|   15:07:40
  יהונתן דחוח הלוי  
עיתונאי עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?

גדעון לוי מוחל וסולח לרוצח סדרתי

גדעון לוי ממשיך במוסר הכפול שלו הוא מוחל וסולח לזכריא זביידי שאחראי לפשעי מלחמה ולרצח ישראלים, כולל בפיגועי התאבדות וסבור שזו ברכה לישראל שהוא חופשי ואינו עומד לדין על מעשיו לעומת זאת, הוא תובע להעמיד לדין בהאג מנהיגים ישראלים, אשר לתפיסתו ביצעו פשעי מלחמה
05/10/2010  |   יהונתן דחוח הלוי   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
גדעון לוי. מוסר כפול [צילום: פלאש 90]

זביידי - גדעון לוי מברך על היותו חופשי ומאושר [צילום: AP]

גדעון לוי קורא להעמיד את מופז לדין [צילום: יותם פרום]

   יהונתן דחוח-הלוי
המוסר היחסי בהחלט של גדעון לוי

   יהונתן דחוח-הלוי
עולמו המוסרי המופלא של גדעון לוי

   יהונתן דחוח-הלוי
גדעון לוי והפורנוגרפיה של חללי צה"ל

   יהונתן דחוח-הלוי
גדעון לוי רוצה ראש ממשלה סמרטוט

   יהונתן דחוח-הלוי
תורת המוסר והבקת"ב של גדעון לוי

   יהונתן דחוח-הלוי
גדעון לוי - "לשקר יולד"

   יהונתן דחוח-הלוי
גדעון לוי "מתגעגע" לקסאמים?

   יהונתן דחוח-הלוי
גדעון לוי המתחסד השכונתי

   יהונתן דחוח-הלוי
הבליו של גדעון לוי

   יהונתן דחוח-הלוי
המוסר הכפול של גדעון לוי

   יהונתן דחוח-הלוי
גדעון לוי ופושעי המלחמה

   יהונתן דחוח-הלוי
גדעון לוי מעדיף את הטליבאן

   יהונתן דחוח-הלוי
גדעון לוי עיתונאי או תועמלן?

   יהונתן דחוח-הלוי
מליץ היושר של החמאס

   יהונתן דחוח-הלוי
שליחות "ההסברה" של גדעון לוי בקנדה

חוק העונשין, התשל"ז-1977, הנהוג בישראל, מגדיר באופן ברור את דינו של המורשע בהריגה או ברצח. סעיף 298 העוסק בהריגה קובע, כי "הגורם במעשה או במחדל אסורים למותו של אדם, יאשם בהריגה, ודינו - מאסר עשרים שנה". סעיף 300 העוסק ברצח קובע, כי הגורם בכוונה תחילה למותו של אדם והגורם במזיד למותו של אדם תוך ביצוע עבירה או תוך הכנות לביצועה או כדי להקל על ביצועה, יואשם ברצח ודינו - מאסר עולם.

החוק ההומניטרי הבינלאומי, קובע כי אזרחים צריכים להיות מחוץ למעגל הלחימה ולכן חובה להבחין, בכל התקפה, בין לוחמים לאזרחים ולהימנע מפגיעה מכוונת באזרחים. ארגוני זכויות האדם הישראלים והבינלאומיים מאוחדים בתפיסתם, כי פיגועי טרור, ובראשם פיגועי התאבדות, הם בבחינת "פשע מלחמה" ויש להביא את מתכנניהם ומבצעיהם לדין.

גדעון לוי: טוב לישראל ולפלשתינים שזכריא זביידי חופשי ומאושר

גדעון לוי, מבכירי העיתונאים בעיתון הארץ קורא תיגר על החוק הישראלי והחוק הבינלאומי, כך לפחות ניתן להתרשם מדברים שכתב לא מכבר ואשר מציגים את תפיסת עולמו המוסרי הייחודית. במאמר בהארץ (5.7.10) שנשא את הכותרת "ואם ישוחררו אלפי אסירים", ובו הוא מצדד בשחרור כל האסירים הביטחוניים, כותב גדעון לוי כדלהלן (מומלץ לקרוא את המאמר בגרסתו השלמה):

"זוכרים את זכרייה זביידי? ה'מבוקש מספר אחת', מפקד גדודי חללי אל-אקצה בג'נין, סמל המאבק החמוש, אויב העם? עכשיו הוא פקיד במשרד האסירים של הרשות הפלשתינית, ואת שעות הפנאי הוא מקדיש ל"תיאטרון החופש" במחנה הפליטים שלו. הוא מסייע לאודי אלוני ולג'וליאנו מר להעלות את "אנטיגונה במחנה ג'נין", הצגה שבעקבותיה יופק גם סרט, בהשתתפות להקת השחקנים החובבים של התיאטרון.

"מאז זכה לחנינה חלקית מישראל, נולדו לזביידי שני ילדים, והשלישי בדרך. הוא בנה לעצמו בית חדש במקום זה שצה"ל הרס, ולדבריו תלה את הנשק, כמו שאומרים. נגמרו ימי הפמליה החמושה שהייתה מקיפה אותו, נגמרו ימי הפחד והחשד, נגמרה המלחמה. יש עוד רבים כמותו.

"אילו הצליח צה"ל במצוד האינסופי שלו אחריו, הוא היה מצטרף לעשרות חבריו החללים, או שהיה נמק עכשיו בכלא הישראלי. ישראל הייתה מתעקשת עד לב השמים שלא לשחררו, גם לא תמורת גלעד שליט. דם על הידיים, אתם יודעים. זביידי החופשי טוב לא רק לפלשתינים, הוא גם טוב לישראל: צעירים שעסוקים עם בתו של אדיפוס לא יתפנו לדברים אחרים".1

המסר שמביע גדעון לוי ברור וחד-משמעי. לשיטתו, למרות שישראל טוענת שלזביידי יש "דם על הידיים", טוב לישראל ולפלשתינים שזכריא זביידי חופשי ולא הועמד לדין בישראל או ברשות הפלשתינית על מעשיו. גדעון לוי אינו דורש את מיצוי הדין עם זביידי ומסתפק בכך שהוא משמש פקיד ברשות הפלשתינית, פעיל בתיאטרון המקומי בג'נין, בנה בית חדש והרחיב את משפחתו.

רקע על זכריא זביידי שעמד בראש ארגון טרור ואחראי לרצח ישראלים

מי הוא זכריא זביידי הזוכה ליחס חנון, רחום ואוהד כל-כך של גדעון לוי? זכריא זביידי היה מפקד גדודי חללי אל-אקצה של ארגון פתח בג'נין, אשר הוכרז על-ידי ישראל, ארה"ב, האיחוד האירופי וקנדה כארגון טרור. כבר מגיל צעיר היה זביידי מעורב בפעילות אלימה (כולל זריקת בקבוק תבערה), בגינה נעצר פעמיים ונדון לארבע וחצי שנות מאסר. הוא שוחרר מהכלא ב-1993.

באינתיפאדת אל-אקצה היה זביידי פעיל בגדודי חללי אל-אקצה וכעבור זמן היה למפקד הגדודים באזור ג'נין. זביידי היה מעורב בתכנון פיגועי טרור באיו"ש ובשטח ישראל שכוונו נגד חיילים ואזרחים ישראלים. חלק מפיגועים אלה בוצעו בשיתוף פעולה עם ארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי. מרכז המידע למודיעין ולטרור מציין, כי "זביידי עמד מאחורי שורת פיגועי טרור, שבהם נהרגו תשעה ישראלים ופועל זר, כולל פיגוע התאבדות בסניף 'הליכוד' בבית שאן (28.11.02) בו נהרגו שישה אנשים", וכי היה "מעורב ב'גלגול' פיגועים ביעדים ישראלים בשומרון (בדגש על מתווים של ירי והנחת מטענים באזור ג'נין) ובתחומי ישראל (כולל במתווים של הרג המוני)".2

בראיון לעיתון הגרמני Welt am Sontag, שצוטט ב"אל-ראי אל-עאם" הכווייתי (6.3.06), ציין זכריא זביידי, כי חיזבאללה מסייע לארגונו בכסף, בנשק ובהדרכה צבאית. לדבריו, "ללא עזרת אחינו מחיזבאללה לא היינו מסוגלים להמשיך במאבקנו... הם [חיזבאללה] נותנים לנו כסף, נשק, הדרכה ותמיכה... אנו מתאמים איתם [עם חיזבאללה] את המבצעים שלנו".3

סקירה של השב"כ על אודות "מעורבות נשים פלשתיניות בטרור" מוסיפה פרטים על מעורבתו של זכריא זביידי בפעילות טרור נגד ישראל, ובכללה גיוס נשים לפיגועי התאבדות:4

א. "למיה גלגום - בת 24, רווקה, סטודנטית לספורט באוניברסיטת אל-נג'אח בשכם, תושבת ג'נין, נעצרה ב-30.9.04 בחשד כי גויסה לפיגוע התאבדות מטעם תשתית התנזים [גדודי אל-אקצה של פתח] במחנה הפליטים ג'נין, בראשותו של זכריה זביידי. בחקירתה הודתה, כי גוייסה לתנזים לביצוע פיגוע התאבדות בישראל על-ידי אדיב אל-קוט,פעיל תנזים מג'נין, סייענו של זבידי. כמו-כן הודתה כי הביעה את הסכמתה לבצע העברות (אמל"ח) מג'נין לשכם".

ב. "לינא הינדאוי - בת 27, רווקה תושבת ג'נין. נעצרה בביתה, בתאריך 26/9/04 בחשד, כי מעוניינת לבצע פיגוע התאבדות מטעם תשתית התנזים בג'נין בראשותו של זכריא זביידי".

ג. "הנאדי אבו קנדיל - בת 24, רווקה, תושבת מחנה הפליטים ג'נין. נעצרה בתאריך 15/7/04 בשל כוונתה לבצע פיגוע התאבדות באכוונת זכריא זביידי, ראש תשתית הפת"ח בג'נין. בחקירתה הודתה כי הסתירה אמל"ח עבור מחמוד אבו ח'ליפה, סגנו ויד ימינו של זכריא זבידי, אשר יורט על-ידי ישראל ב-13.9.04, וכן כי סייעה ואיתרה את איה עויס למחמוד אבו ח'ליפה לצורך ביצוע פיגוע התאבדות".

ד. "הודא עארדה - תושבת עראבה, בת 30, מזכירה בעיריית עראבה, שלושת אחיה כלואים בישראל. הודא נעצרה בתאריך 27 מאי 04, מאחר שפנתה לזכריא זביידי, ראש התנזים בג'נין, בבקשה שישלחה לביצוע פיגוע התאבדות מתוך רצון לתרום לאינתיפדה ולסייע בהקלת סבלו של העם הפלשתיני. בנוסף לכוונת התאבדותה, העבירה הודא כספים לארגונו של זביידי".

ה. "מהא עואד - בת 18, תושבת שכם, נעצרה בתאריך 16.9.04 בחשד כי שימשה סייענית למבוקשי התנזים במחנה הפליטים בלאטה, בדגש על עלאא סנאכרה, מבכירי מבוקשי התנזים הצבאי בשכם ובשומרון. בחקירתה הודתה מהא כי גוייסה לפעילות צבאית ואומנה על אקדח. כמו-כן הודתה כי סייעה בהכנת מטענים וכי הייתה מעורבת בהכנת בחורה מג'נין לפיגוע התאבדות באכוונתו של זכריא זביידי".

המוסר הכפול של "אביר זכויות האדם" גדעון לוי

תמונת המודיעין ברורה. זכריא זביידי, מפקדו של ארגון הטרור גדודי אל-אקצה בג'נין, היה אחראי לרצח ולפציעת אזרחים וחיילים בפיגועים, עסק בגיוס ובאכוונה של גברים ונשים לביצוע פיגועי התאבדות בישראל ועמד בקשר מבצעי עם חיזבאללה. גדעון לוי מוחל לזכריא זביידי על פיגועי הטרור ומעשי הרצח בהם היה מעורב וסבור, שברכה היא לישראל ולפלשתינים שהוא חופשי ולא הועמד לדין על מעשיו בישראל, ברשות הפלשתינית או בבית הדין הבינלאומי בהאג.

בניגוד מוחלט ליחס הסלחני שהוא מפגין כלפי הטרוריסט הרוצח הפלשתיני זכריא זביידי על פשעי המלחמה שביצע, גדעון לוי אינו מגלה כל שמץ של סלחנות למנהיגים ישראלים, אשר ביצעו לשיטתו פשעי מלחמה. כפי שצוין במאמר קודם, גדעון לוי תובע להעמיד לדין בישראל או בבית הדין הבינלאומי בהאג את הרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר שאול מופז ואת ראש השב"כ לשעבר אבי דיכטר.5

במאמר בהארץ (30.4.06) מציין גדעון לוי, כי "יש מדינות בעולם שבהן איש כמופז היה נשלח הביתה כמנודה - לו היה מצליח לחמוק ממשפט, בארצו או בבית הדין הבינלאומי בהאג, בחשד לפשעי מלחמה".6 במאמר אחר (9.12.07) כותב גדעון לוי, כי דיכטר סומן כ"חשוד בפשעי מלחמה" בשל פרשת חיסול סלאח שחאדה (ראש זרוע הטרור של החמאס), ולאור אי-העמדתו לדין בישראל הוא מביע תקווה שיובא למשפט בבית דין בחו"ל. "במצב עניינים זה לא נותר למי שחושבים שמדובר במעשים מחרידים אלא לקוות, שרשויות החוק בחו"ל יפעלו במקום שבו הרשויות שלנו מליטות את עיניהן", כתב במאמרו.7

עולמו המוסרי הייחודי של גדעון לוי נחשף פעם נוספת. פלשתיני שביצע פשעי מלחמה זכאי להיות חופשי ולחמוק מאימת הדין ואף לתפוס תפקיד הנהגה בחברה הפלשתינית. ישראלי שביצע (לשיטתו) פשעי מלחמה חייב לעמוד לדין בישראל או בבית הדין הבינלאומי בהאג ולהיות מנודה בחברה הישראלית.

סימוכין

תאריך:  05/10/2010   |   עודכן:  07/10/2010
יהונתן דחוח-הלוי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
גדעון לוי מוחל וסולח לרוצח סדרתי
תגובות  [ 20 ] מוצגות   [ 20 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אלישמע
6/10/10 09:12
 
חץ
6/10/10 22:42
 
אלימע
7/10/10 11:26
2
לגדעון לוי???
6/10/10 09:26
3
גרשום
6/10/10 10:04
4
צבי גלברד
6/10/10 11:29
5
אליהו חיים
6/10/10 11:35
6
ed4
6/10/10 12:32
 
מורפיקס
6/10/10 21:40
7
גםגקך
6/10/10 13:29
8
dodel
6/10/10 13:34
9
החולוני
6/10/10 13:37
10
קוסא מחשי
6/10/10 16:56
11
ג'ימי קרטר
6/10/10 17:17
12
קורןנאוה טבריה
6/10/10 18:06
13
איציק אמת
6/10/10 21:12
14
ישראלי 8
6/10/10 22:09
 
נחום שחף
6/10/10 22:39
15
אמיר ש.
7/10/10 00:06
16
קורןנאוה טבריה
7/10/10 05:20
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
המשא-ומתן בינינו לבין הפלשתינים הגיע אל ליבת הסכסוך: הכרה בזכותו של עם ישראל כעם ריבון על גורלו לקיום במדינת לאום משלו. מתברר כבר בשלב מקדמי של המשא-ומתן העכשווי שאנו דורכים במקום: לא השתנה דבר מאז המשאים-ומתנים שהתקיימו בשנים האחרונות בינינו לבין הפלשתינים. ישראל נכונה למשא-ומתן מתוך רצון להוביל לסיום אמיתי של הסכסוך ולהשכין שלום-אמת ורקמת יחסים של יחסי שכנות. אך מהדהד כאן הפסוק מספר תהלים: "אני שלום וכי אדבר, המה למלחמה": מתברר שוב ושוב ש"שיטת השלבים" לא נשכחה, והפלשתינים מבקשים הסכם שאינו תפור לחלוטין, הסכם ששומר חלון לפתיחת הסכסוך מחדש לאחר הנסיגה הישראלית, כדי לממש את יעדם האמיתי: חיסולה של מדינת ישראל.
05/10/2010  |  בלפור חקק  |   מאמרים
שלושה זרמים יש בשמאל הישראלי, לעניות דעתי. הזרם הראשון הוא השמאל שלא מודע לשמאלניותו. זהו שמאל המורכב מאוכלוסיה ותיקה, רובה ככולה בני עדות המזרח, אשר לשיטתם אפשר וצריך לחיות עם הערבים אלה לצד אלה, כאן בארץ הזו. "במרוקו/בתוניס חיינו עם הערבים בשלום, בכבוד הדדי", הם אומרים בכל הזדמנות, בעיקר בנקודות מפגש והתכנסות כמו בתי כנסת וכדומה. ובקיצור, מתונים, ותרנים, פייסנים. בעלי אמונה חזקה בארץ ישראל, אבל שמים אותה בסדר עדיפות משני כשמדובר בשלום עם שכנינו-אויבינו.
05/10/2010  |  עמוס שריג  |   מאמרים
המשורר נתן זך מגלגל עיניים לשמאל ולתקשורת וטוען תוך אי-הבנה: "אילו ידעתי שישראל תהיה מה שהיא היום, לא הייתי חוזר ארצה מאנגליה ב-1978" . ועוד: "כבר כשחזרתי הודעתי שלעולם רגליי לא יחצו את הקו הירוק. לא אבקר שם, ואינני רוצה שספריי יגיעו לשם". שם, פירושו - כמובן - כאן, כי יש"ע זה כאן.
05/10/2010  |  אברהם בן-עזרא  |   מאמרים
תגובות אופייניות שאני שומע על הסיפור של אחי: "מה, הוא פראייר? למה הוא עושה את זה לעצמו? ועוד אחרי מה שהמדינה עשתה לו?".
05/10/2010  |  אמוץ אייל  |   מאמרים
ניכר היה שמלכתחילה ממשלת ישראל ביקשה להחליק את האירועים שהתרחשו באוקטובר 2000. לנוכח תביעה של חלקים גדולים בציבור, נענתה ממשלת ברק להקמת ועדת בירור ב-23.10.00. ועדת בירור ללא שום סמכויות. ושוב הלחץ הציבורי עשה את שלו, ב-8.11.00 החליטה הממשלה בעל-כורחה להקים ועדה חקירה ממלכתית, שלה סמכויות נרחבות.
05/10/2010  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ביידן מחצין אינטליגנציה רגשית גדולה (אביגיל..), אך בגלל מחדלו גואה במשמרתו האנטישמיות בקמפוסים    כשיחזרו חטופים, נראה אנשים שבורים גופנית ונפשית; סינוואר ימשיך להחזיק חלק מהחטופים ...
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il