|   15:07:40
דלג
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
כרמל. גילה על מסמך השב"כ מפניית יועמ"ש השירות [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90] אלשיך טען שמדובר במחבל, ניצן מנע הצגת חוות דעת לבית המשפט [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

אורי כרמל שניהל חקירת פרשת אל-קיעאן מגלה:

אלשיך ניסה לשבש חקירת השוטרים; <br>ניצן סיכל הצגת האמת לשופטי העליון

ראש מח"ש לשעבר (2018-2011) חושף במאמר שפרסם בעיתון הארץ כי יעקוב אבו אל-קיעאן נורה למוות בגבו ורק לאחר מכן הידרדר רכבו ודרס למוות את השוטר ארז עמדי לוי חושף: רוני אלשיך פנה לשב"כ וביקש לעקוף את מח"ש ולקבל לידיו מסמך ובו ראיה מהותית שהצביעה על טיוח הירי הלא מוצדק מאשים את שי ניצן בהימנעות מנקיטת עמדה המנקה את אבו אל-קיעאן מן הכתם שהדביק בו אלשיך; במניעת בירור בפני הנציב רוזן; ובסיכול בירור האמת בפני שופטי בית המשפט העליון
12/08/2022  |   איציק וולף   |   כתבות   |   משטרה במוקד   |   תגובות
"אין לדעת אם אבו אל-קיעאן קלט בחושיו את המצופה ממנו, אך מכל מקום הוא לא שעה לקריאות ולסימונים לעצור. ואז, בעודו חולף בנסיעה איטית על פני השוטרים, כשאורות הרכב דולקים, בוצע ירי לעבר צמיגי הרכב שנפגעו, אך אבו אל-קיעאן התמיד בנסיעתו האיטית לאורך כברת דרך קצרה נוספת, שגם בה הוא לא סיכן כלל שוטרים"

אורי כרמל, משה סעדה ודובי שרצר מסרו עדות המפלילה את ניצן ודנינו
יואב יצחק
בלעדי * כפי שחשפנו ב-News1: הבדיקה מבוצעת ע"י הנציב דוד רוזן * היא מתמקדת בשלושה עיקרים: א) שי ניצן מנע חקירת דנינו באזהרה בפרשת תלונתה של צ' נגד רוני ריטמן; והורה לאחר מכן לדובי שרצר להדליף לדנינו, בטרם נחקר כעד, כי קיימת קלטת המתעדת שיחתו עם צ'; ב) שי ניצן קיבל מסעדה ומכרמל מידע מחשיד נגד דנינו שעלה במחקרי תקשורת, ובנוכחותם התקשר לדנינו והדליף לו מידע זה; ג) ראש מח"ש קרן בן-מנחם הסתירה מידע מהנציב רוזן בעיצומה של הבדיקה בפרשה
לרשימה המלאה

ראש המחלקה לחקירות שוטרים לשעבר, אורי כרמל, חושף במאמר שפרסם בעיתון הארץ (יום ו', 12.8.22) כי בידי רשויות אכיפת החוק היו ראיות לכך שיעקוב אבו אל-קיעאן נורה למוות בגבו על-ידי שוטר, וכי בוצע טיוח של המקרה על-ידי השוטרים בשטח ועל-ידי מפכ"ל המשטרה ופרקליט המדינה. חוות דעת של מח"ש בנושא, שנשענה על חוות דעת השב"כ ועל ראיות רבות, כלל לא הובאה בפני בית המשפט העליון. כרמל מגלה במאמרו, כי פרקליט המדינה שי ניצן הוא שסיכל מסירת המידע לבית המשפט העליון וטיהורו של אל-קיעאן בפני ערכאה זו, וזאת לאחר שקודם לכן סיכל בירור בפני הנציב דוד רוזן.

כרמל חושף לראשונה כי לאחר אירוע פינוי אום אל-חיראן, בינואר 2017, שבמהלכו נורה אבו אל-קיעאן בגבו ונהרג, ולאחר שנהרג השוטר ארז עמדי לוי כתוצאה מפגיעת רכבו של אבו אל-קיעאן, קבע שירות הביטחון הכללי באופן חד-משמעי כי האירוע לא היה פיגוע. זאת, בניגוד לטענה שהשמיע מפכ"ל המשטרה דאז, רוני אלשיך, כי אבו אל-קיעאן היה "מחבל בן עוולה".

לדבריו, הגורם הממונה על חקירת האירוע בשירות הביטחון הכללי העיד בפני חוקרי מח"ש כך: "למיטב שיפוטי וניסיוני המקצועי, לאור הממצאים בשטח, מדובר לכל היותר בתאונה או תקלה מבצעית ולא בפיגוע". לכך נוספו ראיות נוספות - לרבות השחזור שביצעה המחלקה לחקירות שוטרים בשטח.

כרמל ציין כי בתום החקירה היסודית שביצעה מח"ש התברר כי אבו אל-קיעאן נורה בגבו על-ידי שוטר, מבלי שהתגרה באיש:

  • "אבו אל-קיעאן ישב ברכבו בסמוך לביתו, במעלה הגבעה, כשהרכב עמוס בציוד שפינה מהבית, מנועו פועל, חלונותיו מוגפים ואורותיו כבויים. לאחר שקצין משטרה האיר לעבר הרכב בפנס, הדליק אבו אל-קיעאן את אורות הרכב והחל בנסיעה איטית במורד שביל העפר בציר היציאה מביתו, שעליו נעו אותה עת שוטרים. בשלב זה קראו השוטרים לעבר אבו אל-קיעאן לעצור, ואחד מהם אף הכה בקנה נשקו בפח הרכב. אין לדעת אם אבו אל-קיעאן קלט בחושיו את המצופה ממנו, אך מכל מקום הוא לא שעה לקריאות ולסימונים לעצור. ואז, בעודו חולף בנסיעה איטית על פני השוטרים, כשאורות הרכב דולקים, בוצע ירי לעבר צמיגי הרכב שנפגעו, אך אבו אל-קיעאן התמיד בנסיעתו האיטית לאורך כברת דרך קצרה נוספת, שגם בה הוא לא סיכן כלל שוטרים".

עוד הוסיף כרמל, כי המסקנה המתבקשת הייתה שאבו אל-קיעאן כלל לא חש בירי שניקב את צמיגי רכבו שהחלו מתרוקנים מאוויר:

  • "בשלב מאוחר של החקירה גם התברר מעדות הממונה על חקירת שב"כ ומהדוח שערך, כי בשעה שהרכב המשיך להתקדם באיטיות, למרות הירי לצמיגיו, ביצע אותו שוטר ירי נוסף — הפעם מכוון, מטווח קצר — לעבר אבו אל-קיעאן, וכי עוד בטרם הדריסה נפתחה אש מאסיבית מכל עבר לכיוונו. רק לאחר הירי המכוון הזה, החל הרכב לצבור תאוצה ולגלוש במדרון התלול. ואמנם, בנתיחה שלאחר המוות נמצאו בגופו של אבו אל-קיעאן פצע קליע שחדר מגבו ויצא דרך בית החזה, ופצע קליע נוסף שחדר לירכו הימנית".

השחזור אישר: הנהג נורה והרכב הידרדר
רכבו של אבו-אלקיעאן לאחר שנורה למוות [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]

המחלקה לחקירות שוטרים ביצעה גם שחזור של האירוע באמצעות רכב שחזור שהיה זהה לרכבו של אבו אל-קיעאן ובתנאי שטח דומים לאלו ששררו בזמן אמת באירוע. לדבריו, לאחר שהרכב הועמד בנקודה שבה עמד רכבו של אבו אל-קיעאן הוא החל לגלוש במדרון. "או אז התברר כי ללא נגיעה של הנהג בהגה או בדוושות, כשהרכב אינו נשלט כלל, הוא הידרדר במדרון התלול וסטה בדיוק במסלול שבו גלש הרכב של אבו אל-קיעאן, תוך שהוא דורס בעוצמה את הקונוסים העשויים פלסטיק שהוצבו לקראת השחזור במיקום המדויק שבו היו השוטרים שנפגעו. תוצאות השחזור האובייקטיביות התיישבו אפוא לחלוטין עם האפשרות שנהג הרכב נפגע מהירי שבוצע לעברו, וכתוצאה מכך איבד שליטה על הרכב שגלש במדרון התלול ופגע בשוטרים שהיו על ציר הגלישה", חשף.

כרמל הוסיף, כי בזירה נמצאו ראיות רבות שהצביעו על חפותו של אבו אל-קיעאן ובהן האופן שבו פעל לפני פינוי ביתו הלא חוקי, התכתבויות בעברית בטלפון הסלולרי שלו שהעידו על קשרי עבודה פוריים עם יהודים והתכתבות הנוגעת לאירוע להכשרת מורים במכללת חמדת הדרום בנתיבות שבה היה אמור להשתתף יום למחרת האירוע שבו מצא את מותו. גם בדוח השב"כ בנושא נכתב כי "לא מוכרות כוונות לקיום התנגדות אלימה מול כוחות המשטרה אם יתבצע פינוי, וכי המשפחה מעוניינת להגיע להסדר חוקי בסיוע עורכי דין".

"למותר לציין, שלאבו אל-קיעאן לא היו הרשעות קודמות. בנוסף, הייתה הסכמה גורפת של כל הגורמים המקצועיים, לרבות פרקליט המדינה אז, כי השוטרים שפעלו בזירה מסרו בחקירותיהם פרטים שקריים, שנסתרו, בין היתר, על-ידי ראיות אובייקטיביות", ציין כרמל במאמרו.

עוד הוסיף כי אומנם בתחילה סברו גם חוקרי מח"ש כי העובדה שאבו אל-קיעאן לא עצר לנוכח קריאות השוטרים מחשידה אותו, אך הראיות הכוללות את אופן הנסיעה של הרכב מעידות כי ככל הנראה כלל לא שמע את השוטרים, או שביקש להתפנות מן המקום ללא עיכוב או הפרעה. "על כל פנים, התנהלות זו לא התיישבה עם כוונות רצחניות מצדו", כתב. ממצאים אחרים שנמצאו בחפציו של אבו אל-קיעאן ובהם שלושה גיליונות ישראל היום ובהם, בין היתר, כתבה על פיגועי דריסה וספר דת איסלאמי עם סימונים שונים היו ראיות שמשקלן רחוק מאוד מגדר של חשד סביר. "נוכח האמור לעיל סברו הכל — החוקרים, אנשי המודיעין, הפרקליטים ומנהלי במח"ש, הממונה על החקירה בשב"כ, והמשנה לעניינים פליליים, שהוא הגורם המקצועי הבכיר ביותר בתחום הפלילי בפרקליטות — שאבו אל-קיעאן התנהל באופן "אינוצנטי" (תמים), כלשון המשנה לעניינים פליליים, ולא התכוון לדרוס שוטרים. למיטב זכרוני, גם פרקליט המדינה אז הסכים — בדיון שנערך בעניין — עם הניתוח של המשנה שלו, עו"ד שלמה (מומי) למברגר, לפיו אילו נותר אבו אל-קיעאן בחיים, היה תיק החקירה נגדו נסגר בעילה של "חוסר אשמה" ולא עקב "חוסר ראיות". "או אז התיק נגדו היה נמחק מרישומי המשטרה והכתם שדבק בו היה מתפוגג כליל", ציין.

השוטר התוודה בפני השב"כ שירה מטווח קצר בנהג

"השוטר היורה התוודה כבר בזירה בפני הממונה על החקירה מטעם שב"כ (המכונה "זיאד"), שבסמוך לאחר שביצע ירי לעבר גלגלי הרכב שנסע לאטו, הוא ביצע ירי נוסף, מכוון, מטווח קצר, לעבר הנהג, מבלי שהוא או מי מחבריו שהיו לצדו חש תחושת איום, ובשעה שהרכב נסע לאטו"

כרמל חושף עוד כי עוד טרם הסתיים הטיפול בתיק במחלקה לחקירות שוטרים פנתה לשכת היועץ המשפטי של שב"כ למח"ש, ודיווחה כי נתקבלה אצלם פנייה דחופה וחריגה מלשכת המפכ"ל אלשיך, ובה דרישה לעיין במסמך פנימי וסודי של שב"כ, שנכתב על האירוע באום אל-חיראן. מדובר במסמך שלא הועבר למח"ש ואשר כלל ראיה מהותית אשר הצביעה על כך שטיוח הריגת אבו אל-קיעאן החל זמן קצר לאחר הירי, בעת מסירת העדות של השוטר היורה.

"בחינת המסמך חשפה לראשונה ראיה מהותית (שהזכרתי לעיל, אך שלא הגיעה למח"ש עד אותה העת), ולפיה השוטר היורה התוודה כבר בזירה בפני הממונה על החקירה מטעם שב"כ (המכונה "זיאד"), שבסמוך לאחר שביצע ירי לעבר גלגלי הרכב שנסע לאטו, הוא ביצע ירי נוסף, מכוון, מטווח קצר, לעבר הנהג, מבלי שהוא או מי מחבריו שהיו לצדו חש תחושת איום, ובשעה שהרכב נסע לאטו. לפי עדויות השב"כ, חוקר נוסף (המכונה "טארק") שהיה במקום ותיעד בזמן אמת את דברי השוטרים, התרחק באותה עת, לא שמע את התוודות השוטר היורה, וממילא גם לא תיעד אותה בזיכרון דברים שכתב, אשר הועבר לידי מח"ש בראשית החקירה. הממונה על החקירה ("זיאד") הוא שתיעד את התוודות השוטר היורה בערבו של אותו יום, בדוח המסכם שכתב, שמח"ש למדה על קיומו רק בשלב מאוחר, כתוצאה מניסיון התערבותו של אלשיך בחקירה. אין צורך לומר כי ראיה מהותית זו, שנתקבלה באיחור, התיישבה עם מצבור הראיות שתואר לעיל, לפיו נורה הנהג המנוח אבו אל-קיעאן בטרם החל הרכב להאיץ במדרון, וגם חיזקה מאוד את ההערכה שהשוטר היורה, מחולל האירוע, מסר גרסה כוזבת לחוקרי מח"ש", ציין.

"המפכ"ל אלשיך חצה קו אדום"
[צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

ביחס לעצם הפנייה של מפכ"ל המשטרה דאז לשירות הביטחון הכללי הדגיש כרמל כי מדובר בחציית קו אדום. "ראש הגוף הנחקר (המשטרה) עוקף את הגוף החוקר אותו (מח"ש), ומנסה לאסוף מידע סודי על החקירה מגוף שלישי (שב"כ), שאנשיו הם עדים בחקירה. בהתאם לכך ביקשה לשכת היועץ המשפטי של שב"כ את הנחייתי. עד לפנייה זו משב"כ למח"ש, לא היה ידוע לגורם כלשהו במח"ש על קיומו של מסמך פנימי שכזה בשב"כ. עדכנתי מיד את פרקליט המדינה, את משנהו ואת היועמ"ש בפנייה החריגה של המפכ"ל, והוריתי ללשכת היועץ המשפטי של שב"כ לא למסור לידי המפכ"ל חומר הנוגע לחקירת מח"ש, כדי שלא תשובש החקירה, שהטיפול בה טרם נסתיים. במקביל הנחיתי להעביר את המסמך הפנימי והמסווג של שב"כ לעיוני".

חוות הדעת שהוגשה לרוזן לא הוצגה לשופטי העליון
הנציב דוד רוזן [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

"פרקליט המדינה אומנם לא הצטרף ל"הרשעת" אבו אל-קיעאן בהתאם להכרזתו הנמהרת של אלשיך, אך באותה נשימה הוא נמנע מלבטל את היתכנותה, וכך הותיר על-כנו את הכתם על שמו של אבו אל-קיעאן"

כרמל מאשים גם את פרקליט המדינה בימי אירוע אום אל-חיראן, שי ניצן, בהימנעות מנקיטת עמדה המבהירה כי יעקוב אבו אל-קיעאן היה חף מפשע ונורה ללא עוול בכפו. לדבריו, ניצן הסתפק בקביעה כי לא ניתן להכריע בשאלת אשמתו של אבו אל-קיעאן במידה גבוהה של ודאות. זאת, על-אף שכאמור - חוות הדעת של מח"ש ושירות הביטחון הכללי שזיכו את אבו אל-קיעאן לחלוטין היו ידועות לצמרת פרקליטות המדינה.

"בקביעתו זו פרקליט המדינה אומנם לא הצטרף ל"הרשעת" אבו אל-קיעאן בהתאם להכרזתו הנמהרת של אלשיך, אך באותה נשימה הוא נמנע מלבטל את היתכנותה, וכך הותיר על-כנו את הכתם על שמו של אבו אל-קיעאן... בשום דיון או פורום שבו השתתפתי לא הציג פרקליט המדינה את הסיבות והטעמים שהביאוהו לסטות הן מהמלצות הדרג המקצועי כולו, הן מן המבחנים המשפטיים המקובלים והנוהגים, הקבועים גם בהנחיות פרקליט המדינה עצמו", כתב במאמרו.

כרמל הוסיף, כי נציב הביקורת על הפרקליטות, השופט דוד רוזן, ביקש ממנו בספטמבר 2020 להציג בפניו את עמדת המחלקה לחקירות שוטרים בפרשה. אך פרקליט המדינה דאז, שי ניצן, הגיש גם הוא תגובה מטעמו לנציב ובה התנגד לכך שהנציב יכריע במחלוקת שבאותה עת הייתה תלויה ועומדת בבית המשפט העליון, בעקבות עתירה של בני משפחת אבו אל-קיעאן.

רוזן הותיר את ההכרעה לבית המשפט העליון, אך לטענת כרמל, הפרקליטות, ובראשה ניצן, התנגדה להגיש לבית המשפט העליון את חוות הדעת שמסר לנציב רוזן כראש מח"ש לשעבר בנימוק שמדובר במסמך שאינו קביל לראיה בהליך משפטי.

שופטי בית המשפט העליון אומנם ציינו שלא נחשפו לחוות הדעת של המחלקה לחקירות שוטרים. אך, לדברי כרמל, לא נמצא בפסק הדין כל זכר לראיות הרבות שזיכו את אבו אל-קיעאן. בשל כך הוא טוען, כי ניצן, המסתמך עתה בתגובותיו לתקשורת על פסיקת בית המשפט העליון בפרשה, אינו משקף את שנכתב בפסק הדין ואת שנעדר ממנו, ואינו חושף את הביקורת השיפוטית המוגבלת והמסויגת בהכרח שנקטו השופטים ביחס להחלטתו בפרשה, על-רקע המידע הרב שלא הובא בפניהם.

חובה להסיר את הכתם ואת העננה משמו הטוב של אל-קיעאן
יעקוב אבו אל-קיעאן ז"ל [צילום: מן הטלוויזיה]

"אז מה היה לנו? מפכ"ל המשטרה לשעבר אלשיך טוען עד עצם היום הזה כי אבו אל-קיעאן היה "מחבל בן עוולה"; פרקליט המדינה לשעבר אינו מאשר אך גם אינו שולל זאת, למרות שכממונה הישיר עלי, ועל דעת היועמ"ש, הוא הטיל על מח"ש בראשותי לבדוק את העניין עד תום ולחוות את דעתי בפניו. בתום החקירה בחר פרקליט המדינה מטעמיו להתעלם מהמלצת מח"ש בעניין אבו אל-קיעאן, שנתמכה בעמדת כלל הגורמים המקצועיים", כתב במאמר.

כרמל הוסיף, כי הוא מציע למצוא דרך לפעול לאלתר למילוי החובה המקצועית, הערכית והמוסרית של רשויות האכיפה: "החובה להסיר את הכתם שהוטבע שלא כדין על שמו הטוב של אבו אל-קיעאן, ולפזר את העננה שעדיין מרחפת מעל בני משפחתו לנוכח החלטתו האומללה של פרקליט המדינה לשעבר. תיקון העוול, ולו באיחור, עשוי אולי להביא מעט מזור למשפחתו של אבו אל-קיעאן, ואף לחזק את אמון הציבור במערכת האכיפה, הדרוש בפרט בימים טרופים אלה".

נתניהו התנצל בפני משפחת אל-קיעאן


תאריך:  12/08/2022   |   עודכן:  12/08/2022
איציק וולף
+מה נותר מהעיקרון של שוויון בפני החוק
12:25 12/08/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
השוויון בפני החוק הוא עקרון יסוד במדינה דמוקרטית, ואף יש לו השלכות מעשיות בנושאים כמו אכיפה בררנית ואחידות הענישה. אבל יש מי ששוכחים אותו ואף יש מי שמתעלמים ממנו. כמה דוגמאות אקטואליות
מאר-א-לאגו. חסר תקדים [צילום: טרי רנה, AP]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אלשיך ניסה לשבש חקירת השוטרים; ניצן סיכל הצגת האמת לשופטי העליון
תגובות  [ 12 ] מוצגות   [ 12 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אוליבר וונדל
12/08/22 14:11
2
שיפון
12/08/22 17:57
3
אקטואלי
13/08/22 00:58
4
אקטואלי
13/08/22 01:00
5
אקטואלי
13/08/22 01:03
 
גילטבע
9/11/22 08:41
6
אקטואלי
13/08/22 01:06
7
פרלמוטר
19/08/22 08:41
8
פרלמוטר
19/08/22 08:48
9
מל
19/08/22 11:41
10
המשיח
12/02/24 12:20
11
המשיח
12/02/24 12:20
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משטרה במוקד
נציבת בתי הסוהר, רב גונדר קטי פרי, הורתה (יום ה', 11.8.22) על הוצאתו לחופשה כפויה של גנ״מ פרדי בן שטרית, בעקבות מכתביו של גנ״מ בן שטרית, בהם הודיע כי לא יקבל את מרות מפקדו הישיר. הסכסוך עם מפקד מחוז צפון החלה בעקבות עדותו בפני ועדת הבדיקה לבריחת האסירים שבה טען כי הנהלת הכלא זייפה נתונים הקשורים בשיבוץ האסירים הביטחוניים באגפים.
11/08/2022  |  מירב ארד  |   חדשות
מבקר המדינה ואנשיו בוחנים האם להוציא את המחלקה לחקירות שוטרים מהפרקליטות, כך מפרסם (יום ה', 11.8.22) ישראל היום. על-פי הדיווח, אנשי מבקר המדינה הגיעו בחודשים האחרונים לביתו הפרטי של סגן ראש מח"ש לשעבר משה סעדה כדי לאסוף מסמכים הנוגעים לפרשיות המחלקה לחקירות שוטרים.
11/08/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
שי ניצן לא סומך על יכולתם של חבריו הבכירים לזהות איומים.
09/08/2022  |  משה סעדה  |   יומני בלוגרים
ארגון העיתונאים פנה (יום ג', 9.8.22) במכתב לפרקליט המדינה עו"ד עמית איסמן בדרישה לבחון את חוסר התפקוד של המחלקה לחקירות שוטרים בכל הנוגע לחקירות שוטרים כלפי תלונות שהגישו עיתונאים בשל אלימות שספגו מצד שוטרים.
09/08/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
"פסיקת הוצאות לעותר שקיבל סעדו, הגם באופן חלקי (ומקל וחומר
07/08/2022  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מירב ארד
מירב ארד
חופשת החג מתקרבת בצעדי ענק, ועל רקע חוסר הוודאות יש מי שעדיין לא החליטו סופית על תוכניות לחופש    עבור המתלבטים בדקנו מחירים של חבילות נופש מובחרות מעבר לים
דן מרגלית
דן מרגלית
אין עתה צורך בהתלהטות היצרים, בפאטה-מורגנה כאילו עוד מכה אחת ו"זבנג וגמרנו", והניצחון המוחלט בידינו    יותר מכל יש לישראל אינטרס אסטרטגי לבנות נדבך נוסף לברית ההגנה ההולכת ונרקמת בי...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
תמונתם של הנייה ואשתו מבית-החולים בדוחא מבטאת היטב את הרוח החמאסית    מוות עדיף על החיים, במיוחד כשהוא למען מטרה "קדושה", כמצווה באמנת החמאס - השמדת היהודים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il