|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

אושר קו הרכבת לאילת

הוועדה המחוזית דרום המליצה על התוואי המזרחי לרכבת לאילת, לפי המתווה שהציע משרד התחבורה קבעה כי בהצעת המשרד להגנת הסביבה יש חסרונות רבים
11/02/2013  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות
עבודות תשתית במסילת הרכבת [צילום אילוסטרציה: רכבת ישראל]

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה דרום, בראשות אבי הלר, ממונה מחוז דרום במשרד הפנים, בחנה את שלוש החלופות לתוואי הרכבת לאילת והחליטה להמליץ למועצה הארצית לתכנון ובנייה על התוואי המזרחי, בקטע באורך של כ-60 ק"מ, בין דימונה לחצבה ("מישור ימין").

בפני הוועדה הוצגו לתוואי הרכבת לאילת, אשר אמורה לנוע במהירות של 260-220 קמ"ש, שלוש חלופות: מזרחית, מרכזית ומערבית. הוועדה החליטה לבחור את החלופה המזרחית שהוכנה על-ידי חברת נתיבי ישראל מהנימוקים הבאים:
  • תוואי בעל היתכנות הנדסית,
  • עלות כספית נמוכה,
  • נוחות תפעולית של הרכבת המאפשרת נסיעת רכבות רבות לאורך התוואי,
  • מיעוט סיכונים בטיחותיים,
  • צמצום פגיעה בסביבה, תוך הפיכת חווית הנסיעה לחוויה נופית.

בוועדה ציינו כי אומנם החלופה המערבית, שהוצעה על-ידי המשרד להגנת הסביבה, היא חלופה שמיטיבה עם הסביבה, אולם לדעת חברי הוועדה יש בה חסרונות רבים:
  • מבחינה תפעולית החלופה גורמת להקטנת יכולת התפעול של הרכבת ב-30% כך שפחות רכבות יוכלו לעבור בתוואי,
  • תוספת עלות כספית עקב הוספת מנהרה באורך של למעלה מ-13 ק"מ,
  • סיכונים בטיחותיים עקב המנהור: בעיות איוורור, פתחי מילוט, סכנת חסימה או תאונה.

במטרה לצמצם את הפגיעה בסביבה, הנחתה הוועדה את עורכי התוכנית במסגרת תסקיר ההשפעה על הסביבה פרקים ג'-ה', לשים דגש על פתרונות להפחתת הפגיעה בנוף באזור נחל סיף ומציאת פתרונות הנדסיים שישלבו בין התוואי, הנוף והסביבה.

עתה תועבר ההמלצה למועצה הארצית, אשר תדון בנושא ותגבש המלצה לממשלה היכן יעבור תוואי הרכבת לאילת, אשר הוגדר כפרויקט תשתית לאומית.

לפני כחודשיים, אישרה הוועדה שני קטעים נוספים במסלול הרכבת: בין באר שבע לדימונה ובין חצבה לבין אילת והיום הסתיים הדיון בוועדה המחוזית, בשלושת הקטעים.

שר התחבורה ישראל כ"ץ ברך על החלטתה ההיסטורית של הוועדה, וציין כי ההחלטה מיישמת הלכה למעשה, את מדיניות משרד התחבורה לקירוב הפריפריה למרכז ולחיזוק הקשר בין אילת למרכז הארץ. זאת, בהתאם לתוכנית נתיבי ישראל שנועדה ליצור רשת כבישים ומסילות ברזל, אשר יחברו בקשר ישיר ומהיר את צפון הארץ ודרומה עם המרכז.

כ"ץ הוסיף כי מעבר ליתרונות הכלכליים, הבטיחותיים והסביבתיים של הפרויקט, מדובר במיזם בעל חשיבות אסטרטגית ולאומית רבה, שישמש חיבור מסילתי בין הים האדום לים התיכון ויאפשר מעבר סחורות בין אסיה לאירופה.

"אנו משוכנעים כי תוכנית זו תתרום למדינת ישראל בחיזוק קשרי המסחר ברמה הבינלאומית. הפרויקט יביא ברכה למפעלי הדרום, המהווים מרכיב גדול ומשמעותי בייצוא הישראלי בנגב ובערבה ולתיירות באילת ובדרום וכן להורדת משאיות מהכבישים, להגברת הבטיחות, בכבישי הדרום ולהפחתת זיהום האוויר. לפרויקט תרומה חברתית ממדרגה ראשונה, עבור 700 אלף תושבים המתגוררים בדרום הארץ", דברי כ"ץ.

מנכ"ל חברת נתיבי ישראל שי ברס, אמר כי בהחלטת הוועדה "נשמר מעל לכל האינטרס הלאומי, מבלי שיהיו מנצחים או מפסידים". תכנון קו הרכבת לאילת מקודם על-ידי חברת 'נתיבי ישראל', בהתאם להחלטת ממשלה. על-פי התכנון, הקו יכלול שתי מסילות נוסעים, למשא ולרכבות נוסעים ולארכו יוקמו 5 תחנות נוסעים, 8 תחנות תפעוליות וארבעה מסופי מטען. על סמך בדיקות מקצועיות, נקבע כי תחנות הנוסעים תהיינה בבאר שבע, דימונה, ספיר, קטורה רמון ואילת".

תכנון קו הרכבת לאילת התקדם בקצב עבודה גבוה במיוחד. שישה משרדי תכנון, שכל אחד מהם קידם במקביל קטע מסילה של כ-40 ק"מ, פעלו במטרה להגיע לשלב הפקדת התוכנית. במסגרת התכנון, נבחנו שבע חלופות שונות, אשר צומצמו לבסוף לשלוש עיקריות. תוואי מסילת הנוסעים לאילת יהיה באורך של 240 ק"מ ואילו מסלול רכבות המשא יהיה באורך של 260 ק"מ.

תאריך:  11/02/2013   |   עודכן:  12/02/2013
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אושר קו הרכבת לאילת
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ZE
11/02/13 17:52
2
ניסו מאילת
11/02/13 18:17
3
אורי פ
11/02/13 19:24
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  תחבורה ציבורית
בעוד כשבועיים וחצי, יחל משרד התחבורה בניסוי שנועד לקצר את ההמתנה בתחנות ואת משך העלייה לאוטובוס. כך נודע ל-News1.
10/02/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
הממשלה אישרה לאחרונה את המלצת ועדת שירות המדינה לממשלה לפטור את משרת מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, במשרד התחבורה ממכרז פומבי. הליך המינוי למשרה זו יהיה באמצעות ועדה לאיתור מועמדים.
09/02/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
מבנה תת-קרקעי שאורכו 400 מטרים יחבר בין המקטע העל-קרקעי של הקו האדום של הרכבת הקלה, לבין הקטע התת-קרקעי ברחוב ז'בוטינסקי, ליד רחוב שנקר, בדרך שבין פתח תקוה לבני ברק, ממזרח למערב. לפי שעה נקרא המבנה בשם לועזי "פורטל שנקר".
08/02/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
מכתב משותף לכעשרה ארגונים חברתיים נשלח לחברי הכנסת ה-19 בכל הסיעות. הארגונים קוראים לשפר את התחבורה הציבורית, כך שתהווה חלופה לשימוש ברכב פרטי, וטוענים כי השקעה בשיפור התחבורה הציבורית, בדגש על נתיבי תחבורה ציבורית, על הגברת שירות האוטובוסים וקיצור זמני הנסיעה, אינו מקבל כיום ביטוי מספק בתקציב משרד התחבורה.
05/02/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
אי-אפשר להמשיך במצב הקיים בו כלי רכב פרטיים גודשים את הכבישים. צריך לקדם את התחבורה הציבורית ולהפחית את תנועת כלי הרכב הפרטיים על הכביש. כך אומר ניצב בדימוס מיקי לוי, שיושבע (יום ג', 5.2.13) לחבר כנסת מטעם מפלגת יש עתיד. לוי, עד לאחרונה מנכ"ל חברת אגד תעבורה, מתחייב לפעול בכנסת הבאה לקידום התחבורה הציבורית ואף מעוניין להיות חבר בשדולה למען התחבורה הציבורית.
04/02/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il