו בשטח לבנון והשאר בשטחים פתוחים בשטח ישראל, אין נפגעים.
+85% מהלוחמים שנזקקו לטיפול נפשי חזרו ללחימה
16:46 28/02/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה מקים מרכז לשירותי בריאות הנפש  ▪  במהלך הלחימה, קב"נים נכנסו לרצועת עזה כדי לספק טיפול ראשוני  ▪  נפתח מוקד בריאות הנפש טלפוני כחלק ממוקד רפואה דחופה
שיחות בעומק הרצועה [צילום: דובר צה''ל]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המלחמה מהצד השני: דרום לבנון נראית כמו עזה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
מליאת הכנסת אישרה (28.2.24) בקריאה שנייה ובקריאה שלישית את הצעת חוק שירות ביטחון (תיקון מס' 26 - הוראת שעה - חרבות ברזל), התשפ"ד-2024. 44 חברי כנסת תמכו בהצעה, לעומת 30 שהתנגדו.
28/02/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
משרד התחבורה, באמצעות הגופים הכפופים אליו, מבקש לסייע למערכת הביטחון ולמאמץ המלחמתי. מחר (ה') צפויים נציגי המשרד להיפגש עם נציגי מערכת הביטחון ולפרוס בפניהם את הצעותיהם. ל-News1 נודע כי התוכנית, שנועדה לתת מענה לפגיעה בתשתיות במקרה של מלחמה נגד חיזבאללה, כוללת שינוע של חולים ופצועים מצפון הארץ למרכזה באמצעות רכבות.
28/02/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
נדחתה דרישת השר לביטחון לאומי איתמר בן-גביר להגביל את עליית ערביי ישראל להר-הבית. קבינט המלחמה החליט להפקיע ממנו את הסמכות בנושא זה עקב חשש להסלמה ביטחונית. כך פורסם (28.2.24) בחדשות 12.
28/02/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
מערך בריאות הנפש שבחיל הרפואה מפעיל מתחילת המלחמה רשת של אנשי מקצוע הפרוסים בכלל הגזרות, במטרה לתת את המענה המיטבי לכוחות בתחום בריאות הנפש.
28/02/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
צוות הקרב של חטיבת הצנחנים נלחם במערב ח'אן יונס, הלוחמים פושטים על יעדי טרור ומחסלים מחבלים רבים מטווח קרוב באמצעות ירי והכוונת אש מהאוויר ומהיבשה.
28/02/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il