|   15:07:40
  מנחם רהט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
שוטר מג"ב בועט בדלת מבנה בהתנחלות [צילום: פלאש 90]

מדינת היהודים נלחמת ביהודים

התסכול וחוסר-האונים נוכח התחושה של יהודים, שמדינתם נלחמת בהם ומתירה את דמם מול אויביה, מובילים לפעולות תג מחיר ולהשתמטות מופגנת משירות בצבא ההגנה לישראל
11/10/2011  |   מנחם רהט   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
מי שיראה את הצד השני של המטבע, יבין ביתר קלות, מה מביא נערים שאהבת הארץ, העם והתורה, בוערת בלבם, אלה המכונים נערי הגבעות או צעירי הגבעות, לניכור שכזה, שלא לומר איבה, כלפי צה"ל

לפני ימים אחדים הצליח אחד מידידיי להעלות לי את לחץ הדם. האיש, פרופסור באוניברסיטת תל אביב, חוקר מוערך באחד ממקצועות היהדות, בן-בית בכל מכמני היהדות, כתב לי מייל של ערב יום הדין, וזה לשונו:

"אני לא מתאפק מלספר לך, שבני היקר..., שהוא חייל סדיר בפלוגת 'עורב' של הנח"ל, מבלה את השבוע האחרון ואת יום כיפור בשמירה על כחמש משפחות של צעירים, שהחליטו להיאחז במאחז לא חוקי ושמו 'גבעת אסף'... אכן זה עונשם של השמאלנים ופושעי אוסלו, שהם צריכים לשמור על המתנחלים, ועוד במקום שכזה... אגב, לדבריו, אתמול באשמורת ראשונה, הגיעו אליהם כל מיני פליטים שהלכו להתפלל בלילה בקבר יוסף, כל מיני נערי גבעות מגודלי פאות, ואגב שיחה בינם לבין החיילים הם לעגו לבְּני ולחבריו, שתקועים בחור כזה, משום שעל דעתם שלהם לא עולה בכלל לשרת בצבא... היינו כחולמים!".

לכאורה צודק הפרופסור המכובד. זה באמת מקומם. לנצל את הביטחון שמספק לך צה"ל, ולבוז לחייליו?! עד כדי כך להיות כפויי טובה?!

אלא שזה רק צד אחד של הסיפור. מי שיראה את הצד השני של המטבע, יבין ביתר קלות, מה מביא נערים שאהבת הארץ, העם והתורה, בוערת בלבם, אלה המכונים נערי הגבעות או צעירי הגבעות, לניכור שכזה, שלא לומר איבה, כלפי צה"ל?

לא שהדברים שיובאו להלן נועדו להעניק גיבוי כלשהו למחרימי צה"ל. בהחלט לא. מי שמחרים את השירות בצה"ל, ויהיו נימוקיו אשר יהיו ('תורתו אומנותו', כבר אמרנו?), סופו שהוא מחליש את יכולת הקיום של העם היושב בציון, ומבלי להיכנס לדקדוקי הלכה, דומה שהוא נכשל גם בכמה עבירות שמדאורייתא ומדרבנן.

חונטת השילוש

אלא מאי? אי-אפשר שלא להבין ללבם של אותם צעירי הגבעות, שמבקשים למסור עצמם על-פי הבנתם למען עם-ישראל, ומוצאים עצמם רדופים ודרוסים בידי חונטת השילוש הלא-קדוש - צה"ל והמשטרה, מערכת המשפט והתקשורת, של 'מדינת תל אביב' הנהנתנית.

איך אפשר שלא להתפלץ כשמגלים שראש הממשלה שלבחירתו ייחלו ופעלו, בנימין נתניהו, מפנה להם עורף (ל'זכותו' ייאמר שהוא הולך בדרכי המירמה והכחש של רבותיו הדגולים מנחם בגין ואריאל שרון) ומודיע ש"אין לו ברירה" אלא לחרב עוד 200 בתי יהודים - בגבעת אסף, בגבעת האולפנא בבית אל, בעמונה, במיגרון, בגבעת הרא"ה בעלי, במצפה יצהר, ברמת גלעד ועוד, רק בשל דקדוקי פורמליסטיקה משפטיים בלתי-אמינים בעליל?!

איך אפשר שלא להתחלחל מול סיפורו של המאחז הזעיר גאון הירדן, שליד כוכב השחר, הרחק מכל נוכחות ערבית: יום אחד הסתערו מאות ערבים על המאחז, שכל כולו צריף בודד אחד, ובו שהו אותה עת שלושה צעירים בלבד. ג'יפ של צה"ל, שהגיע למקום במפתיע, כנראה על סמך מידע קודם, נעמד בצד, כאילו היה מן האו"ם, והניח לנערים לשחק לפניו. הבחורים המותקפים נמלטו על נפשם, ואילו הפורעים השתלהבו מן התחושה ש'דאולה מענה' (הממשלה איתנו - סיסמת הקרב של האויב הפלשתיני, לפני קום המדינה, כשממשלת המנדט עודדה אותם לפרוע ביהודים), ובשמחה רבה שרפו את הצריף. איש מהם לא נעצר, למרות שפעילותם האלימה נעשתה לנגד עיני 'כוחותינו' שבג'יפ.

באירוע אחר במאחז אחר, על-פי עדותו של חנמאל דורפמן, מראשי צעירי הגבעות, שוב היה מעורב ג'יפ צבאי אדיש, 'מן האו"ם': "מאות ערבים תקפו חמישה נערים, אבל החיילים שישבו בתוך הג'יפ במרחק מאה מטר, לא עשו כלום. קציני מינהלת-תיאום-קישור של המינהל האזרחי נסעו ברכבים של הערבים, כאילו אמרו, שלא איכפת להם שהערבים ישחטו את הבחורים, ישרפו רכוש ודגלי ישראל, ושבפעם הבאה לא יבואו [היהודים] לכאן".

משטרת ישראל או פלשתין?

בפוגרום נפצע אחד הבחורים עד זוב דם. הפעם היה זה ג'יפ מג"ב שהגיע לשטח, אבל במקום להחיש את היהודי הפצוע לטיפול רפואי, עצרו המג"בניקים את אחד היהודים, בעוד הפצוע מדמם בשטח.

סיפור מצמרר נוסף: באחד מימי שישי טיילה באחרונה קבוצת יהודים בשביל שמוליך מעֵלי לשילֹה. מאות ערבים מהכפר קוצרה עטו עליהם. אחד היהודים שלף אקדח, וירה באוויר. אך הנפגע היחיד היה יהודי שנדקר בצווארו. רק אז התערב הצבא להפריד בין הניצים, וקינח במעצר אחד המטיילים. בהודעה מכפישה לתקשורת מסרה המשטרה: "קבוצת מתנחלים תקפה ערבים וירתה בהם".

התחושות הללו שחשים אזרחי המדינה, כאילו "משטרת ישראל היא משטרת פלשתין, וצה"ל הוא צבא הגנה לערבים", כך דורפמן, ושמדינתם הפכה אותם לאוייב הציבור, ומתירה את דמם מול פוגרומצ'יקים צמאי-דם, מוליכה חלק מהם - לא כולם - למסקנה הבלתי-נמנעת, שלצבא שכזה, אין להם עניין להתגייס.

יהיו כמובן אנשים מן השמאל שיצדיקו עמדה זו, בטענה שכל עוד נערי הגבעות נאחזים בשטח ללא אישור וללא תיאום, פטורים צה"ל והמשטרה מלהגן עליהם, ואולי אף מחויבים לסכל את היאחזותם בשטח. נניח. אבל מה לזה ולנוהג המזוויע של שיסוי פורעים ערביים עם רצח בעיניים כנגד המתיישבים?

רדיפה ממוקדת
פלא שחלקם משתמטים? [צילום: פלאש 90]

ישראל היא היחידה שקלגסים עוטי שחורים פושטים בששון על תושבים יהודים, כאילו היו מחבלי חמאס, כשהם מלווים בקבלני איסוף חפצים פלשתינים, והורסים עד היסוד בתים של יהודים, שהמדינה סייעה בכל המובנים בבנייתם

רשימת ההתנכלויות השלטוניות כלפי המתיישבים, ולא רק נערי הגבעות, אינה מסתכמת רק בסיפורים מזוויעים נוסח גאון הירדן ודומיו. יותר ויותר אזרחים בימין, כאלה שכל אחד יגדיר 'שפויים בהחלט', אשר תורמים מעל ומעבר תרומה אישית, חברתית, ביטחונית וכלכלית גבוהה למדינה ולחברה, חיים תחת ההרגשה שמתנהלת נגדם רדיפה שלטונית ממוקדת, שנועדה להמאיס עליהם את החיים ומולידה בקרבם תחושות של חוסר-אונים ותסכול - מה שמצמיח לבסוף, על הקרקע המדושנת בהרבה התסכול, פעולות מחאה אלימות מסוג 'תג מחיר' (ואין בכך כדי להצדיק פעולות אלה) ואמירות בגנות השירות בצה"ל.

דוגמאות? - בבקשה:

ישראל היא המדינה היחידה בעולם המודרני, שבה מתנהלת מדיניות גזענית ממוקדת נגד יהודים: הקפאות, גירוש אכזרי תוך הפעלת אלימות נפשעת, לעיתים תוך עיקום החוק (ההינתקות למשל) ולעיתים תוך גיוס החוק (עמונה, מיגרון), והכל על בסיס כפיית חוק סלקטיבית: דקדוקי התחשבנות משפטית קטנונית על כל סככה או מרפסת, תוך העלמת עין קולוסאלית מן הבנייה הפראית הערבית.

ישראל היא היחידה בעולם בה מופעל מנגנון משפטי כאילו-לגיטימי בתנועת מלקחיים כפולה כנגד המתיישבים: מצד אחד צוות אכיפה מיוחד נגד יהודים בראשות אויב ההתיישבות שי ניצן המפעיל מדיניות אכיפה סלקטיבית נגד יהודים בלבד, כולל מעצרי שווא וצווים מינהליים בלתי מנומקים, ומצד שני מחלקה בפרקליטות המדינה, המייצגת את המדינה מול עתירות שמאל ובפועל מצטרפת לעותרים (ראה פרשת מיגרון, או פעילות מייק בלאס ממשרד המשפטים לחירוב החקלאות היהודית ביו"ש). הרדיפה כל-כך שקופה, עד ששופט בית המשפט השלום בירושלים דב פולוק, קבע ברוב הגינותו שכאן "לקחו אזור מסוים והציבו בו כוחות שיטפלו בתושבים כאילו שמדובר באזרחים מסומנים", והוסיף: "או שאין לשי ניצן שיקול דעת או שהוא פועל ממניעים פוליטיים".

ישראל היא היחידה שקלגסים עוטי שחורים (שמזכירים מחוזות זרים ומחזות זוועה שהאמנו כי לעולם לא יחזרו עוד), פושטים בששון על תושבים יהודים, כאילו היו מחבלי חמאס, כשהם מלווים בקבלני איסוף חפצים פלשתינים, והורסים עד היסוד בתים של יהודים, שהמדינה סייעה בכל המובנים בבנייתם, ומצד שני קצינים ישראלים מסתחבקים עם ראשי ה'מנגנונים' של האויב הפלשתיני. ישראל היא המדינה היחידה שמפקדי צבאה מנחים את חייליהם למרר חיי יהודים בלבד, מתרגלים אותם לירות לעבר יהודים, אוסרים עליהם להתארח בבתיהם או לקבל מידיהם עוגה בכניסת השבת, ומאידך-גיסא מנחה ראש המינהל האזרחי הפעלת אכיפה קשוחה ואפלייתית נגד מתנחלים ואף גאה בכך, בדוחות פנימיים של המינהל. ישראל היא המדינה היחידה המבטיחה "חופש פולחן לבני כל הדתות", אבל שוללת זכות זו מיהודים (בהר הבית רשאי כל אדם להתפלל, פרט ליהודי חובש-כיפה).

כן, ידידי הפרופסור, חביב נפשי מן האוניברסיטה: כשזה המצב בשטח, כשמדינת היהודים נלחמת ביהודים ונוהגת בהם כבאויב קיומי, קשה מאוד לצפות שנבגדי המערכת ונרדפיה לא ישתמטו מגיוס. מה היית מצפה מהם? שיושיטו את הלחי השנייה? לא שאנחנו בעד ההשתמטות, חלילה, אבל אנחנו - בניגוד לרבים אחרים, למן ראש הממשלה ומטה - מסוגלים להבין אותה.

תאריך:  11/10/2011   |   עודכן:  11/10/2011
מנחם רהט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מדינת היהודים נלחמת ביהודים
תגובות  [ 9 ] מוצגות   [ 9 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
סובול עידן
11/10/11 12:13
 
הנ"ל
11/10/11 12:39
 
הנ"ל
15/10/11 12:44
2
אתה מבין מה זה
11/10/11 17:15
 
יוסלביץ
11/10/11 23:47
3
אברהם2
11/10/11 18:58
4
חסרת דת
12/10/11 12:41
5
מירי בראון
12/10/11 23:31
6
פרופ' יצחק סגל
13/10/11 21:01
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לא ברור מי הוא בית המשפט המוסמך לדון בכתב האישום החמור שצריכים להגיש אזרחי ישראל נגד 120 חברי-הכנסת. אחרי החגים, מסתיים החופש הגדול של 120 הבטלנים והם חוזרים לעבודה. טוב, לא צריך להגזים. ה"עבודה", של 120 הבטלנים, היא המשרה הנחשקת במדינה. שלושה ימי עבודה בשבוע, שמונה חודשים בשנה. טוב, לא צריך להגזים. "שלושה ימי עבודה בשבוע", זה לא "שלושה" ולא "ימים", כמו אצל בני-אדם רגילים, אזרחי ישראל הנאנקים לפרנסתם, במשרה מלאה פלוס שעות נוספות, ולפעמים שתיים. מתמרנים בין מטפלות והקפצות לחוגים ומתחננים לבוס לצאת חמש דקות קודם הביתה, כי הילד "בלי סידור". 120 הבטלנים, "עובדים" שני חצאי ימים בקושי, שמתחילים על-פי תקנון הכנסת ב"ארבע אחר-הצהרים", ועוד יום מקוצר שמתחיל ב-11:00 בבוקר. פעמיים בשנה יש ל-120 הבטלנים חופש בן חודשיים, ובסך-הכל, ארבעה חודשי בטן-גב, במשכורת מלאה.
11/10/2011  |  אלדד יניב  |   מאמרים
"העולם שייך לצעירים", קבעה לפני כמה עשורים סיסמת פרסומת של אחת מרשתות האופנה. מנתחים פלסטיים עושים הון מכך שאנשים רוצים להיראות צעירים. כאשר אומרים למישהו שהוא נראה צעיר מגילו, זוהי המחמאה האולטימטיבית. אבל כאשר נותנים לצעירים לעשות מלאכה המיועדת למבוגרים, התוצאה בדרך כלל תהיה הרסנית.
11/10/2011  |  איתמר לוין  |   מאמרים
עיתונאית הארץ, עמירה הס, שקיימה לא מכבר סדרת הרצאות במספר ערים בקנדה, הציגה בדברים שנשאה בוויניפג (30.9.11) את חזונה להסדר הסכסוך במזרח התיכון. בתשובה לשאלה בנוגע לעמדה באשר לפתרון אפשרי של מדינה אחת אמרה הס את הדברים הבאים (מתורגמים מאנגלית):
11/10/2011  |  יהונתן דחוח-הלוי  |   מאמרים
כתבת החינוך של חדשות ערוץ 2 דפנה ליאל הביאה שני סיפורים מזוויעים הקורים בין בני-נוער. בסיפור הראשון צולמו נערות ישראליות ללא ידיעתן כאשר הן מקיימות יחסי-מין עם בני-זוגן. ברוב המקרים היה זה בן-הזוג אשר הסריט את האקט המיני והעלה אותו לאתר אינטרנט המרכז בתוכו תמונות של בחורות ישראליות הנמצאות באותו מצב מזוויע. כך, למשל, באתר אחד נראית נערה בת 16 מקיימת יחסי-מין עם בן-זוגה. כתוצאה מכך הנערה ממעטת לצאת מהבית והפכה מבחורה שמחה וחברמנית לבחורה מופנמת ובודדה. חשוב לציין שחלק מאותן נערות נסחטות הן על-ידי בני-זוגן והן על-ידי נערים אחרים בני כיתתן של הנערות, או מכיתות אחרות.
10/10/2011  |  רועי אורן  |   מאמרים
חופש הביטוי איננו חופש הביזוי, השיסוי וההסתה. הוא איננו מתיר לאדם לפרסם לשון הרע על אדם אחר, על ציבור או על תאגיד. נכון, ישנם עיתונאים המשתמשים בעזות מצח וללא מורא בכלי הציבורי המופקד בידיהם, לקידום אג'נדות אישיות שאין שום קשר בינן לבין העברת אינפורמציה, תחקיר עיתונאי, או הארה לציבור.
10/10/2011  |  עמוס דאי   |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
דן מרגלית
דן מרגלית
אם נתניהו אינו כשיר מה זה אומר? שאילו היה צעיר במצבו האישיותי עתה היו דוחים את גיוסו לצה"ל? מונעים את קבלתו ליחידת אבטחה של השב"כ?
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il