|   15:07:40
מוטי פלד פובליציסט   |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי

"נעמן" - גן העדן של נכי צה"ל <br>

מועדון נכי צה"ל "נעמן" הוא בית שני לנכי צה"ל קשים, יהודים, מוסלמים, נוצרים, צדלני"קים, דרוזים, כל מי שהוכר כנכה צה"ל ללא הבדל, כאן יש כור היתוך מעניין. כאן מתחברים חברי המועדון לצד הטוב שלהם ושל החיים. כאן נמנעים מ"קיטורים" על אגף השיקום ועל שאר המערכות שאמורות לטפל בנכי צה"ל
01/11/2006  |     |   מאמרים   |   תגובות

זה זמן רב שאני מחפש לכתוב על נושאים חיוביים הקשורים לנכי צה"ל, פעמים רבות ביקשתי מחברי ורעי הווירטואליים והאחרים, לעזור לי בנושאים לכתיבה, אך נושאים חיוביים לא הגיעו, תמיד יש תלונות ובטן מלאה על כל המערכת.

יום אחד קיבלתי הזמנה להשתתף בטקס חנוכת הבית של מועדון נכי צה"ל "נעמן". "אתה כותב גם על דברים חיוביים?", שאלה אותי בתמימות בילי לוטן מנהלת המועדון, ואני קפצתי על המציאה כמוצא שלל רב.

יום רביעי בשבוע, מזג האוויר הגשום עדיין לא החליט אם קר או חם, זה טיבו של הסתיו. אני בדרכי לעין המפרץ אי שם בצפון הרחוק ליד עכו. לאחרונה לא קל לשכנע אותי לנסוע למרחקים, במיוחד אם היעד אינו שמורת טבע, אבל להזמנה זו לא יכולתי לסרב.

הכניסה למתחם מועדון "נעמן" היתה פיצוי נאות על הדרך עמוסת התנועה, על צחנת ריח המפעלים הפטרוכימים שנישא למרחקים. כבר בכניסה הרגשתי שפע של אנרגיות חיוביות. מרחק דקות ספורות מהמרכז הסואן, בלב חורשת עצים, שוכן לו מועדון "נעמן". מבט ראשון מגלה מתחם מטופח ומושקע, לא רק בממון, הושקעה שם נשמה של הרבה אנשים טובים ואכפתיים. במבואת המועדון טרחו עדיין בהכנות האחרונות לקראת האורחים החשובים, מוסיקת רקע נעימה קידמה את פני הבאים.

בפתח הבית תלויה תמונה גדולה מדהימה ביופייה, בית חלומות בתוך סבך של טבע, "זו יצירה משותפת של כל חברי המועדון", מסבירה לי בילי בגאווה, "שמה 'גן העדן'". בילי ערכה לי סיור במתחם תוך כדי הסברים על המועדון ופעילותו, והצליחה לרגש אותי, מאוד.

מועדון נכי צה"ל "נעמן" הוא בית שני לנכי צה"ל קשים, יהודים, מוסלמים, נוצרים, צדלני"קים, דרוזים, כל מי שהוכר כנכה צה"ל ללא הבדל. כאן יש כור היתוך מעניין. כאן מתחברים חברי המועדון לצד הטוב שלהם ושל החיים. כאן נמנעים מ"קיטורים" על אגף השיקום ועל שאר המערכות שאמורות לטפל בנכי צה"ל.

המועדון ממומן ע"י אגף השיקום ובתמיכת ארגון נכי צה"ל. במשך כ- 22 שנים קיבל המועדון אכסניה בקריית ביאליק מתוכם 10 שנים בהתנדבות, ללא דמי שכירות. לפני כשנה החליטה בילי לשדרג את המועדון, לאחר חיפושים ותלאות נמצא המקום המתאים במתחם עין המפרץ. המעבר בוצע לפני כשנה ועכשיו הגיע הזמן לערוך חנוכת בית חגיגית, להזמין את בני המשפחות של חברי המועדון, את המערך המטפל, ואת מנהלות המועדונים ברחבי הארץ על-מנת להראות את הבית החדש ואת תפארת היצירה של חברי המועדון והצוות.

בין הצוות המקצועי של המועדון יש גם מתנדבים, אבל בילי מספרת בהתרגשות רבה על חיליק ברעם. חיליק, מדריך טיולים במקצועו, מתנדב במועדון כ- 20 שנים, הוא עוזר כמעט בכל דבר, כסף, מטעמים, טיולים ושאר מיני צ'ופרים.

עיניה של בילי בורקות בהתרגשות כשהיא מספרת על חברי המועדון והצלחותיהם, תכשיט יפיפה שענדה זכה למחמאה ממני ובילי השיבה בגאווה: "זה יצירה של חברי המועדון בתל אביב, אני עונדת רק תכשיטים מעשה ידי חברי המועדון".

הסיור בחדרי המועדון היה מרגש מאד, כל חדר עם הייחודיות שלו, בכל פינה רואים השקעה, נשמה. אפילו חדרי השירותים מטופחים ומעוטרים ביצירות אמנות. כמעט כל נושא יצירה מיוצג כאן, וויטראז', עבודות בעור, הדפסי משי על כל דבר (כולל נייר תוצרת עצמית), פסיפס, פיסול בעץ ועוד. במיוחד משך את תשומת לבי פסל מעץ, מושקע במיוחד, עשוי בקפידה על פרטיו הקטנים ביותר, "זו יצירה של עיוור חבר המועדון", מסבירה לי בילי ומותירה אותי המום. עוד יצירה שקשה היה להתעלם ממנה, עבודת פסיפס, דולפין המחפש דרכו במים, יצירה זו היא פרי ידיו של אחד מחברי המועדון שבחר להיפרד מהחיים עוד לפני שהשלים את היצירה, חבריו נרתמו יחדיו והשלימו את היצירה לזכרו.

אולם התצוגה היה הדובדבן שבקצפת, כאן ריכזו את מיטב היצירות של חברי המועדון ואני נותרתי חסר מילים. מאחורי שעות ביקור רבות במוזיאונים ברחבי העולם, לכן אין ספק בלבי שיצירות כמו שראיתי כאן אינן נופלות באיכותן מיצירות של אמנים רבים, חשובים ומפורסמים. על השולחנות הונחו לתצוגה ולמכירה עבודות יצירה יפיפיות, עבודות בזכוכית, בעור, בעץ, בעיסת נייר ועוד, כל עבודה והמגע האוהב שהעניקו לה היוצרים. את הקירות עיטרו ציורים מלאי רגש, מהציורים קשה ליוצרים להיפרד, ועל-מנת למנוע אי הבנה הכריז שלט באותיות של קידוש לבנה "הציורים אינם למכירה".

זרם האורחים הלך וגבר, לאט לאט מלא המתחם שפע חיוכים והתרגשות. חברי המועדון הנרגשים והמרוגשים, נהנו לראות כיצד האורחים מתפעלים מיצירותיהם. בינתיים היתה לי הזכות והתענוג לשוחח עם כמה מחברי המועדון, במיוחד עוררו בי התפעלות זוג, נכת צה"ל ובן זוגה, נטע רתוקה לכיסא גלגלים ובן זוגה מטפל בה במסירות ואהבה. "המועדון הוא כמו קש שמציל טובע", אומר בן זוגה של נטע בציניות, "המועדון אינו מוערך מספיק במערכת ואוי לו אם ייפול", הוא מוסיף בכאב והולך לדרכו. נטע היא מהפעילים בחברי המועדון, מלאת חיות ושופעת חיוכים, היא יוצרת, גולשת באינטרנט ואהובה על כולם.

כל החברים שאיתם שוחחתי הביעו את הערכתם ואהבתם הרבה לכל צוות המועדון, הם רואים במועדון את קרן האור המשמעותית בחייהם, כאן יש להם חברים, כאן הם מוערכים, כאן יש להם תקווה. בתוך השמחה הגדולה עבר לפתע רחש בחש, שמועה עברה בין האורחים כאש בשדה קוצים, האורחים ה"חשובים" ראש אגף השיקום מר רוני מורנו, ויו"ר ארגון נכי צה"ל מר משה מוץ מטלון, הודיעו שלא יגיעו, הם היו אמורים לכבד בנוכחותם את הטקס וכך כתוב גם בהזמנות. את האכזבה על פני חברי המועדון והצוות קשה היה להסתיר.

אולם האירועים של עין המפרץ, כולם מתכנסים להמשך הערב, מצגות מרגשות, שיר תקווה שחיבר וביצע צוות המועדון, התרגשות גדולה. עת הנאומים הגיעה, ראשון עולה חבר מועדון, סיני, הוא שיבח את חברי המועדון והצוות וקרא להם "משפחה שאינה קנה רצוץ", סיני סיפר בהתרגשות על היצירתיות של החברים ועל כך שבמועדון אפילו ידיים שמאליות מסוגלות ליצור. סיני נותן דוגמא לאחוות החברים של המועדון ומספר כיצד באחד הטיולים האחרונים הניחו בתא המטען את כיסא הגלגלים של רונן שהוא נכה קשה, ובמאמץ משותף העלו אותו לאוטובוס והושיבו אותו יחד איתם כשווה בין שווים.

חבר מועדון נוסף עלה לנאום, יוסי, הוא הגדיל לעשות, הכין מראש מול הבמה כסאות ריקים ובנאומו פנה לכיסאות הריקים כאילו המוזמנים החשובים יושבים באותם כיסאות, מחאה מעניינת ותרבותית.

ראש היחידה לשירותי השיקום, מר זאב וויסמן, שיבח במילים חמות את מועדון "נעמן" שהוא דוגמא ומופת לשאר המועדונים, הוא סיפר על ההשקעה הרבה של משרד הביטחון במועדונים ועל המטרה לצרף עוד חברים למועדונים.

מנהל לשכת חיפה, מר מוטי אסיג, התנצל בשמו של ראש אגף השיקום על היעדרותו, הוא סיפר שמועדון "נעמן" היה אבן הפינה לשאר המועדונים ברחבי הארץ, כמו כן הוא קרא קריאה נרגשת: "כולנו מגויסים לשיקום נכי צה"ל", ואני מעיר בהערת ביניים, נווווו, מה מונע מכם? נאה דורש נאה מקיים.

מקור מהימן מסר לי שיש כ - 600 משתתפים במועדונים השונים ברחבי הארץ, ישנם רבים נוספים שממתינים בקוצר רוח לשיקום כזה או אחר, אך בגלל "חוסר מקום" הם ממתינים בתור ובינתיים מצבם מדרדר. אותו מקור סיפר לי שאחד הבכירים ביותר באגף השיקום אמר: "המקום היחידי שיש בו שיקום זה המועדונים", אני חושב שבקריאה זו לא חידש מר אסיג שום דבר לרבים מנכי צה"ל, אך חבל שלא נעשים מאמצים לשפר.

הערב הסתיים בשירה בציבור ואני יצאתי לדרכי, נסיעה ארוכה, זמן להרהורים, מסקנות, ביקורת וכמובן שבחים. לסיכום החלטתי להימנע בשלב זה מהביקורות, להתעלם בשלב זה מהדברים הקשים שלחשו לאוזני שלא לציטוט, ולשבח בחום את צוות מועדון "נעמן". כן ירבו אנשים כמותכם, כן ירבו מועדונים כאלה.

תאריך:  01/11/2006   |   עודכן:  01/11/2006
מוטי פלד
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"נעמן" - גן העדן של נכי צה"ל
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
נכה צה"ל
1/11/06 21:54
2
עמוס ד
2/11/06 00:07
3
עמי3
2/11/06 10:18
4
דולפי
12/11/06 13:21
5
נכה צה'ל
30/03/09 22:15
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מי איננו מכיר את אין ספור פסקי הדין של בית המשפט העליון, שבהם נדחים ערעור או בקשה כלשהי בכמה שורות סתמיות?
01/11/2006  |  עו"ד יוסי דר  |   מאמרים
"לא לחינם אני מדגישה דווקא היום את האקטיביזם השיפוטי אל מול הרשויות האחרות", אמרה אתמול ביניש בנאום פומבי בכנס שנערך באוניברסיטה העברית לרגל פרישתו של הנשיא היוצא, אהרן ברק. "כל מי שחושב שעצם סמכותו של בית המשפט מצטמצמת רק לפסיקה בעניינים המחייבים את טובת הציבור, אל מול הנורמות הפסולות שמתפשטות במציאות הישראלית של ימינו, איננו מבין את המתח הטבעי שבין הרשויות. המבנה של המשטר הדמוקרטי איננו יכול לפתור הכול. לפעמים אלה דווקא הכלים המשפטיים".
01/11/2006  |  אריק באך  |   מאמרים
(אזהרה: לאלה מבין הקוראים שיש אלרגיה לדברי אמת, מומלץ לא לקרוא את המאמר הזה, מפני שבמדינתנו שוחרת חופש הביטוי - יש אמת שאסור לומר!!).
01/11/2006  |  נרי אבנרי  |   מאמרים
מי שהיה נוחת בחודש האחרון אל תוך הכדורגל הישראלי היה מיד שואל אותנו על מה אנחנו רוטנים כל השנים האלו? יש לנו נבחרת צעירה באליפות אירופה, נבחרת בוגרת שנמצאת עמוק במאבק ליורו, שתי נציגות באופ"א, ליגה משוגעת ומלאה בעניין, ומשקיעים מהגלות שרוצים לשפוך את כספם.
01/11/2006  |  עוז צמח  |   מאמרים
העור הוא האיבר עם שטח הפנים הגדול ביותר בגוף. הוא זה אשר חשוף כל העת להשפעות חיצוניות ולכן, הוא גם הפגיע ביותר להשפעות אלה. חשוב להתייחס לעור כאל איבר חיוני ביותר ולשים לב לשינויים המתחוללים בו, מפני שבעיות בעור מצביעות על בעיות בריאותיות נוספות.
31/10/2006  |  פרופ' משה שטרנפלד  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ביידן מחצין אינטליגנציה רגשית גדולה (אביגיל..), אך בגלל מחדלו גואה במשמרתו האנטישמיות בקמפוסים    כשיחזרו חטופים, נראה אנשים שבורים גופנית ונפשית; סינוואר ימשיך להחזיק חלק מהחטופים ...
דן מרגלית
דן מרגלית
ההפרעות האלה של אנשי המשטרה יובילו במוקדם או במאוחר למלחמה אלימה בין הציבור הדמוקרטי לבינם    איני בעד, אבל יודע שזה יגיע, ורק באשמת בנימין נתניהו ואיתמר בן-גביר
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
היתרון של מערכת ציבורית היא שכל עוד היא עובדת, גם העשיר וגם העני יקבלו טיפול טוב. כשיש עומס נוצרות שתי בעיות: החזק והעשיר הולך למערכת הפרטית, אבל החלש צריך לצעוק חזק יותר כדי לקבל ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il