|   15:07:40
  מוטי גולן  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?

האנטישמי הראשון בהיסטוריה

פרשת כי תצא מסתיימת בפרשת זכירת מעשה עמלק מדוע נבחר עמלק מכל העמים לייצג באופן סמלי את שונאי ישראל?
12/09/2008  |   מוטי גולן   |   מאמרים   |   תגובות
היטלר לא היה הראשון

פרשת "כי תצא" הכוללת ק"י פסוקים [וסימנך: "כיד אלוהי הטובה עלי" - נחמיה ב', 8] היא פרשה ייחודית ביותר בכך שהיא שונה משאר פרשיות התורה. ובמה? - פרשת "כי תצא" כוללת את מספר המצוות הגדול ביותר שנמצאות בפרשה אחת בלבד, קרי: היא כוללת 74 מצוות [27 מצוות עשה ו-47 מצוות לא תעשה]. כמו כן, פרשת "כי תצא" כוללת נושאים ועיניינים רבים, ובעיקר, נושאים ועיניינים רלוונטיים ומעשיים בחיי היום יום של כל יהודי ויהודי, כמו למשל: מצוות ציצית, מצוות בניית ועשיית מעקה לאחר שהסתיימה מלאכת הבנייה [בגג או בפנים הבית], אסור כלאיים, אסור נשך [אחת מצורות הריבית], מצוות השבת אבידה, צדק מוחלט בעת שקילה ובעת מדידה, מתנות עניים, קדושת המחנה היהודי באופן כללי [גם בשעת מלחמה] ועוד.

שלושת הפסוקים האחרונים של הפרשה [דברים כ"ה, י"ז - י"ט] שהם פסוקי ה"מפטיר", מפורסמים וידועים היות והם משמשים גם כפסוקי ה"מפטיר" של "שבת זכור" [השבת שלפני חג הפורים על שום שקוראים בה את: "זכור את עשה לך עמלק..."], ועיקרם: התורה חוזרת ומספרת בפעם השנייה ובקצרה [שלושה פסוקים] את סיפור מלחמתו של עמלק הרשע נגד עם ישראל, סיפור המופיע בפעם הראשונה ובאריכות [ששה פסוקים] בפרשת "בשלח" [שמות י"ז, ח' - י"ג]: עמלק שהיה צאצא למשפחת עשיו, בנו הרשע של יעקב אבינו, ואשר מקום מושבו העיקרי היה בדרום-מזרח ארץ פלישתים הגיע להילחם בעם ישראל, בעיקר "מלחמת גרילה" בצאתם מארץ מצריים ["מלחמת גרילה" פירושה מלחמה בלתי סדירה, לוחמה זעירה בעיקר. במלחמת זינוב זו "לוחמי עמלק" תקפו את "האוייב היהודי" מן המארב בבחינת: "ויזנב בך את כל הנחשלים אחריך, ואתה עייף ויגע..."]. משה ציווה על יהושע, תלמידו ומשרתו הנאמן: "בחר לנו אנשים וצא הילחם בעמלק", הייתה זו אמנם, מלחמה פיזית ממש. אבל, למען האמת ההסטורית, הייתה זו "מלחמת נגד" ללא היערכות צבאית כנדרש, לא מבחינת הציוד הצבאי ולא מבחינת מיומנות ומקצועיות האנשים הלוחמים. ברם, בעזרתו ובתמיכתו הרוחנית של משה כפי שהתורה מעידה: "אנכי (=משה) ניצב על ראש הגבעה ומטה האלוהים בידי", יהושע ולוחמיו מנצחים את "עמלק ועמו" המיומן והמקצועי ובגדול! וכפי שהתורה מעידה [שמות י"ז, י"ג]: "ויחלוש יהושע את עמלק ואת עמו לפי חרב". בחזרה זו של התורה, בספר דברים, על סיפור מלחמתו של עמלק בעם ישראל, אנו למדים לראשונה על 3 מצוות מדאורייתא (עפ"י החלוקה הבאה: שתי מצוות עשה ומצוות לא תעשה אחת): לזכור את אשר עשה עמלק לישראל בצאתם ממצריים, לא לשכוח את מה שעשה עמלק הרשע לעם ישראל בצאתם ממצריים, כמו גם, להכרית/למחות את זרעו של עמלק.

ונשאלת השאלה: מדוע ובמה "זוכה" עמלק הרשע להיותו האוייב שבגללו ובגינו העם היהודי לדורותיו, מצווה על קיומן של שלוש המצוות(!) הנ"ל, כששתיים מתוכן יש בתוכנן "מעין כפילות", כלומר: גם לזכור וגם לא לשכוח. והרי: היכן שיש זכירה יש אי שכיחה, ולהיפך? מדוע ובמה "זוכה" עמלק הרשע להיותו האוייב שעליו נאמר במפורש בתורתנו הקדושה: "מלחמה לה'(!) בעמלק מדור דור" ומוסיפים על כך חז"ל ואומרים "שכל אימת שה' מזכירו, ה' מקללו ואף נשבע ה' בכסא כבודו שלא זכר וזרע לעמלק מתחת השמיים, כי לא השם (=הקב"ה) שלם ולא כסאו שלם עד שיאבד זרעו של עמלק" [מדרש שוח"ט קי"ח, סעיפים א - י']? וכי עמלק הרשע היה המלך הנוכרי והגויי היחיד בעולם שנלחם בעם ישראל במהלך שהותו במדבר עד הגיעו לארץ ישראל ו/או במהלך ההיסטוריה העקובה מדם של עם ישראל?!

המשותף להמן, אדריינוס חמלינצקי והיטלר

במאמרנו, נציין ונסקור בקצרה מספר דוגמאות של צוררי ועוכרי העם היהודי לתולדותיו כשהמשותף לכל הדמויות: כל אחד מהם ייזכר בתולדות המין האנושי - בכלל ובתולדות האומה היהודית לדורותיה - בפרט, לדראון ולחרפות עולם מעצם היותו ראש וראשון לאנטישמיות, שנאה ואיבה תהומית, בדרך כלל, ללא סיבה מוצדקת אמיתית, כמו גם, לביצוע מעשי של מעשה אכזרי וברברי והמכונה "ג'ינוסייד", כלומר: רצח עם [הערה: האמנה הבינלאומית למניעת ג'ינוסייד התקבלה ב"אומות המאוחדות" בשנת 1948], או, לחילופין, ניסיון לביצוע ג'ינוסייד של המיעוט היהודי שישב בארצו או בסביבה הגיאוגרפית של שלטונו, כדלקמן:

המן בן המדתא האגגי, ממזרעו של אגג מלך עמלק - סגנו של אחשורוש, מלך פרס. המן הוא דמות מקראית ידועה לשמצה מתוך "מגילת אסתר" עקב רצונו העז להשמיד ולכלות את היהודים במלכות פרס, כעדותו של הפסוק [מגילת אסתר ג', פסוק ו']: "ויבז בעיניו לשלוח יד במרדכי לבדו... ויבקש המן להשמיד את כל היהודים אשר בכל מלכות אחשורוש...". ואמנם, המן נחשב ל"אב טיפוס, למייסדה ויוצרה" של האנטישמיות ההשמדתית, הלכה למעשה, השואפת לאבד את כל היהודים כעם או כגזע. לא בכדי, מכונה המן [מגילת אסתר ג', י']: "צורר היהודים" ובספרות היהודית בתקופות מאוחרות הוסיפו והצמידו לשמו את הכינוי: רשע.

אנטיוכוס הרביעי, אפיפנס [215 - 163 לפני הספירה] - מלך יווני, עריץ ואכזר ממשפחת סלווקוס שהעז להיכנס למקדש ולבזוז את כלי הקודש היקרים, כמו גם, לחוקק את "גזרות אנטיוכוס" הבזויות כשכל תכליתן להילחם נגד "העם היהודי ואלוהיו". מלחמותיו גבו מאות ואלפי חללים יהודיים.

טיטוס, פלוויוס סבינוס וספסיאנוס [40 - 81 לספירה] - קיסר רומאי, רודן ואכזר שייזכר לדראון עולם בתולדות העם היהודי כמחריבו של בית המקדש השני, השמדת רוב רובו של העם היהודי והגלייתו מארצו.

אדריאנוס, פובליוס אליוס טריאנוס [76 - 138 לספירה] - קיסר רומאי ידוע לשמצה ולשלילה בתולדות העם היהודי עקב שנאתו העזה ליהודים. אדריאנוס יזם את "גזירות השמד" שכללו גזרות פיזיות ורוחניות כנגד היהודים ודתם. החריב סופית את ירושלים וייסד במקומה את העיר ההלניסטית אלילית הידועה בשם: "אליה קפיטולינה". אדריאנוס דיכא ביד קשה ואכזרית את "מרד בר כוכבא" המפורסם, דיכוי שהביא למותם של מאות ואלפי יהודים ובתוכם "עשרת הרוגי מלכות". עקב זאת, הוצמד לשמו הכינוי: "שחיק עצמות", כלומר: ביטוי שיש בו איחול למותו של האיש ושעצמותיו תשחקנה.

חמלינצקי, בוגדן [1593 - 1657] - מנהיג קוזקים רשע ואכזר שנצרב בתודעה היהודית כ"אחד מגדולי צוררי ישראל בכל הדורות". אומנם הוא עמד בראש המרד כנגד בעלי האחוזות. אולם, המרד התפשט ובמהלכו נמחו ונשמדו מאות קהילות יהודיות. כ-100 אלף יהודים נרצחו באכזריות ורבבות נמכרו לעבדים או הוטבלו בכוח לדת הנצרות.

היטלר, אדולף [1889 - 1945] - מדינאי ורודן גרמני שייזכר לדראון ולחרפות עולם בתולדות העם היהודי כ"גדול שבצוררי ישראל". היטלר וצוות עוזריו צמאי ותאבי הדם והרצח גרמו למותם של מיליונים רבים באירופה, ובכללם - ששה מיליונים יהודים, שליש מן העם היהודי אשר נקברו חיים, נרצחו, נטבחו ונשרפו על לא עוול בכפם, רק משום היותם יהודים. שנאת העם היהודי הייתה "בוערת בעצמותיו" ושנאה זו שימשה כאחד מן היסודות העיקריים והחשובים וכחלק אינטגראלי בכל תוכניותיו הצבאיות והמדיניות, ואשר תוכנית שטנית אחת, לפחות, מוכרת לכל בר דעת בכינוי: "הפתרון הסופי של העם היהודי".

לאור כל האמור לעיל, אכן ראוי הוא עמלק, באופן אישי ממש, כמו גם, כסמל ל"כבוד המפוקפק" להיות מכונה "האוייב מס' 1" ו/או "האוייב המושבע" של הקב"ה ועם ישראל. אכן, אין ראוי יותר מעמלק להימנות ולהיכלל בין שלוש המצוות שנצטוו ישראל מיד עם כניסתם לארץ המובטחת: לשים (=למנות) עליהם מלך, לבנות את בית הבחירה (=בית המקדש) ו... להכרית את זרעו של עמלק, כציווי תורני מחייב בכל דור, עד סוף כל הדורות.

ו"בשולי האדרת" הרשוני להוסיף, בס"ד, רעיון מחשבתי נפלא שזכיתי לשמוע באחת מן הדרשות בשבת האחרונה, פרשת "שופטים" ואשר קשור לכל מה שנכתב לעיל, כדלקמן: בחלקו הראשון של הפסוק אשר פותח את הפטרת השבת נאמר: "אנוכי, אנוכי הוא מנחמכם..." [ישעיהו נ"א, י"ב]. כלומר: הקב"ה מבטיח לכנסת ישראל, שביום מן הימים, בגאולה העתידית, הוא בעצמו ובכבודו ינחם אותה. ונשאלת השאלה: אם נאמר: "אנוכי, אנוכי" והכוונה להקב"ה, מדוע הנביא מוסיף את המילה "הוא" בפסוק? והרי ניתן לכתוב: "אנוכי, אנוכי מנחמכם"?! אתמהה! אלא - המילה "הוא" [הבנויה מהרכב האותיות: "הו" + האות "א"] אינה מיותרת כלל וכלל. הנביא ישעיהו הוסיף זאת בפסוק כי רצה ללמדנו: שהנחמה של עם ישראל תהיה שלמה רק לאחר אובדנו של עמלק וזרעו מן העולם. או אז, לא ייכתב וייאמר בתורנו הקדושה: "כי יד על כס י-ה..." [ללא האות "א" במילה "כס" וללא צמד האותיות "הו" במילה "י-ה"], אלא - ייכתב וייאמר: "כי יד על כסא יהו-ה...", כלומר: כסאו של הקב"ה יהיה שלם כי המילה "כסא" תהיה עם תוספת האות "א" [מן המילה "הוא"] ושמו של הקב"ה יהיה שלם כי המילה "יהו-ה" תהיה עם תוספת צמד האותיות "הו" [מן המילה "הוא"]. ודו"ק!.

תכלה שנה וקללותיה, תחל שנה וברכותיה, שנה טובה ומבורכת.

מטרה אחת לנגד עיני עמלק

בהסתמך על דברי קודשם של חז"ל ושל פרשנים וחוקרים רבים ניתן לקבוע באופן מוחלט שעמלק, אכן, שונה הוא מכל "מבקשי נפשו ורעתו" של העם היהודי לדורותיו. ומדוע? - מפני שעמלק היה הראשון ו"הנחשון" שהגיע ממרחק גיאוגרפי ניכר כשמטרה אחת ויחידה, מטרה שפלה, עומדת מול עיניו: להילחם בעם ישראל ובאלוהיו.

זאת, בניגוד מוחלט לשאר העמים ושליטיהם כאשר שמעו ו/או ראו את ניסיו ונפלאותיו של הקב"ה במצריים ובפרעה מלכם, תגובתם הייתה: יראה. פחד ממשי וכבוד אדיר לאלוהי ישראל, כעדותה של התורה: "שמעו עמים - ירגזון. חיל (=פחד, אימה) אחז - (את) יושבי פלשת. אז נבהלו - אלופי אדום. אילי מואב - יאחזמו רעד. נמוגו - כל יושבי כנען" [שמות ט"ו, י"ד - ט"ו], או כפי שדוד המלך, "נעים זמירות ישראל ו"משוררנו הלאומי" כותב [תהילים ל"ג, ח']: "ייראו מה' - כל הארץ, ממנו - יגורו כל יושבי תבל".

עמלק היה זה שעצר ורצה לעקור מן השורש את השינוי שהתחיל להיווצר בעמי האזור, כמו גם, את האמונה שהתחילה לחלחל בהם ורש"י מצטט דברי חז"ל המבטאים זאת במשל נפלא ומחכים: "משל לאמבטי(ה) רותחת שאין כל בריה (=אדם) יכולה לירד בתוכה. בא בן בליעל אחד וקפץ לתוכה. אע"פ שנכווה, הקרה (=קירר) אותה בפני אחרים". עמלק היה הראשון שבאופן מעשי נקם את "נקמתו של זקנו עשיו הרשע בזרעו של יעקב אחיו" [ילקוט שמעוני לפרשת "חוקת", סימן תשס"ו].

עמלק היה האנטישמי, צורר היהודים שהיה "יוצרה ואביה" הרעיוני, של תנועת ה"עמלקיות", קרי: תנועת האנטישמיות, האיבה והשנאה התהומית כנגד העם היהודי רק מפני היותם יהודים. אנטישמיות, איבה ושנאה תהומית בלתי ניתנת להבנה ולמדידה בשום שכל ובשום היגיון. אנטישמיות, איבה ושנאה תהומית אשר גרמה בעבר לזרימת "נחלי דם" של העם היהודי ואשר, לדאבוננו ולצערנו הרב, נמשכת עדיין בהווה ואף מתחזקת ומתרחבת ל"מימדים מפלצתיים" גם בדורינו, בימים אלה ממש. עדות לכך היא עובדת קיומם של מאות ואלפי "מקרים ואירועים אנטישמיים" ברחבי העולם כנגד היהודים ומוסדותיהם: בתי ספר, בתי כנסת, שגרירויות ישראל וכו' אם כפעולות של אנשים בודדים ואם כפעולות מכוונות של שליטים ומדינות, כמו למשל: ד"ר מחמוד אחמדינאג'אד - שליט אירן שרק לאחרונה קרא "למחוק את ישראל מן המפה" ועוד. עמלק נמשל לאותו בעל חיים ממשפחת הזוחלים ואשר כינויו הוא: זיקית. כמו הזיקית ש"אצבעותיה" ו"זנבה" מתגלגלים כסליל המשמש לתפיסה חזקה בענפים ו"לשונה" הארוכה המשתרבבת במהירות מן הפה ומשמשת לציד חרקים הנמצאים הרחק ממנה, ובעיקר - יודעת היו ומסוגלת להחליף את "צבע עורה" ולהתאימו לסוג העצים והענפים שעליהן היא מטפסת, כך הוא עמלק הרשע: "אצבעותיו", "זנבו" [רמז: "ויזנב בך", ודו"ק], "לשונו" הארוכה, מסוגלתו ויכולתו "להחליף צבעים" שימשו, משמשים [ובעזר ה' לא ישמשו, בעתיד] כ"מכונת הרג והשמדה של העם היהודי" במהלך ימות עולם. עמלק, כמשל, מופיע על במת העם היהודי בדמויות שונות.

המאמר מוקדש לעילוי נשמתו הטהורה והמיוחדת מיוחדת של המרוחם בן ציון ברבי ששון הכוהן, ארה"ב שנפטר בחודש הרחמים והסליחות מן המחלה הידועה ונזדכך בייסורים. יהי רצון שמיתתו תהא כפרת משכבו. ת.נ.צ.ב.ה.
תאריך:  12/09/2008   |   עודכן:  12/09/2008
ד"ר מוטי גולן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
האנטישמי הראשון בהיסטוריה
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
תמימה
12/09/08 15:45
 
ד"ר מוטי גולן, פ"
22/12/08 23:59
2
Elilev
12/09/08 17:05
3
תמר הר-פז
4/10/08 09:30
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מה עושים עם הילדים כשאבא-אמא יוצאים לחו"ל בלעדיהם? השאלה הנצחית הזאת מעסיקה תמיד את ההורים, ערב-נסיעתם, ובמיוחד עתה, לקראת עונת החגים הממשמשת ובאה. השאלה טורדנית במיוחד כשמדובר בנסיעה בת מספר שבועות.
12/09/2008  |  ראובן לייב  |   מאמרים
כינוס הרדיו 2008 (כנס הרדיו השני - בפי המארגנים) ננעל ביום שני. שוחרי וחובבי רדיו מכל הארץ התכנסו לדון על הענף. אלא שאחרי האיגרא-רמא בכינוס הראשון לא היה למה לצפות בכינוס השני, שעד מהרה הפך לבירא-עמיקתא של שפל.
12/09/2008  |  עידן יוסף  |   מאמרים
אריה דרעי חוזר לביצה הפוליטית. זו תופעה באמת לא רגילה בפוליטיקה הישראלית. האיש הורשע בעבירות שחיתות קשות ביותר בזמן כהונתו כאיש ציבור ועכשיו, הוא חוזר ובגדול. לדרעי יש מעריצים שרופים ושונאים אולטימטיביים. ההערצה למייסד ש"ס קיימת לא רק בחוגי מצביעי ש"ס וסתם חרדים שאוהבים את דרכו, אלא גם בחוגים חילוניים ומסורתיים. עיתון מעריב למשל, התגייס לטובת בחירתו של דרעי. העיתונאי אבישי בן חיים מתקשה מאוד להסתיר את אהבתו לדרעי ומדי יום הוא מפרסם כתבות אוהדות במיוחד לטובתו.
11/09/2008  |  עמוס בן פורת  |   מאמרים
ביום ראשון השבוע נפל דבר בישראל עם אישור הצעתו של שר המשפטים פרופ' דניאל פרידמן לצמצם במעט, ובעיקר להגדיר מחדש את סמכויות בית המשפט העליון בנוגע לפסילת חוקים שחוקקה הכנסת. כרגיל, בנושאים האלה של המתח בין הרשות המחוקקת לרשות השופטת ובייחוד כששר המשפטים מעורב בנושא, מתחילה מהומה רבתי, הפחדות וקול צחצוח חרבות, כאשר ברקע הרבה מאוד מלל שרובו איננו ענייני.
11/09/2008  |  חגי סרי לוי  |   מאמרים
בפרסום תמים שנעשה לאחרונה, דווח על שינוי החלטת המינהל, במגזר העירוני - החלטה שבאה להיטיב עם האזרחים - בשל כך שההחלטה הקודמת גרמה "להגברת החיכוך" עם המינהל והחוכר.
11/09/2008  |  עו"ד דוד בסון  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
גודריאן מלמד את היטלר ורומל את תורת לוחמת השריון בחזית; גודריאן מפר פקודה אסטרטגית; הפולנים לא ניצלו הזדמנות אסטרטגית; "התגברות על מכשול מים בלתי עביר"; חידוש הלחימה הגרמנית; שיתוף...
דן מרגלית
דן מרגלית
אם למרות הכל עסקת החטופים לא תצא לפועל - האם בני גנץ יפרוש?    האם ביבי יודח?    זה סוף שלטון הליכוד?
רפי לאופרט
רפי לאופרט
מעקב אחר חלק מתוכניות החדשות של ערוץ 12 הוא בבחינת "דע את האויב"    הערוץ הוא הארסי ביותר בביקורתו המעוותת נגד ממשלת ישראל וראשה ולדעתי משמש בידי האופוזיציה הפנימית והחיצונית למדינת...
אפרים הלפרין
אפרים הלפרין
בי' בתשרי פרצה מלחמה יום הכיפורים    בכ"ב בתשרי שמחת תורה פרצה מלחמת חרבות ברזל    בי"ד בניסן, ערב פסח כמה שעות לפני ליל הסדר הכריז צה"ל בתזמון נדיר אשר רק צבא האויב וארגון החמאס היו...
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
כחברה עלינו לשנן את שתי הפרשות ולתת להן ביטוי במערכות חיינו היומיומיים, כחברה עלינו לאמץ את התפיסה החברתית וההומנית לפיה כל בני האדם שווים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il