|   15:07:40
  הלל ויס  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

מצעדים עליך

האם רק הקשר האסוציאטיבי עומד ביסודם של מצעד הגאווה, מצעד שליט והמשט הטורקי או ששלושתם משורש אחד, צירים שלוחים להפיל חומות בצורות לכאורה?
16/07/2010  |   הלל ויס   |   מאמרים   |   תגובות
הצעדה למען שחרורו של החייל החטוף גלעד שליט [צילום: פלאש 90]

שלושה מצעדים הם. צעדות ביבשה שתיים והאחד במים. האם רק הקשר האסוציאטיבי עומד ביסודם של מצעד הגאווה, מצעד שליט והמשט הטורקי או ששלושתם משורש אחד, צירים שלוחים להפיל חומות בצורות לכאורה שהתקעקעו והפכו מכבר לקמח טחון, חומות קרטון המזמינות מצעד המתגלגל ברעם תופי הטמטום של התקשורת אל תאוות החורבן הסמויה. יש לרמוס לאבק את תפאורת החומות השוממות.

נפתח במצעד המפורסם [חם יצא מפוחם והכלב יצא מפורסם, מדרש רבא על יוצאי תיבת נוח].

השבוע, בישיבת וועדת המינויים של אוניברסיטה בר-אילן שחבריה חתומים על טופס סודיות על דיוניה, בטרם התכנסותה הרשמית, סיפר אחד החברים על שבשבת האחרונה היה במדריד לרגל כינוס מדעי ובדרכו מבית הכנסת כמעט וזכה למה שנאסר על הצועדים הישראלים בשל המשט הטורקי. במקום להשתתף במצעד גופו הוא הסתפק בצפייה אקראית במצעד הגאווה המקומי של בירת המונדיאל. רוב הגברים, ציין, היו ערומים וכו'. מכאן שהמצעד הישראלי המפגר בירושלים לא יכול לזכות במונדיאל המצעדים, אולי קמעה-קמעה עם מאמנים/נות ראויים/יות.

זה מכבר לא שמענו מאיזה חוג רציני, בוודאי לא מחוג הפרופסורים לחוסן מדיני, אך גם לא מהרב אלישיב או מהרב מוטי אילון או הרב הראשי יונה מצגר שליט"א או הרב עובדיה או מישהו ממועצת הרבנות הראשית או מהרבנים החרד"לים המכנסים את הנהגתם "דרך אמונה" איזו עמדה בנושא. גם כששלוחם ח"כ כצל'ה התבזה בכנסת על שהעז ליילל משהו נגד המצעד לא היה לו כל חיפוי מתאים.

"זהו קרב אבוד וחבל שהילדים שלנו ישאלו שאלות. נחביא אותו מתחת לשטיח", טוענים הגדוילים החרדים התומכים במאבק הבלתי נלאה על הקברים ות"ת עמנואל.

כנראה תופסי התורה לא תופסים עניין הקאת הארץ והוקעת ראשי העם נגד השמש כעניין מהותי במאבק על החיים עצמם [ארץ ישראל זה הרי עניין של המיסנוחלים] אלא כסרך עודף של איזו קללה מאגית קדומה ופרימיטיבית שנמצאה בחפירות סילואן ואשר אינה מתאימה כלל לדת היהודית הקיומית החדשה או נטולת הכיפה.

ההתעלמות הנוחה והאופנתית הזאת צופנת בתוכה את התבוסות מראש הגלומות בשתי המשטים האחרים. משט שליט והמשטים מכל הסוגים הקשורים במכות החסד האחרונות המסייעות להתפוררות התודעה האנושית שהייתה מקובלת לפחות עד שנות השישים, עד וודסטוק: "עשה אהבה ולא מלחמה", וזיקתה לפרשת וייטנאם ול'שלום עכשיו' המקורי. המלחמה הפכה ללא לגיטימית. ה'שלום' בלבד הוא משאת הנפש. שלום יהיה לי כי בשרירות לבי אלך. רעיונות הפירוק , הדה-קונסטרוקציה, הרעיונות החתרניים, בעיקרם פרי חשיבה יהודית מדרשית פרועה שניתקה מן הקודש חיסלו את קדושת הלשון שהפכה בפילוסופיות הלשון מאז ראשית המאה הקודמת לנעדרת כל מהות או יציבות. וכך החוקים עצמם הפכו נטולי משמעות יציבה וקידמו את ה'צדק פואטי' מכוח סיכול טווח המשמעויות הרגילות של הלשון. הכל מלכתחילה תלוי פרשנות אך בתנאי שהיא פרשנות האוליגרכים. ובלשון האקדמיה המלים הם 'מסמנים' שרירותיים, המשחקים ביניהם באהבה חופשית תוך הינתקותם מן המסומנים [מה שהמלים אמורות לייצג] עמיתה מן המחלקה לספרות שחזרה השבוע מכנס אקדמי בארצות הברית לענייני ספרות ולשון עברית סיפרה שאחת המרצות הגדילה לעשות כשהציגה תזה לפיה מסתו של ביאליק 'גילוי וכסוי בלשון' עוסקת בגילוי עריות מוסווה.

ו'מדעי האדם' נא הביטו בגוגל, הפכו לכינוי לשואה שפקדה את האקדמיה המערבית כפי הגדרתה כתוכנית המרכזית של יונסקו העוסקת בתחומי-העל שהם כמובן. זכויות אדם, [בתנאי שהוא מופיע ברשימת 'אחר'-העל: נשים, שחורים ופלשתינים] דמוקרטיה, מגדר, וביו אתיקה. נוצרה גזענות הפוכה. כל אלה מושגים מוחקי זהות ולאומיות, אותנטיות ואישיות. באוניברסיטת באר שבע היכו את המומחה לביו-אתיקה, שהעז להתבטא על אפשרות של נזק לילדים הגדלים במשפחות חד מיניות, בגזרת גירוש מן האוניברסיטה.

האדם החדש - אדם מדומיין

עד למושג 'מדעי האדם', הכולל את מדעי החברה, המשפטים וההומניסטיקה לשעבר, היה מקובל באוניברסיטאות המושג 'לימודים הומאניים' או 'מדעי הרוח'. אבל המושגים המיושנים הללו נמצאו לא ראויים לאדם החדש פרי השעתוק הגלובלי. לכן 'מדעי האדם' הם 'מדעי האדם החדש' שהוא נטול 'עצמי' או זהות קבועה יחסית. האדם החדש הוא אדם מדומיין, דו-מיני בינתיים, אנדרוגני, קווירי, לא מגדרי. אדם במערומיו. משנחתכה ברית המילה בטלה המילה מן העולם. בטל הדיבור האנושי, בטל הקודש. אין מקום ליהודי, לעם היהודי ולמדינת ישראל בעולם החדש. מיהודים נודף ריח של מבחינים בין טהור לטמא, בין קודש לחול, ובפרט כשיהודי אומר כל ההוויה קדושה. גם בחול טמונה הבריאה ותובע מן החול להתקדש הרי שהוא היהודי, יצור מגביל, מוגבל ומסוכן. משבית חגיגות ומצעדים.

כיום רק היודע לדקלם הז'רגון האקדמי הנכון, המסופק לרוב בהוצאת הספרים רסלינג או בבל, המכון לתיאום התודעה האקדמית, הוא בר-קידום ותקציב וקרנות מחקר וזכאי להשתתף בכנסים ובתרומות ענק. אומנם אפשר להמשיך ולדבר בתוכניות התקשורת הנכונות על קדושת החיים כל עוד אין אלו חיי יהודי ובפרט לא ישראלי ובפרט לא יהודי וגם מתנחל.

חוקר וסטודנט שאינו מגלגל בלשונו ג'וינטים ומושגים ז'רגוניים רווחים סיכויו לפרסם בכתבי אי-אפסיים וממילא לא תוכל וועדת המנויים לדון בקידומו מחמת כתבי העת השמרניים שבהם הוא מפרסם את מחקריו. זכויות אדם הם רק זכויות האחר שאותו מעדיפה החברה לקדם כדי שיוכל לסייע בחיסולה העצמי. עב"מים נטולי זהות, כשרתים מפיצי זיהום של חברות הסלולר, גוגל ו-וויקפדיה המסמסים 'ידע' עדיין נקראים 'אדם', על-אף שאינם מקפידים תמיד בברכת אשר יצר את האדם בחכמה.

האם היצורים הללו עמידים לעקרונות הקיום של החברה האנושית הקלאסית או המודרנית , זו שיש בה לאומים, פרט לשיבוץ בכדורגל, או להיפך, האם היצורים העתיקים שהיו קרויים אדם עמידים בפני ההנדסה הגנטית החדשה.

כיום אין דבר מיושן ומגונה מהלאומיות. תשאלו את אובמה. גם הוא עוסק בדה-קונסטרוקציה של החברה האמריקנית המסורתית ומאיץ את שינוייה הגנטיים. כך גם באמריקה הקטנה, הקולנוען, חתן פרס ישראל, הרופא ד"ר יהודה ג'אד נאמן, שהיה רופא גדודי בקרב אום קאטף בסיני בתשכ"ז, טוען שהלאומיות היא דת הרוצחים, אלא אם כן זאת הלאומיות היחידה הנכונה בעולם. הלאומיות הפלשתינית.

כן, זו מלחמת דת!

ומה כל זה קשור למשט שליט הנישא על גלי האתר. מדינת ישראל לפחות מאז פרוץ תהליך השלום חדלה להיות חברה לוחמת. בתוכה גברו איווי המוות. מאז היווסד הציונות היא מתביישת בדתה המקורית, בזהות העתיקה המתבדלת מבעל פעור ואשר הציבה את משה רבנו על המשמר כדי שבעל פעור לא ייכנס לארץ. אבל כיום הנכונות לספוג הכל כדי לא לקלקל את אשליית השלום בימינו היא אינסופית. אנו כבר לא ממש יהודים וקדושת הפרט מבטלת את הקדושה הלאומית. אין להאשים את משפחת שליט בהירתמותה לתקשורת המשטה. אכן משפחת שליט נתנה הרבה מאוד הזדמנויות לשלטון לשחרר את בנה כמקובל בכל המלחמות באומות העולם. מאז אברהם אבינו ועד מלחמת ישראל בכנעני מגייסים את כל הכוח שישנו או שצריך כדי לשחרר שבוי. ההזדמנות העיקרית הייתה ב"עופרת יצוקה" שהפכה כלשון נסראללה לקורי עכביש. הייתה זו ההזדמנות האחרונה של ישראל לנצח בלי להפעיל את כל העולם נגדה. כעת קשה פי שבע. מה שנותר הוא 'הכלת האויב' כלומר הטמעות בו והכניעה. להיות חלק מהליגה הערבית כפי שהציע פרס בטרם היה לנשיא לשבט שמעון. אי-אפשר להילחם ללא תודעת קנאות לצדק, ללא מחנה קדוש. לא קדושה, ללא אמונה בקדושת הארץ. ללא מלחמת קודש למען החלת הקודש ולמען חידוש עבודת המקדש. כן זו מלחמת דת! גי'האד רוחני וג'יהאד פיסי. אם ישראל ויהודיה ישרדו יהיה זה כאשר ייבלמו המשטים והמצעדים לא יצעדו.

תאריך:  16/07/2010   |   עודכן:  16/07/2010
הלל ויס
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מצעדים עליך
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
צנחן
16/07/10 18:24
2
צייקן
17/07/10 04:22
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מתוך מאמר המערכת של עיתון הארץ (מ-15.7) מגיח בפעם המי יודע כמה המשפט: "דומה, שנבחרי הציבור אינם מבינים עוד חופש ביטוי מהו."
16/07/2010  |  דודו אלהרר  |   מאמרים
שתי הצבעות אשר התרחשו השבוע בכנסת היו מבחינת רבים בקרב הציבור היהודי בישראל סוף להבלגה כנגד חברי הכנסת הערביים שפעלו נגד המדינה. הראשונה הייתה ההצבעה בעד שלילת הפנסיה מהח"כ לשעבר עזמי בשארה, החשוד בריגול לטובת החיזבאללה, אשר עברה בהצבעה טרומית ברוב של 41 תומכים מול תשעה מתנגדים. בהצבעה השנייה, שעברה ברוב של 34 חברי כנסת מול 16 מתנגדים, נשללו זכויות היתר של ח"כ חנין זועבי בגין השתתפותה במשט לעזה. מה הניע את שני חברי הכנסת האלו (ויש שיגידו כי יש לצרף אליהם גם אחרים) לצאת נגד המדינה ששימשו כחברי הפרלמנט שלה? האם מדובר במיעוט סורר או שמא במדיניות כוללנית המבעבעת מתחת לפני השטח במגזר הערבי, שאין הממסד מבחין בה או שמא מעדיף להתעלם?
16/07/2010  |  אלכסנדר ס. שכטמן  |   מאמרים
פרשת דברים פותחת את החמישי בסדרת החומשים, הנקרא גם 'מִשְׁנֶה תורה'. החומש אינו מתאפיין בסיפורי דרמות גדולות, או באירועים היסטוריים, דוגמת ספרי בראשית, שמות ובמדבר, ובעיקרו הוא חזרה על הספרים הקודמים. מכאן שמו. אכן, גם פרשתנו מתארת ב'פלאשבק' את מסעות ישראל במדבר, כחזרה גנרלית טרם כניסתם לארץ.
16/07/2010  |  ציפי לידר  |   מאמרים
לאחרונה הוחלף מפקד הכוחות האמריקניים באפגניסטן, הגנרל סטנלי מקריסטל, אשר מתח ביקורת פומבית על מפקדו העליון - הנשיא ברק אובמה, עורר סקנדל ושילם את המחיר. במקומו נכנס לתפקיד הגנרל דייוויד פטראוס אך השערוריה האמיתית הרבה יותר גדולה מאשר חילוקי הדעות בין אובמה למפקדי הצבא בשטח. הניו-יורק טיימס מספר על האסטרטגיה של המלחמה באפגניסטן ומציין כי מקריסטל "העביר את הסיכונים מאזרחים לחיילים מערביים". יורשו בתפקיד הצהיר כי אין בכוונתו לשנות את העקרונות הללו של המלחמה באפגניסטן. בלשון פשוטה, משמעותה של אסטרטגיה זאת הינה ניהול מלחמה המציב את חייהם של האפגנים, ובכלל זאת של הג'יהאדיסטים נגדם מתנהלת המלחמה, לפני ערך חייהם של חיילי ארה"ב ובנות-בריתה המערביות. אסטרטגיה זאת כוללת הזרמת משאבים עצומים בשווי מיליארדי דולרים מכספי משלמי המיסים בארה"ב לשיפור איכות חייה של האוכלוסיה העוינת, סלילת כבישים, ופעילות סעד במטרה לרכוש את ליבה ואת הכרתה של האוכלוסיה בנדיבות המערבית.
16/07/2010  |  בועז ארד  |   מאמרים
בית המשפט בפתח תקוה פסק ביום רביעי (14.7.10), שהוא מקפיא את צווי ההריסה בכפר דהמש שבין לוד לרמלה. כן הורה בית המשפט לוועדה המחוזית לתכנון ערים להבהיר בדיון, שנקבע לעוד שלושה חודשים, ב-12.10.10, מספר לא מבוטל של סוגיות תכנוניות, שבגינן הוגשה הבקשה לבצע צווי הריסה. כך נדחתה ההחלטה להתחיל בביצוע צווי ההריסה.
16/07/2010  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
[צילום: AP]
יאיר נבות
הנשיא לשעבר הוסיף: איש לא הטיל ספק בכך שהמחוקקים האמריקנים יאשרו "עזרה" לכנופייה של ניאו נאצים. זו הייתה הצבעה של ממזרים אמריקנים צוהלים על: המשך מלחמת האזרחים של העם המפולג של ארצ...
[צילום: יוסי זמיר, פלאש 90]
מתן גולדבלט
בית המשפט העליון של קנדה בבחינה חוקתית של פגיעה בחופש ההתאגדות של מנהלים זוטרים בבתי קזינו: האם יש הבדל בין פגיעה בזכות שלילית לפגיעה בזכות חיובית?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il