|
יואב יצחק
המשטרה חקרה חשד, לפיו מאור פחימה, עבריין ידוע ומוכר למשטרה, מעורב בהטמנת מטען חבלה שנועד לפגוע במנכ"ל החברה הכלכלית לפיתוח קיסריה, מיכאל כרסנטי - לאחר שזה דחה בקשתו להכשיר עבירות ב...
|
|
|
רפי לאופרט
העולם האנושי הוא הוויה דינמית והתהליכים המתפתחים בו נגזרים מאינטגרציה של מהלכים רוחניים וחומריים עם השפעות מן הטבע שמעצבים במשותף את תנאי הסביבה בהם מתקיימת החברה האנושית - מתפתחת ...
|
|
|
רון בריימן
אסור שחיילי צה"ל ישמשו מגש הכסף להשלטת המחבלים "הטובים" של אש"ף - הארגון לשחרור פלשתין (כולה! מן הים עד הנהר!) - על המחבלים "הרעים" של חמאס מטרתם זהה.
|
|
|
אלון קוחלני
ביה"ד הארצי לעבודה דן בסוגיה שהייתה במשך עשרות שנים נטושה במחלוקת פרשנית וקרא למשרד הפנים לעשות סדר (ע"ע (ארצי) 58770-11-23 ריוא חטיב נ' עמותת עורכי דין למינהל תקין
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|
|
דיפלומטית, פוליטיקאית אביטל קולט (ילידת 1.5.1940), רומניה. בשנת 1950 עלתה ארצה עם הוריה. דיפלומטית ופוליטיקאית ישראלית.
|
|
|
|
|
רב, פוליטיקאי יעקב אביטן (נולד: 5 במאי 1970), פוליטיקאי ישראלי ששימש כשר לשירותי דת, חבר מועצת העיר אשקלון מטעם סיעת ש"ס, סגן ראש העירייה ורב המועצה אזורית חוף אשקל
|
|
|
|
|
כלכלן ישראלי יאיר אבידן (נולד: 25 בדצמבר 1959), כלכלן. במאי 2020 החל לכהן בתפקיד המפקח על הבנקים בבנק ישראל. מכהן כיום כחבר בדירקטוריון של נימה, חברת הפינטק מקבוצת
|
|
|
|
|
|
נושא התגובה |
|
שם הכותב |
|
שעה תאריך |
|
1 |
|
|
ה.א |
|
15/08/21 14:59
|
|
|
|
דוגמא מהפרשה על חמלה על ציפורה, ציפורה נתגלתה על ידי בעלה הטרי כלא בתולה: וְאִם-אֱמֶת הָיָה, הַדָּבָר הַזֶּה: לֹא-נִמְצְאוּ בְתוּלִים, לַנַּעֲרָ. וְהוֹצִיאוּ אֶת-הַנַּעֲרָ אֶל-פֶּתַח בֵּית-אָבִיהָ, וּסְקָלוּהָ אַנְשֵׁי עִירָהּ בָּאֲבָנִים וָמֵתָה--כִּי-עָשְׂתָה נְבָלָה בְּיִשְׂרָאֵל, לִזְנוֹת בֵּית אָבִיהָ; ובקשר לאויבים: לֹא-יָבֹא עַמּוֹנִי וּמוֹאָבִי, בִּקְהַל יְהוָה: גַּם דּוֹר עֲשִׂירִי, לֹא-יָבֹא לָהֶם בִּקְהַל יְהוָה עַד-עוֹלָם...... לֹא-תִדְרֹשׁ שְׁלֹמָם, וְטֹבָתָם, כָּל-יָמֶיךָ, לְעוֹלָם איתן כל כך מדייק בפרטים ומביא תמונה כל כך מאוזנת, לא כולתי למנע מלספר את תשבחות איתן, על אף רצוני העז להיפרד מהמדור לשלום
|
|
כתוב תגובה ל-
ה.א
|
|
|
|
2 |
|
|
לאיתן בכאב רב |
|
15/08/21 17:45
|
|
|
|
איתן, הפעם המאמר אינו לרוחי. איתן, לא מקובל עלי המסע הסלקטיבי שאתה עושה. אתה פוסח על הוראות של השמדת הזרים. כמו המואבים ועמונים, ודולה בפינצטה את הפסוקים, שנראים לך כמו היחס החיובי לבני אדום ולמצרים ישנן לא מעט נוראות שמגלות אכזריות כלפי מי שלא מבני עמנו
|
|
כתוב תגובה ל-
לאיתן בכאב רב
|
|
|
|
|
|
|
ה.א |
|
15/08/21 18:41
|
|
|
|
|
|
כתוב תגובה ל-
ה.א
|
|
|
|
3 |
|
|
התגנבה שמועה |
|
15/08/21 17:57
|
|
|
|
גם אם אינני מסכימה איתך איתן , אני מאחלת לך מכל הלה יום הולדת שמח. רק אני מנסה לנחש האם מדובר ביום הולדת לציון 84 שנים או 85 שנים...רק לא 86
|
|
כתוב תגובה ל-
התגנבה שמועה
|
|
|
|
4 |
|
|
למגיבה מס' 2 |
|
15/08/21 19:36
|
|
|
|
איתן הדגיש ברבים ממאמריו, שהוא אתיאיסט. כאתיאסט יש לו ויכוח קשה עם נקודות מוצא לא מעטות של המחוקק המקראי, ואנחנו פוגשים את הוויכוחים האלו במאמריו. אני מעריכה את נקודת המוצא, שבאה לידי ביטוי במאמר הזה למצוא את המשותף עם הנכסים ההומניים והמוסריים, שבאים לידי ביטוי. אין כאן דלייה בפינצטה, אלא מסע חיובי של אתיאסט מרכסיסט אל המשותף , אל היפה שבדרישה "לא לתעב אדומי כי אחיך הוא" ליפה שבדרישה לשחרר חייל משרות מבאי כי נטע כרם ולא בצר את הפרי הראשון. זה היפה למצוא את המשותף, את מה שיכול לאחד אותנו.
|
|
כתוב תגובה ל-
למגיבה מס' 2
|
|
|
|
|
|
|
ה.א |
|
15/08/21 23:12
|
|
|
|
כותרת המשנה של איתן היא "המשותף לכל הנושאים בפרשה מתבטא בהתייחסות ובאכפתיות כלפי האחר - ניכרת במיוחד הדגשה והבלטת החמלה לחלש, שגורלו נתון בידינו" איתן פשוט מכזב, פשוט זורה חול בעיני הקוראים. גזר דין מוות לבחורה צעירה שבמוצאי ערב חופתה איננה בתולה לא תמות אצלנו, ומי שקבע כך בין אם היום ובין אם לפני אלפי שנים, לא התייחס באכפתיות לאחר וכמו כן אין כל חמלה בסקילתה, נהפוך הוא, מדובר במעשה אכזרי שרק הטאליבן משתווה אליו באכזריותו. כן, הפרשה הזו היא לא מציאה כל כך גדולה, יש בה מן הטוב, יש בה מן הרע, כמכלול היא איננה מודל לחיקוי ח"ו. ספר התנ"ך הוא ספר התקומה הלאומית של היהודים בארץ ישראל, זה עיקר מקומו בחיינו, הבחירה מכל העמים, המצוות, אלה ההומניות ואלה הבלתי הומניות, עשרת הדיברות, הכל, מוסד שלם, מכלול, אשר כל יהודי בוחר לעצמו מה לקיים מתוכו, ואשר אפילו המימסד הרבני מחליט מה לא לקיים מתוכו. עם ישראל הוא עם מאמין, אינו עם בטוח, יש כאן קיצונים שבטוחים בקיומו של אלוהים, קיצונים, יש כאלה שבטוחים באי קיומו, אלה גם אלה כופרים בעיקר. קומונסיטטים מרכסיסטים אתאיסטים אשר לא מסתדר להם רעיון הבחירה ראוי שיפתרו את הבעיות שלהם עם ספר הספרים (ככל שיש פתרון לסתירות מהותיות האלה) בשיטות יצירתיות אך ודאי לא בשיטות של כזב.
|
|
כתוב תגובה ל-
ה.א
|
|
|
|
|
|
|
ה.א דבק בטיפשותו |
|
16/08/21 07:13
|
|
|
|
ה.א שלח מכתב מחאה לרמב"ם שהלך מאתנו בשית 2004, כי בספר משנה תורה הוא מדגיש כי פרשת כי תצא את פרשה עטופה ברחמים , בחסד ובחמלה גדולה. כותרת המשנה
לפרק על פרשת כיתצא היא החמלה בכל הדרה. ה.א , אהא שלח מכתב תגובה זועם לרמב"ם
|
|
כתוב תגובה ל-
ה.א דבק בטיפשותו
|
|
|
|
|
|
|
ה.א |
|
16/08/21 10:09
|
|
|
|
חסד, חמלה, אכזריות ורצח, הכל יש בפרשה, ואם הרמב"ם דיבר שטויות, ככל שדיבר, זה לא מתיר לאיתן לדבר שטויות. ואם הרמב"ם קיבל את התורה כמכלול (האנושי והלא אנושי שבה) כי דבר אלוהים היא, איתן לא רואה בתורה בדבר אלוהים ולכן אין הרמב"ם ןאיתן בני השוואה כלל. איתן מכזב לקוראים, איתן מטעה את הקוראים, איתן מדבר על חצי כוס כאילו היא הכוס המלאה, איתן מעלים במזיד את הרוע, האכזריות, אשר אם באים כגזרה משמיים אז "זה מה יש" אך לדעת איתן הם באים מאדם, אותו מנהיג דגול, משה, אותו אדם אשר איתן משתחווה לרגליו, לכן אין לאיתן מוצא אלא לשקר ולהעלים את הרע, כי אחרת כיצד איתן סוגד לאדם כזה אכזר וחסר רחמים אשר במצוותו נסקלת למוות באבנים נערה על לא עוול בכפה?. ורק חבורה מרכסיסטית שטופת מוח לא רואה את זה.
|
|
כתוב תגובה ל-
ה.א
|
|
|
|
|
|
|
למגיב ה.א |
|
16/08/21 14:41
|
|
|
|
ה.א, אתה קורא בפתח המאמר את ההסבר של איתן שיש לו ביקורת נוקבת על חוקי התורה, אך למרות השיח והשיג הביקורתי הוא מחפש מסילות ליפה ולטוב. ואתה ה.א משקר!!!!!! שאיתן פשוט מעלים את חצי הכוס ומגיע לשיא ההשתטתות בכותבך שהרמב"ם כתב שטויות. איתן הסב את תשומת ליבך לכותרת המשנה בספר "משנה תורה" וכותרת המשנה היא פרשת החמלה, ואתה בחוצפת יהירותך כותב על הרמב"ם, שהוא כותב שטויות.
|
|
כתוב תגובה ל-
למגיב ה.א
|
|
|
|
|
|
|
ה.א טועה |
|
16/08/21 17:47
|
|
|
|
ה.א קובע, שאיתן מכזב. לדבריו, איתן בזדון ובכזב ממלא חצי כוס . ה.א מתעלם מכך שאיתן מדגיש שיש לו ביקורת על העולם הדתי, אך כאן איתן מבקש לא להעלות את הביקורתיות, אלא הוא מחפש את נקודות המפגש בין השקפת עולמו האתיאיסטית ובין המונותאיזים הדתי. איזה "חטא" גדול "חטא" איתן, לגישתו המטופשת של המגיב ה.א , שמניע אותו - אפרים הלפרין - לפרוץ בפרצים רוויי רדידות ולהשתולל כמטורף. וזאת אני כותבת כמי שאינני מסכימה עם איתן במסע ההתקרבות שלו חמה שנראה בעיניו הטוב והיפה בחוק המקראי. . אני חלוקה בדעתי עם איתן, המבקש להבליט ולהדגיש כל נקודת המוצא רווית הערכים בעולם המקראי. ה.א , אתה מציג את עצמך בקלונך. אנא, עמוד בהבטחתך להיעלם מאתנו. מאלו האוהבים את כתיבתו של איתן . וכשאנחנו חלוקים על דרכו איננו מוציאים את המילה שטויות. כמו שהמגיב ה.א הוציא כלפי ענק הרוח הרמב"ם.
|
|
כתוב תגובה ל-
ה.א טועה
|
|
|
|
|
|
|
ה.א טועה |
|
16/08/21 17:50
|
|
|
|
ה.א קובע, שאיתן מכזב. לדבריו, איתן בזדון ובכזב ממלא חצי כוס . ה.א מתעלם מכך שאיתן מדגיש שיש לו ביקורת על העולם הדתי, אך כאן איתן מבקש לא להעלות את הביקורתיות, אלא הוא מחפש את נקודות המפגש בין השקפת עולמו האתיאיסטית ובין המונותאיזים הדתי. איזה "חטא" גדול "חטא" איתן, לגישתו המטופשת של המגיב ה.א , שמניע אותו - אפרים הלפרין - לפרוץ בפרצים רוויי רדידות ולהשתולל כמטורף. וזאת אני כותבת כמי שאינני מסכימה עם איתן במסע ההתקרבות שלו חמה שנראה בעיניו הטוב והיפה בחוק המקראי. . אני חלוקה בדעתי עם איתן, המבקש להבליט ולהדגיש כל נקודת המוצא רווית הערכים בעולם המקראי. ה.א , אתה מציג את עצמך בקלונך. אנא, עמוד בהבטחתך להיעלם מאתנו. מאלו האוהבים את כתיבתו של איתן . וכשאנחנו חלוקים על דרכו איננו מוציאים את המילה שטויות. כמו שהמגיב ה.א הוציא כלפי ענק הרוח הרמב"ם.
|
|
כתוב תגובה ל-
ה.א טועה
|
|
|
|
|
|
|
ה.א טועה |
|
16/08/21 17:52
|
|
|
|
ה.א קובע, שאיתן מכזב. לדבריו, איתן בזדון ובכזב ממלא חצי כוס . ה.א מתעלם מכך שאיתן מדגיש שיש לו ביקורת על העולם הדתי, אך כאן איתן מבקש לא להעלות את הביקורתיות, אלא הוא מחפש את נקודות המפגש בין השקפת עולמו האתיאיסטית ובין המונותאיזים הדתי. איזה "חטא" גדול "חטא" איתן, לגישתו המטופשת של המגיב ה.א , שמניע אותו - אפרים הלפרין - לפרוץ בפרצים רוויי רדידות ולהשתולל כמטורף. וזאת אני כותבת כמי שאינני מסכימה עם איתן במסע ההתקרבות שלו חמה שנראה בעיניו הטוב והיפה בחוק המקראי. . אני חלוקה בדעתי עם איתן, המבקש להבליט ולהדגיש כל נקודת המוצא רווית הערכים בעולם המקראי. ה.א , אתה מציג את עצמך בקלונך. אנא, עמוד בהבטחתך להיעלם מאתנו. מאלו האוהבים את כתיבתו של איתן . וכשאנחנו חלוקים על דרכו איננו מוציאים את המילה שטויות. כמו שהמגיב ה.א הוציא כלפי ענק הרוח הרמב"ם.
|
|
כתוב תגובה ל-
ה.א טועה
|
|
|
|
|
|
|
ה.א טועה |
|
16/08/21 17:56
|
|
|
|
ה.א קובע, שאיתן מכזב. לדבריו, איתן בזדון ובכזב ממלא חצי כוס . ה.א מתעלם מכך שאיתן מדגיש שיש לו ביקורת על העולם הדתי, אך כאן איתן מבקש לא להעלות את הביקורתיות, אלא הוא מחפש את נקודות המפגש בין השקפת עולמו האתיאיסטית ובין המונותאיזים הדתי. איזה "חטא" גדול "חטא" איתן, לגישתו המטופשת של המגיב ה.א , שמניע אותו - אפרים הלפרין - לפרוץ בפרצים רוויי רדידות ולהשתולל כמטורף. וזאת אני כותבת כמי שאינני מסכימה עם איתן במסע ההתקרבות שלו חמה שנראה בעיניו הטוב והיפה בחוק המקראי. . אני חלוקה בדעתי עם איתן, המבקש להבליט ולהדגיש כל נקודת המוצא רווית הערכים בעולם המקראי. ה.א , אתה מציג את עצמך בקלונך. אנא, עמוד בהבטחתך להיעלם מאתנו. מאלו האוהבים את כתיבתו של איתן . וכשאנחנו חלוקים על דרכו איננו מוציאים את המילה שטויות. כמו שהמגיב ה.א הוציא כלפי ענק הרוח הרמב"ם.
|
|
כתוב תגובה ל-
ה.א טועה
|
|
|
|
|
|
|
מר ה.א נהנה |
|
16/08/21 11:23
|
|
|
|
מר ה.א נהנה מנקודות חולשה בחוק המקראי. אני האתיאיסטית בזה לך ה.א. עם איתן אינני מסכימה, אבל אני מעריכה את גישתו. לך , מר ה.א, אני בזה. איתן עושה את כל המאמצים לסלק את ביקורתו ומחפש את נקודות האור , ואילו אתה מר ה.א נהנה מנקודות החושך. אתה פוסח על דרישת המחוקק לגלות יחס אנושי לשבויית מלחמה ומחייב את השובה לתת לה חודש להתאבל על יקיריה, אבל אתה ממש נהנה מהיחס הלא אנושי כלפי נערה שאינה בתולה.
|
|
כתוב תגובה ל-
מר ה.א נהנה
|
|
|
|
|
|
|
ה.א |
|
16/08/21 14:29
|
|
|
|
אני מוצא גם הטוב וגם את הרע, ממש כפי שבספר החוקים דהיום אני מוצא גם את הטוב וגם את הרע, אני לא סוגד לטוב, אני לא כותב על הטוב כאילו הוא משוש נפשי, ואני גם לא מתקומם נגד הרע, חבילה, זה מה יש, העיקר הוא להכיר במקור הסמכות, מי שלא מכיר במקור הסמכות - אסור לו מוסרית ופיזית לגעת בספר החוקים, בי הוא מטמא אותו.
|
|
כתוב תגובה ל-
ה.א
|
|
|
|
|
|
|
המגיב ה.א שכח |
|
16/08/21 16:06
|
|
|
|
ה.א יכול לומר, שהרמב"ם טעה. ניתן לומר שהמגיב חולק על דעתו, אבל כשהמגיב ה.א אומר על הרמב"ם שהוא מקשקש -זו יהירות, זו שחצנות. חבל שהמגיב ה.א נע בקו בין התבהמות ובין יהירות, שמרשה לו להוציא את הביטוי מקשקש על הרמב"ם, שמספר רב של פעמים מכתיר את חוקת התורה ובמיוחד את 74 המצוות של פרשת "כי תצא", כפרשת החמלה, החסד והרחמים. "לך לך ה.א לחיק טיפשותך".
|
|
כתוב תגובה ל-
המגיב ה.א שכח
|
|
|
|
|
|
|
שאול א. |
|
17/08/21 13:53
|
|
|
|
איתן קלינסקי ממשיך במסע הארוך שלו להסתמך על התנ"ך [למרות היותו אתאיסט כדבריו] כדי להוכיח את מדינת ישראל על יחסה לפלסטינים. שיטתו היא לצטט את פסוקי התורה המתייחסים לערך הרחמים כלפי הגר והשונה, כאסמכתא להיותה של ישראל חסרת רחמים ונטולת מוסר ביחס לפלסטינים.
וכאן בדיוק הכשל המוסרי שלו [למרות הצגתו את עצמו כמורה לתנ"ך וכיו"ב]. משום שהגר המקראי אינו קרוב אפילו לפלסטיני הנוכחי. הגר המקראי אינו אויב אלא בסך הכל מי שמתגורר בטרטוריה יהודית. הפלסטיני כיום אינו גר משום שהוא אויב. הוא אויב איום ונורא יותר מכל אויב אחר לא בשל רצונו להקים מדינה עצמאית [שכן אין לו רצון כזה] אלא משום שהוא שולל את זכות קיומה של מדינת ישראל במרחב הזה של המזרח התיכון.
אדם המחזיק בתפיסה כזו אינו הגר המקראי אליו מכוונת התורה יחס אנושי ונאות.
הפלסטיני הנוכחי הוא אויב שעל פי המוסר המקראי [הבא להורגך השכם להורגו] הוא אויב שיש להכריע.
ולכן יש לדחות על הסף ואף להוקיע את גישתו השקרית של קלינסקי. לא משום שהוא מצדד בפלסטינים [זו זכותו המלאה] אלא משום שהוא מבסס את עמדתו הפוליטית על מוסר יהודי מקראי בדרך של סילוף ומצגי שווא.
|
|
כתוב תגובה ל-
שאול א.
|
|
|
|
5 |
|
|
בוקר טוב לכולנו |
|
16/08/21 08:04
|
|
|
|
בוקר טוב לעם ישראל. בוקר טוב לכולנו. בוקר טוב עם בשורות טובות על קורונה שבורחת מאתנו.
|
|
כתוב תגובה ל-
בוקר טוב לכולנו
|
|
|
|
6 |
|
|
ברכת חזק ואמץ |
|
16/08/21 11:12
|
|
|
|
|
7 |
|
|
היהירות משבחת |
|
16/08/21 17:26
|
|
|
|
ה.א אינו מכיר את הביטוי - אני חולק על דעתו של הרמב"ם. היהירות המטופשת שלו פולטת - "הרמב"ם דיבר שטויות".
|
|
כתוב תגובה ל-
היהירות משבחת
|
|
|
|
|