בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
קשה לראות את צה"ל דהיום בלעדי שכמותו ובלעדי משנתו של הרב הצבאי הנוכחי ● על צעקני השמאל להבין כי יש עדיין אנשי אמת, שאינם פוליטיקאים, ואין להם כותבי נאומים מהוקצעים עד לזרא
|
השיב עטרה ליושנה. הרב רונצקי [צילום: מחלקה ראשונה]
|
|
|
|
|
|
|
|
"פינחס בן אלעזר בן אהרן הכהן השיב את חמתי... לכן אמר הנני נתן לו את בריתי שלום והייתה לו ולזרעו אחריו ברית כהונת עולם" | |
"וישלח אותם משה אלף למטה לצבא אותם ואת פינחס בן אלעזר הכהן לצבא וכלי הקדש וחצוצרות התרועה בידו" | |
"חלילה לנו ממנו למרד בה'... לבנות מזבח... מלבד מזבח ה' אלקינו... ויאמר פינחס בן אלעזר הכהן אל בני ראובן ואל בני גד ואל בני מנשה היום ידענו כי בתוכנו ה'" | |
"וישאלו בני ישראל בה'... ופינחס בן אלעזר בן אהרן עומד לפניו בימים ההם, לאמר: האוסיף עוד לצאת למלחמה עם בני בנימן אחי אם אחדל? ויאמר ה' עלו כי מחר אתננו בידך" | |
|
|
|
|
|
כהן משוח מלחמה ושלום פינחס נכד אהרן הכהן מופיע בתנ"ך בארבע הופעות (כמצוטט לעיל. חז"ל במדרשים מזהים אותו בסצינות נוספות), ובכל אחת נגולה פרשה ייחודית, שונה זו מזו. בפרשתנו הוא זוכה למינוי אישי שמיימי המלווה בעיטור המופת "כהונת עולם" - על גילוי תעוזה, מוטיבציה והקרבה אישית (פרטים בפרשה). בשבוע הבא ניווכח עד מהרה כי כהונתו של פינחס איננה בהיכלי הקודש ובמעלות המזבח, וגם לא בבית המדרש להכשרת פרחי כהונה או רבנות. כהונתו היא בקו החזית, במלחמת מדין. ציודו האישי מורכב מצירוף מוזר למדי: "כלי הקודש וחצוצרות התרועה בידו" (כמצוטט לעיל). פק"ל נדיר וכמעט-בלתי-אפשרי זה - אביזרי קודש ותרועת קרב - הוא שהקנה לו את התואר ההלכתי בפי חז"ל: "כהן משוח מלחמה" ("אלישבע בת עמינדב ראתה ה' כתרים ביום אחד: יבמה [משה] מלך, אחיה [נחשון] נשיא, בעלה [אהרן] כהן גדול, שני בניה [נדב ואביהוא] ב' סגני כהונה, פינחס בן בנה משוח מלחמה"; ויק"ר כ). בצבא ישראל נועד תפקיד מרכזי לדמות ייחודית זו, לכהן משוח המלחמה. בהירארכיית הקודש הוא השני לכהן הגדול, אפילו לפני סגנו ("כהן גדול קודם לסגן"; הוריות יג, א). בהירארכיה הצבאית הוא המתזמר והמתזמן לקרב ("וחצוצרות התרועה בידו"). "כלי הקודש", בצד החצוצרות, הם ציוד תקשורת בתדר עליון, האורים-ותומים המסתוריים, בהם שאלו שרי צבאות ישראל בטרם קרב. פינחס ממלא פונקציה זו בהופעתו הרביעית, המצוטטת לעיל, בה הוא מתקשר לקב"ה ומברך את הלוחמים. הד למעורבותו של משוח-המלחמה בישיבות המטכ"ל נמצא גם בתיאור החז"לי המפרט את 'תהליך קבלת ההחלטות' ליציאה למלחמה: "יועצים באחיתופל ונמלכין בסנהדרין ושואלין באורים ותומים" (ברכות ג, ב). למשוח-מלחמה יש גם תפקיד-של-שלום; בהופעתו השלישית בתנ"ך, בספר יהושע, תיפקד פינחס כמפייס הלאומי בין שבטים 'פורשים' שניסו להיבדל משאר שבטי ישראל. על הצטיינותו זו, בעת שלום, קובעים חז"ל: "לא נתכהן פינחס עד ששם שלום בין השבטים" (זבחים קא, ב). כהן-על, מפשר בין כל המיגזרים. ואצלנו... בשנים האחרונות מכהן רב צבאי ראשי מן הזן של מייסד הרבנות הצבאית, הרב שלמה גורן זצ"ל. הרב אביחי רונצקי השיב עטרה ליושנה בהיותו איש 'ספרא וסייפא' מובהק, המחזיק ב'כלי הקודש ובחצוצרות התרועה' גם יחד. ספק אם יש בצה"ל כולו קצין המסור כל-כולו לתפקידו, ללא שייר וללא ראיית פני הבית והמשפחה. הרבצ"ר הנוכחי הצעיד את הרבנות הצבאית אל קדמת שדה המערכה, בנוכחות ובמוראל הלוחמים. בקול תרועה חרישית - תרתי דסתרי האופיינית לו - היא משדר לפיקודיו: "אחריי!" קשה לראות את צה"ל דהיום בלעדי שכמותו ובלעדי משנתו. בצה"ל הנוכחי, שבו מכהנים חיילים וקצינים רבים, חובשי כיפות תחת כל גווני הכומתות, חייב להיות רב-קצין מורם היודע לשים שלום בין השבטים, ולהלך כנגד רוחו של כל אחד. הרבצ"ר הנוכחי ניחן בתכונה זו. אמרנו "כנגד רוחו של כל אחד", אך חובתנו להסתייג: פרט לצעקני שמאל תקשורתיים היראים מהפחת מוראל לאומי בחיילים ובמפקדים. הללו 'מחפשים' אותו במבואות אפלים ואינם מסוגלים להבין כי יש עדיין אנשי אמת, שאינם פוליטיקאים, ואין להם כותבי נאומים מהוקצעים עד לזרא...
|
לפני שבועיים נדרשנו במדור זה לסוגיית זמר נשי בלהקה צבאית [ למאמר "קול בחיילת להקה צבאית"]. מי שהבין כי אני מתיר "קול באישה" טועה בהבנת הנקרא, או גרוע מכך - מסלף למטרות ניגוח או תקשורת. כל שכתבתי הוא שלא ראוי לקדש מלחמה בסוגייה זו אם ה'השתלבות' לנגד עינינו. לכן, אם לא ניתן לפתור את הבעיה ולפטור את החיילים (ובשקט אומרים לי כי 'מי שרוצה מסתדר ברמת היחידה') יכול לאטום אזניו, או להשתמש בקוּלות הלכתיות לשעת הדחק. עוד סייגתי דבריי לטקסים בלבד, ולא לערבי בידור ולנופש, שם תקפה פקודת 'השילוב הראוי' שצוטט, המאפשרת לשומר תורה לא לנכוח.
|
|
תאריך:
|
09/07/2009
|
|
|
עודכן:
|
09/07/2009
|
|
הרב ישראל רוזן
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
אריק הון
|
9/07/09 14:42
|
|
2
|
|
213
|
9/07/09 14:47
|
|
3
|
|
איתן
|
9/07/09 18:52
|
|
4
|
|
ע.ג1
|
9/07/09 19:56
|
|
5
|
|
נטורי קרתא ארס
|
9/07/09 23:04
|
|
דני מן הוא צופה כמעט קבוע של תוכנית האקטואליה השבועית 'מועצת החכמים'. מדי שבוע הוא רואה את העיתונאי הבכיר דן מרגלית ואיתו עוד שישה עיתונאים או אנשי ציבור וממשל העוסקים בעניינים שעל סדר היום. אלא שמשהו "לא הסתדר" לדני מן. "התוכנית", אומר מן, "נוטה באופן חד וברור לכיוון מאוד מסוים".
|
|
|
התקשורת הישראלית מבססת ומחזקת את מעמדה במדרג הפוליטי במדינת ישראל בקצה צד שמאל, כמפלגת מיעוט צעקני ודומיננטי, השוחר לטרף לכל זקיפת ראש של מרכז וימין ועט על טרפו כמוצא שלל רב. יותר ויותר אזרחי ישראל נוכחים לדעת ולהבין כי מולם במרקע מצויים נציגי השמאל הקיצוני המושלים בכיפה ללא מצרים, וכבר מצופה לראותם סונטים, פוגעים, מלגלגים, מבזים, כל דמות מצד ימין כדבר מובן מאליו.
|
|
|
סופה של פרשת "בלק" ותחילתה של פרשת "פינחס" שלובות זו בזו. בשבוע שעבר קראנו על המגיפה שפגעה בעם ישראל והמיתה 24 אלף מבניו, בשל ההתחברות לבנות מואב ומדין שהביאה לעבודת אלילים, ועל כך שמגיפה זו נפסקה כאשר פינחס המית יהודי ומדיינית בעיצומו של המגע המיני ביניהם. ואילו השבוע אנו קוראים על הברכה שנותן ה' לפינחס בעקבות מעשהו ועל הציווי לנקום במדיינים.
|
|
|
כל אמצעי התקשורת מרבים לפרסם ראיונות, תגובות ומאמרים של כל אלה הקרויים מומחים, פרשנים, עיתונאים ופוליטיקאים, המזינים את ההמונים בתחזיות, בהערכות ובנבואות, על אשר עומד לקרות בארץ, באזור ובעולם, בתחומים מדיניים, ביטחוניים ואחרים. סיכום של האירועים החשובים והדרמטיים בשנים האחרונות מוכיח, כי אף אחד מכל המומחים והפרשנים הללו, לא חזו את אשר קרה באמת. ההיסטוריון האמריקני המפורסם פוקויאמה כתב בזמנו במחקרו כי הגיע "קץ ההיסטוריה", הנשיא האמריקני לשעבר ג'ורג' בוש קבע כי החלה תקופת "סדר עולמי חדש", ואילו שמעון פרס, אמר בזמנו: הגענו ל"מזרח תיכון חדש". כל הנבואות האלה התבדו לחלוטין.
|
|
|
לפני מספר ימים הבטיח ראש הממשלה בנימין נתניהו, בהרצאה באילת, להקל על הביורוקרטיה, כדי להאיץ את הבנייה ולהוזיל את הדירות. אבל דיבורים לחוד ומעשים לחוד. בפועל, החליטה ממשלתו בשבוע האחרון על שלושה צעדים, שיביאו לייקור הדירות ב-40 אלף שקל, ולעתים אף יותר, לדירה.
|
|
|
|