|   15:07:40
  אביתר בן-צדף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

תשתית איננה מותרות

עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - רגע אחרי, תפריט, סוד, קרשים ונוסטלגיה, יוגברו הפקקים ומול ממשל עויין
08/11/2012  |   אביתר בן-צדף   |   מאמרים   |   בחירות 2013   |   תגובות
לא השקיעו בתשתיות [צילום: איתמר לוין]

מודעת הבחירות של המערך בבחירות 1973

לדיראון

מדי כמה זמן אני מקבל מצגות מדהימות, שקובצו מעבודות שפרסמו צלמים, שתפסו את הרגע - חלומו של כל צלם ...

הפעם קיבלתי משהו חשוב בדקה ה-91, אך כיוון שהוא חשוב אני מביאו כאן.

דוד סנש (למעוניינים - אחיין של חנה) הנו פדוי-שבי ממלחמת יום הכיפורים, ועתה הוא ד"ר לפסיכולוגיה. דודי שלח אלי צילום של מודעה, שהייתי מכתירה כמשל ושנינה לאמת בפרסום - מודעת הבחירות של המערך בבחירות 1973, שמפארת את קו בר-לב הארור - אחד מסימני המגלומניה הגדולים ביותר בתולדות המדינה וסמן ימני של הטמטום במערכת ביטחוננו הכושלת והמסואבת.
גזרו ושמרו - לדיראון עולם.

לא ברברים

שלושה טנקים סורים מצבא סוריה חדרו ביום שבת לשטח המפורז בגבול רמת הגולן. הטנקים נכנסו לכפר ביר עג'ם, הנמצא במרחק קצר ממוצב של צה"ל. ישראל התלוננה בפני משקיפי האו"ם, כי איננו ברברים כמו הטורקים, שהיו מחסלים את הטנקים ואת שולחיהם ואולי עוד מישהו.

אנחנו תרבותיים ומידתיים; ולכן, עושים מאתנו קרקס במזרח התיכון בעזרתו של חסר-הברק וחסר-הביצים, שר אי-ביטחוננו.
מבחן התוצאה, שכה מאפיין את חדל-האישים, שמפליא להרוס כל חלקה טובה, מלמד, שכל עמדה יכולה לשמשו לעשייה לביתו, או לבריחה מבוהלת - המוקדמת מבין השתיים.

ולפני שאגש לטורקים, אזכיר שיחה עם שיח' זקן, כמה חודשים אחרי פרוץ המהומות, שחוללו הערבים (אינתיפאדה, בפי עוכרי ישראל) בסוף שנות השמונים. השיח' מזג לי ולמלווי קפה, ושתינו בשקט. לפתע אמר, "החזרנו אתכם, יא בניי, שבעים שנה אחורה". ונזכרתי באבי ובחבריו, שניסו להפוך סיסמאות לכוח מגן.
ואיך קשורים לזה הטורקים?

ראשית, הם שלטו כאן כשחיי יהודים ("מוּסקוּבּים" - כלומר, לבנבנים) לא היו שווים מיל - "בני-מוות", קראו להם. שנית, לפני כחמש-עשרה שנה, או יותר, התארח בכנסת בכיר מאוד מטורקיה לארוחה חגיגית מאוד.

"אצלנו, במזרח התיכון, אם אין מנה עיקרית בתפריט - אתה הוא המנה העיקרית", אמר לצחוקם של המכובדים הישראלים, שנדו בראשם לנוכח אי-הבנתו. הרי שלום היה אז באופק, מלפנינו, מאחורינו ומכל צדדינו ...

שאי, יונה

שרידים של יונת-דואר, שהמסר שנשאה עדיין צמוד אליה, נמצאו בארובה של בית בדרום אנגליה. מומחים בריטיים להצפנה, שבדקו את המסר, שנמצא צמוד לשלד היונה, טוענים, כי הוא הודעה מוצפנת, שנשלחה מצרפת, הכבושה בידי הגרמנים, בעת הפלישה לנורמנדיה, ביוני 1944, ולא הגיעה ליעדה.

עקב דממת אלחוט, שהוטלה על הנחיתה בנורמנדיה, נשלחו דיווחים על התקדמות הכוחות הנוחתים בנורמנדיה אל מעבר לתעלת למנש על-ידי יוני-דואר. משום-מה, המסר הזה היה מקודד - כנראה, כיוון שהמדובר במסר רגיש במיוחד.

מרכז ההצפנה הבריטי בלֶצ'לי פארק מסר, כי אנשיו מנסים לפענח את המסר באמצעות ספרי צופן ממלחמת העולם השנייה.

יחסי ציבור

ריי ה' גודפרי הוא "בעל קרש" - ימאי במחזור הראשון של צוות אנייה, שעלה עליה מיד עם השלמת בנייתה. הוא שירת בנושאת-המטוסים האמריקנית אנטרפרייז בשנים 1966-1961, כשהייתה חדשה לגמרי - בין השאר, במשבר הטילים בקובה. עתה הוא שב אל סיפונה, כאורח הצוות הנוכחי של נושאת-המטוסים, בהפלגתה האחרונה בשירות חיל הים האמריקני - מהמזרח התיכון דרך פלורידה לבסיס נורפולק בווירג'יניה.

גודפרי עלה על נושאת-המטוסים בפלורידה. כשהיה בן 21 החל לשרת כמפעיל בכור הגרעיני של אנטרפרייז. עכשיו הוא "נמר" (טייגר) - הכינוי לאזרחים, המצטרפים להפלגה של חיל הים האמריקני. ובתור מי ששירת על סיפונה בבחינות קבלתה לשירות, לפני חמישים ואחת שנה, הוזמן גודפרי להיות אורחו של קפטן ויליאם סי המילטון הצעיר, המפקד האחרון של אנטרפרייז, בהפלגתה האחרונה.

חיל הים האמריקני מנצל את הוצאת אנטרפרייז משירות כדי לקרב אליו אזרחים רבים. ההפלגה - בעיקר, עם התקרבות נושאת-המטוסים לארצות-הברית - הפכה לאירוע של יחסי ציבור, שבו נוטלים חלק מאות אזרחים - וביניהם גם נוער. גודפרי הגיע מקולורדו, כדי להפליג שוב על אנטרפרייז. אשתו נותרה על החוף באוהל אח"מ, שהקים חיל הים לאירוח האזרחים והמכובדים, שבאו להיפרד מהספינה.

מחדל התחבורה ציבורית

תשתית הנה הבסיס לכל דבר - לייצור, לרווחה ולרמת חיים - ואינה מותרות. זאת לא הבינו ממשלות ישראל, שלא השקיעו בתשתית, והדבר ניכר בכל תחומי חיינו. למרות גידול האוכלוסיה, אין די מיטות בבתי-חולים; מערכת החשמל אינה מספקת. זה ברמה הלאומית. ברמה אזורית, יש אזורים שהמדינה מנחשלת - כמו הנגב והגליל, כדוגמה לפריפריות - באי-מתן שירותים בסיסים. לכן, הם מתרוקנים מצעירים, שנוהרים לגוש דן בהמוניהם.

העדר תשתית נאותה בולט בעיקר בתחבורה הציבורית. הנחת יסוד היא שהפתרון היעיל ביותר לפקקי התנועה ולסביבה הנה מערכת יעילה לתחבורה ציבורית. התחבורה הציבורית פותחה כאן עד תחילת שנות החמישים, ומאז היא מתנוונת. כלומר, אי-אפשר להתקיים בלי מכונית פרטית - ולא רק בפרברים ובערי הלוויין, שהנן חדרי שינה מרווחים.

בפאתי השרון, שבו אני גר, אם אין לך מכונית פרטית, אתה נזקק למוניות, שגובות מחירי עתק. וזו אינה הודגמה היחידה. החיים המודרניים נבנים סביב המכונית הפרטית. אפילו האריזות במרכולים לא נועדו לנשיאה, אלא לנסיעה במכונית.

"צוות בינמשרדי, שמונה על-ידי הממשלה לבדוק את צורכי מערכות התחבורה הציבורית בתחום התכנון וההשקעה באזורים מטריפוליטניים, מצא כי אם יימשך המצב הקיים, צפוי הגודש בדרכים לגדול משמעותית לכדי כשל כללי של רשת הכבישים העורקית במטרופולין גוש-דן בשעת השיא בבוקר." - דיווח עידן יוסף באתר החדשות מחלקה ראשונה - "עד שנת 2030 צפוי כל נוסע ברכב לבזבז מעל 60 דקות נוספות בממוצע ביום בכבישים בשל הגודש. בסך-הכל מדובר ב-850 מיליון שעות בשנה, שערכן נאמד בהפסד תוצר למשק של כ-25 מיליארד שקל בשנה!"

לא צריך להיות גאון כדי להבין, שמזמן היו צריכים לפרוס בארץ מסילות ברזל - בערים הגדולות וביניהן - כדי להתגבר על הבעיה. קווי רכבת אינם פתרון יחיד, אלא חלק מראייה כוללת של התחבורה הציבורית. הנוסעים שמגיעים לתחנת הרכבת צריכים קווים להסעתם ליעדיהם ("קווי זינה", בשפה המקצועית); ולא אין טעם בקווי הרכבת. כלומר, את הערים צריכים לרשת בקווים לתחבורה ציבורית (אוטובוסים ורכבות), שיאפשרו לכל אחד להגיע ליעדו.

לעומת זאת, אצלנו הקימו אומנם תחנות רכבת חדשות, אך שכחו, שהנוסעים מגיעים אליהן במכוניותיהם, ולא הקצו להם די מגרשי חנייה. ודרך אגב, נסיעה של שעה מחיפה לתל אביב, או מתל אביב לבאר-שבע הנה הוכחה חותכת לניוונה של רכבת ישראל, שאם היא יוצאת ומגיעה בזמן, היא עושה זאת לאט ובמחיר לא זול - כלומר, עידוד לנסוע במכונית פרטית.

המשך ימי השְחור

האמריקנים החליטו להכות את עצמם ואת העולם, ובחרו שוב בברק אובמה, כדי שימשיך במדיניות האמוק שלו, שנועדה להזיק לארצם ולכל העולם החופשי.

בניגוד למצג-השווא של התומכים בשינוי שיטת הבחירות אצלנו, לכל שיטת בחירות יש ליקויים - ולא רק לשיטה, הנהוגה אצלנו. כל מי שחושבים על שינוי שיטת הבחירות שלנו צריכים להביט היטב על מה שאירע בארצות-הברית, ולשאול האם העיוות של רצון הבוחרים באמצעות הבחירה האזורית נראה להם. ושאלה נוספת - האם כדאי להחריף את שסעינו החמורים באמצעות הצבעה אזורית?

המעניין ביותר בהצבעה האמריקנית הנה העמקת השסעים, שנצפתה בכל מערכות הבחירות במאה ה-21 וקצת לפניה. השסעים הללו קורעים את ארצות-הברית בין לבנים לבין אחרים, בין גברים לבין נשים ובין בני הדור הראשון (מהגרים) לבין ותיקים. מפת ההצבעה מלמדת היטב על השסע; וכעת חשוב לדעת מה יהיה הרכב הפוליטי של הסנאט (שהיה בו רוב דמוקרטי זעום) ושל בית הנבחרים (שהיה בשליטה רפובליקנית).

נראה, שהנשיא אובמה ינסה להמשיך לשלוט, ורצונותיו יסוכלו באמצעות הקונגרס - כפי שהתוו מעצבי הממשל האמריקני בשיטה של איזונים-ובלמים, כדי למנוע שלטון יחיד. כלומר, מעבר לרוח הרעה, שהנשיא הזה משליט, ומשפיעה על כל כפיפיו, ביצוע המדיניות תלוי רבות בקונגרס - גם בענייני חוץ.

משמע, ניתן לבלום את יומרת אובמה וחבר מרעיו לקדם פתרון לסכסוך המזרח-תיכוני על חשבונה של מדינת ישראל, שתצטרך להתמודד עם נשיא עוין ופרו-איסלאמיסטי עוד ארבע שנים.

תאריך:  08/11/2012   |   עודכן:  09/11/2012
אביתר בן-צדף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
תשתית איננה מותרות
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אביתר בן-צדף
9/11/12 10:52
 
שלמה המגיב
10/11/12 08:11
2
שלמה המגיב
9/11/12 21:30
 
אביתר בן-צדף
11/11/12 00:16
 
שלמה המגיב
11/11/12 11:55
פורום: בחירות 2013 כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
"ויתן לי את מערת המכפלה" (כג,ט).
08/11/2012  |  ישראל רוזן  |   מאמרים
ביקור ארוך וממצה בארה״ב בתקופה שקדמה לבחירות, וצפייה בכל הדיבייטים, חושפים תמונת מצב השונה מאד מתיאורי הפרופסורים הלמדנים, העיתונאים מרבי הלהג והכה שבעי רצון מעצמם. המוני חנויות, עסקים מצליחים, מסעדות, ואפילו אזור הצ׳יינה טאון שכה שגשג והמה תיירים בגלל המחירים הזולים של כל המוצרים שנמכרים שם - אפילו הוא התרוקן והצטמק להחריד.
08/11/2012  |  עליס בליטנטל  |   מאמרים
שאלותיה והבעת פניה בפניות לביבי ולברק, לא יכלו להסתיר את אכזבתה מהתנהלותם. אסור לשכוח - ראש הממשלה והממשלה הנבחרת, הם בלבד נושאים באחריות להחלטות הנוגעות לבטחון המדינה, אזרחיה ותוצאותיה
08/11/2012  |  אברהם פכטר  |   מאמרים
לאחר עשרות שנים בהם האסדרה של רישוי עסקים כשלה, ועל כך יעידו דוחות מבקר המדינה ונתוני משרד הפנים, התקין שר הפנים תקנות רישוי עסקים (הוראות כלליות) התשס"א-2000 שנועדו להתמודד עם בעיית האכיפה של החוק. באמצעות תקנות אלה בקש המשרד לפתור גם את בעיה הסחבת שבמתן רישוי, זאת על-ידי הענקת סמכות לרשות המקומית להוציא היתר זמני כאשר הגורמים המאשרים (כגון: משרד הבריאות, כיבוי אש, משטרה) לא משיבים תוך 30 יום על הפניה.
08/11/2012  |  עו"ד אלון קוחלני  |   מאמרים
אובמה נבחר השבוע מחדש לארבע שנים נוספות. אין זה סוד שאובמה לא היה המועמד המועדף על מדינת ישראל או לפחות על ראש הממשלה נתניהו. אובמה הצטייר יותר ויותר כנשיא אשר שם בראש מעייניו את ענייני הפנים של ארצות הברית ואינו מעוניין לצאת לשום מלחמה נוספת עבור שום מטרה, גם אם מדובר באיום האירני המהווה סכנה לשלום העולם ובעיקר סכנה לקיומה של מדינת ישראל.
08/11/2012  |  עוז גדות  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il