|   15:07:40
  אהרון רול  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

הביצה והתרנגולת

בכך שישראל מקפיאה למעשה את הבנייה בהתיישבות, הינה משתפת פעולה עם מתווה ההונאה האמריקני בלא שיוותרו יתרונות כלשהם בידה, ולו כזית כל שהיה על האמריקנים לעשות הוא לסובב בכחש את ישראל בטענה המופרכת כי ההתיישבות באיו"ש היא לדעתם המכשול לשלום בעודם מצניעים לחלוטין את ידיעתם והבנתם המפורשת מזה זמן רב בדבר חוסר ההסכמה והסרוב הפלשתיני
17/08/2009  |   אהרון רול   |   מאמרים   |   ישראלי-ערבי   |   תגובות
בועידה הבהירו היטב הפלסטינים את כוונותיהם להימנע משלום [צילום: AP]

מה קודם למה - הביצה או התרנגולת? זוהי שאלת השאלות באשר למדיניות האמריקנית במזרח התיכון. ידועה לנו התעקשותם הנמשכת באשר להקפאת ההתנחלויות. זכורים לנו התירוצים המצוצים מהאצבע בדבר הקשר הגורדי בין הפסת דעתה של אירן באמצעות הסרת פחון עלוב בגדה המערבית. עדיין אנו זוכרים ההתעקשות להקפיא את צירי הדלתות החלודים של מכולות המתיישבים ונערי הגבעות בעבור "שלום-עד" פלשתיני-ישראלי.

הספקנים בינינו יתמהו ודאי מדוע זה התעקש ממשל חוסיין אובמה על הקפאת ההתישבות הישראלית בשטחי יהודה ושומרון כאשר היה ברי בידו כי זוהי התעסקות בזוטות זניחות לעומת עיניני הגבלת ייצור הנשק הגרעיני האירני או סוגיות הליבה הכרוכות בסכסוך הישראלי פלשתיני.

דומה ואת התשובה לכך קיבלנו מידי הפלשתינים דווקא עם תום ועידתם ברמאללה השבוע. חשוב לזכור כי אין מקריות במהלך כלשהו בפוליטיקה העולמית. את שנראה על פניו תמוה וחסר פשר, תמיד יימצא ההסבר במקום כלשהוא, לרוב נפתל, מהוסה ומפותל.

הוועידה אישררה את שאנו יודעים מזה זמן רב, דהיינו הפלשתינים לא מוכנים להתפשר עמנו ולו כזרת בכל הנוגע לבעיות הליבה הקריטיות ובל יעברו עבור ישראל כגון: זכות השיבה הפלשתינית במלואה לשטחי ישראל, חלוקת ירושלים, חיסול כלל ההתיישבות הישראלית ביהודה ושומרון, הכרה הדדית במדינה פלשתינית לצד מדינה "ישראלית" (שאינה יהודית) בין הנהר לים. הפלשתינים גם שוללים כל אפשרות להסכם ביניים או הסכם זמני ובכך סותמים את הגולל על הסיכוי להסדר כלשהו עם ישראל בעתיד הנראה לעין.

כעת עלינו לשאול עצמנו, האם הסרבנות הפלשתינית הינה נושא חדש או שהינה נושא רב שנים אשר כוסה בערימות החול המזרח תיכוני לצרכים פוליטיים כלל עולמים? התשובה ברורה: הפלשתינים מעולם לא שינו עמדתם באשר להסדר, או היעדרו, עם ישראל. נמשיך ונקשה, מי לא ידע על כוונות הפלשתינים בעולמנו? מי טמן ראשו בחול וסרב להכיר במציאות האזורית ומי ידע גם ידע אך שיתף פעולה עם הפלשתינים במצג השווא הלזה?

הבה ונרכיב את רשימת המלאי המצומצמת של אותם שידעו ויודעים ללא כל ספק את כוונות הפלשתינים. ונתחיל מבית. כל אנשי יוזמת ז'נבה, 'המפקד', 'שלום עכשיו', בצל"מ ועוד עשרות ומאות עמותות חוץ פרלמנטריות ממומנות אויבי ישראל מעבר לים ששמו להן למטרה לקעקע את יסודות קיומה של מדינת ישראל. נמשיך לעבר אותן מדינות המממנות את הפעילות האנטי ישראלית מתוך מדינת ישראל ובראשן ארצות הברית ומדינות האיחוד האירופי. אלו כולם, עד אחד, ידעו ויודעים את כוונות הפלשתינים.

הנה אנו באים אל מדיניותו של ממשל חוסיין אובמה ונציבות האיחוד האירופי. לפי עדותו של יוסי ביילין עצמו, ניהלו אנשי "יוזמת ז'נבה", יחדיו עם חתרני 'שלום עכשיו', דיאלוג מתמשך מאז תחילת שנת 2008 עם מועמדי המפלגה הדמוקרטית האמריקנית ובראשם כנופית היהודונים של רם עמנואל, יחדיו עם החתן והכלה הדמוקרטים עצמם, חוסיין אובמה והגב' קלינטון וזאת החל מפתיחת מסע הבחירות שלהם לנשיאות.

איננו יודעים מה נאמר בחדרי חדרים בין הקושרים, אך ברי הוא כי העמדות הפלשתיניות דגם 2008 היו ידועות היטב ל"משנאי החינם הישראלים בינינו" בבואם להכביר מרכולתם על נציגי המפלגה הדמוקרטית לנשיאות. יש גם להניח כי מועמדי המפלגה אינם קוטלי קנים, ושליחיהם להנהגת הפת"ח שהלכו ושבו כבתחנת רכבת בין הגדה המערבית ליבשת אמריקה, היו מודעים בפירוט זה או אחר בדבר גישת וכוונות הפלשתינים. אין ספק כי נושא הסרבנות הפלשתינית בנושאים לעיל וודאי שגונב לאזניהם.

אין גם ספק כי בזמן דיוני כנופיית התתרן יוסי ביילין עם כנופיית היהודון רם עמנואל, היו כל התנאים הפלשתינים ידועים וברורים. הללו ידעו היטב, כבר אז, כי הפלשתינים לא יהיו מוכנים בכל תנאי שהוא להתפשר בנושאי הליבה, למרות האמור ביוזמת ז'נבה, והסיקו בבהירות רבה כי נושא "השלום" בין ישראל לפלשתינים תקוע בדרך ללא מוצא.
הנה אנו באים להונאה האמריקנית הגדולה בשיתוף כנופית יוסי ביילין. הדרך היחידה עבור ממשל אובמה להציג כלפי העם האמריקני הישגים "בערוץ הפלשתיני" היא ליצור מצג שווא של התקדמות לקראת שלום, כאשר ברי היה לו כי התקדמות זו אינה ברת סיכוי מעבר לכיפוף ידי ישראל לוויתורים חד-צדדיים בנושא הקפאת ההתנחלויות. ייבוש בדרך לחיסול ההתישבות באיו"ש הינו גם משאת נפשם של "משנאי החינם בינינו" וכך זהות האינטרסים הנכלולית מושלמת.

היוצא מכך הוא כי ממשל אובמה הפעיל על מדינת ישראל מערכת הונאה בהיקף חסר תקדים, חובק עולם, בשיתוף עם האיחוד האירופי ואפשר גם יחדיו עם מספר ממדינות ערב תומכות ארה"ב. הסרבנות הסעודית למחוות כלפי ישראל כצעד מקדים ובתמורה להקפאת הבנייה מלמדת בדיוק על מגמה זו. נכונות אמירויות הצעצוע במפרץ הפרסי לחידוש היחסים חסרי המשמעות המעשית בתמורה להקפאת הבנייה, שוב מלמדת על אותו הכיוון.

ועידת הפת"ח היא שחשפה מבלי משים את ההונאה באשר אישררה את שהיה ידוע לפחות מאז תחילת שנת 2008 לפלג הדמוקרטי האמריקני. הפלשתינים עמלו בוועידתם קשות להודיע קבל עם כי הינם "מעוניינים בשלום" אך תנאיהם למעשה, כפי מצעם, הינו מתווה סרבנות לשלום, בהניחם כי אלו שראשם בחול ממילא לא ישכילו ואילו האמריקנים והאירופים, ממילא מודעים להונאה הפלשתינית ואף מפעילים כאמור לעיל, הונאת משחק פוקר משל עצמם כנגד ישראל.

וכך, כל שהיה על האמריקנים לעשות הוא לסובב בכחש את ישראל בטענה המופרכת כי ההתיישבות באיו"ש היא לדעתם המכשול לשלום בעודם מצניעים לחלוטין את ידיעתם והבנתם המפורשת מזה זמן רב, בדבר חוסר ההסכמה והסרוב הפלשתיני, אשר כאמור נחשף סופית אך השבוע קבל עם ועולם.

אכן, לא אלמן ישראל. ממשלת ישראל ניסתה, ובהצלחה חלקית בלבד, להדוף את הלחץ האמריקני בנוגע להקפאת ההתנחלויות והבנייה בישובי איו"ש אך הכיוון בו נקטה היה שגוי. ממשלתנו ניסתה להסב הדיונים בנוגע להקפאת ההתישבות לעבר הבעיה האירנית בעוד שהייתה אמורה להציב בפני האמריקנים את שהם יודעים ממילא אך מתכחשים לו בכוונת מכוון דהיינו, שורש הבעיה המזרח תיכונית אינו נעוץ בנושא ההתישבות והמאחזים, אלא מעוגן ראש וראשון בסרוב הפלשתיני להגיע למתווה שלום בר ביצוע עם ישראל בכל תנאי שהוא.

ישראל חייבת הייתה לבדל הבעיה האירנית, שהינה בעיה בינלאומית בעיקרה, מהבעיה הישראלית-פלשתינית שהינה בעיה מקומית ביחס. ניתן היה לעשות זאת על-ידי העמדת האמריקנים בפני העובדות באופן נחרץ במדה רבה יותר מאשר כך נראה כי נעשה. מכיוון שוודאי נעשו מאמצים כלשהם בכיוון זה וללא הצלחה, חייבת הייתה ישראל לגייס את המדיה העולמית ובפרט האמריקנית ולחשפה לעובדות סרבנות השלום הפלשתינית כמשקל נגד לתרגיל ההונאה האמריקני, דבר שלא נעשה כיאות.

מכאן יוצא כי ישראל נמשכה באפה אחר ההונאה האמריקנית וביצעה הקפאה דה-פקטו של ההתישבות ביהודה ושומרון ובכך ניזקה עצמה מפאת שפועלה זה הקשיח יותר את העמדה הפלשתינית אשר ראתה ברכה בעמלה הסרבני, בבחינת אפקט כדור השלג הידוע.

עדיין לא מאוחר; הרי יכולים אנו לסמוך על הפלשתינים שלא יחמיצו כל הזדמנות שבעולם להחמיץ הזדמנות וכך, בשופי ובנחת, יכולים אנו לזמן את הלבנוני מיטשל והיהודון רם עמנואל, תוך יידוע הפאן-איסלמי חוסיין אובמה, ל"שיחת הכרות" עם מצעה של וועידת הפת"ח (שווה בנפשך, "הם אינם יודעים"?), ולהשכילם כי עד שהפלשתינים לא יזוזו מעמדותיהם סרבניות-השלום, אין ישראל רואה כל מחויבות לנזק את יתרונותיה האסטרטגים. ובאם "יתנו" הפלשתינים ומדינות ערב, "יקבלו"... אולי. וכי מה, האם אך לאמריקנים יש קושאן בטאבו על הונאה?

ישראל חייבת להודיע לאמריקנים כי לא תביא את עצמה לוויתורים חד-צדדים אשר סופם קיפאון פלשתיני-סרבני, אשר יותיר את תאוות הפלשתינים בידם (הקפאת ההתיישבות), בעוד ישראל תצא וידיה על ראשה.

בכך שישראל מקפיאה למעשה את הבנייה בהתיישבות, הינה משתפת פעולה עם מתווה ההונאה האמריקני בלא שיוותרו יתרונות כלשהם בידה, ולו כזית. אומנם אנו למדים, דרך מאמצי האמריקנים להשגת וויתורים ערבים בחודש האחרון, כמשקל נגד להקפאת הבנייה בהתישבות, אודות התנאים שהציבה ישראל כתמורה להקפאה, אך ישראל כורתת הענף עליה יושבת בכך שמקפיאה דה-פקטו את הבנייה ללא קבלת תמורה וזו הלא מטרתם של האמריקנים מלכתחילה. דהיינו במבחן המעשה האמריקנים כבר השיגו הצלחה חלקית במזימת ההונאה.

תאריך:  17/08/2009   |   עודכן:  18/08/2009
אהרון רול
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איך שגלגל מסתובב לו: בדיוק במקום שבו התמקמה לפני כיובל שנים המסעדה הצמחונית בהא הידיעה של תל אביב, ניצבת כיום, כאילו להכעיס, מסעדת הבשרים "וייט הול סטייק האוס" (ברחוב מנדלי 6). אותו מבנה, אותה תפאורה - רק קולינריה שונה בתכלית. שוב לא מגיעים לכאן חסידי הצמחונות, אלא דווקא אלה שמתים על בשר.
17/08/2009  |  ראובן לייב  |   מאמרים
אחרי כמה ימים של עלטה וירטואלית, בוטל הצו השערורייתי והותר לפרסם: הרמטכ"ל גבי אשכנזי הוא הקצין הבכיר ממנו נגנבו פרטי כרטיס אשראי. וחמור מכך: הוא הקצין הבכיר שמלשכתו נגנב אקדח אותו קיבל במתנה מגנרל אמריקני.
17/08/2009  |  יואב יצחק  |   מאמרים
צה"ל הוא פרצופה של החברה הישראלית גם לטוב וגם לרע, שהרי זהו צבא העם וכל אזרח גם חייל הוא כאשר הוא משרת בצבא הסדיר או במילואים. ועל כן לא ברור כל כך על מה קמה הסערה כאשר הודלפו פרטי כרטיס האשראי של הרמטכ"ל.
16/08/2009  |  רות פורסטר  |   מאמרים
בחירתו של אורי אריאל לוועדה למינוי שופטים לפני כחודשיים הייתה כמיני מהפך. הניצחון שהושג על חודו של קול בעקבות עבודת נמלים יסודית ומורטת עצבים, בישר, לראשונה בעשרות שנים, כי יתאפשר עתה לפתוח אם לא חלון אז לכל הפחות אשנב במגדל השן של בית המשפט העליון, חמש דקות הליכה מהכנסת, מגדל מהאטומים והשמורים ביותר במדינת ישראל. להזרים דם חדש לכת הכל יכולה והמזדקנת של כוהני המשפט הישראלי. לא זה שאצה רצה הדרך כשלפני היוצאים למסלול לאו דווקא שדות פורחים אלא הרים גבוהים וצונני פסגות. אבל בכל זאת, נפל דבר בישראל.
16/08/2009  |  סופיה רון  |   מאמרים
אבל גבי איננו עימאד. עימאד הוא קצין שטח מצטיין, איש נטול פוזות ונטול שמץ של פוליטיקה.
16/08/2009  |  אפרי הלפרין  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ישראלי-ערבי  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   העולם הערבי  /  מי ומי  
ירושלים - "נקיה מהתנחלויות וממתנחלים"  /  יואב יצחק
גם ירדן דוחה נורמליזציה  /  מאיה שני
סעודיה: נגד מחוות לישראל  /  יואב יצחק
בין אירן ללינץ' בחוף הים של ת"א  /  עדי שטרנברג
עכו של מי?  /  אורי אבנרי
המהפכה הלבנה  /  יוני בן-מנחם
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
יורם דורי
יורם דורי
ההתמודדות על הנהגתה של מפלגת העבודה הפכה למשאל חברים האם תנועה מפוארת זו תשרוד או תפורק, תיטמא במפלגות אחרות ותיקבר בבית הקברות של ההיסטוריה יחד עם תנועות אחרות שזנחו את האידיאולוג...
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
גם אני נמניתי על השואלים מדוע פרשת "מצורע", פרשה לא נעימה, על כל נגעיה הקשים מופיעה ערב חג הפסח חג החרות
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il