הפוך לדף הבית אימייל אדום
    |  
ראשי יומן ראשי בלוגים אקטואליה בעולם סקופים משפט כלכלה בריאות המגזין מנוי VIP
ארכיב יומי  |  כל הקישורים  |  סיפורים חמים  |  ניוזלטר  |  נדל"ן  |  תגיות  |  משובים  |  משמר המשפט  |  ספרייה מקוונת  |  בימה חופשית  |  מיוחדים  |  ערוצים נוספים
חדשות / מבזקים
ראשי  /   השקעות  כלכלה/עסקים  מימון  ממשל  רכב/תחבורה  תשתית    |  שתף:    |    |    |  
פורומים
השקעות
כלכלה/עסקים
מימון
ממשל
רכב/תחבורה
תחבורה ציבורית
תשתית
כתבות שיווקיות
אלון תורג'מן
10 ערים שאסור לפספס
אלון תורג'מן
עד שתגיע ההקלה - תחבורה ציבורית או רכב פרטי?
אל על
אל על
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
אקסלנס ייעוץ משכנתאות
בי פטנט פתרונות מיוחדים
קלאב הוטל
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
מועדון +
כסף רופאים שמאים יועצים אדריכלים
שופטים עורכי דין עיתונאים רואי חשבון
 קסלמן וקסלמן PwC Israel
 
 
 
 
 
בלוגרים News1  /  דעות ▪ כתבות ▪ תחקירים
 
היא
17/12/2015   |   שרה אהרונוביץ קרפנוס
 
 
 
קואליציה חדשה למלחמה בטרור
17/12/2015   |   יוני בן-מנחם
 
 
 
הרבה ילדים זה כח?
17/12/2015   |   אלירז ריין
 
 
 
על מי האחריות?
17/12/2015   |   רננה ש
 
 
 
נתן אלתרמן חבר ב"שוברים שתיקה"
17/12/2015   |   איתן קלינסקי
 
 
 
 
לרשימות נוספות לבימה חופשית לרשימת הכותבים
 
 
פקק בתל אביב. כלום לעומת מה שצפוי [צילום: פלאש 90]
בקצב הנוכחי ישראל תפסיד 25 מיליארד שקל בשנה
כשל התעבורה: נסיעה בכביש תתארך בשעה
צוות שמינתה הממשלה מגלה כי אם יימשך המצב התחבורתי הקיים ייתקעו אזרחי שעות בפקקים ונזק כבד ייגרם למשק התשתיות הקיימות כיום אינן מאפשרות שיפור של תחבורה ציבורית שתציל את המצב
יהודה אלבז מזהיר. קטסטרופה בדרך

התחבורה הציבורית לא נוהלה כראוי
עידן יוסף
מ"מ מנכ"ל התחבורה מגלה: הבחירות מעכבות הקמת רשות ארצית, על מוניות ספיישל ניתן יהיה לשלם בכרטיס אשראי, נבלמה ירידת הנוסעים בגוש-דן, בשבוע הקרוב - מכרז לקרונות הקו האדום
לרשימה המלאה

  מצגת: יעדים לפיתוח התחבורה הציבורית במטרופולינים / יהודה אלבז  
  מצגת: תיקצוב ומימון פיתוח תחבורה ציבורית / אשר דולב  
צוות בינמשרדי, שמונה על-ידי הממשלה לבדוק את צורכי מערכות התחבורה הציבורית בתחום התכנון וההשקעה באזורים מטרופוליניים, מצא כי אם יימשך המצב הקיים, צפוי הגודש בדרכים לגדול משמעותית לכדי כשל כללי של רשת הכבישים העורקית במטרופולין גוש-דן בשעת השיא בבוקר.

עד שנת 2030 צפוי כל נוסע ברכב לבזבז מעל 60 דקות נוספות בממוצע ביום בכבישים בשל הגודש. בסך-הכל מדובר ב-850 מיליון שעות בשנה, שערכן נאמד בהפסד תוצר למשק של כ-25 מיליארד שקל בשנה!

את מסקנות הצוות חשף (יום ה', 1.11.12) יהודה אלבז, מ"מ סמנכ"ל בכיר במינהל היבשה במשרד התחבורה, והמפקח על התעבורה, במסגרת כינוס יום תחבורה ציבורית שקיימה עמותת תחבורה היום ומחר.

"אם אתם חושבים שהיום יש גודש, רק נדמה לכם. חכו מה יהיה בעתיד", אמר אלבז לנוכחים בכינוס. בתוך עשרים שנה, מעריך הצוות, יוכפל אורך הקטעים הגדושים בדרכים המהירות בשעות השיא של הבוקר.

בעיית הגודש בכבישים קיימת בכל העולם ואינה ייחודית לישראל, אך מחריפה בה לנוכח הזנחה של שנים. הצוות הבינמשרדי מצא כי פיתוח של הרשתות המתוכננות של התחבורה, בהתאם לתוכניות הקיימות, אינו עומד ביעדים האסטרטגיים, והוא נחות בהשוואה למטרופולינים המפותחים בעולם.

תקציב ההשקעות בתשתית תחבורתית בשנים 2010-2008 עמד על כ־9-7.5 מיליארד שקלים, המהווים רק 1.1-0.9 אחוז מהתמ"ג (GDP). חלק התחבורה הציבורית מזה היה כ-40%.

היום נמצאת ישראל הרחק מאחור בהשקעה בתשתיות התחבורה בכלל ובתחבורה הציבורית בפרט. "פיתוח רשת מערכת התנועה להסעת המונים בקצב הקיים, אין בו די", אמר אלבז, והביא נתונים להשוואה מן העולם:

  • בישראל של היום יש 14 מטר לנפש של תחבורה ציבורית, בעוד שהממוצע במדינות המתפתחות נע סביב 150 מטר (כמעט פי 11);
  • היצע שירות התחבורה הציבורית בישראל לנפש הוא 49 ק"מ, וכדי להגיע לממוצע העולמי (100 ק"מ) עליו להכפיל את עצמו;
  • גם מספר הנסיעות בתחבורה הציבורית לתושב בישראל (133) צריך להכפיל את עצמו, כדי להגיע לממוצע העולמי - 270.

היעד: 25 קמ"ש ו-40% שימוש

  • המהירות המסחרית הממוצעת של תחבורה ציבורית בארץ היא 16 קמ"ש לעומת העולם בו הממוצע הוא 25 קמ"ש. המהירות בירושלים היא 16, בתל אביב 19 קמ"ש ובחיפה 18 קמ"ש. גם לאחר הפעלת ארבעת קווי הרכבת הקלה בירושלים ושבעת קווי המערכת להסעת המונים של חברת נת"ע במטרופולין תל אביב לא צפוי כי המהירות תשתנה, משום שהמהירות תלויה במעבר מהיר בין הקווים. הפתרון לכך - אמר אלבז - הוא מתן שירות מסיבי יותר לאזורים פריפריאליים בתוך המטרופולין.

ניתוח שעשה הצוות הבינמשרדי כדי לבדוק כיצד הגיעו בעולם ליעדים אלה, מצא כי הסברה הרווחת, לפיה רק כאשר יגדל מספר הרכבות - הכבדות, הקלות והתחתיות - יגדל גם מספר המשתמשים בתחבורה ציבורית, היא מיתוס. מה שגורם להגברת השימוש בתחבורה ציבורית הוא מידת השילוביות ביניהם באופן שבו רכבות לא יבואו במקום אוטובוסים. בירושלים למשל, עם כניסת הרכבת הקלה נוספו 20 אחוזים לשירות.

השוואה של רמת החדירה לערים ולמטרופולינים מעלה את הנתונים הבאים. הממוצע העולמי בתוך ערים גדולות נע סביב 47% תחבורה ציבורית לעומת 53% רכב פרטי, ובמטרופולינים הגדולים 36% תחבורה ציבורית לעומת 64% רכב פרטי.

גם כאן ישראל מפגרת מאחור. רמת חדירת התחבורה הציבורית (היומית, לאו-דווקא בשעות השיא) לתל אביב היא 26%, לחיפה 33% ולירושלים 25%. רמת החדירה למטרופולין תל אביב היא 22%, למטרופולין חיפה 23% ולמטרופולין ירושלים 22%.

אלבז הסביר זאת בחוסר בתשתית תחבורתית. "אין לנו תשתית ייחודית לשיפור התחבורה הציבורית. אנחנו על גבול היכולת שלנו לטיוב המערכת", הוא אומר את הידוע לכל, וחושף את גודל הפיגור בהשקעת הממשלות לדורותיהן בתחבורה בישראל. בעוד שמדינות אירופה משקיעות 10,000 אירו לתושב, בישראל השקיעו בשנת 2010 רק 1,400 אירו לתושב, וסכומים זעומים בשנת 2000.

הכפלת היצע השירות משמעה סבסוד כפול. כיום מסבסדת המדינה את התחבורה הציבורית בכ-4 מיליארד שקל בשנה. בסופו של דבר מקווה משרד התחבורה להגיע ליעד של 40% שימוש בתחבורה הציבורית. הדבר תלוי בהשקעות אדירות בתחבורה בכלל ובשינוי תפישת הממשלות בכל הקשור לנושא התחבורה הציבורית.

כך זה צפוי להיראות
תאריך:  04/11/2012   |   עודכן:  05/11/2012
עידן יוסף

מועדון הבלוגרים עוקבים: 100 * לקבלת רשימות עידן יוסף לדוא"ל שלך הקלק כאן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

פורומים News1
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה בחירות 2015 בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
כשל התעבורה: נסיעה בכביש תתארך בשעה
הודעות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  תפוס כינוי יחודי      לכל ההודעות         כתוב הודעה 
כותרת ההודעה שם הכותב שעה    תאריך
1
דוד נ
5/11/12 03:41
 
ים תיכוני
5/11/12 07:48
2
אזרח ישראלי ,
5/11/12 08:28
 
רני הגבוה
6/11/12 04:40
3
האזרח המודאג
5/11/12 08:30
 
ירון זכאי 1
5/11/12 09:32
4
נהג
5/11/12 09:30
פורום: תחבורה ציבורית כתוב הודעה
+
שבץ חלובה
7/10/15 23:09
 
אורן מהצפון
4/11/15 16:11
 
הגועש
7/11/15 22:57
 
טולסוי
7/12/15 19:11
+
אלי קופטר
10/11/15 12:38
 
אבי רון
26/11/15 12:08
+
היהודי הנצחי
3/11/15 05:45
+
דוס מהונדס
2/11/15 00:39
+
דוריןכהן
29/10/15 11:46
+
דניאלה23
28/10/15 14:43

רשימות קודמות
ועדת הבחירות של מפלגת העבודה, אשר אושרה על-ידי ועידת המפלגה בשבוע שעבר, החליטה (יום א', 4.11.12) כי הבחירות המקדימות לרשימת המפלגה לכנסת יתקיימו ביום חמישי ה-29.11.12.
04/11/2012  |  עידן יוסף  |  חדשות

היא ניסתה הרבה, אפילו גררה את הפועל אילת להארכה, אבל גלבוע/גליל הפסידה בפעם הרביעית ברציפות בפתיחת העונה הערב (ראשון) עם 86:80 ביתי. הקבוצה של ליאור ליובין ממשיכה לדשדש בתחתית, בזמן שעודד קטש יכול להיות מרוצה מפתיחת העונה הנהדרת של הקבוצה שלו.

למרות היעדרותו של איליי הולמן, שנפצע ויחזור תוך שבועיים, לקבוצה הדרומית לא היו בעיות בקליעת נקודות. ג'רום טילמן עבר את רף 20 הנקודות בפעם השנייה העונה וגם אוסטין פרימן וסקוטי הופסון הביאו את התרומה שלהם לפרקט בגן נר. אמנם הישראלים של הקבוצה ניגנו כינור שני, אבל אין ספק שאילת מכריזה על עצמה כקבוצה שצריך לקחת בחשבון.


לא תמצאו הרבה קבוצות או נבחרות ספורט שמפסידות במשחק רשמי חשוב, אבל בכל זאת יוצאות מעודדות. אחת מהן היא נבחרת ישראל בכדוריד שנוצחה 30:27 במוקדמות אליפות אירופה על ידי גרמניה המצויינת, אך מצאה לא מעט סיבות לאופטימיות בשל היכולת הטובה.


04/11/2012  |  אסף אקרמן  |  חדשות
"ראש הממשלה בנימין נתניהו לא אוהב את העיתונות, ובמיוחד כשהיא עושה את מה שהיא אמורה לעשות - לשאול שאלות מעצבנות, לחקור ולחשוף מסמכים גם כאלה הנוגעים לנסיעותיו ולסגנון חייו האישי". כך טוען רותם אברוצקי, יו"ר אגודת העיתונאים בתל אביב, באיגרת ששיגר לבאי כינוס אילת לעיתונות 2012.
04/11/2012  |  אלי אלון  |  חדשות
מפלגת הגמלאים "דור" בראשות השר לשעבר רפי איתן, מנהלת מגעים לצירופו של חבר הכנסת מאיר שטרית (קדימה). על-פי המוצע לו, יפנה איתן את ראשות המפלגה לטובת שטרית אם יביא עימו שבעה חברי כנסת נוספים מקדימה, כוח המאפשר קבלת מימון מפלגתי. שטרית טרם נתן תשובה חיובית.
04/11/2012  |  עידן יוסף  |  חדשות

News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1 |   |  עריסת תינוק ניידת |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר |  NEWS1 |  חדשות |  אקטואליה |  תחקירים |  משפט |  כלכלה |  בריאות |  פנאי |  ספורט |  הייטק |  תיירות |  אנשים |  נדל"ן |  ביטוח |  פרסום |  רכב |  דת  |  מסורת |  תרבות |  צרכנות |  אוכל |  אינטרנט |  מחשבים |  חינוך |  מגזין |  הודעות לעיתונות |  חדשות ברשת |  בלוגרים ברשת |  הודעות ברשת |  מועדון + |  אישים |  פירמות |  מגשרים |  מוסדות |  אתרים |  עורכי דין |  רואי חשבון |  כסף |  יועצים |  אדריכלים |  שמאים |  רופאים |  שופטים |  זירת המומחים |