|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
החורבן בעזה. מטוסי צה"ל תקפו [צילום: עלי מחמוד/PA]

עזה - היום שאחרי

כבשת את עזה ונטשת כאילו לא כבשת מיטוט חמאס לא ייגמר בחיסול המחבלים ימותו אלה יבואו חדשים רק שליטה ישראלית מלאה תביא שלום לדורות
30/10/2023  |   יצחק זאגא   |   יומני בלוגרים   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

עזה היא חלק בלתי נפרד מארץ ישראל. יישובי גוש-קטיף היו דוגמה ומופת להתיישבות ערכית יצרנית תעשייתית. הם גורשו משם, משום שהיה מי שהעדיף לצאת מעזה משיקולים פרגמטיים כדי לחסוך כביכול את ההתעסקות הביטחונית עם תושביה הערבים. תן להם לחיות את חייהם, תן להם עצמאות מדינית, רווחה כלכלית, והכל יבוא על מקומו בשלום. הנאיביות הזו עלתה לנו במחיר יקר מנשוא. הזוועות המפלצתיות שביצע חמאס הבהירו לכולנו שעצמאות מדינית וכלכלית לא מעניינת את הרוע הברברי. אלו הם פראים שמקדישים את חייהם למוות. המסקנה כעת ברורה - יש להשמיד את ארגון החמאס צבאית ומדינית.

עוד ברור כי מיטוט החמאס כרוך בכיבוש מלא של עזה, וצה"ל כבר התחיל בביצוע הצעדים הראשונים להשגת היעד. אבל חשוב שנדע כי עדיין לא ברור כיצד יתפתחו הדברים ומה יהיה היקף המלחמה. האם תיפתח חזית נוספת בצפון? האם תתפתח מלחמה מול אירן? האם תהיינה מדינות נוספות שיצטרפו למלחמה? שאלות אלו מקשות על בחינת העתיד והצעת פתרונות לעזה ביום שאחרי. ככל שהמלחמה תהיה חלילה רחבה יותר, כך גם השינויים האזוריים שיבואו בעקבותיה יהיו דרמטיים יותר, עד כי ייתכן שעזה הערבית פשוט לא תהיה ביום שאחרי. הדברים דלהלן נכתבים בהתייחס לתוצאה המינימליסטית, והיא - כיבוש עזה ומיטוט החמאס, כשאוכלוסיית עזה הערבית לא נטשה את האזור.

הפתרון היחיד - שלטון ישראלי

יש מי שטוען כי לא ניתן למוטט את חמאס. גם אם תהרוג את כל מחבלי החמאס, יגדלו שם ילדים שיהפכו בבוא היום למחבלי חמאס חדשים ואכזריים לא פחות. טענה זו מחזקת מאוד את התובנה כי מיטוט אמיתי של חמאס לתמיד, כולל בהכרח שלטון ישראלי בעזה לאחר הנצחון. כבשת את עזה ונטשת - כאילו לא כבשת! הרי כבר אמר רפול, אם אנחנו לא בעזה, המחבלים בעזה. איש לא יעשה את העבודה במקומנו. העברת עזה לידי אבו מאזן, היא החלפת נבלה בטריפה. כוח בינלאומי הוא תמיד כוח חסר שיניים. גם נרקומנים של שקט כמונו, מוכרחים להודות - ללא שליטה ישראלית מוחלטת בעזה, לא יהיה שקט במדינת ישראל. נגזר עלינו לחזור לעזה ולתמיד!

אל מול המסקנה הזו עולה שוב ושוב השאלה: אתה רוצה לשלוט על שני מיליון ערבים? התשובה ההכרחית היא - כן. רק שהפעם צריך לעשות את זה נכון. להלן אנסה להציג בראשי פרקים תוכנית לשלטון ישראלי בעזה.

כיבוש וניקוי

שלב הכיבוש ואיסוף כל סוגי הנשק הוא שלב הכרחי למיטוט החמאס, לכל הדעות, ואינו יכול להיות נתון במחלוקת. הניקוי חייב להיות טוטלי. מוחלט. ללא שום הנחות. שלא יישאר אפילו אקדח בלתי מורשה בעזה. כיבוש כזה מצריך ממדינת ישראל לקיחת סיכונים והשקעת משאבים. מי שייתן לכיבוש הזה להתאדות שוב כמו בסבבים הקודמים, יזלזל למעשה בחיי ישראל ויפגע בזכרם של הנרצחים המעונים והנאנסים. השקעת ענק כזו בלי לשמר את פירותיה, היא קלות דעת בלתי נסבלת וחוסר אחריות שאין לקבלו עוד. "לא עוד" כבר אמרנו?

החלת ריבונות

מדינת ישראל תחיל את ריבונותה על עזה, ריבונות מלאה שמעולם לא הוחלה עד כה. מבחינת המשפט הבינלאומי אין שום מדינה שטוענת לריבונות על עזה. ברמה המשפטית האמיתית, ריבונות ישראל כמעט מתבקשת. ראו דוח אדמונד לוי. ישראל תיקח אחריות מלאה על כל האוכלוסייה האזרחית, שתקבל מעמד של 'מועמד לתושבות'. עד לסיום תהליך ההבראה שיתואר להלן, יוקמו גדרות ביטחוניות סביב עזה הערבית והגבלות התנועה יישמרו.

מזכיר לכל מי שאינו זוכר או שעוד לא נולד אז, את שוק יום שישי בעזה. השקט לא היה מושלם, אבל עזה לא היוותה שום איום על ישראל. מחסום ארז בו שירתתי שירות מילואים היה בגודל של חמישה מטרים על 20 מטרים. זהו. עד הסכם אוסלו הארור, זו הייתה המציאות בעזה. ככל שהשליטה הישראלית תבוצע באופן מלא יותר ועוצמתי יותר, כך עם השנים תבוא מציאות שקטה ומליאת ברכה לאזור.

הבראה כלכלית

מדינת ישראל תנהל את עזה במשק כספים סגור עד שתהפוך לעיר יצרנית. אין שום סיבה שהישראלים ישלמו את תוצאות נהיית העזתים אחרי חמאס. עזה לא תהיה לנטל על הכלכלה הישראלית. מדינת ישראל תקים בעזה נמל ישראלי נוסף שיועיל מאוד לכלכלה הישראלית ויספק גם מקומות עבודה לכל תושבי האזור. המסר לאוכלוסייה יהיה ברור - נגמרה החגיגה. תתחילו לעבוד ולייצר ולהחזיק את עצמכם. תביאו טוב לעצמכם ולעולם. רק לאחר שתתחילו להיות יצרניים וכלכליים, תוכלו להשתלב בכלכלה הישראלית, כמו כל עיר ישראלית נורמלית.

הבראה תרבותית

אחרי שנים רבות של התבוססות בביצת הרוע הטובענית, תרבות של כמיהה למוות, שנאה מתועבת שלפני הכל הרסה את העזתים עצמם - יש להקים מחדש את מערכת החינוך העזתית נקייה מכל רוע. מחלקה ערבית במשרד החינוך הישראלי, תפעל בפיקוח ובדיקה של התכנים, איסור על הסתה וכל סוג של שנאת אדם באשר הוא אדם.

עזה היהודית

חלק הכרחי ובלתי נפרד מהשליטה הישראלית בעזה, חייב להיות - הקמת עזה היהודית בצפון הרצועה, והשבת הישובים היהודיים, יישובי גוש-קטיף, למקומם. הגמול המוסרי, נצחון הטוב, חיסול תקוות הרוע המפלצתי, ניקוי האוויר מכל מעשי הזוועה של חמאס, לא יהיה שלם ללא הקמת ההתיישבות היהודית בעזה. השכנות עם עזה הערבית, תוכל גם להניב שיתופי פעולה כלכליים וברכה, בדיוק כמו שהביאו יישובי גוש-קטיף לשכניהם הערבים טרם גירושם.

הגירה מרצון

יתכן שיהיו ערבים שאינם מחבלים ואין הצדקה לגרשם. אך מאידך-גיסא, האוירה הישראלית החדשה לא תתאים להם ולא יהיה ברצונם להשתלב במדינת ישראל. לאלה יש לפתח תוכנית להגירה מרצון, כך שכל מי שאינו מרוצה מהמצב החדש יוכל לעזוב בכבוד. יצירת מקומות יעד להגירה מרצון, היא משימה שכבר בוצעה בעבר ולא כאן המקום לפרט.
<
גרין קארד ישראלי

לאחר תהליך ההבראה התרבותי והכלכלי שייתכן כי יקח עשור או יותר, תגיע העת לשחרור עזה מהגבלות התנועה והענקת תעודות תושבות. גרין קארד ישראלי. אחים יקרים, לסיום העיקר שנבין - כל נסיון לצאת מעזה לאחר כיבושה, יחזיר אותנו חזרה לאחור וישים חלילה ללעג את כל המאמץ המלחמתי. מוכרחים סוף-סוף להבין - אין דבר כזה "חמאס מורתע". רק שלטון ישראלי על עזה יביא לנו שלום אמיתי ובר-קיימא לדורות.

הכותב הוא משפטן כלכלן ואסטרטג עסקי
תאריך:  30/10/2023   |   עודכן:  31/10/2023
יצחק זאגא
+איך להביא לעצמאות כלכלית אחרי המלחמה
12:05 31/10/23  |  רוני מזרחי   |   לרשימה המלאה
מספר הפלשתינים שעבדו עד השבת השחורה של ה-7 באוקטובר בישראל אינו ברור, אולם על-פי ההערכה הוא עומד על משהו בין לבין 150 ל-200 אלף, כשליש ויותר מתוכם בענף הבנייה  ▪  רובם הגדול עסקו בעבודות כפיים פשוטות, מקצתם במקצועות בעלי מיומנות
מה שהיה הוא לא מה שיהיה [צילום: מיכאל גלעדי/פאש 90]
+ביידן עובר מתמיכה מוחלטת ללחץ על ישראל
11:50 31/10/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ניו-יורק טיימס: הנשיא וממשלו שמים יותר דגש על המשבר ההומניטרי ברצועה, זיהו שנתניהו אינו נלהב לכניסה קרקעית ולא קיבלו תשובות לשאלות מרכזיות
"להקל את הסבל, נקודה" [צילום: עודד בלילטי, AP]
+דרושים עצבים חזקים
11:49 31/10/23  |  גדי חיטמן   |   לרשימה המלאה
יש לברך על שחרור כל ישראלי חטוף, אך אסור בשום פנים ואופן להסתנוור מההישג הטקטי המוצלח  ▪  יש עדיין למעלה מ-220 או 230 חטופים ויש לעשות הכל להחזרים הביתה בשלום
לחץ כבד [צילום: עטיה מוחמד/פלאש 90]
+משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה יקיים פעילות חינוכית בלתי פורמלית לטובת מפוני העוטף והצפון
11:47 31/10/23  |  מירב ארד
החל מיום רביעי (1.11.23), משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה יקיים פעילות חינוכית בלתי פורמלית לטובת מפוני העוטף והצפון בעשרות בתי מלון ברחבי הארץ, בהם שוהים המפונים. הפעילויות יותאמו למגוון גילאים ויעסקו בתחומי מדע וטכנולוגיה, גוף האדם והחלל. בנוסף פועל המשרד בימים אלו בשיתוף עם רשות החדשנות ורשות החירום הלאומית לייצר חיבורים בין חברות הייטק לתושבי העוטף והצפון במלונות מפונים ולקיים פעילויות התנדבות בתחומי מדע, טכנולוגיה ויזמות.
+38 מבוקשים נעצרו הלילה ברחבי יו"ש
11:39 31/10/23  |  מירב ארד
צה"ל והשב"כ עצרו ברחבי יו"ש 38 מבוקשים והחרימו אמצעי לחימה.
+אושרה הקמת מבני חינוך זמניים למפוני העוטף
11:08 31/10/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
המועצה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה הקמת מבני חינוך זמניים עבור תלמידי יישובי קו העימות שפונו מבתיהם, ביישובים אילת, תמר, ערבה תיכונה, חבל אילות ורעננה  ▪  אושר פטור מהיתר למבנה ממוגן בבית החולים מאיר בכפר סבא
צורך בהקמת מוסדות חינוך למפונים [צילום: יוסי זמיר, פלאש 90]
+המשטר הטורקי הוא תומך טרור
11:08 31/10/23  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה
הנשיא הטורקי ארדואן שוב מוכיח כי הוא לא השתנה וכי הוא תומך מלא של ארגון הטרור חמאס. ישראל טעתה כשהסכימה לנורמליזציה מחודשת עם טורקיה בשנה שעברה, הגיעה העת לצנן את היחסים עם טורקיה
ארדואן. חשף את פניו האמיתיות [צילום: פאבל גולובקין, AP]
+ראשוני: פגיעה ישירה בבית בנירים, ללא נפגעים
11:00 31/10/23  |  מירב ארד
במטח האחרון לעבר יישובי עוטף עזה זוהתה פגיעה ישירה בבית בנירים. נזק רב נגרם, לא היו נפגעים.
+אזעקה בניר עוז
10:50 31/10/23  |  מירב ארד
אזעקת צבע אדום בניר עוז
+מה יהיה אחרי
10:50 31/10/23  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה
מה שיהיה אחרי תלוי תלות רבה במה שנעשה או לא נעשה עכשיו; והאירוע החמור מאוד של 7.10.2023 מוכיח שמערכת הביטחון שלנו אינה חפה מטעויות ושאננות, ואת ההחלטות האסטרטגיות לאומיות העיקריות אין להשאיר בידיה  ▪  חיבוק הדוב האמריקני בחלקו נעים מאוד אבל בחלקו האחר מסוכן ביותר - אסור להתבלבל, ואסור לאבד את עצמאותנו וריבונותנו בתהליך זה
שליטה צבאית ברצועה [צילום: אריק מרמור/פלאש 90]
+שר האוצר מקים צוות משימה מיוחד לניהול תקציב המלחמה
10:46 31/10/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
בראשות הצוות יעמוד מנכ״ל המשרד שלומי הייזלר ובצוות יהיו חברים ראש אגף התקציבים יוגב גרדוס והחשב הכללי יהלי רוטנברג
[צילום: נועם ריבקין פנטון/פלאש 90]
+ראש ממשלת בריטניה פיטר חבר ממשלה שקרא להפסקת אש בעזה
10:35 31/10/23  |  מירב ארד
חבר פרלמנט שמרני פוטר מתפקידו בממשלת בריטניה לאחר שקרא להפסקת אש בעזה. פול בריסטוב התבקש לעזוב את תפקידו כמזכיר פרטי פרלמנטרי לאחר שכתב לראש הממשלה רישי סונק כי יש לקדם בדחיפות הפסקה אש בין ישראל לחמאס. דובר ממשלת בריטניה ציין כי הוא פוטר בגלל הערות ש"אינן עולות בקנה אחד עם עקרונות האחריות הקולקטיבית".
+דובר צה"ל: 240 חטופים בעזה, 315 לוחמי צה"ל נפלו בקרב
10:27 31/10/23  |  מירב ארד
דובר צה"ל עדכן כי 240 חטופים בעזה, 315 לוחמי צה"ל נפלו בקרב. תא"ל הגרי התייחס לפעילות הקרקעית וציין "הלוחמים שלנו בשעה זו נלחמים בשדה הקרב באומץ ובגבורה. יש גם קרבות עזים ברצועת עזה. לחימה הזאת מסוכנת וצריך להבין שיש לזה מחירים, זה מורכב אך היא הכרחית ביכולת שלנו להשיג את מטרות המלחמה".
+מערכת "החץ" יירטה טיל ששוגר ממרחב ים סוף
09:52 31/10/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
מערכות הגילוי של חיל-האוויר עקבו אחר מסלול הטיל והוא יורט על-ידי מערכת החץ  ▪  הטיל שוגר על-ידי החות'ים המופעלים על-ידי אירן
לראשונה יירוט מבצע של מערכת "החץ" [צילום: דוברות משרד הביטחון]
+ראשוני: יורט כלי טיס לא מאויש מעל הים האדום
09:30 31/10/23  |  מירב ארד
דיווח ראשוני: כלי טיס לא מאויש יורט על ידי לוחמי ההגנה האווירית מעל הים האדום.
+הרהורים בעת צרה
09:29 31/10/23  |  יוסי אחימאיר   |   לרשימה המלאה
כל מופע של דובר צה"ל מעלה את דופק הלב  ▪  מהודעה להודעה עולה מספר חללי צה"ל, שנמסר על-ידי תא"ל הגרי כבדרך אגב
הגרי. מעלה את הדופק [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+בנק מרכנתיל מעניק חצי שנה פטור מתשלום משכנתא ללקוחות סמוך לגבול עזה
09:19 31/10/23  |  מירב ארד
בנק מרכנתיל מעניק חצי שנה פטור מלא מתשלום משכנתא ללקוחות המתגוררים עד 7 ק"מ מגבול עזה. המשמעות הינה שהבנק ישלם במקום לקוחותיו את התשלום החודשי של המשכנתא בחשבונם. הפטור מתייחס לתקופה של ששת החודשים הקרובים החל מנובמבר 2023 ועד אפריל 2024. לקבלת ההקלה הלקוחות האמורים אינם נדרשים לפנות לבנק, שכן ההקלה תתעדכן באופן אוטומטי. למעט פטור זה, יעניק בנק מרכנתיל הקלות בהתאם למתווה הסיוע של בנק ישראל.

+תנו לנו עוד ועוד אורי מגידיש
09:04 31/10/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
בל נשחק לידי הרוצחים המשתמשים בנשק לא קונבנציונאלי  ▪  הניצחון, גם במערכה זו על אנשי התועבה יתרחש רק אם מדינת ישראל תדע לנהל את המשבר בשום שכל, באחריות לאומית, בחרדת קודש, בחדרים סגורים
אכזריות [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+ראשוני: הופעלה התרעה על חדירת כלי טיס עוין במרחב אילת
09:02 31/10/23  |  אורי מילשטיין
דובר צה"ל מעדכן (יום ג'ד) הופעלה התרעה על חדירת כלי טיס עוין במרחב אילת. ככל הנראה יורטו כלי טיס עוינים לפני שחדרו לישראל.
+טל בסכס מונה לממונה מרכז השליטה האזרחי לתקופת המלחמה
08:51 31/10/23  |  מירב ארד
שר האוצר ויו"ר קבינט העורף בצלאל סמוטריץ' מינה (יום ג') את טל בסכס לממונה מרכז השליטה האזרחי לתקופת מלחמת חרבות הברזל.

בסכס, המשמש בימים אלו כמנכ״ל החברה למתנ״סים, יכנס לתפקידו מיד ויצא לחל״ת מתפקידו לאחר שיקבל את כל האישורים הנדרשים. במסגרת תפקידו במרכז השליטה יקיים בסכס תדרוך לציבור באופן תדיר ויענה על שאלות עיתונאים בכל הנוגע לניהול האזרחי של המלחמה.

בסכס יחל בעבודתו הבוקר ויצטרף לישיבת הקבינט החברתי כלכלי שתתקיים היום ובהמשך יכנס את מנכ"לי משרדי הממשלה, רח״ל ופיקוד העורף לחיתוך מצב.

טל בסכס נשוי ואב ל-4 המתגורר בגבעת שמואל; עו"ד ובוגר תואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר-אילן.
[צילום: רמי זרנגר-יח"צ החברה למתנ"סים]
+חוסל מפקד גדוד בית לאהיה בחטיבה הצפונית של חמאס
08:42 31/10/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
נעצרה חוליית דאעש של ערבים ישראלים שתכננה לבצע פיגוע בזמן המלחמה  ▪  בפעילות הקרקעית בעזה חוסלו מאות מחבלים ונתקפו 300 מטרות  ▪  חיל-האוויר תקף עמדות, אתרים ואמצעי לחימה של חיזבאללה בלבנון
נסים אבו עג'ינה. שילח את המתקפה הרצחנית לקיבוץ ארז ונתיב העשרה [צילום: דובר צה"ל]
+כוחות הביטחון הרסו את ביתו של סלאח אל עארורי
08:22 31/10/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
על הריסות ביתו, הכוחות תלו דגל משולב של חמאס ושל דאעש עם הכיתוב: חמאס=דאעש  ▪  לפני כשבועיים, השתלטו כוחות הביטחון על הבית והפכו אותו למתקן צבאי
[צילום: דובר צה"ל]
+מחיר הנפט עלול לזנק אם המלחמה תתרחב ולהוביל ללחץ על ישראל
06:15 31/10/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
המחיר עלה ב-4% בלבד מאז פרוץ המלחמה, בשל היערכות משופרת של העולם לתנודות באספקה  ▪  ירידה בתפוקה אם הסכסוך יסלים עלולה לגרום לזינוק של עשרות אחוזים במחיר  ▪  המשמעות: לחץ אפשרי להפסקת המלחמה
הפגיעה העיקרית - במדינות המתפתחות [צילום: מרטין מייסנר, AP]
+מאות מיליוני ש"ח למיגוניות בתחנות קצה של אוטובוסים באזורי לחימה
02:48 31/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מנכ"ל משרד התחבורה הקים פורום לגיבוש תנאי השכר של נהגי תחבורה ציבורית בתקופת הלחימה  ▪  המשרד יפעל להגביר את בטחונם האישי של נהגי תחבורה ציבורית, ובכלל זה הצבת ממונה ביטחון באוטובוסים  ▪  פורום משותף יוקם לקביעת תנאי השכר של נהגי תחבורה ציבורית שנפגעו בראשית הלחימה  ▪  ועוד: אבטחת מסופי תחבורה ציבורית בירושלים עם העירייה
[צילום: משרד התחבורה]
+נציג חמאס בלבנון: יש תיאום מלא ביננו לחיזבאללה
02:23 31/10/23  |  עידן יוסף
נציג חמאס בלבנון, אחמד עבד אל-האדי: "יש תיאום מלא בין חמאס וחיזבאללה במבצעים המתרחשים. אנחנו, כפלשתינים בלבנון, הפקנו לקחים מהעבר וקיבלנו החלטה להישאר ניטרליים באופן חיובי, לא להתערב בעניינים של לבנון ולכבד את ריבונותה".
+סאליבן מבטיח לסעודיה תמיכה אמריקנית מול אירן
02:20 31/10/23  |  עידן יוסף
הבית הלבן: ג'ייק סאליבן, היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, נפגש עם שר ההגנה של סעודיה בוושינגטון והביע בפניו את מחויבותו של ביידן לשותפות של ארה"ב להגן על עצמן מפני מדינות וארגונים לא-מדינתיים, כולל כאלה הנתמכים על ידי אירן.
+המיליארדר מייקל בלומברג אמר כי יתרום כמעט 44 מיליון דולר למד"א
02:08 31/10/23  |  עידן יוסף
המיליארדר וראש עיריית ניו יורק לשעבר מייקל בלומברג אמר שהוא מתכנן להשוות את הסכום לתרומות שהושג מהפניות לידידים האמריקניים של מגן דוד אדום. הסכום הכולל של התרומה מסתכם ב-88 מיליון דולר, הגדול בתולדות הארגון האמריקני.
+מטוסי קרב תקפו עמדות ואתרים של חיזבאללה
01:56 31/10/23  |  עידן יוסף
בפיקוד הצפון העלו את רף התגובה ותקפו באמצעות מטוסי קרב מרחב פתוח בו היו אמצעי לחימה, עמדות ואתרים של ארגון חיזבאללה.
+צה"ל ירה והרג פלשתיני שניסה לחדור לישראל מהרצועה
01:17 31/10/23  |  עידן יוסף
פלשתיני חצה לפני כמה שעות משטח רצועת עזה לשטח ישראל. לוחמי צה״ל זיהו אותו סמוך לצומת רעים ופתחו בנוהל מעצר חשוד לאחר חשדו שמדובר במחבל, במהלכו ירו והרגו אותו. אין נפגעים לכוחותינו.
+ארדן ענד טלאי צהוב באו"ם: "אגרום לכם לזכור את חרפת שתיקתכם"
00:53 31/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
השגריר ארדן תקף בחריפות את השתיקה של מועצת הביטחון לנוכח הזוועות שביצע חמאס  ▪  השווה את חמינאי להיטלר, וקרא למועצת הביטחון להפסיק לשתוק ולגנות את חמאס  ▪  תקף גם את האו"ם, וטען כי שתיקת המועצה מעודדת את האנטישמיות  ▪  הבהיר כי עם ישראל חזק וינצח במלחמה

משלחת ישראל במועצת הביטחון [צילום: משלחת ישראל לאו"ם]
+נתניהו לתקשורת הזרה: אם ישראל תנצח - אתם תנצחו
23:19 30/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+נתניהו: הקריאה להפסקת אש היא קריאה להיכנע לחמאס - זה לא יקרה
23:00 30/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה הבהיר לתקשורת הזרה שישראל לא תסכים להפסיק את הלחימה: "אל תטעו, ישראל תילחם במלחמה עד שהיא תנצח, ולא משנה מי יעמוד איתנו"  ▪  נתניהו וביידן סיכמו על הרחבה משמעותית של הסיוע הבינלאומי לרצועה לאוכלוסייה אזרחית בלבד
נתניהו. "ניצחון על אויבים אלה מתחיל בבהירות מוסרית" [צילום: דנה קופל/פול פלאש 90]
+הבית הלבן: הממשל נוקט פעולות למניעת מקרי אנטישמיות בקמפוסים
22:54 30/10/23  |  עידן יוסף
דוברת הבית הלבן התחילה את התדריך היומי בגינוי האנטישמיות בארה"ב, במיוחד בקמפוסים ובבתי ספר. היא התייחסה למתרחש באוניברסיטת קורנל ואמרה שהממשל נוקט פעולות למניעת מקרים נוספים ולחזק את כוחות השיטור באוניברסיטאות.

סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס תיפגש בלונדון עם ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק לדון במלחמה בין ישראל וחמאס ובמלחמה באוקראינה.
+אושר: 1.2 מיליארד שקל לערבות מדינה להלוואות לעסקים
22:38 30/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ערבות מדינה שתמונףו לעד 10 מיליארד שקל לעסקים קטנים ובינוניים עם קשיים תזרימים שנובעים מהמלחמה  ▪  מסלול ההלוואות מיועד לכלל המילואימניקים ולכ-50% מיישובי המדינה  ▪  לצד כך ביקשה הוועדה מהאוצר להכניס שורת שינויים במנגנון הקצאת ההלוואות שפרסם, בין השאר בהרחבת אזורי הזכאות, בהקלות בריביות ובהקלות במתן אשראי לעסקים בסיכון  ▪  יו"ר ועדת הכספים: "אנחנו מתכוונים לקחת את זה עלינו, ומבקשים שהבנקים לא יהיו חסם"
ועדת הכספים [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+למה סגורה תחנת הרכבת בעפולה מ-8.10
22:26 30/10/23  |  אלי אלון   |   לרשימה המלאה
המדינה מתמודדת מאז עם השלכות המלחמה האיומה שנכפתה עלינו, חיילים וחיילות רבים נקראים לבסיסים ואזרחים מפונים מבתיהם, מערכת החינוך מנסה לקיים שגרת חיים כמו גם בעלי עסקים ותושבים המתבקשים להגיע למקום עבודתם באופן סדיר
מתחם תחנת הרכבת עין חרוד [צילום: אלי אלון]
+בצבא חשבו שיצליחו לשמור את השחרור בסודיות
22:20 30/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+תחתונים וגופיות
22:16 30/10/23  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים  ▪  והפעם - המם את רבין, לאן הוא נעלם? תרומה, קיפוח, רוח עיוועים ומחבלים באחדות.
ציוד מהבית [צילום: מיכאל גלעדי/פלאש 90]
+ביבי, אתה מסומם, אתה שיכור
22:08 30/10/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
אתה פשוט לא כשיר, אתה המלך ליר באובדן מלכותו, אתם בני הזוג מקבת נרדפי האימה וחרדה  ▪  על שכמותך אמר שמואל הנביא כנגד שאול המלך המתמוטט אצל בעלת האוב - "קרע ה' את ממלכות ישראל מעליך ונתנה לרעך הטוב ממך"
נתניהו. לא כשיר [צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90]
+מכללת קיי פיטרה מרצה ערבייה שהצדיקה את הטבח
22:07 30/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
לאחר שהושעתה וזומנה לשימוע בעקבות רשומות קשות שפרסמה ברשתות, הנהלת המכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי בבאר שבע, החליטה לפטר את וורדה סעדה, שהצדיקה את פעולות החמאס  ▪  הנהלת המכללה: "לא נשתוק על פגיעה בחיילי צה"ל"
מכללת קיי [צילום: יורם פרץ]
+אזעקות בר"ג, ראשל"צ, חולון, אזור, נס ציונה וחולון
21:30 30/10/23  |  עידן יוסף
לפחות שישה יירוטים מוצלחים בירי למרכז ולשפלה.
+דובר צה"ל מעדכן: מספר החטופים לעזה - 238
21:16 30/10/23  |  עידן יוסף
עוד הוסיף הדובר תא"ל דניאל הגרי כי ביממה האחרונה בעזה ובצפון הארץ.

עוד אמר כי כוחות צה"ל ממשיכים בהרחבת הפעולה הקרקעית ברצועת עזה. עוד כוחות חי"ר, שריון והנדסה נכנסים לרצועת עזה לצד המשך תקיפות משולבות ומתואמות מהיבשה, מהאוויר ומהים במלוא העוצמה.
+עוד מעט רגעי חסד
21:13 30/10/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
הרוח הישראלית האיתנה, הנפלאה, רוח אשר אין דומה לה בעולם כולו, רוח שהעם כל כך ייחל לה, שיווע לשובה, היא הרוח הגדולה המנשבת ברחובות המדינה
להחזיק את הלכידות [צילום: מיכאל גלעדי/פלאש 90]
+ארגונים בשליטת סורוס מממנים הפגנות אנטי-ישראליות
21:07 30/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
לדברי עיתונאים, המימון לפעילות הפעילים ניתן באמצעות ארגון הצדקה של מרכז גאות ושפל  ▪  כספים אלו שימשו לקיים עצרות של "ארגוני זכויות אדם" פלשתיניים שהתנגדו לפעולות ישראל לאחר ה-7 באוקטובר
ג'ורג' סורוס [צילום: פרדיננד אוסטרופ/AP]
+אחרי אירועי דגסטן: סכנה חמורה לישראלים בצפון הקווקז
20:50 30/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
האזהרה של המטה לביטחון לאומי ומשרד החוץ הועלתה לרמה הגבוהה ביותר, רמה 4  ▪  השוהים באזורים אלה מתבקשים לעזוב בהקדם  ▪  פוטין: האירועים במחצ'קלה - הסתה של אוקראינה וסוכנים מערביים  ▪  מייסד טלגרם: ייחסמו ערוצים שקראו למהומות בדגסטן
נמל התעופה בדגסטן [צילום: AP]
+הכנסת תציג לח"כים תיעוד קשה של זוועות ה-7 באוקטובר
19:51 30/10/23  |  עידן יוסף
לשכת יו״ר הכנסת ח״כ אמיר אוחנה פנתה הערב (ב') לחברי הכנסת בהודעה ולפיה לאחר נעילת ישיבת המליאה מחרתיים בשעה 13:00, יתאפשר להם לצפות, באולם האודיטוריום שבכנסת בסרט שהכין דובר צה״ל - המציג תיעוד של חלק מהזוועות שפקדו את מדינת ישראל ביום ה-7 באוקטובר. בפנייה לחברי הכנסת הודגש כי ההקרנה תימשך כ-45 דקות ויוצג בה תיעוד קשה מאד לצפייה.

מוקדם יותר היום, ועדת הכנסת אישרה את בקשת יו"ר הכנסת, לפיה כל עוד חל מצב מיוחד בעורף בכל שטח המדינה, לא יתקיימו ישיבות כנסת בימי שלישי, אלא אם תובא לנשיאות הכנסת חקיקה הנוגעת למצב הביטחוני, שיש צורך לאשרה ביום שלישי.

הוועדה אישרה את הבקשה לתקופה של שבועיים, ולאחר מכן תחליט הוועדה האם להאריך את ההחלטה. שבעה חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים.

+כוחות צה"ל תקפו תשתיות צבאיות של חיזבאללה בשטח לבנון
19:37 30/10/23  |  עידן יוסף
כוחות צה"ל תקפו בשטח לבנון מספר תשתיות צבאיות של חיזבאללה בתגובה לשיגורים לעבר שטח מדינת ישראל. בין התשתיות שהותקפו, מספר עמדות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה.
+שרת הפנים הבריטית קוראת לאפס סובלנות כנגד הפגנות פרו-פלשתיניות
19:29 30/10/23  |  עידן יוסף
שרת הפנים הבריטית סואלה ברוורמן ממתגת את ההפגנות הפרו-פלשתיניות כ"צעדות שנאה". היא אומרת שהמשטרה חייבת לנקוט גישת "אפס סובלנות" כלפיהם כאשר קוראים קריאות כמו "מהנהר עד הים".
+ביידן זעם על אופן סיקור הפיצוץ בביה"ח בעזה בנ"י טיימס
19:26 30/10/23  |  עידן יוסף
דיווח בסמפור: ביידן זעם על הסיקור של הניו יורק טיימס את סיפור הפיצוץ בבית החולים. לפי הדיווח, בפגישה בראשית השבוע שעבר בבית הלבן ביידן טען שמדובר בהתנהלות לא אחראית שיכולה להשפיע על הסלמה צבאית וזעם על כך שהדיווח הגיע דווקא מעיתון אמריקני.
+המגעים לשחרור החטופים: שרי החוץ של קטאר וארה"ב שוחחו
19:22 30/10/23  |  עידן יוסף
שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן שוחח עם עמיתו הקטארי שייח' מוחמד בן עבד אל רחמן אאל ת'אני, בזמן שקטאר ממשיכה במאמצי התיווך להשגת שחרור החטופים.
+23 תקיפות בימים האחרונים נגד כוחות ארה"ב והקואליציה
19:20 30/10/23  |  
כוחות ארה"ב וכוחות הקואליציה בסוריה ובעירק הותקפו 23 פעמים מאז ה-17 באוקטובר באמצעות מל"טים ורקטות - 14 פעמים בעירק. 9 פעמים בסוריה.

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
עזה - היום שאחרי
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
במ
31/10/23 07:33
2
עוקב נלהב של הרב
31/10/23 11:22
3
פגאסוס
31/10/23 23:20
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
בשל סיבות מבצעיות, במערכת הביטחון יצאו מגדרם לשמור מהבוקר את המבצע לשחרור אורי מגידיש בחשאיות מוחלטת תוך מידור בכירים. מרגע שחרורה פגשה מגידיש בצוות רפואי צבאי. לאחר מכן הועברה בחשאיות לבית בחולים סורוקה על-פי הנוהל החדש של משרד הבריאות.
30/10/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים והפעם - המם את רבין, לאן הוא נעלם? תרומה, קיפוח, רוח עיוועים ומחבלים באחדות.
בנימין נתניהו אתה מסומם. לא מסמים. (לא?)
30/10/2023  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
המכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי בבאר שבע הודיעה (יום ב', 30.10.23 כי פיטרה את וורדה סעדה, חברת סגל ערבייה ומרצה בתוכנית הלימודים חינוך לגיל הרך במכללה, בשל התבטאויות קשות שפרסמה בעיקר מאז תחילת הלחימה וגם לפני כן, נגד חיילי צה"ל.
30/10/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
אט אט מחלחלת ההבחנה הכל כך מוחשית וברורה, בין המתרחש ברשתות החברתיות ובאולפני הטלוויזיה לבין העם הנפלא שלנו, הבחנה עמוקה ומשמעותית ביותר להמשך השמירה על הלכידות והרוח הישראלית האיתנה. מזה שלושה שבועות וחצי העם ניער מעליו באחת את אבק המחלוקת, את אבק השנאה על כל המשתמע מכך ואף יותר. המחיצות העצומות שנבנו בין חלקי העם, החלוקה לאנחנו ואתם, העם לבש את גלימת האחדות, הערבות ההדדית הנפלאה, העם נדמה כי חזר לעצמו, שוב אחים אנחנו.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il