w, News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
אסור שחיילי צה"ל ישמשו מגש הכסף להשלטת המחבלים "הטובים" של אש"ף - הארגון לשחרור פלשתין (כולה! מן הים עד הנהר!) - על המחבלים "הרעים" של חמאס    מטרתם זהה.
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
המדיניות הישראלית הנוכחית כלפי חיזבאללה, מאז ה-7 באוקטובר 2023, מצטיירת מהבחינה האסטרטגית כמושכלת, בהינתן הנסיבות המתקיימות מאז לאורך גבול הצפון
רבקה שפק ליסק
רבקה שפק ליסק
ההתעלמות של הרבנים החרדים מקורבנם של הלא-חרדים במלחמה, בני משפחותיהם, ההורים, האלמנות והיתומים היא מנוגדת לערך חשוב ביהדות: "ישראל ערבין זה לזה"
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
אנשים בבזל לא בדיוק מבינים את פשר מלחמתנו בטרור    הם, כמו בית הדין האנטישמי בהאג ניזונים בערוצי הטלוויזיה ממראות ההרג וההרס בארץ החמאס
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
אביטל קולט [צילום: אלברט פיטוסי, פלאש 90]
דיפלומטית, פוליטיקאית
אביטל קולט (ילידת 1.5.1940), רומניה. בשנת 1950 עלתה ארצה עם הוריה. דיפלומטית ופוליטיקאית ישראלית.

יעקב אביטן [צילום: המשרד לשירותי דת]
רב, פוליטיקאי
יעקב אביטן (נולד: 5 במאי 1970), פוליטיקאי ישראלי ששימש כשר לשירותי דת, חבר מועצת העיר אשקלון מטעם סיעת ש"ס, סגן ראש העירייה ורב המועצה אזורית חוף אשקל
יאיר אבידן [צילום: דוברות בנק ישראל]
כלכלן ישראלי
יאיר אבידן (נולד: 25 בדצמבר 1959), כלכלן. במאי 2020 החל לכהן בתפקיד המפקח על הבנקים בבנק ישראל. מכהן כיום כחבר בדירקטוריון של נימה, חברת הפינטק מקבוצת
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"הנבואות" של "הפרשנים הפוליטיים"
מאת: ד"ר דויד שוורץ  |  12/12/2008
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
נביאי שקר מקצועים
  א.פובליציסט   12/12/08 12:37
מר שוורץ הנכבד,,ישר כח על הכתבה הראויה..כל מילה בסלע !אבל ישנן מספר בעיות.: ישנם "פרשנים" ש"הנבואה" היא פרנסתם העיקרית בכתבות בעיתונות הכתובה והאלקטרונית ןלכן לפרנסתם הם חייבים לשרבט גבבי מילים....אבל ישנם "נביאים" אחרים,, שכירי עט, נביאי שקר ביודעין,מלכחי פנכה של אדוניהם הפוליטיקאים נותני האתנן, שאותם צריך להוקיע ברבים ,בדיוק כמו שיש להוקיע פוליטיקאים מושחתים ורמאים....ויפה שעה אחת קודם !!!!
כתוב תגובה ל- א.פובליציסט
הכתבים/הפרשנים אינם אנשי מדע!!
  ד"ר דויד שוורץ   12/12/08 17:56
ראשית תודה על התגובות
שנית חשוב לציין כי לא מדובר במדעים מדוייקים בעלי יכולות אמפיריות אלא רק שימושים סטטיסטיים עם הטיות רבות ביותר.
בעייה עיקרית נוספת:חלק רב מ"הפרשנים" הגיעו למעמדם הרם,
כתוצאה מ"תרבות"-"כוכב נולד","האח הגדול"--לצערנו הרב....
לא נבחנו על פי מידת מקצועיותם קרי:לימוד תיאורטי ופרקטי כאחד אלא על פי שיקולים אישיים או מסחריים הנשגבים מעינינו.מרבית הפרשנים הפוליטיים עסקו בעבר במקצועות אחרים,כתבי שטח,כתבי נדל"ן או סתם אנשים שהזדמנו ל"הכלי התקשורת" ונשאו חן בעיני אדוניהם.
קשה מאוד "לחדור"את מסך התקשורת:בעיקר זו הדומיננטית,שכן
היא פועלת כ"גילדה"...למעט חריגים ויחידי סגולה המאפשרים
זכות ביטוי וחופש ביטוי כמו אתר זה...
לצערי בתקשורת כמו במוסדות רבים אחרים-"הנפוטיזם" חוגג
ומי בכלל מעוניין לדעת כי "המלך ערום"....
לפיכך חשוב להעביר הלאה לציבור הרחב שייבחן בעין יותר אובייקטיבית את המציאות ולחזור ולהקשות מהם הפרמטרים "המדעיים"???מה הם "כלי המדידה" של אותם פרשנים,
הרי לא מספיקה "האוטוריטה" של עצם היותך "פרשן"....
או "ראו" אותך בטלביזיה.....(חומר לחידוד המחשבה,דיוןציבורי-היכן וועדת "האתיקה" של העתונות???)
אני אישית מעביר לסטודנטים/יות כי הביקורת היא דבר חשוב ביותר בעת הלימוד ואין לקבל גם "פרשנויות" כדבר מובן מאליו.....שאו ברכה
כתוב תגובה ל- ד"ר דויד שוורץ
הערכה אמיתית
  א.פובליציסט   12/12/08 18:51
אני מודה לך אדוני הדוקטור המלומד על ההסבר המקיף....כל הכבוד תודה רבה ושבת שלום...
כתוב תגובה ל- א.פובליציסט
2
נביאי שקר מודרניים
  ירון זכאי   12/12/08 14:14
האנושות נכשלת שוב ושוב בנסיונה להמציא שיטות לחיזוי העתיד. ממילא פוליטיקאים, יועציהם, יחציניהם, מקורביהם, ועושי דברם חשודים מראש כמי שממציאים "נבואות" בזדון, או לפחות מתבוננים במציאות בעזרת משקפיים ציבעוניות בצבע לפי נטיית ליבם!

הבעיה היסודית יותר היא נסיונם של בעלי תארים אקדמאיים לחזות תופעות רבות בעזרת כלים כביכול מדעיים. ברור כי באוניברסיטה מלמדים מקצועות רבים שאינם מדע. למרות כול הפרסים לכלכלנים ברור שאין שיטה מדעית אחת לניהול כלכלת מדינה, חברת בני אדם ,או חברה מסחרית. כול ניסיון להציג את זה כך הוא שקר. לכול היותר כלכלה היא "אמנות" באותה מידה שפיקוד על צבאות הוא "אמנות המלחמה".

ניתן להניח כי הנדסה היא מדע, וגם רפואה, אולם מידת הדיוק שלהן היא שונה לחלוטין. מכאן שיש ליחס להערכה של מהנדס לפיה צפוי כשל הנדסי, יותר ודאות מאשר להערכת רופא לגבי סיכוי הריפוי במחלות מסוימות.

מכאן מוצא לציבור וגם לאקדמיה להוציא מתוכה פקולטות שאינן מדע. הבדלה זו תיתן אמינות גבוהה יותר למדע. יתכבדו מי שרוצים ללמוד את המקצועות הלא מדעיים וילמדו אותם בבתי ספר מיוחדים, שיכולים לחלק תארים כרצונם. לפחות ידע הציבור להבדיל טוב יותר מהן "נבואות" בלתי אמינות בעליל.
כתוב תגובה ל- ירון זכאי
3
אהבתי לקרוא את מה שכתבת.נבואה!
  שמחה   12/12/08 14:27

העיתונאים שמהללים את צפורה ולא מפסקים לצלם אותה כיאילו איזה בחירת נערת זוהר! ולא מדינה שעומדת לפני קריסה כלכלית וחברתית ומדינית. אני רואה אותה לפעמים מדברת אני נשבעת לכם ברגע שהיא מתחילה לגמגמם התקשורת מעבירה מהר את התמונה ופתאום היא מתחבקת ומתנשקת.אז כמו שכתוב בנבואה זה לא יעזור לא לתקשורת ולא לצפורה העם התפקח גם הספרדים בליכוד שאתם מגדרים אותם בכל מינה שמות גנאי.צפורה אתה לא מתאימה לנהל מכולת קטנה אז מדינה?????
כתוב תגובה ל- שמחה
4
והמצטיין הוא קרקובסקי מרשת ב'
  רק ליכוד   12/12/08 16:27
אשר פשוט יצא מעורו בכדי להוכיח לנו באותות ובמןפתים ש"פייגלין ניצח" עלאק וסוף הליכוד הגיע,
ולפתע פתאום טפחו הסקרים על פניו הנפולים חחחח
אכן המציאות חזקה מנבואות שקר, בעיקר שהן תמיד שמאלניות.
כתוב תגובה ל- רק ליכוד
5
האמנם נבואות ופרשנים?
  רפי לאופרט   13/12/08 12:43
מספר הערות למאמר:
1. ל"פרשנינו הפוליטיים" היתה תמיד נטיה להסביר לציבור "הנבער" את המציאות ואת "עובדות החיים". כל עוד עשו זאת כפרשנים מוצהרים, יכולנו להתיחס לדבריהם בהערכה הנובעת מידיעותיהם, כושר הניתוח שלהם, מקורות המידע שלרשותם ומידת יכולם להציג תמהיל בעל ערך מוסף לקורא או לשומע מכל אלה. ההזניה המקצועית של התקשורת כיום, שהפרשנים הם חלק ממנה, נובעת בעיקר משני תהליכים:
א. ערבוב מכוון בין דיווח לבין פרשנות,
ב. דווחו סלקטיבי של עובדות ומימצאים (לרבות סקרים) באופן שמשקף במודע אך לא במוצהר עמדה פוליטית או אידאולוגית מועדפת על הפרשן, על שולחיו או על שניהם.
2. סקרים הם לעולם "ההשערות הקיבוציות הטובות ביותר העומדות לרשות הסוקר ברגע עריכת הסקר". ההשערות מבוטאות כמותית בכלים מתמטיים-סטטיסטיים, ותוצאתן תלויה בסוקרים, בנסקרים (מדגם), באיכות שחיטת איסוף הנתונים, באיכות עיבוד הנתונים, בהנחות העבודה ובפרשנות של הסוקרים ועוד; במילים אחרות: כמעט באינסוף אי-וודאויות.כך יש להתיחס גם לתוצאות הסקרים מבחינה רציונאלית.
יחד עם זאת, לסקרים, מסיבות שונות שלא נפרט כאן, השפעות פסיכולוגיות שביכולתן לשנות מציאות, במיוחד בשאלות פוליטיות. ולכן, בשאלה של עצם השימשו בסקרים, עיתויים ואופן הניצול שלהם והשימוש בהם, אנו חוזרים לסעיף הקודם, סעיף 1.
3. אני חולק על הקביעה שהנטיה לעיה בסקרים של הליכוד קשורה רק ואפילו בעיקר "לקטר המוביל" של הליכוד. היא קשורה לתהליכי-יסוד בפוליטיקה הישראלית מזה שנות דור ויותר - הצבעה "נגד" "הרע ביותר" וה"רע" ו"בעד" ה"רע במיעוטו". מכך נובעת גם הפעם עלייתו של הליכוד בסקרים. הציבור יותר מעניש את "קדימה" ו"העבודה" משהוא מתלהב מהליכוד...
מתוך השלישיה: ברק, ליבני ונתניהו - נתניהו הוא כיום "הרע במיעוטו".
יחד-עם-זאת, אילו הציג נתניהו במפורש עמדה פוליטית תואמת- קדימה למשל, לא היה עומד בראש הליכוד. אם ישגה עד הבחירות לפרש לא נכון את מצבו בסקרים - יפסיד.
בוחרי הליכוד עדיין "צובעים" את עמדותיהם הפוליטיות בגוון אידאולוגי. אין זה מקרה ש"המורדים" חזרו לרשימת המועמדים; זהו הפרוש המעשי של הדברים, והוא אינו מקרי, והוא אינו מבלבל את הציבור. לכן, גם השמאל כל כך מודאג מהתופעה.
יטעה נתניהו ויטעו כל אלה שסבורים שיוכלו בשלב זה או אחר לחזור על "תחמוניו" האידאולוגיים של שרון. הליכוד אינו קדימה ובוודאי שאינו מפלגת העבודה - לטוב ולרע, כל אחד לפי טעמו האישי של המתבונן.
גישתו הבסיסית של הליכוד משקפת להערכתי, גם אם בצורה אמורפית למדי, את העמדות המתפשרות של רוב הציבור הציוני במדינה. כל עוד ילכו הליכוד ו"הקטר המוביל" שלו בדרך זו - יגברו. כדאי לכולנו להזכר מפעם לפעם מה קרה להרצל הגדול, המנהיג הבלתי מעורער של התנועה הציונית, כאשר הציע לקונגרס הציוני את "תכנית אוגנדה" שלו; ונתניהו אינו הרצל.
יש במדינתנו לא מעט "עשבים שוטים", אבל לא כולנו כאלה...
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
6
תגובה לרשימה של ד"ר דויד שוורץ
  נועם גולן   18/12/08 12:22
ד"ר שוורץ המועלה ברשימתך נכון ואמיתי. יש להוסיף את המניעים האישיים של "הנביאים מטעם עצמם" ומכאן להבין כי הבסיס לרשימת הערכותיהם, אינו אלא הצורך הטבעי לשרוד בסיועה של המילה הכתובה - מקור הכנסתם וקיומם המקצועי. אמנם עלוב הוא כי כח הכתיבה הופך לשמש "אתנן" להישרדותו המקצועית של זה או אחר, אך מה זה חשוב במציאות של היום ?!... בחלוף הזמן, הבינו אלה, כי כח המילה שלהם משפיע על שכבת אוכלוסייה מסויימת בציבור ומכאן גדלה גם אמונתם העיוורת בכוחם לחזות פני המציאות. עצוב הוא, כי אינם נוטלים על עצמם אחריות על הטיית חשיבה באופן לא ראוי והחשוב מכל, תמיד אכן תהיה להם הסיבה (או החוצפה) להסביר למה נבואתם לא נתגשמה... החמור מכל הוא, שרשימות "נבואותיהם" של אלה, מסתמכות הן רק על זכרונו הקצר של הציבור בכללותו ומכאן גם שאינם עומדים להערכה מחודשת ע"י הציבור.
כתוב תגובה ל- נועם גולן
7
האנליסטיים הפוליטיים
  יובל ישראל   20/12/08 21:00
נראה כי האנליסטים הפוליטיים משרתים בעלי אינטרסים.
אני מסכים כי איננו מקשים עליהם אודות הכלים המדעיים
בהם הם משתמשים לכאורה.
לדעתי, כל ההערכה וסקר טרם הבחירות מגיעים אל תודעת קהל הבוחרים כדי להטות את דעתו וליצור מצג שווא.
כתוב תגובה ל- יובל ישראל
8
הנבואות והפרשנים
  רחל חלימה   21/12/08 20:16
כמו כל דבר אחר במדינתנו המקבל פירוש ונבואה כך גם הבחירות.
בסופו של דבר נבואות אלה אינן מתרחשות אך יש בהם להשפיע על הציבור במידה זו או אחרת.
כמו הנביאה המכריזה על ביטול הגזירה כך גם מבצעי הסקרים המכריזים בסיום הבחירות על הערכה שגויה של הסקר
כתוב תגובה ל- רחל חלימה
9
הנבואות של הפרשנים הפוליטיים
  צחק   28/12/08 15:37
הרי נאמר למי ניתנה הנבואה
הבעיה העיקרית של העם שיש לו זכרון קצר מאוד
דבר זה פוגע מאוד ביכולתו לעצב ולהתעצב .
לגבי הסקרים:המהפכה בעיצומה,עדיין נותרו שאריות
מהזן הישן שיכוון סקר עפ"י דעותיו הישנים
בכל אופןש ימשיכו לנסות הרבה זה לא יעזור להם!!!!
כתוב תגובה ל- צחק
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il