w, News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
בהמשך המלחמה הנגררת בעזה - צה"ל, ומאחוריו הציבור שנותן בו אמון, אנו מאבדים את המצפן    מי שחושב באופן אופטימי שעם חיסול החמאס הבעיה של ישראל תיפתר סופית מרמה את עצמו ואת הציבור
רבקה שפק ליסק
רבקה שפק ליסק
ההתעלמות של הרבנים החרדים מקורבנם של הלא-חרדים במלחמה, בני משפחותיהם, ההורים, האלמנות והיתומים היא מנוגדת לערך חשוב ביהדות: "ישראל ערבין זה לזה"
יואב יצחק
יואב יצחק
המשטרה חקרה חשד, לפיו מאור פחימה, עבריין ידוע ומוכר למשטרה, מעורב בהטמנת מטען חבלה שנועד לפגוע במנכ"ל החברה הכלכלית לפיתוח קיסריה, מיכאל כרסנטי - לאחר שזה דחה בקשתו להכשיר עבירות ב...
רפי לאופרט
רפי לאופרט
העולם האנושי הוא הוויה דינמית והתהליכים המתפתחים בו נגזרים מאינטגרציה של מהלכים רוחניים וחומריים עם השפעות מן הטבע שמעצבים במשותף את תנאי הסביבה בהם מתקיימת החברה האנושית - מתפתחת ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
אביטל קולט [צילום: אלברט פיטוסי, פלאש 90]
דיפלומטית, פוליטיקאית
אביטל קולט (ילידת 1.5.1940), רומניה. בשנת 1950 עלתה ארצה עם הוריה. דיפלומטית ופוליטיקאית ישראלית.

יעקב אביטן [צילום: המשרד לשירותי דת]
רב, פוליטיקאי
יעקב אביטן (נולד: 5 במאי 1970), פוליטיקאי ישראלי ששימש כשר לשירותי דת, חבר מועצת העיר אשקלון מטעם סיעת ש"ס, סגן ראש העירייה ורב המועצה אזורית חוף אשקל
יאיר אבידן [צילום: דוברות בנק ישראל]
כלכלן ישראלי
יאיר אבידן (נולד: 25 בדצמבר 1959), כלכלן. במאי 2020 החל לכהן בתפקיד המפקח על הבנקים בבנק ישראל. מכהן כיום כחבר בדירקטוריון של נימה, חברת הפינטק מקבוצת
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
עידכון סקרים: הימין בירידה, המהפך רחוק
מאת: אהוד פרלסמן  |  16/02/2015
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
סקרים וריבלין
  פרעוש   16/02/15 10:21
אל תהייה בטוח שריבלין לא יסתכן. הוא כל כך שונא את ביבי שהוא עלול להתנהל כמו הנשיא הרצוג[האבא של בוזי]שבתקופתו לאחר הבחירות לא הזדרז להחליט מי יהייה ראש הממשלה בתקווה שהשמאל יצליח להקים את הממשלה.
כתוב תגובה ל- פרעוש
מסתבר שלא הבהרתי את עצמי היטב
  אהוד פרלסמן   16/02/15 11:07
קודם כל תודה על תגובתך, שממנה הבנתי שיש חלקים במאמר שאינם ברורים די צרכם. ההערה לגבי ריבלין היתה הערת אגב, שנכתבה מפני שכששמעתי את נתניהו אומר שנודע לו שריבלין יטיל את הרכבת הממשלה על ראש הסיעה הגדולה, הייתי בטוח שהוא סתם בודה דברים מדמיונו, ואחר כך הבנתי שטעיתי בגדול, ושפשוט לא הערכתי עד כמה אתה צודק, ועד כמה ריבלין נוטר לנתניהו. אבל העיקר הוא שגם אם ריבלין יסתכן, ויטיל את הרכבת הממשלה על הרצוג מבלי שהרצוג יוכל להרכיב ממשלה, זה לא יעזור כלום. אין שום סיכוי שבעולם שליברמן ישב עם מרצ (או שמרצ תשב עם ליברמן), ואין שום סיכוי שבעולם שאגו"י תשב עם לפיד. ולכן התעמולה של הליכוד והעבודה, שלפיה קיים מרוץ לגבי מי תהיה המפלגה הגדולה יותר, היא תעמולת כזב, של שקרנים חסרי בושה, ומי שמאמין לה, ומסתבר שיש עשרות אלפים כאלה, יותר בימין מאשר בשמאל, הוא פשוט טמבל.
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
2
עלה על דעתי רעיון
  אהרון שחר   16/02/15 10:37
לאסור עריכת סקרים רשמיים על ידי גופים מסמכים לפני בחירות כדי שהציבור יצביע לפי רצונו הנקי ולא על סמך פזילה להצבעת השכנים.
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
קיים איסור כזה -- לא בדיוק
  ה.א   16/02/15 13:36
חוק הבחירות דרכי תעמולה סעיף 16 ח': בתקופה שתחילתה בתום יום שישי שלפני פתיחת הקלפיות והמסתיימת במועד סגירת הקלפיות, לא ישדר ולא יפרסם אדם בכתב לציבור על תוצאותיו של סקר בחירות שלא שודרו או פורסמו בכתב לציבור לפני תחילתה של התקופה האמורה. המשדר או המפרסם בתקופה האמורה על תוצאותיו של סקר בחירות ששודרו או פורסמו לפני תחילתה של אותה תקופה, יציין בהבלטה שהסקר אינו עדכני ואין ללמוד ממנו על דפוסי הצבעה או עמדות של הציבור ביום השידור או הפרסום.
כתוב תגובה ל- ה.א
3
אתה מתעלם מתרחיש איימים
  ה.א   16/02/15 13:45
אתה מתעלם מתרחיש איימים. הסיבה שקיבלנו ממשלה צולעת ומסכנה, אשר שנתיים היו זמן מאד רב לחייה היה ההסכם שתוכנו מעולם לא פורסם בין ה"אחים". מאחר שהאפוטוניזם שולט גם אצל לפיד וגם אצל בנט ואולי גם אצל אחרים, מחשבי החשבונות יעבדו במוצאי הבחירות על מנת לקמבן כבר באותו הלילה. בכדי לצמםצם את סיכויי הקומבינה, כלומר על מנת לדאוג שההצבעה תהיה רעיונית ולא אופורטוניסטית, יש להצביע לאחת משתי המפלגות הגדולות, לטעמי בנוסף על כל אזרח בישראל להקפיד שאין הפרת חוק ביום הבחירות היינו שאין הפעלת רמקולים באזור הקלפיות ואין חלוקת מתנות ובכללן חולצות ושבכל דבר תעמולה מזוהה המפלגה ואם יש כאלה דברים לצלם ולהתלונן אצל השוטר שנמצא בכל קלפי וקלפי או בתחנת המשטרה הסמוכה או המקומית.
כתוב תגובה ל- ה.א
נחמד לנהל ויכוח עניני.
  אהוד פרלסמן   16/02/15 15:40
אני יצאתי נגד השקר לפיו מספר המנדטים של הליכוד והעבודה ישנה משהו לגבי זהותו של מרכיב(!) הממשלה. אתה לא מתוכח איתי על זה, אלא מעלה טיעון אחר, והוא שיש להיזהר מהתככנים וביניהם האחים לשעבר. אבל תסריט האימים שלי שונה משלך, והוא שנתניהו, שאני בטוח שיהיה מרכיב הממשלה, ושהוא בעצמו תככן לא קטן, יעדיף ממשלת אחדות על ממשלת ימין. אז נכון שאחרי הבחירות האחרונות אתה קוננת, ואני כתבתי "ממשלת האחדות הציונית, בשורה מרנינה", אבל זה היה בגלל שהשליתי את עצמי שממשלת האחדות תוריד את מפלס השנאה של השמאל לימין. ארועי השבועות האחרונים הוכיחו לי שאני סתם אידיוט, ושהשמאלנים לא יפסיקו לשנוא את הימנים לפני שהערבים יפסיקו לשנוא את היהודים. אז אם כבר שום דבר לא יגרום לאחדות בעם, עדיף כבר שתהיה ממשלת ימין, שיש סיכוי קלוש שגם תעז לחסל את שלטון העריצות של בית המשפט העליון, ושל המשפטנים למיניהם.
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
נכון!קומבינה=הסדר כולל פאןערבי
  ע_הראל   17/02/15 10:22
יש כבר היום "ברית אחים" של דרעי ליברמן ולפיד (23 מנדטים סה"כ), שאין להם שום בעיה לשבת עם הרצוג (23 מנדטים) בממשלת מיעוט של 46, עם תמיכה של הערבים ומר"צ (17 מנדטים) מבחוץ; סה"כ 63 מנדטים סביב קווי יסוד על סמך חתירה להסדר כולל פאן ערבי (שזה המנטרה החדשה-ישנה של ליברמן)! §¤§¤§ וכמובן שבמקרה כזה של גוש חוסם (63), לא תהיה ברירה לנשיא אלא להטיל על הרצוג את המלאכה, ואין גם סיבה שלא יצליח בכך! §¤§¤§ לכן אני מברך על "התחרות" הבריאה בגוש הימין בין הליכוד לבנט לאלי ישי (כל עוד לא יהיו השמצות, אלא כל אחד משבח עצמו על חשבון האחרים), וזאת בתקווה שליברמן לא יעבור את אחוז החסימה (כי אם הבן אלף יעבור את החסימה, אז כל המזרח תיכון יהיה בצרות)!
כתוב תגובה ל- ע_הראל
אתה עושה מעצמך צחוק!!! וחבל.
  אהוד פרלסמן   17/02/15 12:34
ליברמן לא ישב בממשלה שנתמכת על ידי הערבים, והערבים לא יתמכו בממשלה שישב בה ליברמן. לצערי הרב אתה פשוט מעלה את חלומות הביעותים שלך על הכתב, ועושה מעצמך צחוק. כיוון שרבות מתגובותיך הן מענינות ולענין, אני ממליץ לך בכנות לעשות בקרה על התגובות, ולסנן מהן כאלה שמבוססות אך ורק על הרהורי ליבך ולא על עובדות.
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
הסדר אזורי כולל?אחמד טיבי תומך
  ע_הראל   18/02/15 09:21
אין שום בעיה לרשימה הערבית המשותפת להסכים לקווי יסוד "כלליים" של ממשלת שמאל - שמדברים על משא ומתן פאן ערבי והסדר כלל אזורי (שזה דומה מאוד בעצם ליוזמה הערבית-סעודית לשלום משנת תרפפ"ו)! §¤§¤§ ומאחר שאחמד טיבי (וגם מר"צ) הם מספיק חכמים כדי לא לשבת בממשלה כזו אלא רק לתמוך בה מבחוץ, הרי כבר אין שום בעיה לא ללפיד וליברמן - ובוודאי לא דרעי לשבת בממשלה כזו! §¤§¤§ ובכן צר לי שאהוד פ. יקר מגיב באופן רגשני לפי מאוויי נפשו (שהם די דומים למאוויי נפשי "הימנית"), ולמעשה מתחבא מאחורי קו מאז'ינו העשוי מקרשים ודבק נגרים - כאילו ליברמן (או דרעי או לפיד) "יתביישו" לשבת בממשלת שמאל, הנתמכת מבחוץ ע"י מר"צ והערבים! §¤§¤§ ושוב כדרכי אינני מסתפק במחקרים ותיאוריות, אלא משתדל להציע גם דרכ/י פעולה, ובמקרה זה אני קורא ומפציר בכל גוש הימין להחרים ב-ג-ל-ו-י את ליברמן הקשקשן המזגזג (ובלשון גסה - ליברמן לא שווה יריקה).
כתוב תגובה ל- ע_הראל
4
אז
  שמ   16/02/15 17:52
מה עושים?הפתרון יותר פשוט מפשוט - משנים המשטר הפרלמנטרי לנשיאותי.הנבחר לא זקוק לנשיא שיטיל עליו התפקיד,כי הוא הנשיא.כל קופת הבוחרים כולה שלו,כי המנצח הוא זה עם הקולות הרבים ביותר.המשילות שלו מובטחת כי הקבינט כולו,מורכב מאנשיו ,אותם מינה במו עצמו.אין לו צורך בטובות של אחרים,כי אין לו צורך בקואליציה.מיד לאחר ההשבעה,הנשיא מושל כשכל עוצמת השלטון מאחוריו,ונשמעת רק לו.מי שלא מבצע את מדיניותו הולך הביתה מיני וביי.מולו חייב להיות בית נבחרים חזק,שימנע ממנו להתפרע.אבל כל סיפור האי משילות נעלם מן הנוף.בשל הבחירות האישיות יהיה צמצום אוטומטי לשתיים,מקסימום שלוש מפלגות.כל מי שירצה להנות ממנעמי השלטון ייאלץ לשתף פעולה באופן אישי,אחרת ייחשב מורד וממריד.מי שלא ירצה ,יירד מבימת הפוליטיקה.
כתוב תגובה ל- שמ
5
מתסכל לקרוא שאין סיכוי לתקווה
  רבקה שפק ליסק   16/02/15 17:52
ביבי והימין מדרדרים אותנו בכל התחומים ואף מסכנים את עתיד המפעל הציוני והעם אינו קם ואומר:די.

ושרה תמשיך למרר ולהשפיל את עובדי בית הנשיא
וביבי ימשיך להרוס את כל מה שתנועת העבודה בנתה פה בארץ.
כתוב תגובה ל- רבקה שפק ליסק
בןגוריוןברח ממפלגת העבודה הזרה
  ע_הראל   17/02/15 11:06
אתם הסמול הבוגדני השתלטתם על בג"צ ועל מפא"י, לכן בן גוריון הבין שאתם משתלטים בתור דיקטטורה על המדינה - בדיוק כפי שסטאלין השתלט על אמא רוסיה! §¤§¤§ במקביל, בעזרת הכספים שגנבתם בתקופת ידלין-עופר השתלטתם על קארטל הבנקים, והשתמשתם בו כדי ליצור טייקונים של הסמול אשר עושקים את עם ישראל (על ידי מחיקת חובות להם בלי סוף בארץ ובחו"ל); ושוב הברחתם את הכספים לקרנות חסויות בחו"ל (שבזמני בחירות וגם ביניהם "תורמים" בחזרה את הכספים לעמותות ולאירגוני הסמול). §¤§¤§ ולאחר שנתניהו יצ"ו הצליח בס"ד לחוקק חוק (נגד) ריכוזיות - שמבטיח פירוק הפירמידות העסקיות של הטייקונים הארורים, החלטתם שאתם חייבים לתפוס את השלטון ולו לחצי שנה בלבד, ובלבד שתבטלו (חלילה) את החוק נגד ריכוזיות שחוקקו נתניהו ושטייניץ. §¤§¤§ לכן אני מציע לכל הסמול הארור (בינתיים) לנשק את הנעליים של שרה ובנימין נתניהו, ויפה שעה …
כתוב תגובה ל- ע_הראל
6
עדכון לסקר של גבע-צמח
  אהוד פרלסמן   17/02/15 00:34
הערב פורסם סקר עדכני של גבע וצמח, והשינויים לעומת הסקר הקודם הם שהבית וש"ס ירדו במנדט, ואילו ליברמן וישי עלו במנדט. כתוצאה מכך מספר המנדטים של קואליצית הרצוג, הכוללת אותו ואת מרצ, לפיד, כחלון וש"ס, ירד ל-54, וכיוון שזה היה המספר המקסימלי בכל הסקרים, גם המקסימום של הקואליציה הזאת יורד ל-54, וצריכים לעבור לפחות שבעה, ולא שישה, מנדטים מימין לשמאל כדי שלהרצוג יהיה סיכוי. הרצוג זקוק לנס.
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
אוי,אהוד מתברבר=ללא הסק מסקנות
  ע_הראל   17/02/15 12:39
צר לי שאהוד פ. איש יקר חוקר כביכול, מגלה "שקר" - ושם קופא על שמריו ללא הסקת שום מסקנה מעשית! §¤§¤§ מחקר ענק שלו גילה למשל שהרשעת קצב בשקר יסודה (וזה נכון בהחלט), אך בשנתיים לאחר מכן הוא לא מצא לנכון, או לא טרח להתנגד לשיטת הסיניוריטי הארורה שהביאה את אותה שופטת (שידה במעל) אל כס הנשיאות. §¤§¤§ הוא חקר ומצא "שקר" כאילו שהאטמוספרה של כדור הארץ לא מתחממת (או הפסיקה להתחמם), אך אינו מוכן להודות (או לפחות להניח כי) אין פירוש הדבר שכדור הארץ לא מתחמם (אלא שהחום הנוסף נאגר בכל זאת בשלב זה באוקיינוס וגורם להמסת קרחונים, שלא לדבר שהחום נאגר כרגע גם בליבת כדור הארץ - ואחריתה מי ישורנו?)! §¤§¤§ ושוב היום התגלה "שקר" נוסף, הגוש כן חשוב (או לא)! אך אהוד יקר, המשך אנא לשלב של הסקת מסקנות (שלך - על סמך התיאוריה שלך), מה צריך היום תכל'ס (נניח) הימין לעשות … האם לרקוד על הקיר או על הגג? §¤§¤§ אני למשל מסיק מסקנה מעשית, שהליכוד ובנט ואלי ישי צריכים (כאיש אחד) להוקיע ישירות מעל השולחן את ליברמן ההפכפך, לקרוא לימין פשוט להחרים אותו - כי הוא הנוכל האמיתי במערכת הבחירות הנוכחית. §¤§¤§ אנא אהוד התייחס גם אתה, עם מסקנות מעשיות כאלה ואחרות, כלומר מה עושים? מה הצעד הבא לדעתך? אבל אנא, אך ורק במישור ה-מ-ע-ש-י למען השם!
כתוב תגובה ל- ע_הראל
מה אחוז הקול הצף?
  ה.א   17/02/15 12:41
אם 80% מקול הצף ייגרף על ידי גורם כלשהו בדרכים כשרות או לא האם יקרה הפלא השמיני? כי אם הקול הצף יכול להכריע, כפי שהכריע בבחירות הקודמות, ואם הוא יופקר, ורק מפלגה אחת תפצח את גן ההשתלטות עליו, בין אם באורח חוקי ובין אם לאו, הרי לך המפתח להעברת השלטון מיד ליד. מי שמסוגל לעשות את זה זו מפלגה (1) שיש בה דיקטטורה ולכן מטה הבחירות שלה אף הוא אינו דמוקרטי (2) שלא בהכרח דופקת חשבון לחוק (3) שיש לה ניסיון בגריפת הקול הצף (4) שעומדים בידיה ומאחוריה משאבי כסף ענקיים בין אם ישירים ובין אם עקיפים (5) שהחכמה היתרה שבה לא מעורבת ישירות בפוליטיקה אלא מנהלת אותה מרחוק וברקע. אם יש כאלה מפלגות בישראל, אפשר לספור אותן על כף יד אחת של חבלן שאיבד ארבע אצבעות, ומאחר שהאחרות לא מסוגלות, עיקר תפקידן של האחרות הוא לאתר כאלה תוכניות, ככל שקיימות, וככל שמתקרבות לסף החוק, ולשבש אותן ברגע שעוברות את הגבול לפני שדות המוקשים, כי מהמוקשים האלה יתפוצץ עם ישראל לאחר הבחירות. כל שינוי מובהק בהתפלגות של התוצאות בין הסקרים של 10 ימים לפני הבחירות לבין תוצאת הבחירות עצמן תעיד על התפלגות שונה הקול הצף יחסית לקול היציב ותעיד לטעמי על מחטפים, בין אם חוקיים ובין אם לאו, על בסיס הקול הצף. תעשה בדיקה על הכנסת ה 19 בין העבודה משמאל והליכוד מימין שם התרכז הרוב המכריע של הקול הצף (ואפילו אם תעשה זאת על כל המפלגות) ותראה שרק מפלגה אחת הכפילה את כוחה בימים הסמוכים לפני יום הבחירות, כמובן על חשבון מפלגות אחרות.
כתוב תגובה ל- ה.א
מה קורה היום? כולכם השתגעתם?
  אהוד פרלסמן   17/02/15 13:11
קודם ע_הראל מוכיח שהוא אינו מסוגל להבחין בין חלומות ביעותים ומציאות, ועכשיו גם אתה. כשאני כתבתי על הגל הטלפתי, אתה המלצת לי להיבדק, ועכשיו אתה כותב לנו שלפיד הצליח להפנט מאות אלפי אנשים בלי לראות אותם. חוץ מזה, ראיתי שבסקר האחרון של מינה צמח היה יתרון של 57:63 לימין, ונגמר 59:61, אז היא בכלל לא היתה רחוקה. חודש לפני הבחירות היו אצלה 54:66, ועכשיו אצלה 53:67, ולכן צריך לקרות נס גדול יותר מנס לפיד של הבחירות הקודמות כדי שלהרצוג יהיה סיכוי. לדעתי הסיפור גמור.
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
אתה חמוּד אבל לא עונה לשאלה
  ה.א   17/02/15 15:35
אהוד החמוּד (ואני מתכוון לכך בכל הכנות) מה אחוז הקול הצף לדעתך, ואם הטיית 80% ממנו לכיוון אחד, אם בדרך טלפטית או בדרכים הרבה יותר מעשיות עלולה להטות את הכף. אתה מבין שאם זה אפשרי יהיו מי שינסו לעשות את זה!!!! שים לב לסקר הבא mako.co.il של 2013 (דוגמא) 5 ימים לפני הבחירות ממנו עד הבחירות עצמן יש עתיד צמחה ב 8 מנדטים כאשר הקול הצף הוא 20% (וזה כבר עמוק בתוך 10 הימים עליהם אני מדבר) 8 מנדטים זה בערך 10% כלומר מ5 ימים לפני הבחירות עד יום הבחירות הגל הלגמרי לא טלפתי של יש עתיד גרף %50 מהקול הצף בעוד שכוחה בתחילת היום החמישי לפני הבחירות היה פחות מ 10% מכלל הקולות כלומר שהנגיסה שלו בקול הצף בחמישה הימים האחרונים הייתה יחסית פי 5 (500%)מנגיסה שלו בכלל הקולות במשך חודשים. חלק מהפער נובע מעובדה שהקול הצף הוא בעיקר במרכז ולכן יש להוריד מהחישוב את מפלגות הקיצון, אך זה לא העיקר, בשלב הבא אנא נתח מי הפסיד את הקולות האלה ותראה שהגל התלפטי הפר לטעמי משמעותית את האיזון בין מפלגות המרכז (עבודה ימינה וליכוד שמאלה) בעבודה מתוכננת ומסודרת להפליא. למשל העבודה והתנועה ירדו במנדט באותם ימים ועל פי הסקר לעיל, הליכוד ירד ב 5 מנדטים, כלומר המפלגות האחרות לא רק חתכו מהקול הצף אלא הם החזירו לקול הצף מנדטים. חובה לזכור גם שהקול הצף מביא נתח משמעותי של כאלה שלא מצביעים ו 50 אחוז מהקול הצף הם 70% או 80% ממצביעי הקול הצף בפועל .(כלומר אלה שמזיזים את התחת הולכים לקלפי ושמים פתק כשר) - אתה אוהב מספרים הבאתי לך אותה במספרים - ועכשיו תביא תשובה, אני פונה אל הלב שלך.
כתוב תגובה ל- ה.א
אני פשוט לא מבין אותך.
  אהוד פרלסמן   17/02/15 18:58
איך אתה חושב שאפשר להשפיע על אנשים?! אני מכיר שני אנשים שהחליטו יומיים לפני הבחירות ההן להצביע ללפיד, והם לא ראו אותו. ולכן דיברתי על הגל הטלפתי. אבל אתה מדבר על פעולה מכוונת, ואני לא מבין למה אתה מתכוון. אתה יכול לפרט? איך שלא יהיה, הסתכלתי על הסקר האחרון של מינה צמח, ולפי הסקר הזה לפיד, שעלה בשישה (היו לו אצלה 13), לקח בערך שנים מהליכוד, שנים מלבני, ושנים מהעבודה. אבל לי באמת אין יכולת להסביר את זה חוץ מהגל הטלפתי.
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
אהוד, אם לא תתאפס הוא יעשה
  ה.א   17/02/15 21:26
אהוד, אם לא תתאפס לפיד יעשה זאת שוב. תעזור לי באממא שלי אנא הערך / חשב את הקול הצף כעת בבחירות הנוכחיות, ותאמר לכולנו איזה אחוז ממנו צריך להצביע לפיד על מנת שבוז'י ינצח, (בהנחה שלפיד ילך עם בוד'י במקרה ובוז'י יראה לנשיא שיצליח להקים ממשלה ולפיד ודאי ילך במקרה כזה עם בוז' כי נתנייהו הוא קצת יותר רציני מבוז'י ולפיד זקוק לדעתי לסביבה לא רצינית) אהוד אני פונה אל הלב שלך, אל תשאל למה, אל תשאר איך אנא בדוק לי במחשבון הסטטיסטי שלך כמה אחוז מהקול הצף צריך לפיד לקבל על מנת להפוך את תמונת הבחירות כפי שאתה רואה אותה כעת, תאמין שלדעתי מחשבי החישובים אצל לפיד הערך הזה מחושב כל יום, כל שעה, כל דקה, מחשבי על רצים במקביל על מגה טרות של בתים במטרה לעשות אבחון רקטאלי מיקרו-קוסמי, ובי-לינגואלי לקול הצף והטייתו לכיוונים הנכונים, השנה זה יותר קשה כי יש פחות מפלגות במרחב הצף (ציפי ומופז נעלמו וכחלון נוסף אבל כחלון הוא פרענק ולכן אצל אשכנזים קרם דה לקרם רבים הוא אולי צף אבל לא קול.
כתוב תגובה ל- ה.א
תשובה מפורטת כמיטב יכולתי הדלה
  אהוד פרלסמן   18/02/15 00:46
לקחתי את הסקר של מינה צמח מחודש לפני הבחירות הקודמות, והשויתי אותו לתוצאות הבחירות, והגעתי למסקנה הפשוטה לפיה לפיד עלה בחודש האחרון בלא פחות מעשרה(!) מנדטים, כאשר ארבעה מהם נלקחו מהליכוד, ושישה מהעבודה ומלבני. לדעתי, הפעם הוא לא יוכל לקחת ארבעה מהליכוד, אבל גם אם כן, במקום 54 יהיו לקואליצית הרצוג 58, וזה לא מספיק. נתניהו יהיה ראש הממשלה הבא. ותבין, הוא צריך לקחת מהליכוד 7(!) מנדטים כדי שלהרצוג תהיה ממשלה, וזה 75%(!) יותר משלקח בפעם הקודמת. זה פשוט לא ייתכן! לפיד לא יקח מאגודת ישראל, ולא יקח מאלי ישי, וגם לא יקח מהבית היהודי או מליברמן, זה פשוט לא הקהל שלו. ואם הוא יקח מכחלון, זה לא משנה, כי כחלון ממילא נמצא בקואליצית הרצוג. הוא יכול לקחת רק(!) מהליכוד, והוא לא יקח 7 מנדטים מהליכוד. פשוט לא!
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
אם אין אני לי מי לי
  ה.א   18/02/15 08:28
אם אין אני לי מי לי. נגיד יש היום 20 אחוז קול צף. שזה 24 מנדטים. נגיד ששליש מזה יתפלג באופן סביר על פי תמונת הסקרים כיום. נגיד שליש לא ילכו להצביע, ושליש כלומר שמונה מנדטים יילך ללפיד כלומר הוא יסיים כמו את הבחירות הקודמות עם 19 מנדטים. מה לדעתך יקרה אז? אתה שוכח לגמרי את הדינמיקה הפסיכולוגית, ואת היריבות בין בית הנשיא לבין בית ראש הממשלה, ואת הטינה שיש אצל החרדים לביבי (אשר יש לה יסודות מוצקים עוד מהיותו שר אוצר בממשלת שרון) ואת האהבה השוררת בינם לבין בוז'י, (זכות סבים, סביו של הרצוג היה הרב הראשי לישראל ואז לא הייתה כזו עוינות בין רבני הציונות לרבני החצרות) אתה שוכח את האופורטוניזם של לפיד, הוא לדעתי יילך לא רק עם החררדים לממשלה אלא גם אם חכ"ים של מפלגת השטן בכבודו ובעצמו (לו היו כאלה), אתה כנראה לא יודע מה תאוות שלטון עושה לאנשים. שים לב שבבחירות הקודמות ההחלטה לא ללכת עם החרדים נפלה לאחר הבחירות כאשר נכרתה הברית המשחיתה בין בנט ללפיד ולשניהם היה אינטרס לבעוט בחרדים על מנת שהממשלה תהיה תלויה בהם ובברית שלהם, וכאשר ביבי התחרט החרדים הראו לו את הגב התחתון שלהם, גם כחלון הוא חידה גדולה, לדעתי הוא ינוע עם ה TREND והת TREND לא יהיה חישוב דטרמיניסי של SEATS אלא חישוב אמוציונאלי של סיכויים, כחלון בכלל עובד מהבטן, כמו אמיר פרץ והבטן שלהם היא נייר לקמוס מצוין כי בניגוד לשמנת ארלוזורובה פינתגובה דיזינגובה, הבטן הזו הייתה רעבה הרבה יותר מפעם אחת בילדותם. אגב האם חישבת את הערבים כממליצים על בוז'י? מה היית אתה עושה לו אתה ערבי המוסמך לקבוע אם תהיה ממשלת סמול תבוסתנית או תהיה מפלגת מרכז/ימין גאה?
כתוב תגובה ל- ה.א
להלן חישוב מתמטי קצת מסובך.
  אהוד פרלסמן   18/02/15 09:53
כאשר 8 מנדטים מתווספים ללפיד, בדיוק כמו שאמרת, הוא יסיים עם 18 מנדטים. ושמונת המנדטים האלה מגיעים כמו שאמרת מתוך אלה שכיום אומרים שטרם החליטו. אבל היום בכל הסקרים לא מחלקים 112 מנדטים, אלא 120 מנדטים. ולכן, כדי לדעת כמה כל המפלגות יקבלו בסוף, צריך לחלק ביניהן 112 מנדטים. אז עשיתי את התרגיל הזה, ולהלן התוצאות: העבודה 22, יהיר 18, מרצ 5, דרעי 6, כחלון 7. ס"ה קואליצית הרצוג 58, וזה לא מספיק. חוץ מזה, אגודת ישראל הצהירה בברור ובאופן חד-משמעי שהיא לא תשב עם לפיד, ומילה שלה היא מילה. מה שכן, נבואת השוטה שלי היא שיותר ויותר אנשים יבינו שלהרצוג אין סיכוי, ואז יתרחש מעבר מהעבודה למרצ וללפיד, ובסוף לפיד יקבל יותר מהעבודה. זה נראה כרגע באמת נבואת שוטה, אבל אם בסוף זה מה שיקרה, אני אפנה את כל העולם ואשתו לנבואה הזו. אם בסוף זה לא יקרה, אני פשוט אשתוק.
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
אתה לא מקשיב אחי
  ה.א   18/02/15 14:01
הנחת העבודה שלי היא שמתוך 24 המנדטים של הקול הצף 8 יתפלגו כמו ההתפלגות היום, ולכן השפעתם זניחה 8 לא ילכו להצביע ולכן השפעתם זניחה ו 8 יקטוף לפיד באמצעות הטלפתיה שלך סה"כ 120 ולא 118 או 112 או 123 . זה כמו 3 אנשים שנכנסו למלון וביקשו ללון בלילה ושילמו 10 שקלים כל אחד, במקלחת היו מים קרים אז הם ביקשו זיכוי, וקיבלו סה"כ 5 ש"ח. רצו לחלק ביניהם את הסכום אז כל אחד לקח שקל ושני שקלים נתנו לבחור במעלית טיפ, מה היה לנו פה כל אחד שילם 10 קיבל חזרה שקל כלומר שילם 9 יחד 27, הבחור המעלית קיבל 2 שקלים כלומר 29 איפה הלך עוד שקל?
כתוב תגובה ל- ה.א
השקל הלך לאיפה שהלכו 8 מנדטים
  אהוד פרלסמן   18/02/15 16:30
אתה מחבר את מה שהם שילמו(!) למה שהבחור קיבל(!) אבל מה שצריך זה לחבר את מה שקיבל המלון - 25 שקל, למה שקיבל הבחור - 2 שקל, וביחד 27 שקל, שזה בדיוק כמה שהם שילמו. אז אם לפיד לוקח את כל השמונה מנדטים שלך, לכל יתר המפלגות נשאר 112 מנדטים, ולא 120 מנדטים. אבל אתה לוקח את מה שיש לכולם עכשיו, שזה מסתכם ב-120 מנדטים, ומוסיף עוד 8 של לפיד, וכך מחלק ס"ה 128 מנדטים ולא 120. אל תתוכח איתי בחשבון, כי הייתי ממש טוב בחשבון, ועד היום אני עוד זוכר ששבע כפול שמונה זה חמישים ושש. הבעיות שלי התחילו כשהופיע לפתע משום מקום ה-X, ועד היום אני לא הצלחתי להבין מי זה ה-X הזה.
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
X זה נעלם, זה השקל שנעלם!!!
  א.ה   18/02/15 19:31
X זה נעלם, זה השקל שנעלם בחידה הקודמת!!!
כתוב תגובה ל- א.ה
תשובה מבריקה!
  אהוד פרלסמן   19/02/15 09:09
באבחת חרב קרעת את המסך שהפריד עשרות שנים ביני לבין הבנת המתמטיקה המסובכת הזו. עכשיו אני מבין שאם כתוב 2X=6, זה אומר ששני שקל שווים שש עגבניות, ולכן בשקל אחד אפשר לקנות כמובן שלוש עגבניות. כמה פשוט! כמה נהדר!
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
בגדול ה.א צודק=ואני אפשט דבריו
  ע_הראל   18/02/15 12:23
לדעתי החישוב של ה.א (לגבי ההתפלגות הצפויה של קולות צפים) כבר כלול בפנוך הסקרים שמתפרסמים! §¤§¤§ לכן אני לוקח את הסקרים המתפרסמים as is, ואומר שיש סכנה מוחשית של ממשלת (מיעוט) של שמאל, עם 23 מנדטים של בוז'י (והגננת הצמודה שלו ציפי), עוד 23 של "האחים המזגזגים" לפיד דרעי וליברמן, סה"כ 46 (ממשלת מיעוט) על בסיס קווי היסוד של חתירה להסכם שלום פאן ערבי וכלל אזורי (שזו המנטרה הישנה-חדשה של ליברמן, והיא בעצם דומה מאוד ליוזמת השלום הערבית-סעודית משנת תרפפ"ו). §¤§¤§ לכן לא תהיה שום בעיה לרשימה הערבית המשותפת(17מנדטים יחד עם מר"צ) לעשות גוש חוסם - ואח"כ לתמוך בממשלה כזו מבחוץ, כי יגידו שאם ליברמן הוא מיעוט בממשלת השמאל וגם מסכים לקווי היסוד של הרצוג - אזי הספין של ליברמן בדבר היפרדות מאומ-אל-פחם יישאר בגדר ספין ותו לא! §¤§¤§ כך יהיה חלילה גוש חוסם שמאלני של 63 מנדטים (ואפילו 70 יחד עם אגודת ישראל) - מה שיאלץ פשוט את הנשיא להטיל את המלאכה על בוז'י, ואחריתה מי ישורנו?! §¤§¤§ לכן על גוש ימין (ליכוד בנט ואלי ישי) להוקיע בגלוי את ליברמן המזגזג (או אפילו את "האחים המזגזגים" דרעי ליברמן ולפיד) - כאמור בקול רם ברור, ובלי להתנצל! §¤§¤§ ובכן זוהי המסקנה (בשורה התחתונה) שהייתי מצפה מאהוד פ. להסכים לה, מה גם שהיא מייתרת כבר את הויכוח הסמאנטי והמשני, מה חשוב הגוש או המפלגה?!
כתוב תגובה ל- ע_הראל
7
אכן "עָם הסֶקֶר"; רצ"ב השיר :)
  א. וינשטיין   17/02/15 11:58
לחבריי המציגים/המודאגים "מבלבלת הסקרים":), רצ"ב להרגעת הרוחות (ב"כאילו") שירי "עָם הסֶקֶר", המתייחס למציאות הנוכחית ש"מרוב סקרים לא רואים את היער!. השיר פורסם בעיתוננו NEWS1 ב"בלוג" "באלה האח"מ ננוחם ?!" / פרק: "תמונת מצב", להלן ההפניה למקור: news1.co.il . בחיוך "מר / מתוק", אשר וינשטיין, משורר עברי ויזם חברתי.
כתוב תגובה ל- א. וינשטיין
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il