|   15:07:40
  מנחם רהט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

מתווה החזון אי"ש

כבר בראשית שנות המדינה פסק גדול הדור החזון אי"ש, שמי שאינו מקדיש חייו ללימוד תורה, חל עליו דין רודף של עולם התורה ועל הצבא לגייסו ובבית היהודי - קצרי הרוח לוחצים להצטרף לקואליציה ושוכחים שבפוליטיקה 1 + 1 שווה לפעמים 3 ואפילו 4
27/02/2013  |   מנחם רהט   |   מאמרים   |   ממשלה 33   |   תגובות
החזון אי"ש. דין רודף לבטלני הישיבות

למה לא יהיו בחירות חדשות
מפני שנתניהו, עם כל הביקורת, אינו מתאבד שיעי. הוא לא יעז להסתכן במפלה נוספת, לאחר המפלה שספג בבחירות, שבהן הצטמק 'כוח נתניהו' ב-11 מנדטים והשתווה ל'כוח לפיד-בנט'. נתניהו, בעל אישיות ממוכרת לסקרים, לא יעז ללכת אל הבלתי נודע, כששלושה סקרים עצמאיים מן הימים האחרונים מנבאים את קריסת הליכוד-ביתנו ל-21 מנדטים, והצטמקות שס אהובת נפשו ל-9, בעוד שכל השאר רק ירוויחו: 30 מנדטים לפיד, 15 בנט, 18 העבודה. עם סקרים כאלה לא יהיו בחירות חדשות.

השבועות שלאחר הבחירות, ימי הקמת ממשלה בישראל, הם שעתם הגדולה של העכשווניקים. חסרי הסבלנות, קצרי הרוח, שוחרי הסיפוקים המיידיים, קוראים לבית היהודי לבגוד בהבנות עם יש עתיד, ואפילו במחיר הטְבעת אות קין שיתנוסס עד סוף כל הדורות על מצחה של הציונות הדתית, ויתייג אותה לנצח כמפלגה בלתי אמינה בעליל, הבוגדת בקלות דעת נפשעת בעמיתים שהשליכו נפשם מנגד לטובתה וחילצו אותה מתחת גלגלי האוטובוס של נתניהו.

והכל בשביל מה? כדי לזחול פנימה מושפלים, אל כורסאות עור הצבי. כדי להתענג על לטרת הבשר והכיבודים, ולזכות אגב כך במחמאות שדופות מפוליטיקאי הליכוד הציניים ומן הפוליטיקאים החרדים שמעולם לא ספרו את הציונות הדתית. וכך זכינו, שאחרי שבשמאל הסהרורי המציאו את חזון התעתועים שלום עכשיו, ואחרים המציאו את משיח עכשיו, יש גם עכשוויזם לציונות הדתית: קואליציה עכשיו.

לא צריך להיות פרשן פוליטי מדופלם, כדי להבין שהתסריט המקורי של נתניהו היה, להדיר את הציונות הדתית מממשלתו החדשה, שנועדה להיות מושתתת על תמהיל הליכוד-חרדים-לפיד-לבני-מופז, בסך-הכל 76 ח"כים. נתניהו ממש התאמץ להבהיר זאת לכל, לפני וגם אחרי הבחירות, כשהזמין להתייעצויות את כולם, ולבסוף את זהבה גלאון, ואחריה את נציגי הבית היהודי. ללמדך שבעיניו נתפסים הבית היהודי ומרצ מוקצים מחמת מיאוס.

כמה איוולת עלולה הייתה על כן להיות בבגידה שמציעים יועצי אחיתופל מבית. כמה תמימות ילדותית יש בעצם הגישה העכשווניקית, שאינה רואה כלום ממטר. ואיפה מידת הכרת הטוב, למי שמציל עד לרגע זה בגופו את הציונות הדתית מהתרסקות אל מדבר האופוזיציה?

מכפיל כוח

אבל יתרה מכך: רק סומא פוליטי לא יבין, שהצטרפות של גוש 31 ח"כי לפיד ובנט, ל-31 ח"כי גוש נתניהו-ליברמן, תהפוך למכפיל כוח אדיר, מבחינת לפיד ובנט, ותמקסם את הישגיהם לשיאים שאין להם שום תחליף, לא בהצטרפות בנט ללא לפיד, ולא בהצטרפות לפיד ללא בנט. רק קואליציה של 62 ח"כי ארבע המפלגות הללו, תוכל לצמצם את המחירים שאמורים היו לתבוע (על חשבון הבית היהודי ויש עתיד), בשלב מאוחר יותר, אלה שכינו את הבית היהודי 'בית של גויים', ואלה המכנים עד היום הזה את הציונות הדתית בתואר המבזה – הציבור הד"ל (ראו למשל יתד נאמן, מיום ג' השבוע).

אבל נניח ליועצים מבית שאינם מבינים שהמתמטיקה הפוליטית מכירה מצבים שבהם 1 פלוס 1 שווה 3 ולפעמים 4. כל עוד מדובר באנשים שנתנו קולם לבית היהודי, באחים, זו זכותם. אבל מנין לוקחים לעצמם הליכודניקים המתחזים לשוחרי טובת הבית היהודי, את עזות המצח להשיא עצות לאחים מהבית היהודי. הליכודניקים הללו מסתובבים ב'ביביתון', במסדרונות הפוליטיים, בערים ובהתיישבות. הנה למשל ח"כ זאב אלקין, איש המיעוט הסרוג בליכוד, שקונן השבוע: "בבית היהודי שוברים את גוש הימין. יש כאן משהו מוזר שלא אליו התכוונו בוחרי הבית היהודי. מהלכיו של בנט עלולים להביא לבחירות חוזרות ולעליית ממשלת שמאל, וזו תהיה בכייה לדורות לציונות הדתית".

לקרוא ולא להאמין. מדהים כמה דברי איוולת, עם כל הכבוד, ניתן לדחוס במשפטים אלה. אותו אלקין, שיחד עם ציפי חוטובלי ויולי אדלשטיין ואחרים התיימרו לייצג את הציונות הדתית בתוך הליכוד, שתקו כמו דגים כשהליכוד גרע מגוש הימין במו ידיו 4-3 מנדטים שנדדו מהבית היהודי ללפיד. לשם כך הפעילה מפלגתם מערכת משומנת של שקרים, על אודות קיצוניות מדינית וחברתית, סרבנות שירות, הדרת נשים, פסיקות רבניות הזויות ועוד כזבים. איפה הייתם אז, ליכודניקים יקרים?

ושמא תסבירו מנין שאבתם חוצפה להטיף לנו, ילידים נבערים שכמונו, מוסר פוליטי? ואיך זה ששתקתם כשנתניהו חתם על הסכם קואליציוני שערורייתי עם אשת הזיגזגים לבני, 'הסוסה הטרויאנית' של השמאל הקיצוני, שכבר הסכימה למסור לערבים אפילו את גושי ההתיישבות ולחלק את ירושלים? אינכם חשים שלמסור לה את תיק המשפטים ותיק האחריות למו"מ המדיני, כמוהו כמינוי עזמי בשארה לראשות ועדת חוץ וביטחון וחנין זועבי לתפקיד ראש השב"כ? האם זה כן היה רצון הבוחר שהצביע ליכוד? האם זה לא שובר את גוש הימין? האם למיסיס הצביעות הצינית, שכינתה את נתניהו 'אסון לישראל', כן ייחלו מצביעיכם?

איום באקדח ריק

כיצד בכלל יכולים הציניקנים מהליכוד, שנשבו בקסם עצות האחיתופל של הפינקלשטיינים, לירות אש חיה בתוך הנגמ"ש, לבוא בדרישות כלשהן לבית היהודי? לא ראוי לייחס לכם, ככלות הכל, את ביטוי הזעם הנבואי: 'הרצחתם וגם ירשתם', אבל מה לעשות שהתנהגותכם המקולקלת לפני ואחרי, מזכירה בהחלט את שבט לשונו של אליהו הנביא כלפי אחאב.

עד כה כשלו מאמציהם של דוברי הליכוד לענייני הבית היהודי, לפורר את הבנות בנט-לפיד. ומשהבינו כי לא תהיה תפארתם על הדרך הזו, הם מכבידים איומיהם באמצעות נשק יום הדין: איום בבחירות חדשות.

צר לנו להוציא את הרוח ממפרשיהם. לא יהיו בחירות חדשות. נקודה. מפני שנתניהו, עם כל הביקורת, אינו מתאבד שיעי. הוא לא יעז להסתכן במפלה נוספת, לאחר המפלה שספג בבחירות, שבהן הצטמק 'כוח נתניהו' ב-11 מנדטים והשתווה ל'כוח לפיד-בנט'. נתניהו, בעל אישיות ממוכרת לסקרים, לא יעז ללכת אל הבלתי נודע, כששלושה סקרים עצמאיים מן הימים האחרונים מנבאים את קריסת הליכוד-ביתנו ל-21 מנדטים, והצטמקות שס אהובת נפשו ל-9, בעוד שכל השאר רק ירוויחו: 30 מנדטים לפיד, 15 בנט, 18 העבודה. עם סקרים כאלה לא יהיו בחירות חדשות. הקוסם נתניהו, שאיבד את כל קסמו וששרידותו הפוליטית מעניינת אותו יותר מכל, לא מתכוון להתאבד.

אז מה כן? הדרך האחת שעומדת בפניו היא לדבוק בפוליטיקה הישנה, להתעלם מדין הבוחר וללחוץ על יחימוביץ' להצטרף לממשלת ליכוד-חרדים. בקרבתו כבר שלפו את הספין ההזוי הבא: נתניהו יהיה מוכן להציע ליחימוביץ' את ראשות הממשלה בשליש האחרון של הקדנציה. אלא שבלתי אפשרי להניח שנתניהו יבגוד בתפישתו הכלכלית ויציע הצעות מגונות שכאלה למי שמתכוונת ליישם את אמונתה הסוציאל-דמוקרטית, ולהוציא מן הקופה הציבורית עוד 134 מיליארד שקל שאינם. וגם אין לצפות שיחימוביץ' לא תפיק את המסקנות הנכונות מן הפליק-פלאק הזגזגני של לבני.

כך שאין סיכוי שנתניהו יצליח לכונן את קואליציית המובסים: נתניהו-יחימוביץ'-לבני, בצירוף החרדים. באין לו ממשלה כזו, הוא ימשיך במאמצי הפרד ומשול, על-מנת להכניס טריז בין בנט ללפיד. גם ניסיון נואל זה לא יצלח. ההבנות חזקות מנתניהו: מי למשל היה מאמין, שלפיד יטיל וטו, מכוח ההבנות, על סיור בירושלים שיזמו למען ח"כיו אנשי יוזמת ז'נווה, שוחרי חלוקת ירושלים.

אין ספק שלנוכח התקצרות מניין הימים שהוקצו לנתניהו להקמת ממשלתו, יירד לו האסימון. הוא יבין סוף-סוף, שהברירה היא בין החזרת המנדט לנשיא – דבר שכלל לא עולה על קצה דעתו – לבין התחברות לגוש המנצח לפיד-בנט.

בסופו של דבר אכן תקום ממשלה כזו. נתניהו מן הסתם עוד יזיע עד שיסתגל לרעיון הזה ויקלוט שאין אופציה אחרת, אבל בסוף הוא יבין. לממשלה שבבסיס כוחה 62 ח"כים (31 ליכוד וישראל ביתנו ו-31 יש עתיד והבית היהודי), תוכל להצטרף שס, לאחר שיינטלו מחזקתה תיקי השיכון, הפנים והדתות (מסיבות שאין כאן המקום לפורטן), ואחריה תגיע גם יהדות התורה.

ומה יהא על השוויון בנטל? נראה שגם בעניין זה עשויות הבנות בנט-לפיד להניב מהלך חיובי, שהיה זוכה אפילו להסכמת החזון אי"ש זצ"ל, אילו היה עימנו עכשיו. עד כדי כך! על-פי מחקרו המונומנטלי של החוקר בנימין בראון, בספרו 'החזון אי"ש', מתברר שהיה זה החזו"א אשר פסק דין רודף לבטלני הישיבות המשתמטים, שהפכו את הישיבות לערי מקלט, אבל בפועל אינם לומדים בישיבות ותורתם אינה אומנותם וניתן לפגוש בהם ברחובות ובקניונים ובאתרי הבילוי והנופש, בשעה שחבריהם מתנועעים מעל הסטנדר וצוללים לעומקן של סוגיות נפתלות. אחריו אישש תפיסה זו הרב שך זצ"ל, וגם כיום מתנבאים חלק מהפוליטיקאים החרדים באותה לשון. לשס, המכפיפה עצמה בפני הליטאים, וליהדות התורה החסידית-ליטאית, יהיה קשה לסרב לפתרון זה ברוח החזון אי"ש, ונראה שגם לפיד יוכל לחיות עם מתווה החזון אי"ש, ובא לקואליציה גועל ולציון גואל.

תאריך:  27/02/2013   |   עודכן:  27/02/2013
מנחם רהט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מתווה החזון אי"ש
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אבי כהן
28/02/13 09:41
2
שאלות הכרחיות
28/02/13 16:27
3
יואל קורנבלום
28/02/13 22:07
4
יקיפ
1/03/13 09:34
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ממשלה 33
יושב-ראש הבית היהודי, נפתלי בנט, אומר (יום ד', 27.2.13) כי הכל חושבים שהמו"מ הקואליציוני מתמקד בתיקים, אך האמת הפוכה וכי מפלגתו דורשת העברה מיידית של חוק הריכוזיות.
27/02/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
אני מעלה על הכתב את פניני הדיאלוג החדש שמבקש מנהיג "הבית היהודי" לנכס לנו בעברית מתלהמת - "לא אכפת לי מאבו מאזן, לא מאבו עבאס ולא מאני לא יודע איזה עוד אבו עלי ערבי". יש מי שמיטיב לנכס לנו בערבית לא פחות מתלהמת מהעברית של נפתלי בנט - "לא אכפת לי מאבו בנט, מאבו נפתלי וגם לא מכל אבו יהודי". למעשה, זה דיאלוג בוטה בעל אופי של מונולוג רדוד.
27/02/2013  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
אילו הייתי אחד ממצביעי "הבית היהודי", לא הייתי חש בטוב היום. לא, לא בגלל "פרשת סלומיאנסקי". זוהי פרשה שעודנה צריכה להתברר. היא אומנם מעיבה על מספר 2 במפלגה, אך גם על מספר אחד, הגם שטרם נאמרה בה המלה האחרונה. ח"כ סלומיאנסקי מכחיש את כל החשדות נגדו. נמתין אפוא ונראה.
26/02/2013  |  יוסי אחימאיר  |   מאמרים
אם תמשיך להתעקש על העיקרון הקבוע במשפט שלמה, אתה קורע את התינוק לשניים. קום ולך. עשית את תפקידך ומילאת אותו בהצלחה עצומה. גרמת לנו לראות שהמחבר בינינו עולה על השונה, וההפרדה וההפחדה תחת שלטונך הן חרב פיפיות. אם אתה אוהב את המדינה הזו, ואם אתה אוהב את הליכוד, תן לנו להתחדש. קום ולך
26/02/2013  |  דן אלון  |   מאמרים
ישראל משופעת ביועצים אסטרטגים. חדשים לבקרים כולנו מוצפים בתוכניות אסטרטגיות, גרנדיוזיות ברובן, שסיכויי מימושן קטנים. האסטרטגיה תמיד נכונה - כי קשה להעריכה מראש אלא רק בדיעבד- ואילו הכשל הוא, בדרך כלל, במישור הטקטי. משהו בסגנון הדרך לגן העדן רצופה בגהנום קטן.
26/02/2013  |  יורם דורי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il