w, News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
כאשר התרחבות תופעת סרבנות המילואימניקים החלה לכרסם בלכידות הצבא, נזדעקו בכירי צה"ל להתריע כי קיימת סכנה של ממש לפגיעה אנושה בכשירות צה"ל
דן מרגלית
דן מרגלית
מונחת לפני נתניהו הצעה יקרה מפז לנורמליזציה עם ערב הסעודית והוא מסכן את עם ישראל להחמיץ אותה ולהשאיר את החזית מול אירן פרוצה וחדירה
דרור אידר
דרור אידר
הפארסה בביה"ד בהאג חשפה אותנו לשאלה שנמנענו ממנה עד כה: מה אחריות בית המשפט למחדל ה-7 באוקטובר וכיצד עזר לבנות את הקונספציה שהתנפצה
חיים רמון
חיים רמון
גלנט מתנגד בתקיפות לפתרון הישים של ממשל צבאי זמני, ותומך בתוכניות הזויות שלא יתממשו לעולם    אני חושב שהנזקים שגרמה התנגדותו לממשל צבאי העבירו את גלנט על דעתו ולכן הוא מעלה טיעונים ...
עדנה ויג
עדנה ויג
לא כל אדם מודע לכוח הרב שבמילים היוצאות מהפה ולמידת השפעתן וחבל... מילה שנאמרת משולה לחץ שנורה    אף אם היורה התחרט על פעולת הירי, את הנעשה אין להשיב
אפרים הלפרין
אפרים הלפרין
נפתלי בנט מכה על חטא על כי הבטיח הבטחות שלא עמד בהם    בנט מוכיח שלא בגר והוא עדיין לא בשל לשאת בתפקיד ראש הממשלה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
אביטל קולט [צילום: אלברט פיטוסי, פלאש 90]
דיפלומטית, פוליטיקאית
אביטל קולט (ילידת 1.5.1940), רומניה. בשנת 1950 עלתה ארצה עם הוריה. דיפלומטית ופוליטיקאית ישראלית.

יעקב אביטן [צילום: המשרד לשירותי דת]
רב, פוליטיקאי
יעקב אביטן (נולד: 5 במאי 1970), פוליטיקאי ישראלי ששימש כשר לשירותי דת, חבר מועצת העיר אשקלון מטעם סיעת ש"ס, סגן ראש העירייה ורב המועצה אזורית חוף אשקל
יאיר אבידן [צילום: דוברות בנק ישראל]
כלכלן ישראלי
יאיר אבידן (נולד: 25 בדצמבר 1959), כלכלן. במאי 2020 החל לכהן בתפקיד המפקח על הבנקים בבנק ישראל. מכהן כיום כחבר בדירקטוריון של נימה, חברת הפינטק מקבוצת
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שיקלי: "פוסט-מַרדנִיזם"
מאת: רפי לאופרט  |  27/04/2022
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
למה שתקתם
  באום   27/04/22 12:58
השאלה היא מאיזה זווית מסתכלים על הדברים ומהי הסיטואציה בה נעשים הדברים. אין דומה מקרה שיקלי למקרי כלנטריזים אחרים בהיסטוריה הפרלמנטרית ובואו, שום דבר הרי לא נולד היום.לשיקלי לא הובטח דבר ושום גורם לא בחש בקדרתו והמניע היחידי שלו היה ועדיין היא ההתנגדות למעשה הנוכלות של בנט וחבריו שאמרו ככה אבל עשו בדיוק ההיפך.הכל מוקלט אגב ומצולם ואין להתווכח על הנושא. שיקלי כנבחר ציבור רואה עצמו כחלק מהציבור ולא כמורם מעם שיכול לשים קצוץ על הנייטיבס המתגוללים ברחובות ובמקום לשבח אותו על כך כאשר הוא יוצר סוג של פוליטיקאי הרואה עצמו קודם כל כחלק מהעם וחלק מהציבור שבחר בו, באים ומשתלחים בו מבלי להזכיר כמובן את הנוכלים הגדולים בעלילה שמעשי נוכלותם רק הולכים ומתבררים מיום ליום, בנט,שקד מתן כהנא והשאר. קצת מזכיר את אותו יהודי שירה במחבל בבאר שבע אבל בבואו לתחנת המשטרה התייחסו אליו כאל פושע. העולם התהפך, נורמות השתנו,הרע הוא הטוב והטוב הוא הרע ומגדל בבל הולך ונבנה לנגד עיניינו. שיקלי הוא בצד של אלה שיודעים איך נגמרים בסוף מגדלי בבל וזה מה שחשוב וזה מה שמציב אותו בצד הנכון,כל העלילות בועדות הכנסת עם הצרחות ויושבי הראש בשעתם הגדולה, אלה רעשי הרקע,אין לזה שום חשיבות.למה שתקתם,ישאלו נכדינו ולמה נתתם לנוכל לגנוב את ראשות הממשלה,אז שיקלי לא שותק,לפחות לגבי נכדיו הוא מכוסה.
כתוב תגובה ל- באום
ומי עוד "אמרו ככה ועשו להיפך"
  שלמה המגיב   27/04/22 14:18
וואלה , באום , הרי כך אתה יכול לאפיין ( "אמרו ככה ועשו בדיוק להיפך" !), את רוב ראשי הממשלה בישראל , שנאלצו להרכיב קואליציות ולעשות פשרות פוליטית , בהתחשב בנתונים של תוצאות בחירות ומצבים משתנים , הלא כן ?. כך אתה יכול לאפיין ( "נוכלים" בלשונך ) , את מנחם בגין ( פינוי חבל ימית 1982 ) ואת אריק שרון ( פינוי גוש קטיף וצפון השומרון 2005 ) ואת בני גנץ ( שהתמודד בבחירות כדי להחליף את נתניהו , ולבסוף פרש מיש עתיד כדי להמליך את נתניהו !!) , אז לא זכור לי שפשרות פוליטיות באילוצים של תוצאות בחירות דמוקרטיות ומצבים משתנים , היו אצלך מאז ומתמיד "הנוכלים הגדולים בעלילה , שמעשי נוכלותם רק מתרבים" , וזה מותנה אצלך בפוזיציה שלך ובמי מדובר "שאמרו ככה ועשו בדיוק להפך" , אז מה זו הצביעות הזו , באום ? . האם "הנוכלות" ( בלשונך ) , הינה כשרה , כאשר הינה מביאה לתוצאות שתואמות את עמדותיך הפוליטיות ?. נ.ב. לא ניתן להגדיר "נוכלות" (!!) , כל סיטואציה פוליטית שבה ח"כ כולשהו , ממלגה גדולה , בינונית או קטנה , אשר תהיה , זוכה לתמיכת רוב בכנסת , להרכיב ממשלה , וזו הדמוקרטיה , וזה החוק , ואם מימוש החוק (!) והרוב (!) בכנסת , אינו נראה לך בשיטה הקיימת , אז תחליף את השיטה , ואל תתייג פוליטיקאים "כנוכלים" , עקב מימוש חוק יסוד ועקב טכניקת הקביעה , מהו רוב (!) בכנסת. תהיה לי בריא , באום.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
הקשקשת ההיסטרית שלך לא משנה
  הירונימוס   27/04/22 14:43
את העובדה ששיקלי פרש מהסיעה ומהמפלגה והלך לדרך אחרת ועל כן הוכרז כפורש.
כתוב תגובה ל- הירונימוס
האם שיקלי לא "פרש" בפועל ??
  שלמה המגיב   27/04/22 16:12
תראו איזה גנב דעת , ערמומי הוא אדון שיקלי . אם באמת הוא כל כך ערכי למצעה האידיאולוגי של מפלגת ימינה , כפי שהוצגה לבוחרים טרם הבחירות , אז מדוע שיתנגד להכרזתו בועדת הכנסת "כפורש" , שמשמעותה היחידה , אינה פיטוריו מהכנסת , או\ו חוסר אפשרותו להמשיך להצביע רק בעבור החלטות שתואמות את האידיאולוגיה שלו , אלא מניעת הצטרפותו ( "עריקה פוליטית" נוסח אורלי לוי וכנראה עידית סילמן , לליכוד עבור שריון עתידי במפלגתם ) , למפלגה אחרת הקיימת כיום בכנסת , הלא כן ?. נו , אם אין בכוונתן בכלל "לפרוש" למפלגה אחרת , אלא להמשיך להאבק בכנסת והצביע בעד העקרונות הימניות שלו , אז מה איכפת לו אם יוכרז "כפורש" ? , האם עצם התנגדותו להכרזתו כפורש , לא מוכיחה בעליל שהינו באמת מתכוון "לפרוש" ולעבור למפלגה אחרת , שמבטיחה לו טובות הנאה ? , אתם הבנתם את אדון שיקלי " "הערכי" , עלאק ?.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
שיקלי
  רפי לאופרט   28/04/22 17:34
אולי לשם שינוי תקרא את הכתוב בטרם תשיב? אינני מוצא שמישהו מן המגיבים או כותב המאמר עצמו נראים היסטריים. אני מוצא הבדלי השקפות ומידה של אי-הסכמות, וזה לדעתי בסדר גמור. שיקלי מאידך נבהל מהעזתו וקפא על עומדו הפוליטי רגל אחת "עם" והשנייה "בלי" כששתי הרגליים אינן מועילות לאיש, אבל מעניקות לפוסח על הסעיפים פירסום תקשורתי העולה בהרבה על תרומתו בפועל כח"כ לעם ישראל. כאשר מועמד לכנסת מציג כחבר מפלגה עמדת צוות מפלגתית ערב הבחירות, הוא יודע שזו התחייבות לציבור והציבור מצפה שהמפלגה תעשה כמיטב יכולתה למלא אחר התחייבות זו. עם זאת, שני הצדדים יודעים שזו התחייבות על תנאי: ככל שהציבור יגדיל את תמיכתו במפלגה, תוכל האחרונה למלא את התחייבויותיה, ואם לא תזכה לתמיכה, משול הדבר ל"רישום על הקרח". השיטה הקואליציונית קובעת מראש שהממשלה שתקום תהיה ככל הנראה ממשלת פשרה. מי שהולך לפשרות, בוחר בין שתי רעות: אל לקיים את כל או אפילו את רוב התחייבויותיו (תלוי בכוחו הפוליטי היחסי) או: לוותר על שותפות בשלטון ולקיים במודע מעט מאוד מכל מה שהבטיח. עם זאת ברור לכל פוליטיקאי שבסופו של יום יצטרך לעמוד למשפט הבוחר על כל פשרה שיעשה, ו8עליו להיות מוכן לכך שלא יבחר שוב. במערכת שיקולים אלה הוכיח שיקלי אוזלת-יד מוחלטת וחוסר עמוד שדרה פוליטי. לברוח מסיכון פוליטי רק בכדי שיוכל לומר על זולתו שאינו מקיים את כל הבטחותיו, זו רפיסות מנהיגותית, אגואיזם ומידה גדושה של "גמישות לשונית פסולה".
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
מצטער באום, הפעם לא מסכים איתך
  רפי לאופרט   27/04/22 19:50
דמוקרטיה איננה אנרכיה. חוקי המשחק הם דברים מוגדרים ולא כל אחד עושה שבת לעצמו כיד הדימיון או היצר. שיקלי לא נבחר ע"י עם ישראל ולא ע"י הליכוד. שיקלי לא הגיע לרשימת ימינה בכוחות עצמו אלא כמינוי של הנהגת המפלגה (למעשה - בנט). לכן הוא איננו אדון למנדט שקיבל דרך המפלגה ודרך מנהיגותה, ואינו יכול לנהוג כבתוך שלו ברכוש הציבורי שהופקד בידו. מובן ששמורה לו הזכות להתפטר, אבל לא לחבל ברשימה שמינתה אותו ושבזכותה נבחר לכנסת. לכן הדחתו מהמפלגה מוצדקת. ממשלה המכהנת מתוף אמון הכנסת, היא ממשלה לגיטימית, אלא כאשר היא פועלת בניגוד לחוק (ולא לפרשנות אישית של ח"כ זה או אחר) או כאשר היא מופלת בהצבעת אמון. לפיכך בנט מכהן כדין ושיקלי פועל בחוסר הגינות ואחריות. ראש ממשלה נבחר לקדנציה. כאשר עומדת בפני ראש רשימה הברירה להיות חבר ממשלה בממשלה של יריב פוליטי שאינו מהימן עליו או בממשלה חלופית שהרכבה עדיף, במצב של משבר משילותי, החלטתו היא פרי השיקול הכולל של מיזעור הנזק הלאומי. הציבור ישפוט את מעשיו בבחירות הבאות, ואם יפסוק שטעה - לא יבחר בו עוד. זהו הדין הדמוקרטי - לא מעשהו של שיקלי.
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
תגובה לעניין , לאופרט
  שלמה המגיב   28/04/22 00:19
אני מעריך מאד את כנותך ויושרך כאן במאמר ובתגובה , למרות שאני מניח ( מהכרות דעותיך האידיאולוגיות כאן באתר ) , שאתה לא "ממתלהבי" הממשלה הנוכחית . כל הכבוד.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
רפי,זכותו של בנט "להפריש"
  באום   28/04/22 12:45
את שיקלי וזכותו של שיקלי להתנהל כפי שהוא מתנהל,הויכוח פה הוא לא על תקנות או פרוצדורה,הויכוח הוא האם אפשר מוסרית ועקרונית לחשוב במושגים של חוק וסדר בעולם שאין בו חוק וסדר אלה אחיזת עיניים שקר ורמייה.את העולם הזה יצרו חברי "ימינה" ובתוך התבשיל המסריח אתה בא ומדבר על שאנל 5.אין הלימה.
כתוב תגובה ל- באום
ומי אחראי "לשקר ולרמיה",באום?
  שלמה המגיב   29/04/22 00:22
זהו , באום , רק ימינה אחראית "לשקר ורמייה" בפוליטיקה , ולפני שקמה ימינה , תמיד הקפידו כל ראשי הליכוד וראשי מפלגות אחרות , לקיים במדוייק את מה שהבטיחו לבוחרים ? . הרי נתניהו בעצמו אמר בטלויזיה שלא יקים ממשלה בתמיכת רע"מ , ויום לאחר הבחירות ניסה לשכנע אותו להצטרף לקואליציה שלו ולהקים ממשלה בתמיכתו ורק התנגדותו של סמוטריץ' , מנעה את "אמר ככה ועשה בדיוק להיפך " , הלא כן?. מה אתה מזלזל "בפרוצדורה" באום ? , האם כאשר היא משמשת את המפלגה שאתה תומך בה להקים ממשלה , אז היא כבר כן חשובה ?.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
לא מסכים גם הפעם
  רפי לאופרט   1/05/22 13:02
ימינה קיבלו מהציבור בהצבעה ישירה 7 מנדטים. בברירה בין עוד ממשלת נתניהו כושלת לבין נסיון דמוקרטי וחוקי אחר, הם בחרו בנסיון האחר ובצדק. במסגרת החלופה, הצליח בנט לתמרן עצמו לתפקיד ראש הממשלה, וכך לנווט כמיטב יכולתו למניעת הליכה שמאלה בממשלה שבה 20 חכ"ים ימנים,21 שמאל ו- 17 מרכז. כשלשון המאזניים היא רע"ם - באשמת הימין שנמנע מניצול המצב הפוליטי שנוצר ליצירת הכרעה ימנית ברורה בגלל אינטרסים של נתניהו. אין ספק שזהו ניסוי פןליטי מעניין, והוא חשף כמה ןכמה אמיתות עמוקות מאוד. ראשית, לא כל הערבים "מפלצות" אבל לא לחסרות להם כאלה. שנית, לא כל היהודים טהורים אבל יש ביניהם גם כאלה. שלישית, המדינה קודמת לליכוד, אבל לא אצל כול חבריו - וזה כבר עצוב למדי. ממשלת 66 בשיתוף עם גנץ וללא נתניהו לקדנציה אחת, יכלה להיות "חגיגה למדינה, אבל ללא נכונות של הליכוד לוותר לטובת המדינה זמנית על נתניהו, הפכה את המהלך דל בנט לחוקי, לגיטימי,ומעשי גם והוכיחה באותה הזדמנות שלא אלמן ישראל.
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
שוב לא מדויק
  רפי לאופרט   4/05/22 12:52
סדר חברתי איננו נחלת צד אחד של מגרש המשחקים. ראשית, יש חוקים ויש הסכמים ואותם חייבים לכבד אחרת זו אנרכיה ובאנרכיה בהגדרה אין סדר, משמעת, מוסר או אחריות צ- הכל כלאם פאדי. אני מקווה שלא לכך אתה חותר בשם הצדק האבסולוטי של נתניהו והליכוד המאובן שלו. האמת היא שבתנאים של אנרכיה, אין משמעות גם לבחירות, להבטחה לבוחרים ולכל הבוקי סריקי שמאחוריו מסתתרים אבירי היושר הציבורי. מרגע שנתניהו סגר בפני אנשי ימינה את הגישה לליכוד במטרה להותיר אותם לחלוטין בחוץ ללא תפקיד והשפעה - דחק אותם לעבר הסדרה חלופית בה יוכלו להשפיע. כראש ממשלה לבנט כושר החלטה והכוונה, לרבות זכויות וטו עדיפים על כל מה שיכולה הייתה ימינה להשיג ולהשפיע בליכוד, כשנתניהו עושה כל מה שהוא יכול לחסום ולבלום אותם. במצב זה פעל בנט נכון. תאוריה של צדק בפוליטיקה היא כמו אחרית הימים - חכה לה שתגיע... ורק ריבון העולם יודע מתי. בקיצור, מי שהקדיח את התבשיל הימני הוא נתניהו. מי שדחף את ימינה לממשלה חלופית הוא נתניהו. מי שהפך יריב משני (בנט) ליריב ראשי, הוא נתניהו ומי שכשל פוליטית במבחן האולטימטיבי השגת אמון הכנסת בקואליציה של 61, הוא נתניהו. לא הייתה לשיקלי שום סיבה לטרוק דלת וגם לסילמן לא. אבל זה עונשם של בנט ושקד על שלא קיימו בחירות במפלגה אלא חילקו תופינים לרודפי שררה...
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
2
פלפול פלפול פלפול
  מ. עמיר   2/05/22 06:49
הדברים הם כה פשוטים ובהירים. קם אדם בבוקר אחד והופך לחלוטין את האידיאולוגיה שלו, חוצה את הקווים ועובר למחנה אחר. כל זאת הוא עשה באופן נבזי וקר, ללא שום מצפון ובניגוד לכל ערכיו אותם הפיץ לכל עבר, בעבר הלא רחוק. רדיו "גלי ישראל" מפרסם מדי פעם את הכרזותיו בנושא, הגורמות למאזין להתפלץ. והנה אחד מאנשיו(שיקלי) מתנגד לדרכו המתעתעת של הבוס. דומני שעד כה הדברים נהירים. בא לאופרט, האוהד את ממשלת השעטנז הזו ומתפלסף, מתפלפל, הוגה, לועס, טוחן את פרשת שיקלי, תוקף את באום, מגן על הנוכל, כן הנוכל בנט, ומטריד את מנוחתנו. לשם מה? רק לשם ההתפלספות? ומה יש למר לאופרט לומר על הטירה שבנט בונה לו ומכער את הסביבה, רק לשנה בלבד? (עוד לא קרה כדבר הזה מעולם באף מדינה).
כתוב תגובה ל- מ. עמיר
סברתי לתומי שאנו עוסקים בשיקלי
  רפי לאופרט   3/05/22 22:22
בא מלך הפלפול והופך את השיח לדיון במעונו של ראש הממשלה. נושא חשוב ומעניין אבל לא קוראים לו שיקלי. אשר להפרת ההבטחות - הסברתי: מי שאחראי לעובדה שבנט ושקד לא הצטרפו לליכוד ולממשלת ליכוד הוא המפסיד הגדול נתניהו, שלא האמין שיעזו ללכת נגדו, אם לא ישכיל לראות בהם שותפים אסטרטגיים. ברור לי לגמרי מהיכן הכעס והמירמור - המלך הובס ע"י "ליצן החצר".
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
אופייני לשמאל
  מ. עמיר   7/05/22 06:08
רפי לאופרט היה כנראה בעברו איש שמאל, שנטש את השמאל ועתה שב אליו. על כן דרכו היא דרך שמאל המצטיינת בטשטוש דברים והסטתם הצידה מתוך כוונה להצדיק את פטפוטיו. ממש קשקוש. ובכן, מתוך 10 השורות אשר כתבתי - 9 מהן מכוונות לשיקלי ורק שורה קטנה בסיפא מזכירה את המצודה של בנט ברעננה. מה עושה לאופרט? מציג את הדברים ללא בושה כאילו 9 שורות נכתבו על המבצר ורק שורה אחת על שיקלי. איזו תגובה עלובה. זוהי דרך שמאל הנוהגת לעמעם נושא כדי לבלבל.
כתוב תגובה ל- מ. עמיר
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il