בישראל יש שיטה בדוקה ל"כיבוי שריפות". בצומת שנהרגו בה הרבה עוברי דרך שמים רמזור, אחרי 7 שנים של הפצצת אזרחים יוצאים ל"מבצע". אחרי שחוטפים חיילים יוצאים למבצע. אחרי שחוטפים חייל אחד לא יוצאים למבצע כי צריך איזושהי מסה קריטית ולאחד אין. ברור שאובדן חיי אדם בגלל תאונות בצומת, במונחים כספיים, אלו הם המונחים היחידים באוצר, עלות זו גדולה בסדרי גודל מעלות רמזור אבל יש שיטה והיא נקראת "כיבוי שריפות": למה לחסוך בקניה של רמזור, שאפשר לחכות ובינתיים הכסף צובר ריבית ואולי בכלל לא יהיה צורך ברמזור... נחכה. למה לקנות מטוסי כיבוי אחרי השריפה האחרונה בכרמל, הרי אף אחד לא מת, וממילא אנו נוסעים לשוויצריה הגדולה ולא ל"שוויצריה הקטנה".
לפני מספר שנים הדגימו מספר יצרניות מטוסי כיבוי גדולים בישראל, במקום הבדיחה של קוב עד שניים שהייתה עד היום עם זמני מילוי גדולים. אבל שיטת "כיבוי השריפות" עבדה: אז למה לרכוש? נחכה שימותו כמה אנשים, כמו בצומת זוכרים? ואז אולי וועדה תדון ותמליץ ועד לקיץ הבא בעוד חודשיים כבר יהיה מטוס כיבוי גדול אבל כבר לא יהיה מה לכבות. הנזק הכספי הישיר הוא מעל 500 מיליון דולר. במחיר זה אפשר היה לרכוש טייסת שלימה של מטוסי כיבוי. אז גם הפסדנו וגם נרכוש מטוסים.
בחיל האוויר יש מושג של "כמעט תאונה" ומופקים לקחים כאילו שקרתה תאונה. נראה שצריך לשנות את המדיניות מ"כיבוי שריפות" ל"כמעט תאונה". אם מדיניות "כמעט תאונה" הייתה קיימת אחרי מלחמת לבנון השנייה, בה "כמעט" הובערו בתי הזיקוק ובה "כמעט" הובערו חוות מיכלי דלק בקריות, היו לנו היום פתרונות יעילים לאש שהוצתה בזדון.
שריפת הכרמל
המציתים את יערות הכרמל הם אלמונים עד שהוכח אחרת ולמה להוכיח אחרת? זה יכול לגרום לשנאה בין היהודים לערבים וחוץ מזה אף אחד לא מת מהצתות (עד המקרה האחרון) אז למה שהמשטרה תחקור? מרבית הכתבים התייחסו לשריפה ולא לשורפים. אבל לימדונו רבותינו ש"שריפה לא קוראת היא נגרמת". השריפה נגרמת על-ידי מישהו שבמקרה זה הצית בכ-5 מוקדים שונים. אבל מרבית הכתבים טרחו להדגיש שזה קרה בגלל שריפה במזבלה. המזבלה עד היום מסריחה אבל לא מעשן. טוב היו עושים הכתבים השונים לו הפעילו לחץ מאסיבי על המשטרה והשב"כ כדי למצוא את המציתים.
כשיתפסו המציתים צריך לחקור אותם לא רק על המעשה, עליו צריכים להיענש ב 42 מאסרי עולם לא חופפים, אלא גם על ילדותם, חינוכם ומה שהביא אותם לידי המעשה הנורא. אז אולי נוכל להתכונן כראוי לבאות.
הבקשה מטורקיה
ישראל שוב התבזתה, בבקשה מטורקיה מטוסי כיבוי. יש מספיק מטוסי כיבוי ברוסיה, בצרפת, באיטליה, ביוון ועוד. כך שהבקשה מאויבים לא הוסיפה בתוצאה הסופית דבר. דברי ראש הממשלה, שהיחסים ישתפרו בעקבות הסכמתה של טורקיה לסייע, נענו מייד על-ידי ארדוגאן שאמר שהיחסים לא ישתפרו עד שישראל תבקש סליחה.
הפתרון
יש שני פתרונות טובים האחד מתוצרת רוסית Be-200 בעל קיבול מים 12 קוב הטוען אותם מיַם בגובה גלים של עד 1.5 מטר ואולי הגיע הזמן לנסות תוצרת זו.
יש פתרון נוסף מתוצרת יפנית והוא US-2 בעל קיבול מים של 15 קוב, הטוען מיַם בגובה גלים של עד 3 מטר.