|   15:07:40
  אביתר בן-צדף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

הגיגים תשמ"ח

אב ומייסד

עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים והפעם - פרידה מאורי, ביזיון, שקרי ומסית, לקחים עקומים, הידד יש תקציב ורישום "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג) הרבה בריאות, נחת ואושר חודש טוב ושבת שלום
07/11/2021  |   אביתר בן-צדף   |   יומני בלוגרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
אורי נוה [צילום: יוטיוב]


אורי איננו

את אורי נוה פגשתי בראשונה באמצע שנות השישים, כשריכז את הנהגת הצופים שרון, והייתי חניך בוגר וחבר בהנהגת שבט צופי "בזק" בנתניה. אם איני טועה, מפגשנו הראשון היה בטקס חנוכת בית השבט, שהוקם כעשר שנים אחרי שבני-עוולה שרפו בזדונם את צריף השבט. מאז עבר השבט דירה למרכז נתניה, ונכדיי ממשיכים את דרכי בצופים בשבטים אחרים. כשהתגייסתי, נפרדו דרכנו - עד שבתחילת המאה העשרים-ואחת נפגשנו בסמינר על מגילת שיר השירים של עמותת "אבות ומייסדים", שאורי היה אז ממובילי דרכה, ולאחר מכן - יו"ר העמותה.

"אבות ומייסדים" קיימת כבר כמה עשרות שנים, ומפגישה את חבריה מדי חודש לסמינרים מעמיקים של סוף שבוע על נושאים ביהדות, בתולדות המדינה ובספרות. בעמותה הרבה חברים דתיים, אך גם חילוניים ("חובשי כיפת שמיים", כהגדרת אורי), וכולם, ללא קשר לכיפתם, כמותו - סקרנים, בעלי ידע ותאבי ידע, ובהתאם לכך, הסמינרים מעניינים וברמה גבוהה.
מאז שנבחר ליו"ר העמותה, עשה אורי מאמצים רבים להגדיל את כמות החילוניים בעמותה. ניהל את העמותה במרץ רב, השקיע הרבה וביסודיות, שאפיינה אותו, בהכנת תוכניות לסמינרים מעניינים, שהעשירו את המשתתפים בהם.

מאפיינת אותו העובדה, שכשפרש מתפקיד היו"ר לפני כמה שבועות, העביר את המקל למחליפו עם תוכניות מפורטות לסמינרים בשנתיים הבאות. דברי פרידתו היו קודרים, והשלימו עם גורלו. קיווינו, שנתבדה, ואורי יישאר עמנו, והתאכזבנו. אורי היה ייקה, גם במוצאו, וזה ניכר היטב בניהול העמותה ובסמינרים. הקפיד מאוד על שמירת שבת, על פתיחת ההרצאות ועל סיומן בזמן, גער במאחרים ובמפריעים. את הכל עשה ביד רמה, בקפדנות, ברוח טובה ובחיוך, כדרכו. אך גם ירד לפרטים, ודאג לכריות, שירפדו את הכסאות באולם ההרצאות ולהושיב נכים וכבדי שמיעה בקדמת האולם. כל סמינר שהשתתפנו בו, נשא לטובה את טביעות אצבעותיו, והותיר הרגשה של ׳רוצים לדעת יותר׳ ושל ׳מה יהיה בסמינר הבא? לצערנו, עקב מחלתי, נקטעה השתתפותנו בסמינרים; ונותרה בקרבנו הרגשת חסר.

חלקו של אורי במרוץ השליחים של "אבות ומייסדים" גדול, ניכר ומחייב אותנו, חברי העמותה, להמשיך קדימה במרץ, בנחישות ובהתמדה כשלו. אורי הפגין מנהיגות למופת, חברות, דבקות במשימה, יצירתיות ודוגמה אישית בראש העמותה, ושימש מחנך אף שכולנו כבר גדולים ויודעים ... ובעיקר, יודעים לשאול ולהקשות.

אורי נולד בקיבוץ הדתי טירת-צבי בעמק בית-שאן, ולימים עבר העירה. לימים היה עם אדווה, רעייתו, מראשוני היישוב שערי-תקווה בשומרון. במלחמת ששת הימים היה, כאיש מילואים, מפקד-פלוגת חי"ר בהר הצופים הנצור. מדי שנה דאג להוביל סיור בהר, ולספר בו ובמצגת את סיפור המלחמה על המובלעת בהר הנצור. במלחמת יום הכיפורים, שוב כמ"פ, היה בחזית המצרית מעבר לתעלת סואץ ("אפריקה"), בין השאר, בהר עתקה. סיפוריו על שתי המלחמות מעניינים ומחדשים, ובולטות בהם אהבת האדם שבו והדאגה לחייליו.

אחרי הצופים, המשיך לעשייה חינוכית בעיריית תל אביב, והיה מנהיג חברתי ושליח בחו"ל.
לפני כעשרה חודשים נפטרה אדווה, רעייתו, ומותה הותיר אותות עמוקים באורי, שכבר חלה. בגלל הקורונה דיברנו רק בטלפון, ואורי נשמע, לצערי, אחרת מכפי שהתרגלנו לראותו. משהו בשמחת החיים, שאפיינה אותו, דעך. בדברי פרידה, שהעביר לחברי העמותה, לפני כשבועיים, נראה שונה לחלוטין, ועדיין שמר על הדר, למרות חומרת מצבו ודבריו הקשים. זכרתי היטב כמה דאג לי כשנותחתי ואת שמחתו כשהופענו, זוגתי ואני, לסמינר לאחר היעדרות ארוכה. זאת, למרות שהיו בינינו כמה חילוקי-דעות.

שבועיים לפני יום הולדתו ה-78, טמנּו את אורי בכאב באדמת אלקנה. כפי שאמר בדברי פרידתו, דרכו של עולם שדור הולך ודור בא; ובכל זאת, קשה להיפרד מאורי, שהותיר אחריו חלל עצום, מורשת עשירה, שלושה ילדים ותשעה נכדים. ימתקו לך רגבי עפר המולדת, ידיד יקר. יהי זכרך ברוך, ותהי נשמתך צרורה בצרור החיים. חבל על דאבדין דלא משתכחין.

חרפת הדגלים

לפני הרבה שנים הפסקתי להניף דגלונים על מכוניתי. איני זוכר איפה עף דגלון, שקבעתי על מכוניתי, והיה למרמס מכוניות אחרות - ביזוי הדגל. קצת אחרי זה הייתי בחופשה בארצות-הברית, וראיתי את הפתרון לסוגיה: דבקית של הדגל האמריקני על שמשת הרכב, או על הפח, והדגל לא יבוזה.

דגל הוא סמרטוט צבוע, אמר פעם אדם דגול, אך ייחודו בכך שהוא סמל. אנשים מוכנים גם כעת למות בעד דגלם. לכן, דגל המדינה קדוש, וחייבים להתייחס אליו בקדושה, ואינו עוד אביזר קישוטי - גם כשהוא מונף בבתים פרטיים ובבניינים ציבוריים. בצבא האמריקני, כך לימדוני כשלמדתי בארצות-הברית, הנפת דגל מהוּה, מרופט, או קרוע, הנה עבירה על חוק השיפוט הצבאי. וכידוע, בארצות-הברית מרבים להניף את הדגל בבתים, ברחובות ובמוסדות ציבור - כולל בכל כתת בית-ספר ציבורי. שם נפתח - לפחות, עד עידן ביידן והפרוגרסיווים - יום הלימודים בשבועת התלמידים לדגל האמריקני.

הנפת דגל מהווה כבוד למה שהוא מסמל. לכן, הנפת דגל מהוּה, מרופט, או קרוע, מבטאת את ההפך ממה שהתכוון מניפוֹ. חז"ל קראו למעשה כזה - "זורק אבן למרקוליוס" (תלמוד בבלי, מסכת חולין, עמ' קל"ג, דף א'). מרקוליוס הנו מרקורי, אל הדרכים הרומאי, שעובדי האלילים עבדוהו בהקמת פסלונים קטנים של דמותו בצדי הדרכים; וכשעברו על פני הפסלון, השליכו עליו אבן.

ביהדות השלכת אבן הנה סקילה ומעשה מבזה. יהודים, שרצו לבזות את מרקורי ואת מעריציו, השליכו על הפסלונים אבנים: סקלו אותם, ולמעשה, עשו שלא מרצונם עבודת אלילים.
כך, מי שמניפים דגל, שאינו שלם, או מהוה, מבזים את הדגל ואת מה שהוא מייצג, למרות שלא זו הייתה כוונתם. דגלים קרועים, מרופטים ומרופטים נראים בכל אתר בארצנו; וזה צורם את העין, מבייש ומרגיז. רובם נותרו מוזנחים, בלי השגחה (גם בחזיתות בתים פרטיים), מאז יום העצמאות, וספגו קרינת שמש, אבק, רוחות וגשמים.

ביזיון הדגל הקרוע [צילום: אביתר בן-צדף]


גרסת פיונג-יאנג

אילה חסון חשפה בערוץ 13, שעשרות מיליוני שקלים, שתעניק ממשלת הזדון לרע"ם, יממנו את חמאס, והתקשורת הצפון-קוריאנית שלנו התעלמה מהסקופ. היא עושה זאת לא, חס וחלילה, מתוך קנאה, אלא משום שתקשורתנו התקרנפה בנוסח הגורו הרוחניים שלה בפיונג-יאנג, בירת קוריאה הצפונית, ומסתירה לא מעתה, כמיטב יכולתה, את האמת מקהלהּ, ומזינה אותו בתעמולה שקרית ומסיתה.

גם חברים יהודים בקואליציית הזדון מתעלמים לחלוטין מהדיווח. אכן ממשלת הזדון ראויה לשם, שבחרה לעצמה – "ממשלת שינוי". הם שינו את כללי המשחק, ומשלמי המיסים הישראלים עברו למימון כמעט ישיר של הטרור החמאסי נגדם.

עולם כמנהגו נוהג

בניגוד לטענותיי הקבועות זה עשרות שנים בדבר אי-הפקת לקחים, הפיקו מערכת הביטחון והמשטרה לקחים מפרעות תשפ"א, ויצאו ביום ראשון לתרגיל לאומי, שמדמה את התגברות העורף על חידוש הפרעות (כאילו הם הסתיימו, והיהודים בערים המעורבות אינם נמצאים תחת אש ותחת אלימות, למרות שהתקשורת, המשטרה והצבא מנסים להסתיר זאת).

נמסר, כי בעקבות פרעות הערבים, יתמודד הצבא עם תרחישי קיצון של התפרעויות אלימות, של חסימות צירים ושל השבתת מערך התובלה, בנוסף לתרגולות הקבועות של מטחי טילים קונבנציונאליים מלבנון ומעזה ולחשש לתקיפה אירנית במעגלים רחוקים יותר.

הלקחים, שעומדים ביסוד התרגיל הלאומי, כל כך עקומים, עד שנשקפת סכנה אמיתית לכולנו אם ייושמו. בסרטון למפקדים, המשתתפים בתרגיל, שהפיקה מנהלת התרגילים הלאומית, מבטא ניצב-משנה אלי לוי, דובר המשטרה את רוח התרגיל: "משטרת ישראל נערכה לאירועים, המשטרה פרוסה בכל מקומות החיכוך, לא ניתן למפרי הסדר משני הצדדים, לא ניתן להפר את הסדר ולרמוס את החוק – לא משנה מאיזה צד הוא מגיע". בנוסף, נראים בסרטון חרדים, החוסמים כביש, ולא ערבים (כאילו חסרים סרטים כאלה).

אתר "הקול היהודי" מציין, כי התרחישים בתרגיל הנם חסימות צירים, הצתות מכוונות בהרי ירושלים והפניית כוחות הצלה רבים לטיפול במוקדים האלה, התפרעויות אלימות מרובות משתתפים בערים מעורבות ופגיעה בתשתיות תחבורה עיקריים כגון הרכבת הקלה והכרזה על אירוע רב-נפגעים. בהמשך התרגיל תוכנן תרחיש של "שביתת" נהגי תובלה ונהגים בתחבורה הציבורית וחסימות צירים בצמתים מרכזיים.

כנאמר, תרגיל ברוח הפסוק הידוע, "... עֵינַיִם לָהֶם וְלֹא יִרְאוּ" (תהלים קט"ו, פסוק ה') – שהוא הרגל רב-שנים, מוכר וידוע במקומותינו. למפקפקים אציע להביט בסרטון קצר, שהפיק מאיר ליוש, על פרעות תשפ"א בלוד.

(נפת)עלי בנט וארבעים השודדים

הידד תקציב המדינה אושר – אומנם, כחוק, אך ברוב של קול אחד בלבד – ו(נפת)עלי בנט וארבעים שודדיו ונספחיהם יכולים לחגוג: שלב א' בחיסול דמותה של מדינת ישראל כמדינה יהודית החל, וחוק ההסדרים מחזקו. שלב א', להזכירכם, הנו שלב נוסף בהפיכת מדינת ישראל למדינת כל-תושביה בחסות מנסור עבאס, רע"ם ו"האחים המוסלמים".

שאלה

נגנב מטוויטר: שאלה של חבר, שמחפש עבודה, הוצגה על-ידי טופז לוק – "איפה נרשמים להיות קרוב משפחה של יאיר לפיד"?

תאריך:  07/11/2021   |   עודכן:  16/11/2021
אביתר בן-צדף
+כוח של צה"ל הותקף בבקעה בידי פורעים ערבים
19:10 07/11/21  |  עידן יוסף
שתי לוחמות צה״ל נפצעו באורח קל כתוצאה מיידוי אבנים במהלך הפרדת סדר של ערבים שהתפתחה בסמוך לכפר עין בידאן בקעת הירדן. כוח צה"ל פיזר את מפרי הסדר והעניק טיפול רפואי ראשוני ללוחמות שלאחריו הן פונו לבית החולים.
+ארגון אונסקו
11:33 07/11/21  |  רבקה שפק-ליסק   |   לרשימה המלאה
באוקטובר 2011 אונס"קו קיבלה את פלשתין כחברה בארגון  ▪  ארגון אונסקו עוסק בהבטחת המורשת התרבותית והטבעית של העולם ובשמירה על זכויות אדם
(אתרי מורשת)
+הטוב, הרע והמכוער
10:50 07/11/21  |  מנחם רהט   |   לרשימה המלאה
לבמאי 'אגדת חורבן' גידי דר, צדיק בסדום הקולנועית, נמאס מתעשיית השקרים של הקולנוע הישראלי, הנגוע בשנאת ישראל ובאהדת האויב: "מחיאות כפיים להסתה שקרית כאילו מבצעים כאן טיהור אתני, מעידות כי איבדנו את יצר ההישרדות שלנו"
(דר. עיניים מפוכחות [צילום: יוטיוב])
+לחץ אמריקני - מבחן להנהגה בישראל
08:52 07/11/21  |  יורם אטינגר   |   לרשימה המלאה
לחץ אמריקני מהווה מבחן מנהיגות לראש הממשלה: האם ימנע מלחץ על-ידי הסגת/הקפאת/הגמשת יעדים מדיניים, או יהדוף את הלחץ ויקדם יעדים מדיניים
בלינקן. לוחץ על ישראל לאמץ את תפיסת עולמו [צילום: פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אב ומייסד
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יואב נצר
8/11/21 16:47
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
ב-13 באוקטובר 2016 קיבלה אונסקו החלטה בנוגע להר-הבית והכותל המערבי. ההצעה הובאה על-ידי הרשות הפלשתינית וירדן וקראה להכריז על ירושלים העתיקה כאתר מורשת עולמי ואת חשיבותה של העיר העתיקה ל-3 הדתות, אבל, הר-הבית נקרא בהצעה מסגד אל-אקצה ו"אתר קדוש מוסלמי". רחבת הכותל המערבי נקראה בהחלטה אל בורק פלז'ה ונקבע שאף היא אתר מוסלמי. אונסקו אישרה ב-26 באוקטובר הצעה הקובעת שהר-הבית הוא אתר פולחני מוסלמי בלבד.
לא צריך להיות דוקטורנט למדעי הקולנוע, כדי להבין שהענף התרבותי הזה, הנהנה מתמיכת משלם המיסים הישראלי בעין יפה, הציב עצמו בעמדה לעומתית כלפי האתוס הישראלי המקובל על כ-80% לפחות מכלל העם היושב בציון. אין מדובר במעידה חד-פעמית. רוח השמאל הקיצוני מרחפת על שדרת המיינסטרים של תעשיית הקולנוע הישראלית. הכל שמאל רדיקלי. הישראלים הם הרעים בסרט ששבר את כל קופות התעשיה, 'הטוב הרע והמכוער'. מדינת ישראל היא המעצמה האכזרית הכובשת, שמתעמרת באמצעות צבא של קלגסים צמאי דם ב'עם' המומצא.
07/11/2021  |  מנחם רהט  |   יומני בלוגרים
לחץ אמריקני הוא תופעה קבועה ביחסי ישראל-ארה"ב מאז 1948, להוציא את תקופת טראמפ שהיה הנשיא היחיד שלא לחץ על ישראל. הפעלת הלחץ היא ביטוי לפער בלתי-ניתן לגישור בין תפישות העולם של ראשי ממשלות ישראל לזו של מחלקת המדינה בוושינגטון, שהתנגדה באופן ברוטלי להקמת המדינה היהודית, וממשיכה להטיח בה ביקורת.
07/11/2021  |  יורם אטינגר  |   יומני בלוגרים
פגישתו של מוחמד דחלאן במוסקבה עם שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב מעוררת עניין רב בעולם הערבי. משלחת של "הזרם הרפורמיסטי" בפתח ביקרה לפני כמה ימים במוסקבה ונועדה על שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב. בראש המשלחת עמד מוחמד דחלאן והיה עמו גם סגנו סמיר אלמשהראווי, הביקור התקיים בהזמנת משרד החוץ הרוסי.
"לא נעלמה מעיננו הרגישות והמורכבות הפוליטית והדתית הקשורה למתחם מערת המכפלה. אולם גם המערערים אישרו כי הם מכירים בצורך להנגיש את האתר, ויש להצר אפוא כי גם נושא הומניטרי-אנושי זה הפך שלא בטובתו לסוגיה פוליטית וכר למחלוקת". כך אומר (יום ה', 4.11.21) שופט בית המשפט העליון, יצחק עמית, על התנגדותה של עיריית חברון להנגשת מערת המכפלה לבעלי מוגבלויות.
04/11/2021  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
דן מרגלית
דן מרגלית
אם נתניהו אינו כשיר מה זה אומר? שאילו היה צעיר במצבו האישיותי עתה היו דוחים את גיוסו לצה"ל? מונעים את קבלתו ליחידת אבטחה של השב"כ?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il