w, News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
מי לא בא לרקוד עם הניצולים בשדה התעופה ולא עשה מן המבצע הון פוליטי? מי שהחליט עליו - יצחק רבין
דרור אידר
דרור אידר
חג הקציר ומועד הבאת הביכורים במקרא הוא גם חג מתן התורה, הבשורה המוסרית ששינתה את העולם    כיצד תיארו חכמינו את הבאת הביכורים בזמנם, ושלוש הערות אקטואליות לעשרת הדיברות
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
אומץ ליבה, דבקותה באדמתה, גאוותה הלאומית, אפילו שלוותה של אורה חתן, אכן מעוררים השתאות, קרן אור בצפון המופגז    "מרוב שאני עסוקה בעניינים שלי, לא תמיד אני שומעת את הבומים. אין לי זמ...
עידן יוסף
עידן יוסף  |  
שיעור היירוט של כטב"מים נמוך משמעותית משיעור יירוט הרקטות. במערך ההגנה האווירית הודפים את הטענות כאילו לא נערכו מראש לאתגר ומסבירים זאת במורכבות - גודל הכטב"מים, משך המעוף הקצר, הט...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
אביטל קולט [צילום: אלברט פיטוסי, פלאש 90]
דיפלומטית, פוליטיקאית
אביטל קולט (ילידת 1.5.1940), רומניה. בשנת 1950 עלתה ארצה עם הוריה. דיפלומטית ופוליטיקאית ישראלית.

יעקב אביטן [צילום: המשרד לשירותי דת]
רב, פוליטיקאי
יעקב אביטן (נולד: 5 במאי 1970), פוליטיקאי ישראלי ששימש כשר לשירותי דת, חבר מועצת העיר אשקלון מטעם סיעת ש"ס, סגן ראש העירייה ורב המועצה אזורית חוף אשקל
יאיר אבידן [צילום: דוברות בנק ישראל]
כלכלן ישראלי
יאיר אבידן (נולד: 25 בדצמבר 1959), כלכלן. במאי 2020 החל לכהן בתפקיד המפקח על הבנקים בבנק ישראל. מכהן כיום כחבר בדירקטוריון של נימה, חברת הפינטק מקבוצת
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
קריאה בספר יהושע במציאות של ישראל הכובשת (ב')
מאת: איתן קלינסקי  |  08/10/2010
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
אמר ר' יצחק:"לא היה צריך להתחי
  פלא יועץ   8/10/10 16:01
-ל את התורה אלא מ"החדש הזה לכם",שהיא המצוה הראשונה שנצטוו ישראל,ומה טעם פתח בבראשית? משום "כי כח מעשיו הגיד לתת להם נחלת גויים".שאם יאמרו אומות העולם לישראל:ליסטים אתם שכבשתם ארצות שבעה גויים,הם אומרים להם:כל הארץ של הקב"ה,היא,הוא בראה ונתנה לאשר ישר בעיניו,ברצונו נתנה להם,וברצונו נטלה מהם ונתנה לנו. -כבר לפני אלפיים שנה ידעו חז"ל כי יקומו בתוכנו ב"עקבותא דמשיחא" מי אשר ינסו לערער על זכותנו הבלעדית על א"י, ויעשו הכל בכדי לערבנו בבני ישמעאל ושאר מרעין בישין למיניהם,בשביל להופכנו למדינת "כל אזרחיה מהגריה ופליטיה, רק שחס ןחלילה,לא תהיה כאן ממלכה יהודית כשרה,שהיא לצנינים בעיניהם.אך:"רבות מחשבות בלב איש ועצת ה' היא תקום". שומרון בחלקה הגדול ניתנה לשבט אפרים ובה חי ונקבר יהושע,היום המקום "כפל חרס" הינו כפר של פורעים שונאי ישראל המבזים את קבר יהושע בכתובות נאצה. שבת שלום וחודש טוב.לכל ישראל.
כתוב תגובה ל- פלא יועץ
שבת שלום לפלא יועץ
  איתן קלינסקי   8/10/10 16:39
כתוב תגובה ל- איתן קלינסקי
2
העולם הורטואלי של קלינסקי
  אלישמע   8/10/10 16:12
ראשך בעולם וירטואלי ורגליך מתבוססות באמיתי ולכן קשה לך מסכן שלי.בוא נעשה סדר בדברים אולי אוכל להקל עליך למרות שלא מי יודע כמה מגיע לך.האלוהים האקטיבי של התנ"ך הוא לא הדוד הרחמן והמטיב שאתה מדמיין אותו.ערכיו אינם ערכיך(או מה שאתה מציג כערכיך).האלוהים של הנ"ל הוא אל צבאות שמעצב את עם ישראל ואת ההסטוריה שלו בדרכו שלו ועל כך כבר אמר הפרופסור הנרגן לייבוביץ' כי מי שמתיימר להבין או לשפוט את האלוהים הוא אוויל משריש.אז אם אלוהים היה או לא היה נוכח בשיסופו של אגג אין לכך כל משמעות מוסרית אם אלוהים אמר ליהושוע לשמד כל חי - סיבותיו עימו. מאחר ואלוהים עם הזמן ניתק מגע למרות שכל מיני חברה בנינו חושבים שהם מייצגים אותו אז אנחנו ננהג על פי המוסר שהתגבש בהשראתו תוך דגש על ובחרת את הטוב.והטוב הוא בראש וראשונה הקיום שלנו בארץ שלנו ולא לחבור לאלו שעליהם נאמר מהרסיך ומחריביך מימך ייצאו.מקווה שאין קריאת ספר יהושע ג' בדרך.
כתוב תגובה ל- אלישמע
3
איתן, יש לי כמה שאלות אליך
  איש עצוב   8/10/10 17:31
איתן, אני מאוד מכבד את דיעותיך, אם כי אני לחלוטין לא מסכים להן, אני מכבד ומסכים לטון הדיבור, העברית, והרהיטות (שאני לעיתים נכשל בהם) עם זאת הייתי שמח אם יכולת להשיב לי על מספר שאלות על מנת שאבין טוב יותר לאן אתה הולך. (1)האם העם היהודי זכאי למדינה (2) אם כן באם זכותו להקימה על חלק משטחי א"י ההיסטורית (3) אם לא, היכן (4) האם יש בעיניך חשיבות להצהרת בלפור (5) האם יש בעיניך חשיבות להצבעה באומות המאוחדות על הקמת מדינת ישראל (6) האם לדעתך יש קשר בין השואה ובין מימוש זכותם של היהודים (ככל שזכאים) בסמוך לסיום מלחמת העולם השניה (7)האם לדעתך מלחמת השחרור היתה מיותרת, כלומר, שניתן היה לממש את זכות (ככל שיש כזו), ללא המלחמה (8) אם לא הייתה מיותרת, מה הייתה נקודת המשבר שממנה והלאה הבנת שאנחנו חיים על חרבנו, שאנחנו חייבים לחדול מכך, ושיש לנו אלטרנטיבה (9) מהן האלטרנטיבות לדעתך לחיים על החרב בהיבטים הבאים (לאו דווקא על פי סדר עדיפויות) : (א) גבולות (ב) בטחון (ג) פליטים (ד) יחסי שלום (ה) מדינה יהודית דמוקרטית וחוק השבות (ו) חמאס/חיזבאלה (ז) איראן (ח) ערבים אזרחי המדינה (ט) ירושלים - הייתי שמח לו ענית בקצרה לשאלות האלה, אשר הן בבחינת תעודת זהות לדברים שאתה כן מסכים להם. מכך שאני סובר שאנו חייבים נהיה לחיות על החרב עוד שנים רבות, אתה תבין ודאי מראש את התשובות שלי (תשובות שבהבט המעשי הן ימינה מליברמן, ובהיבטים של קדושת האדמה, העיר, הכפר הן הרבה הרבה שמאלה מקלינסקי).
כתוב תגובה ל- איש עצוב
לאיש עצוב
  איתן ק.   8/10/10 22:11
הנה תשובותי
1-העם היהודי זכאי למדינה.
2-זכותו של העם היהודי למדינה בארץ ישראל.
3-אני מצדד במדינת ישראל בגבולות של טרם המלחמה ביוני1967
4-למרות שהצהרת בלפור ב-2.11.1917 היתה בבחינת מכתב ללורד בלפור , אני רואה בה חשיבות רבה.
5-יש חשיבות להחלטה באו"ם בכ"ט בנובמבר 1947.
6-לדעתי, יש קשר בין השואה לתקומה.
7-לצערי, עקב התנגדות ארצות ערב וההנהגה הפלשתינאית להחלטה בעצרת האו"ם אי אפשר היה למנוע את המלחמה.
8-נקודת המשבר שלי היא בגירושים המיותרים שבוצעו כמו במבצע דני מערים לוד ורמלה ומשורה של כפרים ערבים, כאשר קשה לפתור את ההנהגה הערבית משגיאות חמורות, שקראו לערבים לעזוב.

שבת שלום

איתן
כתוב תגובה ל- איתן ק.
לאיש עצוב.
  איתן ק.   8/10/10 22:25
שמתי לב באיחור שנשמטה התשובה לשאלה 9. אענה בקצרה . אני בדעה שירושלים המערבית צריכה להיות בירת ישראל. ירושלים המזרחית בירת פלשתין. אני מצדד במשא ומתן ישיר עם הפלשתינאים כדי להגיע להסכמה שתהיה גישה חופשית ליהודים למקומות הקדושים ליהדות כמו הכותל. אינני מצדד בהבערת האיזור במלחמת דת, כמו הר הבית. אני מכיר בכך שתשובה לשאלה 9 מחייבת התיחסות רחבה יותר ועליה אעמוד במאמרי הבאים.

מברך אותך בשבת שלום וכדברי הנביא חבקוק פרק ב פסוק 4 -"צדיק באמונתו יחיה".

איתן
כתוב תגובה ל- איתן ק.
כפי שקיויתי רב המאחד על המפריד
  איש עצוב   8/10/10 23:19
וכל המוסיף, גורע.
כתוב תגובה ל- איש עצוב
כרגיל, קלינסקי בורח מתשובה
  משה, עורך-דין   9/10/10 11:23
אתה משיב ל"איש עצוב" שאתה רוצה במדינת ישראל בגבולות 1967. אבל, התחמקת - אולי מחמת יהירותך, שאינה מרשה לך להשיב עניינית לאנשי הימין - מלהשיב לשאלה שגצגתי לך: הלא גם שטחים אלה הם אדמה כבושה, על פי מושגיהם וטענותיהם של הערבים, שאינם חדלים מלהצהיר כי מטרתם הסופית היא "שחרורה" מידי היהודים. וכדרכם, הם יפירו כל הסכם, על פי דרכו של צמוחמד נביאם בהסכם הדמי שערך עם בני קוראייש.

ובינתיים, לא על פי מושגי אלא על פי הצהרותיהם של אויבינו הערבים - העובדה שהם אויבינו נלמדת מדבריהם וממעשיהם וגם מהסתתם הפרועה שאינה חדלה אף לרגע - אין שום הבדל בין חיפה ובין שכם, בין עזה ובין יפו. ההבדל הכוזב קיים רק במוחות הקודחים שלכם אנשי השמאל (שכולכם שפויים למשעי, כמובן).

כמו שאר אנשי השמאל, אתה מנהל מו"מ עם עצמך, מחליט עבור הערבים מה יהא תוכנו של "הסכם השלום" (במירכאות משולשות) ואיזה שטח יסכימו לחדול מלראות כ"שטח כבוש".

אני מניח שגם לדברים אלה לא תשיב, תוך הרמת האף למעלה: הלא זה מתחת לכבודך, להתייחס עניינית לשאלות ענייניות שמציגים הפאשיסטים הארורים הללו, מחרחרי המלחמה.
כתוב תגובה ל- משה, עורך-דין
למשה עורך דין
  ידידיה א. ח .   9/10/10 11:33
חבל שאתה מתעלם שהיתה וקימת היוזמה של הליגה הערבית שמכירה בקיומה של מדינת ישראל בגבולות של יוני 1967.
במקום להאחז במלל של כל מחדלי העבר, והיו מחדלים משני הצדדים ,מוטב שנאמץ את היוזמה, שהיאא פתח לסיום סכסוך הדמים שכבר נמשך מעל מאה שנים.
הסרוב להתייחס ליוזמה של הליגה הערבית נובע, לצערי, מרצונה של ישראל להנציח שליטה על שטחים והמשך הכיבוש.
כתוב תגובה ל- ידידיה א. ח .
ידידיה, משה ואיתן.
  איש עצוב   9/10/10 23:52
מתפתח כאן דיון מרתק, ואני מבקש לשמור אותו כמה שיותר על המסלול. ידידיה, הנח לרגע לתוכניות. אנחנו נחזור אליהן אך לפני שאנו מתייחסים לתוכניות של אחרים, בואו נראה קודם מה אנו רוצים, ולהיכן אנו שואפים להגיע. ומשה, אנא אל תתיחס כרגע למפריד, בוא נכין קודם מכנה משותף מספיק איתן (תרתי משמע) להמשך הדיון ואיתן הגיש כרטיס ביקור אשר בסעיפים שפרוטו בו המחלוקת היא מועטה, כי שנינו סוברים שמדינת ישראל היא ותהיה מדינה יהודית ודמוקרטית, על חלק מאדמותיה של ארץ ישראל ההיסטורית, ומכאן אפשר בודאי להתחיל. ואני רוצה להציע לכולנו שיטה, אשר לא פותרת בעיות אלא עוזרת מאד לפתרונן. השיטה היא שיטה הנדסית שנקראת "סופר פוזיציה" הטוענת בצדק כי על מנת להבין השפעתם של מכלול גורמים על תוצאה מסויימת (במערכת לינארית בלבד) ניתן לבדוק את השפעתו של כל גורם בנפרד, ולסכם את התוצאות. כמובן שחיינו כאן אינם לינאריים, אך גם התוצאה הנדרשת איננה כמותית, והשיטה, טובה כמעט באותה מידה, כי במקום החלטה על בסיס כאוס וסלט, אנו מקבלים החלטה על פי כל פרמטר בנפרד, ואח"כ באמצעות משקל שניתן לכל פרמטר נוכל להגיע להחלטה סופית. אז בואו נתחיל.

(א) מדינת ישראל כמדינה יהודית דמוקרטית על חלק מאדמותיה של ישראל הוא נושא מנדטורי - אין שום כוונה לותר עליו במסגרת שום הסכם, זה בפועל תנאי מקדים, שלא עולה על השולחן בפועל אבל הוא ברור ומובהק מתחת לשלוחן.

(ב)גבולות - ומדינה פלשטינית: לו היו רק נושא הגבולות, ורק נושא הקמתה של ישות מדינית נוספת בין הירדן לים, על הפרק - הסכסוך היה פתור ממזמן, לכן אין טעם לבזבז משאבים על מתיחת קווים.

(ג)ירושלים - לו היה עומד באויר רק נושא ירושלים היה נמצא לו פתרון.

נותרו 3 נושאים אשר אליהם איתן לא הגיע: (1) בטחון (2) פליטים (3) איסלאם, הסתה, טרור, איסלאם קיצוני, איזבאללה, חמאס, איראן. איתן הבטיח להגיע אליהם, ואני ממליץ להתאזר בסבלנות.
כתוב תגובה ל- איש עצוב
4
בשם אללה ובשם אלוהים
  ידידיה ושולמית   9/10/10 11:39
הפסוקים המצדיקים השמדה מעולל ועד יונק משור ועד שה מחמור ועד גמל- השמדה מוחלטת של כל האחר הקיים כאן- לצערנו, מוצאת את מקומם בטוקבקים הרבים המגיעים מהאגף הימני.
הטרגדיה שלנו שבשם אללה ובשם אלוהים יש היתר לכבוש את האחר לרשת את האדמה בה חי האחר.
כתוב תגובה ל- ידידיה ושולמית
הטרגדיה שלנו שיש בקרבנו
  נוני   9/10/10 13:31
גורמים שרואים רק אותנו כובשים ואת כל האחרים צדיקים. בעוד שהמצב הפוך,אנחנו חזרנו למולדת הכבושה.
כתוב תגובה ל- נוני
5
יישר כוח
  יוסי פלס   10/10/10 01:33
יישר כוח לאיתן קלינסקי על מאמרו הדו-חלקי. מבלי להתייחס לכמה הסתייגויות זניחות - כך יש לקרוא טקסט קדום וכך יש להשקיף עליו ממרחק הזמן. גם מי שמייחסים לטקסט הזה קדושה (ואני, כמובן, אינני נמנה עמם), אמורים, לדעתי, למצוא את הדרך המתאימה לקריאה מודרנית והומניסטית של כתבי-הקודש.
כתוב תגובה ל- יוסי פלס
יש עדיין מכבסות?
  איש עצוב   10/10/10 12:43
מר פלס, איך אפשר לכנות, רצח והרג בשם הומניסטי, הרג אפילו אם בא מכורח של הגנה עצמית איננו הומניסטי, הוא אולי הכרח יגונה, ולעיתים מאד נדירות, כמו החארות שחוסלו לפני יומיים, הכרח בל יגונה, אך איננו הומנסטי (גם ההרג של שני חארות אינננו הומניסטי). ההרג היחידי שניתן אולי לכנות אותו הומניטי הוא הרג מתוך רחמים, או יותר נכון העדר מאמץ להאריך חיים מתוך רחמים וזו בעצמה שאלה מוסרית מאד קשה ומורכבת. יש היבטים בהרג של יהושוע אותם ניתן לשפוט "זכאי" (הרג של כוח לוחם המסכן את חייך או את שלומך ובטחונך) ניתן לשפוט "לא אשם" (הרג של כל שרשת האספרה והסיוע של הדרג הלוחם וניתן לשפוט "אשם" הכל מקרה אחר. ורק השמאל בישראל יכול לכנות הרג ללא הבחנה כאילו לא היה, רק גלל שהוא כתוב באיזה ספר, מאד מאד חשוב, אשר לאור התקופה, מישהו רוצה לכבס את מיליו. ההיסטוריה הזו, שהוא לא יכול בלעדיה, הוא גם לא יכול אתה, ולכן מכבסים.
כתוב תגובה ל- איש עצוב
תגובה לאיש העצוב
  יוסי פלס   11/10/10 23:28
לא התכוונתי, אדוני העצוב, ל"הרג הומניסטי" אלא לקריאה הומניסטית של טקסט מקראי, קריאה שמשמעה אי-הזדהות מוחלטת עם המסופר בטקסט - במקרה דנן, סיפור כיבושי יהושע - ועם הציווי בספר "דברים", שעל-פיו פעלו יהושע וצבאו (כך, לפחות, על-פי הטקסט שבידינו). הסכנה החינוכית הטמונה בלימוד בלתי-מבוקר של ספר יהושע היא רבה וכבר בשנות ה-60 התקיים על כך ויכוח מעל דפי "הארץ" בין י"מ גרינץ לישראל שחק. מן הראוי להוסיף, שמלחמת הכיבוש והג'נוסייד שהתלווה אליה נחשבו כבר במקרא כאירוע חדפעמי, כמילוי הוראה אלוהית חדפעמית, שאין ללמוד ממנו על התנהלות בזמן מלחמה (לכך יש דיני מלחמה נפרדים). לעומת זאת הוראת הג'נוסייד של עמלק נשארה בתוקף לדורי-דורות וגם היא עלולה להתפרש פירוש מסוכן ביותר, כשאת תפקיד עמלק ממלאים גרמנים, פלשתינאים וגם יהודים כופרים (במו אוזניי שמעתי ברדיו "קול חי" הסתה פרועה נגד 'עמלקים' אלה, המבקשים להשמיד כביכול את נשמותיהם של שלומי אמוני ישראל).
כתוב תגובה ל- יוסי פלס
הערב רב נקרא-נג"ע ר"ע,משום
  פלא יועץ   15/10/10 09:06
היותו מורכב מחמש קבוצות הנקראות-נפילים,גיבורים,ענקים, רפאים,עמלקים. וכולם נמצאים בשמאל אשר פועל לרעתנו מתוכנו.ואנו מצווים להילחם בו עד חורמה,כי סכנתו מרובה ביותר,והוא יכול להביא לחורבן ישראל והעולם.-כיבוש הארץ לא היה אקט חד פעמי,ויהושע לא סיים את כיבוש א"י כולה, ולכן אומרים חז"ל כי על שום שנתרשל יהושע בכיבוש הארץ נתקצרו חייו בעשר שנים.כיבוש הארץ במלואה נמשך עד ימי דוד המלך. שבת שלום
כתוב תגובה ל- פלא יועץ
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il