|
רבקה שפק ליסק
ההתעלמות של הרבנים החרדים מקורבנם של הלא-חרדים במלחמה, בני משפחותיהם, ההורים, האלמנות והיתומים היא מנוגדת לערך חשוב ביהדות: "ישראל ערבין זה לזה"
|
|
|
יוסי אחימאיר
אנשים בבזל לא בדיוק מבינים את פשר מלחמתנו בטרור הם, כמו בית הדין האנטישמי בהאג ניזונים בערוצי הטלוויזיה ממראות ההרג וההרס בארץ החמאס
|
|
|
דן מרגלית
שלושה או חמישה ימים לפני תאריך היעד לפקיעת האולטימטום בנימין נתניהו יחריף את העימות בגליל העליון ממנו נסוג בבושה ובבושת פנים ובחרפה
|
|
|
יואב יצחק
המשטרה חקרה חשד, לפיו מאור פחימה, עבריין ידוע ומוכר למשטרה, מעורב בהטמנת מטען חבלה שנועד לפגוע במנכ"ל החברה הכלכלית לפיתוח קיסריה, מיכאל כרסנטי - לאחר שזה דחה בקשתו להכשיר עבירות ב...
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|
|
דיפלומטית, פוליטיקאית אביטל קולט (ילידת 1.5.1940), רומניה. בשנת 1950 עלתה ארצה עם הוריה. דיפלומטית ופוליטיקאית ישראלית.
|
|
|
|
|
רב, פוליטיקאי יעקב אביטן (נולד: 5 במאי 1970), פוליטיקאי ישראלי ששימש כשר לשירותי דת, חבר מועצת העיר אשקלון מטעם סיעת ש"ס, סגן ראש העירייה ורב המועצה אזורית חוף אשקל
|
|
|
|
|
כלכלן ישראלי יאיר אבידן (נולד: 25 בדצמבר 1959), כלכלן. במאי 2020 החל לכהן בתפקיד המפקח על הבנקים בבנק ישראל. מכהן כיום כחבר בדירקטוריון של נימה, חברת הפינטק מקבוצת
|
|
|
|
|
|
נושא התגובה |
|
שם הכותב |
|
שעה תאריך |
|
1 |
|
|
מטאטא |
|
17/03/10 18:04
|
|
|
|
מאמר של כסיל מדופלם. גיבובי מילים של אידיוט שאינו יודע מושגי יסוד במדע המדינה. אידיוט שפולט מהעכוז ססמאות נבובות ללא כל ביסוס ונימוק.
הנימוק המרכזי של האידיוט: הימין בישראל הוא לאומני ודתי קנאי. ומכיון שאני מהימין ואפילו רחמנה לצלן ובניגוד לסטראוטיפ, חילוני, ומתמנגד לכל הסדר עם הפלסטינים למעט גרושם מא"י המערבית, אז האופצייה הדתית ירדה. ולגבי האופצייה הלאומנית. האם מי שרוצה להגיע למדינה בגבולות בטוחים בגודל של 28,000 קמ"ר, שיש בה רוב יהודי מוצק של כשמונים אחוז לפחות הוא לאומן. האם מי שרוצה להגיע להסדר טרנספר דומה להסדרים שנעשו במאה שנה האחרונות במקומות אחרים בעולם- הוא לאומן.
הבדיחה הכי גדולה אגב במאמר, היא ההשוואה בין מדינת ישראל למדינות ערב. דמוקרטייה מול מדינות "נאורות" כמו איראן, סורייה, מצריים, ירדן, לוב, ו"הנאורה" מכולם- סעודייה.
בנוסף מספיק לבדוק מהי צפיפות האוכלוסין במדינות ערב, לעומת א"י המערבית, כדי להבין מהו הפתרון ההגיוני והצודק במזה"ת. אבל את החמור הכותב כאן זה לא מעניין. מסקנה: גם חמור יכול להיות דוקטור, ואפילו דוקטור להסטורייה המתכחש להיסטוריה.
|
|
כתוב תגובה ל-
מטאטא
|
|
|
|
|
|
|
צלו רוזנברג |
|
17/03/10 19:23
|
|
|
|
כל ה"תארים" שהבדקת לי לבטח נבעו מכך שאתה חושב שכולם דומים לך . בדבריך ציירת את הפורטרט שלך ואין מי שמכיר אותך יותר מאשר אתה עצמך . פיך ביב שופכין ומחשבותיך אפילו לא של חמור אלא של מקקי שוכין . משם באת ולשם תחזור , בעצם אתה כל הזמן שם . יתכן ו"הדוקטור" חמור .גם לחמור יש תפקידים מסוימים ואילו אתה פרזית שוקק חיים בתוך הביובים . אתה לא זקוק לדוקטור שכותב אלא לפסיכיאטר ומחלקה סגורה , במקרה הטוב.
|
|
כתוב תגובה ל-
צלו רוזנברג
|
|
|
|
|
|
|
בהצלחה קלרינט |
|
17/03/10 22:31
|
|
|
|
ההגדרות של המטאטא:
כסיל מדופלם
אידיוט
פולט מהעכוז
החמור
אינן מגיעות לקרסולי הגדרותייך:
פיך ביב שופכין ומחשבותיך אפילו לא של חמור אלא של מקקי שוכין
הלא תבוש, היסטוריון?
|
|
כתוב תגובה ל-
בהצלחה קלרינט
|
|
|
|
|
|
|
יוסי פלס |
|
20/03/10 23:20
|
|
|
|
קלרינט חביב: מי שצריך להתבייש הוא לא ההיסטוריון אלא ה"מטאטא" מנבל הפה, שבמקום להגיב עניינית לתוכנו של המאמר פרץ בשטף של גידופים ונאצות. המאמר אינו כתוב בשפת הביבים ולפיכך גם תגובה עליו אינה חייבת להיכתב בשפה זו. כשלעצמי, אני סבור שחופש הביטוי כולל בתוכו גם את חופש הגידוף (כמובן, בגבולות סבירים), אבל כשמגדפים, צריך להביא בחשבון גם את תגובת הזולת, שזכותו להיפגע וזכותו להשיב למחרפו מנה אחת אפיים.
|
|
כתוב תגובה ל-
יוסי פלס
|
|
|
|
2 |
|
|
חולק על האבחון |
|
17/03/10 19:01
|
|
|
|
שני צדי הסכסוך הם צדדים שונים אלה מאלה בכל מכול כל פרט אולי למקור שפתותיהם השמי - קין והבל, יעקב ועשיו נותרו בתמציתם עד ימינו ולא ימושו. נולדתי בבבל, שפת האם שלי הייתה והנה ערבית, גדלתי ולמדתי שם כולל תואר ראשון, הורי היו קצת מסורתיים על קצה המזלג, התקבלתי למחתרת הציונית על חלק מזרועותיה, עליתי ארצה והמשכתי לעקוב אחר המתרחש בארצות ערב ובקרבנו. נדמה כי האינטלגנציה והממסד הישראלי אינו מכיר אותם כפי שצריך להכיר ומשלה עצמו בחוסר הבנת שורשיות השנאה והקנאה שמחפשת את הכול או לא כלום. הבה ניתן את הדעת על החלטה גורלית שמקפיאה "עם" שלם במחנות תת-אנושיים כול שנות המדינה וידם עוד נטויה. דתנו אינה דתם, עברנו אינו עברם ערכינו אינם ערכיהם.
עליתי כי נרדפתי שם,היה פוגרום, הייתה שנאה, פלסטינים הגיעו לעיראק והחלו לחדור לכלכלתה ולמסחרה. עליתי כי נוכחתי שבכל מקום שנמצא נתבלט ויקנאו בנו וירדפו אותנו מתי שהוא. עכשיו אנו מדינה, התבלטנו, אנו משפיעים, ולכן השנאה מתרבה ואין לנו לאן לברוח. את הקנאות הדתית אני מוקיר ומכבד כי רק היא שמרה עלינו בחלון בין חורבן שני הבתים ומאז חורבן הבית השני. החורבן נפל בחלקנו "בזכות" אינטלקטואלים ו"חכמים" שיודעים הכול וכותבים הכול שדתם קנאות דרכיהם ודעותיהם.
|
|
כתוב תגובה ל-
חולק על האבחון
|
|
|
|
3 |
|
|
י.ש |
|
17/03/10 20:23
|
|
|
|
כבר אמרתי לך בעבר,הסטוריון זקוק לפרספקטיבה של זמן
ומסמכים...ואתה רוצה שיתיחסו אליך ברצינות?!.....
מטאטא אמר את שאני אומר בצורה בוטה,לצערך זו האמת לאמיתה.
|
|
כתוב תגובה ל-
י.ש
|
|
|
|
4 |
|
|
zoomarch |
|
17/03/10 22:37
|
|
|
|
"כל מי שעיניו בראשו ושכלו לא בגד בו, מבין שהסכסוך הישראלי-פלשתיני-ערבי הגיע אל שלב הקנאות הדתית והלאומנות", אתה כותב.
טוב, עיניי עדיין בראשי ושכלי עדיין לא הצטרף לשמאל הבוגדני, המריע לביידן ומתאבל על חוק הנכבה.
ונשארתי גם חילוני.
וכהיסטוריון לא פחות ממך, נסחפת. לא קנאות דתית ולא לאומנות. אולי.... לאומיות התכוונת?
ולהגדיר את 'ישראל שלנו' כדתיים? התחלקת על השכל?
|
|
כתוב תגובה ל-
zoomarch
|
|
|
|
|