w, News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
במאי 1940 בצרפת וב-7 באוקטובר 2023 בישראל, מקצועיות בתחום המלחמה והטרור הכריעה אספסוף חמוש, צרפתי וישראלי; מפקדים שאינם מבינים מה קורה בשדה הקרב משגרים דיווחי שקר; אופנוענים גרמנים...
דן מרגלית
דן מרגלית
ביקשו משפחות החטופים שהממשלה תצפה בסרט נורא של התצפיתניות מ-7 באוקטובר 2023    לפי ערוץ-12 ארבעה משרי הקבינט - אבי דיכטר, אלי כהן, יריב לוין ובצלאל סמוטריץ' - סירבו, חמקו, ממש כמו ב...
יצחק בריק
יצחק בריק
בתחילת תפקידו כשר הביטחון, הוצג בפניו ובפני בכירי משרדו וצה"ל דוח של 80 עמודים המפרט את בעיות הצבא ואי-מוכנותו למלחמה    אלא שגלנט והרמטכ"ל הלוי לא פעלו ליישום ההמלצות ובחרו לעסוק ב...
צבי גיל
צבי גיל
התמונות שהעולם, מלבדנו, קיבל ומקבל מעזה מראות שעזה ברובה היא עי חרבות ואין כמעט רובע שלם שעומד על תילו כפי שהיה    המצלמה מראה רחובות ריקים וכבישים שנהרסו או קבורים בערמות של בנייני...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
אביטל קולט [צילום: אלברט פיטוסי, פלאש 90]
דיפלומטית, פוליטיקאית
אביטל קולט (ילידת 1.5.1940), רומניה. בשנת 1950 עלתה ארצה עם הוריה. דיפלומטית ופוליטיקאית ישראלית.

יעקב אביטן [צילום: המשרד לשירותי דת]
רב, פוליטיקאי
יעקב אביטן (נולד: 5 במאי 1970), פוליטיקאי ישראלי ששימש כשר לשירותי דת, חבר מועצת העיר אשקלון מטעם סיעת ש"ס, סגן ראש העירייה ורב המועצה אזורית חוף אשקל
יאיר אבידן [צילום: דוברות בנק ישראל]
כלכלן ישראלי
יאיר אבידן (נולד: 25 בדצמבר 1959), כלכלן. במאי 2020 החל לכהן בתפקיד המפקח על הבנקים בבנק ישראל. מכהן כיום כחבר בדירקטוריון של נימה, חברת הפינטק מקבוצת
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"ילדי הזרים - איום על המפעל הציוני כולו"
מאת: איציק וולף  |  23/10/2009
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
טעות בניסוח
  יהוידע   23/10/09 08:36
לא מגרשים ילדי פליטים אלא מגרשים שוהים בלתי חוקיים במדינת ישראל היהודית, שהספיקו להוליד כאן ילדים.
כתוב תגובה ל- יהוידע
2
אינני איש דתי
  שוחט ברוך   23/10/09 08:40
אך שר הפנים צודק ב-100%
מדינת ישראל הוקמה עבור העם היהודי ועבורו בלבד
וכל הגויים כולל הישמעאלים הנמצאים בארץ ישראל היהודית
חייבים לצאת מכן כולל ילדי הזרים , שהוכנסו , או נולדו כאן בתחבולה ובמרמה .

כתוב תגובה ל- שוחט ברוך
אילו היית ארי-טהור על פי ההלכה
  עידן סובול   23/10/09 11:39
והיית חי בזמן המתאים במדינה האירופית המתאימה - היית יכול גם אתה, ביחד עם אלי ישי, להיות שם מועמד טבעי מטעם מפלגה מסוימת למשרת "השר לענייני יודנריין".

עובדה היסטורית:
באביב 1943 , כשהפריחה הייתה בשיאה, קבעו מומחי ההגירה של הרייך השלישי כי ברלין תהפוך לעיר נקייה מיהודים (יודנריין); שליחי המשטר החלו לקחת את החולים והמוגבלים מבתי החולים כדי לנקות מהם את מי שהייתה עיר ואם של העם הגרמני, ואפילו יהודים עשירים ומיוחסים שהיו נשואים לבעלות אזרחות גרמנית, הושמו תחת פיקוח, ממש כמו מהגרי עבודה קשי-יום.
לאחר מחשבה שניה, החליט גבלס לשחרר את היהודים והיהודיות שהיו נשואים לבעלי או בעלות אזרחות גרמנית.
כתוב תגובה ל- עידן סובול
מה לעובדה ההיסטרית ששמת
  עוד הונגרי   23/10/09 16:18
ולפתרון בעית גירושם של הילדים הללו? אולי די כבר עם הדימגוגיה האוטומטית בגרוש?
כתוב תגובה ל- עוד הונגרי
גזענים רעולי-שמות
  עידןסובול   24/10/09 08:20
עוד עובדה: רוב מובהק של המגיבים בעילום-שם - הם בעלי דעות גזעניות.
 והגזענים הולכים ומתרבים :
כתוב תגובה ל- עידןסובול
הפחד הגדול של הממונה
  הנ"ל   24/10/09 08:46
הפחד הגדול של הממונה על טוהר הגזע מטעם ממשלת ישראל, הוא שבני המהגרים הזרים אשר נולדו כאן, גדלים כאן והארץ הזאת היא תבנית נוף מולדתם - יגיעו כאן לגיל שבו החוקים החילוניים של מדינת ישראל אינם רואים בהזדווגות ואפילו בנישואין בין בני גזעים שונים וצבעים שונים, עבירה שיש עמה קלון.
כתוב תגובה ל- הנ"ל
דמגוגיה זולה וקלישאות נדושות
  הנוסע ה-7   23/10/09 19:54
כתוב תגובה ל- הנוסע ה-7
3
תגובה מצחיקה משהו
  חגי   23/10/09 08:44
מנהיג ש"ס מדבר על ציונות. לאן העולם הגיע? אולי הוא עוד יצליח לשכנע חלק מהבוחרים שלו ששירות בצה"ל זה הדבר הנכון לעשותו, וכל בן אדם אכן באמת צריך לתרום (לפחות בקצת) למדינה.
כתוב תגובה ל- חגי
מצחיקה את משהו או במקצת?
  מדריך לעברית   23/10/09 13:05
מה הבטוי האופנתי הזה 'מצחיקה משהו' במקום מצחיקה מעט, מצחיקה במקצת. בעברית מצחיקה משהו משמע מצחיקה את משהו. הכותב נפל למלכודת של בטוי זה המופיע בעתונים ונשמע בטלביזיה אבל כדאי להתרחק מן השבוש הזה.

עתונאים לא משכילים או בדרנים עוד פחות משכילים מעתיקים מאנגלית בלי להבין את הבטוי האנלי. 'סמואת' - לא משהו, אלא באופן כלשהו. אבל העקר להתהדר בלועזיות כדי לכסות על חוסר הידע.
כתוב תגובה ל- מדריך לעברית
4
עוד 100,000,000 ילדים חמודים
  מסיק מסקנות ריקות   23/10/09 10:40
אלי ישי לא מגזים בכלל. אם נאפשר ל2 או 5 ילדים לא חוקים להיכנס אז הוא יוצר תקדים שלא יעשה ופותחת פתח לקראת לא פחות ממילוני ומלרידי אנשים שמחפשים רמת חיים טובה יותר. איך נאמר במגילה אסתר מהודו ועד כוש אז זהו שלא גם אסיה. באפריקה ובמזרח אסיה יש יותר מ 100 מיליון ילדים. כולם יותר חמודים מאילו שבתמונות , יותר יפים , יותר חכמים , יותר הכול אבל מקומם לא אצלנו. זה המציאות. אם אנחנו ניתן לכל אדם שרוצה להיכנס לארצנו אנחנו נהפוך לאסיה 2 ,אפריקה 3. יש על כדור הארץ כיום חצי סיכה על מפת העולם שמיועדת לעם היהודי מאז ומתמיד. יש כבר עם נוסף 1 יותר מידי שסותר את העובדה הזו. לא צריך לעשות 2 או יותר.
כתוב תגובה ל- מסיק מסקנות ריקות
5
גּוֹיִים רַיְין
  עידןסובול   23/10/09 10:57
אילו היה האיש הזה נחשב לבן הגזע הארי והיה חי בגרמניה בשנת 1933 הוא היה עשוי להיות מועמד מתאים מטעם מיפלגה מסוימת לתפקיד "שר ההגירה הכללית" או לפחות "השר לענייני יודנריין".
 ילדי זרים החוצה תוך ללא דיחוי !
כתוב תגובה ל- עידןסובול
הבט נא, סובוליניו הקטן........
  עוד הונגרי   23/10/09 16:25
למרות שאני חושב שהשר ישי הוא אידיוט גמור, חסר שמץ של חוש יהודי אמיתי ונתעב בדיעותיו...
אתה נתעב לא פחות ממנו !!! המהירות שאתה שש לערוך השוואות לנאציזם מרוקן את שרידי טיעונך מהתיחסות כלשהי...במזרח התיכון יש אך כוח נאצי אחד והוא מבצע בך ובי מעשי רצח ללא אבחנה. בך ובי ! חדל מהאנלוגיות החולניות שלך - אתה מבזה את שרידי השואה שעדיין חיים פה.
כתוב תגובה ל- עוד הונגרי
6
אני מתה מצחוק! ישי אנטי ציוני!
  הדודה קלרה   23/10/09 10:59

איזה מפעל ציוני בסכנה מר ישי? המפעל בו אתה ובטלניך יושבים ומשגיחים על העבדים הציונים האשכנזי הגויים עובדים למענכם?, המפעל שבו אתה הוד חסדך החרדי שולח את הגייסות של הציוניים המוקצים לכבוש את הארץ למען בטלניך הקדושים,שדמם הזול יותר ישפך בעוד אתה יושב בקרב הקדושים-בניזרי ובניו, האייטולות ובניהם,הרב'דיה וחטיבת צאצאיו הקדושים,ו מ ה ז ה מ ת פ ל ל י ם!!!!
כתוב תגובה ל- הדודה קלרה
אלי ישי צודק
  המוסקטיר ה-4   23/10/09 15:20
שר הפנים צודק, השמאל ההזוי שממומן על ידי עוכרי ישראל בארץ ובעולם מבקש לפגוע בציביונה היהודי של המדינה ולהפוך אותה ל"מדינת כל אזרחיה". אלי ישי הוא היחידי בממשלת האימפוטנטים שזיהה את האיום פועל לניטרולו. גורלה העצוב של אירופה הנשלטת כיום על ידי אספסוף איסלאמי ואפריקני, צריך לעמוד מנגד עינינו. ניתן לסוס הטרויאני הזה להכות שורש בארצנו ונוכל לשכוח ממדינת היהודים. לא לשם כך עזבנו את הגולה, לא לשם כך הקמנו את המדינה ולחמנו במלחמותיה, לא לשם כך נפלו חברינו בשדות הקרב. לאנשים הללו אין כל זיקה לעם היהודי ולארצו, זולת קצבת הביטוח הלאומי והביטוח הרפואי הממלכתי. אלה אורחים בלתי קרויים ובלתי רצויים ואם ניתן להם להתישב בקרבנו, בהרף עין הם יתרבו בטור גיאומטרי(אם על ידי ריבוי טבעי, איחוד משפחות מסיבות "הומניטריות" ושאר קלישאות). במחרה הם ידרשו זכויות פוליטיות ולאחר מכן את הזכות להגדרה עצמית; ולראיה, אחד מאותם "פליטי דארפור" (אשר למעשה הנם מהגרי עבודה בלתי חוקיים לכל דבר וענין, כי רק במצרים שגובלת עם אזורי הקרבות חל עליהם מעמד של פליטים).האיש הזה לכשנתבשר כי אולמרט הסכים להעניק לו ולחבריו מעמד של תושבי קבע, הצהיר "וכעת נמשיך במאבקנו להשגת הזכות להגדרה עצמית במדינת ישראל". חד וחלק! יותר ברור מכך אי אפשר. הכתובת היא על הקיר ואלי ישי קרא אותה. עלינו לחזק את ידיו ולהציל את המדינה מפלישת זרים לא רצויים. כל מי שנמצא כאן שלא כדין יתכבד נא יואיל לפנות את המקום מרצונו החופשי ולא הוא יפונה בכוח כפי שנהוג בנאורות שבמדינות, אוסטראליה, ניו זילנד, ארה"ב והמדינות האירופיות.
כתוב תגובה ל- המוסקטיר ה-4
7
ילדי העובדים הזרים
  p   23/10/09 11:01
כל נושא ילדי העובדים הזרים הופך לצערי מנושא המחייב גישה פרטנית המותאמת לכל מיקרה לגופו , לנושא ניגוח ואג'נדה פוליטית המנסה להשתמש בטרגדיות של אנשים פרטיים לקרדום לחפור בו.
קיימת סוגיה עקרונית. ישראל היא מדינת היהודים. היא אינה מדינת כל תושביה. לבטח לא של מהגרים בלתי חוקיים. כך זה בכל העולם וכך גם כאן. אחרי שמקבלים נקודה זו ניתן לגשת לפרטים המחייבים התייחסות פרטנית והומנית.
לדוגמא: פליטי דארפור אמיתיים , ולא מתחזים מהגרי עבודה סודניים.לפליטים אילו יש צורך אמיתי לעזור עד שיוכלו לחזור לארצם. דוגמא נוספת: עובדים זרים המועסקים ע"י נכים קשים. כאן אין לצפות שיוחלפו אחת לחמש שנים, משום שהנכה זקוק להם כידיים ,רגליים ולעיתים כתמיכה רגשית.
יש צורך להתייחס אל צרכיהם כמו למשל הולדת ילדים בארצינו, והשארתם כאן בארץ במידת הצורך.
כל השאר חייבים לעבוד לפי חוזה ובתום החוזה(חמש שנים) יעזבו את הארץ גם אם הולידו ילדים בתקופה זו- כמו בכל מקום בעולם. אין שום סיבה להשארותם בארץ.
סוגיית ילדי העובדים הזרים הנוכחית נובעת מאי יכולת הרשויות לכפות את החוק עד כה. הבעייה שנוצרה עקב כך היא: מספר ילדים שעברו את גיל כשמונה ,נולדו בארץ ,הסתגלו למערכת החינוך בה ויתקשו לחזור לחיים מסודרים בארצם. כאן הייתי ממליצה להקל.
חד משמעית אסור לתת לכל מיני גופים בעלי אג'נדה פוליטית לנצל את התקשורת להשתמש בנושא ילדי העובדים הזרים כדי להשיג השגים פוליטיים. הם עושים זאת על חשבון מדינת ישראל ועל חשבון האוכלוסיות הדלות בארצינווראויים לכל גינוי.
כתוב תגובה ל- p
8
כל מקרה לגופו
  אא   23/10/09 11:59
מסכימה עם P צריך לבדוק כל מיקרה לגופו. יש עובדים מארצות מסוימות שלא מתכוונים לחזור לארצם, מקימים כאן משפחה ורוצים להשתרש כאן- את אלה צריך לגרש ויש כאלה שבאו לבד וכל מטרתם לעשות כסף ולעוף. ועם כאלה אין סכנה. כמו למשל העובדת שמטפלת בקשישה שאני מכירה, שנמצאת כאן לבד, לא יוצאת לחופשות, קנתה בארצה אדמה ותעזוב כאן כשיהיה לה כסף לבית.
סוג נוסף- פליטים. לדעתי צריך להתייחס לזה כמו צדקה. לתת מחסה לכמות פליטים מסוימת. כמו בצדקה, נותנים קצת אך לא את כל הוננו.
כתוב תגובה ל- אא
9
ילדי העובדים הזרים
  p   23/10/09 12:42
כל נושא ילדי העובדים הזרים הופך לצערי מנושא המחייב גישה פרטנית המותאמת לכל מיקרה לגופו , לנושא ניגוח ואג'נדה פוליטית המנסה להשתמש בטרגדיות של אנשים פרטיים לקרדום לחפור בו.
קיימת סוגיה עקרונית. ישראל היא מדינת היהודים. היא אינה מדינת כל תושביה. לבטח לא של מהגרים בלתי חוקיים. כך זה בכל העולם וכך גם כאן. אחרי שמקבלים נקודה זו ניתן לגשת לפרטים המחייבים התייחסות פרטנית והומנית.
לדוגמא: פליטי דארפור אמיתיים , ולא מתחזים מהגרי עבודה סודניים.לפליטים אילו יש צורך אמיתי לעזור עד שיוכלו לחזור לארצם. דוגמא נוספת: עובדים זרים המועסקים ע"י נכים קשים. כאן אין לצפות שיוחלפו אחת לחמש שנים, משום שהנכה זקוק להם כידיים ,רגליים ולעיתים כתמיכה רגשית.
יש צורך להתייחס אל צרכיהם כמו למשל הולדת ילדים בארצינו, והשארתם כאן בארץ במידת הצורך.
כל השאר חייבים לעבוד לפי חוזה ובתום החוזה(חמש שנים) יעזבו את הארץ גם אם הולידו ילדים בתקופה זו- כמו בכל מקום בעולם. אין שום סיבה להשארותם בארץ.
סוגיית ילדי העובדים הזרים הנוכחית נובעת מאי יכולת הרשויות לכפות את החוק עד כה. הבעייה שנוצרה עקב כך היא: מספר ילדים שעברו את גיל כשמונה ,נולדו בארץ ,הסתגלו למערכת החינוך בה ויתקשו לחזור לחיים מסודרים בארצם. כאן הייתי ממליצה להקל.
חד משמעית אסור לתת לכל מיני גופים בעלי אג'נדה פוליטית לנצל את התקשורת להשתמש בנושא ילדי העובדים הזרים כדי להשיג השגים פוליטיים. הם עושים זאת על חשבון מדינת ישראל ועל חשבון האוכלוסיות הדלות בארצינווראויים לכל גינוי.
כתוב תגובה ל- p
10
משפחת פש"ס
  אליהו חיים   23/10/09 16:12
הנזק שגורמת משפחת פש"ס (חבורת עובדיה את ישי, למי שלא יודע מי היא משפחת פש"ס)הוא כפול ומכופל לעומת העובדים הזרים,משפחת פש"ס מגדלת דורות של בורים ופרזיטים, חולבת את המדינה ומשחיתה כל חלקה טובה שעוד נותרה,עובדיה חי כמו נסיך סעודי, דרעי חוזר לתמונה,חמישה השתחררו מהכלא ובנזרי ניכנס, במקום שיתחבאו הם יוצאים עם כל החמאה על המצח , אנשים צבועים וחסרי בושה
כתוב תגובה ל- אליהו חיים
11
ילדי הזרים לא יהודי וישראלי
  לשר. ג.סער החינוך   23/10/09 18:00
ילדי הזרים לא צריכים להתחנך לא חינוך יהודי ולא ישראלי. חגיהם לא עצרותינו מולדתנו אינה מולדת אבותיהם. כן יש להחזיקם במערכת עד סוף השנה זאת בבתי הספר לזרים ושל העדות הנוצריות...הם צריכים ללמוד באנגלית ועל תולדות, המסורת, המינהגים השפות הגיאוגרפיה והמורשת...של גאנה, סודן...שם משפחותיהם המורחבות. לא שירת הארץ ולא ביאליק הם עניינם...כל הסוברים אחרת רק פוגעים בעתיד הילדים הללו. נוסף לכל יודע היטב השר אלי ישי על פתרון חלופי שהוצע בעבר והיה מקובל על כל הארגונים. השר ישי כנראה שניזוןאז ואולי גם כיום בנתונים שקריים והיה מי שהלעיטו בכך ומתוך גם חששות אישיים של אלי ישי הוא מנע הפתרון. מן הראוי שכבוד השר יאושש עצמיותו וייפתח לפתרון שהוצע לו.
כתוב תגובה ל- לשר. ג.סער החינוך
גזבל יפה נפשדעון סער
  עמ גדעון   23/10/09 22:14
גדעון סער זבל הוא עוד ימכור את ביבי והליכוד
הזבל הזה במקום התקוה ידעג לילדי שכונת הוא מנסה להיות
יפה בעיני השמול תתביש לך אתה הוד תמכור את ביבי
כתוב תגובה ל- עמ גדעון
12
לתפארת מדינת ישראל
  עידןסובול   23/10/09 18:38
מי שתומך בגירוש הילדים שנולדו פה, ועוד עושה זאת בעילום-שם, כמו רבים מהמגיבים על נאומו הגזעני של השר אלי ישי, הוא בסך הכול גזען קטן ומושתן - ולטובת מדינת ישראל יש לקוות שקטן ומושתן יישאר וקטן ומושתן ייעלם בבוא יומו מן העולם.
 גם שם שתקו עד שהיה מאוחר מִדַי
כתוב תגובה ל- עידןסובול
13
ילדי העובדים הזרים הם ישראלים
  אבי עומר   23/10/09 19:34
אי אפשר להתעלם מן ההבדל בין יהודים ובין ישראלים. יש יהודים רבים שאינם ישראלים, ויש ישראלים (לא כל כך רבים) שאינם יהודים. ילדים שהתחנכו בארץ , אחדים מהם נולדו בה, בלי משים התערו בין הילדים הישראלים שבבית הספר, מדברים רק עברית או כמעט רק עברית, הם ישראלים במהותם. נכון שאימם או אביהם הם עובדים זרים השייכים ללאום אחר, אבל הלאום הוא תוצאה של מסיבות החיים (תשאלו הרבה יהודים שהם בני הלאום הצרםתי, האמריקני או הארגנטינאי אם הם בני הלאום של המדינה שהם גרים בה).
הפתרון הצודק צריך להיות - לתת לילדים האלה אזרחות ישראלית. ראוי להשאירם בארץ כי הם משלנו, גם אם הם לא יהודים. אם הם יעדיפו לצאת מכאן עם הוריהם לפחות הם לא גורשו, ותהיה להם הזכות לשוב לארץ כשיתבגרו, לתפארת מדינת ישראל שאינה מפלה בין בני אדם בגלל הדת או המוצא שלהם.
כתוב תגובה ל- אבי עומר
יכתיכת מניק יפה נפש
  thm   23/10/09 21:53
איזה קומביה יש לך איתם אתה משכיר להם דירה הו שהם תוכנים אותך
כתוב תגובה ל- thm
ילדי העובדים הזרים
  אבי עומר   23/10/09 22:07
במקום קללות וחרפות נסה להסביר מדוע ההצעה שלי לא מוצאת חן בעיניך.
כתוב תגובה ל- אבי עומר
אין בעיה בלי אח שלי
  hm   23/10/09 22:34
אני גר בשכונת התקוה אני רואה אותם כל היום מול הענים
הם תופסים מקומות עבודה הם תופסים מקומות מגורים אני בן
53 ואין לי בית לגור בו בגללם מחירי הדירות בשמיים
אני לא רוצה אותם בטור שכנים שלי אתה בטח מסודר ולא גר בסביבה שלנו השבוע אני רואה דבר חדש הם מסעים אנישים
ברכב פרטי בתור מונית ללא ביטוח ללא רשיון מה אתה אומר
אני נהג מונית לפי דעתי מי שרוצה אותם פה רק לאנתריסים
אישים עבור בצע כסך
כתוב תגובה ל- hm
שכל לא קונים בשוק הכרמל...
  p   23/10/09 23:33
כתוב תגובה ל- p
14
הפאלשמורים הם זרים נוצרים
  שושפרי   23/10/09 22:15
ילדי הזרים למדו בארץ, יש להם תרבות ישראלית. מתגייסים לצהל.
מדוע ה]אלשמורים שהם נוצרים , מובאים ארצה. הם לא מתאקלמים, ומפלגת ש"ס לא מקבלת אותם כיהודים?
אסור לסלק את ילדי הזרים שנולדו בארץ. בושה לסלקם.
כתוב תגובה ל- שושפרי
15
מקור הבעיה
  יוסי ברנע   24/10/09 12:58
לא עמדת שר הפנים (איש ש"ס) של מדינת ישראל היא מקור הבעיה. המקור העמוק והבסיסי ביותר הוא הקונצנזוס סביב המדינה היהודית - דמוקרטית, אוכסימורון שבו אוחזים הרוב ,המצדדים בה בהדגשים שונים. מעבר לעברינות של המדינה בהפיכת מהגרי עבודה חוקיים ללא חוקיים ( למשל עקב פטירת המטופל הסעודי לגבי המטפלים),הבעיתיותמצוייה בחוסר הנכונות להכיר בכך שבישראל נוצר לאום ישראלי שחלק מבניו ובנותיו אינם יהודים.לו היה לאום זה לאום לגיטימי וחוקי (בניגוד לטענת פרקליטות המדינה שמי שמבקש להכיר בלאום זה חותר תחת יסודות המדינה), היו יכולים להצטרף אליו נורמטיבית כמו שבמדינות דמוקרטיות מערביות.
אבל לא כך זה בישראל, שבה מעגלים מרובעים כמו "המדינה היהודית הדמוקרטית שהיא המדינה הדמוקרטית היחידה במזרח התיכון".
כתוב תגובה ל- יוסי ברנע
16
מפלגת שס האגודה הם האיום
  רוני11   4/11/09 12:41
האוייב נמצא מבפנים, קצב הגידול של האוכלסיה החרדית הוא הגבוה בעולם והוא ביחס ישיר לכמות השוחד שהממשלה מעבירה למפלגות החרדיות ול" בית" הלאומ, איזה אירוניה ..
כתוב תגובה ל- רוני11
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il