w, News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
אסור שחיילי צה"ל ישמשו מגש הכסף להשלטת המחבלים "הטובים" של אש"ף - הארגון לשחרור פלשתין (כולה! מן הים עד הנהר!) - על המחבלים "הרעים" של חמאס    מטרתם זהה.
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
על המשוררת טניה הדר, מחווה לזכרה    בשיריה של טניה הדר אנו נסחפים כבמטה קסם אחר המסע הפנימי, הולכים לאן שהולכת הנפש
דן מרגלית
דן מרגלית
היא רצתה להיות בתו של משה דיין, שהיה אישיות מקרינה ושנויה במחלוקת ובעייתית, ובעיקר מיוחדת במינה, כה מקורית
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
אנשים בבזל לא בדיוק מבינים את פשר מלחמתנו בטרור    הם, כמו בית הדין האנטישמי בהאג ניזונים בערוצי הטלוויזיה ממראות ההרג וההרס בארץ החמאס
אפרי הלפרין
אפרי הלפרין
בחוסר שיקול דעת קיצוני דחף שר המשפטים לביטול עילת הסבירות מבלי שהמציא לנו תחליף שימלא את החסר    אני מניח שנשוב לעניין הזה בעתיד אך מנקודת מבט אחרת    מחובתנו לצמצם בהסכמה את אי-הווד...
יורם דורי
יורם דורי
כולי תקווה שהפעם הלקח נלמד כראוי וצניעות וענווה ינחו את המדינאים והאלופים    רצוי שאלו יפסיקו לנצח מלחמות בהבל פה וילמדו מהלוחמים שמנצחים בזכות מעשים נועזים ולא בגלל מילים ריקות מתו...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
אביטל קולט [צילום: אלברט פיטוסי, פלאש 90]
דיפלומטית, פוליטיקאית
אביטל קולט (ילידת 1.5.1940), רומניה. בשנת 1950 עלתה ארצה עם הוריה. דיפלומטית ופוליטיקאית ישראלית.

יעקב אביטן [צילום: המשרד לשירותי דת]
רב, פוליטיקאי
יעקב אביטן (נולד: 5 במאי 1970), פוליטיקאי ישראלי ששימש כשר לשירותי דת, חבר מועצת העיר אשקלון מטעם סיעת ש"ס, סגן ראש העירייה ורב המועצה אזורית חוף אשקל
יאיר אבידן [צילום: דוברות בנק ישראל]
כלכלן ישראלי
יאיר אבידן (נולד: 25 בדצמבר 1959), כלכלן. במאי 2020 החל לכהן בתפקיד המפקח על הבנקים בבנק ישראל. מכהן כיום כחבר בדירקטוריון של נימה, חברת הפינטק מקבוצת
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
האמת על המרכז לקבלה והרב ברג
מאת: אורנה רב-הון  |  11/08/2010
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
תעמולה לכת מסוכנת:
  צבי גלברד   11/08/10 16:09
הכותבת מודה למעשה שהמצטרפים משלמים. הם לא סתם אידיוטים- יש להם חולשה מסויימת שמאפשרת לרב ברג ודומיו לבצע בהם שטיפת מוח- "שבי מוחי" . החוק לא מתקדם מספיק לחסום את הפשע הזה.
כתוב תגובה ל- צבי גלברד
2
כל הכבוד
  יעל ויילר ישראל   11/08/10 17:18
לאורנה, על אומץ ליבה, ועל יכולתה לכתוב את האמת שלה!
כתוב תגובה ל- יעל ויילר ישראל
3
עד רגע זה לא הבנתי את חקר האמת
  123456אבי   11/08/10 22:24
האם החיבור לאמת הפנימית שלך הינה האמת הצרופה או תחושה סוהייקטבית? הרי לא הבהרת ולו במילה אחת מה חקרת ומה מצאת מלבד האמונה העיוורת אחרי הרב ואופן התנהלות המרכז.
אגב איך המרכז מקפיד על הילכות דת כאשר חלק גדול מאנשיו מגיעים בשבת ברכב או בחגים. קיום המצוות בתוך המרכז הינו מהסוג שאולי מנסה לחחבב את היהדות על החילוניים שלוא מתוך כפיה אלא מתוך החוויה וזה בסדר אבל בין זה לבין ההסכמה כי יש ללמד קבלה יהודים ולא יהודים צר לי ניראה לי קצת הליכה אל המעבר. יתרה מזאת אילו היה לך קצת רקע ביהדות לא רב מידי הרי התלמוד יוצא כנגד יהושוע (ישו) בהמשך על אופן התנהלותו והוא היה מקובל ובעל ידע רחב בתורת הסוד איך זה מסתדר עם התנהלות מרכז הקבלה? בהמשך לנושאי כספים הרי מרגע שהגעתה אל המרכז על פי בחירתך לארוע בודד מתוך סקרנות הסיכוי שתותרד באופן קיצוני על ידי המרכז הינו כמעט ודאי ומגיע עד חוצפה. (נסיון אישי) אז אולי הית מסבירה את הבדיקות ואת המצב בו אנשים נותנים את כל כספם למרכז ונשארים בהמשך חסרי כל רעבים ומוזנחים. סליחה לא מוזנחים כי המרכז באופן אוטמטי אופך להיות ביתם. זה רצינל של קונה חכם? אני לא מקבל את דבריך כלל ולא הצלחת לשכנע בכתיבתך למען המרכז שאינו מתנהל ככת. יותר מכך ראו את חלקם של המבקרים המכורים מבחינה כלכלית ביחס למר ברג מבלי לפגוע בו. הכיצד יתכן שישנם אנשים בעיקר במצוקות שיתרמו את ממונם במיקום שיתמכו ע"י המרכז בכל אופן להשיב להם את הגיונם ומצב המאוזן למען יפעלו שלא מתוך רגש אלא מתוך ידיעה. צר לי בזה נגועים עוד מרכזים של מקובלים כאלה ואחרים. ולא לחינם נידרשים להיות בעלי ידיעה מעמיקה בתורה לפני לימוד קבלה. אובדן היציבות והמעבר לפעילות ריגשית הינה קלה ומובילה למעשים שלא יעשו ע"י האנשים חבל. ניצול מחפיר של מצבים. באופן רגיל הנושא מגיע לחקירה באמת. מי יתן וכול הבאים למרכז יהיו בעלי דעה צלולה ובהירה בעט מעשיהם וילמדו את הנידרש בשכל ובידיעה איך לפעול בחשיבה שיכלית זו הקבלה לפחות על פי הא"רי
כתוב תגובה ל- 123456אבי
4
בזמן שאת מדברת על אהבה את פוסל
  ראובן בן   11/08/10 22:41
בזמן שאת מדברת על אהבה את פוסלת את החרדים שזורקים אבנים בשבת!!! על איזה אהבה את מדברת??? בדקת פעם ברצינות את הדת היהודית? זה שאת מתלהבת מד"ר ברג, זה מגיע מחוסר ידע אמיתי בדת היהודית. כשתבדקי ותחקרי באמת אז תביני מה הבעיתיות בד"ר ברג.
כתוב תגובה ל- ראובן בן
5
מדברת על אהבת חינם ומלאה שנאה
  מחסידי הלל הזקן   12/08/10 01:56
אהבתי ושמחתי לשמוע שהבסיס לכל תפיסתך ותפיסת המרכז היא אהבת חינם לזולת, כי זהו הבסיס כולו.
אולם ככל שהמשכתי לקרוא גיליתי שמדובר בהצהרה ריקה, בכתיבתך כאן את מלאה שנאה לדת, לדתיים, לחרדים, לדרך חייהם, לאמונתם, והכל אם יורשה לי במחילה מכבודך, נובע מבורות רבה מאוד בעולמם של הדתיים.

מהמאמר כאן ניכר שאין לך ולו מעט ידע על עולמם של הדתיים, ואין זה מונע ממך לשפוט ולקטלג אותם וכמובן למקם אותם הרחק ולמטה ממך בסולם הרוחני-יהודי. לביקורת יש וצריך להיות מקום קבוע בעיתונות אך ביקורת הנובעת מבורות מוחלטת והתנשאות דומה הרבה יותר לשנאת חינם מאשר לאהבת חינם.

חודש אלול כעת ואין זמן טוב ממנו לפשפש וללמוד היכן אנו טועים, היכן אנו שופטים מבלי משים, עד היכן ידיעתנו משגת את עצמנו ואת הזולת, וכן, כיצד נוכל להרבות אהבה בעולם, גם כלפי מי ששונה מאיתנו בתפיסת עולמו, בדרך חייו.

אם זו היתה פרסומת למרכז לקבלה היא פרסומת רעה מאוד וכולי תקווה שכשעמיתייך ללימודים במכון מדברים על אהבת חינם, הם בניגוד אלייך גם מיישמים זאת. ויש לא מעט דתיים או חילונים גמורים חסרי ידע קבלי שיכולים לתת לך שיעור או שניים באהבת הזולת.
כתוב תגובה ל- מחסידי הלל הזקן
6
אהבה, שנאה וכבוד האדם וחרותו
  אורנה רב-הון   12/08/10 15:26
אין בלבי כל שנאה לדתיים, ולמען האמת לאף אחד. הדבר העיקרי שאני עובדת עליו בתוך לבי הוא מיגור כל שמץ של רגש או מחשבה שליליים מתוכי.
חוץ מזה, הרי כתבתי ששני הסבים והסבתות שלי משני הצדדים היו דתיים, ואהבתי אותם מאוד. על סבי מצד אמי כתבתי שלושה שירים שפורסמו בספר "נגיעות של כוכבים" שיצא בהוצאת ספרית "מעריב" והם שירים מלאי אהבה ערגה וגעגועים.
גם בן זוגי וילדי אינם שותפים לדרך החיים של הקבלה, אשר אני מנסה ללכת בעקבותיה.
כך שאני מאוד מורגלת בתגובות כמו אלו שפורסמו לכתבה, ואיני מתרגשת מהן.
אני מכבדת את דרכו של כל אדם, כי בחירה חפשית היא תנאי הכרחי לקיומו של המין האנושי.
אני רק מבקשת שכפי שאני מכבדת את דרכו של כל אחד, שיכבדו גם את הדרך שבחרתי, ואת זכותי לספר על הדרך הזו. בדיוק כפי שיש לכם הזכות להתנגד לדרך הזו, לי יש הזכות ללכת בה לכתוב עליה ולספר בשבחה.
וגם להזים כל מיני שמועות לא נכונות, כמו למשל שהקבלה היא כת. אין דבר רחוק יותר מן האמת. אני חיה בבית חילוני לגמרי, שבו אני מנסה להנהיג כמה מן המצוות שנראות לי חשובות, מגיעה להרצאות ומתנדבת עבור המכון לקבלה. האם יש בכך משום פעולות של כת?
מה שיפה במכון שלנו הוא שמקבלים כל אדם, בלי שום קשר למה שעשה בעבר ובלי שום קשר לדתו מינו או גזעו.
לדעתי המכון לקבלה הוא המקום ששומר בצורה היפה והטובה והנכונה ביותר על כבוד האדם וחירותו, מכיוון שזוהי כוונתה של התורה - לשמור על כבוד האדם וחירותו ולשמור גם על חופש הבחירה שלנו. לכן אומרים לנו תמיד: ובחרת בחיים. אנו אמורים לבחור בחיים ויש דברים שצריכים לעשות לשם כך. אפשר גם לבחור בדרך ההפוכה, אבל צריך לדעת שיש לכך תוצאות לא נעימות וגם הרסניות, וגם אותן מפרטת לנו התורה.
וזוהי כל התורה על רגל אחת.
כתוב תגובה ל- אורנה רב-הון
תגובה חיובית לאורנה רב-הון
  משה שפריר   16/08/10 14:06
אף שאינני מסכים עם אורנה רב-הון בנושא לימודי הקבלה והשפעתו על נכונות האדם להשתנות (גילוי נאות: הלכתי בעצת אורנה להרצאה אחת במקום - ולא התרשמתי שהלימודים שם יועילו לי),ואני מ,
עלי לשבח את הכותבת, בכל-זאת ולמרות-זאת, על הכנות, ההוגנות והישירות שביטאה ברשימה האישית שלה, ועל נכונותה להשיב למבקריה,ולא להתעלם מביקורתם. אני מבקש בתגובה זו לחזק את ידיה ואף לשלוח לה שיר קצר בשם "תפילה", שמביע את התקווה להשתנות ולהיות חיובי יותר. הן ברגשות כלפי הזולת והן בקבלה שכלתנית של דרך החיים שהיא בחרה לעצמה. להלן דברי השיר:
תְּפִלָּה / משׁה שׁפריר
לְיוֹם הָאִשָּׁה הַבֵּינְלְאוּמִי

עֲשֵׂה אוֹתָהּ מְקַוָּה
וְהַתִּקְוָה תַּמְתִּיק לָהּ כָּל-רֶגַע,
עֲשֵׂה אוֹתָהּ גַּם שְׁלֵוָה
כִּי הַשַלְוָה תַּשְׁלִים עִם כָּל-פֶּגַע.

עֲשֵׂה אוֹתָהּ אֲהוּבָה
וְהִיא תִּהְיֶה תָּמִיד גַּם אוֹהֶבֶת,
עֲשֵׂה אוֹתָהּ מְבִינָה
וּלְעוֹלָם הִיא לֹא תִהְיֶה עוֹלֶבֶת.

תֵּן לָהּ לִזְרעַ שִׂמְחָה
בְּמַצָבִים שֶׁל יֵאוּשׁ וְעֶצֶב.
גַּם תֵּן לָהּ לִקְצר נֶחָמָה,
- יָרק לָעַד יִהְיֶה אָז הָעֵשֶׂב.

תֵּן לָהּ, אֵפוֹא, כָךְ לְקַווֹת,
תֵּן לָהּ גַּם אמֶץ-לֵב לְשַׁנּוֹת,
תֵּן לָהּ דַּעַת כֵיצָד לַעֲנוֹת
עַל כל הַקְּשָׁיִים שֶׁבַּדֶּרֶך הַזּאת.








כתוב תגובה ל- משה שפריר
אם תרצו אין זו אגדה
  אורנה רב-הון   17/08/10 23:26
משה היקר, תודה לך על תגובתך. אני מאוד שמחה שהלכת לאחת ההרצאות בעקבות שיחותינו. אתה מאוד צודק שההרצאה אינה יכולה להשפיע על אדם להשתנות. הנכונות הזו צריכה להתעורר לפני שהוא מגיע למרכז לקבלה, ואז הוא יכול להתחיל את העבודה. נאמר שכאשר התלמיד מוכן, המורה מגיע. לכל אדם יש הזמן שלו בעבודה רוחנית.
מאוד מעריכה את תגובתך הישירה הכנה וההוגנת.
השיר ששלחת הוא אחד השירים היפים ביותר שכתבת, ואני שמחה ששלחת לי אותו. הוא ממש מביע את רחשי לבי ואת התקוה והאמונה הגדולה שיש בלבי באשר לתיקון הכללי של העולם.
כי אני כמו גלילאו גלילי: על כל התגובות השליליות שאומרים לי וכותבים לי, יש לי רק תשובה אחת: ואף על פי כן נוע תנוע. לעולם לא אפסיק להאמין כמו טשרניחובסקי ברוחו העז של האדם, ובכוחו של האדם להזיז הרים אם רק ירצה מספיק ויאמין מספיק. כמו שאמר הרצל: אם תרצו אין זו אגדה.
המדינה שלנו הוקמה על סמך חזון מפוקפק של אדם שהרבה חשבו שהוא לא שפוי. והוא בכל זאת האמין בחזונו בכל לבו, ובכוח האמונה הזו, אנו יושבים כאן עכשיו על אדמת ארץ ישראל.
בהוקרה, בהערכה ובתודה
אורנה
כתוב תגובה ל- אורנה רב-הון
7
תגובה
  תות שדה   12/08/10 16:03
אורנה יכול להיות שלא למדת שלעולם לא יהיו כולם שיסכימו איתך ?, תמיד יהיו מתנגדים, מתנצחים, שונאים , רוגזים, מקללים וכו
כתוב תגובה ל- תות שדה
8
היא ממש לא מלאה ברגש שלילי!
  רונצ'   21/09/10 23:12
ואני ממש לא בעד המרכז
לפי כל מה ששמעתי עליו
1.חרם דרבנן
2.תחקירים
אבל את אדם מבוגר..מי אני שאדע..
חג שמייח
כתוב תגובה ל- רונצ'
רב סרן שמועתי זה דבר לא אמין
  אורנה רב-הון   13/07/13 22:40
כתוב תגובה ל- אורנה רב-הון
רב סרן שמועתי זה דבר לא אמין
  אורנה רב-הון   13/07/13 22:47
כתוב תגובה ל- אורנה רב-הון
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il