|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
גגות סולאריים [צילום: פלאש 90]

"הפוטנציאל לשימוש בגגות לפאנלים רחוק ממימוש, מדובר במחדל"

מרכז השלטון המקומי: ישנו פוטנציאל של 18 אלף דונם שטח גגות שיכול להיות סולארי איגוד לשכות המסחר: בהיעדר מתקני אגירה יעילים וזולים, אנרגיה מתחדשת היא דבר יקר ולא משתלם יו"ר ועדת הכלכלה קורא למשרדי הממשלה לקיים "שולחן עגול" לקידום מיזמי אנרגיה מתחדשת ברשויות
12/02/2022  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 24   |   תגובות

ועדת הכלכלה דנה השבוע (7.2.22) בתמיכת המשרד להגנת הסביבה בקידום מיזמים של אנרגיה מתחדשת ברשויות המקומיות. יו"ר הוועדה, שיזם את הידון, שיבח בפתח דבריו את המשרד להגנת הסביבה על עיסוקו בנושא. עוד הוסיף כי מדובר בפרויקט בר-קיימא, וכי המשרד להגנת הסביבה יצא לדרך יחד עם משרדים נוספים וביניהם משרד השיכון. בנוסף, קרא לרשויות מקומיות להציע הצעה בדבר הנחת פאנלים סולאריים בשטחן, בין אם על מבני ציבור, ובין אם על מבנים משותפים. היו"ר מיכאל ביטון נתן לדוגמה את העיר ירוחם, שבה מבנים רבים כוסו בפאנלים סולאריים, דבר שהביא לחיסכון כספי שהופנה לאזורים בעיר שדרשו השקעה תקציבית. "בזכות המשרד להגנת הסביבה עשינו מהפכה, 60 מבנים מתוחזקים עם גינה קהילתית, פאנלים סולאריים בגג, שנותנים חשמל לחדרי המדרגות. הבניינים נקיים ומתוחזקים. זה תיקון חברתי", אמר.

התקציב הגיע ברובו מקק"ל
[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, גלית כהן, הציגה מספר מיזמים שקידם משרדה בשנים האחרונות בהתייחס למשבר האקלים והפחתת הפליטות. כהן הוסיפה כי לשינוי האקלים השפעות רבות על המרחב העירוני, וכי הפתרון הוא לייצר בסיס כלכלי שיאפשר אחזקה ארוכת טווח של המבנים, שיהיו יעילים יותר מבחינה אנרגטית. כמו-כן ציינה את מיזמי שכונה טובה ושיקום שכונות, במסגרתם נעשה שיפוץ של מבני דיור ציבורי, לרבות איטום הגגות ותחזוקה. עוד הוסיפה כי בשטחים הפתוחים הפרטיים הושקע סכום של כ-121 מיליון שקלים. כהן הסבירה כי ברגע שהרשות מקבלת תקציבים שכאלו יש חיסכון בחשבון החשמל, וניתן להפנות את הכספים לרווחה ולחינוך. עוד הסבירה כי התקציב מגיע ברובו מקק"ל, ואילו הרעיונות הם של המשרד להגנת הסביבה. ביחס לשנת 2022, מתוכנן כי 100 מיליון שקלים יוקצו עבור הרשויות המקומיות בחברה הכללית לטובת אנרגיה מתחדשת, וכ-50 מיליון שקלים לתמיכה ברשויות בחברה הערבית.

נציג אגף תקציבים במשרד האוצר, יגאל גוטשל, העיר כי מדובר בתקציבים שהוקצו בשיתוף עם משרד האוצר, וככל שהתקציב יהא גדול יותר - כך הרווח עבור הרשויות יהיה גדול יותר, אולם מדובר בכספים הנתונים במגבלות תקציביות.

מנהל אגף אנרגיה מקיימת במשרד האנרגיה, אוריאל בבציק, הוסיף כי משנת 2021 שם משרד האנרגיה לעצמו כמטרה לעבוד מול הרשויות המקומיות ולהפוך אותן לשחקנים משמעותיים בעניין הזה. בנוסף, משרד האנרגיה, חבר למשרד להגנת הסביבה לצורך הכנת מדריך משותף עבור הרשויות המקומיות המפרט כיצד מגבשים תוכניות פעולה בתחום האנרגיה המקיימת. בתוך כך, פותח כלי מיפוי בנושא אנרגיה מתחדשת ותחבורה חשמלית. כמו-כן, הוקם מערך יועצים שליווה את הרשויות להכנת תוכניות הסתגלות לאנרגיה מקיימת. הוקם פורום אנרגיה לשלטון המקומי, כך שהרשויות המקומיות יכולות להציף רעיונות חסמים, והמידע מונגש להן ומסייע להתגבר על חסמים. המשרד העביר תקציב של 150 מיליון שקלים כהלוואות לרשויות המקומיות, בדגש על רשויות מוחלשות יותר וגם רשויות במגזר הערבי.

נמצאים בתוך משבר אקלים
[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

מיקי חיימוביץ, יו"ר הוועד המנהל במרכז השל לקיימות, ציינה כי הפוטנציאל של שימוש בגגות רחוק ממימוש, ועל כן מדובר במחדל. חיימוביץ אמרה כי אנו נמצאים בתוך משבר אקלים, וכי ישנן כוונות טובות וגם תקציבים, אבל אנו רחוקים מהשגת המטרה.

מנהל תחום תשתיות ופיתוח עירוני במרכז השלטון המקומי, עמיחי דרורי, אמר כי המרכז רואה בקידום משק האנרגיה בתחומי הרשויות כיעד של השלטון המקומי, וכי צריך לתת לרשויות הכלים לעשות זאת. לדבריו, ישנו פוטנציאל של 18 אלף דונם שטח גגות שיכול להיות סולארי. עוד ציין כי יש נושאים שדורשים התעמקות, כדוגמת נושא הסדרת תעריפים לרשויות. כך למשל, במסגרת התקנת מתקנים בינוניים של מעל ל-100 קילוואט - מספר החזר שנות ההשקעה עולה על 10 שנים, מה שהופך את המיזם לפחות-כדאי מבחינה כלכלית. בנוסף, צריך להנהיג שינויי אסדרה שיאפשרו לרשות צריכה עצמית של האנרגיה המופקת בשטחה, תוך מתן דגש על שיפור התשתיות.

מנכ"ל איגוד חברות אנרגיה ירוקה לישראל, איתן פרנס, אמר: "ישראל מפספסת את הנושא. יש כשל מבני במבנה השלטון בישראל, השלטון המקומי צריך להיות אחראי על נושא אנרגיה ירוקה ויישומה. אין זכות קיום לאנרגיה הירוקה אם לא אומרים שיש משבר אקלים, שאנו מתמודדים איתו. הכלכלה צריכה להיות בעד האנרגיה הסולארית. לכן, חייבים בנושא של משבר אקלים 'לשנות פאזה' ולהעביר סמכויות ותקציבים לרשויות. מי שאחראי על השיכונים אלו הרשויות והן מנהלות משק האנרגיה של עצמן. ככה זה עובד, וכך קורים דברים בצורה רציפה ומסודרת". בנוסף, קרא למרכז השלטון המקומי להוביל את השינוי הזה, שלפיו הרשויות תיקחנה על עצמן אחריות ותדרוש את התקציבים הנחוצים.

לירן אביטן מאיגוד לשכות המסחר הוסיף כי בהיעדר מתקני אגירה יעילים וזולים, אנרגיה מתחדשת היא דבר יקר ולא משתלם. עוד הוסיף כי יש לבנות תשתיות, רשתות הולכה, וכן לחבר מפעלים לתשתית הגז. עוד התפלא מדוע מעל ל-20% מתצרוכת האנרגיה של מדינת ישראל עדיין מתבססת על פחם. בנוסף, הציע הקמת ועדה מיוחדת עם נציגי המסחר העסקי לבחון האם היעדים שהמדינה הציבה הם אכן בני השגה.

אלי אלישע מחטיבת שירותי רשת בחברת חשמל אמר כי "חברת החשמל מנסה לחבר כמה שיותר אנרגיות מתחדשות. צריך לשמור על אמינות החשמל ואיכותו. חברת החשמל מאפשרת צריכה עצמית של הרשויות. חברת החשמל מקדמת ביחד עם רשות החשמל מסלול ירוק עבור בתים פרטיים: בשלב הראשון 10 קילוואט, בהמשך 15, כאשר המגבלה נובעת מסיבה טכנית והגבלות העמסה על מוליכים. מדובר בתהליך פשוט יחסית, שיהיה בידיים של הלקוח או יזמים מטעמו שיעשו לו את ההתקנה. זו בשורה לציבור בפריפריה וגם לא בפריפריה".

שירלי לוי, ראש אגף תכנון וסביבה ברשות החשמל, הדגישה כי לאחרונה הרשות הרחיבה את ההגדרה ביחס לנכסים שאפשר לממש בהם מיזמים של אנרגיה מתחדשת ברשויות המקומיות, וגם הוגדלו המדרגות של המערכות עד להספק של 300 קילוואט. בנוסף, כל הזמן משכללים את האסדרה בהתאם לרעיונות שעולים מהשטח. לדבריה, יש אסדרה מטיבה, וכל אחד יכול להשתלב בה.

אולגה פרל, מנהלת חדשנות ותשתיות בפורום הישראלי לאנרגיה, אמרה כי יש לעורר מודעות בציבור ביחס למיזמים של אנרגיה סולארית. בנוסף, ציינה כי בתים פרטיים יכולים לקחת הלוואה מהבנק, אולם ועדי בתים לא יכולים, ואז נוצרת בעיית מימון. משכך, לדבריה, המדינה או הרשות צריכה להקים קרן הלוואות בריבית נמוכה שיכולה מאוד לקדם את הנושא, בדומה לשיפוץ חזיתות של מבנים.

ישראל לא עמדה ביעדים

ח"כ רון כץ אמר כי "כאשר מדברים על אנרגיה מתחדשת אנו מדברים על העתיד. הרשויות המקומיות יצטרכו להוביל ולעזור. אין להן אינטרס להקשות בהיטלים או מיסים. זו צריכה להיות עבודה משותפת. מה שחשוב צריך להיות גם מתוקצב, ואיפה שיש בעיה בתקצוב - זה המקום שלנו לסייע". ח"כ מאזן גנאים ציין כי באופן אישי היה מעוניין לעשות זאת בסכנין, אבל יש בעיה תקציבית. "אם ניקח כמה רשויות מקומיות במימון משרדי הממשלה, ויתבצע בהן ניסוי-חלוץ - זה משהו שעשוי לעודד רשויות אחרות להצטרף להליך".

היו"ר ביטון סיכם את הישיבה באומרו כי היעד הלאומי הישראלי שנקבע לאחר ועידת האקלים הבינלאומית הפך לשאיפתי. ביטון ציין כי ישראל לא עמדה ביעדים שלה במועד שהיא קבעה לעצמה, והם לא יושגו אם לא תהיה התמקדות ברשויות המקומיות, כבעלות הנכסים כמסירות חסמים וכמקבלות התקציבים. עוד הוסיף כי הוא מברך על כך שבמשרד להגנת הסביבה ובמשרד האנרגיה הקצו תקציבים לנושא, אבל עם זאת זה לא מספיק ועל משרד האוצר צריך להשקיע הרבה יותר. לדבריו, מדובר במהלך כדאי שייצר לרשויות הכנסה מניבה, ויקטין עלויות. עוד הוסיף כי יש לשקוד על הסכם חדש עם קק"ל ולהאיץ את ביצוע הפרויקטים, תוך מינופם באמצעות שילוב חברות מן המגזר העסקי שיכניסו אף הן כסף להליך. ח"כ ביטון קרא למשרדי הממשלה לעבוד בתיאום, תוך ניצול שטחים פנויים בשיכונים, בבתים פרטיים ובבניינים. לבסוף, סיכם ואמר כי במושב הבא יכונס דיון המשך, בהשתתפות מנכ"לי משרדי הממשלה, שיעסוק בהסרת חסמים רגולטוריים ושינויי חקיקה למען קידום הנושא.

תאריך:  12/02/2022   |   עודכן:  12/02/2022
עידן יוסף
+ביטון:: נביא מיד את מענקי העבודה המוגדלים למי שמרוויח מעט
23:30 12/02/22  |  עידן יוסף
יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ מיכאל ביטון תוקף את הממשלה ואומר: "שמעתי שהאוצר הודיע שלא יהיו שינויים בתוכנית שהוא מציג. למרות שאין בה כלל התייחסות לעסקים שקורסים ואין בה פתרון מיידי למי שעובד בשכר מינימום ונאבק על הקיום. תרשמו - יהיו שינויים בתוכנית: נביא מיד את מענקי העבודה המוגדלים למי שמרוויח מעט, לא בסוף השנה. נביא תשובות גם לעסקים".
+יועמ"ש הכנסת: התנהלות המשטרה פוגעת בחסינות הח"כים
23:17 12/02/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בעקבות שורה של פגיעות מצד שוטרים וקצינים תקיים ועדת הכנסת דיון בנושא  ▪  עו"ד שגית אפיק: "התנהלות המשטרה מונעת מהח"כים את האפשרות למלא את תפקידם ופוגעת במרקם העדין של יחסי הכבוד בין הרשות המבצעת לכנסת כרשות מפקחת"
ח"כ עופר כסיף לאחר שהוכה בידי שוטרים [צילום: נועם ריבקין פנטון/פלאש 90]
+מדי שנה עוזבים 50% מהמדריכים במוסדות לנוער בסיכון
20:51 12/02/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
כך נחשף בוועדת העבודה והרווחה  ▪  הסיבות העיקריות: שכר נמוך, עומס ושחיקה והחלפה תדירה של זכיינים  ▪  יו"ר הוועדה: מצב חרום, יחס הממשלה לתחום מחייב שינוי
(ח"כ נעמה לזימי [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אביר קארה / Abir  kara   אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון טל / Alon  Tal   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov   אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי לסקי / Gaby  Lasky   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   חיים ביטון / Haim Biton   חיים כץ / Haim Katz   יאיר גולן / Yair Golan   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon   יוסף שיין / Shain Yossi   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור מגן תלם / Limor Magen Telem   מאזן גנאים / Mazen  Ghanem   מאי גולן / May  Golan   מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה (מוסי) רז / Mossi Raz   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   ניר אורבך / Nir  Orbach   נירה שפק / Nira  Shpak   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סימון דוידסון / Simon Davidson   סלאלחה עלי / Salalha Ali   סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   פטין מולא / Patin  Mula   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמחה רוטמן / Simcha  Rothman   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"הפוטנציאל לשימוש בגגות לפאנלים רחוק ממימוש, מדובר במחדל"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 24
יו"ר מפלגת הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', המבקר בימים האחרונים באירופה ואשר הותקף על-ידי ארגון הגג של יהודי בריטניה, מגיב למתקפות ואומר כי ארגון הגג נשלט בידי ארגוני שמאל ורפורמים שהם המיעוט שביהדות בריטניה.
11/02/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
ועדת החוץ הביטחון החלה השבוע (8.2.22) את דיוניה להכנה לקריאות שניה ושלישית של הצעת חוק שירות ביטחון (תיקון מס' 26) (שילוב תלמידי ישיבות), התשפ"ב-2022 וכן הצעת חוק שירות לאומי-אזרחי (תיקון מס' 4), התשפ"ב-2021.
11/02/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
ערוצי הרדיו משודרים גם בטלוויזיה - בכבלים באפיק 87 בהוט ובאפיק 71 ביס. אולם בעוד שבחברת הוט משודרים כל הערוצים המשדרים תוכן יהודי על מסורת ישראל, בחברת יס אין שתי תחנות - כאן מורשת וקול ברמה. העניין עלה (יום ד', 10.2.22) במסגרת שאילתה בכנסת של חברת הכנסת מאי גולן (ליכוד) לשר התקשורת יועז הנדל.
10/02/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
גינויים במערכת הפוליטית נגד המתקפה ארגון הגג של יהודי בריטניה נגד יו"ר הציונות הדתית, ח״כ בצלאל סמוטריץ׳. ‏הגוף הייצוגי של יהדות בריטניה תקף בחריפות את סמוטריץ', שיצא למסע קהילות בבריטניה, ואומר כי אינו רצוי בה. בציוץ בטוויטר נכתב: "דוחים את דעותיו המתועבות ואת האידיאולוגיה מעוררת השנאה, וקוראים לכל חברי הקהילה היהודית הבריטית להראות לו את הדלת. תחזור למטוס".
10/02/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת החוקה מיזגה ואישרה (יום ד', 9.2.22) לקריאה ראשונה את הצעות חוק ההתיישנות (תיקון - תביעה בגין אחריות לפגיעה מינית בקטין), התשפ"ב-2022 – שיזמו חברות הכנסת מיכל רוזין ועאידה תומא סלימאן ואת הצעת חוק ההתיישנות (תיקון - תביעה בגין אחריות לפגיעה מינית בקטין), התשפ"ב-2022 שיזמה ח"כ מיכל שיר סגמן.
09/02/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il