|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

לשלב עוצמה ונחישות בקול אחד

הסיבה האמיתית למלחמת הג'יהאד של אוסמה בן-לאדן בישראל ובארה"ב אינה התנהלותן, אלא היותן תרבויות לא-איסלאמיות שעליהן על האיסלאם להחיל כניעה למרותו או מוות
27/11/2009  |     |   מאמרים   |   ישראלי-ערבי   |   תגובות
האם אובמה שמחפש פיוס עם ונשיאת חן בעיני האיסלאם, יודע מי הם באמת?

נניח כי לשכנך החלש ממך יש עימך מחלוקת באשר לגבול בין מגרשיכם. אולם, אתה יודע כי ברגע שיחוש כי העוצמה בידו, הוא יתקוף אותך, כדי לכפות עליך את אורחות חייו. בהקשר שכזה, בין אם למחלוקת על הגבולות יש בסיס עובדתי כלשהו ובין אם לאו – עשיית ויתורים לטובתו היא התאבדות מודעת

מאז ה-11 בספטמבר 2001, כשאור הזרקורים הופנה לאוסמה בן-לאדן, הוא מקפיד להציב בפני האמריקנים שאלות, שעליהן הוא סבור, כנראה, אין תשובות. כך, את המסר האחרון שלו לציון תאריך ה-11 בספטמבר - לאחר שמיחזר שוב את הסיפור שהג'יהאד על אמריקה הוא פרי תמיכתה בישראל, ואת תלונותיו מזה שנים על כך שהיא "מנצלת" נשים ומסרבת לחתום על אמנת קיוטו - הוא סיים בהרהורים כדלקמן: "עליכם לשאול את עצמכם אם ביטחונכם, דמכם, בניכם, כספכם, מקומות העבודה שלכם, בתיכם, הכלכלה שלכם ושמכם הטוב - חשובים לכם יותר מן הביטחון ומן הכלכלה של הישראלים".

למעשה, בן-לאדן וחבורתו הבהירו לכל מאן דבעי, שאם תתפוגג תמיכתה של אמריקה בישראל, יתפוגג גם הטרור האיסלאמי. וכך אמר באותו מנשר אחרון: "הרשו לי לומר את אשר חזרנו והדגשנו פעמים רבות במשך רבע מאה: הסיבה לסכסוך בינינו וביניכם הוא תמיכתכם בישראלים בעלי בריתכם, הכובשים את אדמתנו פלשתין".

טוב ויפה. אלא שבכל הודעותיו ומנשריו של בן-לאדן מועלית שאלה פשוטה והגיונית, ההופכת את כל הרהוריו וקושיותיו לחסרי חשיבות. אולם, לפני שננסח את השאלה, כדאי לשים את הדברים בהקשרם ההכרחי: ההיסטוריה ותורת האיסלאם - כשהראשונה בדרך כלל משקפת את השנייה - חושפות את העובדה, שהעוינות והתוקפנות של האיסלאם כלפי לא-מוסלמים היא מעל ומעבר לכל תלונה על "עוולה" זמנית או מקומית כלשהי. בקיצור, האיסלאם על-פי כל האסכולות הקלסיות - לאו-דווקא ה"קיצוניות" - מחויב בהכפפת העולם למרותו.

מבחינתם של מוסלמים מסורתיים, קביעה מטרידה זו פתוחה לדיון ולפרשנות בדיוק באותה מידה כמו החובה החלה על המוסלמי להתפלל. זו הסיבה שלא-מוסלמים נבונים רואים זה מאות שנים את הסוגייה של השגת שלום בר-קיימא עם מוסלמים כבעייתית ביותר.

וכך מיצה המשפטן הסקוטי, פרופ' ג'יימס לורימר (1890-1818), את הבעיה לפני יותר ממאה שנה בספרו The Institutes of the Law of Nations: "כל עוד קיים האיסלאם, הפיוס של מאמיניו אף עם היהודים והנוצרים, ועוד יותר מזה עם כלל האנושות, יישאר בעיה בלתי פתירה... ככל שהדבר מצער, מעתה ועד לעתיד הבלתי הנראה לעין, עלינו לצמצם את ההכרה הפוליטית שלנו באותן השקפות הדוגלות ב"חייה ותן לחיות". במילים אחרות, הכרה מדינית - עם המשא-ומתן והדיפלומטיה הכרוכים בה - יש להעניק לכל הדתות והתרבויות חוץ מהאיסלאם, שאינו מכבדת את הרעיון של "חייה ותן לחיות", כפי שמעיד הקוראן בין שלל ציוויו, אשר מצווה על הנאמנים לו "להצטרף לנכון ולאסור את האסור", ובמילים אחרות - לכפות את השריעה על כל העולם".

וכך, גם אם מרבית המוסלמים אינם מסתובבים בכל מקום ומשמיעים את העמדה המוסלמית הדיכוטומית, שמעמתת את האיסלאם עם שאר העולם - וגם אם אפשר שרבים מהם אינם ערים לה - הרי בן-לאדן, האיש רב-התלונות, משמיע עמדה זו במפגיע (והרי זו דרכו של אל-קאעידה זה מכבר: לשכנע את המערב - שבאופן כללי מגלה בורות בכל הקשור בתורותיו הלוחמניות של האיסלאם - כי ג'יהאד הוא תוצאת לוואי של מדיניות חוץ, ובד בבד להסית את המוסלמים לג'יהאד, תוך הדגשת אופיו המחייב).

פשוט עניין של סדר עדיפויות
זה לא סכסוך גבולות!

נניח כי לשכנך החלש ממך יש עימך מחלוקת באשר לגבול בין מגרשיכם. עם זאת, אתה יודע ללא צל של ספק, שהוא רואה בך את "אויבו המושבע", בשל אמונותיך או אורחות חייך, ודבר חוץ מכניעה לו ומאימוץ אמונתו ואורחות חייו לא יספק אותו. יתר על כן, אתה יודע אל-נכון, שברגע שיחוש כי העוצמה בידו, הוא לבטח יתקוף אותך, על מנת לכפות עליך את אורחות חייו. אין ספק שבהקשר שכזה, בין אם למחלוקת על הגבולות יש בסיס עובדתי כלשהו ובין אם לאו – עשיית ויתורים לטובתו, ביודעך כי עוינותו לעולם לא תשכך, אלא רק תתגבר ותתעצם מתוך בוז לחולשתך – אינה אלא התאבדות מודעת. ואף-על-פי-כן, זהו בדיוק מה שקורה, כשארה"ב עושה ויתורים כלשהם לאיסלאמיסטים.

בחזרה לבן-לאדן ולמנשריו. למרות כל הדיבורים על היותה של ישראל שורש הבעיה, את עמדתו האמיתית חשף האיש בדבריו הבאים, שאותם כיוון לחבריו המוסלמים דוברי הערבית זמן קצר לאחר מתקפת ה-11 בספטמבר: "דְברנו עם המערב הכופר והסכסוך שלנו איתו נובעים בסופו של דבר מתביעה אחת – זו הדורשת את תמיכתנו המוחלטת, המשלבת עוצמה ונחישות, בקול אחד: האם כופה האיסלאם את מרות שלטונו על העמים בכוח החרב, באורח גשמי גם אם לא רוחני, או שלא כך? והמשיך בן-לאדן ואמר: "ובכן, האיסלאם מעמיד שלוש אפשרויות. האחת, כניעה מרצון, דהיינו התאסלמות; השנייה, תשלום הג'יזיה, שהיא כניעה גשמית, גם אם לא רוחנית, לסמכות האיסלאם; והשלישית – החרב, שכן אין זה מן הצדק לאפשר לכופר לחיות. סיכום זה נועד לכל אדם ואדם: היכנע, חייה תחת מרות האיסלאם, או מות" (מתוך The Al Qaeda Reader, עמ' 42).

הבחירה הזו בין שלוש האפשרויות – המרה, דיכוי, או מוות בחרב – היא-היא שורש הבעיה. כל הדיבורים האיסלאמיסטיים על היות הג'יהאד תוצר של מדיניות החוץ של ארה"ב, הם שקר וכזב. כאשר קבע בן-לאדן במנשרו האחרון כי "השמרנים החדשים בארה"ב – ולא המוג'אהידין – הם שכפו את המלחמה עליכם", הוא פשוט שיקר.

המשפט המוסלמי, כפי שהוא עצמו תיאר, כופה את המלחמה בין מוסלמים ללא-מוסלמים מזה יותר מאלף שנה, עוד לפני שהשמרנים החדשים – שלא לדבר כלל על מדינת ישראל – באו לעולם.

לכן, כנגד כל תלונותיו וקושיותיו של בן-לאדן נותרה רק שאלה מתריסה אחת, הדורשת – כלשונו של בן-לאדן – את תמיכתנו המוחלטת, המשלבת עוצמה ונחישות, בקול אחד: גם אם כל תלונותיכם נגד ישראל והקובלנה בדבר תמיכה אמריקנית בישראל היו נכונות, מדוע אתם באים אלינו – אויביכם המרים, על-פי תפיסת עולמכם שלכם – ותובעים מאיתנו ויתורים כלשהם?

כדי להבין טוב יותר את העמדה הזו, הנה משל: נניח כי לשכנך החלש ממך יש עימך מחלוקת באשר לגבול בין מגרשיכם. עם זאת, אתה יודע ללא צל של ספק, שהוא רואה בך את "אויבו המושבע", בשל אמונותיך או אורחות חייך, ודבר חוץ מכניעה לו ומאימוץ אמונתו ואורחות חייו לא יספק אותו. יתר על כן, אתה יודע אל-נכון, שברגע שיחוש כי העוצמה בידו, הוא לבטח יתקוף אותך, על-מנת לכפות עליך את אורחות חייו. אין ספק שבהקשר שכזה, בין אם למחלוקת על הגבולות יש בסיס עובדתי כלשהו ובין אם לאו – עשיית ויתורים לטובתו, ביודעך כי עוינותו לעולם לא תשכך, אלא רק תתגבר ותתעצם מתוך בוז לחולשתך – אינה אלא התאבדות מודעת.

ואף-על-פי-כן, זהו בדיוק מה שקורה, כשארה"ב עושה ויתורים כלשהם לאיסלאמיסטים.

מבחינת האיסלאמיסטים, אנו ה"כופרים" – ישראלים ואמריקנים כאחד – הננו למעשה אויבים לכל דבר ועניין. זהו ההקשר שבו יש לדון בתמיכתה של ארה"ב בישראל. היותנו שנואים ואויבים עקב נסיבות מדיניות זמניות, היא משנית לחלוטין לשנאה אלינו עקב הבדלים תהומיים ובעלי אופי קיומי. כאשר תינתן תשובה נאותה לשאלה הקיומית והחשובה יותר, אז – ורק אז – יש לפתוח בדיון על הקובלנות הפוליטיות. עד אז הן בעלות חשיבות אפסית. זה פשוט עניין של סדר עדיפויות.

לאתר מגזין מראה
המאמר – An Open Question to Osama Bin Laden or Any Other Islamist – פורסם לראשונה ב-Pajamas Media ב-7.10.09
ריימונד איברהים הוא קופטי יליד ארה"ב שמצא ותרגם את המנשר של אל-קאעידה, כפי שנכתב בידי אוסמה בן-לאדן ומוחמד אל-זוואהירי
תאריך:  27/11/2009   |   עודכן:  27/11/2009
ריימונד איברהים
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לשלב עוצמה ונחישות בקול אחד
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ג'יי סטריט הוא ארגון מסוכן, כי על פניו הוא דווקא נראה די מתקבל על הדעת. אלא שבהצעותיו המדיניות לפיוס אמריקני ולנסיגה ישראלית טמונות השלכות חמורות לשתי המדינות. אין חשיבות רבה לשאלה אם כוונותיו של הארגון זדוניות או כנות, או אם הוא מוּנע מרשעות או מקוצר ראות, היות שמהותן של הצעותיו - ולא מניעיהן - היא שהופכת אותו לאיום מבעית על היהודים ועל מדינת הלאום היהודית.
27/11/2009  |  מרטין שרמן  |   מאמרים
גלעד שליט יושב בשבי חמאס יותר משלוש שנים, ובמקום זה של צלמוות וחושך כל יום הוא נצח. איני איש הלכה, אך נראה שמצוות פדיון שבויים ניתנה לעם ישראל למקרה כמו זה: איש חי ללא ספק, אשר שוביו מחזיקים בו למטרה אחת ויחידה: לסחור בו, לסחוט באמצעותו ולגרום לישראל לעשות את מה שלא ראוי שתעשה - תשחרר רוצחים שהורשעו בדין, רק מפני שבעיניהם רצח יהודים אינו עבירה. "שבויים" הם קוראים לרוצחיהם. די היה בעובדה קודרת זו, כדי שעם ישראל יאמר להם מלכתחילה "תשכחו מזה, אין אנו משחררים את מי שהורשע בדין, היות שהוא פושע, רוצח, ובמקרים רבים רוצח המונים".
27/11/2009  |  מרדכי קידר  |   מאמרים
לאחר שישבו שופטיו על המדוכה במשך חמש שנים, החליט החודש בג"צ לבטל את החלטות הממשלה, לפסול חקיקה ראשית של הכנסת, ולעצור את פרויקט בית הכלא הפרטי בישראל, שבו הושקעו שנים של תכנון, תיאום, חקיקה ובנייה. לדברי אברהם קוזניצקי, יו"ר קבוצת "מנרב" אשר הובילה את הפרויקט מזה כ-14 שנה, הושקעו בתהליך מאות מיליוני שקלים.
27/11/2009  |  בועז ארד  |   מאמרים
כשהתקרבנו לעבר פינת הרחובות באחד מטיולי הבוקר שלנו, הגיח לפתע מן הסיבוב אדם כסוף שער, ולפני שהצלחתי להתארגן, נעמדה כלבתי על שתי רגליה האחוריות בניסיון לחבק אותו בחמימות, שלא תמיד מתקבלת בהבנה, בלשון המעטה, ובוודאי שלא באהדה. "היא כל כך אוהבת את האנושות", התנצלתי. הוא הביט בי במבט כחול חכם ואמר במבטא ייקי מודגש: "אוווו, לאהוב את האנושות זה קל - לאהוב בני אדם זה קשה".
27/11/2009  |  דפנה נתניהו  |   מאמרים
כבר ראינו מומחה מטעם בית המשפט - אשר בבודקו דירה על פי חוות דעת מקצועיות שנמסרו לו, ראה סדקים בדירה ומאן לרשום אותם ולהתייחס אליהם בחוות דעתו, בטענה שאותם סדקים לא נרשמו בחוות הדעת של התביעה.
27/11/2009  |  ד"ר אברהם בן-עזרא  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ישראלי-ערבי  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   העולם הערבי  /  מי ומי    / 
"מותר לחיזבאללה להשתמש בנשק נגד ישראל"  /  מאיה שני
מובארק: "ישראל זוממת לייהד את ירושלים"  /  עידן יוסף
אסד: החזרת הגולן היא תנאי למשא-ומתן  /  ספי קיני
טורקיה - מתווך עוין  /  עמוס שריג
אדמה ובלבה חומה זרה  /  איתן קלינסקי
פדרציה? למה לא!  /  אורי אבנרי
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il