w, News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
באוניברסיטת תל אביב נפתח אפיק חדש לחקר מהות המנהיגות על שמו של אהוד ברק    ברק נשא נאום מבריק על מהות המנהיגות    המצב, טען, יוצר את הצורך במנהיג
יואב יצחק
יואב יצחק
ברק התפטר מכהונתו כשופט אד-הוק בבית המשפט הבינלאומי לצדק (JCJ) בהאג מסיבות אישיות-משפחתיות    מחמת היחס הנבזי והאנטישמי כלפי ישראל, אין צורך למנות מחליף לברק - נגרם מספיק נזק...
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
עיקרי הדברים: המערכה הצבאית והמערכה על התודעה הן בבחינת כלים שלובים ומשלימים, ועל כך נכתבו אין סוף מאמרים, ובמבחן המעשה ננקטו אומנם מהלכים ארגוניים שהניבו מעת לעת תוצאות שהותירו חו...
רון בריימן
רון בריימן
תזכורת לבני גנץ: מצב החירום עדיין קיים, ואף מחמיר    מכתבי ההתפטרות של שרי המחנה הממלכתי צפויים להיכנס לתוקף רק למחרת חג השבועות    אם כך, עדיין לא מאוחר מדי לנתניהו ולגנץ - ולא רק ל...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
אביטל קולט [צילום: אלברט פיטוסי, פלאש 90]
דיפלומטית, פוליטיקאית
אביטל קולט (ילידת 1.5.1940), רומניה. בשנת 1950 עלתה ארצה עם הוריה. דיפלומטית ופוליטיקאית ישראלית.

יעקב אביטן [צילום: המשרד לשירותי דת]
רב, פוליטיקאי
יעקב אביטן (נולד: 5 במאי 1970), פוליטיקאי ישראלי ששימש כשר לשירותי דת, חבר מועצת העיר אשקלון מטעם סיעת ש"ס, סגן ראש העירייה ורב המועצה אזורית חוף אשקל
יאיר אבידן [צילום: דוברות בנק ישראל]
כלכלן ישראלי
יאיר אבידן (נולד: 25 בדצמבר 1959), כלכלן. במאי 2020 החל לכהן בתפקיד המפקח על הבנקים בבנק ישראל. מכהן כיום כחבר בדירקטוריון של נימה, חברת הפינטק מקבוצת
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אוייבי המדינה
מאת: איתן גנור  |  09/12/2006
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
עיוותי החישובים של איתן גנור
  איש אחד מן הרמתיים   10/12/06 14:28
>> שווי הרכב מוצג ע"פ מחירו ביום הקנייה, בהתעלם מירידת ערכו בעשרות אחוזים במהלך השנים שבהן העובד מחזיק ברכב
- בחישוב לאחזקת רכב של 3 שנים (כמקובל בתעשיה) אתה מקבל שווי של כ-3300 ש"ח חודשי למאזדה 3 למשל...

>> האוצר מציג את כל קילומטרז' הנסיעות כהטבה ומתעלם מנסיעות עבודה.
- האם נסיעות עבודה ברכב פרטי מוכרות למס? כיוון שלא, יש כאן עיוות.

>> האוצר מציג רק את תוספת ההכנסה הצפויה מהגדלת מס ההכנסה, ומתעלם מהפסד המס שיוצר בגין ירידת כמות רכישת רכבים, שהרי כחצי ממחירו הסופי של כל רכב הינו מיסים
>> האוצר מתעלם מהוצאות נוספות שיוטלו על המעסיקים ויקטינו את חבות המס שלהם, כגון הקמת מערך הסעות, תשלום החזר הוצאות נסיעה, והקמת מאגר רכבים לצורך נסיעות עבודה
- לפי שתי הטענות האלו, ה"תיקון" של האוצר יגרום לשתלום פחות מס כולל? נו, אז למה אנחנו מתרגזים? נשמע יותר טוב אם האוצר יקבל פחות מס, לא? או שאולי הוא יקבל פחות מס מכל האזרחים, אבל קצת יותר מס מאיתנו, מפונקי ההיי-טק?

(וכן, איתן, גם אני כותב תגובה זו עם נגיעה אישית - רק שאני מוכן לשלם קצת יותר בנטו כדי שיהיו פחות עיוותים במערכת המס המסואבת שלנו)
כתוב תגובה ל- איש אחד מן הרמתיים
נבחן את הדברים:
  איתן גנור   10/12/06 16:47
"בחישוב לאחזקת רכב של 3 שנים (כמקובל בתעשיה) אתה מקבל שווי של כ-3300 ש"ח חודשי למאזדה 3 למשל..."
- ובמה זה סותר את שכתבתי?

"האם נסיעות עבודה ברכב פרטי מוכרות למס? כיוון שלא, יש כאן עיוות."
- נסיעות עבודה לא מבוצעות ברכב פרטי, ואם כן והתשלום לפי חשב, הרי שיש גילום מס.

"לפי שתי הטענות האלו, ה"תיקון" של האוצר יגרום לשתלום פחות מס כולל? נו, אז למה אנחנו מתרגזים? נשמע יותר טוב אם האוצר יקבל פחות מס, לא? או שאולי הוא יקבל פחות מס מכל האזרחים, אבל קצת יותר מס מאיתנו, מפונקי ההיי-טק?"
- וויכוח הוא לגיטימי, אך יש לבססו על עובדות אמת. חצי אמת זה שקר, וזה לא לגיטימי בוויכוח.
מעבר לזה, מה שהאוצר מנסה לעשות זה רצח אופי לעובדי ההי-טק על לא עוול בכפם, רק כדי לנסות להצדיק את טענתו (ראה במאמר).

"(וכן, איתן, גם אני כותב תגובה זו עם נגיעה אישית - רק שאני מוכן לשלם קצת יותר בנטו כדי שיהיו פחות עיוותים במערכת המס המסואבת שלנו)"
- אצרף אותך לרשימת ל"ו הצדיקים.
עיקר עיוותי מערכת המס הנה בזיכויי מס לעצמאיים ולחברות, ומשום מה שם האוצר לא נוגע. קל יותר תמיד להתלבש על שכירים.
כתוב תגובה ל- איתן גנור
נבחן, בשמחה.
  איש אחד מן הרמתיים   10/12/06 18:12
"בחישוב לאחזקת רכב של 3 שנים (כמקובל בתעשיה) אתה מקבל שווי של כ-3300 ש"ח חודשי למאזדה 3 למשל..."
- ובמה זה סותר את שכתבתי?
אתה כתבת כי: "שווי הרכב מוצג ע"פ מחירו ביום הקנייה, בהתעלם מירידת ערכו בעשרות אחוזים במהלך השנים שבהן העובד מחזיק ברכב"
ובכן, שווי המס המוצע בתיקון, *לא* מתעלם מירידת ערך הרכב. אם תחשב את ההטבה הגלומה באחזקת רכב משפחתי - עם ירידת הערך לשלוש שנים ועם עלות אובדן ההון לשלוש שנים, תקבל בחישוב גס סכום של למעלה משלושת אלפי שח לחודש - וזה מה שטוענים במשרד האוצר שצריך להיות השווי האמיתי של ההטבה. אם היית מחשב שווי אחזקה של רכב חדש לכל שנה (ו"מירידת ערכו בעשרות אחוזים במהלך השנים שבהן העובד מחזיק ברכב") היית מקבל סכום גבוה בהרבה.

"האם נסיעות עבודה ברכב פרטי מוכרות למס? כיוון שלא, יש כאן עיוות."
- נסיעות עבודה לא מבוצעות ברכב פרטי, ואם כן והתשלום לפי חשב, הרי שיש גילום מס.
את גילום המס לא משלמת המדינה, אלא המעביד, נכון? נהדר. אז אנחנו מסכימים. בנמשל שלנו, יגלם המעביד לעובד את נסיעות העבודה שלו ובא לציון גואל. לא המדינה (ו"המדינה" כאן זה כל משלמי המיסים שאינם נהנים מרכב חברה) צריכה לממן את ההפרש, נכון?
(אגב, לא יודע מה איתך, אבל אני נוסע עם הרכב כמעט אך ורק נסיעות פרטיות. לתומי חשבתי שאתה מתכוון לנסיעה הלוך ושוב מהבית למשרד ולהכיר בזה כהוצאות ליצירת הכנסה - בזה אני דווקא תומך, אך גם לרכבים פרטיים, כמובן).

אינני יודע לאיזה רצח אופי או "התלבשות" אתה מתכוון. מה שברור הוא, שמבחינה כלכלית יש כאן עיוות. אם א' ו-ב' עובדים שניםה באותו מקום עבודה, משתכרים אותו שכר, א' מחליט לקחת רכב בליסינג ו-ב' מחליט שלא (כי מתחשק לו רכב ידני, למשל. או רכב שהליסינג לא מציע, או שהוא לא רוצה להתחייב לעסקה בת 3 שנים) וקונה רכב זהה, אזי א' משלם למדינה כ-800 ש"ח פחות מיסים מ-ב'. זה לא הוגן. זה לא הוגן בעיקר כלפי מי שלא יהיו זכאים לרכב מהחברה, קרי שכירים עשירים פחות מאיתנו.
כתוב תגובה ל- איש אחד מן הרמתיים
הויכוח מיותר
  איתן גנור   10/12/06 19:30
אכן המס המשולם נמוך משוויו. על כך אין ויכוח.

האוצר הציג רק את העלייה בגביית המס מהשכירים, והתעלם מהוצאות מוכרות למס, שמקטינות את היקף ההכנסה למדינה ממה שהוצג, הוצאות כמו הקמת מערך הסעות, הקמת מאגר רכבים לנסיעות עבודה וכו'.

האוצר הציג "עובדות" לא נכונות ע"מ לפגוע בדימוי עובדי ההי-טק ובכך לנטרל את מלחמתם בהעלאה. שתי דוגמאות היו מתן הרכב לחברים לשימוש - דבר האסור לחלוטין בחברות, ונסיעה ברכבים בשטח וגרימת נזק להם מחוסר איכפתיות - וכאלה יש אולי בודדים בין 130,000 מחזיקי רכב צמוד.

כך שהויכוח אינו אם המס המשולם כיום הינו ראלי, אלא על תרבות הוויכוח של האוצר.

ונקודה למחשבה לסיום: כמה זמן יעבור עד שתוספת המס לעובדי מדינה וחברות ציבוריות תגולם ע"י המעביד, כלומר כספי הציבור?
(בעוד שעובדי ההי-טק ישלמו את תוספת המס בעצמם...)
כתוב תגובה ל- איתן גנור
2
חברות "הליסינג" אינן "אויבות העם"
  אנגלנדר יהודה   17/12/06 09:42
כל ניסיו להציג את חברות ה "ליסינג" כאוייבות העם - הוא פלצני ומתחסד! אין כל סיבה לשלול את קיומן של החברות שככל גוף- יש להן את הזכות להתאגד, וכן- גם לשאוף להתקיים, ולהרוויח! אבל: תוך שמירת תנאים קפדניים, בפיקוח הרגולטורים, ללא "הנחות" ללא "עצימת עיניים" ועמידה בכללים נוקשים כדוגמת רכבי "השכרה" שחלק מחברות הליסינג מפעילות ממילא! יש לבטח את כלי הרכב המשמשים לליסינג בחברות ביטוח (ולא בביטוח עצמי) יש לטפל בכלי הרכב במוסכים מורשים ועל פי הוראות היצרן, יש לתקן כלי רכב שניזוקו בתאונות בחלפים מקוריים (או בכאלה שאושרו עי" היצרן) יש להציג בשקיפות וביושר את "ההיסטוריה" של הרכב למנהלי ציי רכב ולקציני בטיחות של אירגונים, ולרוכשי הרכב בסיום שרותו בחברת ה"ליסינג" יש להשוות את המס המוטל על אזרח רגיל המקבל רכב או אחזקת רכב ממעביד לעומת המס המשלם כיום עובד במעמד מקביל הנהנה מרכב "ליסיניג" וזאת על קביעת מכסת ק"מ "חופשית" שנתית לשימוש משפחתי (לדוגמא: 15000 ק"מ בשנה במס מופחת!) ואז- כאשר כללי התחרות יהיו הוגנים ושווים, כוחות "השוק החופשי" יכתיבו את הכדאיות, והתאמת השיטה לכל "סקטור" ולכל אזרח במדינה!
כתוב תגובה ל- אנגלנדר יהודה
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il