|   15:07:40
  מנחם רהט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
נתניהו. אין לו מתחרים [צילום: פלאש 90]

איך לרַצות את כולם

הליכוד בראשות נתניהו נערך להקדמת הבחירות, ועד אז טורח לרצות את כולם, על-פי טקטיקת הגם וגם
21/12/2011  |   מנחם רהט   |   מאמרים   |   בחירות/מפלגות   |   תגובות
ראש הממשלה של כ-ו-ל-ם
לא רק שאין לבנימין נתניהו מתחרים של ממש, לא בימין ולא בשמאל, אלא שנוצרה הזדמנות פז למכור עצמו בקמפיין הבחירות הקרוב, כמי שמייצג את כ-ו-ל-ם, למעט השוליים הסהרוריים משמאל ומימין

הבחירות לראשות הליכוד - בעוד חודשיים
איציק וולף
ראש הממשלה החליט להקדים את הבחירות המקדימות לראשות התנועה על-מנת למנוע מאבק פנימי בתוך הליכוד סמוך לבחירות בנובמבר 2013 * מרכז הליכוד יתכנס בשבועיים הקרובים על-מנת לאשר את המהלך * השר סילבן שלום הביע התנגדות
לרשימה המלאה

הגיע הזמן לפתוח יומנים ולסמן את ה-1 במאי 2012. זהו, על-פי הערכות במסדרונות הפוליטיים, יום הבחירות לכנסת ה-19, שנה וחצי לפני המועד הקבוע בחוק. אם לא יחול שינוי של הרגע האחרון, יילך העם לקלפיות, פחות משבוע לאחר יום העצמאות, ויעניק מחדש נצחון – והפעם בענק – לבנימין נתניהו. במצב הפוליטי הנוכחי, אין לו מתחרים, לא מימין ולא משמאל, ויש לו 'קבלות' למעשים ומחדלים שירצו גם ימין גם שמאל. גם וגם. מעניין מה היה מקייאוולי אומר על זה.

לעיני מצביעי המרכז והשמאל המתון יציג קמפיין הבחירות את מנהיג הליכוד כמי שנמצא עימם במחנה אחד: התחייבותו לפתרון שתי מדינות לשני העמים; נכונותו לחזור מיד לשולחן הדיונים עם הפלשתינים; החלטתו על הקפאת הבנייה היהודית בשטחים לאורך כמעט שנה, תוך התעלמות מהבנייה הפרועה הערבית; הזנחת הביטחון בידי סר ביטחון מפר הסכמים והתחייבויות שיטתי, אשר שש אלי הרס וגירוש מתיישבים ברוח 'שלום עכשיו' (אך אינו מסוגל להפסיק את ירי החמאס והחיזבאללה לעבר אוכלוסיות הדרום והצפון); האדרת מערכת המשפט ההופכת עצמה יותר ויותר פוליטית, ונפנוף סיסמאות שדופות בנוסח בגין: "יש שופטים עצמאים בירושלים"; רדיפת המתנחלים על-ידי גורמי שלטון וצבא, משפט ותקשורת, עד כדי הפיכתם לאזרחים סוג ג', חסרי זכויות; הפקרת מאות ואולי אלפי יהודים אל מותם העתידי, בעסקה הפופולרית לשחרור "הילד של כולנו"; נטישת הר הבית למלתעות הוואקף האיסלאמיסטי, שמשמיד בשיטתיות כל שריד יהודי תוך הפרה מתמשכת ובוטה של החוק; הסגרת שטחי ענק בנגב לידי הבדואים. כך קורצים לשמאל ולמרכז: ראו שכשר אני.

מצד שני, יש מה למכור גם למצביעי הימין: הוא שיגר את השר סער לאריאל כדי לומר שיש לשקול מחדש את נאום שתי המדינות, מפני שבמצב החדש באזורנו רעיון שתי המדינות אינו מתקבל על הדעת. הוא גם נלחם בגורמי שמאל שביקשו להגדיר את נערי 'תג מחיר' כטרוריסטים והחליט שדי להציגם כאנרכיסטים בדומה לפורעי החוק מבילעין; רק השבוע הוא אישר בניית עוד אלף יחידות דיור ביו"ש, והוביל פתרון שימנע את הריסת רמת גלעד.

כך מבקש נתניהו להבטיח לעצמו את הגדול בנצחונות הפוליטיים בתולדות מדינת ישראל. זו ההזדמנות שלו. לא רק שאין לו מתחרים של ממש, לא בימין ולא בשמאל, אלא שנוצרה הזדמנות פז למכור עצמו בקמפיין הבחירות הקרוב, כמי שמייצג את כ-ו-ל-ם, למעט השוליים הסהרוריים משמאל ומימין.

הסטנדרט הכפול

שיטה יעילה, אבל...
נתניהו אינו זקוק ליועצים פוליטיים כדי להבין, שעל-אף יעילות שיטת 'הסטנדרט הכפול', לא ניתן להתמיד בה לאורך ימים. אי-אפשר לעבוד על כולם, כל הזמן

הדרך הבטוחה לגדול שבנצחונות, היא שיטת הסטנדרט הכפול. גם וגם: גם הקפיא הבנייה בהתיישבות ומנע אפילו בניית מרפסת, וגם זרק מדי פעם עצמות של בנייה חריגה פה ושם. גם מינה אלוף פיקוד מרכז זולל מתנחלים (שאשתו, פעילה במחסום ווטש השמאלני קיצוני, מעידה על טיבו, ושלגביו היו מספיק סיבות לשלוח אותו להשתלמויות בתפקידי ביניים שטרם ביצע: מעולם לא פיקד על חטיבה סדירה ולא על אוגדה בסדיר ובמילואים ואפילו מג"ד לא היה), וגם חילק מינויים לבכירי המתנחלים – בנצי ליברמן בראשות מינהל המקרקעין ושאול גולדשטיין בראשות רשות הטבע והגנים.

גם וגם. גם העלים עין מן העוולות האנושיות הנוראות שחולל סר הביטחון שלו בהרס מבנים ושיגור משפחות וילדים קטנים בפיג'מות אל קור הלילה המקפיא, וגם דיבר גבוהה על זכותנו לחיות בכל מקום. גם התעטף בשתיקה מול מסע הדה-לגיטימציה, המזכיר את ימי רצח רבין, כנגד המתנחלים, ציבור יקר ומסור עד כלות למדינה, וגם גינה בחריפות גילויי הדרת נשים. גם גיבה את כנופיית שלטון החוק, מחריבת ההתיישבות, מרחוב צאלח א-דין, וגם הוביל מהלכים עוקפי בג"ץ להזזה סמלית של מבנים ברמת גלעד.

גם נכנע לגחמות עבדאללה הירדני והוואקף בסוגיית גשר המוגרבים, אבל פעל במקביל לפתיחתו המיידית מחדש. גם טירפד חקיקה הגיונית: החוק לייבוש מימון זר לעמותות השמאל, ו/או הצעת חוק הגיונית שהגיש ח"כ זבולון אורלב למניעת הרס שרירותי של בתים שנבנו לפני שנים על קרקע שבעליה אינם ידועים, ו/או יוזמה קואליציונית לחקיקה שתשחרר מחבלים יהודים כל אימת שמשתחררים מחבלים פלשתינים, וגם קידם חקיקה להגבלת הדציבלים שמפריחים המואזינים. גם וגם.

נתניהו אינו זקוק ליועצים פוליטיים כדי להבין, שעל-אף יעילות השיטה, לא ניתן להתמיד בה לאורך ימים. אי-אפשר לעבוד על כולם, כל הזמן. לכן, על-פי התיאוריה הנשמעת בצמרת הליכוד, יש לנצל כאן ועכשיו את העובדה ששום מפלגה לא מאיימת באמת על הליכוד, שקיימות בקרב הישראלים חרדות מפני ה'אביב הערבי' ומפני הרעשים הסביבתיים שהולכים ומאפילים על הבעיות החברתיות, הנדחקות לשולי התודעה, והעיקר - שבחירות בתום אפריל גדוש אירועי יום הזיכרון ויום העצמאות, עם טונות של 'פוטו אופ', אמורות להיטיב עם המנהיג, מה גם שאירועים לאומיים מאַיינים קמפיין פוליטי נגדי.

מצד שני, אם יאחר נתניהו את הבחירות למועדן הקבוע, נובמבר 2013, הוא עלול להתמודד אז עם בעיות שעכשיו נדחקות לקרן זווית: הנושא החברתי שעלול להחריף קשות עקב המשבר הכלכלי העולמי שהכלכלה הישראלית האיתנה תתקשה לעמוד מולו, ובזירה המדינית עלול להימצא מולו נשיא אמריקני עוין עד דורסני בקדנציה השנייה שלו – מה שיקשה מאוד על נצחון מזהיר בבחירות. כל הנסיבות, כולל המחטף של נתניהו לעריכת פריימריז לראשות הליכוד כבר ב-31 בינואר, והדיבורים הגוברים על הסדרת שיריון לאהוד ברק ברשימת הליכוד לכנסת הבאה, מצביעים על הכיוון – בחירות לכנסת ה-19 בקרוב, כנראה בעוד ארבעה חודשים.

תאריך:  21/12/2011   |   עודכן:  21/12/2011
מנחם רהט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבא (אוברי) אבן (איבן)   אברהים צרצור   אברהם הירשזון   אברהם זילברברג   אהוד ברק   אהוד רצאבי   אהרן אבוחצירא   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אורית זוארץ / Orit Zuaretz   אורית נוקד   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אחמד א-ד`אהר   אטילה שומפלבי   אילן ליבוביץ'   אילן שלגי   איתן לבני (בנוזוביץ')   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אליעזר אבטבי   אלכס מילר   אסתרינה טרטמן   אפרים תבורי   אתי לבני   בנימין אבניאל (גטשטיין)   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   ג'ון אדוארדס   גילה פינקלשטיין   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד מנע   דן  גרטלר   דן מרידור / Dan Meridor   דניאל הרשקוביץ   דניאל-יצחק לוי   דרור זייגרמן   הרצל שפיר   ויצמן שירי   זבולון אורלב   חיים אמסלם   חמאד אבו-רביעה   חנא סוייד   טובה אילן   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יהודה-מאיר אברמוביץ'   יואב מני   יוליה שמאלוב-ברקוביץ'   יוסף שגל   יוסף שפרינצק   יורם מרציאנו   יחזקאל זכאי   יעקב כהן   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   יצחק בן - ישראל   יצחק ברמן   יצחק זיגר   יצחק זיו   ישראל ישעיהו-שרעבי   כרמל שאמה-הכהן   לביב חוסיין אבו-רוכן   לימור לבנת / Limor  Livnat   מאיר זורע (זארודינסקי)   מאיר תלמי   מאיר-דוד לוונשטיין   מאשה לובלסקי   מוטי ששון   מחמוד א-נאשף   מיכאל פואה   מיכאל רצון   מיכל ליברמן-גילון   מיקי לוי / Mickey  Levy   מלי פולישוק-בלוך   מנחם אליעזר מוזס   מרדכי זר   מרטין שלאף   משה זלמן פייגלין   משה מוץ מטלון   מתנחלים   נדב פרי   נחום ניר-רפאלקס   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   סופיה רון-מוריה   סילבן שלום / Silvan  Shalom   עבאס זכור   עבאס זקור   עבדול-עזיז זועבי   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עינת וילף   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמירה דותן   עמרי שרון   ערי ז'בוטינסקי   פנחס לבון (לוביאנקר)   פניה (פאינה) קירשנבאום   פריג`א זוארץ   ציון פיניאן   קדיש לוז (לוזינסקי)   ראובן ברקת (בורשטיין)   רוביק דנילוביץ'   רוחמה אברהם בלילא   רון בריימן   רוני בר-און   רחל אדטו   רן בנימיני   שלום זיסמן   שלום עכשיו   שלמה לביא (לבקוביץ')   שמואל תמיר כצנלסון   שרון שלום   תאופיק זיאד 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
איך לרַצות את כולם
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
זקן
21/12/11 16:22
פורום: בחירות/מפלגות כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מצחיק, מצחיק לפעמים עד כמה העולם הפוך. מדינת ישראל מנסה שנים להציג את האמת, שהפלשתינים תוקפים אותנו, יורים עלינו טילים, מתפוצצים בלב האוכלוסיה האזרחית, ואנו רק מתגוננים. אבל ישראל תמשיך להיות התוקפנית, רוצחת הילדים. שגרירי ישראל באו"ם ישתמשו ברטוריקה המשובחת ביותר, בעובדות ובנתונים חותכים, אך מה הטעם לדבר בהיגיון אל אנשים טוענים בשנאה קדומה לא רציונלית ובלתי פרופורציונלית.
21/12/2011  |  ישעיה הורוויץ  |   מאמרים
בעבר הלא רחוק למדנו שמה שהופך אירוע לאייטם חדשותי, מה קובע אילו דעות יתפרסמו ואלו לא, היה בעיקר תהליך ה"סינון" שנעשה על-ידי "שומרי סף" - מערכת העיתון, הטלוויזיה או הרדיו במקרה הטוב, ואינטרסנטים מטעם בעלי ההון במקרה הגרוע, והשכיח יותר. הגיע עידן הבלוגים ושינה זאת במקצת. אבל מאז כניסת הטוויטר לשימוש ציבורי, מרבית בני הנוער, וצעירים בגילאי העשרים פלוס מציפים את המרחב הציבורי בציוצי טוויטר כאילו והיה חלק מה"אני" שלהם.
21/12/2011  |  תרצה הכטר  |   מאמרים
הנשיא אובמה עשה שירות גדול לישראל, שירות שממשלת ישראל מסרבת להשתמש בו. הנשיא אובמה הבהיר שרק ציונות אמיתית תשנה את עמדתה של ישראל בבית ובזירה הבינלאומית. בתמיכתו השוטפת באוייביה של ישראל, ובמקביל גינוייו על ישראל, החליש אובמה את עמדת ישראל בעולם וגם גרם לה, בהכרח, להעשות פיייסנית לאוייביה.
21/12/2011  |  נורית גרינגר  |   מאמרים
היום זה אגד, מחר זה דן, אל-על, רכבת ישראל, וביום הזוי אחד ייווצרו טורים נפרדים לנשים ולגברים במשרדי ממשלה, בבנקים ובקופות החולים נגד הדרת נשים, בעד האדרתן בכל מרחב, בעיקר במרחב הציבורי
20/12/2011  |  אבנר אביב  |   מאמרים
בחג החנוכה אנחנו ממלאים את ראשי ילדינו בנרטיבים של אימה ופחד, לצד סיפורי גבורה אלימים, עם חרבות ודם ואש, וכמובן שגם עם חושך לגרש זה אינו חג אור ותקווה, אלא חג של חושך ואימה ובין הפסיכולוגיה של הפחד מפני הכובש והכליה הלאומית, לפסיכולוגיה של תקווה לכבוד בין עמים ודתות, לעתיד אופטימי (גם אם הוא זהיר), אני בוחר דווקא ב"חג החגים" של חיפה, ובשיר אחר של מלחמת יום הכיפורים זו הדרה רשמית שלי לשיר "מעוז צור"
20/12/2011  |  דן אלון  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il