|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
[צילום: דובר צה"ל]

ועדת החוץ והביטחון הגיעה ללמוד את בסיס המטכ"ל

15/06/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות

ועדת החוץ והביטחון ביקרה במחנה מטכ"ל בת"א, כחלק מסדרת ביקורים שמקיימת הוועדה בהרכבה החדש, כדי להעמיק את ההיכרות והידע בגופים המבוקרים על ידה.

מטרת הביקור היום, אותו הוביל מטעם צה"ל ראש אגף המבצעים, אלוף אהרון חליוה, הייתה הכרת תמונת המצב המודיעינית והאסטרטגית על-פי צה"ל, ואת המענה המבצעי אשר גובש בהתאם להן, כמו גם לקבל מידע על מצב כוח האדם בצה"ל ועל סוגיות שונות שבלב יחסי צבא - חברה.

ראש חטיבת המחקר באגף המודיעין, תת-אלוף דרור שלום, סקר את האיומים, המגמות וההתפתחויות העומדים בפני צה"ל וראש החטיבה האסטרטגית באגף התכנון, תת-אלוף ד"ר אורן סתר, העביר סקירה על תמונת המצב האסטרטגית של ישראל והמזרח התיכון.

לאחר מכן, הציג ראש חטיבת המבצעים, תת-אלוף יניב עשור, את פעולות צה"ל בגזרות השונות ואת עיקרי המענה המבצעי. כמו-כן, סיירה הוועדה ב"מצודת ציון" - ה"בור" של אגף המבצעים.

לסיכום היום הארוך שמעה הוועדה, מפי ראש אגף כוח אדם, אלוף מוטי אלמוז, סקירה על מצב כוח האדם, סדיר קבע ומילואים, וכן סקירה על סוגיות צבא-חברה שונות, בהן דנה כבר הוועדה בעבר ותדון בהן שוב בעתיד.

יו"ר הוועדה, ח"כ האוזר, אמר בסיום הביקור: ״בפני ישראל מונחים אתגרים ביטחוניים בפריסה רב זירתית. על ישראל להיערך אל מול השינויים שחלו במזרח התיכון בעשור האחרון ולהבטיח את יתרונה הצבאי באזור. ועדת חוץ וביטחון צריכה לוודא כי היערכות צה"ל לאתגרים המורכבים העומדים בפנינו היא הערכות מיטבית, צופה פני עתיד. על צה"ל להרתיע את אויבינו ועליו יהיה להכריע בכל עימות צבאי עתידי״.

בביקור נכחו ח"כ אבי דיכטר, ניר ברקת, גדעון סער, שלמה קרעי, עוזי דיין, שרן השכל, אורנה ברביבאי, רם בן-ברק, אלעזר שטרן, משה יעלון, איתן גינזבורג, מיקי חיימוביץ', ניצן הורוביץ, יאיר גולן, מיכאל מלכיאלי ואיילת שקד.

תאריך:  15/06/2020   |   עודכן:  15/06/2020
עידן יוסף
+מס הקנייה על טבק לגלגול יהיה כעל סיגריות
13:14 15/06/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת הכספים אישרה העלאת שיעור המס על טבק לא מעובד ועל טבק לסיגריות  ▪  האישור - באיחור של ארבעה חודשים בגלל הבחירות
([צילום: רשות המסים])
+טרם מונתה מועצת הביטוח הלאומי
12:48 15/06/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר ועדת העבודה והרווחה דורש הקמת המועצה בתוך חודש: "גוף שמגלגל 350 מיליארד בשנה לא מספיק חשוב? מדובר בעוול לאזרחי מדינת ישראל"  ▪  משרד העבודה והרווחה: "השר שמולי נכנס לתפקידו לפני כחודש, והוא קורא לקדם את הנושא במלוא המרץ"
(הנהלת המוסד לביטוח לאומי [צילום: איתמר לוין])
+ח"כ קושניר נבחר לראשות ועמ"ש חיילים בודדים בשרות ובשחרור
12:34 15/06/20  |  עידן יוסף
ח"כ אלכס קושניר (ישראל ביתנו) נבחר לכהן כיו"ר ועדת המשנה לנושא חיילים בודדים בשרות ובשחרור שע"י ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות. עם בחירתו אמר: "אין ספק שלמדינה חוב מוסרי לחיילים הללו. יחד עם חברי לוועדה, אעשה כל מה שביכולתי כדי לשפר את מערכי הסיוע לחיילים הבודדים".
+פורר: כסף לחמאס יש, אבל אין כסף לעצמאים
12:16 15/06/20  |  עידן יוסף
חבר ועדת הכספים, ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו): "‏לאחר שאישרה 800 מיליון ש"ח הלוואה שתהפוך למענק לאבו-מאזן, מאשרת הבוקר ממשלת ישראל העברת 50 מיליון דולר נוספים לחמאס. אבל לדמי אבטלה לעצמאים ולסיוע לעסקים הקורסים אין כסף. יורקים בפרצופם של אזרחי ישראל ומספרים להם שיורד גשם".
+שוב עיכוב בהעלאת החוק הנורווגי להצבעה
12:05 15/06/20  |  עידן יוסף
יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר מבהיר כי החוק הנורווגי לא יעלה היום להצבעה וכי מה שהוחלט הוא סדרי דיון למקרה שהחוק יעלה. בקואליציה הפעילו את סעיף 98 שקוצב את סדרי הדיון. ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) אמר לח"כ מיקי לוי (יש עתיד): "מהיום, אין איתם (עם הקואליציה, ע.י.) הסכמות על כלום. אם הם יתנהגו באלימות, גם אנחנו".
+המבקר יבחן מערך הבדיקות ואיכוני השב"כ
11:51 15/06/20  |  עידן יוסף
מבקר המדינה מתניהו אנגלמן אמר במהלך דיון בוועדה לביקורת המדינה, כי יבחן בביקורת על משבר הקורונה את מערך הבדיקות לאיתור חולים, את הסיוע הכלכלי לאזרחים ואת האיכונים הסלולריים שביצע שירות הביטחון הכללי. עוד הוסיף כי משרדו יפעל לגיבוש ממצאים ראשוניים בחודשים הקרובים, במטרה שאלו ישמשו ככלי יעיל להפקת לקחים מהגל הראשון, כחלק מהיערכות לגלי תחלואה נוספים שעלולים לפרוץ בהמשך.
+ועדת הכלכלה דורשת הקפאת ישומונים מתקדמים
11:38 15/06/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הוועדה העירה למנהל הרשות והודיעה כי היא רואה בחומרה שנושא מהותי ורגיש של התשלום הסלולרי באוטובוס לא קודם בתיאום עם הרשות להגנה על הפרטיות  ▪  הוועדה סבורה כי יש להעביר נושא זה בחקיקה ראשית ודורשת תשובות לשלל שאלות שלא ניתן להן מענה
מרגי. שאלות קשות [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
אסרף. הערות מהוועדה [צילום: ערוץ כנסת]
+ועדת הכספים אישרה את מינוי סמי בקלש לתפקיד מנכ"ל הכנסת
11:08 15/06/20  |  מירב ארד
ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני, אישרה את מינויו של מר סמי בקלש, לתפקיד מנכ"ל הכנסת. מנכ"ל הכנסת הנכנס, סמי בקלש: "זהו כבוד גדול מאוד עבורי, התפקיד הזה דווקא בתקופת קורונה הינו עוד יותר מאתגר. התפקיד כפי שאני רואה אותו בעיקר, זה לתת שירות ואפשרות לכנסת לעבוד, ולעמוד במטרותיה למען הציבור".
+חוק המענקים למעסיקים יעלה לאישור במליאה
08:48 15/06/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הוחלט לבקשת רה"מ כי החוק האוסר על חברות האשראי להיכנס לתחום הביטוח "ייבחן לעומק" כדי מנת להגיע להסכמות ולצמצם פערים לפני הדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה  ▪  בתמורה - ח״כ זוהר יסיר את הרוויזיה ויסייע בקידום החוק לעידוד התעסוקה
(זוהר וכ"ץ בוועדת הכספים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+מיקי זוהר מעכב העלאת החוק הנורווגי
00:45 15/06/20  |  עידן יוסף
יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, בראיון לרשת ב': "החוק הנורווגי לא יובא השבוע להצבעה. על כחול לבן להבין שהחוק המבטיח את כהונת נתניהו כראש ממשלה חליפי לאחר הרוטציה, חשוב לנו בדיוק כפי שהחוק הנורווגי חשוב להם".
+60% הנחה בדלק לארגוני סיוע
לפלשתינים; 0% לארגוני החברה
00:36 15/06/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ארגוני ימין תוקפים את בקשת שר האוצר ישראל כ"ץ מוועדת הכספים  ▪  ההטה לפלשתינים ברכישת דלק צפויה להימשך עד סוף 2021  ▪  ארגוני הסיוע לפלשתינים זוכים לפטור גם מאגרת בלו שמוערך בכ-49% מעלות הדלק
כ"ץ. "אטימות ממשלתית" [צילום: נועם ריבקין פנטון/פלאש 90]
מכלית פלשתינית מובילה דלק [צילום: חסן ג'די/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ועדת החוץ והביטחון הגיעה ללמוד את בסיס המטכ"ל
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
מתקפה מימין נגד שר האוצר ישראל כ"ץ (ליכוד). פורום בוחרים בחיים וארגון לביא, המזוהים עם הימין, תוקפים את כוונתו להעניק מע"מ אפס לארגוני הסיוע לרשות הפלשתינית. "למרבה הצער, ממשלת ישראל בוחרת שוב ושוב להעניק לרשות הפלשתינית ולארגונים הקשורים אליה מתנות ופינוקים שאינם ניתנים לאזרחי ישראל. לא מתקבל על הדעת שארגוני סיוע לפלשתינים יקבלו שוב ושוב הטבות שאינן ניתנות לארגוני הסיוע לישראלים. אנו קוראים לנבחרי הציבור לבלום את המחטף".
15/06/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ו״ר הכנסת יריב לוין הודיע כי בכוונתו למנות את סמי בקלש למנכ״ל הכנסת, כפוף לאישור המינוי בוועדת הכספים. בקלש (60), נשוי לסמדר ואב לשלושה, נולד באורגוואי, והוא בעל ניסיון ניהולי ארוך שנים בשורה ארוכה של גופים גדולים במגזר הפרטי ובמגזר הציבורי.
14/06/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
משהו עצוב קרה ליאיר לפיד. הוא איבד את זה. אולי בגלל ההכרה שהוא לעולם לא יהיה ראש ממשלה. אולי בגלל ההבנה שחלקים גדולים בציבור הישראלי לעולם לא יאמינו בו. לא רק החרדים. גם אנשי הפריפריה החברתית והגאוגרפית של מדינת ישראל. וגם רבים אחרים בימין, במרכז ובשמאל הישראלי. ואולי בגלל ששמונה שנים אחרי שהקים מפלגה מפוארת עם אנשים מצויינים, כל אחת ואחד מהם, ההשפעה של המפלגה הזו על הציבוריות הישראלית ועל סדר היום הלאומי מסתכמת בציוצים מתוחכמים, בקליפים משעשעים ובפוסטים מרשימים. וגם נאומים, נאומים חוצבי להבות, רטוריים ומרשימים, במיוחד כשיאיר לפיד, אלוף אמיתי (אני לא צוחק) מגיש אותם.
12/06/2020  |  יזהר שי  |   מאמרים
מליאת הכנסת הצביעה (יום ד', 10.6.20) בעד הצעתה של חברת הכנסת סונדוס סאלח (הרשימה המשותפת), לקיים דיון בוועדת הכלכלה בממצאי תחקיר "מצג הכזבים של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית" שפורסם ב-News1 [ראו קישור משמאל], וחשף מחדלים מצד משרד התחבורה בכל הקשור לאישור קווי תחבורה ציבורית ולבקרה על פעילות המפעילים בתקופת הקורונה.
10/06/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
"רוב חולי הקורונה הקשים סובלים מלחץ דם או סוכרת, שהן מחלות תזונתיות. 10,000 איש מתים כל שנה בישראל מתזונה לקויה ומהשמנה, ועם זאת, 20% מהאוכלוסייה סובלת מאי-ביטחון תזונתי", כך דיווחה הד"ר דורית אדלר, נשיאת הפורום הישראלי לתזונה בת קיימא, לוועדת הפנים והגנת הסביבה, שדנה (יום ג', 9.6.20) בתוכנית "שינוי כיוון 2020 - יעדים במדיניות הישראלית להתמודדות עם שינויי האקלים".
10/06/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il