|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
מנסור עבאס, יו"ר רע"ם [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
תחקיר חדשות 13:

בכירים ברע"ם פעלו להעברת כספים לחמאס

גורמים בתנועה האיסלאמית, בכירים במפלגת רע"ם שהיו מאדריכלי ומנסחי ההסכם הקואליציוני של המפלגה, פעלו להעברת כספים לממשלת חמאס דרך עמותת "סיוע 48'" באופן שמעלה סימני שאלה לגבי ייעודם של הכספים הקואליציוניים שיועברו לרע"ם באישור התקציב
30/10/2021  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
תגובת העמותה לסיוע לנזקקים ויתומים:
עמותת הסיוע לנזקקים ויתומים פועלת מזה עשרות שנים בהתאם לחוקי מדינת ישראל, ולפי כל הכללים, ומקבלת את האישורים לפעילותה מהרשויות והגורמים הרלוונטיים במדינת ישראל, העמותה מתנהלת בשקיפות ופעילותה גלויה לחלוטין, ספריה ודוחותיה חשופים ומדווחים כדין לרשם העמותות וזוכה לאישורי ניהול תקין. כל סיוע שהעמותה מעבירה לשטחי רצועת עזה וכל אדם מטעמה שנכנס לשטחי עזה נעשים בהתאם לאישורי הגורמים הרלוונטיים של מדינת ישראל ובליווי ייעוץ משפטי.

העמותה רשומה ומוכרת על-ידי ארגון האו"ם כעמותה המספקת שירותים הומניטריים לעניים, לנזקקים, לנפגעי המלחמות והאסונות בכל רחבי העולם, ללא הבדל בין גזע, מין, לאום ודת.

אין למנהל העמותה גאזי עיסא כל קשר למשא-ומתן על הקמת הקואליציה, ונוכחותו הייתה ביחד עם רבים מכל המפלגות שרצו להיות ברגע ההיסטורי של החתימה על ההסכמים הקואליציוניים.

העמותה מספקת סיוע לעניים ולנזקקים במדינות העולם וגם בגדה המערבית ובעזה, והיא אותה העמותה שסייעה בעת שריפות הענק בנוף הגליל, היא אותה עמותה שהקימה חדר מצב בשריפת הכרמל וסייעה לתושבים, והיא אותה העמותה שסייעה ליהודים ולערבים כאחד בגל הראשון של הקורונה, כפי שפורסם ותועד בערוצי התקשורת בישראל.

לעמותה קיים משרד בעזה, הפועל על-פי חוק, כדי להבטיח שמלוא הסיוע יועבר לנזקקים וליתומים ישירות וללא מתווכים.

צוות העמותה מקפיד הקפדת יתר שלא לנהל כל שיח פוליטי עם כל אדם שהוא, והוא עוסק במטרה אחת והיא סיוע הומניטרי.

האירוע המתואר בכתבה הוא יום פתיחת משרד העמותה בעזה. רוב הנוכחים באירוע הגיעו בעקבות פרסומים ברשתות החברתיות ונכחו באירוע עשרות אנשים, שאין לעמותה אפשרות לזהות את כולם אך גם אין לעמותה כל שליטה להתיר או לאסור כניסתם לאירוע.

לגבי שאלתכם בקשר לאיש המתואר בכתבה שהודה לעמותה: האיש המתואר בכתבה לא היה מוכר למנכ"ל העמותה, והוא הגיע לאירוע והודה לעמותה על הסיוע ההומניטרי ליתומים ולנזקקים, כמוהו כמו שאר הנוכחים, ותו לא. כל ניסיון לצייר את המפגש הזה כמפגש אישי בין שני אנשים הינו ניסיון פסול.

העמותה ומטעמי שקיפות דאגה לצלם ולפרסם בעצמה את האירוע, ואין לעמותה מה להסתיר בעניין.

צר לנו שגורמים במערכת הפוליטית מנסים לפגוע בפעילותה ההומניטרית של העמותה לצרכים פוליטיים פסולים ובמטרה ברורה לפגוע במפלגת רע"ם ובממשלה. הכתבה אינה חושפת שום דבר מוסתר, אלא שולפת מידע גלוי וזמין לרבים. העמותה פועלת בעניינים הומניטריים בלבד, וחבל שמתנהל ניסיון לגרור את העמותה לזירה הפוליטית, ולנצל את פעילותה ההומניטרית הגלויה והמאושרת על-ידי כל הגורמים הרלוונטיים במדינה, למטרות פוליטיות.

גורמים בתנועה האיסלאמית, בכירים במפלגת רע"ם שהיו מאדריכלי וממנסחי ההסכם הקואליציוני של המפלגה, פעלו להעברת כספים לממשלת חמאס דרך עמותת "סיוע 48'" באופן שמעלה סימני שאלה לגבי ייעודם של הכספים הקואליציוניים שיועברו לרע"ם באישור התקציב. כך נחשף בתחקיר חדשות 13 בשיתוף ארגון "עד כאן" יחד עם פורום "בוחרים בחיים".

מהתחקיר עולה, כי עיסא, בכיר במפלגת רע"ם שמשמש בין היתר כיו"ר האסיפה הכללית של התנועה האיסלאמית הקובע את רשימת רע"ם לכנסת ומשמש חבר במועצת השורא, ביקר בעזה בתפקידו כמנכ"ל עמותה המכונה סיוע 48'. מהתחקיר עולה כי בביקורו בעזה נפגש עם ראזי חאמד, עם בכיר חמאס שאף הודה קבל עם ועדה לעמותה על תרומתה לרצועת עזה.

עוד נחשף כי מנהלת העמותה בטול-כרם היא אזהאר שחרור, אחות המחבל מהפיגוע במלון פארק שנושא בכלא הישראלי 29 מאסרי עולם על רצח הישראלים בפיגוע. בעלה ובנה הם חלק מהג'יהאד האיסלאמי.

בתחקיר אמר כי בכירי אגף התקציבים במשרד האוצר ניהלו את המו"מ הקואליציוני עם רע"ם במשרדים של העמותה המפוקפקת בכפר קאסם, כשעיסא משמש בתור שושבין ואדריכל המו"מ הקואליציוני.

פרטים אלו אלו מעלים את החשד שנתח משמעותי מהתקציבים המיוחדים שהובטחו למפלגת רע"ם בתקציב המדינה החדש, ככל שיועברו כמתכונתם הנוכחית, עלולים לעבור בצורה ישירה או עקיפה לארגוני קש מטעם רע"ם ומשם יזרמו לגורמים עוינים בהם גם תנועת הטרור חמאס בעזה.

גלעד אך, מנכ"ל ארגון "עד כאן" שערך את התחקיר המקיף, מסר בתגובה: "פעם ראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל שמשלם המיסים הישראלי מממן ארגון טרור שאחראי לרצח ישראלים. אסור שתקציב המדינה יעבור במתכונתו הנוכחית בה הוא מזרים מיליארדים לתנועה האיסלאמית". בארגון קוראים למרכיבים הציוניים שעדיין נמצאים בקואליציה לעצור את מחול השדים הזה ולפעול לתיקון המצב. עוד לא מאוחר".

מפורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות נמסר בתגובה: "מדאיג מאוד שתקציב המדינה שצפוי לעבור השבוע, אינו מפוקח, וחלק מכספי המיסים של אזרחי ישראל עומדים לעבור לרוצחי ילדינו. אנו מפצירים בחברי הכנסת והשרים לחזור בהם משיתוף הפעולה עם תומכי הטרור שבכנסת".

ח"כ קטי שטרית (הליכוד): ממשלה שהכניסה את התנועה האיסלאמית לתוך הקואליציה מוסיפה חטא על פשע ומסתבר שמעבירה גם כספים השייכים לכולנו לתנועת חמאס. אני באמת ובתמים לא מסוגלת להבין איך אנשים ציוניים בכלל וכאלה שקוראים לעצמם אנשי ימין בפרט, יכולים להישאר יום אחד בממשלה אחרי תחקיר כל כך מפחיד ומקומם. בלתי נתפס בעיני ואנחנו לצערי בימים מסוכנים מאוד.

הציונות הדתית: "קשריה של רע"ם והתנועה האסלמית עם חמאס היו ידועים גם לבנט ושקד עוד לפני הבחירות. לכן הם יצאו בכל תוקף נגד רע"ם לפני שהיא סללה את דרכו של בנט לראשות הממשלה. האינטרסים הפוליטיים האישיים של בנט, שקד ואנשי ימינה גורמים נזק אסטרטגי חסר תקדים שלא יסלח.

"מאות מיליונים יעברו ממשרד הפנים לתקציבן השוטף של הרשויות הערביות מתוך ידיעה שהכסף הזה ימצא את דרכו לארגוני התנועה האסלמית ולחמאס ולתמיכה בטרור. אם יש בקרב המפלגות הציוניות של הקואליציה אדם אחד שעוד נשארו לו קווים אדומים, ביכולתו למנוע את העברת התקציב ולעצור את ההתאבדות הלאומית הזו".

ח"כ איתמר בן-גביר (הציונות הדתית): "ישראל ממנת נשק לחמאס וממשלת בנט שותקת בגלל השותפות עם האחים המוסלמים. ממשלת בנט מאמינה ב'הבא להורגך השכם לפנקו'. הכתובת הייתה על הקיר. הזהרנו שתנועת האחים המוסלמים היא תנועת אויב של מדינת ישראל וכעת נתפסו בקלקלתם מקיימים קשרים עם החמאס. אילה חסון חושפת את הפרטים המקוממים והגיע הזמן להפנים ולהבין שיש לנו ממשלה שהבסיס שלה הם תומכי טרור וחמאס".

תאריך:  30/10/2021   |   עודכן:  30/10/2021
עידן יוסף
+רגיעה זמנית ברצועת עזה
09:45 31/10/21  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה
בגבול רצועת עזה עם ישראל שוררת רגיעה זמנית והושגה התקדמות ניכרת בעניין מנגנון תשלום המענק הקטרי לפקידי חמאס. מדובר בשקט מדומה, חמאס מתנגד לרגיעה ארוכת טווח עם ישראל והרגיעה הזמנית נועדה להשיג יעדים זמניים שהציב לעצמו הארגון ובראשן השגת עסקת חילופי השבויים
השוק ברפיח [צילום: עבד רחים חטיב/פלאש 90]
+הרהורים בעקבות "פרשת תולדות" (א')
08:55 31/10/21  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
יעקב ועשו שני לאומים, שתאומים ילדה אותם הארץ הזו  ▪  הם נועדו לחיי פיוס ורעות  ▪  יעקב בפרשה זו מבקש מאתנו, שלומי אמוני ישראל, לאמץ את דרך הפיוס וההכרה בעוול כיסוד להתפייסות וכיסוד לחיים בארץ הזו
(יעקב ועישו [צילום: ציור גוסטב דורה])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אביר קארה / Abir  kara   אהוד יערי / Ehud Yaari   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   איסמעיל הנייה   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אבידר / Eli Avidar   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   בני גנץ / Benny  Gantz   גדעון לוי / Gideon Levi   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חאלד משעל   חאלד משעל / Khaled  Mashal   חמד עמאר / Hamad Amar   יאיר גולן / Yair Golan   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יועז הנדל / Yoaz  Hendel   יחיאל משה טרופר / Yehiel  Tropper   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy   מאיר כהן / Meir  Cohen   מוחמד דף   מוסא אבו-מרזוק / Musa  Abu Marzook   מירב כהן / Meirav  Cohen   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מתן כהנא / Matan  Kahana   נחמן שי   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   עודד גרנות   עידן רול / Roll Idan   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   צבי יחזקאלי   קארין אלהרר / Karin  Elharar   ראמי חמדאללה / Rami  Hamdallah   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בכירים ברע"ם פעלו להעברת כספים לחמאס
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
וינטר הניה
31/10/21 08:30
2
א.מ.ד
31/10/21 10:42
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
שר הבריאות, ניצן הורוביץ, המבקר באירופה, טען כי ממשלת ישראל שבה הוא חבר הצילה את הדמוקרטיה הישראלית מידיו של ראש ממשלה נאשם בשוחד ומידי שותפיו מן הימין הקיצוני, כלשונו.
29/10/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
די להשתוללות של המתנחלים ורמיסת החוק. די להשתוללותם והתפרעותם חסרת המעצורים בשטחי יהודה ושומרון. די למציאות מזוויעה של פריקת עול, בה מתנחל יכול להרשות לעצמו ליטול בכוח רובה מכתפי חייל בצבא הגנה לישראל.
שְׁחוֹרוֹת הַדְּרָכִים שֶׁיּוֹצְאוֹת
למורת רוחה של ארצות הברית, פורום התכנון הישראלי נתן (יום ד', 27.10.21) אישור ראשוני לבנייתם של 3,100 יחידות דיור חדשות ביהודה ובשומרון. זאת, לאחר שהמנהל האזרחי באיו"ש דחה הבוקר את הישיבה בה היו אמורות להיות מאושרות תוכניות הבינוי, יממה לאחר שממשל ביידן גינה את החלטת ישראל לקדם את ההתנחלויות. הסיבה הרשמית לדחייה הייתה מאבק ועד העובדים, שדורש לשפר את תנאי העסקתם ועל כן לא הסכים לכנס את הישיבה. בסופו של דבר הדיון התקיים וההצעה עברה.
27/10/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
אני בעד פתרון של שתי מדינות כמו האיחוד האירופי והמפלגה הדמוקרטית בארה"ב אבל מסיבות שונות לחלוטין (ראה, להלן). האיחוד האירופי והמפלגה הדמוקרטית בארה"ב אינם מכירים את העובדות ועל כן רבות מהמסקנות שלהם לגבי אופי הסכסוך והאחריות של ישראל לגבי הפלשתינים אינן נכונות.
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   ממשלה 36  /  מי ומי  
מרצ דורשת הבהרות מגנץ  /  עידן יוסף
ישראל: "ארה"ב עודכנה מראש על הכרזת גנץ"  /  עידן יוסף
המינהל יאשר 3,144 יח"ד בהתנחלויות  /  איציק וולף
הזרוע החשאית של החזית העממית  /  יוני בן-מנחם
בין העבר החשוך לעתיד המזהיר   /  יעקב קורי
נחיתה על קרקע המציאות  /  יוני בן-מנחם
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
דן מרגלית
דן מרגלית
אם נתניהו אינו כשיר מה זה אומר? שאילו היה צעיר במצבו האישיותי עתה היו דוחים את גיוסו לצה"ל? מונעים את קבלתו ליחידת אבטחה של השב"כ?
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il