w, News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלון קוחלני
אלון קוחלני
ביה"ד הארצי לעבודה דן בסוגיה שהייתה במשך עשרות שנים נטושה במחלוקת פרשנית וקרא למשרד הפנים לעשות סדר (ע"ע (ארצי) 58770-11-23 ריוא חטיב נ' עמותת עורכי דין למינהל תקין
דן מרגלית
דן מרגלית
שלושה או חמישה ימים לפני תאריך היעד לפקיעת האולטימטום בנימין נתניהו יחריף את העימות בגליל העליון ממנו נסוג בבושה ובבושת פנים ובחרפה
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
מיהו גולן, מה דעותיו - לכל ידוע, לא כן אבי שקד    לפי מודעות הענק שפירסם בעיתונות סוף השבוע, הסוציאליסט הזה כנראה אינו חסר ממון בכיסיו    כגודל המודעות - כך גודל האבסורד הפוליטי
רבקה שפק ליסק
רבקה שפק ליסק
ההתעלמות של הרבנים החרדים מקורבנם של הלא-חרדים במלחמה, בני משפחותיהם, ההורים, האלמנות והיתומים היא מנוגדת לערך חשוב ביהדות: "ישראל ערבין זה לזה"
סטנדרט כפול [צילום: מוחמד דחמאן/AP]
שמואל שפרלינג
ההגדרה הבסיסית של רצח עם היא החרבה מכוונת של קבוצת אנשים עם כוונה למחות ולהשמיד את הקבוצה    עם כך השאלה שצריכה להישאל היא האם מדינת ישראל מתכוונת ומנסה בפועל להשמיד את תושבי רצועת ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
אביטל קולט [צילום: אלברט פיטוסי, פלאש 90]
דיפלומטית, פוליטיקאית
אביטל קולט (ילידת 1.5.1940), רומניה. בשנת 1950 עלתה ארצה עם הוריה. דיפלומטית ופוליטיקאית ישראלית.

יעקב אביטן [צילום: המשרד לשירותי דת]
רב, פוליטיקאי
יעקב אביטן (נולד: 5 במאי 1970), פוליטיקאי ישראלי ששימש כשר לשירותי דת, חבר מועצת העיר אשקלון מטעם סיעת ש"ס, סגן ראש העירייה ורב המועצה אזורית חוף אשקל
יאיר אבידן [צילום: דוברות בנק ישראל]
כלכלן ישראלי
יאיר אבידן (נולד: 25 בדצמבר 1959), כלכלן. במאי 2020 החל לכהן בתפקיד המפקח על הבנקים בבנק ישראל. מכהן כיום כחבר בדירקטוריון של נימה, חברת הפינטק מקבוצת
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הנכבה בשירה העברית
מאת: איתן קלינסקי  |  07/01/2022
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
הנכבה בשירה העברית
  א ש ליאור   7/01/22 08:50
עד היום חשבתי שבשירה העברית הייתה אפס התייחסות לנושא. תודה על כך שהבאת אמנם את קול המיעוט שבמשוררי ישראל, אבל בלי ספק קול חשוב.
כתוב תגובה ל- א ש ליאור
2
קוויזלינג
  מגיב ותיק   7/01/22 09:24
עלוב.
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
3
"האחריות לתוצאות" נוסח קלינסקי
  שלמה המגיב   7/01/22 11:42
וואלה , קלינסקי , האם אין גבול לאבסורד הזה , בתובנות שלך , לעניין "האחריות לתוצאות " של מלחמת השחרור , למי שתקף אותנו באכזריות ( הרג בנו 6000 איש אישה זקן וטף ) והובס , ולאסון ( הנכבה ) שנגרם לתוקפים , כתוצאה מהמלחמה שהם תקפו בה והובסו ? . נו , לטעמו של קלינסקי , אזי " במו"מ ( עם מי שתקף אותנו !!) חייבת מדינת ישראל להכיר באחריות שיש לה לתוצאות ההרס והחורבן של עם אחר במלחמה זו " ( מלחמת השחרור ). ממתי מדינה\עם שפתח במלחמה כנגד מדינה\עם אחר ,והובס , בהיסטוריה המוכרת לקלינסקי , הוא זה "שאחראי לתוצאות " הקשות שניגרמו למי בתקף והובס ? ,איזה מוסר וחוקי מלחמה חדשים ממציא לנו כאן קלינסקי , כדי לשכנע שוב ושוב את הקוראים , שמדינת ישראל צריכה לדאוג לאזרחים של העם שתקף אותה , וקלינסקי עוד מדגיש את התובנה האווילית הזו , שאין לה אח ורע בהיסטוריה ובחוקי המלחמה , "שבסיומה של כל נמלחמה נשמרת הזכות למנצח , לחזור לביתו ממנו הוא נס , או מגורש, !!. וואלה , קלינסקי , "נשמרת הזכות" ? , היכן ראית בעבר "שמירת זכויות" כאלה למי שתקף ונוצח במלחמות בהיסטוריה , אזי "במו"מ בין המנצח שהותקף ולמנוצח שתקף , לתנאים לסיום המלחמה " ,יש איזה "זכות מוקנית " למנוצח שתקף , להתנות תנאים למנצח ואז "חייבת מדינת ישראל להכיר באחריות לתוצאות שנגרמו לפלשתינאים ( "חורבן" ) ולהחזיר את המצב לקדמותו ? . ואנו מדברים על "תוצאות מלחמה " שארעה לפני 73 שנה , שלושה דורות (!!) , אז איך בכלל ניתן לממש בפועל "זכות" חסרת בסיס כזו , ללא גרימת אסון ( נכבה !) למי שהותקף וניצח ( מדינת ישראל ) , באמצעות החרבת המדינה שהותקפה וניצחה , ע"י החזרת המצב לקדמותו , למה שהיה לפני 73 שנה (!!) , ע"י החזרת כל הפלשתינאים שגורשו או נסו , וכל הצאצאים שלהם ( שלושה דורות !) , לשטחי מדינת ישראל והחרבת מדינת היהודים , בטכניקה ההזוייה הזו של מי "שאחראי לתוצאות " , ואיך הוא אמור "לשמור זכויות" למי שתקף אותו .
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
4
ועוד על "אחריות לתוצאות "מלחמה
  שלמה המגיב   7/01/22 12:10
על פי חוקי המלחמה "והזכויות " של המעורבים במלחמות , "והאחריות לתוצאות " המלחמות , על פי המוסר והצדק והחוקים החדשים של קלינסקי , מפתיע אותי שהוא לא דורש שמדינות אירופה וארה"ב ( בנות הברית ) , במלחמת העולם השניה , לא יהיו "אחראים לתוצאות " הקשות שנגרמו לעם הגרמני בסיום המלחמה , והם היו לטעמו "חייבים לשמור על הזכויות" של העם הגרמני ולשאת "באחריות" למה שקרה לעם הגרמני " מתוצאות המלחמה" ולהשיב את המצב לקדמותו , ולהחזיר לצ'כיה ( חבל הסודטים ) , ולמערב פולין ( מזרח פרוסיה הגרמנית דאז , שהיא כיום שליש משטחה של פולין ) , את כל צאצאי הגרמנים ( ארבע דורות , כעשרה מיליון לפחות !!) , כי כך "מבין" קלינסקי , את החוקים הבינלאומיים , את "האחריות לתוצאות מלחמות " ואת הצדק והמוסר הצדקני והאוילי הזה , שנועד לשכנע את המדינה , להשיב את מיליוני הפלשתינאים ( כיום , לאחר שלושה דורות !) , לשטחה של מדינת ישראל , כאיזה "חובה מוסרית " שמדינת ישראל נושאת "באחריות" לה. ממש מביך. הרי גם לנימוקים שקלינסקי מציג , כדי לשכנע את הקוראים בתובנות שלו , להכיר בנרטיב הפלשתינאי , צריך איזה "קמצוץ" של הגיון , הלא כן ? , עד כדי כך , לזלזל באינטלגנציה של הקוראים , ולהתייחס אליהם כאל ילדים בגן ילדים ? , האם פתרון לסיכסוכים בין עמים\מדינות , בסיומה של מלחמה בניהם , הינו באמצעות סיסמאות של משוררים ? . וחבל שקלינסקי חוזר שוב ושוב , על הנימוקים המטופשים וחסרי הבסיס הללו , כדי לשכנע את הקוראים שהפלשתינאים הם הצודקים ואנו צריכים "לשאת באחריות" לנכבה שלהם.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
5
מבצע,"נכבה 2" בשירה העברית
  החושף   7/01/22 13:06
איתן קלינסקי, הקומוניסט הישיש, מתרעם על שאין לנכבה של 1948, כמעט איזכור בשירה העברית... מעניין אם איתן הצבוע ["דבע"] בדק אם השירה והספרות הערבית מזכירה את הנכבה של הישוב היהודי ב-1948 ?? אף מילה ...מכל מקום, אני מקווה שאיתן הזקן ישרוד את המתקפה הערבית על ישראל במאי 2022, מיתקפה חיצונית רב-חזיתית, משולבת בפרעות של האויב הערבי המקומי, שתובס עד חורמה בידי צה"ל, שלאחריה יבצע את המבצע הענק= "נכבה אלת'אני-- נכבה 2 ", טרנספר לכל ערביי ארץ ישראל, עד משתין בקיר ובחיתול, מן החרמון ועד אילת,ומן הים עד הירדן. גירוש לסוריה, לבנון, עיראק, ירדו, סעודיה...
כתוב תגובה ל- החושף
6
וגם את הצד הגרמני בשואה
  ב.ל   7/01/22 13:08
כאילו שבפוגרומים באירופה היהודים נשאו נשק וביקשו להשמיד את שכניהם הרוסים או שיהודי אוקרינה ביקשו לזרוק לים את האוקראינים או שהיהודים ארבו ורצחו כל נוצרי בסביבת מגוריהם וכמובן אין לשכוח את הצד הגרמני בשואה ביחוד אותם גרמנים שגורשו מאדמתם בפולין בצכיה בצרפת וכ"ו אין בשירה העברית שום תזכורת לסבל הגרמני בשואה מלבד החנפנות של קלינסקי הנוהג עד היום להפליג לגרמניה כדי לשמוע ולהנות שם מקונצרטים המנוגנים על ידי גרמנים טהורי גזע בגיא ההריגה
כתוב תגובה ל- ב.ל
7
ישנו אשם עיקרי שלא דיברת עליו
  שבת שלום איתן   7/01/22 13:29
איתן, הייתי בהחלט מקבלת את המאמר שלך, אם היית מוסיף, שיש אשם עיקרי, שבכלל לא דיברת עליו. האשם העיקרי נושא על גבו את הנחישות הפלשתינית ב-29.11.47 לשלול את החלטת החלוקה שהתקבלה בעצרת האו"ם ולצאת למלחמה כדי למנוע את מימוש ההחלטה.
כתוב תגובה ל- שבת שלום איתן
8
צהריים טובים לכל עם ישראל
  צהריים טובים .   7/01/22 14:20
צהריים טובים לכל עם ישראל ולכל העם הפלסטיני. צהריים טובים לשני העמים בתפילה שיגיעו להסדר ולהבנה מתוך דאגה לדורות הבאים.
כתוב תגובה ל- צהריים טובים .
איזונים בברכה ,של מתלהבי איתן
  שלמה המגיב   7/01/22 17:42
תראו איזה " צדקנות " , מקוממת , חושפת כאן , המגיבה "ממתלהבי" קלינסקי כאן באתר. נו , מדוע ראתה המגיבה כהתנהלות טבעית , של יהודיה במדינת ישראל , לברך בברכת "צהרים טובים" את עמה ( העם היהודי ) ובאותה "נשימה" , גם את "כל העם הפלשתינאי" ? , מדוע לא ברכה גם את העם האירני , או את העם המצרי , או את העם הירדני ? .אתם מבינים כמה חשוב "לצדקנית" הזו , להציג איזה ייפות נפש , לברך את העם , שמדינת ישראל נמצאת איתו בסיכסוך דמים מורכב וממושך , כאילו היא איזה , נציגת האו"מ , שתפקידה להציג עמדה נייטרלית "ומאוזנת" , כדי ליצור אמינות בעמדותיה , מתוקף תפקידה כמתווך בין הצדדים . וכל זאת , כאיזה סיסמא של משוררת , ללא שום רגש טבעי של דאגה , לגורלו של העם שלה , ומה שיקרה לו , אם תמומש התובנה "הגאונית" של קלינסקי , להגיע לפתרון של שלום לעם היהודי בארצו , באמצעות "זכות השיבה" , לכל "העם הפלשתינאי " בעולם , לתוככי מדינת ישראל !!. זהו ,גבירתי המגיבה ? , חשוב לך לברך את "חובבי ציון" הללו , שיש להם "זכות" , לטעמו של קלינסקי , לחזור למקום שממנו יוכלו לסיים את מה שהחלו ב 1947 ?. ממש מביך.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
בוקר טוב שלמה המגיב
  בוקר טוב שלמה   9/01/22 05:21
שלמה המגיב בוקר טוב. קראתי את דברי התרעמותך על ברכת צהרים טובים של מגיבה, שברכה יהודים ופלשתינים. כמה אנושי הוא לברך בצהרים טובים את הרופא הפלשתיני והרופא היהודי העובדים בבית חולים ומגישים עזרה לחולים משני העמים. כמה אנושי לברך בצהרים טובים את פועל הבניין הפלשתיני ופועל הבניין היהודי העומדים יחד על הפיגום ובונים בית. כמה אנושי לקרוא את אורי צבי גרינברג "ברחובות הנהר", המברך את כל ברואי בצלם החיים משני עברי גדות הירדן. גם כשאני חלוקה בדעותי הפוליטיות עם א.צ. גרינברג, אני מזדהה עם ברכתו לשחר יפה ליהודים ולערבים החיים משני גדות הירדן.
כתוב תגובה ל- בוקר טוב שלמה
התנהלות "אנושית" בנוסח המגיבה
  שלמה המגיב   9/01/22 08:34
לא צריך להיות פסיכולוג קליני , כדי לתייג את התנהלותך כמעשה לא "אנושי" ( ואני עדין בלשוני בחומרת התיוג !) ,כדי להבין שאדם "שמברך" את מי ששונא אותו , או מכריז במפורש שרוצה להשמידו , זו התנהגות "אנטי אנושית" ואדם נורמלי ( "אנוש" ) , וכזה שאין לו שום "שריטה בראש" , לא מתנהג כך. את לא ברכת את "הרופא הפלשתינאי" ולא את "הפועל הבניין הפלשתינאי" ולא התייחסת בכלל לפרט ספציפי זה או אחר בעם הפלשתינאי וגם לא "לברואי בצלם" ואת מנסה כעת "לצאת מהפאדיחה" המוזרה הזו ומטעה את הקוראים , אלא ברכת את "כל (!) העם הפלשתינאי " בכל העולם , ולא התייחסת בכל לערביי ישראל , שאין להם בכלל קשר לסיכסוך ולנושא הדיון ( "זכות השיבה " ) כאן. נו , מברכת את "הערבים החיים משני גדות הירדן" , שולפת פתאום המגיבה ניסוח חדש למושא "ברכתה" , במילים של משוררים , ולא מתייחסת למה שחושבים עליה , אותם "החיים משני גדות הירדן" וזו לא "התנהגות אנושית" , אלא התנהגות של "שריטה בראש " , לאדם שכך מגיב למי שרוצה להשמיד אותו. נו , החיים של בני אדם , שנאה או אהבה , אינם מוסדרים באמצעות מילות שירה "מפוצצות" ( התנהגות אנושית, עלאק ) , "והברכות" שלך לשונאייך ולמי שרוצה להשמידך ( ולא מכחיש זאת !!) , מצביע על "ירידה מהפסים" וזה רחוק מאד "מהתנהלות אנושית" של אדם סביר. וואלה , לא "אפול מהכיסא" אם מחר , גם "תברכי" את העם הגרמני בתקופת השואה , ותרי בכך התנהגות " אנושית" , אם כך את מבינה איך צריכים להרגיש ולהתבטא אנשים עם "רגש אנושי" . ממש מביך.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
שלמה המגיב מבקש להנציח איבה
  למגיב שלמה   9/01/22 13:33
שלמה המגיב מבקש להנציח את האיבה, וכמוהו למרבה הכאב, יש הרבה פלשתינים הרוצים להנציח את האיבה. הצבא המצרי יצא יותר מפעם אחת במסע להשמדת ישראל וגרם להרג של רבים במלחמות השנאה לישראל, והיום יש שגרירות מצרית בישראל ואפילו נשיא מצרי הופיע בכנסת ישראל. הצבא הירדני יצא למסעי הרג בישראל, והיום יש שגרירות ירדנית בישראל. אני מברכת את העם הפלשתיני מתוך רצון שנחיה כאן בשלום. כמו המגיב ברשתות החברתיות הפלשתינאיות, המגדף פלשתיני שהעז לברך את העם היהודי בראש השנה בברכת שנה טובה, בישראל המגיב שלמה מגדף את מי שהעז לברך את העם הפלשתיני בברכה המאחלת רק שיהיה יום טוב. האסון שלנו הוא שבחברה הפלשתינית רבים מבקשים להנציח את האיבה לישראל ומעטים מאד מבקשים את השלום. גם אצלנו רבים מבקשים כמו שלמה המגיב להנציח איבה לפלשתינים ומעטים מבקשים את השלום.
כתוב תגובה ל- למגיב שלמה
"מנציח איבה לפלשתינאים" ?
  שלמה המגיב   10/01/22 05:18
נו , מי שלא "מברך" את "כל העם הפלשתינאי " , זה ההוכחה שלך שהוא "מנציח איבה לפלשתינאים ולא מבקש שלום" ? , כך את מבינה ומפרשת ומאפיינת את מי שלא "מברך" את " כל העם הפלשתינאי " ?. אני לא "מגדף את מי שהעז לברך את העם הפלשתינאי" , אלא מטיל ספק ביציבותו הנפשית , באם הוא יהודי אזרח ישראלי . כל אדם (אנוש" ) "שמברך" (!!) את מי שמכריז על "איבה " לעמו ורוצה להשמידו , יש לו איזה "בעייה בראש" , ולא צריך להיות פסיכולוג קליני , כדי להבין זאת. "הרצון שלך שנחיה כאן בשלום" , הוא רצונם של כל אזרחי ישראל וטענתך שרק "מעטים מבקשים שלום" , הינה שקר גס והשמצה בוטה וחסרת בסיס של עמך שלך והזדהות מוחלטת עם הנרטיב הפלשתינאי כלפי ישראל , וזה גישה "תמוהה" ( ואני עדין בלשוני ולא "מגדף" ) של יהודי אזרח ישראלי. לא ניתן לעשות "שלום" עם אויב , ללא הצורך "לברך" אותו ולדאוג לעתידו ולרווחתו , כאילו הינו עמך שלך ?.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
9
מלחמה זה לא פיקניק
  באום   7/01/22 15:14
בסיום כל מלחמה נשמרת הזכות למגורש לחזור לביתו ואדמתו,כך אומר לנו קלינסקי, דבר שהוא מנותק לחלוטין ממה שההיסטוריה מספרת לנו. אבל אוי לנו אם לא היינו נחרדים למראה מגורשים או מראות מלחמה כאלה ואחרים, כי אחרת לא היינו בני אדם, אבל מפה ועד הפקרת חיינו שלנו והליכה כצאן לטבח אל תוך המאכלת הערבית המרחק הוא רב.שהרי יש הבדל בין הפוגרומים ברוסיה ל"פוגרומים" בארץ וגירוש הערבים.היהודים לא רצו לשחוט את הגויים ברוסיה אבל הערבים כן רצו לשחוט את היהודים בארץ.חבל שקלינסקי לא מודע להבדל הפעוט הזה ולהחלטה היהודית אחרי השואה שבפעם הבאה שמישהו ירצה לשחוט אותנו,אנחנו נצא ונקדים אותו.ככה זה עובד.למידת שירי הנכבה בבתי הספר תוכל להתבצע רק כאשר אותם שירים לא יסכנו אותנו שהרי הישרדות קודמת לתרבות ,ערכים והלכי נפש, אבל כבר מסתמן שכנראה לא רק את שירי הנכבה הראשונה יאמרו לנו אנשים שצריך ללמוד,אלא גם את שירי הנכבה השנייה שעל פי כל הסימנים נמצאת כבר מעבר לפינה.במקום שקלינסקי ילך לפלסטינים ויזהיר אותם מפני נכבה 2,הוא עדיין מבכה את נכבה 1.
כתוב תגובה ל- באום
10
רשעות מקלידה תגובת שמואל בוקי
  הרשעות מקלידה   7/01/22 15:17
רק רשעות היא זו, שהקלידה את תגובת שמואל בוקי בנושא הכאוב של אבא קובנר וקיבוץ ניצנים. רק רשעות של שמואל בוקי יכולה לייחס לאבא קובנר את מה שכתב על הפרשה העצובה בקרב ניצנים, בו נהרגו לוחמים רבים מחברי הקיבוץ ורבים מחבריו הלכו לשבי המצרי. המילה רשעות היא ננסית, לעומת המילה שיש להשתמש בה לגנותו של שמואל בוקי, הקובע שמה שכתב אבא קובנר נובע מכך שאנשי ניצנים לא היו חברי השומר הצעיר .
כתוב תגובה ל- הרשעות מקלידה
11
שבת שלום לשלמה מגיב
  שבת שלום למגיב   8/01/22 08:01
המאמר הזה הוא חלק ממאמרים שכתב איתן. אני מתייחסת באהדה לאיתן, שבמאמרים אלו הוקיע את החברה הפלשתינית, שחלקה הארי דחה את החלטת האו"ם ב-29.11.47 ובכך הביא אסון על 6000 משפחות יהודיות, שיקיריהן נהרגו במלחמה שלא ישראל יזמה וגם על אלפי משפחות ערביות, שיקיריהן נהרגו. ישובים יהודים נהרסו וישובים ערבים נהרסו. לכן אני מעריכה את איתן, שברשימות קודמות הביא את דבר שר הבריאות והקליטה בממשלתת ישראל הראשונה, שהביע את זעמו על פעילויות צבאיות לא מוסריות שביצענו באותה מלחמה. במאמר הזה הוא נתן ביטוי לכאבם של משוררים לנוכח מראות בעיר לוד, שמן הראוי היה לא לעשותם, ולכן אני מעריכה את כותב המאמר. לסיום, נראה לי, שנישאר חלוקים בדעותינו, כשאתה שלמה המגיב אינו מקבל את גישת איתן על זכותו של מגורש מביתו או מי שנס ממנו לחזור בתום המלחמה לביתו. אני תומכת בגישה זו של איתן.
כתוב תגובה ל- שבת שלום למגיב
ומה עם "משמעות גישתו" של איתן?
  שלמה המגיב   8/01/22 13:39
נו , " אני תומכת בגישה של איתן , על זכותו של מגורש מביתו , או מי שנס ממנו, לחזור לביתו בתום המלחמה" , מצהירה המגיבה הצדקנית. זהו ? ,ואין לך שום מילה או דעה , על גורלו של העם שלך ומדינתו , באם תמומש "הגישה של איתן" ? זהו " , את נציגת האו"מ "בגישה" לסיכסוך הזה בין העמים ובדרך לפתור אותו ? וואלה , את " תומכת בגישה " מעניינת , שלמעשה מסכנת באופן ממשי גם את גורלך שלך . אין מילים.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
תגובה לשלמה המלעיז על איתן.
  תגובה למגיב שלמה.   9/01/22 09:05
שלמה המגיב מתעלם מהגישה של איתן, הרואה בפלשתינים אחראים למלחמה, כי לא הקיבלו את החלטת האו"ם ב-29 בנובמבר 1947, המעניקה לישראל 14 אלף קמ"ר וחלק הארי לשפלשתינים. אחריות הפלשתינים למלחמה הביאה אסון כבד על שני העמים. ישראל איבדה אלפי אנשים, שמצאו מותם במלחמה שנכפתה על ידי הפלשתינים. האסון הוא גם לעם הפלשתיני, כשמאות אלפים מצאו עצמם מנותקים מבתיהם. מהם חלקם ברחו וחלקם גורשו. ההצעה, שאיתן תומך בה, מתן אפשרות לפלשתינים שנסו או גורשו לחזור לבתיהם נובעת מהמוסריות והאנושיות העולות מארון הספרים היהודי. איתן נמנה על ציבור, המציע הצעז זו מתוך אהבה למדינתו ולעמו. איתן נמנה על ציבור, שארון הספרים היהודי יקר לו.
כתוב תגובה ל- תגובה למגיב שלמה.
האנושיות והמוסריות
  באום   9/01/22 13:11
העולות מתוך ארון הספרים היהודי לא מוציאות את העם היהודי מהזכות לאנושיות ומוסריות.לבוא ולומר שלכולם זה מגיע ורק אנחנו צריכים להתאבד באמצעות הצפת הארץ במיליוני פלסטינים,נוגד את הציווי היהודי שאסור בעצם להתאבד.אין שום מוסריות ואנושיות אצל הפלסטינים והם קובעים את כללי המשחק,אם היו להם כללים אחרים,לא היה סיכסוך.קלינסקי חי בתוך מוזה אין סופית ונדמה לו שהחיים זו יצירה פואטית,אז הם לא.
כתוב תגובה ל- באום
12
נכבה
  אורח   8/01/22 21:12
ליבי עם אורלנד אשר הזדעזע ממראות בעיר לוד,אך אי אפשר שלא להתייחס לאותם אנשים עליהם כתב אורלנד, ובני משפחותיהם וסביבתם הקרובה והרחוקה ,כאשר התאגדו תחת דגלו של הנאצי אמין אל חוסייני וסירבו לקבל את הסכם החלוקה יחד עם כל הערבים, ויצאו למלחמה אשר מטרתה לזרוק את היהודים לים. לצערי חלק לא קטן בערבים המכונים ערביי ישראל(איך אפשר להיקרא ישראלי, וגם להיות ערבי????),עדיין אינו מקבל את החלוקה ,ומדברים על השיבה, עדיין זורם בדמם הרעל שינקו אבותיהם ממנהיגיהם באותם הימים ובראשם הנאצי אל חוסייני ,וכמו שאמר יצחק שמיר ז"ל "הערבים אותם הערבים" וכך גם היום.
כתוב תגובה ל- אורח
13
אני שמואל בוקי נחוש להלעיז
  אני שמואל בוקי   9/01/22 18:47
לכתוב על אבא קובנר שעשה דברים איומים בשואה , הרי המילה הלעזה אינה יכולה לבטא את דרגת זדון הלב של המגיב שמואל בוקי. זו חרפה להכתים את שמו של פרטיזן ומפקד במרד בתחומי גטו נתור נגד הצבא הנאצי. אני מכבדת את הסבורים, שאמירתו כלפי אנשי ניצנים שנכנעו, לא היתה צריכה להיאמר. עשרות חברי ניצנים הלכו לשבי , כי אזלה להם התחמושת. אבא קובנר סבר, שלא היו צריכים להיכנע. אפשר לא לקבל את דעתו בנושא ניצנים. אבל כל מה שכתב שמואל בוקי זה מצבור של רשעות+הרבה עלילת דם+זדון לב.
כתוב תגובה ל- אני שמואל בוקי
14
הנצחת האיבה?
  מנדוזה   14/01/22 10:55
גברתי, שלמה המגיב איננו מבקש להנציח את האיבה אלא לחשוף אותה, כך שגם שוטים סנטימנטליים יבינו את המציאות חסרת הרחמים שבה אנו חיים. השלום עם מצריים וירדן, שאת מנפנפת בו, הוא שלום קר בין ממשלות בלבד. העמים הערביים אינם מקבלים אפילו את השלום הקר הזה. הם ממשיכים להתפטם בתפריט השנאה וממתינים ליום הנקם והשילם.
כתוב תגובה ל- מנדוזה
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il