w, News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
אומץ ליבה, דבקותה באדמתה, גאוותה הלאומית, אפילו שלוותה של אורה חתן, אכן מעוררים השתאות, קרן אור בצפון המופגז    "מרוב שאני עסוקה בעניינים שלי, לא תמיד אני שומעת את הבומים. אין לי זמ...
דרור אידר
דרור אידר
חג הקציר ומועד הבאת הביכורים במקרא הוא גם חג מתן התורה, הבשורה המוסרית ששינתה את העולם    כיצד תיארו חכמינו את הבאת הביכורים בזמנם, ושלוש הערות אקטואליות לעשרת הדיברות
דן מרגלית
דן מרגלית
עד היום אני סבור ש"ירושלים של זהב" הוא ההמנון הראוי לישראל גם אם פה ושם ניתן להחליף מילה
רון בריימן
רון בריימן
חטא אי-השוויון בנטל השירות הסדיר ושירות המילואים הוא צורם ומקומם גם בימים רגילים, קל וחומר בימי מלחמה, והנה, כמו במשל מלפני שלושת אלפי שנים "האיש העשיר" חמל לגייס את "צאנו ובקרו", ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
אביטל קולט [צילום: אלברט פיטוסי, פלאש 90]
דיפלומטית, פוליטיקאית
אביטל קולט (ילידת 1.5.1940), רומניה. בשנת 1950 עלתה ארצה עם הוריה. דיפלומטית ופוליטיקאית ישראלית.

יעקב אביטן [צילום: המשרד לשירותי דת]
רב, פוליטיקאי
יעקב אביטן (נולד: 5 במאי 1970), פוליטיקאי ישראלי ששימש כשר לשירותי דת, חבר מועצת העיר אשקלון מטעם סיעת ש"ס, סגן ראש העירייה ורב המועצה אזורית חוף אשקל
יאיר אבידן [צילום: דוברות בנק ישראל]
כלכלן ישראלי
יאיר אבידן (נולד: 25 בדצמבר 1959), כלכלן. במאי 2020 החל לכהן בתפקיד המפקח על הבנקים בבנק ישראל. מכהן כיום כחבר בדירקטוריון של נימה, חברת הפינטק מקבוצת
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
רמות הכולסטרול - לא נמוכות מספיק
מאת: יפעת גדות  |  18/01/2009
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
כולסטרול?
  נוריתי   18/01/09 19:26
אז אולי הרופאים מתעקשים על רמות כולסטרול כאלו ואחרות כשבעצם עליהם לחקור בכלל בכיוונים אחרים. אולי הכולסטרול אינה הסיבה להתקפי הלב???????????
מקריאת הכתבה ניתן להסיק שעל כל האוכלוסיה לקבל תרופות להורדת כולסטרול והדבר אינו הגיוני.
כתוב תגובה ל- נוריתי
לנורית , צריכים ליצור בהלה
  ד"ר שושו   18/01/09 20:21
שחברות התרופות יגדילו את מכירותיהם !!!1 ( סבא שלי אוכל כל יום 3 ביצים וחצי קילו תמרים , מצפצף על הרופאים שממליצים לו על תרופות מסוגים שונים , וברוך השם הוא וסבתי בני 96-92 . כרופא אני אומר לך שכל תרופה שתיקחי באופן קבוע , תפתור בעיה אחת ותיצור שתיים אחרות ) . תהיי בריאה .
כתוב תגובה ל- ד"ר שושו
טיפול פרטני בכולוסטרול
  מתעניינת   20/01/09 19:37
אשמח לקרוא יותר על איך נלחמת בכולוסרטול שלך ושל אשתך...........ץ מה עוד אכלת חוץ מאגוזים ומה לא אכלת?
אתה יכול גם לכתוב לי למייל
כתוב תגובה ל- מתעניינת
2
נוריתי
  והכולסטרול (א)   19/01/09 04:12
איני דורש מאיש לקבל את דברי כי איני רופא ואין לי שום בקיאות רשמית או תעודות בנושאים רפואיים.
אבל יש לי נסיון חיים שהוכיח את עצמו וזה מה שאני מציע.
זה מכתב ארוך ולא יפרסמו זאת כאן אבל אחלקו לשלושה חלקים.


הייתי במצב קשה לפני כמה שנים והייתי בטיפול מספר רופאים שאחד מהם הוא קרדיולוג מומחה ללב והשאר כל אחד מומחה גדול במקצועו ויחד אתם הגעתי עד הקבר כמעט.

כדי לתקן דופק לא נכון בלב הרופא רצה להרכיב לי קוצב לב אבל כשסירבתי נתן לי תרופה שתיצב את הלב אבל עכשיו אני יודע שהתרופה הזו יכולה בקלות להרוג סוס.

רופא אחר שטיפל בכולסטרול נתן לי תרופות ותרופות שעכשיו אני יודע שגם הוא לא ידע מה הוא עושה ובגלל זה התרופות רק הזיקו לי בשטח אחר.

היו עוד הרבה דברים , עם כאבים ובלי כאבים ולא אספור כאן את כולם. לבסוף החלטתי שאם הגעתי כבר לסוף אז רגע לפני הסוף אני אעשה נסיונות על עצמי. כבר אין לי מה להפסיד.

למדתי שענין הכולסטרול הוא אחיזת עינים גדולה ורמאות ולא יותר. הרבה מהרופאים כבר יודעים זאת אך חוששים לדבר. אבל זה יבוא. למדתי ש:

*** אי אפשר להוריד את הכולסטרול, נקודה ***

וזה הענין:

1) כמו שאנו זקוקים לאויר לנשימה ולא יכולים להיות שניה בלי חמצן אז כך הוא הכולסטרול עבורנו ואנו לא יכולים להיות שניה בלי כולסטרול.

כמו כמות הדם הקבועה שלנו , יש לנו כמות מסוימת של כולסטרול בגוף ויש לנו שמונה חיישנים במקומות שונים בגוף שבודקים כל הזמן את רמת הכולסטרול. ואם זה יורד מתחת לרמה הדרושה אז החיישנים הללו נותנים הוראה לכבד והוא מתחיל לייצר כולסטרול כדי למלא את החסר.
הסיבה היא שהכולסטרול חוץ מהיותו מעורב בהרבה מאד פעולות חיוניות בגוף ניתן לתאר אותו בערך כמו מערכת החוטים של הגוף עליה עוברים פקודות תקשורת בין המוח, ללב, למערכת הדם, למערכת העצבים, ולכל דבר בגוף שתלוי בפקודות אלקטרוניות שזורמות כל הזמן בגופנו כדי לקיים לנו את מערכת החיים.

הכולסטרול הוא חומר שמנוני שעוותי שאינו מתמוסס בדם ולכן לא יכול לנוע בזרם הדם היכן שתעי הגוף מחכים לו כדי לקבל ממנו את אותות החיים ההכרחיים. אז כדי להגיע לתאים הלוך וחזור הוא תופס טרמפ על מולקולות של פרוטאין שומניים הקרויות LIPOPROTEIN והמולקולות הללו הן התחבורה של הכולסטרול.למולקולה שלוקחת את הכולסטרול מהכבד אל התאים קוראים LDL או low density lipoprotein
כלומר מולקולות בצפיפות נמוכה וכשהכולסטרול יוצא מהתאים חזרה למפעל שזה הכבד, בא האוטובוס שנקרא HDL או high density lipoprotein ואלו הן מןלקןלות בצפיפות גבוהה.

כשעוברים בדיקות דם לכולסטרול המעבדה מוצאת את רמת ה LDL ואת רמת ה HDL ואת רמתו של עוד מרכיב הקרוי TRYGLICERIDE שלדברי אנשי הרפואה אלו הם הבעיות של התקפי לב.

אבל זה לא מדויק.


נא לראות חלק ב
כתוב תגובה ל- והכולסטרול (א)
3
נוריתי
  והכולסטרול ( ב)   19/01/09 04:22

בגופנו, מרגע שנולדנו ועד שמתים, מתנהלת מלחמה מתמדת בין מולקולות שונות שמהם מוכב גופנו כולו כמו שהיקום כולו מסביבנו מורכב מאותן המולקולות. הן תוקפות זו את זו כל הזמן ומשנות זו את זו כך שאחת שהיתה שייכת למשהוא אחד כבר לא מתפעלת כמו שצריך ואחרות פשוט נהפכות לנו לאויב ואי אפשר לעצור תהליך זה כמו שאי אפשר לעצור את היקום שמסביבנו.

הסיבה היא פשוטה. יש מולקולות עמוסות באלקטרון מיותר ומחפשות להיפטר ממנו ( אלו קרויות + נדבניות) ויש רעבות שחסר להן כזה אלקטרון (ואלו קרויות =מקבלות) ויש כאלה רגועות שיש להן הכל ולא מחפשות הרפתקאות.

מולקולת הכולסטרול היא מהרגועות שלא מחפשות כלום ולמרות הכל הן נתונות לתקיפה מצד מולקולה עמוסה שתוקפת אותה.

כשמולקולת כולסטרול מותקפתמ וחוטפת אלקטרון שאינה זקוקה לו, וזה משנה את מעמדה וכבר אינה טובה ככולסטרול, למרות הכל היא יוצרת להגנתה שכבה דביקה מסביבה .

וכשמולקולות כולסטרול רבות כאלה נפגעות ויוצרות שכבה דביקה מסביבן, הן נדבקות זו לזו, נהפכות לקבוצות או אשכולות וכך נעשות כבדות ולא נעות יותר בדם.

בגלל המשקל הן גם שוקעות בתחתית הורידים וכלי הדם האחרים ועם הזמן מתקשות ונעשות כמו משקע הסיד שיש לך בקומקום התה.

חוץ מזה שהם כבר מתחילות למלא את חלל הווריד ולדם קשה לעבור כמו קודם (כאן גם נוצר לחץ דם גבוה כי המערכת היא מדויקת מאד וכל שינוי בה משנה את הנתונים אבל זה סיפור אחר) כי קוטר הווריד כבר אינו לפי התקן כפי שהיה קודם. עם הגיל זה גם מקשה את הוורידים שנעשים שבירים ולחץ הדם יכול להבקיע אחד מהם וזה שטף דם פנימי היכן שזה קרה.

בהצגה הזו משתתפים גם קרישי דם שכל זמן שהם דבוקים לדופן הווריד זה לא נורא אך כשאחד מהם ניתק מעיגונו ומתחיל לנוע, הוא סותם עורקים וורידים וגורם להתקפי לב, אירועים מוחיים ועוד. אבל קרישי דם הם ענין אחר שאינו ממש חלק מענין הכולסטרול.

התחלתי על דעת עצמי בדיאטה בהתאם להבנתי ולמה שאני קורא.
בעבר הייתי אוכל הכל בכל מכל כל ולא חשבתי כלל על הבריאות שלי. היום זה הכל טבעי בלבד, ובמדה ומשורה, ובשום פנים לא יותר.

כאבי פרקים 90% נעלמו למרות שחדלתי לקחת את התרופות לזה.
הלב עובד נכון. אני מודד לחץ דם יום יום בבית והמכשיר שלי גם אומר לי אם יש דופק לא נכון ולמרות שהפסקתי לקחת את הכדורים הדופק עכשיו הוא 90% נכון.

ברפואה תוצאות של 90% נחשבים למאה אחוז

ראי חלק ג
כתוב תגובה ל- והכולסטרול ( ב)
4
הרופאים
  נוריתי   19/01/09 12:08
בקיצור הרופאים הפכו אותנו לשפני הניסוי שלהם.
השאלה היא רק מי נתן להם את הזכות הזו? מי שם אותם להיות האלוהים.
אין כל ספק שתזונה נכונה ופעילות גופנית היא פתרון מצויין.
כתוב תגובה ל- נוריתי
5
נוריתי
  והכולסטרול (סוף)   19/01/09 14:22
וכשאמרתי לרופא שהדופק נעשה 90% נכון הוא קפץ כנשוך נחש!
מה עשית ? שאל. עניתי שהתחלתי לאכול אגוזים כמו סנאי...

נו טוב... הוא ענה לי, ידוע שאגוזים מחזקים את הלב...

פפחחחחח...למה לא אמר לי זאת לפני שניסה להדביק לי קוצב לב? או לתת לי את כדורי ה AMIODARONE שיכולים להרוג סוס?

היום הכולסטרול שלי עומד בדיוק במקום הנכון בדוח המעבדה.
אבל הוא כבר כלל לא מדאיג אותי גם אם יזוז למעלה או למטה. כי ממה שלמדתי, לא המספרים הללו הם שקובעים.
מכמעט מת שהייתי לפני זמן לא רב , 14 מיני תרופות כל בוקר, היום אני לוקח רק שתי תרופות בלבד, אני בסדר גמור, חזרתי לנהוג ולפעול נורמלי, שכחתי מהרופאים ורוב התרופות, וכל זה רק תודות לתזונה נכונה שאני רשמתי לעצמי לאור כל מה שקראתי על תוכן המזונות ומה שהגוף זקוק לו. בעיקר למדתי מה ***לא***לאכול אבל זה סיפור לחוד.
-----------------------------------------------
ולסיום הרשי להגיב על תגובתך האחרונה.
אני לא מאשים בשום פנים את הרופאים או מדע הרפואה במה שעברתי.זה הבערות המוקדמת שלי והגורל של כולנו.
מדע הרפואה עדיין נמצא בחיתוליו גם היום.והרופאים לומדים, גם על עצמם וגם עלינו. אין דרך אחרת מאשר נסיונות ועוד נסיונות.
הענין הגורלי ממש הקרוי היום "רדיקלים חופשיים" הוא מחקר חדש בן כשלושים שנה ולא יותר. וגם הרופא הוותיק שלי אמר לי בפירוש שהוא עדיין לא מבין אותו במלואו.

** אבל זה קובע את בריאותנו לגמרי ולחלוטין **

ולאושרי אני כן מבין את הענין, ועוד איך, כי זה קל מאד.
אני בכלל חושב שהם טעו בהגדרה הקוראת לענין "רדיקלים חופשיים" אבל מילא, זה פופולרי, ושיהיה.

לאושרנו יש לנו היום את האינטרנט ואת מנועי החיפוש השונים ואנו יכולים לגשת חופשי חופשי למאגרי המידע בארץ והעולמיים וללמוד. (יש להבין אנגלית)

ללמוד יחד עם הרופאים...ועוד מהבית...כמה מצחיק....

וכמובן מגיעה נקודה שבה הרופא אינו כה חכם ואת חכמה ממנו ואת תופסת את הענין לפניו. כמה מגוחך אבל כמה טוב לנו שיש לנו את היכולת ללמוד ולהבין.

בלי להתפאר אני יכול לומר שבדברים מסוימים אני יודע טוב יותר מהרופא שלי כולל הרקדיולוג המומחה שלא חדל מלהפתעל מהישגי בכל ביקור שאני מבקרו. ואלו לא מחמאות ריקות, הוא באמת רוצה ללמוד איך עשיתי את זה. ביקורי אצלו הצטמצמו מכמעט ביקור שבועי בזמן המסוכן שבהתחלת הירידה שלי, לביקור אחד לששה חודשים ואני חושב להפסיק את זה לגמרי. אני פשוט יודע לאן אני הולך.

ועוד דבר לקוראים אחרים.

מוכרחים להיות עם מוח פתוח ונכונות ללמוד. זה תנאי ראשון ולא כל אחד מעונין בו או מוכן להקדיש לו את הזמן. למה לא מחזיקים בכל בית סתם מודד ללחץ דם איני יודע. חוסר זמן אולי, או אמונות טפלות... אבל אלו אנו בני האדם. ולכן כמו שכתוב: ואתה בן אדם לך, ועמוד לגורלך מקץ החיים.

דוגמא לא טובה היא אשתי היקרה שהיה ועדיין יש לה המון בעיות בריאות אבל לא מוכנה ללכת בדרכי למרות ההצלחה שהיא רואה לנגד עיניה יום יום.
היא עדיין לוקחת ערימה של תרופות כל בוקר וכל התחנונים שלי לא יעזרו. האשה הזו לא מאמינה בי כי אני לא רופא עם תעודה.!!! תראו כמה שווה חתיכת ניר!!!

הוכחתי לה בענין הכולסטרול שלה שהיה גבוה המון שנים, ולקחה סטטינים (תרופות ממשפחת ה STATIN ) כל השנים, ועדיין לוקחת. וזה לא הוריד לה את הכולסטרול.

רק בענין זה היא הסכימה לדברי ותוך חודש ירד לה הכולסטרול לרמה נורמלית עד שהרופא עצמו לא הבין איך זה קרה.

** למרות הכל היא מתעקשת לקחת את התרופות שלה כי לדבריה "אולי הכול
כתוב תגובה ל- והכולסטרול (סוף)
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il