בית הדין לעבודה בבאר שבע דחה (יום ב', 8.6.15) את תביעת ועד עובדי
אגד תעבורה וארגון כוח לעובדים שביקשו לאסור על החברה לשבור את שביתת הנהגים באמצעות שיבוץ נהגים מושאלים וחיצוניים, ולאסור עליה לאיים על העובדים השובתים.
בפסק הדיו נקבע, כי החברה תוכל להמשיך ולהעסיק עובדים מושאלים. בית הדין דחה את טענות העובדים ואיפשר לחברה להמשיך את הפעלתם של סדרנים ועובדי מוסך, אשר עבדו בעבר כנהגים בחברה. כמו-כן הורה בית המשפט שלא תהיה התקשרות עם חברות חיצוניות, למעט החברה לפיתוח השומרון, המבצעת את השירות בחבל בנימין.
השופט צבי פרנקל המליץ לעובדים ולהנהלה להמשיך את הדיונים בפני מנכ"ל
משרד התחבורה עוזי יצחקי, ככל שזה יזמין אותם, והצדדים נענו להצעתו.
ועד העובדים מסר בדיון כי ישקול להפסיק את השביתה במהלך היום ככל שתהיה התקדמות במשא-ומתן.
בבקשה שהוגשה לבית המשפט נאמר, כי החברה ממלאת את שיבוצי העבודה באמצעות שאילת עובדים מחברת-האם אגד וכן באמצעות שאילת עובדים ורכבים מחברות היסעים פרטיות אחרות, לרבות כאלה שקיים ספק רב באשר להחזקתן ברישיון להפעלת הקווים השובתים, ואשר ייתכן שהפעלת הקווים על ידן מפרה את הוראות החוק ומסכנת את בטיחותם של הנוסעים.
במהלך השביתה ב-7.6.15, נאמר בבקשה, שיבצה החברה 150 עובדים מושאלים לאיוש הקווים ולביצוע תפקידים הנעשים ברגיל על-ידי העובדים השובתים, באופן שפעילות החברה מתנהלת כסדרה ואינה מושפעת מהשביתה. הדבר מאפשר לחברה לשבור את השביתה ולהפעיל את הקווים באופן סדיר ושגרתי, באופן שמאיין את יכולתה של השביתה לפעול כאמצעי לחץ מצד העובדים.
עוד נטען, באמצעות עוה"ד אביגיל שחם ועמית חלמיש, כי התקבלו דיווחים על מספר מקרים של איומים כלפי עובדים שובתים. מנהלי סניפי נתניה ושפירים הצהירו בפני עובדים שובתים, כי מי שישבות ולא יגיע לעבודה ייפגע ויינזק, ובסניף שפירים אף הוטחו קללות ואיומים כלפי עובדים שובתים.
בהנהלת אגד תעבורה קיבלו את החלטת בית המשפט בסיפוק רב ומסרו בתגובה: "בית המשפט דחה על הסף את הניסיון של ועד העובדים לטשטש את הכישלון בארגון השביתה ואפשר לחברה להמשיך את השירות באמצעות עובדים מושאלים ונהגים שאינם שובתים. למעט אשדוד וירושלים הוועד לא הצליח להשליט את מרותו ונהגים רבים מבקשים לחזור לעבודה. הגיע הזמן שוועד העובדים יגלה מנהיגות ויסיים את השביתה".
קודם לכן, הנהלת אגד תעבורה מסרה בתגובה לתביעה, כי המידע שנמסר על-ידי כוח לעובדים אינו מדויק ומעיד על אי-רצינותו של הארגון והחיבור החסר שלו לשטח. לדבריה, בסניף אשקלון לא היה צורך בשום תגבור וזאת בשל העובדה, כי רק 20 נהגים מתוך 150 בחרו להצטרף לשביתה. במרחב בנימין, השביתו הנהגים את שירות התחבורה הציבורית ובשל הסיכון הביטחוני שכרה החברה אוטובוסים ממוגני ירי, אשר פועלים במתכונת שאטלים ולא שירות תחבורה ציבורית, ומציעים נסיעה חינם לתושבי ההתנחלויות עד יום ראשון בחצות.
עוד אומרת החברה, כי בשביתה שהחלה אתמול הופסק שירות התחבורה הציבורית באשדוד ובעוטף ירושלים, אולם ביתר רחבי הארץ נרשמו שיבושים קלים משום שבמרוצת היום התייצבו כ-70% מהנהגים לעבודה. בהנהלה מעריכים שבשלב זה האפקטיביות של השביתה ירדה וזאת בשל העובדה, שחלק גדול מהנהגים לא מזדהים עם פעולות הוועד.
לדבריה, במסגרת המו"מ לגיבוש הסכם קיבוצי הסכימה לפני כשבוע הנהלת אגד תעבורה להיענות לדרישות העובדים לשפר את התנאים הסוציאליים ואף להעלות את השכר השעתי ל-39 שקל, אולם במהלך של הרגע האחרון ניסה הוועד להפעיל לחץ נוסף על ההנהלה במטרה להשיג יותר ויתורים ולכן השבית את השירות.
משרד התחבורה לא פרסם כל תגובה בעניין השביתה ואף לא דאג לפרסם הודעה כלשהי באתר המידע לתחבורה ציבורית. עובדי אגד תעבורה הודיעו שיפגינו בצהריים מול המשרד בירושלים