בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
פתווה: לערבים אסור לחיות בישראל
|
חיסול ישראל אינה מצווה על נבחרי האיסלאם, וחל איסור על מוסלמי להילחם במדינה זו ללא עילה, אם מלחמה זו עלולה לסכן את המוסלמים ורכושם
קבוצת חכמי דת "חנפים" הוציאו פסק הלכה בנושא הפליטים, הג'יהאד ויחסי ערבים מוסלמים למדינת ישראל, והקביעה המפתיעה שאסור לערבים מוסלמים לחיות בישראל ולפליטים אסור לחזור לביתם היא קביעה משמעותית שיכולה לתת פתרון לוויכוח שמעכב את ההסכמה ישראלית פלשתינית בתהליך השלום, ולתת בידי אבו מאזן סולם מסמכות דתית לרדת מהדרישה להחזרת הפליטים. בטרם נביא את פסק ההלכה (פתווה) חשוב לעמוד על שורשי האידיאולוגיה החנפית, שכן הפתווה מסתמכת על פתווה קודמת של אמאם חנפי חשוב: נראה כי האמונה באל אחד במובן החנפי חוזר למאה הראשונה לפנה"ס, שכן חלק מתושבי תימן האמינו באל שנקרא "ד'ווי סמאוי" (אל השמים) כאל אחד, והוזכר בספרות תימן האמונה באל אחד שנקרא (רחמן) והמאמינים באל "אלרחמאן" נקראו "חנפים", ונאמר על החנפים של מכה בזמן האיסלאם: "לא נוכל להגדירם כיהודים או נוצרים, אך יכולים להשוות את ההטפה של החנפים לאלה שמטיפים לאמונה באלוקים או האמונה באלרחמאן מתימן. השם נובע משמו של אבו חניפה אלנעמאן, שהיה האמאם הנערץ ביותר, והריכוז של החנפים היום הוא במצרים, סוריה, עירק, פקיסטן (הטאליבאן) ועוד. קבוצת חכמי הדת החנפים התקבצו סביב מספר שאלות הטעונות פתווה, שנוגעות לג'יהאד נגד ישראל, בעיית הפליטים (החזרתם לישראל או זכויות שוות במדינות האיסלאם) וביקורים בישראל ע"י מוסלמים". והשאלות שעמדו במרכז הפתווה: 1) האם הג'יהאד לחיסול מדינת ישראל הוא מצווה על כל מוסלמי שיכול לשאת נשק? 2) האם על המוסלמים לפעול בכל האמצעים להחזרת הפליטים הפלשתינים לביתם? 3) האם אפשר למנוע מהפלשתינים לקבל אזרחות שתאפשר להם לחיות שווה זכויות לאזרחי המדינות המוסלמיות בהן הם חיים? 4) האם מותר למוסלמי לבקר בישראל? והתשובות לשאלות אלה: "האומה המוסלמית היתה נתונה משחר ימיה למתקפות של עמים לא מוסלמים, ורבים מהמדינות ששלט בה האיסלאם שנים רבות השתלטו עליה אומות אחרות, והמוסלמים הוגלו ממנה, והיה והחליטו חכמי החנפים "עליהם השלום" על פתוות הנוגעות לסוגיות דומות וקרובות לאלה, נביאם בתמצית. ראשית, אם האויב נכנס לבית האיסלאם כתוקף, במטרה להשתלט על חלקה או שעל ממנה, הרי שהג'יהאד להדוף את האויב הוא מצווה על כל גבר ואשה, ילד, עבד, חולה וזקן וכל מוסלמי שחי באותו מקום שהאויב תוקף אותו, וזאת בכל אמצעי הגנה אם זה זגוגית או אבן או כל נשק אחר, ואסור לברוח ולהיכנע אפילו שהלחימה תוך ידיעה ברורה שהאויב יהרוג אותך, שהרי אללה הבטיח למאמין שנהרג בהגנה על אדמתו מעמד של שהיד ושכרו נצח במנעמי גן עדן. על כל מוסלמי החי בשכנות לאדמות המוסלמיות המותקפות להתגייס לסייע בכל הכוח שיש ברשותו מנשק וציוד עד שיביס את האויב וירחיק את הסכנה מאדמות האיסלאם, ואם כוחם לא מספיק על שאר המוסלמים לגבות אותם, שהרי מי שבורח מפני האויב הוא פושע באשמה חמורה ובעיקר אם ידע מראש על פתווה זו. שנית: אם כשלו ניסיונות המוסלמים לסייע לאחיהם לשמור על אדמות האיסלאם, והצליח האויב להשתלט עליה, אדמה זו תהפוך לבית מלחמה, ויחולו עליה כללי מדינות לא מוסלמיות הנתונות במלחמה עם המוסלמים, ויהיה הריגת האויב בה עד שיצא ממנה מצווה עד תום, ובאשר לאשמת הכישלון במלחמה תהיה על מי שמוטלת עליו המצווה והם מושלי האיסלאם שליטיהם ומנהיגיהם, ואשם זה אינו נוגע לכלל המוסלמים אלא אם השלימו עם הכישלון ונמנעו ממילוי מצווה זו. שלוש: אם השתלט האויב על אדמה זו היא תהפוך לבית מלחמה ואי אפשר למוסלמי לחיות בה אפילו אם בביטחון, אם כי מותר למוסלמי להגיע אליה לצרכי מסחר או לצרכי לימודים, או במידה וייחתם הסכם שלום בין שליט מוסלמי או שליט המוסלמים לבין השולט בארץ זו הלא מוסלמי, ואדמה זו תהפוך לארץ מוכרת ומוחזקת בנאמנות בידי הלא מוסלמי. רביעית: הפליטים המוסלמים מאדמות שכבש אויב אי אפשר להם לחזור לאדמתם כל עוד נשלטת ע"י האויב, ויהיה מעמדם במדינה המוסלמית אליה עקר כמעמדו של כל מוסלמי אחר בארץ זו, ואסור שיימנע מהם כל זכות שאללה אישר, ואסור להסית אותם או להפריע להם במטרה לחתור לחזור לארצם, וזאת בתנאי שלא ידרשו תנאים העולים על תנאי מוסלמים אחרים, ובאשר להחזרת שליטת המוסלמים על ארצם שהשתלט עליה האויב, ובמידה שנחתם הסכם שלום בין שליט מוסלמי שעקרו לארצו לבין השליט הלא מוסלמי שהשתלט על ארצם, הם נשארים נתונים לחרם הזה ואסור להם לערער עליו, ויאסר עליהם לגור בארצם שממנה עקרו תחת שלטונו של הלא מוסלמי אלא אם הם עוסקים במסחר או לצרכי לימוד או שליחות. ובהסתמך על האמור, התשובה היא: חיסול ישראל אינה מצווה על נבחרי האיסלאם, וחל איסור על מוסלמי להילחם במדינה זו ללא עילה, אם מלחמה זו עלולה לסכן את המוסלמים ורכושם. חזרת הפליטים הפלשתינים לחיות בצל מדינת ישראל אינה חובה חוקית, ואפילו מאוסה ואסורה, והפעילות להחזרתם לארצם ממנה עקרו תהיה תוך כדי שיקבלו את הזכויות החוקיות ולא תבדילם משאר המוסלמים, ולא ימנעו מהם כל זכות חוקית שזוכים לה שאר המוסלמים. אם נחתם הסכם שלום עם מדינת ישראל, מותר, ובעת נחתם על השליט המוסלמי ונתיניו המוסלמים לא לערער על תקופתו אלא אם מדינת ישראל ערערה את תנאי ההסכם החוקי. אין מניעה חוקית שאוסרת על המוסלמי להיכנס למדינת ישראל לצרכי עבודה או מסחר או לימודים, כל עוד שנכנס אליה בהסכמת שליטיה אם כניסתו אליה מהווה אינטרס ברור למוסלמים ובתנאי שלא אסר עליו זאת שליט מוסלמי שנתון למרותו.
|
תאריך:
|
14/11/2007
|
|
|
עודכן:
|
14/11/2007
|
|
מנדי ספדי
|
פתווה: לערבים אסור לחיות בישראל
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
אודי ירושלים
|
14/11/07 09:52
|
|
2
|
|
ציון ששון
|
14/11/07 14:12
|
|
3
|
|
במיץ עגבניות
|
14/11/07 19:54
|
|
4
|
|
חבר טוב
|
15/11/07 12:11
|
|
בכנס שדרות התפרסם מחקר של פרופ' רפאלי שמצא ש-49% מתושבי המרכז, 54% מתושבי הצפון, ו-60% מתושבי הדרום אינם גולשים באינטרנט וכן התפרסמה עדות של צעיר תושב באר שבע, שאי הכרת המחשב מונעת ממנו להשיג עבודה מסודרת. הסקר מצא גם שאלה שאינם גולשים הינם בעלי הכנסה נמוכה ורובם מתגוררים בפריפריה. ממצא זה הוא מצב של ביצה ותרנגולת. יתכן ואחוז גבוה יותר יכול היה להיות בעל ידע במחשבים והיה גולש כיום באינטרנט אילו היתה ניתנת לו בילדותו גישה למחשב, וכיוון שכך משכורתו היתה היום גבוהה יותר.
|
|
|
האמת, אלישע ינאי, אתה צודק אנו המורים מטורפים. אין מילה אחרת לנכונות שלנו להישאר במקצוע הזה. האמת, אלישע ינאי אתה צודק, כל מי שטיפה חוכמה בראשו ידיר רגליו מכיתות הלימוד. שלא לדבר על חדר המורים בו המורים אמורים לנוח בין שיעור לשיעור. שלא לדבר על ההפסקות הקצרות בין שיעור לשיעור. אנו הרי יותר זמן בכיתה מאשר בהפסקות. ואין לנו חדר אוכל ואין לנו הפסקת צהריים ואין לנו תלושי אוכל או השתתפות בהוצאות רכב.
|
|
|
חודש חלף מאז החלה שביתת המורים, ואנו כבר מברכים - ראש חודש טוב, ומקווים להפסקת השביתה. מצד שני, ברור לנו שרק לחץ ציבורי ורק כוחו של בית הדין לעבודה יביאו לסיום השביתה. אתה צופה באדישות של הממשלה נוכח שביתת המורים - ואתה נזכר בסקטורים שנשברו באמצעות כלכלה צינית וקונספירציה "סינית": שבירת מטה לחמם של עובדים רבים בשכר עבדות, והעברת ענפי כלכלה רבים, דוגמת הטקסטיל למפעלים סיניים. עתה כשמנסים לשבור את המורים ולהנציח את מעמדם כחוטבי עצים ונייר נטול עץ, אתה שואל את עצמך : האם הפעם ישלוף רוני בראון את המורה הסינית?
|
|
|
פה ושם כתבו על מה שצופן לנו "החזון" מבחוץ: טרור מוגבר וקטיושות על ת"א, סירוס יכולותיו של צה"ל במרחב הצר, חסות מדינית של הקוורטט וחסות צבאית של נאט"ו, "אנשלוס" של ירדן לפלשתין הגדולה, ניתוק הנגב ע"י פרוזדור פלשתיני, אירידנטה של ערביי ישראל, אובדן אקוויפר ההר, לחץ מאורגן של פליטים על הקו הירוק, ירידה במעמדנו הבינלאומי לדרגת "לוזר" שעתידו מאחוריו. אולם לא כתבו ולא חקרו על השלכות "חזון פלשתין" כלפי פנים: מה יהיה איתנו כעם, כחברה? הנה ראשי פרקים למחקר:
|
|
|
ביום 15.10.07 פורסם תיקון לפקודת מס הכנסה (תיקון מס' 159) וזאת ביחס למיסוי שכר דירה. להוראות החדשות חשיבות רבה בהיותן עשויות להשפיע על הציבור הרחב. נסקור להלן בקצרה את אופן המיסוי ביחס לשכר דירה בטרם התיקון ונציג את השפעת התיקון.
|
|
|
|
|
|
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
|
|
|
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
|
|
|
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|