|   15:07:40
  איתן קלינסקי  
משורר ומורה לתנ"ך
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
יחזקאלי. שאגות זעם [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90נתן ]

אני פוחד מחסידי בנימין נתניהו

אני פוחד מערכי התרבות, שמפנימים לנו חסידי בנימין נתניהו, ולצערי, אנשי המרכז אינם עומדים עמדה איתנה נגד הגישה המוטעית אותה מאמצים רבים וטובים בחברה הישראלית
31/12/2023  |   איתן קלינסקי   |   יומני בלוגרים   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

בנימין נתניהו, ראש הממשלה, מכין עצמו למצפה לו יום אחרי המלחמה. הוא ושופריו טרודים היום עד מעל הראש בהפנמת הנרטיב, שמה שקרה ב-7 באוקטובר הוא מחדל של הצבא, מחדל של המודיעין ומחדל של השב"כ. לדעתם מה שקרס זו אשליית אוסלו והאשמים בכך הם יצחק רבין וממשיכי דרכו הנלהבים. כמובן, שהאשמה כבדה מופנית לעבר תנועת המחאה ההמונית, שמילאה את הכיכרות כל שבת עד יום פרוץ המלחמה.

בנימין נתניהו, המכהן בתפקיד ראש ממשלה כבר מספר לא מועט של שנים, אינו רואה עצמו אחראי להתרחשות כה קשה כמו טבח של מאות יהודים, טבח אכזרי שבוצע על-ידי החמאס הרצחני בתוך מדינת ישראל בימי שלטונו, ב-7 באוקטובר השנה, ביום השבת שלאחר שמחת תורה.

אודה, שאני פוחד מאנשים שמעריצים את בנימין נתניהו, אבל בהערצתם הם מרעילים את בארות התרבות היהודית. אני פוחד מאדם כמו צבי יחזקאלי, פרשן לנושאים ערביים, שבערוץ 13 שאג שאגות זעם, המבקשות להוריד 100 אלף עזתים, לא במשך כל המלחמה, אלא להכות בהם במכה הראשונה 100 אלף. אני פוחד מהערצה שיש בקרב ישראלים רבים למשנתו של צבי יחזקאלי, שבדרך ההרג של המוני ערבים יימצא הפתרון לממש את זכותנו לחיים במדינת ישראל העצמאית. אני מצר על כך, שמשנתו של הפרשן צבי יחזקאלי רק מזינה את הטירוף של החמאס הרצחני.

אודה, שאני פוחד מאיש התקשורת ינון מגל, חסיד של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. ינון מגל, המופיע בערוץ 14, יש לו קהל מעריצים גדול מאד, המאמץ את הגישה לפיה יש אחראים רבים לביזיון של 7 באוקטובר. ינון מגל כבר קבע את שמות כל האשמים אך ראש הממשלה לא נמצא ביניהם. כלפי מי שנמצא אשם על-פי קביעתו של ינון מגל מתנהל מסע הסתה, שיש בו התרת דמם. יש בו החדרת יחס לא חיובי לאנשי המערכת הצבאית, הנושאים היום בעול המלחמה הקשה והאימתנית נגד החמאס, המבקש להחריב את ביתנו הלאומי.

אני פוחד מערכי התרבות, שמפנימים לנו חסידי בנימין נתניהו, ולצערי, אנשי המרכז אינם עומדים עמדה איתנה נגד הגישה המוטעית אותה מאמצים רבים וטובים בחברה הישראלית. מצער אותי, שלא בוחרים בדרכים המדיניות כדי להגיע להסדר, בו יכיר העם הפלשתיני בכינונה של מדינת העם היהודי בארצו מכורתו, בארץ ישראל, ואנחנו נכיר בקיומה של מדינה פלשתינית. אני מצר על כך, שלדעה זו שותפים אחוזים מזעריים בשני עמים.

אודה, שאני כואב, שאין תמיכה לגישתי, שרק בדרכים של שיחות מדיניות נבסס את קיומה של מדינת העם היהודי בארץ ישראל ואילו במלחמה אנחנו משלמים מחיר דמים יקר ואנחנו עלולים לאבד את הדבר היקר לנו ביותר - את מדינת העם היהודי בארץ ישראל.

תאריך:  31/12/2023   |   עודכן:  31/12/2023
איתן קלינסקי
+שנת 2024 נפתחה במטח רקטות למרכז, לשפלה ולישובי הדרום
00:02 01/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בחצות בדיוק ירה החמאס כ-20 רקטות, ואזעקות הופעלו באזורים רבים  ▪  לפחות עשרה יירוטים מעל שמי גוש-דן  ▪  לפי שעה אין דיווחים על נפגעים או על נזק
יירוט מעל גוש-דן [צילום: פלאש 90]
+מתיחות בצמרת הביטחונית: עימות בין שר הביטחון לראש המוסד
23:20 31/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
גלנט ביקר בנוכחות נתניהו את ברנע ברקע פעילותו בנושא החטופים, לאחר ששב מאחת מנסיעותיו
ראש המוסד דוד ברנע [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+הרמטכ"ל זומן לישיבת הממשלה, אך מעכב הגעתו
22:45 31/12/23  |  עידן יוסף
רה"מ פנה לרמטכ"ל דרך המזכיר הצבאי אבי גיל וביקש שיגיע לישיבת הממשלה לתת סקירה בפני השרים. הרמטכ"ל לא סרב לבקשה אך השיב: כשהמצב המבצעי יאפשר זאת - אגיע. מאחורי הקלעים: האמירות של שרים נגד הרמטכ"ל ותפקוד הצבא.
+קיצוצים מבניים בקבוצות ידיעות אחרונות והארץ
22:41 31/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
קבוצת ידיעות אחרונות וקבוצת הארץ הכריזו על קיצוצים, שבמסגרתם יפוטרו חלק מעובדיהן  ▪  ידיעות אחרונות ו-ynet מגבירים את המיזוג ביניהם  ▪  עיתון הארץ מתייקר ויוותר על 6% מכותביו
ידיעות והארץ [צילום: איתמר לוין]
+דובר צה"ל: חלק מלוחמי המילואים יחזרו הביתה השבוע
20:56 31/12/23  |  עידן יוסף
דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי: "אנחנו ממשיכים את הכשרת הקצינים ואת הכשרות המפקדים בכל המסגרות בצה"ל. לאחר הניסיון שצברו בלחימה, הם חוזרים להכשרה ויצטרפו לשורת המפקדים של צה"ל לכשיסיימו.

"אנחנו גם מתאימים בימים אלה את תכנון הפעלת הכוח בעזה ומערך המילואים. חלק מלוחמי המילואים יחזרו למשפחותיהם ולעבודתם כבר השבוע. זה יאפשר הקלה ניכרת על המשק ויאפשר להם לצבור כוחות לקראת הפעילויות הבאות בשנה הקרובה, והלחימה תימשך ועוד נזדקק להם. אלו התאמות שנועדות להבטיח תכנון והיערכות להמשך שנת 2024. צה"ל חייב לתכנן קדימה מתוך ההבנה שנידרש למשימות נוספות והמשך לחימה במהלך כל השנה הזאת".

הגרי נשאל מה משמעות דילול הכוחות, והשיב: "גם זו מקצועיות - לתכנן קדימה. אנחנו לא יכולים להישאר באותו המצב. כל אזור בעזה, למשל ח'אן יונס, שם יש שיטת פעולה מאוד מסוימת עם כוחות מיוחדים, כמו הנדסה מעל הקרקע ומתחת לקרקע. היום הרגנו שם לא מעט מחבלים, ומחבלים נוספים נכנעו. זו פעולה עם מעטפת מסוימת למרחב הזה. אנחנו מסדרים אחרת את הכוחות שלנו. אם אנחנו יכולים לשחרר כוחות כדי להפעיל את אותם באופן מדויק יותר באזורי כובד ולא בפריסה רחבה - אנחנו נשחרר אותם. אנשים צריכים לחזור חזרה למשפחות שלהם, למשק - בעיקר אנשי המילואים. ייתכן שנדרש להם שוב, ולכן אנחנו צריכים את הריענון הזה. צה"ל חושב קדימה".


+הרמטכ"ל ללוחמים: "תפעילו בשכל את הוראות הפתיחה באש"
20:37 31/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
רא"ל הרצי הלוי אמר ללוחמי מילואים בח'רבת אח'זעה: "לכל מהלך - תקבלו את התמיכה הכי חזקה באש"  ▪  מפקד חטיבה 5: "שיתוף פעולה, אני חייב לציין את זה, זה לא טריוויאלי, מעולה עם חיל-האוויר"
רא"ל הלוי ברצועה [צילום: דובר צה''ל]
+הציונות הדתית דורשת להדיח משידור את חיים לוינסון בעקבות התבטאות מקוממת
20:26 31/12/23  |  עידן יוסף
מפלגת הציונות הדתית שיגרה מכתב לנציב תלונות הציבור של הרשות השנייה ברקע התבטאותו של חיים לוינסון, כתב הארץ המשמש כפרשן ערוץ 12 וכמגיש תוכנית, נגד השר בצלאל סמוטריץ', ודורשת שלא לאפשר לו לשדר.

בתכנית הבוקר של קשת, אמר לוינסון כי מבחינת סמוטריץ' ומפלגתו, השבעה באוקטובר הוא בוודאי יום חג. למרות הערות חבריו לדיון, סירב לוינסון לחזור בו ואמר למגיש ניב רסקין: "לא מוחק את זה, זאת דעתם".

בתלונה נכתב: "כשאמירה כזאת נאמרת כלפי השר סמוטריץ' המייצג ציבור רחב, זו אמירה אשר פוגעת פגיעה קשה ברגשות הציבור אותו הוא מייצג בממשלה ובכנסת. כיצד אפשר לומר שיום שבו נטבחו זקנים, ילדים, אנסו נשים ונשרפו משפחות זהו יום חג? היעלה על הדעת שיש מישהו שהוא בר דעת שיכול לומר שהשבעה באוקטובר הוא יום חג?".
+שני כטב"מים יורטו בדרום הגולן
20:08 31/12/23  |  עידן יוסף
התרעה הופעלה במושב קשת ובקצרין בעקבות שלושה כלי טיס בלתי מאויישים לדרום רמת הגולן. שניים מהם יורטו, האחד באזט הכינרת, השני בגדר הגבול ליד אלוני הבשן. אחרי הכטב"ם השלישי נערכות סריקות באזור סוריה.

מדובר צה"ל נמסר: "מטוס קרב של חיל-האוויר יירט בהצלחה מטרה אווירית חשודה בדרכה לשטח ישראל מכיוון מזרח. המטרה האווירית הייתה במעקב על-ידי כוחות צה"ל ולא חצתה לשטח מדינת ישראל. כמו-כן, בהמשך להתרעות מוקדם יותר היום על חדירת כלי טיס עוין בצפון הארץ, יחידת הבקרה האווירית זיהתה מטרה אווירית חשודה שחצתה משטח סוריה לעבר שטח מדינת ישראל, מטוסי קרב של חיל-האוויר יירטו בהצלחה את המטרה".
+שני פצועים בפיגוע דקירה במישור אדומים
20:02 31/12/23  |  עידן יוסף
פיגוע דקירה במישור אדומים: שני פצועים בינוני וקל באירוע, מחבל פצוע קשה.

+צה"ל תקף מהאוויר ובטנקים חוליות מחבלים בשטח לבנון
19:52 31/12/23  |  
במהלך היום טנקים של צה"ל ומסוקי קרב של חיל-האוויר תקפו שלוש חוליות מחבלים שפעלו בשטח לבנון.

כמו-כן, זוהו שני שיגורים משטח לבנון לעבר שטח ישראל. צה"ל תקף בארטילריה את מקורות הירי.
+כלבי הקרב: פטריק נטרל מחבל, טוי הציל כוח ממארב
19:20 31/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
13 כלבי עוקץ נהרגו מתחילת התמרון הקרקעי בקרבות ברצועת עזה ועשרות נפצעו  ▪  רוב הכלבים נפגעו מאש מחבלים, ומקצתם מאש כוחותינו
כלב בפעילות מבצעית [צילום: דובר צה''ל]
+דובר צה"ל בתדרוך: לא היה אף מקרה שבו טייסים סירבו לתקוף בעזה מטעמי מצפון
19:07 31/12/23  |  עידן יוסף
דובר צה״ל תדרך הערב כתבים צבאיים, בעקבות שאלתה של השרה אורית סטרוק האם היו מקרים של טייסים שמטעמי מצפון סירבו לתקוף בעזה, ואמר להם: ״במקום שבו יורים על כוחותינו אש שמסכנת את חייהם - הפקודה היא להשיב באש על מנת לנטרל את מקורות האש. אין שינוי במדיניות הפעלת האש בכל הנוגע לביטחון כוחותינו״. הוא הדגיש שלא היה אף מקרה שבו טייסים סירבו לתקוף בעזה מטעמי מצפון.

+תא"ל אדרעי קורא לתושבי הרצועה להגביר את הקולות נגד חמאס
18:54 31/12/23  |  עידן יוסף
דובר צה"ל בערבית, תא"ל אביחי אדרעי: "שמעתי בימים האחרונים קולות רבים של תושבי עזה שאומרים כי הגיעו מים עד נפש מהאסונות שחמאס המיט על הרצועה. תושבי עזה, הבחירה בידיכם. עליכם להגביר את הקולות הללו. חמאס הרס את עזה באמצעות הפעולות והחטאים הגדולים שלו".
+החות'ים מאשרים כי עשרה מאנשיהם נהרגו בתקיפות
18:48 31/12/23  |  עידן יוסף
המורדים החות'ים בתימן מאשרים כי לפחות 10 חיילים מהכוחות שלהם נהרגו עקב תקיפות ארה"ב על שלוש סירות שלהם בים סוף.
+חשש במצרים וברש"פ מפני שליטה ישראלית בציר פילדלפי
17:46 31/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
נתניהו אמר שציר פילדלפי יישאר בשליטת צה"ל  ▪  הרשות הפלשתינית: "הוכחה לשוב הכיבוש והרס ההסכמים עם מצרים"  ▪  מוסטפא בכרי, חבר פרלמנט מצרי: "התקפה בוטה על הסכם השלום"
תקיפה ברפיח באזור ציר פילדלפי [צילום ארכיון: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]
+שרינו משחקים "ברוגז"
14:45 31/12/23  |  יעקב אחימאיר   |   לרשימה המלאה
משחקי "ברוגז" מתקיימים גם בממשלות אחרות, אך אצלנו כפות ראש הממשלה על-ידי מספר הקסם "64", כמנין הח"כים שאמורים לתמוך בהמשך קיומה של הממשלה הנוכחית
נתניהו. האחדות מתמסמסת [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+עימות בין השרה סטרוק לאלוף טולדנו; רה"מ התערב
14:30 31/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
השרה סטרוק שאלה את האלוף טולדנו על טייסים שמסרבים לתקוף בעזה. טולדנו ענה כי "זו שאלה נוראית"  ▪  נתניהו התערב: "לא ראוי שאתה תגיד לשרה מה דעתך על השאלה שלה"
סטרוק. "עדויות מהשטח" [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+תיעוד: הלחימה בח'אן יונס ממצלמות הגוף של לוחמי מגלן
14:14 31/12/23  |  מירב ארד
לוחמי יחידת מגלן של עוצבת הקומנדו ממשיכים בלחימה במרחב ח'אן יונס שבדרום רצועת עזה. הלוחמים פשטו בהכוונה מודיעינית מדויקת על תשתית טרור ממנה בוצע ירי לעבר כוחותינו, הממוקמת בתוך מוסד אזרחי בעיר ח'אן יונס. המבנה משמש לכאורה כמשרד חינוך, בית תרבות ובית ספר, אך במהלך הפשיטה הלוחמים איתרו בתוך המבנה משגרי רקטות, מסמכים ואמצעים של חמאס. בפשיטות נוספות שביצעו לוחמי היחידה בהכוונה מודיעינית על מבנים במרחב, איתרו כמויות גדולות של אמצעי לחימה, ובניהם רימונים ותחמושת שנמצאו בתוך ארון בגדים בחדר השינה בבית.
+נעצר תושב טירה בחשד להזדהות עם דאע"ש והסתה לטרור
14:08 31/12/23  |  מירב ארד
חוקרי היחידה המרכזית במחוז מרכז והשב"כ ניהלו מזה כחודש חקירה סמויה נגד תושב טירה כבן 22 וזאת לאחר שהנ"ל פרסם ברשתות החברתיות פוסטים של הזדהות עם ארגון דעא"ש והסתה לטרור ופגיעה ביהודים בזמן מלחמה. עם התפתחות החקירה המשותפת, עלה כי החשוד - תושב טירה בעל תעודת זהות ישראלית, הצהיר כי אינו מכיר במדינת ישראל וכי במקומה יש להקים מדינה איסלמית, במועד המתאים לכך, וכי יש להרוג את הכופרים, קרי כל מי שאינו מוסלמי. בהתאם לחשדות וממצאי החקירה המואצת, התקבל אישור פרקליטות המדינה לחקור את החשוד והוא נעצר בתחילת החודש ומעצרו הוארך מעת לעת. היום הוגש נגד החשוד בבימ"ש השלום בפ"ת כתב אישום.
+צה"ל תקף הבוקר במרחב רמיה בדרום לבנון
13:47 31/12/23  |  מירב ארד
מטוסי קרב של חיל-האוויר תקפו הבוקר מספר תשתיות טרור ומבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב הכפר רמיה שבדרום לבנון. ארגון הטרור חיזבאללה פועל ממרחב הכפר המשמש כמוקד טרור של הארגון לביצוע תצפיות והוצאה לפועל של פעולות טרור.
בין היתר, הארגון מבצע ירי לעבר שטח ישראל, תוך ניצול האוכלוסייה האזרחית במרחב הכפר ושימוש בה כמגן אנושי.

בנוסף, כוחות צה"ל תקפו אמש עמדות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים עמרא ואלחיאם. אחת העמדות ממוקמת במרחב שממנו בוצע ירי נ"ט לעבר הגליל העליון אתמול (ש').

+נתניהו בישיבת הממשלה: "אם לא נשיג ביטחון בצפון בדרך מדינית, נשיג זאת בדרך צבאית"
13:25 31/12/23  |  מירב ארד
ראש הממשלה נתניהו בישיבת הממשלה: "אנחנו פועלים להשיב את הביטחון בצפון ולהחזיר את התושבים לבתיהם. זה מחייב כרגע את המשך הלחימה שם. אם לא נשיג זאת בדרך מדינית, נשיג זאת בדרך צבאית."

+ממשלה חדשה - כן ובהקדם
13:13 31/12/23  |  מיכאל מירו   |   לרשימה המלאה
למה יש צורך בהחלפה מהירה של הממשלה באי אמון קונסטרוקטיבי כעת?  ▪  למה אני פונה שוב בקריאה כמעט נואשת לעשות את זה במהירות? הנה הסבר קצת ארוך אך מחויב המציאות
נדרשת חלופה [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+תיעוד: הלחימה של צק"ח הצנחנים במרחב ח'אן יונס
12:58 31/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הלוחמים חיסלו מחבלים בהיתקלויות מטווח קצר, צוותי הצלפים של החטיבה זיהו וחיסלו מחבלים באופן מדויק והלוחמים פועלים כל העת לאיתור פירי מנהרות ותוואים תת-קרקעיים בשטח
[צילום: דובר צה"ל]
+יומן מלחמה, היום ה-85
12:57 31/12/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
ביבי הערמומי בפעולה: אסתר חיות פרשה וחייבת לסיים לכתוב את פסקי הדין שלה עד 12 בינואר  ▪  ביבי מבקש בשם אחדות מזויפת להניח בצד את ההחלטה בעניין פסקת הסבירות, שביטולה הוא כלי הנשק העיקרי של ההפיכה המשפטית הדיקטטורית
נתניהו. מושחת [צילום: אביר סולטן/AP]
+ליברמן ממשיך לספוג איומים על חייו: "בקרוב תישלח לגיהנום"
12:35 31/12/23  |  מירב ארד
יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, ממשיך לספוג איומים קשים על חייו מצד תומכי חמאס. בין ההודעות שהתקבלו ברשתות של ח״כ ליברמן נכתב: ״החמאס יהרגו אותך״, ״בקרוב תישלח לגיהנום ליברמן״. האיומים הללו מצטרפים למאות איומים נוספים שהתקבלו בחודש האחרון. הוגשה תלונה נוספת לקצין הכנסת.
+פורסמו שמותיהם של שני חללים שנפלו בקרבות ברצועת עזה
12:08 31/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
רס"ם (מיל׳) אלירז גבאי ורס"ל (מיל׳) ליאב סעדה נפלו בקרבות  ▪  מניין חללי צה"ל מתחילת המלחמה עלה ל-506
רס"ל (במיל') ליאב סעדה ז"ל [צילום: דובר צה"ל]
רס"ם (במיל') אלירז גבאי ז"ל [צילום: דובר צה"ל]
+4 סירות חות'יות ניסו להשתלט על אוניית משא; האמריקנים סייעו
11:54 31/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
צוות הביטחון של האונייה השיב אש, ובהמשך, מסוקים אמריקניים מ-2 המשחתות האמריקניות הקרובות הגיבו לקריאה  ▪  הוטבעו 3 סירות של החותים וצוותיהן חוסלו  ▪ סירה רביעית נמלטה
המשחתת האמריקנית Carney במפרץ סודה, [צילום: ביל דודג'/חיל הים האמריקני/AP]
הכוחות החות'ים [צילום: מרכז המדיה החות'י/AP]
+הרהורים בעת מצוקה (16)
11:53 31/12/23  |  יוסי אחימאיר   |   לרשימה המלאה
כל אלה אצלנו שמגדפים בלא לברור מילותיהם את בנימין נתניהו - קיבלו תגבור מארדואן  ▪  השליט הטורקי, הטובח בכורדים, השווה אותו להיטלר
ארדואן. תגבור [צילום: ויסאם השלמון/פלאש 90]
+אישום: התחזה ללוחם וגנב אמל"ח אחרי 7 באוקטובר
10:55 31/12/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
המדינה: רועי יפרח - שכלל לא שירת בצה"ל - הגיע לאיזורי הקרבות והתחזה לחבלן, לוחם ימ"מ ולוחם שב"כ; גנב עשרות פריטי נשק וציוד צבאיים ומשטרתיים, כולל רחפן, רובים ותחמושת
חלק מהציוד שנתפס אצל רועי [צילום: משטרת ישראל]
+גילויים דרמטיים
10:54 31/12/23  |  יעקב אחימאיר   |   לרשימה המלאה
תחקיר וגילויים דרמטיים של ניו-יורק טיימס על כשלון צה"ל  ▪  הכישלון הוא כה דרמטי, עד כדי כך שצה"ל הפסיק להאזין לשידורי "רדיו החמאס", והסיבה להפסקת האזנה: בזבוז זמן...
מידע מהימן [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+זו הייתה שעתנו הגרועה ביותר
10:26 31/12/23  |  בצלאל לביא   |   לרשימה המלאה
הרעיון שנתניהו טיפח במשך שנים כי הוא "צ'רצ'יל של ימינו", בלשונם של שופריו, לא נבחן באמת מול העובדות וכל ההתייחסויות לקשר הזה הופיעו בכרוניקת הדימויים ששאף לקבע באמצעותם
צ'ר'ציל. בן דמותו [צילום: AP]
+אופיום להמונים
10:08 31/12/23  |  צ'לו רוזנברג   |   לרשימה המלאה
מלחמת לבנון הראשונה לימדה אותנו היטב היטב שכל ניסיון ישראלי להשליט שלטון ערבי בכוח הזרוע נדון לכישלון חרוץ  ▪  כך יקרה בעזה אם ישראל תתפתה להשליט בעזה הנהגה כזו או אחרת
לא רק בעזה [צילום: ויסאם השלמון/פלאש 90]
+מחבלים מלכדו גן ילדים בפאתי שאטי; אותרו פירי מנהרות בדרום הרצועה
09:01 31/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
לוחמי גדוד הסיור הבדואי איתרו בדרום עזה פירי מנהרות שהושמדו בשיתוף פעולה עם כוחות שריון והנדסה  ▪  במהלך היממה האחרונה תקפו כוחות זרוע הים מטרות טרור כסיוע לכוחות המתמרנים בשטח הרצועה
[צילום: דובר צה"ל]
[צילום: דובר צה"ל]
+סמוטריץ' לליכוד והמחנה הממלכתי: הצטרפו לעמדת רה"מ לדחות את הבחירות המוניציפליות
08:47 31/12/23  |  מירב ארד
יו״ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ בפנייה ליו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ ולשרי הליכוד והמחנה הממלכתי בסוגיית הבחירות המוניציפליות: "הבוקר תצטרכו להחליט אם להתנתק מהעם ולהפנות עורף למאות אלפי המילואמינקים ולמיליוני בני המשפחות שלהם, או להיות קשובים ומחוברים אליהם.

האם להיכנע ללחצים של קבלני קולות, לעסוק בפוליטיקה קטנה, ולגרור את עם ישראל לבחירות בזמן מלחמה או להתעלות לגודל השעה ולהבין שהמשימה העיקרית עכשיו היא לנצח את חמאס וכל השאר יחכה לאחר כך.

תחשבו על המג"ד יאיר שטבון שמתמודד על ראשות העיר אריאל. מה אתם מצפים שהוא יעשה? שיעזוב את הלוחמים שלו ויחזור הביתה כדי לנהל קמפיין בחירות? שיוותר על השפעה על עתיד העיר שלו? פייר לשים אותו בכלל בדילמה כזו?

לפי נתוני צה"ל יש מאות לוחמים ומפקדים במילואים כמו יאיר שמתמודדים ב 144 רשויות מקומיות ונדרשים להמשך המאמץ המלחמתי כך שגם אם ירצו הם לא יוכלו להשתחרר.

ראש הממשלה קיבל אתמול את עמדתנו והודיע שיצטרף לדרישתנו לדחות את הבחירות. תצטרפו גם אתם וקבלו את ההחלטה הנכונה."
[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+"אני מרגיש פטריוטי כשם שאני מרגיש דתי"
08:03 31/12/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
התגייסות החרדים לצה"ל בעקבות 7 באוקטובר הגיעה גם לוושינגטון פוסט, המתאר את הרצון לתרום - לצד התגובות הקשות בהן נתקלים חלק ממאות החרדים שלבשו מדים לראשונה בחייהם
תפילה למען החיילים בירושלים [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אני פוחד מחסידי בנימין נתניהו
תגובות  [ 27 ] מוצגות   [ 27 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
בן ציון
31/12/23 10:56
2
דורית הר אבן
31/12/23 11:10
 
מגיב ותיק
31/12/23 16:45
3
רינה צ.
31/12/23 11:41
 
מגיב ותיק
31/12/23 16:50
4
מגיב ותיק
31/12/23 11:53
5
EW LOVE
31/12/23 12:02
6
ה.א
31/12/23 12:06
7
תל-אביבי
31/12/23 12:50
8
בן ציון
31/12/23 13:12
9
הירונימוס
31/12/23 14:10
 
מגיב ותיק
31/12/23 16:24
10
למגיב הותיק
31/12/23 16:21
 
מגיב ותיק
1/01/24 00:41
11
למגיב התל אביבי
31/12/23 16:33
12
למגיב בשם ה.א
31/12/23 17:14
 
ה.א
31/12/23 20:59
 
שלמה המגיב
1/01/24 09:04
13
סניל
31/12/23 19:17
14
ישראל דמוקרטית
31/12/23 19:48
15
I WISH OUR
31/12/23 21:37
16
peace agreement
1/01/24 07:41
17
ה.א כזבן
1/01/24 08:09
18
בן ציון
1/01/24 08:45
19
FREEDOM
1/01/24 08:55
20
FREEDOM
1/01/24 08:55
21
אין מה לפחד
4/01/24 15:52
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
שנת 2023 תיזכר בתולדות ישראל כשנת האסון הלאומי הגדול ביותר במדינתנו הריבונית: היא החלה עם מהפכה משפטית בכרסום פניה השלטוניים ומסתיימת בהשמדת חבל ארץ שלם על אנשיו, נשיו וטפיו. זו המלחמה הממושכת ביותר בתוככי ישראל מאז מלחמת העצמאות. על הדגל השחור המתנוסס מעל שנה זו ייכתב כי מעולם לא ערערה ממשלה אחת בזמן קצר כל כך את חיי אזרחיה תוך הפיכת מאות אלפים מהם לפליטים בארצם.
31/12/2023  |  בצלאל לביא  |   יומני בלוגרים
85 ימים עברו מאז נפתחה המלחמה הצודקת וההכרחית נגד חמאס בעזה. למזלנו, הצבא וכל גורמי הביטחון נלחמים בצורה ראויה לכל שבח. גם כשתותחים רועמים אסור לשכוח איך הכל התחיל. נדמה לי שאין אדם בישראל שתיאר לעצמו קטסטרופה כה גדולה שתנחת על אזרחי ישראל. כולנו סמכנו שהנהגת המדינה, הצבא וכל הגורמים האחרים לא יאפשרו לעולם מראות הזכורים מתקופת השואה או אפילו לפני כן. והנה זה קרה ויצאנו למלחמה. ובדיוק כאן טמונה הבעיה. זו שעתה הרעה של ישראל כשהנהגת המדינה מסוכסכת, מפוצלת, חדלת יכולת לחשוב כמה צעדים קדימה. ומה עושים במקום להנהיג בשעה קשה זו? עוסקים בפוליטיקה, במכירת אשליות לעם בבחינת אופיום להמונים.
מטוסי חיל-האוויר תקפו הלילה כחלק ממטסי הסיוע לכוחות המתמרנים עשרות מטרות בהן מבנים צבאיים, תשתיות טרור ומנהרה.
31/12/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
מרדכי פורת יוצא כל בוקר מביתו לבוש בחליפה שחורה וכובע, ורק בהגיעו לבסיס צבאי במרכז המדינה הוא עובר למדים. פורת החרדי אינו רוצה שמשפחתו ושכניו בבני ברק יראו אותו במדים ויגלו את סודו: הוא התגייס לצה"ל. העובד הסוציאלי בן ה-36 הוא אחד מ-2,000 של חרדים שביקשו להתגייס בעקבות 7 באוקטובר – תופעה שהגיעה גם לדפי וושינגטון פוסט.
31/12/2023  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
ועדת החוקה סיירה בסוף השבוע (28.12.23) במפקדת פיקוד העורף, במשל"ט מהלב, המטפל במשפחות החטופים, הנעדרים, השבים ארצה ומשפחותיהם, וקיבלה סקירות מגל הירש, הממונה על הטיפול בנושא החטופים והנעדרים, יוסי שלי, מנכ״ל משרד רה״מ וממפקד המשל״ט, תא״ל שלומי בן מוחה ומפקדי המכלולים במשל"ט. כמו-כן, נפגשה הוועדה עם מתאמי הקשר עם משפחות החטופים והנעדרים ושמעה אודות אתגרי השירות שלהם.
31/12/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il