בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
מיקי זוהר הולך בעקבות מעשיהם המחפירים של ידידיו מספר עמוס ומספר ירמיהו. ומהידידות הזו אני פוחד. התגובות האלימות כלפי מפגינים חייבת להדאיג
|
מיקי זוהר [צילום: מן הטלוויזיה]
|
|
|
|
|
כשהנביא ירמיהו בן חלקיהו מן הכוהנים אשר בענתות אמר דברי ביקורת קשה, שלא נראו בעיני שרי המלך צדקיהו, קראנו בספר ירמיהו פרק ל"ח דברי שרים חנפנים, המלעיזים בפני המלך, ומאשימים את הנביא רמיהו: "הוּא מְרַפֵּא (מַרְפֶּה!)אֶת יְדֵי אַנְשֵׁי הַמִּלְחָמָה...וְכָל הָעָם". בעיני השרים הוא "אֵינוֹ דּוֹרֵשׁ לְשָׁלוֹם לָעָם הַזֶּה". ערב שנת 586 לפנה"ס קמו עמיתיו של מיקי זוהר ודרשו ממלכם, צדקיהו, לזרוק את ירמיהו לבור כלא עקב מלחמתו חסרת הפשרות בשחיתות שלטונית. הם הצליחו לשכנעו לצוות להורידו בחבלים לבור בחצר המטרה, "וּבַבּוֹר אֵין מַיִם". רק בחסדו של בן מיעוט לאומי, עבד מלך כושי, נחלץ "יִרְמְיָהוּ הַנָּבִיא מִן-הַבּוֹר בְּטֶרֶם יוּמַת." כיום עמיתיו של מיקי זהר ומיקי זוהר עצמו מציגים את נושאי הביקורת כבוגדים בעם, שחובה להתייחס אליהם כאל בוגדים. המפגש של ירמיהו עם נחת זרועו של שלטון עקב השמעת ביקורת מדינית וחברתית מתוארת גם בפרק ל"ז: "וַיִּקְצְפוּ הַשָּׁרִים עַל יִרְמְיָהוּ וְהִכּוּ אוֹתוֹ וְנָתְנוּ אוֹתוֹ בֵּית הָאָסוּר, בִּית יְהוֹנָתָן הַסּוֹפֵר, כִּי-אוֹתוֹ עָשׁוּ לְבֵית כֶּלֶא. כִּי בָּא יִרְמְיָהוּ אֶל-בֵּית הַבּוֹר... וַיֵּשֵׁב שָׁם יָמִים רַבִּים". מיקי זוהר ועמיתיו מסתפקים בינתיים במענה לשון בוטה וגסת רוח כלפי המבקרים את השלטון. כשנוקד, בוקר ובולס שקמים מתקוע חוזה דברים קשים על ממלכת ירבעם, נמצא מהר מאוד חנפן בחצר השררה בשם אמציה הכהן האומר "קָשַׁר עָלֶיךָ עָמוֹס בְּקֶרֶב בֵּית יִשְׁרָאֵל" ואף חמור מכך "לֹא תּוּכַל הָאָרֶץ לְהָכִיל אֶת דְּבָרָיו". לכן נמצא המוצא לצוות על האיש האומר את דברי הביקורת - "חוֹזֶה לֵךְ בְּרַח-לְךָ..." אין לך מקום בארץ בה נולדת, בה אתה מגדל את משפחתך ובה אתה מתקיים מעבודת נוקד, בוקר ובולס השקמים. עמיתיו של מיקי זוהר מדקלמים את דקלומי אמציה בשולחם אדם כמוני לעזה, כי עמדתי קילומטר אחד מביתי בצומת חולון והפגנתי נגד בנימין נתניהו. את חבריו הטובים של מיקי זוהר נמצא בספר ירמיהו בדמות יראיה בן שלמיה בן חנניה, שתפש את הנביא ירמיהו, והוכיח לו את נחת זרועו. נאמנים על מיקי זוהר ידידים בדמות שפטיה בן מתן, גדליהו בן פשחור, יוכל בן שלמיהו ופשחור בן מלכיה, שהבהירו למלך צדקיהו, שהארץ אינה יכולה להכיל את דברי ירמיהו. ובוודאי שמיקי זוהר לא יפסח על ידידותו האמיצה עם אמציה כהן בית אל, שהנציח את זכרו בהיסטוריה שלנו באמירה לנוקד, לבוקר ולבולס השקמים מתקוע - "חוֹזֶה לֵךְ בְּרַח." מיקי זוהר הולך בעקבות מעשיהם המחפירים של ידידיו מספר עמוס ומספר ירמיהו. ומהידידות הזו אני פוחד. התגובות האלימות כלפי מפגינים חייבת להדאיג.
|
תאריך:
|
03/10/2020
|
|
|
עודכן:
|
03/10/2020
|
|
איתן קלינסקי
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
מגיב ותיק
|
3/10/20 11:55
|
|
|
|
גסות הרוח
|
3/10/20 15:28
|
|
2
|
|
ה.א
|
3/10/20 14:41
|
|
3
|
|
ב.ל
|
3/10/20 15:29
|
|
|
|
גסות הרוח
|
3/10/20 19:59
|
|
|
|
החולניות המינית
|
4/10/20 09:04
|
|
|
|
בוטות וגסות רוח
|
4/10/20 14:17
|
|
4
|
|
חג שמח.
|
4/10/20 08:57
|
|
5
|
|
חג שמח.
|
4/10/20 08:57
|
|
ככל שהזמן עובר מתגלות עובדות נוספות, כמו הסוכן השני בצמרת הצבא המצרי קצין בכיר במטכ"ל שלהם. שמסר מידע מודיעיני מדויק על המלחמה שתפרוץ, ולא התייחסו לכך ברצינות, ומצביעות על עומק הכשלון של המודיעין וראשיו שהביא לשבר נוראי.
|
|
|
אורי נחמן היא מפגינה בולטת בבלפור, היא חברת ליכוד, או חברת ליכוד לשעבר, יש לה הופעה, יש לה כריזמה, דוברת ראויה של כל ארגון, ודאי ארגון מחאה, עד ששומעים מה יש לה לומר: ובכן, אומרת אורי נחמן: "אני מכחישה את הקורונה. חד-משמעית, אין קורונה, קורונה זאת מחלה, לא מגיפה... הבעיה היא לא קורונה, הבעיה היא ראש ממשלה שמנצל מצב והופך אותו..." ואת הדברים האלה מלווים מחיאות הכפיים של חבריה לשולחן האוכל.
|
|
|
השבוע הלך לעולמו בארה"ב שליט כווית השיח' צבאח אלאחמד אלצבאח בגיל 91.
|
|
|
במאמרו של קלמן ליבסקינד: "איננו יכול עוד", (מעריב, יום ו', 18.9.2020), שוגה ליבסקינד ארבע שגיאות קשות:
|
|
|
חז"ל אומרים בגמרא (סוכה כז/ב): אף על-פי שאמרו "אין אדם יוצא ידי חובתו ביום טוב הראשון בלולבו של חבירו" אבל יוצא ידי חובתו בסוכתו של חבירו, דכתיב ...כָּל-הָאֶזְרָח, בְּיִשְׂרָאֵל, יֵשְׁבוּ, בַּסֻּכֹּת. מלמד שכל ישראל ראוים לישב בסוכה אחת. לולב, שזה כינוי לארבעת המינים, כל אחד צריך שיהיה לו משלו לפחות ביום הראשון. ואם אין לו, חברו נותן לו ב'מתנה על-מנת להחזיר' כדי שיוכל לקיים את המצווה. בסוכה לעומת זאת, כל ישראל ראוים לישב בסוכה אחת. דומה כי אין כמו האמירה הזאת לבטא את הרעיון של אחדות ישראל. הרי, כמו שמסביר רש"י, אין הכוונה שכל ישראל יכנסו לסוכה אחת בו זמנית, זה בלתי אפשרי, אלא שיהודי שיש לו סוכה מרשה ליהודי שאין לו לקיים את המצווה בסוכתו.
|
|
|
|