|
נושא התגובה |
|
שם הכותב |
|
שעה תאריך |
|
1 |
|
|
מיכל מירושלים |
|
7/02/10 09:38
|
|
|
|
מישהו כנראה רוצה להוביל "בייבי" משלו ולהשאיר את חותמו בעולם הזה - אל תזלזלו בדברים ששמעתם מפי הפרופ' גרונאו
|
|
כתוב תגובה ל-
מיכל מירושלים
|
|
|
|
|
|
|
אורי פ |
|
7/02/10 11:11
|
|
|
|
אם היו שואלים את הפרופסור אם להקים את מדינת ישראל היה בוודאי מתנגד.
עכשיו בלי סרקזם, ב-23 דצמבר 2009 נסעתי במדינה "מפגרת" הונגרה מבודפשט לסגד 199 ק"מ לפי פרסומי הרכבת.
עם כמה עצירות, משך הזמן היה שעתיים ועשר דקות לכל כוון.
הנסיעה היתה נוחה (שרות טוב) יצאנו בשעה 10 דקות ל12 חזרנו לבודפשט אחר השלמת המטלות בשעה 20:15, מאוד נינוחים.
עם רכב לא היתי עושה זאת בנוחיות ובמהירות כזאת, לכן טיעוניו של הפרופסור אינם מסתמכים על ניתוח כלכלי כי אם אולי על התנגדות טוטאלית לכל דבר שעולה מטעם נתניהו?
|
|
כתוב תגובה ל-
אורי פ
|
|
|
|
2 |
|
|
זה טיעון? |
|
7/02/10 10:22
|
|
|
|
על הטיעון הזה יעמוד או יפול?? פרויקט המאה?
כמה כסף תרוויח המדינה ממכירת קרקעות מרוחקות מהמרכז?
כמה נרויח מביטול התורים ןהפקקים?
אלה טיעונים ושיקולים
תת רמה
|
|
כתוב תגובה ל-
זה טיעון?
|
|
|
|
3 |
|
|
עומרי |
|
7/02/10 10:50
|
|
|
|
יש ביקוש ע-צ-ו-ם לרכבת, למרות השירות הגרוע.
עניין השירות אכן דורש שיפור, אבל זאת אינה סיבה להמנע מהתוכנית.
|
|
כתוב תגובה ל-
עומרי
|
|
|
|
4 |
|
|
עריד |
|
7/02/10 11:06
|
|
|
|
ראיתם פעם תג מחיר שנקב משרד ממשלתי והיה נכון?
אני מתערב עם כל אחד שזה יוכפל בטרם יונח פס המסילה הראשון.
מזל שסיימו כבר את הרכבת התחתית בת"א
ובירושלים. אנחנו תותחים בתשתיות.
|
|
כתוב תגובה ל-
עריד
|
|
|
|
5 |
|
|
אליהו חיים |
|
7/02/10 11:11
|
|
|
|
הכבישים עמוסים כי בכל מכונית יש רק נוסע אחד ,פעם דיברו כאן על תכנית סינגפור ששם פטרו את בעיית העומס וכאן היו רק דיבורים ,רכבת טובה תוריד את הלחץ על הכבישים, רק שיפסיקו לדבר ויתחילו לעשות.
|
|
כתוב תגובה ל-
אליהו חיים
|
|
|
|
|
|
|
חץ |
|
7/02/10 12:16
|
|
|
|
|
|
כתוב תגובה ל-
חץ
|
|
|
|
6 |
|
|
דניאל תחבוראי |
|
7/02/10 11:17
|
|
|
|
פרופ' גרונאו עם כל הכבוד היה צריך כבר ללמוד שסלילת כבישים אינה פתרון. האף מדינה מפותחת בעולם לא הצליחו לענות על ביקוש התחבורה בכבישים!!!
רמת השרות של הרכבת נובע מחוסר תקציבים לציוד הנייד במקביל לפיתוח התשתית, פיתוח הרכבת הוא גורם מפתח איזורי מעל ומעבר לנושא התחבורתי.
פיזור אוכלוסיה בישראל הוא צורך כלכלי, נושא אותו אני טוען מראשית שנות השבעים, עת עבדתי ככלכלן באגף תכנון וכלכלה במשרד התחבורה.
עלות התשתית הכוללת בפריפריה הינה זולה בסדרי גודל לעומת הרצון לפתור את הבעיה במטרופולין תל-אביב.
|
|
כתוב תגובה ל-
דניאל תחבוראי
|
|
|
|
7 |
|
|
חמור ופלילי |
|
7/02/10 11:24
|
|
|
|
בתחנת 'השלום' בתל-אביב:
א. הציבו מיכלי מיחזור בנתיב היציאה מהתחנה,
שזה מפגע בטיחותי, מכשלה בתפקוד השוטף
ותרגיל פופוליסטי גועלי.
הפתרון הראוי היחיד הוא למקם את מיכלי המחזור
לאורך הקיר הצידי,
כאשר שלט עילי(תחתיתו מעל 2.5 מטרים) מכוון אליהם.
זאת כאשר תחנת הרכבת מהווה יעד ראשון במעלה לפיגועים.
ב. במכונה האוטומטית לממכר כרטיסים,
במקום ראשון-לציון או רשל"צ, כתוב 'ראשונים' בלבד,
זאת למרות שרוב הציבור אינו יודע לקשר את השניים באופן
מוחלט והרי האמור במכונה לרכישת כרטיסים,
ששם הזיהוי חייב להיות מוחלט טרם ביצוע רכישה
ובזבוז שעות על נסיעה ליעד.
* לעומת זאת, בלוח המסלולים וזמני הנסיעות המודפס,
כן כתוב 'ראשון לציון' באופן ברור.
ג. הקופאית הישראלית הצעירה שקרנית וחוצפנית,
בניגוד לרוסיה הותיקה שלידה. הנוכלת המקומית
טענה, בנוגע לסעיף ב' לעיל, כאילו גם בלוח המודפס
כתוב רק 'ראשונים', כאילו שזה היה עוזר.
ד. _לא_ מוצג מספר הטלפון של נציב קבילות הרכבת.
מן הראוי שתהיה כתובת למשלוח MMS,
כלאמר תמונה שמצולמת בסלולרי,
כגון של הציוד החוסם את המעברים ושל הקופאית הנוכלת.
|
|
כתוב תגובה ל-
חמור ופלילי
|
|
|
|
8 |
|
|
חיים טובים |
|
7/02/10 11:37
|
|
|
|
בכל המדינות המפותחות פשוט אין תחליף לרכבות. בארץ כל קו רכבת חדש שנפתח מגדיל את מספר הנוסעים בה מעבר לכל תחזית. לא שמענו מהפרופסור שום נימוק כלכלי או למצער תחלופה ראויה. אולי זה משום שהוא פרופסור לפוליטיקה ןלא לתחבורה?
|
|
כתוב תגובה ל-
חיים טובים
|
|
|
|
9 |
|
|
C-cyclist |
|
7/02/10 11:38
|
|
|
|
שיבחר באוניברסיטה ליד איזו עיר שירצה, אבל שיוגבל למגורים 45 דקות ממנה ברכבת, וללא מכונית. כשיחיה בתנאים כאלו בעיר מערבית יגלה ש45 דקות מהמרכז במערב בהשוואה לתל-אביב זה כל מישור החוף הישראלי ואפילו רהט ומגידו, וזה ברכבות רגילות (עד 160 קמ"ש) כפי שיש לרכבת ישראל כיום. נכון שהגליל ברובו ישאר במרחק שעה פלוס מת"א אבל עם רכבת ברמה מערבית שדרות-נתיבות-אופקים יהיו פרברים של גוש דן. ההשפעה על פיתוח דיור ועבודה תהיה עצומה.
|
|
כתוב תגובה ל-
C-cyclist
|
|
|
|
10 |
|
|
אשר דעדוש |
|
7/02/10 11:53
|
|
|
|
אם צריך לקשיב לכלכלנים ולאוצר שווה לסגור את המדינה ומיד
יש חשיבות כלכלית וחברתית עצומה לביצוע תשתיות שישחררו את העורקים התחבורתים לזרימת תנועה יעילה בדיוק כמו שעושים צינתור ומרחבים את הובלת הדם לשריר הלב ומאפשרים לו הספקת חמצן ואנרגיה לעבודה סדירה כי אם לו הוא קורס.
זה המצב בפריפריה אין אפשרות לספק חמצן ואנרגיה עקב מחסומי תחבורה (איטיות בהספקה ועלויות יקרות)
אם רוצים שהפריפריה תהייה חלק מהמדינה ולא רק גוש דן יהייה מה שנקרא מדינת ת"א אז חובה להקים תשתית רכבות ומיד.
אני מבקש להזכיר שרכבת גם טובה יותר לסביבה אין צורך לאטום את הקרקע באספלט, זהום אויר מופחת ומסוגלת להוביל אלפים בנסיעה אחת
לסכום את הפרוקיט חובה לבצע בשיטת ה bot כמו שביצעו את כביש 6 שאת רוב הכסף יביאו יזמים ולא על חשבון תקציב המדינה, ראו מצב כביש 6 מחזיק את עצמו יפה את רוב הכסף הביאו היזמים ולא המדינה, אגב ברוב העולם הרכבות מוחזקות ע"י יזמים פרטים ואו ציבורים גדולים ולא המדינה
|
|
כתוב תגובה ל-
אשר דעדוש
|
|
|
|
11 |
|
|
חיים וינברגר |
|
7/02/10 12:17
|
|
|
|
צר לי פרופ' גרונאו אך לא הצלחתי להבין מהכתבה איפה הן נקודות הכשל של התוכנית. למיטב ידיעתי והבנתי קיצור מרחקי נסיעה מביאות להוזלבה בעלויות התובלה והן כתגובת שרשרת מביאות להוזלת מחירים בדברים נוספים. ומי מרוויח? האזרח הקטן.
מעבר לכך, הנתון שהמרכז הפיננסי והמסחרי של מדינת ישראל מרוכז בגוש דן זו עובדה קיימת שלא נראיית כנתונה לשינוי בעשור הקרוב. ואם כך, מדוע למנוע מתושבי הפריפריה להגיע למרכז העסקי של מדינתם בזמן קצר יותר מאשר בהווה.
תשתית הרכבות הוכיחה את עצמה כמקצרת זמנים וכאמצעי להגירת אוכלוסיה לקצוות המרכז (לכיוון זכרון יעקב ויוקנעם בצפון, גדרה ורחובות בדרום) ועם הפריסה תתרחב הרי שנראה גלי הגירה גדולים יותר לכיוון הגליל והנגב.
גם סלילתו של כביש 6 הוכיחה את עצמה כגורם כלכלי משפיע על התפתחות ישובים ומרכזי מסחר בסמוך לו באזורי הפריפריה. ועליה במחירי הדירות שם מעידה על עליה בביקוש למגורים.
ובכלל, גורם מפתח לענ"ד ולתפיסתי הכלכלית הוא פיתוח תשתיות. הן גורם שרשרת שמתחיל בהעלאת שיעור התעסוקה, עובר דרך גורמי הייצור ומסתיים בגידול בצריכה ובהוצאה הפרטית שבסופה גם מביאה הכנסות לקופת המדינה בצורת מסים ישירים ועקיפים.
אך אם ישנו הסבר אחר מדוע התוכנית המוצעת היא גרועה אשמח לשמוע על כך, להחכים ואולי אף לשנות את דעתי.
הכותב הוא מרצה ויועץ מומחה לדיני עבודה, מינהל ציבורי ומשאבי אנוש. יועץ ארגוני-ניהולי, בורר ומגשר מוסמך בבית "כרמל שרותי יעוץ".
|
|
כתוב תגובה ל-
חיים וינברגר
|
|
|
|
12 |
|
|
פרופ גרונאו צודק |
|
7/02/10 18:43
|
|
|
|
אל תזלזלו בו הוא מומחה מוערך לכלכלת תחבורה באוניברסיטה העברית לצערי הוא צודק בכל מקום בעולם הרכבת לא כדאית מבחינה כלכלית כולל בבריטניה שבה למרות שהיא הופרטה היא מפסידה ים של כסף(ותתפלאו היא מאחרת אפילו יותר מהארץ) למען האמת מבחינה כלכלית (כולל אמטרק בארה"ב) הרכבת לא מצדיקה את עצמה.
|
|
כתוב תגובה ל-
פרופ גרונאו צודק
|
|
|
|
13 |
|
|
לוי |
|
7/02/10 19:34
|
|
|
|
מה היו הקריטריונים לפיהם נקבע כי הוא מומחה ?
מומחה למה?
אילו מערכות תחבורה מוצלחות הוא תכנן ובנה עד היום?
סתם בלבול ביצים עלוב.
הוא מאותו סוג מומחים אשר לא צפו בזמנו את פשיטת הרגל של כל הבנקים בישראל.
אותם מומחי מדעי המדינה אשר לא צפו את התפרקות ברית המעצות.
אותם מומחי כלכלה אשר לא צפו את פשיטת הרגל של מאות הבנקים בעולם המערבי.
נמאס מהמומחים "היודעים" מה היה צריך לעשות שילשום כדי שמחר יהיה טוב.
לא מומחים ולא בטיח.
נמאס מפרופסורים שלא עשו כלום בימי חיהם חוץ מאשר לבלבל ביצים.
|
|
כתוב תגובה ל-
לוי
|
|
|
|
14 |
|
|
דניאל תחבוראי |
|
7/02/10 20:54
|
|
|
|
צודק לוי פרופ' ראובן גרונאו היה נורה שלי לכלכלת תחבורה לפני כמעט 40שנה וכבר אז הוא הבין בתחבורת ספרים ומאמרים אבל לא את החיים ואת השטח.
|
|
כתוב תגובה ל-
דניאל תחבוראי
|
|
|
|
15 |
|
|
שרון ר. |
|
8/02/10 01:03
|
|
|
|
אם הרכבת לא מצליחה למשוך נוסעים, מדוע אני לא מוצא מקום לשבת בפעמים שאני נוסע בה?
השרות לא מספיק טוב? אולי זה בגלל שהביקוש לרכבת עולה על ההיצע?
שיתכבד הפרופסור וירד אל העם, אל הרכבת ויבין כמה שהוא טועה.
אני מכיר הרבה עובדים עם רכב צמוד שמשאירים את הרכב בתחנה או אצל בן/בת הזוג ומשלמים מכיסם כרטיס לרכבת.
|
|
כתוב תגובה ל-
שרון ר.
|
|
|
|
16 |
|
|
גדעון אמיר |
|
8/02/10 01:44
|
|
|
|
לקחתי את האשה והילדים לטיול בקניון עזריאלי. קנינו כרטיסים בתחנת הרכבת בנלחה וחיכינו כעשרים דקות עד ליציאת הרכבת. הרכבת נסעה בנחת במורד עם כמה עצירות קצרות לא מוסברות עד לתחנתה הסופית בבית שמש. שם המתנו לרכבת המשך שתיקח אותנו לתל אביב. זמן הנסיעה כולל ההמתנה בתחנות היה כשעתים וחצי. זה אולי נחמד לטיול אבל זה לא כלי תחבורה. זה דומה יותר לטיול בכרכרה רתומה לסוסים.
נראה שגם הרכבת הקלה בירושלים מחטיאה את המטרה. הקצאת מסלולים לתחבורה ציבורית והוספת עוד כמה מאות אוטובוסים גדולים ימלאו את המטרה שלמענה נבנית הרכבת וזאת ללא ההשקעה האדירה בתשתיות ושיתוק כל מרכז העיר למשך שנים.
|
|
כתוב תגובה ל-
גדעון אמיר
|
|
|
|
17 |
|
|
ירון זכאי |
|
8/02/10 01:51
|
|
|
|
מה הטעם בוויכוח על דבר שלא נולד, אשר אמור לעלות מיליארדים רבים, אשר יוציאו ממשלות בעתיד, מבלי שיוכלו לגזור סרטים. הרי ברור ששרי אוצר עתידיים לא יממנו את "חזונו" של נתניהו כדי שראש ממשלה בעוד כמה עשרות שנים יוכל לגזור סרט ולפתוח קו רכבת! במדינה הזו ממילא לא מצליחים לתכנן ולבצע כלום מעבר לפרויקטים שניתן להגשים במחצית קדנציה....
|
|
כתוב תגובה ל-
ירון זכאי
|
|
|
|
18 |
|
|
לפתח עוד ערים!!!! |
|
8/02/10 08:35
|
|
|
|
|