|   15:07:40
  אהרון רול  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

גנבים ברשות ובסמכות

הגזלנים, במקום לרצות עונשם כאחרון הפושעים על מעילה בכספינו, עליהם הם מופקדים, מורמים מעם לעבר מקום הגניבה הבאה
30/11/2009  |   אהרון רול   |   מאמרים   |   סדום ועמורה   |   תגובות
יש גניבה ויש גניבה...

עידן יוסף
פנסיה לכל החיים עבור 3 שנות עבודה ו-5 שנות חופשה

מדינה מוכת שחיתות
ראובן לייב
בעשור האחרון היא הגיעה לממדים מפלצתיים, עד כדי כך שעל-פי המדד העולמי נחשבת ישראל אפילו למסוכנת
לרשימה המלאה

הפראיירים כבר לא מתחלפים
אריה אבנרי
השחיתות בישראל - הולכת ומתעצמת; הלוחמים בה - הולכים ופוחתים * אזרחים שומרי-חוק מפחדים מהמחיר שייצטרכו לשלם עבור חשיפת שחיתות * פראיירים רבים ללחימה בשחיתות, כמו שהיו בעבר, כבר אין * מדינה מזוהמת
לרשימה המלאה

   ספי קיני
מדד השחיתות: ישראל במקום ה-32

   ספי קיני
67% מהציבור: השלטון מושחת

במדינת ישראל ישנם גנבים גדולים וגנבים קטנים. אנו לא נידרש כאן לגנבים הקטנים, אלו אותם קשי-היום אשר לעיתים נאלצים "לגנוב תפוח" בשוק, על-מנת להשביע רעבונם (כמטפורה). הדבר פסול, ויש לגנותו ולהעניש פורעי החוק בהתאם.

אנו ממצים את כל חומרת הדין עם "גנבי התפוח" הקטנים. אנו מנפחים חזנו בגאווה, חשים כי מילאנו את מצוות החוק, כי מיגרנו את הפשע ברחובות ושמחים וטובי לב אנו מלווים אחר כבוד את הגנב הקטן לבלות זמנו למשך שנים באחד מתאי הליזול של השב"ס.

לכאורה, מהו ההבדל בין גניבת תפוח אחד למיליון שקל, זו גניבה, אף ההיא גניבה, הלא כן? אז זהו, שיש הבדל ואפילו גדול.

גנבים ברשות החוק

אנו נדרשים במאמר זה לנושא הענקת הפנסיה הצה"לית השערורייתית והמפנקת לדובר צה"ל לשעבר נחמן שי ולא משום שהוא מהווה חריג בנוף ארצנו, אלא דווקא משום שאת אשר עשה הוא ונעשה בשמו ועבורו הינו כה נפוץ. אנו נדרשים כאן למעילה בכספי הציבור בחסות החוק, לשיטת "השקשוקה" הציבורית, לגנבות הנעשות ממש מכיסינו אלא שלהבדיל, הן מכובסות במכבסת השחיתות הציבורית ומכונות באורח מטעה ונכלולי להלל "ברשות ובסמכות". גזלנים אלו, במקום לרצות עונשם כאחרון הפושעים על מעילה בכספי ציבור עליו הינם מופקדים, הינם מורמים מעם לעבר מקום הגניבה הבאה. אנו נדרשים כאן לגנבים בחסות וברשות החוק.

וכי מה עושים אותם גנבי כספי הציבור במקומותינו. לדאבוננו, השיטה הינה פשוטה ויעילה להפליא. מכנסים חברי מועצת מנהלים כלשהי, מרימים אצבעות, מעבירים תקנה המרפדת את כיסיהם וכיסי אנשי שלומם, וכך שמחים וטובי לב ממשיכים הם לבור השומן הציבורי הבא מרופדים בכספי הציבור שהרי כל שקיבלו, קיבלו "ברשות ובסמכות", "באופן חוקי", הלא הכספים לטעמם מגיעים להם בזכות. כה פשוט, איך לא חשבנו על כך מקודם? ובכן, אכן חשבנו על כך, אך ההזדמנות בפשטות עדיין לא התגלגלה לידינו.

שכר "ברשות ובסמכות"

כך למשל נהנים שופטי בית המשפט העליון ממשכורות עתק העולות בכשליש על משכורות נשיא המדינה וראש הממשלה. הם כמובן מקבלים זאת "ברשות ובסמכות".

כך מנהלי וחברי דירקטוריונים ומועצות מנהלים חסרות תועלת של חברות ציבוריות, האמונים לכאורה על שמירת הממון הציבורי, מעבירים החלטות המנפחות כיסיהם, כיסי אנשי שלומם, ידידיהם ואנשי משפחתם, עד דלא ידע.

כך עובדי בנק ישראל השעונים הלכה ולמעשה על הררי הקופה הציבורית, מעבירים החלטות פנימיות לתגמל עצמם באורח המושחת ביותר, כמובן "ברשות ובסמכות".

כך עובדים בחברת החשמל ועמיתיהם בנמלים או בכל "מפעלי לחץ ציבורי כמותם", משלמים לעצמם משכורות שערורייתיות, צוברים הפסדי עתק הנאמדים במאות מיליוני שקלים וכמובן מגלגלים-מושיטים ידם לנדבת הציבור לכיסוי חובותיהם בעודם צוחקים כל הדרך אל הבנק, והכל "כמובן" בדין.

כך עובדי מועצות ורשויות מקומיות מתעללים בכספי התמיכות והמענקים הציבוריים ופורצים בבכי תמרורים מזויף בנוגע לחוסר יכולתם לשרת את האזרח (חוסר יכולתם לנפח עוד ועוד כיסיהם הוא המזיל דמעות תנין מעיניהם).

כמובן שתקציב נוסף הלא תמיד נדרש למלא כיסיהם של הנבחרים החדשים לבקרים.

והכיצד נשכח את אנשי האקדמיה באוניברסיטות אשר "מועצות נגידים" מפוברקות מעטירות שלמוני עתק על חברי הקליקה האקדמית אשר מגלגלים עיניהם לשמים ובשם "החופש האקדמי" (מישהו בכלל יודע מה זה?) חומסים את הקופה הציבורית בהחצף פנים שמעטים כמותו.

שיטת "יד רוחצת יד" מאז מפא"י

בכל אשר ניפנה נראה את המתווה הקבוע, ה"נחמן שי" למיניהם (כמטפורה בלבד), אשר מספרם נאמד במאות-אלפים בינינו יושבים כעלוקות על גבינו ומוצצים לשדינו. במדינת ישראל כשני מיליון פרטים נמצאים מתחת לקו העוני באין תקווה. במקומותינו מתים אנשים בתנאי מחיה עלובים, או מטיפול רפואי כושל, כמו גם מחוסר טיפול רפואי כלשהו וזאת על-מנת שאנשי "הרשות וסמכות" ימשיכו לשלול ולבזוז את הקופה הציבורית באין מפריע.

במדינות הים מכונה התופעה "חסות" או "פרוטקשן". דהיינו, קרצף גבי ואקרצף את שלך. במקומותינו התופעה מושרשת עמוק בנבכי החברה. קשה למצוא את אותו הילד שיקום ויצעק "המלך הוא ערום", או אותו שיתקע אצבעו בסדק שבסכר השחיתות הציבורית ויעצור השיטפון. זה אשר מצביע היום בעבור תנאים מפליגים, תנאי שכר או פרישה מושחתים למען עמיתו, עושה זאת משום שמצפה ליחס זהה עבור עצמו בעתיד. אין מי שיעצור את מסיבת השחיתות הזו באשר כל אחד מצפה ומקווה כי לכשיגיע תורו ייהנה גם הוא מהקופה הציבורית. וכי מדוע ייעצר התהליך המושחת דווקא אצלו?

התחילו בתופעה חברי מפלגת השלטון בימי ראשית קום המדינה, הלא היא מפלגת מפא"י וכל מפלגות השמאל אחריה, אשר יצרו מלכתחילה נורמות פסולות ומושחתות, אמור פליליות בחסות החוק, של "יד רוחצת יד" וקיבעו השחיתות הציבורית בכל פן של חיינו. לאנשי הימין בינינו, כתר נא זעיר, אלו הם התלמידים המסורים והנאמנים של מושחתי מפא"י אשר עלו על רבותיהם ביישומה אצלם של השחיתות הציבורית, כך שאין לאיש בינינו סיבה לתרועות גיל.

אפשר לנקות את השחיתות הציבורית

יהיו אלו שיחפשו את פתרון הקסם לתופעת ה'התנהלות הפלילית בחסות החוק' הזו, דווקא בתוספת חקיקה ולא היא. מדינת ישראל נאנקת קשות ומתקשה לתפקד תחת חקיקה עודפת, פופוליסטית וחסרת תועלת בכל תחום מתחומי חיינו. בעייתנו נובעת מחוסר פיקוח שערורייתי ומחוסר אכיפת החוקים שכבר נחקקו.

באם נדרוש הסבר על אודות כל חריגה מנהלית, קלה כחמורה, באם נפטר לאלתר כל מועצת מנהלים, כל מועצת נגידים כולם כאחד, כל נאמני הקופה הציבורית בכל אתר ואתר ללא רחמים ומשוא פנים, ונעמידם לדין באשמת מעילה באמון הציבור ומעילה בתפקידם כנאמני הקופה הציבורית. באם נשליכם לכלא לשנים ארוכות כאחרון "גנבי התפוחים", באם נחרים רכושם שצברו שלא כדין ונחזירו לאלו הוא שייך, לידי הציבור, באם נצא מההנחה כי "בתי הקברות מלאים באנשים שלא היה להם תחליף", באם ניצור משוואה כי דין אחד לבוזגלו ולמנכ"ל וחבר מנהליו, בכל האמור לנאמנות כספי הציבור, הרי שנמגר התופעה.

למרות האמור לעיל, עדיין נותרו אנשים ישרי-דרך בינינו, עליהם מוטלת המשימה ליישר ההדורים. המשימה הינה סיזיפית ובוודאי מתסכלת, אך אפשרית לאנשי חזון.

לאלו הנאנחים, ממלמלים, פוכרים ידיהם, אלו השוקעים בחרגון אי-מעש ותוחלת לנוכח הקלקולים הציבוריים המתחוללים לנגד עיניהם, הנה היא הדרך הוודאית לתיקון המרב בחיינו, למצער תהיה זו התחלה נאותה.

לאלו המשוכנעים כי זו דרכו של עולם ואין דרך חלופית, נזכיר כי ישנן מדינות בעולמנו בהן אנשים באים-בימים אינם גוועים בעוני מנוול מפאת מחסור באמצעים לרכישת תרופות, הם מקבלים אותן בחינם. אין הדבר נובע עקב אוצרות האדמה של אותן מדינות אלא מגיע מנביעות המפיקות אוצרות רוח וניקיון המוסר הציבורי.

תאריך:  30/11/2009   |   עודכן:  30/11/2009
אהרון רול
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
גנבים ברשות ובסמכות
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יצחק למו
1/12/09 18:08
2
מיכאל עכו
2/12/09 00:03
3
מרק_טווין
3/12/09 03:20
4
tes
5/12/09 02:19
5
שולץ
17/12/09 13:54
6
נדב 55
20/12/09 12:13
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
"גשר צאלים סגור לתנועה..." - משפט חוזר, טבוע ומשעמם, בעל ותק של דור המייסדים. הגשר הזה מסמל תהום פעורה בין הנגב לעולם הגדול, מעבר שפתוח לסירוגין רק כשהשמש זורחת וכל אימת שמתקרב ענן כבד יחסינו עם מרכז הארץ והעולם מתרחק אלפי מיילים. אולי יותר מכל מסמל הגשר הזה את המעבר לעולם השלישי, שנמצא בתוך העולם השני, שמתיימר ושואף להיות בעולם הראשון.
29/11/2009  |  יצחק קריספל  |   מאמרים
לא הייתי רוצה להיות במקומם של נעם שליט ובני משפחתו. גם לא במקומם של ראש הממשלה בנימין נתניהו וחברי ממשלתו. לעניות דעתי, חרף מה שנדמה, שאלת שחרורו מהשבי של גלעד שליט חוצה את העם לשניים, ושני הצדדים צודקים בתביעתם לשחרר/לא לשחרר מחבלים בתמורה לגלעד. שני הצדדים אגב, מאוד מצדדים בשחרורו של גלעד, רק שאלת המחיר עדיין פתוחה.
29/11/2009  |  עמוס שריג  |   מאמרים
יותם בני שלח לי מחקר שפורסם על-ידי מחלקת המחקר של בנק ישראל. חקרו צמד החוקרים אסף זוסמן ונעם זוסמן (אחים? אב ובנו? יש קשר משפחתי לצבי זוסמן, שהיה המשנה לנגיד בנק ישראל?). המחקר לא חדש, מנובמבר 2005, ומן הסתם הונח אי-שם על מדף מאובק במחלקת המחקר של בנק ישראל וחלילה נשכח מן הלב, אך הוא ראוי לגאולה, הו הו הוא ראוי לגאולה, ומכל מקום הוא אינו ישן יותר מן "ההצעה הצנועה למניעת הפיכתם של ילדי עניים באירלנד לנטל על הוריהם וארצם והפיכתם למועילים לחברה", שחיבר ג'ונתן סוויפט במאה ה-18. הסוויפטים החדשים של בנק ישראל (הסוויפט, אגב הוא מושג בנקאי מובהק של העברות כספים בינלאומיות בין בנקים), נתנו למחקרם את הכותרת המופלאה "סיכולים ממוקדים - הערכת יעילותם למלחמה בטרור באמצעות נתוני שוקי ההון". במו אוזני אני שומע את עצמותיו של ג'ונתן סוויפט הקשיש משקשקות בקברן בעיירת החוף סטלה בטוקאי שבאנגליה, לא הרחק מאכסניית "מגדלי פולט", "איך לא חשבתי על זה בעצמי”, אומרת הגולגולת לעצם הירך, הנחות יחד תחת המצבה עליה חקוקה הכתובת: "כאן כבר לא יטריף אותי הכעס”.
29/11/2009  |  עו"ד אביגדור פלדמן  |   מאמרים
הלכה מאתנו הסופרת נעמי פרנקל. בחייה חוותה, רשמה ותיארה את פרקי החיים של היישוב היהודי, ואחר כך המדינה היהודית, משנות השלושים של המאה שעברה ועד ימינו - שלושה דורות: מהפכים מדיניים, חברתיים ותרבותיים, שבכולם הייתה במרכז ההוויה. ולא שנקלעה לתוכם בעל כורחה. במודע סגרה פרקים בחייה ופתחה חדשים, ובאף אחד מהם לא הייתה רק מסתכלת פאסיבית מן הצד, אלא במרכז העניינים. ואת הכל רשמה והנציחה.
29/11/2009  |  אליקים העצני  |   מאמרים
מאבטח הרמטכ"ל שנחשד באונס הוא סימפטום נוסף לכך שמשהו מסריח בממלכת האבטחה של צה"ל. שלושת האירועים האחרונים שכוללים את החייל שגנב מלשכת הרמטכ"ל את כרטיס האשראי האישי שלו ושעשה בו שימוש, את האקדח שנגנב באותה הזדמנות חגיגית, את בן המיעוטים שהתאמן עם הרמטכ"ל בחדר הכושר ותיעד את תנועותיו ואת המאבטח שנחשד באונס - מקורם באותו מחדל. והמחדל הוא של אותה מסגרת שמחייבת לייצר לרמטכ"ל סביבה בטוחה.
29/11/2009  |  אלכס נחומסון  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
דן מרגלית
דן מרגלית
יהיה אשר יהיה לא נברח ולא נסתגר ולא נתחבא    בוודאי לא בארצות הברית שנקראה בפי מהגריה היהודיים המזרח אירופים "א-געלדענע מדינה", מדינת הזהב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il