|   15:07:40
  יעקב קורי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

מצפון סלקטיבי

רוב הפליטים ברחו בהוראת מנהיגיהם ומיעוטם גורשו על ידנו במהלך המלחמה, אבל לישראל אין כל מחויבות להחזיר אפילו פליט אחד כפי שהפולנים, הרוסים, הטורקים וההודים לא חושבים להחזיר פליטים, וכמו גם שלא יעלה על הדעת של עירק, מצרים, סוריה ותימן להחזיר פליטים יהודים שברחו משם
24/08/2021  |   יעקב קורי   |   יומני בלוגרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
התבלבלו היוצרות [צילום: עמר נביל, AP]

חיכיתי עד שיבוא המצפונאי התורן ויגיד לנו הבוקר "שאנו טובלים ושרץ בידנו". יש הטוענים שאין לתבוע מהפולנים את רכוש היהודים כשאנחנו גזלנו את רכוש הפלשתינים שגורשו מאדמתם על ידנו על לא עוול בכפם, ולא מוכנים להחזיר אותו, קל וחומר לא להחזיר את חמשת מיליוני הפלשתינים המסכנים שגירשנו מאדמתם. אנחנו הרי מדינת אפרטהייד, שמפלה בין יהודים לערבים, עם חוק השבות שמאפשר לכל יהודי לעלות לישראל ומונעים את זכות השיבה מהפליטים המסכנים שגורשו.

התייחסתי לנושא בעבר עשרות פעמים, לרבות בספרי "הרפובליקה השנייה של ישראל", במאמרים ובפוסטים, בפורום סיעור מוחות ובשיחות רבות. אפילו נדרשתי להשוואה בין הסוגיה הפולנית לפלשתינית והוכחתי שאין כל דמיון בין המקרים. היהודים בפולין נטבחו על-ידי הנאצים הגרמנים בשיתוף פעולה של אזרחים פולנים, אוקראינים, ליטאים ורומנים רבים מדי. לעומתם, הפלשתינים, המונהגים על-ידי מנהיגים שהיו בני בריתו של היטלר, ובסיוע חמישה צבאות כבירים, קמו על הישוב היהודי במטרה להשמיד אותו ולהשלים את מלאכתו של היטלר המנטור שלהם. הם עשו זאת אז ב-1948, ניסו שוב ב-1967 ומאז הם מנסים ללא הצלחה בטרור ובמלחמה. גם אם מחזירים להם את אדמתם, כמו במסגרת הסכמי אוסלו, הם פותחים באינתיפאדה שניה וטובחים יותר מאלף אזרחים כשהם מונהגים על-ידי רוצח טרוריסט חתן פרס נובל לשלום ערפאת, בעידודו של מוחמד דרוויש הרוצה לאכול את בשרנו ואבו מאזן מכחיש השואה. החמאס ממשיך לירות עלינו אלפי טילים גם כשנסוגונו מכל רצועת עזה.

רוב הפליטים ברחו בהוראת מנהיגיהם ומיעוטם גורשו על ידנו במהלך המלחמה, אבל לישראל אין כל מחויבות להחזיר אפילו פליט אחד כפי שהפולנים, הרוסים, הטורקים וההודים לא חושבים להחזיר פליטים, וכמו גם שלא יעלה על הדעת של עירק, מצרים, סוריה ותימן להחזיר פליטים יהודים שברחו משם, אם בכלל יהיה משוגע שירצה לחזור. פרט לזאת יש כיום רק שלושים אלף פליטים. כל האחרים הם צאצאיהם. המספרים מנופחים (למשל אונרא טענו שב-1967 היו 575,000 פליטים בגדה המערבית כשבפועל היו רק 200,000). מדינת ישראל היא מדינת העם היהודי, כך היא קמה, כך הכירו בה כל אומות העולם וחוק השבות חוקק רק עבור היהודים שזו מולדתם ההיסטורית. אני הצעתי שייקבע שהיא גם מדינת כל אזרחיה, שהם שווי זכויות, למעט לאומיות, כי לפלשתינים יש זכויות לאומיות בירדן, בעזה ובישוביהם בגדה בלבד, על-פי חלוקת הארץ.

הקבלה לא נכונה

באשר להשבת הרכוש השדוד של הפלשתינים כטענתם. הם אינם יכולים לטעון: "ניסינו לרצוח אתכם, לא הצלחנו, אז בואו נחזור לנקודת ההתחלה, נתיישב מחדש בחיפה וביפו, נקבל חזרה את הרכוש שלנו, ואתם יכולים לשתות את מי הים התיכון". יש מחיר לתוקפנות - הם לא יכולים לחזור לא פיזית וגם לא לקבל את הרכוש שהם נטשו. גם מצרים, עירק ותימן לא מחזירות את רכוש היהודים שברחו מהן למרות שהם לא ניסו להשמיד אותן כפי שניסו הפלשתינים. במקרה של הפולנים, היהודים לא ניסו לכבוש את פולין ולרצוח את כל יושביה, כפי שהפלשתינים ניסו. לכן יהודים בהחלט זכאים לקבל את רכושם שנגזל מהם על-ידי הנאצים, הממשלות הפולניות והתושבים הפולנים שפלשו לבתים כשגורשו היהודים. היהודים היו הקורבן, הפלשתינים הם התוקפן וישראל והיהודים היו הקורבן. חשוב לזכור זאת, כי אי-שם התבלבלו היוצרות ומשכתבים את ההיסטוריה - הפוסט ציונים, בעלי המצפון, הנהגות הפלשתינים, BDS, חוגי שמאל וימין קיצונים והרוב האוטומטי באו"ם.

ולמה נדרשתי לכל הסיפור הזה? כי נחום ברנע, שאני מאוד מעריך אבל יודע מראש כל מה שיכתוב כי יש לו אג'נדה ושלא יבלבלו אותו עם עובדות, כותב היום בידיעות כהאי לישנא: "הכיבוש ב-1967 יצר מציאות פולנית: נכסים שערבים נטשו ב-1948 הפכו לרכוש מדינת ישראל; לעומת זאת, נכסים שיהודים נטשו במזרח ירושלים הוחזרו לבעלים היהודים... ממשלת ישראל תקועה עם חוק בלתי חוקי בעליל, שדגל שחור מתנוסס מעליו". המשפט הראשון עושה הקבלה שאינה נכונה עובדתית כפי שהסברתי לעיל. אבל מה שהכי מסוכן זה האוקסימורון שהוא קובע על "חוק בלתי חוקי בעליל". אני אזרח בישראל שהיא מדינת חוק, יש בה אינספור חוקים שאיני מסכים איתם, לרבות החוקים שהם למען הטייקונים ולרעת האזרח הקטן. אבל אני אזרח שומר חוק ומכבד את החוקים שמדינת ישראל חוקקה, גם אם אני לא מסכים אתם. לטעון על חוק כלשהו שהוא לא חוקי בעליל רק כי אינו נוח למאן דהוא יביא לאנרכיה מוחלטת במדינה. כל החוקים שהמדינה חוקקה הם חוקיים מעצם הגדרתם.

רק בית המשפט העליון מוסמך לקבוע אם חוק שחוקק אינו חוקי. זה מקומם, כפי שכתבתי בעבר, לרוץ לאו"ם, להאג, לעיתון, ולכל פורום עוכר ישראל בשביל "להלשין" על ישראל שהיא מחוקקת חוקים לא חוקיים. אם אתה חי בישראל עליך לכבד את חוקיה. אם לא - אתה יכול לעבור למדינה אחרת, אך גם בה יהיה עליך לכבד את חוקיה. מי שטוען אחרת אינו בעל מצפון למרות שהוא חושב כך, אינו אזרח שומר חוק כי הוא מתכחש לחוקים, ומעל לכל - אינו דובר אמת ואמיץ בערבון מוגבל.

תאריך:  24/08/2021   |   עודכן:  24/08/2021
יעקב קורי
+צה"ל תפס מחבל שביצע פיגוע אבנים; מצוד אחר מחבל נוסף
00:21 25/08/21  |  עידן יוסף
כוחות צה״ל זיהו שני מחבלים שהשליכו בקבוק תבערה לעבר כלי רכב שנסעו על ציר 60 סמוך למחנה הפליטים אל ערוב. הלוחמים שהיו במארב במרחב פתחו בירי רוגר לעבר המחבלים, זוהו פגיעות. כוחות צה"ל עצרו את אחד המחבלים וסורקים במרחב אחר החשוד הנוסף. אין נפגעים לכוחותינו.
+מי ירה בלוחם מג"ב? חמאס או ג'יהאד
20:12 24/08/21  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה
חמאס התלונן למודיעין המצרי כי ארגון הג'יהאד האיסלאמי הוא שעומד מאחורי ההסלמה עם ישראל  ▪  גורמי ביטחון בכירים בישראל אומרים כי מדובר בטענה שקרית אולם בין חמאס לג'יהאד האיסלאמי קיימת מתיחות על-רקע דברים שאמר מנהיג הארגון זיאד נח'אלה על המלחמה האחרונה
(פעיל חמאס מוכר. הארגון מאשים את הג'יהאד [צילום: מתוך רשתות חברתיות])
+הרמטכ"ל ביקר את משפחת הלוחם שנפצע ברצועה וספג ביקורת
19:33 24/08/21  |  עידן יוסף
הרמטכ"ל אביב כוכבי ביקר את לוחם מג"ב בראל שמואלי בבית החולים סורוקה ופגש את בני משפחתו, שהטיחו בו: "הלוחמים הפכו לבובות?! איך נתתם לזה לקרות?".
+צה"ל מתגבר כוחות באוגדת עזה
19:02 24/08/21  |  עידן יוסף
ברקע ההערכות להסלמה נוספת בדרום, צה״ל מתגבר כוחות בהיקף של שתי יחידות מיוחדות, פלוגת שריון וצלפים באוגדת עזה.

לאחר הערכת מצב שהתקיימה הוחלט להערך לאפשרות של התגברות הפרחת בלוני התבערה, התפרעות מחבלים נוספת על הגדר ואף ירי רקטות לעבר ישובי ישראל.
+צוהר בעזה
13:54 24/08/21  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
תפקיד צה"ל אינו רק למנוע תקרית כה נוראה שמחבל פלשתיני ירה אל החריר בקיר ופגע בצלף בראל חדריה שמואלי, שהכל מאחלים לו החלמה ושיקום מהירים  ▪  כל התקרבות לגדר ולקיר ולנוכחות הצה"לית בתחומי ישראל חייבת להיענות באש מהירה עוד לפני שהמחבלים מעזים לפרק את הגדר או לירות לעבר לוחם ישראלי
("שטח אש" [צילום: עבד ראחים חטיב/פלאש 90])
+האם מגמות החמאס והטליבאן דומות
11:34 24/08/21  |  שאול מנשה   |   לרשימה המלאה
טליבאן נלחם בכוחות זרים: רוסים, אמריקנים וכוחות נאטו, ואילו חמאס מכריז מלחמת השמד נגד מדינת ישראל ולא רק נגד הימצאות ישראל ביהודה והשומרון
(תוקפים זרים [צילום: רחלמאת גול/AP])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
הנסיגה האמריקנית מאפגניסטן אינה מפתיעה. זה קרה גם לרוסיה במלחמתה נגד אלמוג'הדין באותה זירה, מלחמה שעלתה לרוסים עשרת אלפים חיילים הרוגים. יש אצלנו מי שמשווים את החמאס לטליבאן ומזהירים שתבוסת רוסיה ואמריקה מול הטליבאן תחזור על עצמה אצלנו. האנלוגיה מוטעת. נכון שחמאס דומה לטליבאן בקנאות, בקיצוניות, בפונדמנטליזם ובהכתבת חוקי אלשריעה, אבל יש שוני מהותי בין היעדים של השניים:
24/08/2021  |  שאול מנשה  |   יומני בלוגרים
מחבל פלשתיני בן 17 חוסל במחנה הפליטים בלאטה הסמוך לשכם לאחר שכוחות צה"ל זיהו שהוא מנסה להשליך חפץ כבד על החיילים.
24/08/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
האם בביקורך בוושינגטון תטשטש את עמדותיך השורשיות על עתיד יו"ש, כדי לזכות בנוחיות מדינית ופופולריות פוליטית קצרי-טווח, או תקדם עמדות אלו בנחישות שתחשוף חילוקי דעות נוקבים עם הנשיא ביידן, אך תזכה אותך ואת ישראל בהערכה אסטרטגית ארוכת טווח? כך נהג רה"מ שמיר, שהדף לחצים ופיתויים, והציג למארחיו בוושינגטון את עמדותיו ללא כחל וסרק, למרות הכפשות פומביות מהנשיא בוש ומזכיר המדינה בייקר. אבל בתקופתו שודרגו שיתופי הפעולה בין ישראל לארה"ב בהיקף חסר-תקדים, מכיוון שבמערכה מול משטרים וארגונים פורעי חוק, ובמאמץ לפיתוח טכנולוגיות פורצות-דרך, ארה"ב מעדיפה שותף מונחה-עקרונות, אמין, המסוגל להדוף לחצים, גם אם אינו מאמץ את עמדותיה בסוגיה הפלשתינית.
23/08/2021  |  יורם אטינגר  |   יומני בלוגרים
בדף הפייסבוק של "הצל" התפרסמה (יום ב', 23.8.2) הקלטת השיחה הקשה בין יוסי, אביו של בראל חדריה שמואלי, לוחם מג״ב שנפצע אנושות בגבול עזה, לראש הממשלה נפתלי בנט. האב הטיח בבנט בהקלטת השיחה: "ממי אתה מפחד מעבאס? תתעוררו, נבלות, הילדים שלנו הולכים!". במהלך השיחה טעה בנט בשמו של בראל, ושאל: "איפה יוסי מאושפז".
23/08/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
כיפוף הידיים בין ישראל לחמאס מתחדש שוב. ההסלמה שהייתה בסוף השבוע האחרון בגבול רצועת עזה, שבמהלכה נפצע באורח אנוש לוחם מסתערב של מג"ב, בראל שמואלי, מירי מחבל פלשתיני ועוד 24 פלשתינים נפצעו בהתפרעות גדולה על גדר הגבול ברצועה, היא תוצאה ישירה של ההחלטה הישראלית להכניס את הכסף הקטרי לרצועת עזה. בעיני ארגון חמאס ההחלטה משקפת את החולשה של הממשלה החדשה בישראל וכניעתה ללחצים של הארגון וללחצי מצרים וממשל ביידן.
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   שואה וגבורה  /  מי ומי  
"בנט לא זכר את שמו של בני"  /  עידן יוסף
"נבוא חשבון עם מי שפוגע בלוחמינו"  /  איציק וולף
"מדוע שתקת על המכה לבני החייל?"  /  איציק וולף
הלנו הם או לצרינו  /  רפי לאופרט
מי באמת קובע את מדיניות ההרתעה  /  עמנואל בן-סבו
גלויה מאפגניסטן  /  דוד ארגז
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il