|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
אביגדור ליברמן [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

ליברמן הודיע: לא אסכים לפחות מוועדת חקירה ממלכתית

יו"ר ישראל ביתנו הזכיר את ההאזנות שנעשו לו ב-2010: "אסור לטייח שוב כמו שהיה בפרשת האזנות הסתר. אני מתכוון להופיע בפני הוועדה ולראות את השימוש שנעשה בחקירות של פאינה קירשנבאום וכל הסיפורים מאז 2014"
07/02/2022  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   פרשת פגסוס   |   תגובות

יו"ר ישראל ביתנו השר אביגדור ליברמן התייחס (יום ב', 7.2.22) לפרשת פגסוס ואמר: "אם הדברים נכונים, מדובר ברעידת אדמה 9 בסולם ריכטר".

בפתח ישיבת הסיעה, אמר ליברמן: "אני עברתי משהו דומה לפני הרבה שנים. ב-2010 פורסם דוח מבקר על האזנות, כשאני במרכז הפרשה. מדובר בעבירות חמורות שבוצעו בהנחיית ניצב משה מזרחי, וכל מי שראה את העובדות מבין שהוא התנהל כמו אחרון העבריינים. למרות זה, ולמרות דוח המבקר, היה ניסיון מוצלח לטייח את הפרשה תחת התבטאות 'פעלתנות יתר'. הטיוח הביא לפרשה הנוכחית. בראשון אדרוש בממשלה להקים ועדת חקירה ממלכתית. שום ועדה ממשלתית או פנימית. צריך שופט עליון שיעמוד בראש הוועדה.

עוד אמר: "אסור לטייח שוב כמו שהיה בפרשת האזנות הסתר. אני מתכוון להופיע בפני הוועדה ולראות את השימוש שנעשה בחקירות של פאינה קירשנבאום וכל הסיפורים מאז 2014. אי-אפשר לעבור לסדר היום. ברור שאותו גזר דין שראינו הוא לא מידתי ולא מתקבל על הדעת בטח נוכח עסקת טיעון עם דרעי וליצמן, והניסיון להגיע לעסקה עם נתניהו. לדעתי, השופט שכתב את פסק הדין שקל שיקולים פסולים וזרים".

תאריך:  07/02/2022   |   עודכן:  07/02/2022
עידן יוסף
+מנדלבליט הורה למשטרה לעצור שימוש בפגסוס
20:56 07/02/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
היועץ המשפטי לממשלה לשעבר עצר את השימוש בתוכנת הריגול עם הקמת ועדה הבדיקה של המשנה ליועמ"ש עמית מררי - למעט באירועים מצילי חיים  ▪  מחלוקת בממשלה בעניין אופי הוועדה שתוקם
(מנדלבליט. מהוראותיו האחרונות בתפקיד [צילום: לע"מ])
+סערת פגסוס הגיעה לאולם 315
19:01 07/02/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
נכון לעכשיו, השופטים מתמקדים בנקודה צרה אחת: האם התביעה מבקשת להגיש מסמכים שהושגו שלא כחוק באמצעות הרוגלה  ▪  בתוך המהומה גם הייתה עדות של היועצת המשפטית לשעבר במשרד התקשורת, היכולה לקרב את התביעה להוכחת השוחד בתיק 4000
נויפלד. כריכה בין המיזוג לרפורמה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+נתניהו: כמו להשתמש במטוסי חיל-האוויר נגד אזרחי ישראל
17:55 07/02/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
אומר על פרשת פגסוס: "מבלי להתייחס לעניין שלי, שיש לו השלכות רחבות, העניין הזה נוגע לכל אזרחי המדינה בלי יוצא מן הכלל"  ▪  בנט: הדמוקרטיה, ולא הקונספירציה, העבירה אתכם לאופוזיציה
("נכנסו לסודות הכי כמוסים" [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90])
+בוטל דיון במשפט נתניהו; הפרקליטות תעדכן בנוגע לפגסוס
17:18 07/02/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
בית המשפט הורה לתביעה למסור עד מחר בצהריים האם מסמכים שבכוונתה להציג ליועצת המשפטית לשעבר של משרד התקשורת, הושגו שלא כדין  ▪  היועצת העידה: פילבר הורה לזרז את מיזוג בזק-yes
(נויפלד. כריכה עם השוק הסיטונאי [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
+סמוטריץ': הממשלה הרוויחה מההפיכה השלטונית שנעשתה בחסות מערכת החוק
17:00 07/02/22  |  עידן יוסף
יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', הגיש הצעת חוק לפיזור הכנסת. לדבריו, "הגילויים בפרשת פגסוס הם ללא כל ספק אחד האירועים הדרמטיים בתולדות הדמוקרטיה הישראלית״.

בפתח ישיבת הסיעה אמר: "הממשלה הנוכחית, שהיא המרוויחה העיקרית מההפיכה השלטונית שבוצעה בחסות מערכת אכיפת החוק, נגועה בניגוד ענייני קיצוני ואינה יכולה להוביל את הליך התיקון הקריטי הזה ולזכות לאמון הציבור לשם כך".
+לוין: לתת לנשיא למנות את ועדת החקירה לפרשת פגסוס
15:49 07/02/22  |  עידן יוסף
ח"כ יריב לוין: "יש אדם אחד שמקובל על כל חלקי העם - נשיא המדינה הרצוג. אני פונה לכלל חברי הכנסת - בואו נפנה כאיש אחד לנשיא המדינה, ונציע כי הוא, יחד עם נציג מוסכם של הקואליציה ונציג של האופוזיציה - ימנו את הוועדה שתחקור את השימוש בתוכנות הריגול.
+גנץ מאיים בתג מחיר לחוק האזרחות
15:37 07/02/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
אומר כי סיעתו תראה לנכון ליטול חופש הצבעה בנושאים החשובים לה  ▪  על פרשת פגסוס אמר כי הוא מסתפק בוועדת בדיקה ממשלתית: "יש לי אמון במשטרה, וחשוב שלציבור יהיה אמון בה"
(השר בני גנץ [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90])
[צילום: ערוץ כנסת]
+רוגלה בעם בע"מ
13:41 07/02/22  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
ראוי שהכנסת, אשר נרדמה בשמירה מאז נחתם חוק האזנות הסתר, תחזור מיד לעבודה  ▪  הטכנולוגיה החדישה במלחמת הסייבר מחייבת חוק עדכני, שיקבע במפורש מה מותר ומה אסור
(פילבר. שופט אישר? [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
+בנט על פרשת פגסוס: "קרו פה לכאורה דברים חמורים מאוד"
12:33 07/02/22  |  מירב ארד
ראש הממשלה, נפתלי בנט, התייחס לדיווח בעניין השימוש בתוכנת פגסוס: "הדברים שהתפרסמו, אם הם נכונים, חמורים מאוד. הכלי הזה (פגסוס), וכלים דומים, הם כלים חשובים מאוד במאבק נגד הטרור וגם במאבק נגד פשיעה חמורה, אבל הם לא נועדו ל"פישינג" רחב בקרב אזרחי ישראל או בקרב אנשי ציבור במדינת ישראל, ולכן אנחנו צריכים להבין בדיוק מה קרה.

כרגע המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד עמית מררי, בודקת ברמה נקודתית ומהירה את הדברים. בעוד זמן קצר הממשלה תמנה גם יועמ"שית חדשה, והייתי אומר שזה יתרון שהיא לא מתוך המערכת. היא לא הייתה בשנים המדוברות בתוך המערכת, ולכן אני מניח שאחרי שהיא תתמנה נשב ונתייעץ, נבין איך התמונה נראית ולא נשאיר את הציבור בלי מענה. אנחנו מבינים את חומרת העניין.

כמו שאמרתי, לא נותיר את זה בלי מענה. קרו פה לכאורה דברים חמורים מאוד. נחכה עוד כמה שעות, נתייעץ עם השרים המדוברים ועם היועמ"שית החדשה"
(בנט. פגסוס לא נועד ל"פישינג" [צילום: לע"מ])
+בר-לב: ועדת בדיקה ממשלתית לפרשת פגסוס
12:14 07/02/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הבטיח שבראש הוועדה יעמוד שופט מחוזי בדימוס וכי היא תקבל את סמכויותיה של ועדת חקירה ממלכתית  ▪  בנט: קרו פה לכאורה דברים חמורים מאוד ולא נותיר את הציבור בלא מענה
(בר-לב. בעקבות הלחץ [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+ראש לשכת עורכי הדין: "להורות על הפסקה מיידית של שימוש בתוכנות של חברת NSO"
11:52 07/02/22  |  מירב ארד
ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי בתגובה לפרשת פגסוס: "סבורני כי יש מקום להורות על אתר על הפסקה מיידית של שימוש בתוכנות של חברת NSO ודומותיה, וזאת ללא כל קשר אם השימוש בהן נעשה כדין, אם לאו. משהתבהרה חומרת האירוע, סבורני כי הדרך היחידה לשקם את הפגיעה החמורה בשלטון החוק, בזכויות נאשמים וחשודים ואף אזרחים תמימים, ובאמון הציבור, היא ראשית בעצירה מוחלטת של שימוש בכלים דרקוניים שחוקיותם מוטלת בספק, ובבדיקה מעמיקה ויסודית בידי ועדה חיצונית ובעלת סמכויות אופרטיביות".
(עו"ד אבי חימי [צילום: מאיר וקנין, פלאש 90])
+קריב: "קריאה ברורה להקמת תהליך בדיקה חיצוני ובלי תלוי"
11:25 07/02/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הבהיר: "הוועדה הזו - כפוף להעמדת שופט בראשה והסכמת שר המשפטים - תאפשר הענקת סמכויות של ועדת חקירה ממלכתית. זה צעד מתבקש"
(היו"ר קריב. "מן הראוי לעלות מדרגה" [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ליברמן הודיע: לא אסכים לפחות מוועדת חקירה ממלכתית
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשת פגסוס
נוכח שוחרי רעתה הרבים של ישראל יש עניין לאומי-ציבורי, שחברת NSO תמשיך ותפתח את רוגלת פגסוס האיימתנית. ונוכח יכולותיה ברור כי הממשלה חייבת לבדוק היטב למי היא תימכר.
07/02/2022  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
השר לביטחון פנים, עמר בר-לב, הודיע (יום ב', 7.2.22) שבכוונתו להקים ועדת בדיקה ממשלתית בפרשת השימוש שעשתה המשטרה בתוכנת הריגול פגסוס של חברת NSO. בר-לב הבטיח שבראש הוועדה יעמוד שופט מחוזי בדימוס, וכי היא תקבל את סמכויותיה של ועדת חקירה ממלכתית בתחום זימון העדים ואיסוף הראיות.
07/02/2022  |  איתמר לוין  |   חדשות
דיון ועדת החוקה (יום ב', 7.2.22) נפתח בהתייחסות חברי הוועדה לפרסומים החדשים בפרשת NSO. יו"ר הוועדה ח"כ גלעד קריב אמר בפתח ישיבת הוועדה:, "הבוקר פורסם בתחקיר החשוב שלב נוסף, ומה שפורסם, אם אכן משקף את המציאות, אלו דברים מטרידים מאוד המחייבים בדק בית רציני. הוצאתי פניה לשר לביטחון הפנים ולשר המשפטים בה קראתי להקמת ועדת בדיקה ממשלתית. הוועדה הזו - כפוף להעמדת שופט בראשה והסכמת שר המשפטים - תאפשר הענקת סמכויות של ועדת חקירה ממלכתית. זה צעד מתבקש. אני רוכש אמון לצוות הפנימי שהוקם ע"י היועמ"ש היוצא, אך לפי החוק נקבע מנגנון פיקוח רציף של היועמ"ש על הפעלת הוראות החוק ע"י רשויות החקירה, ומטבע הדברים בדיקה ממצה צריכה להתמקד בקבלת החלטות בתוך המשטרה אך גם במנגנוני הפיקוח והביקורת. זה כמעט מובן מאליו למה הבדיקה צריכה להיות חיצונית, יעילה וממצה, שתאפשר הצגת מסקנות ולו מסקנות ביניים באופן מהיר ומן הראוי לעלות מדרגה."
07/02/2022  |  מירב ארד  |   חדשות
המשטרה השתמשה בתוכנת הריגול פגסוס, בניגוד לחוק, נגד מעורבים בפרשות אריה דרעי, דוד ביטן, וכן בתיק 2000 נגד מקורבי מו"ל ידיעות אחרונות, ארנון מוזס. כך נודע ל-News1. השימוש בתכנה נעשה במשך תקופה ארוכה, הן למכשירים הסלולריים שהחזיקו והן למחשבים. השימוש בתוכנת הריגול, תוך זיהום החקירות, נעשה על-ידי אגף החקירות ואגף המודיעין במשטרה בעידודו של מפכ"ל המשטרה דאז, רוני אלשיך.
07/02/2022  |  יואב יצחק  |   חדשות
בית המשפט המחוזי בירושלים החליט (יום ב', 7.2.22) להמשיך בשלב זה כמתוכנן את הדיונים במשפט נתניהו. הפרקליטות תמסור הערב בבית המשפט האם תוכנת פגסוס הופעלה מול העדה הנוכחית - דנה נויפלד, מי שהייתה היועצת המשפטית של משרד התקשורת בתקופת האירועים שבכתב האישום. בעקבות עידכון זה יחליטו השופטים האם וכיצד לשנות את לוח הדיונים.
07/02/2022  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
כחברה עלינו לשנן את שתי הפרשות ולתת להן ביטוי במערכות חיינו היומיומיים, כחברה עלינו לאמץ את התפיסה החברתית וההומנית לפיה כל בני האדם שווים
אחדות במשפחה [צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]
חנינא פרבר
הרשע נמצא סמוך לחכם, כדי שהחכם יתקנו' אולם לתיקונו דרושים כוחות גדולים    התם וזה שאינו יודע לשאול אין בכוחם להחזיר את הרשע למוטב    משימה חשובה זו מוטלת על הבן החכם שהוא הגבוה מכולם...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il