לאחרונה התעוררו מספר פרשיות שחיתות הנגועות בפלילים במערכת אכיפת החוק. מערכת זו כוללת בין השאר את המשטרה, בתי המשפט, פרקליטות המדינה ועוד. מבלי לגעת בפרשיות עצמן המשתרעות מהטרדות מיניות (שופט בית משפט מחוזי ומועמד לעליון) שיבוש הליכי משפט מסירת מידע חסוי ועדין (ניצב במשטרה, רפ"ק ועוד)ושתוף של פרקליטת מחוז לשעבר בתווך לשוחד, שהן חמורות בעצמן יש כאן בעיה עם כללי האתיקה.
אנשים אלו צוברים עוצמה רבה וקשרי עבודה וחיכוך עם גורמים רבים במשק מתחככים עם גורמים עברינים לעיתים ומקושרים לדרגים פוליטיים ברמות הגבוהות ביותר.
כאשר אנשי הצבא נהנו מהילה רבת רושם וכבוד הטילו עליהם צינון הקבוע בחוק מלהכנס לפוליטיקה לפני עבור שלוש שנים מיום שחרורם(לפני זה שנה אחת). לאחרונה נכנסו הרבה אנשי מדיה לפוליטיקה מבלי שעברו כל תקופת צינון כאשר ההילה שלהם והיכולת שלהם לעשות תעמולה לעצמם גדולה לעין שעור מהיכולת של גורמים אחרים במשק ראה מקרה
יאיר לפיד שתכנן את כניסתו לפוליטיקה שנים קודם בהיותו יושב במרכז העשייה הטלווזיונית.
אבל לא רק הפוליטיקה משחקת פה, אנחנו מדברים על שלטון החוק עצמו ופרשית
רונאל פישר ממחישה זאת באופן הברור ביותר. יצירת קשר עם גורם הנושא בתפקיד בכיר במערכת אכיפת החוק למען ניצולו לעשיית עושר ולא במשפט - הינו חמור ביותר.
ולכן דרוש חוק מידי שיסדיר עבודת הפרקליטים, אנשי המשטרה על ניצביהם והיועצים המשפטיים ו/או השופטים עצמם. בין השאר על החוק להגדיר כי מי שעסק כתובע, כחוקר או כשופט בנושאים פלילים אסור לו עם פרישתו לעסוק כעצמאי ביצוג גורמים עברייניים. מי ששרת במשרד האוצר בתפקידים בכירים אסור לו להכנס לגופים כלכליים וליצג אותם בצורה כזו או אחרת.
מי שעסק במדיה אם הכתובה ואם ברדיו ואם בטלוויזיה יחול עליו חוק צינון של שנה מיום ההכרזה על הבחירות וכניסתו לפוליטיקה.
פרקליט שעסק בדיני עבודה ויצג לדוגמה את הממונה על השכר אסור יהיה לו עם מינויו לשופט בבית הדין לעבודה לעסוק במשפטים בהם המדינה נתבעת או הרשויות המקומיות משום שהוא מוטה מראש לטובת הגופים בהם עסק(ידע אישי וכוויה גדולה). אני מצפה מהכנסת החדשה כי תתן לכן דגש מיוחד בעבודתה ותסדיר זאת למען שלטון החוק וטובת האזרחים.