בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
|
צביעת הבית מבחוץ לפני סידור הקירות הפנימיים [צילום: דוברות משרד התחבורה]
|
|
|
צדק תחבורתי: קודם משדרגים את המוצר, רק אח"כ מוזילים
|
רפורמת תעריפי התחבורה הציבורית החדשה מרחיבה את רפורמת דרך שווה ומגדילה הנחות לתושבי הפריפריה הגאוגרפית והחברתית ● נוסעי אוטובוס בפריפריה החברתית ישלמו יותר מפי 2 מאשר מקביליהם בפריפריה הגאוגרפית, במקום להתמקד בשיפור השירות - מה שגורם לתהיות בנוגע לסדרי העדיפות של הרפורמה
|
בשושן פורים הקרוב אמור להתחיל השלב הראשון של רפורמת צדק תחבורתי, שקידמו שרת התחבורה מירי רגב ושר האוצר בצלאל סמוטריץ'. הרפורמה, שמלכתחילה נועדה להרחיב את אזורי הפריפריה, אינה מבטלת את רפורמת דרך שווה שקידמו מרב מיכאלי ואביגדור ליברמן בממשלה הקודמת. רגב, שתקפה את מיכאלי איימה בביטול הרפורמה של קודמתה, אך בפועל לא נגעה בה ורק ביצעה כמה תיקונים שמרחיבים אותה לא רק לפריפריה הגאוגרפית, אלא גם לזו החברתית. אולם למרות ההוזלה לפריפריה החברתית, נוסעי האוטובוס בפריפריה החברתית ישלמו יותר מפי שניים יותר מאשר מקביליהם בפריפריה הגאוגרפית. בפריפריה הגאוגרפית ישלמו 49.50 ₪ עבור מינוי חופשי חודשי (מחוץ למטרופולינים), לעומת 112.50 ₪ בפריפריה החברתית. לשם השוואה, בחדרה, למשל, יהיה המחיר 225 ₪. כלומר, נוסע בחדרה ישלם יותר מפי 4.5 יותר מאשר נוסע בנהריה. אין ספק שמדובר בפער רציני במיוחד, ואולי אפילו יש לכך הצדקה לנוכח הקיפוח ארוך השנים שממנו סבלו נוסעי הפריפריה הגאוגרפית במשך עשרות שנים הן במחירים מופקעים והן בשירות מקרטע, יחסית למקביליהם במטרופולינים הגדולות. כך שבתור "פיצוי", הנחה שכזו בהחלט יכולה להיות קבילה. גילוי נאות: הכותב הוא משתמש תחבורה ציבורית. גילוי נאות נוסף: הכותב מתגורר בפריפריה הגאוגרפית. המשמעות: אני הולך ליהנות, ובגדול, מהרפורמה והתשלום המוזל אותי אני משלם היום הולך להיחתך שוב – בחצי. אף על-פי כן, ולמרות ששכניי אולי ירגמו אותי באבנים למה אני "מקלקל" להם, סדרי העדיפות של הרפורמה נעדרי היגיון. כשם שפטור מלא מתשלום לאזרחים ותיקים בגיל פרישה אינו דחוף, כך גם מתן הנחה של 50% לפריפריה הגאוגרפית עבור חופשי חודש אזורי הוא סעיף שנית היה לדחות לשלבים הבאים. כך גם בפטור לשנה לחיילים משוחררים, שעליו הרחבתי ברשימתי הקודמת, והנחת ה-33% לבני 26-18. באירוע הצגת הרפורמה, שקיימה רגב בשבוע שעבר, היא הסבירה שבתקציב הבא תתמקד בשיפור השירות, התדירות, המסלולים ותשתיות התחבורה הציבורית. בחירתה לטפל קודם כל בתעריפים, הנחשבים זולים במיוחד יחסית למדינות אחרות בעולם, ולא בבעיית השירות היותר בוערת, היא היפוך היוצרות, ומעידה על סדר יום פופוליסטי של רצון לחלק מתנות. מטרתה המוצהרת של הרפורמה היא להגדיל את מספר הנוסעים בתחבורה ציבורית אינה מתיישבת עם מהלכיה של רגב. הסדר הנכון הוא שאתה קודם כל משפר את המוצר ורק אחר כך מוכר אותו בהנחה. הדבר דומה לצביעת בית מבחוץ מבלי שסיידת קודם את הקירות פנימה. יצירת מערכת תעריפים זולה למוצר גרוע תיצור מצב שבו הנוסעים הפוטנציאליים שאותם מעוניינת להעלות לאוטובוסים, באמצעות פיתוי של מחיר נמוך, יגלו עד מהרה שמדובר במוצר לא אפקטיבי ויעדיפו על פניו את הרכב הפרטי.
|
מחיר ושיעור ההנחה לפי מקום מגורים וסוג הנוסע |
סוג הנוסע/מיקום
|
נוסע רגיל
|
נוסע זכאי ביטוח לאומי
|
נוסע צעיר
|
לא פריפריה
|
225 (0%)
|
112.50 (50%)
|
150.75 (33%)
|
פריפריה חברתית
|
112.50 (50%)
|
112.50 (50%)
|
112.50 (50%)
|
פריפריה גיאוגרפית
|
49.50 (50%)
|
49.50 (50%)
|
49.50 (50%)
|
רפורמת צדק תחבורתי - הבטחות מול ישום |
ההתחייבות המקורית
|
היישום
|
הערות
|
33% הנחה בערך צבור לבני 26-18
|
Ꭓ
|
|
33% הנחה במינוי חודשי לבני 26-18
|
ברפורמה
|
|
שנה חינם לזכאי חוק חיילים משוחררים
|
ברפורמה
|
|
50% הנחה על מינוי חודשי לזכאי ביטוח לאומי
|
ברפורמה
|
|
100% הנחה לאזרחים ותיקים מגיל פרישה
|
Ꭓ
|
ייכנס לתוקף בשלב ב' של הרפורמה
|
הוזלת מינוי חודשי משולב מעל 75 ק"מ
|
Ꭓ
|
|
50% הנחת ערך צבור בפריפריה גאוגרפית
|
Ꭓ
|
|
50% הנחת מינוי יומי בפריפריה גאוגרפית
|
Ꭓ
|
|
50% הנחת מינוי חודשי בפריפריה גאוגרפית
|
ברפורמה
|
|
50% הנחת ערך צבור בפריפריה חברתית
|
Ꭓ
|
|
50% הנחת מינוי חודשי בפריפריה חברתית
|
ברפורמה
|
השכונות המוחלשות ביישובים מבוססים ייכנסו רק בשלב ב' של הרפורמה
|
תאריך:
|
17/03/2024
|
|
|
עודכן:
|
17/03/2024
|
|
עידן יוסף
|
+פורסם המכרז למשרת מנכ"ל חברת נת"ע
|
13:40 17/03/24 | עידן יוסף | לרשימה המלאה |
על המועמדים שירצו להחליף את חיים גליק להיות בעלי ניסיון ניהולי משמעותי בתחומי תשתיות, תחבורה או שירות ציבורי ▪ המנכ"ל הנבחר ינהל תקציב שנתי של מעל 10 מיליארד ש"ח וצוות של כ-700 עובדים
|
|
|
|
גליק. מי ייכנס לנעליו?
|
|
|
|
צדק תחבורתי: קודם משדרגים את המוצר, רק אח"כ מוזילים
|
|
בימים האחרונים ציינה רכבת ישראל אבן דרך מרכזית בתוכנית הפיתוח לעשורים הקרובים, עם סיום שדרוג מערכת האיתות לאיתות אלקטרוני בכל רחבי הארץ.
|
|
|
נתיבי תחבורה עירוניים להסעת המונים (נת"ע), החברה הממשלתית האחראית על תכנון והקמת מערכת הסעת ההמונים במטרופולין תל אביב, פרסמה מכרז למשרת המנכ"ל שלה, שיחליף את חיים גליק. החברה, שמפעילה את הקו האדום בגוש-דן, מקימה שני קווי רכבת קלה ומתכננת שלושה קווי מטרו נוספים, צפויה להכפיל את היקף פעילותה ומצבת עובדיה בשנים הקרובות.
|
|
|
נמשכת החזרה ההדרגתית של השירות בקו הנגב המערבי בהתאם לאילוצי גורמי הביטחון ואילוצי התפעול הנגזרים מהנחיות אלה. במסגרת זו, פעלה הרכבת בשבועות האחרונים וביצעה התאמות תפעוליות בתשתית המסילתית בתחנת שדרות, ובכלל זה שינויים במתקני האיתות, אשר איפשרו הפיכתה לתחנת קצה, שבה יהיה ניתן לסיים ולהתחיל את מסלול נסיעת הרכבות.
|
|
|
נמשך מחדל המידע בתחבורה הציבורית. במהלך חודש רמדאן, לנוכח העדר נהגים מוסלמים רבים, מתקיים דילול שירות משמעותי באוטובוסים, בעיקר בימי החג, אולם אופן מסירת המידע לציבור הנושאים בנושא לקוי, והרשות הארצית לתחבורה ציבורית אינה מקיימת מדיניות סדורה בנושא, ואינה מנחה את המפעילים כיצד לעדכן את ציבור הנוסעים.
|
|
|
אקסטרה תחבורה ציבורית תגביר את האכיפה באוטובוסים לתיקוף (תשלום) עבור הנסיעות. מהלך זה ילווה בקמפיין לעידוד תיקוף באוטובוסים, שיעלה ב-14.3.24. הצורך בקמפיין ובשינוי מדיניות האכיפה עלה בעקבות פער גדל והולך בין היקף הנוסעים, המשתמשים בשירות התחבורה הציבורית של אקסטרה בנתניה, לבין היקף התיקופים בפועל, פער שלדברי החברה הגיע לכ-20 אחוז.
|
|
|
|
|
|
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
|
|
|
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
|
|
|
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|