|
נושא התגובה |
|
שם הכותב |
|
שעה תאריך |
|
1 |
|
|
יואל הרפז |
|
29/03/15 10:18
|
|
|
|
כל מילה שנכתבה היא אמת לאמיתה.
|
|
כתוב תגובה ל-
יואל הרפז
|
|
|
|
2 |
|
|
רחל מנדלוביץ |
|
29/03/15 10:24
|
|
|
|
|
3 |
|
|
ד"ר רון בריימן |
|
29/03/15 10:39
|
|
|
|
יש להזהיר את נתניהו מפני הכנסה מחודשת של הסוסה הטרויאנית לממשלה שתפעל על-פי לחציה האובדניים.
|
|
כתוב תגובה ל-
ד"ר רון בריימן
|
|
|
|
4 |
|
|
אהוד פרלסמן |
|
29/03/15 10:41
|
|
|
|
אני באמת לא מומחה להיסטוריה, למרות שאני מאוד מתענין בהיסטוריה, וארשום להלן את נקודות המחלוקת שלי עם המאמר, כשאני בהחלט מוכן לשנות את דעתי אם יוכח לי כי טעיתי. 1. ויצמן לא היה שייך לאדומים, אלא היה מראשי הציונים הכלליים, שהקימו בסופו של דבר יחד עם תנועת החרות את הליכוד. 2. בעדות לפני ועדת פיל היה בן גוריון בעד(!) הקמת מדינה יהודית, ואף היה בעד(!) קבלת מסקנותיה להקמת מדינה יהודית. 3. תוכנית בילטמור שכללה תביעה להקמת מדינה יהודית נוסחה במאי 1942, עוד לפני שידעו על השואה, ובוודאי שלא "רק לאחר השואה". 4. כמעט אף יהודי לא חושב ברצינות שהשמאל הציוני התנגד להקמת מדינה, ועל אחת כמה וכמה אינני מסכים עם הקביעה לפיה "הערבים עד היום זוכרים את התנגדות השמאל למדינה יהודית ואת זה שרק בגלל השואה, הסכימו בסוף להקמתה". מצטער, אבל לדעתי המאמר הזה הוא כל כולו שכתוב של ההיסטוריה, וחבל.
|
|
כתוב תגובה ל-
אהוד פרלסמן
|
|
|
|
|
|
|
אסתר שניאורסון גר |
|
29/03/15 13:05
|
|
|
|
חיים ויצמן הנשיא הראשון של ישראל נבחר ב-1921 בקרלסבד בקונגרס הציוני ה-12 לנשיא ההסתדרות הציונית העולמית, וזאת לאחר בחירתו ב-1917 לנשיא הפדרציה הציונית באנגליה. הוא לא היה חבר רשמי בהסתדרות אבל ביצע את מדיניותה הלכה למעשה.
(אתה התכוונת מן הסתם לעזר וייצמן). בן גוריון היה ראש וראשון הלוחמים נגד הקמת מדינה יהודית בשנות ה-20 וה-30
עד אחרי השואה. בקונגרס הציוני ה-יז ב-תרצא 1931 אמר במלים אלו "לא נשלים עם שלטונה של קבוצה לאומית אחת על רעותה, לא בהווה ולא בעתיד. אף אין אנו מקבלים את סיסמא המדינה היהודית שמשמעותה בסופו של דבר , שלטון היהודים על תושבי הארץ הערבים ולכן אנו שוללים שלטון שלנו על הערבים ושלטונם עלינו. וגם כשישתנו יחסי הכוחות כתוצאה של התפתחות המדיניות הציונית הקשורה בעליית יהודים לארץ ישראל". כך זה מופיע מילה במילה. הנימוק נגד הקמת מדינה יהודית היה שהשמאל הציוני כמו גם הציונות הלאומית בראשות זאב ז'בוטינסקי שללו סילוק פיסי של ערבים נגד רצונם מהארץ, ובן גוריון אומר כשתקום מדינה יהודית יהיה בה רוב יהודי ואיני מוכן בשום נסיבות ששלטונם יהיה על הערבים. כך הביע את עמדתו כשהיה יור' הנהלת ההסתדרות ב-תרצג 1933, ובשלהי 1937 לפני ועדת חקירה מטעם אנגליה לפתרון בעיית פלשתין בעקבות פרעות תרצו-תרצט, אמר שמתנגדים למדינה יהודית ומוכנים לחיות תחת שלטון המנדט הבריטי ואין כוונה להקים מדינה. "אני והתנועה נגד הקמתה של מדינה יהודית". בפעם הראשונה שנשמעה "מדינה יהודית" ב-1942 במסיבת עיתונאים בבילטמור אמר בן גוריון כי הציונות תקבע לאחר המלחמה לגבי הקמתה , והחלטה להקים מדינה יהודית הייתה לאחר השואה ב-תשו 1946. הרצל יסד את התנועה הציונית כדי להקים בית ליהודים אחרי כמיהה של למעלה מ-1800 שנים. התקווה הייתה לחזור ל-א"י ולהקים בה את ריבונותנו. ולקורא אחדד את דבריי שהשמאל לא מסכים לבנות בית אחד ביהודה ושומרון תמיד בתואנה שאין זה הזמן המתאים ושהדבר יעכיר את יחסינו עם העולם, וטוב אם יקרא שוב את דברי וייצמן ובן גוריון בקונגרסים השונים.
|
|
כתוב תגובה ל-
אסתר שניאורסון גר
|
|
|
|
|
|
|
אהוד פרלסמן |
|
29/03/15 14:53
|
|
|
|
נקודת המחלוקת העיקרית שבינינו נוגעת להצהרותיו ולמדיניותו של בן גוריון. אני מבטיח לזכור את אשר כתבת, ויש לשער שבאחד הימים אקרא עוד על מה שקרה בועדת פיל, ומה שהיה בועידת בילטמור. אציין רק שזכור לי עוד מימי נעורי שבן גוריון היה בעד קבלת המלצות ועדת פיל, ושבועידת בילטמור הוחלט על הקמת מדינה יהודית. אם הוטעיתי, אני אדע להודות בטעותי.
|
|
כתוב תגובה ל-
אהוד פרלסמן
|
|
|
|
|
|
|
יוסי ק |
|
30/03/15 13:02
|
|
|
|
עזר וויצמן שהקים את הליכוד ביחד עם אריאל שרון
|
|
כתוב תגובה ל-
יוסי ק
|
|
|
|
5 |
|
|
עוזי קורן |
|
29/03/15 11:13
|
|
|
|
שכחת שהיינו כבר בשלטון.רבין כבש בסערה את השלטון ב92-96 ואחריו ברק ב99-01 ואנחנו נחזור עוד בגדול לשלוט על העם הזה.
|
|
כתוב תגובה ל-
עוזי קורן
|
|
|
|
|
|
|
אסתר שניאורסון גר |
|
29/03/15 13:26
|
|
|
|
בבחירות 92 קבלה הציונות האדומה 56 מושבים והמחנה הלאומי 59 .
כמעט מאה אלף קולות יותר. הם חזרו מכוח 5 מושבים של הערבים רק במסגרת רוב חוסם יכולה הייתה לקום ממשלת רבין. ושני המיצ'יבושי. רק ברית
עם האויבים המרים הערבים הביאה את השלטון ב-99 לאהוד ברק. ברית גלויה עם המרגל והבוגד עזמי בשארה שקרא לערבים להצביע עבור ברק. כמו גם ראאד סאלח. 97% מהציבור הערבי הצביע עבורו והוא זכה בזכות קולות אלה ולא בזכות קולות היהודים. והם חזרו לשלטון בערך לשנה ורבע.
|
|
כתוב תגובה ל-
אסתר שניאורסון גר
|
|
|
|
|
|
|
נוניק |
|
29/03/15 14:13
|
|
|
|
הסגנון שלך מתאים בדיוק להתנשאות של השמאל.
יתכן - שכך יהיה ואם אכן - נקווה שיקח עוד הרבה זמן.
מעניין את מי " תמריצו " בפעם הבאה - ואם תייסרו את העם
בשוטים או בעקרבים .
|
|
כתוב תגובה ל-
נוניק
|
|
|
|
|
|
|
עוזי קורן |
|
29/03/15 16:46
|
|
|
|
על אפכם ועל חמתכם נחזור לשלטון. וכנ"ל לכותבת שהיא חסידה שוטה ושרופה על נתניהו.
|
|
כתוב תגובה ל-
עוזי קורן
|
|
|
|
|
|
|
המבין יבין |
|
29/03/15 20:09
|
|
|
|
הכל דיבורים. השמאל חלף עם הרוח.
|
|
כתוב תגובה ל-
המבין יבין
|
|
|
|
6 |
|
|
קובי צדוק |
|
29/03/15 11:31
|
|
|
|
וזהו שלטון.
לא מעניין אותם לא המדינה ולא העם ולא האזרחים רק תאוות השלטון שלהם בראשם.
וכך גם רוב התקשורת המגויסת שמשמשת כשופרה
|
|
כתוב תגובה ל-
קובי צדוק
|
|
|
|
7 |
|
|
קובי צדוק |
|
29/03/15 11:31
|
|
|
|
וזהו שלטון.
לא מעניין אותם לא המדינה ולא העם ולא האזרחים רק תאוות השלטון שלהם בראשם.
וכך גם רוב התקשורת המגויסת שמשמשת כשופרה
|
|
כתוב תגובה ל-
קובי צדוק
|
|
|
|
8 |
|
|
קובי צדוק |
|
29/03/15 11:31
|
|
|
|
וזהו שלטון.
לא מעניין אותם לא המדינה ולא העם ולא האזרחים רק תאוות השלטון שלהם בראשם.
וכך גם רוב התקשורת המגויסת שמשמשת כשופרה
|
|
כתוב תגובה ל-
קובי צדוק
|
|
|
|
9 |
|
|
יהודהמתנחל מגבעתי |
|
29/03/15 14:32
|
|
|
|
|
10 |
|
|
רחל מילצמן |
|
29/03/15 16:50
|
|
|
|
|
11 |
|
|
השמאל כיום |
|
29/03/15 19:16
|
|
|
|
לכן אין לו כל סיכוי אי פעם לחזור.
מיכל מירושלים
|
|
כתוב תגובה ל-
השמאל כיום
|
|
|
|
12 |
|
|
יהודית ס |
|
29/03/15 20:02
|
|
|
|
השמאל ממשיך להפתיע
|
|
כתוב תגובה ל-
יהודית ס
|
|
|
|
13 |
|
|
גללעד סס |
|
29/03/15 20:07
|
|
|
|
יש מספיק דוגמאות מהיום
|
|
כתוב תגובה ל-
גללעד סס
|
|
|
|
14 |
|
|
רפי אשכנזי |
|
29/03/15 22:43
|
|
|
|
תודה לאסתר על המאמר החשוב אבל:
יש להוסיף, כי השלטון גם אם נקבע בבחרות לכנסת ולממשלה איננו חל על הגמוניות על האליטות:
השמאל ממשיך להחזיק היום ביד חזקה בהגמוניה התרבותית, התקשורתית, האקדמית, המשפטית והביטחונית.
את ההגמוניה של השמאל על האליטות הנ"ל נתן היה לראות היטב בטרם הבחירות האחרונות. עבודה לא פשוטה מחכה לנתניהו אף שנבחר לראשות ממשלת המשך לקודמת. מאז מנחם בגין ב 1977, לא הצליח המחנה הלאומי להבקיע את דרכו לאליטות שנמנו ולבטח לא לשלוט בהן.
אינני מקבל שהשמאל הוא נגד מדינה יהודית כפי שנכתב במאמר.
ראיית המדינה היהודית ע"י השמאל היא יותר משנויה במחלוקת. יסודות המדינה היהודית לפי השמאל תלויים באוויר ובחלומות ואינם מציאותיים, אם בעבר אם בהווה ואם בעתיד. על חלומות באוויר קשה לבנות יסודות מוצקים למולדת.
|
|
כתוב תגובה ל-
רפי אשכנזי
|
|
|
|
|
|
|
אסתר שניאורסון גר |
|
30/03/15 01:05
|
|
|
|
הם רוצים למסור את הר הבית לחלק את ירושלים. ירושלים שכל אדם ברגע הכי מרגש בחייו אומר: אם אשכחך תשכח ימיני.
עליה חלמו גולי יהודה, עליה רנו משוררים 2000 שנות גלות, כמהו אליה, בקשו להיטמן בה, נתנו את דמם עליה, האם הם מוכנים לבנות בית אחד ביהודה והשומרון? אחד ? היהודים לא כמהו שנות גלות לרמת גן או לפתח תקווה, ליבם יצא אל ירושלים, חברון, בית לחם, יריחו, כמו שכתבתי האם רצו בסיפוח רמת הגולן ?לא. בקעת הירדן? אין בה צורך. להגדיר מחבלים רוצחים כאויבים? לא. הם היו מוכנים לעונש מוות לרוצחים ? מדוע בגלי צה"ל יצאה הוראה לא לכנות את החיילים חיילנו ? כל הגנרלים הגדולים שהכריזו על מסוכנות נתניהו, הואילו להגדיר את איראן כאויב? לתת גיבוי לראש הממשלה? או שידלין הגיבור המיועד של בוג'י לשר ביטחון, אץ רץ , דלק בעקבות נתניהו להפריע לו בנאום? מישהו מהשמאל ולו אחד, היה בעד גוש קטיף ? רק אחד, שפיקפק בכדאיות העניין? או שכולם שמחו לאיד לראות את המתנחלים במסכנותם, עמדו והריעו, אז אדוני על מה אתה מדבר, הב לי דוגמא אחת שהשמאל בעד מדינה יהודית !
|
|
כתוב תגובה ל-
אסתר שניאורסון גר
|
|
|
|
|
|
|
השמאל לא תמך |
|
30/03/15 09:04
|
|
|
|
וטען, שזו לא הדרך לשלום, אלא תרגיל של שרון, שיהפוך את הרצועה לכלא ענק, שרק יצמיח סכנות גדולות יותר לישראל. מי שתמך בהתנתקות זה הסמול הציוני, שזה ימין בתחפושת. השמאל קרא אז וקורא גם היום להסיר את הסגר על הרצועה ולשחרר אותה. השמאל (כרגיל) צדק אז וצודק גם היום.
|
|
כתוב תגובה ל-
השמאל לא תמך
|
|
|
|
|
|
|
הקרדום האדום |
|
30/03/15 05:36
|
|
|
|
איננו נגד מדינה יהודית - מעידה שידיעותיך מצומצמות. כדאי שתחזור אחורה ותקרא את ההסטוריה, ובה תגלה שהקרדום האדום אכן ממשיך להלום, וימשיך להלום.
|
|
כתוב תגובה ל-
הקרדום האדום
|
|
|
|
15 |
|
|
רונה דקל |
|
29/03/15 23:47
|
|
|
|
|
16 |
|
|
ירון מהרצליה |
|
30/03/15 00:35
|
|
|
|
לא הגיוני ממשלת אחדות בין 2 קצוות פוליטים, לא תהיה משיחות כל אחד ימשוך לכיוון אחר. לפעול ע"פ רצון העם תחת הנהגה אחת
|
|
כתוב תגובה ל-
ירון מהרצליה
|
|
|
|
17 |
|
|
דוד ביטון |
|
30/03/15 00:51
|
|
|
|
|
|
|
|
אני מניחה, |
|
30/03/15 09:10
|
|
|
|
מבחינת השמאל, אתה יכול להרגע. לרשימה המשותפת אין שום כוונה להצטרף לממשלת האוטובוסים.
|
|
כתוב תגובה ל-
אני מניחה,
|
|
|
|
18 |
|
|
ק.אונו |
|
30/03/15 09:40
|
|
|
|
|
19 |
|
|
הודיה משומרון |
|
30/03/15 10:58
|
|
|
|
|
20 |
|
|
אדם שא"י יקרה לו |
|
30/03/15 13:10
|
|
|
|
|
21 |
|
|
רחל עובדיה |
|
19/04/15 11:29
|
|
|
|
מדי יום אנו שומעים התבטאויות נוספות ומהלומות קרדום על מצביעים שיוצאים מהחורים על מצביעים שמנשקים מזוזות. כמה שנים עוד תמשיכו בזה?
|
|
כתוב תגובה ל-
רחל עובדיה
|
|
|
|
22 |
|
|
בן יקר |
|
25/05/15 08:53
|
|
|
|
ובעיקר לגבי אלה שאינם יודעים מה היה ומה ארע וחשוב לפרסם.
|
|
כתוב תגובה ל-
בן יקר
|
|
|
|