|   15:07:40
  רפי לאופרט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
מיארה. מטרה פוליטית? [צילום: שיר תורם, פלאש 90]

דרוש מייד חוק לעצירת קנוניית הנבצרות

במשרדי היוע"משית לממשלה מקיימים דיונים בבקשות להכריז על נתניהו כמי שנבצר ממנו למלא תפקידו כראש הממשלה בשל משפטו הפלילי קיים צורך דחוף בהסדרת נושא זה, כדי למנוע מהמערכת המשפטית לפעול משיקולים זרים ולהדיח בפועל את נתניהו מראשות הממשלה ולסכל רצון הבוחר
02/02/2023  |   רפי לאופרט   |   יומני בלוגרים   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות

במשרדי היוע"משית לממשלה בוחנים הרחקת נתניהו מראשות הממשלה בטענת "נבצרות", במה שנראה כמניפולציה משפטית. זהו העתק יצירתי נכלולי של משפט נתניהו כולו. נחוץ לבצע תיקון דחוף ב"חוק הנבצרות" שיהפוך אותו ממכשיר פוליטי לביצוע הפיכה משפטית בשלטון הנבחר, למכשיר לו נועד מלכתחילה - קיום מנהל-תקין

אדם שנקבע על-ידי רשות מוסמכת1 כמי שאינו או כשירותו מוטלת בספק משיקולים מקצועיים או נורמטיביים אובייקטיביים למלא את התפקיד אליו יועד או מונה כדין, יורחק ע"י הממונים עליו מן התפקיד לטובת האינטרס הציבורי. הרחקה תעשה ע"י הממונה לפרק הזמן הדרוש לשיקומו מהנבצרות - אם זו הוגדרה כזמנית - ויחזור לתפקידו. אם אופי תפקידו או הנסיבות אינם מתירים - משיקולים אובייקטיביים - להחליפו ע"י מ"מ לתקופת הנבצרות, ימונה המ"מ לתקופה קצובה ושווה לזו של בעל התפקיד אותו הוא מחליף ויפנה את מקומו עם שובו של הנבצר לתפקידו. היה ונקבע ע"י הרשות המקצועית המוסמכת שמצב אי-הכשירות הוא קבוע ללא זמן תפוגה מוגדר - יוחלף הנבצר בתפקידו ובתום הנבצרות יחזור לתפקיד בעל רמה והיקף מקבילים לזה שעזב. רשות עליונה לצורך אישור/ערעור על החלטת אי-כשירות לפוליטיקאים (נבחרי ציבור) תהיה ועדת החוקה של הכנסת, ושירות המדינה לבעלי תפקידים מנהלתיים. העברה מתפקיד מחמת אי-כשירות תעשה לאחר התייעצות עם כל הנוגעים בדבר ותלווה בפרסום דוח (עם סיווג תפוצה מתאים לתוכנו) של הגורם המחליט על השיקולים והסיבות להחלטתו.2

לביצוע השינויים הדרושים וייצוב המצב החוקי והניהולי יש לעגן בחוק ובזריזות, לפחות את המהלכים הבאים לגבי נבחרי ציבור:

  • לא תוכרז נבצרות רפואית לגבי כהונתו אלא אם נקבע - לפחות ע"י שלושה רופאים מומחים - שמצבו הרפואי מונע בעדו מלהמשיך לכהן.
  • הכרזת נבצרות לגביו תעשה ע"י ר' נציבות שירות המדינה או מבקר המדינה ותהיה כפופה לאישור ועדת החוקה של הכנסת.
  • היועמ"ש לממשלה (או פרקליט המדינה / תובע כללי) יוכל להציע לממשלה להכריז עליו כנבצר משיקולים שאינם רפואיים, אך המהלך יצא לפועל לאחר אישור ע"י ועדת שרים. הוועדה באישור רה"מ תקבע את מחליפו בתפקיד ואת תנאי חזרתו לכהונתו.
  • בעל תפקיד לא ימשיך בתפקידו רק אם פסק כך בית המשפט בפס"ד חלוט. הוא יוכל להמשיך לשרת בתפקידו בחסות חוק החפות כל עוד לא הוכחה אשמתו כאמור לעיל.
  • הפסקת כהונה מטעמי ניגוד עניינים תעשה בהמלצת היועמ"ש, באישור שופט ובאשור ועדת החוקה של הכנסת כרשות ערעור על החלטת שופט. המלצת היוע"מ תינתן בכתב ותפרט את מכלול הנימוקים להמלצה, מקורותיהם ומהימנות המקורות.
  • קריטריונים מנהלתיים להפסקת כהונה מטעמי ניגוד עניינים יפורטו בחוק ובהתאמה יפורטו גם בהחלטה על הפסקת הכהונה.
  • הוצאה לנבצרות / הפסקת כהונה תבוצע על-פי הוראת החוק המוצע להלן החל ממועד הגשתו לכנסת. ממועד זה המלצות לנבצרות מינהלית תעוכבנה עד לאישור החוק ותבוצענה בהתאמה עם הוראות החוק המאושר.
  • חוק זה ביסודו הוא חוק מינהלי ואינו כפוף לאישור או הסכמת בג"ץ.

הסברים כלליים:

חוק "הנבצרות" נועד למנוע נזקים לציבור ולמדינה כתוצאה משינויים אובייקטיביים ובלתי-צפויים בכישוריהם ויכולותיהם של נבחרי ציבור לכהן בשרות הציבור בתפקיד לו יועדו או נבחרו כדין. לכן, מבחן רפואי או מקצועי אחר ייעשה ע"י אנשי מקצוע, וכך גם מבחנים מינהליים וארגוניים. בנושא הנבצרות ישנם הגורסים 3 כי מצב של ניגודי עניינים שלא היה קיים או ידוע לרשויות הבוחרות מועמדים בעת בחינת מועמדותם, לא יהווה עילה לנבצרות. במקום זאת יבוצעו תיקונים בהגדרות התפקיד כדי למזער את השפעת הניגודים.

בשום מקרה לא ייעשה שימוש ב"חוק הנבצרות" כחלק מהליך פוליטי, למטרה פוליטית או בנסיבות שלמעשה השלכות פוליטיות משמעותיות, כגון: פעילות שתוצאתה עשויה להיות שינוי שלטון או הגמוניה מינהלית או אחרת על ארגון ציבורי, שלא באמצעות בחירות דמוקרטיות או מינוי על-פי הוראות החוק, התקשי"ר או תקנון הארגון (לפי העניין).

הערות

1. רשות מוסמכת היא רשות מקצועית מובהקת בתחום הנושא שבגינו הוגדר האדם כלא כשיר.
2. במקרים דחופים במיוחד (חירום) יובא הנושא להחלטת הקבינט המדיני ביטחוני.
3. למשל: פרופ' אריה אלדד, רופא בכיר וח"כ לשעבר, גורס שכאשר היוע"משית ובית המשפט העליון דנים בנבצרות נתניהו הם בניגודי עניינים (ראה: מעריב, אינטרנט, 28.1.2023). עניין שיש להתחשב בו בכל מהלך אפשרי לקידום הכרזת ניבצרות כלפי ראש הממשלה על-רקע המאבק הפוליטי בין שני הצדדים המעורבים.

תאריך:  02/02/2023   |   עודכן:  02/02/2023
רפי לאופרט
+שופטי העליון ייבחרו ברוב של חמישה
23:40 02/02/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט הציג שינויים בהצעת חוק יסוד: השפיטה ובהם קביעת מספר חברי הוועדה למינוי שופטים על תשעה וביטול הרוב המיוחס של 7 הנדרש למינוי שופטי עליון  ▪  ההצעה קובעת שהקוורום הנדרש הוא של 5 חברים וקובעת שניתן לזמן מועמדים לעליון לשימוע בכנסת
ח"כ רוטמן. ביצור שליטת הפוליטיקאים [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+הנשיא הציע: הקפאת חקיקת הרפורמה ל-14 יום
20:50 02/02/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מתווה ההידברות שהציע נשיא המדינה אמור לאפשר משא-ומתן בין התומכים ברפורמת המשפט לבין מתנגדיה ללא תנאים מוקדמים  ▪  גורמים בסביבת שר המשפטים: לא נקפיא את החקיקה
הרצוג. "לכונן מנגנון הידברות" [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+הפרקליטות אישרה לחקור את עו"ד חודק
20:13 02/02/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
זאת בעקבות פניית המשטרה אל הפרקליטות בבקשה לקבלת אישור לפתיחה בחקירה פלילית נגד עו"ד חודק שהצהיר בכינוס באילת כי הוא מוכן להשתמש בנשק במסגרת התנגדות לרפורמה המשפטית
עו"ד חודק. בקשה לחקירה פלילית [צילום: ארי אלינסון]
+מיארה: הרפורמה תאפשר לפגוע במאפיינים הדמוקרטיים והיהודיים
17:59 02/02/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
חוות דעת מקיפה נגד הצעותיו של לוין: לממשלה ולכנסת יהיו סמכויות בלתי מוגבלות, ואין מנגנונים שימנעו שימוש לרעה בהן; ההצעות חריגות לעומת המקובל בעולם ומהוות סיכון בינלאומי וכלכלי
מיארה. מציעה לגבש הצעה [צילום: שיר תורם, פלאש 90]
+סער: הודעת ראשי הקואליציה - מאפיוזית וצעד לעבר דיקטטורה
16:11 02/02/23  |  עידן יוסף
ח"כ גדעון סער בטוויטר: "לאחר ביזוי פסק הדין בעניינו של דרעי - מגיע ביזוי פסק הדין בעניינו של נתניהו. ביהמ״ש העליון אישר בשעתו את חוות הדעת בעניין ניגוד העניינים של נתניהו כנאשם וקבע שהענין נמצא בליבת תפקידו של היועמ״ש לממשלה. ההודעה המאפיונרית של 'ראשי הקואליציה' דוחפת את ישראל עוד צעד לעבר דיקטטורה.
+מנהל רשות המסים: "מוטרד מהשיח והקריאות להוצאת כספים והשקעות מישראל"
13:25 02/02/23  |  מירב ארד
ערן יעקב, מנהל רשות המיסים פורום Duns 100: ״בנוגע לרפורמה המשפטית, כאיש מקצוע וכאזרח אני מוטרד מדבר אחד, לעיתים בשיח בהסתכלות הפיננסית, יש פער בין השיח לבין האווירה והתבטאויות החברות בנושא העברת הכספים. מותר להעביר את הכספים אבל צריך לשים לב כי לפעמים הדברים מתגלגלים לא כמו שרצו ויוצר תהליך שאף אחד לא התכוון. אמירות אלו עלולות להשפיע באופן ישיר או עקיף על הכלכלה ועל השקעות. אני חושב שצריך, ראוי וחובה לקיים שיח אחר"
+ראשי מפלגות הקואליציה נגד מיארה: "ניסיון השתקה"
12:20 02/02/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הוסיפו בהצהרה משותפת: "אלה שפועלים בניגוד עניינים הם דווקא אנשי הייעוץ המשפטי"  ▪  השר לוין: "היועצת וצוותה עסוקים בכתיבת עוד חוות דעת שתכליתה למנוע מראש הממשלה להביע את עמדותיו"  ▪  המשטרה: רמת האיום על מיארה - הגבוהה ביותר
מיארה. תחת מתקפה [צילום: מישל אמזלג/לע"מ]
+קודם כל פיענוח הכותרת: ביל מול בוז'י
12:18 02/02/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
גם פירוט: ביל קלינטון מול יצחק הרצוג  ▪  דפוס ההתנהגות חחוזר על עצמו  ▪  בשנת 2000 "השקרן-בו-שקרן" הפלשתיני. ב-2023 "השקרן-בן-שקרן" (לשונו של בצלאל סמוטריץ') הישראלי
נתניהו. מאחז עיניים [צילום: שיר תורם/פלאש 90]
+מיארה: נתניהו מנוע מעיסוק ברפורמה המשפטית
09:26 02/02/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
קובעת שהסדר ניגוד העניינים בשל משפטו של נתניהו אוסר עליו מעורבות כלשהי בקידום הרפורמה, כולל באמצעות הנחיות או נושאי משרות האמון בלשכתו
מיארה. במישרין או בעקיפין [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90]
נתניהו. הרפורמה תשרת אותו [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+34 ארגוני סביבה יוצאים נגד הרפורמה המשפטית
09:10 02/02/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הארגונים, ובהם מן המובילים בתחום, טוענים שהיא תותיר "שמירת הסביבה ובריאות הציבור חשופות לרבבות איומים ללא כללים ממשיים למנוע אותם או אפילו להעלותם לדיון ענייני אצל מקבלי החלטות"
בית המשפט הגן על ים המלח [צילום: מריו טרויאני]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
דרוש מייד חוק לעצירת קנוניית הנבצרות
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הירונימוס
4/02/23 09:52
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
מתקפה חריפה של בכירים בממשלה נגד היועמש"ית, גלי מיארה. שרי הממשלה תקפו בחריפות את חוות הדעת של מיארה לפיה ראש הממשלה, בנימין נתניהו לא יוכל לעסוק ברפורמה המשפטית. מאוחר יותר פרסמו ראשי מפלגות הקואליציה הצהרה נגד חוות דעתה של מיארה.
02/02/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
ב-2000 הבין נשיא ארצות הברית דאז כי יש לעשות מאמץ אדיר למנוע את האינתיפאדה השנייה. הוא נתן יד ליוזמתו של אהוד ברק לכנס את ועידת קמפ דייוויד השנייה בהשתתפות יאסר ערפאת ואבו מאזן. הפלשתינים חששו. ביל קלינטון הבטיח להם כי לא ייטה לצד ישראל. כך היה.
02/02/2023  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מנוע מלעסוק בצורה כלשהי ברפורמה המשפטית - במישרין ובעקיפין, בהכוונה ובהנחיה, בעצמו ובאמצעות נושאי משרות אמון בלשכתו. כך קובעת (יום ה', 2.2.23) היועצת המשפטית לממשלה, גלי מיארה, וזאת בשל משפטו התלוי ועומד של נתניהו. סוגיית ניגוד העניינים עומדת במרכז הדרישה של מספר גורמים שפנו למיארה, לקבוע שעל נתניהו לצאת לנבצרות בשל פעילותו בתחום הרפורמה - אותה הוא מקדם בהתבטאויות פומביות רבות.
02/02/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
34 ארגונים הפועלים בתחום הגנת הסביבה מצטרפים (2.2.23) למחאה החריפה נגד הרפורמה המשפטית שמקדמים השר יריב לוין וח"כ שמחה רוטמן. הארגונים טוענים, כי צעדים אלו יותירו את "שמירת הסביבה ובריאות הציבור חשופות לרבבות איומים ללא כללים ממשיים למנוע אותם או אפילו להעלותם לדיון ענייני אצל מקבלי החלטות. בהקשר הבריאותי והסביבתי, מדובר בנזק שאין להפריז בחומרתו".
02/02/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
לא הרפורמה המשפטית מעניינת אותם כן המפגינים, הצייצנים, הכלכלנים (מה עניין הרפורמה לכלכלה?), ושאר הטרמפיסטים למיניהם מה שמעניין אותם זה להדיח את ביבי וכל האמצעים הפסולים כשרים לכך קץ הדמוקרטיה? איפה נאלמתם בממששת? ולקינוח מילה שלי
01/02/2023  |  ציפי לידר  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il