בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
לשאוף למשהו טוב יותר בשנת 2007 ● בתחומי הביטחון האישי והכללי - לראות אור בקצה המנהרה ולא של פנסי רכבת ממול
|
השלום בידינו. מתוך www.humanitalia
|
|
|
|
|
פעם, האמירה האופיינית שיוחסה לישראלי ואשר חלה על כל התחומים בחיינו הייתה: "יהיה בסדר". לא צריך לעיין לא בספרים של דן בן אמוץ ונתיבה בן יהודה: "המילון העולמי לעברית מדוברת", שראה אור בשנת 1972, ולא של רוביק רוזננטל: "מילון הסלנג המקיף", שיצא לאור ב-2005, כדי למצוא את המשמעות של מונח זה. הראשונים אספו את הסלנג שלהם בעיקר מטרמפיסטים והאחרון מאנשים שונים, בכללם, שוטרים וגנבים, צעירים חילוניים וחרדים, רופאים וחולים, קונים וזבנים, מן האינטרנט ועוד, לרבות מן הבן שלו. "יהיה בסדר" קנה לו מקום של כבוד בשפה המדוברת והמשמעות שלו הייתה: אל דאגה, סמוך עלי, אל תשבור לך את הראש, איתן הוא חבר המרכז, גאידמאק בתמונה, לא תפשוט את הרגל - מקסימום את היד, מס ההכנסה לא יכניס לך, הבת תמצא חתן, החתן ימצא ג'וב בצבא - בקיצור: יהיה בסדר. הצד השווה שבכל ההתבטאויות והמכנה המשותף היה ,למצער, הבטחה, כמיהה, שאיפה - לעתיד: יהיה בסדר. אחר כך נולד ה"סמוך", בן חוקי ושם נרדף ל"יהיה בסדר": סמוך עלי - אני אטפל בזה, סמוך עליהם שידפקו אותך, סמוך עליה היא יודעת איך לסובב אותו על האצבע ועוד סל מלא וגדוש של " סמוכים". גם אלה פינו מקומם,זמנית, לביטוי החדש. "זה מה יש" .יפה- צילום המציאות. אך אם המציאות הופכת לפילוסופיה ומאומצת בחום על-ידי רשויות השלטון, זה כבר סיפור אחר לגמרי.זאת חדלות אישים, זהו חוסר אונים, זאת כניעה למציאות עכורה. ראש וראשונה להן: משטרת ישראל. משטרת ישראל שאמורה לשמור על ביטחוננו האישי, נחלה בשנה היוצאת כמה כישלונות מאקרו, שבראשם בריחתו של האנס בני סלע. בצד הבריחה היה עוד כשלון בסדר גודל זה, מודיעין לקוי. מי שאיתר את בני סלע היו אזרחים וחיילת, והמשטרה בסך הכול סגרה עליו כאשר הוא היה כבר במלכודת,וגם אז השוטרים שעצרו אותו לא זיהו אותו. אחר כך בא אלבום הצילומים היהירים והמבישים. הכישלון השני היה העדר יכולת או העדר נכונות להבטיח את מצעד הגאווה. כל אחת משתי האפשרויות היא בריחה ממשימה במקום רדיפה אחרי אתגר. גם כאן המשטרה "נעזרה" באזרחים, הפעם בחרדים קנאים שאיימו במהומות דמים, תרחיש שהמשטרה אימצה בחום. אולם כאשר בעקבות פאשלות אלה מותחים ביקורת על הממונים על משטרת ישראל נשמעת בת קול "זאת משטרת ישראל, אין לנו אחרת", חוסו עליה. כלומר "זה מה יש". וכדי להפחיד אותנו שאכן קיימת סכנה שאם נמתח ביקורת על המשטרה היא תימוג, שומעים ברדיו שצוער מודיע שהוא מתכוון לוותר על הקצונה כי היא על הכוונת. כלומר אם נמשיך לתקוף את משטרת ישראל, הכוונה את צמרתה, נקבל "ראשים קטנים" כאילו עד כה היו לנו שם ראשים גדולים. הדבר אמור גם, אם כי בצורה מעודנת יותר, בכל הקשור לכישלונות הצמרת הצבאית, לא צה"ל, שכצבא ההגנה לישראל הוא עדיין צבא מעולה, אלא מצביעיו. גם שם "זה מה יש". אם זה מה שיש, אזי מותר לנו לשאוף שיהיו לנו משטרה טובה יותר וצה"ל טוב יותר בשנת 2007. זה יגיע לנו אם נהיה אזרחים טובים, ומצד אחד נשמור על החוק ומצד שני נדאג לפעול בכל דרך דמוקרטית למען שאלה אשר מופקדים על אכיפתו או על הגנתנו, יהיו ראויים לכך. לא "יהיה בסדר" לא "לסמוך". לעשות, למחות, ללחוץ, לא להניח. זאת המדינה שלך, לא של אמריקה ולא אנשי השררה בישראל. לממשלה ולראשה: עשו כדי שנראה אור בקצה המנהרה ולא אור של רכבת ממול. למפלגת העבודה- להחליף את נהג הקטר.
|
תאריך:
|
29/12/2006
|
|
|
עודכן:
|
31/12/2006
|
|
צבי גיל
|
|
בשנה החולפת, כמה ידוענים (סלבריטאים) העסיקו באופן אינטנסיבי את התקשורת הכתובה והאלקטרונית, כל אחד בתחומו. המשותף להם הוא הרצון להחניף לאזרחי המדינה, ותוך כדי כך לדאוג לאינטרסים הגלויים והסמויים שלהם-עצמם. אורחי היומן השבועי הם המיליארדר ארקדי גאידמק, היחצ"ן רן רהב ועו"ד רונאל פישר.
|
|
|
אברום בורג - עסקן בן עסקן - עמד בראש הסוכנות היהודית במשך ארבע שנים קצרות, ומאז הוא מתעקש שהסוכנות תעניק לו - למשך כל ימי חייו - הטבות שונות, כגון רכב, שרותי מזכירות וכו'.
|
|
|
ביום ח' טבת תשס"ז (29.12.2006), הודיעו אמצעי התקשורת בישראל, כי מצרים לא מנעה מעבר משאיות עמוסות לרצועת עזה, וככל הנראה הציוד שהועבר ללא כל ביקורת (ואולי אף בעידוד שבשתיקה) הוא ציוד צבאי, משמע, אמצעי לחימה לביצוע פעולות טרור.
|
|
|
|
|
|
(בראשית מ"ד) [יח] וַיִּגַּשׁ אֵלָיו יְהוּדָה, וַיֹּאמֶר בִּי אֲדֹנִי, יְדַבֶּר-נָא עַבְדְּךָ דָבָר בְּאָזְנֵי אֲדֹנִי, וְאַל-יִחַר אַפְּךָ בְּעַבְדֶּךָ: כִּי כָמוֹךָ, כְּפַרְעֹה. [יט] אֲדֹנִי שָׁאַל, אֶת-עֲבָדָיו לֵאמֹר: הֲיֵשׁ-לָכֶם אָב, אוֹ-אָח. [כ] וַנֹּאמֶר, אֶל-אֲדֹנִי, יֶשׁ-לָנוּ אָב זָקֵן, וְיֶלֶד זְקֻנִים קָטָן; וְאָחִיו מֵת, וַיִּוָּתֵר הוּא לְבַדּוֹ לְאִמּוֹ וְאָבִיו אֲהֵבוֹ. [כא] וַתֹּאמֶר, אֶל-עֲבָדֶיךָ, הוֹרִדֻהוּ, אֵלָי; וְאָשִׂימָה עֵינִי, עָלָיו.
|
|
|
|