|   15:07:40
דלג
  אורן קאשי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

ה'נאכבה' של תהליך השלום

חזרתי מזועזע מביקור ב"יד ושם" המראות מזעזעים, לא מובנים, אך הזנחת לקחי השואה, הסליחה המהירה לעם שרצח שליש עם, הפחד של מנהיגי ישראל להזכיר זאת לעולם בהקשר הפלשתיני - לא מובנים עוד יותר רק מנהיג אחד דיבר על כך - מבלי לעשות שימוש בשואה שיעור בהיסטוריה של ראש ממשלה ניצול שואה
08/11/2010  |   אורן קאשי   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
מנחם בגין ז"ל: הנחתו של היטלר הייתה כי העולם אדיש כלפי דם היהודים. והוא לא טעה [צילום: פלאש 90]

"לא היו מיליוני יהודים לאפר במותם, אלא לאחר שהפכו אבק בחייהם" (מנחם בגין, "המרד", עמ' 37).

"המון מבוהל ומפורד, שרצה רק לחיות, רק לחיות ושכח, או לא למד, כי יש והתקווה לחיים היא דווקא ב ס י כ ו ן החיים ב מ ל ח מ ה נגד המוות - הוא אשר עשה רב הטבחים הגרמני מבני עמנו, צעד אחרי צעד, שלב אחרי שלב. באותו זמן הוא [היטלר, א.ק] ניסה גם את 'העולם'. הנחתו הייתה כי 'העולם' הוא אדיש כלפי דם היהודים. והוא לא טעה".

לקחי השואה היו אבן-דרך עבור מנחם בגין. בגין, ניצול שואה בעצמו, שאיבד את כל משפחתו למעט אחותו רחל, לקח את הטראומה האישית והפכה ללאומית; תפישתו הקולקטיבית של בגין הקלה עליו, משחר נעוריו ועד לכניסתו ללשכת ראש הממשלה, לעשות זאת. נקודת המוצא של בגין הייתה כי הגנה על "הכבוד הלאומי" תמנע שואה נוספת.1 זו הסיבה לנאומו הקשה בשנת 1952 נגד 'הסכם השילומים' עם גרמניה, אותו כינה "השפלה". נציין כי החלטת המרד בבריטים נבעה משתי עובדות יסוד: מסע ההשמדה באירופה ונעילת שערי א"י בזמן ההשמדה, "המרד צמח מן האדמה - ומן הדם", כתב בגין (עמ' 54).

"מלאך השיכחה"

יהודים רבים התייחסו לידיעות על "הפלוגות [הגרמניות] המיוחדות", אשר תפקידן היה לא להשאיר נפש חיה מישראל, בפקפוק. "אין פלא", כותב בגין בספרו 'המרד', " אין האדם חש להאמין, כי הוריו או בניו, אחיותיו ואחיו הושמדו 'סתם ככה'. בדרך כלל מאמין האדם רק במה שהוא ר ו צ ה להאמין; [...] שאלו היהודים: האפשר להשמיד עם שלם? הייתכן שישמידו מיליונים אנשים במאה העשרים? ו'העולם' מה יגיד? התמימים! הבן לא השכילו, כי דווקא במאה העשרים אפשר להשמיד עם שלם; ואם העם המושמד עם היהודים הוא, שתוק ישתוק 'העולם', וכמנהגו ינהג. שכחו היהודים 'הפיקחים' את המשל הנודע, אשר נכתב על השועל ולמעשה התכוון אליהם. היהודים המוטבעים זעקו: 'העולם חרב', ואילו העולם נד להם ויאמר: 'טעות, אין העולם חרב, רק היהודים טובעים'" (עמ' 36).

"מלאך השיכחה הוא מלאך טוב; נגיעת כנפיו מרפאה פצעים שותתי-דם. הכישרון לשכוח אינו פחות חשוב מהזיכרון לזכור [...]. אסור לנו להשלים עם השיכחה הזאת", כותב בגין.

זיכרון השואה אצל בגין לא הסתכם ב"יום השואה" אלא בכל יום ויום. "שארית הפליטה" היה למשל שגור בפיו כל אימת שאומות העולם, אלה ששתקו בזמן שחיות הטרף טרפו, אלה שסגרו שעריהן בפני נסי-הזוועות, ניסו ללמדנו מוסר מהו. בגין מכנה את 'העולם', אלה שאטמו אוזניהם משמוע לקול הדם היהודי, שבו האדימו לא רק את נהרות פולין אלא את נהרות אירופה כולה: "בעלי הבית הלאומי לעם היהודי, שליטיה הבריטיים של המולדת העברית".

"אין לומר", כותב בגין, "שהאנגלים לא רצו להציל יהודים; יש לומר, כי האנגלים רצו לא להציל יהודים".

הסופר משה שמיר ז"ל - גם הוא אוחז בדעתו כי האשמה לאחר גרמניה היא בריטניה, על שנעלה את שערי הארץ בזמן הטבח - אמר פעם כי "הערבים לא ינוחו עד שלא יישחט התינוק היהודי האחרון ותבוקע כרסה של האישה היהודייה האחרונה".

אחרון

תהליך השלום בעיני הערבים הוא סוס-טרויאני, קרדום-ה'נאכבה' לחפור בישראל.

תהליך השלום בעיני 'אנשי תרבות' יהודים, הפך קרדום לחפור במתיישבים, אחים, יהודים, חלקם היו נתונים תחת משטר האימה הנאצי, חלקם הפכו לגזע ה"קרציות הנדבקות על כלב"7, "פשיסטים וג'יהדיסטים"8, המעכבים את השלום ההיסטורי, לפי משנתם, משום שיושבים על אדמות מדינה, אשר שוחררו גם על-ידי ניצולי השואה וה'נאכבה' כאחד.

השואה היא עניין יהודי. לאחר קום המדינה היא עניין יהודי-לאומי, אך אין לה קשר עם זכותנו ההיסטורית על ארץ ישראל. לכו לבקר ב"יד ושם" החדש.

היטלר, ערפאת ו"הסוס הטרויאני"

יותר מתריסר פעמים הזכיר ערפאת את "אסטרטגיית השלבים", בהופעות בתקשורת הערבית. פייסל חוסייני אמר בעצמו כי ישראל הכניסה "סוס טרויאני", וזאת על-מנת לקדם את המטרה האסטרטגית של אש"פ: "פלשתין מנהר הירדן ועד הים התיכון", כלומר פלשתין במקום ישראל.4 רק 65 שנה לאחר השואה; אותה טרמינולוגיה בשינוי אדרת; האדרת הפלשתינית מדברת על "צדק", "שלום של אמיצים".

התרגום המערבי: שגשוג. התרגום הערבי: חיסול ישראל.

מרכז בס"א באוניברסיטת בר-אילן הפיץ מסמך ("מלחמת אוסלו: אנטומיה של הונאה עצמית") ובו חשף את שיטות הפלשתינים:

  • "גישה זו עושה את תהליך אוסלו למקרה היחיד בהיסטוריה הדיפלומטית שבו אחד הצדדים החתומים על הסכם שלום היה מוּעד מראש, בתוקף עצם חתימתו, להפרה סיטונית של ההסכם. היו, כמובן, הרבה הסכמים דו-צדדיים שצד אחד או שני הצדדים לא חתמו עליהם בתום-לב. בספטמבר 1938, אם להציג דוגמה בולטת, אדולף היטלר חתם על הסכם מינכן בכוונה מפורשת להשתמש בו כ'סוס טרויאני' להריסת צ’כוסלובקיה. כעבור חמישים וחמש שנה חיקה ערפאת את האסטרטגיה הזאת בהסכם אוסלו. למרבה האירוניה, אם הצ’כים לא היו יכולים לעשות הרבה בשל נחיתותם הצבאית הבולטת ומפני שהקהילה הבינלאומית בגדה בהם, הרי באוסלו הצד החזק הוא שאפשר לצד החלש להפר את ההסכם מבלי להיענש, ועשה זאת כדי לשמור על פסאדה של שותפות".5


עוד נכתב במסמך:

  • "הפלשתינים הקימו מחנות נוער בתחילת 1996, הבנויים על-פי המודל של ארגון הנוער הנאצי היטלר יוגנד, המספקים תערובת מתוכננת היטב של אינדוקטרינציה אידיאולוגית ואימונים צבאיים לאלפי צעירים פלשתינים בכל שנה".


התקשורת הרשמית של הרשות עושה מאמצים אדירים [...] למזער את השואה, אם לא להכחיש אותה לגמרי.6

הערות

1. "הערעור הפנימי על מנהיגותו של בגין בשנות ה-50 על-רקע יחסו לשואה", פלג אמיר.
2. "מלחמת אוסלו: אנטומיה של הונאה עצמית", אפרים קראש.
3. "מכחיש השואה אבו מאזן", News1, איתמר לוין, 28.10.10.
4. "מלחמת אוסלו: אנטומיה של הונאה עצמית", אפרים קראש, עמ' 5.
5. בתוך 2, עמ' 41.
6. בתוך 2, עמ' 13.
7. מילותיו של יהושע סובול בסיור מעל השומרון.
8. מילותיו של אורי תובל מעיתון 'הארץ', על משפחת פרץ מעלי שאיבדה שני לוחמים.

הפלשתינים והשואה המודרנית
ערפאת. "הפלשתינים ישתלטו על הכל" [AP]

"אנו מתכננים לחסל את מדינת ישראל ולהקים מדינה פלשתינית טהורה"2 (יאסר ערפאת, 30.1.1996).

בעיצומו של הסכם אוסלו, מה שנתפש כחזון השלום בעיני השמאל ורגשנים אחרים, המשיכו הערבים בשגרתם. בעוד עיני ישראלים מהבהבות מזיקוקי ההבטחות בבית הלבן, חשף ערפאת את "חזון השלום" שלו בפגישה סגורה בטרקלין מפואר בשטוקהולם:

"נעשה את חייהם של היהודים בלתי-נסבלים באמצעות לוחמה פסיכולוגית והתפוצצות אוכלוסיה. יהודים לא ירצו לחיות בין הערבים... הם יוותרו על בתיהם ויהגרו לארצות-הברית. אנו הפלשתינים נשתלט על הכל, כולל כל ירושלים. ראש הממשלה פרס והשר יוסי ביילין כבר הבטיחו לנו את חצי ירושלים. גם רמת הגולן כבר נמסרה, בכפוף לכמה פרטים קטנים. וכאשר היא תוחזר, לפחות חצי מיליון יהודים עשירים יעזבו את ישראל".

"אני לא צריך יהודים. הם היו ונשארו יהודים", סיכם ערפאת.

הרבה לפני ערפאת, היטלר קבע כמדיניות להפוך את טריטוריית הרייך נקייה מיהודים.

האמנה הפלשתינית מעוטרת בסעיפים הקוראים לחיסול ישראל. הטכניקה של מחיקת הסעיפים, לא משנה מאומה. ממשלות ישראל פוסחות על שתי הסעיפים; הן נושאות ונותנות עם ד"ר אבו מאזן, סמל הפיוס הפלשתיני, שכתב בספרו כי בשואה נרצחו פחות ממיליון יהודים, וכי התנועה הציונית הייתה שותפה לטבח ההמוני של היהודים, ובעצם משכיחות את הזיכרון המעשי של השואה: מדוע לדרוש את מחיקת סעיפי החיסול של האמנה הפלשתינית, אך לא את ספרו של ד"ר-פרטנר המתכחש לעוצמת טבח השואה? אפילו ועדת אירופית המליצה (ב-2004) שמדינות האיחוד יענישו את מי שעושה במכוון שורה של מעשים הקשורים להכחשת השואה.3

באתר "יד ושם" מצוין כי "יש בכך משום ביטוי אנטישמי קיצוני על אפיים של היהודים שלפי טענת מכחישי השואה הם כביכול שקרנים ומניפולטיביים [...] יש הטוענים שמספר הקורבנות היהודים במלחמה עומד על כמה מאות אלפים, אחרים אומדים אותו בכמיליון". עם ה"אחרים" נמנה השותף לתהליך השלום, הפרטנר של אש"ף, הקורא להשמדת ישראל.

תאריך:  08/11/2010   |   עודכן:  08/11/2010
אורן קאשי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ה'נאכבה' של תהליך השלום
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אורי ברעם
8/11/10 12:30
2
reutbr
8/11/10 19:19
3
אלון פלג
8/11/10 19:29
4
קורןנאוה טבריה
9/11/10 05:10
5
קורןנאוה טבריה
9/11/10 05:29
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
העיתונות העולמית דיווחה בהרחבה בחודש שעבר על התשלום האחרון, שהעבירה גרמניה, על חשבון הפיצויים למעצמות המערב, שהושתו עליה לאחר מלחמת העולם הראשונה. הפיצויים הללו הרסו את כלכלת גרמניה ופגעו קשות בכבודה. היסטוריונים מייחסים להם השפעה חבלנית על האווירה בעולם בין מלחמות העולם.
08/11/2010  |  אביתר בן-צדף  |   מאמרים
כל בוקר מגיעה מאיה בת הארבע לגן. כל בוקר היא מוקד למבטים סקרניים וללחישות צחקניות של ההורים. גם חלק מן הילדים כבר יודעים שיש משהו חריג בביתה של מאיה. במיוחד קשים לה ימי ראשון, שהרי בימי שישי אימא שלה – מי שאמורה לשמור עליה מכל משמר – מספרת לכל המדינה את עלילותיה עם בעלה והמאהב שלה, בין הסדינים ומחוצה להם.
08/11/2010  |  איתמר לוין  |   מאמרים
גדעון לוי, מבכירי העיתונאים ב'הארץ', מסביר בראיון עיתונאי כי הוא מעדיף את שר החוץ אביגדור ליברמן, שפיו וליבו שווים, על פני הנשיא שמעון פרס "הצבוע", ש"מדבר שלום ועושה את ההפך". הסופרים עמוס עוז, דוד גרוסמן וא.ב. יהושע, טוען גדעון לוי, כבולים באידיאולוגיה הציונית הישנה העומדת בסתירה לזכויות אדם, לשוויון, לדמוקרטיה. לדבריו, שלושת הסופרים נעדרי אומץ להתנתק מהציונות הישנה ולבחור בדרך הצדק והשוויון. להלן קטעים מהראיון שערכה עימו ג'יימי שטרן ווינר ב-20.8.10 (מומלץ לקרוא את הראיון בגרסתו המלאה באנגלית):
08/11/2010  |  יהונתן דחוח-הלוי  |   מאמרים
לנוכח העיתוי הנוח של פרסום ספרו של ג'ורג' וו. בוש, בו נחשף כיצד אהוד אולמרט ביקש מארה"ב לפעול נגד סוריה, וכשנענה בסירוב, החליט, לפי מקורות זרים, לפעול באופן עצמאי; וכמובן לנוכח ניצחון הרפובליקנים במערכת הבחירות האחרונה, בארה"ב - הצהרתו הגלויה של בנימין נתניהו בנוגע להכרח באיום צבאי מצד ארה"ב על אירן, מביכה ומפתיעה כאחד את הממשל הדמוקרטי החבול.
08/11/2010  |  חגי עמוס  |   מאמרים
הקריאה לחון את יונתן פולארד אחרי 25 שנים בכלא האמריקני חייבת לאחד מאחוריה את כלל המנהיגות הישראלית בארץ והיהודית בתפוצות.
07/11/2010  |  אסף גולן  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   שואה וגבורה  /  מי ומי  
הותר לפרסום: המחבל שחוסל השתייך לאל-קאעידה  /  עידן יוסף
מהיום: מורי דרך ישראלים ידריכו גם בבית לחם וביריחו  /  עופר וולפסון
נתניהו הורה שלא לאפשר לפיאד להיכנס לי-ם  /  איציק וולף
מי הפרטנר שלנו ומה הסיכוי לשלום  /  עו"ד אברהם פכטר
השפעתה של האינתיפאדה על דעת הקהל בישראל  /  יהודה בן מאיר ואולגה בגנו-מולדבסקי
חרם שכולו חראם!  /  דודו אלהרר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il