שבועיים של מאבק, וחמישה ימים מאז הראיון שנתנה זהבית כהן לערוץ 2, לקח לבעלי השליטה בתנובה לפרסם את הודעת ההתקפלות ולהעמיד את מחיר הקוטג' על 5.90 שקלים. זה מעט מדי ובטח שמאוחר מדי. "הציבור אמר את דברו", הכתיבו יועצי התקשורת לכהן את הנוסח הנכון הפעם, והיא פרסמה אותו במסיבת העיתונאים של תנובה. ואכן, הציבור אמר דברו - מאבק הקוטג' הוא נקודת מפנה ביחסי הצרכן הישראלי, שהודיע במאבק זה על תום עידן הפראייר.
אין זה אומר שהמאבק הסתיים. המחיר שתנובה פרסמה (ובעקבותיה גם שאר החברות) הוא עדיין מחיר שערורייתי, בעוד שבמקביל היא מוכרת את אותו מוצר לציבור החרדי ב-2.2 שקלים. צריך גם להדגיש כי הודעתה של תנובה הגיעה לאחר שקודם לכן הודיעו רשתות השיווק שופרסל, מגה ורמי לוי על שורה של הוזלות.
ההתקפלות של תנובה נראית יותר כחלוקת אופיום להמונים, ובלבד שהתקשורת תפסיק ללבות את האש ולנפק עוד ועוד כותרות שליליות על החברה ועל העומדים בראשה. הציבור בישראל הוכיח אחת ולתמיד שהוא לא פראייר. זהו הזמן להמשיך ולומר - 5.9 שקלים זהו עדיין מחיר מוגזם.
מחאת קוטג' - סמל לסימפטום
"יצרניות החלב והממשלה מתמקדות במציאת פתרון לקוטג' בלבד, כאילו שהקוטג' הוא הבעיה היחידה", אמר בצדק רב יוזם המחאה, יצחק אלרוב. החרם על הקוטג' והצלחתו נועדו לאותת לממשלה על בעיה מהותית. קל מאוד להיתפס למוצר אחד, לרצות את העם בהוזלות או במבצעים במטרה להוריד כמה שיותר מהר את גובה הלהבות. עם הצלחת החרם הצרכני, צריכה כעת לבוא התערבות הממשלה.
שר החקלאות
שלום שמחון הצהיר כי ניתן להוריד את מחירי המזון ב-10% וקרא לאוצר לשקול לבטל את המע"מ על מוצרי מזון בסיסיים. זהו בדיוק הזמן של השר שמחון להוכיח את עצמו בפני ציבור הבוחרים. זהו הזמן של שמחון לקחת דוגמה מעמיתו שר התקשורת,
משה כחלון, ולפעול להגברת התחרות במשק.